hd ready η full hd προβολεα?

Μηνύματα
465
Reaction score
54
Μετα απο απειρη μελετη σε 400 φορουμς, 234 συγκριτικων, κτλ κτλ δεν μπορω να καταληξω σε πιο προβολεα να παρω(μετα τον panasonic ae700 που προσφατα πουλησα). Η πηγη μου θα ειναι καποιο blu ray player. Το budget περιορισμενο.

Στρατοπεδο lcd 720p:
Panasonic ax200: δεν νομιζω να δικαιολογουνται τα εξτρα 300 ευρω απο τον topaz που ζηταει. Ναι ισως στα σημεια να ειναι καλυτερος του topaz αλλα δεν ξερω. Με ανησυχουν επισης οι αναφορες για το "green flash effect" bug (οταν ο προβολεας τροφοδοτειται απο υλικο 1080p στα 24fps) το οποιο λυθηκε σχετικα προσφατα με firmware update στον ax100.
Sony Topaz: στα 1000 ευρω θεωρω πως ειναι αριστη αγορα. Αλλα το συρματοπλεγμα με χαλαει. Και οι φημες για πτωση φωτεινοτητας.

Εαν αποφασισω να παω ομως στα 1080p (lcd στρατοπεδο) με καποια λυση οπως τον sanyo z2000 αναρωτιεμαι το εξης: αξιζει να δωσω τα λεφτα για τον sanyo η θα βρεθω με ενα προβολεα που θα ειναι 10% καλυτερος απο τον topaz? Και θα πρεπει να εχω τα εργαλεια του Λαμπρου για να πεισθω πως ο προβολεας που εχω μπροστα μου ειναι καλυτερος πχ στο contrast, χρωματα απο τον sony topaz?

Μετα απο τοσο ψαξιμο παντως που εριξα ως ιδανικος προβολεας (για τα λεφτα του παντα) φανηκε ο benq w5000. Και ενω ημουν ενθουσιασμενος και ετοιμαζομουν να τον δω απο κοντα στον Ανδρεα για να δω ποσο ευαισθητος ειμαι στο rainbow διαπιστωσα πως για να εχω 110" στα 4μ θα πρεπει να ζητησω τη συγκαταθεση του γειτονα για να βαλω το προβολεα στο σαλονι του(και να κανω και τρυπα σε μεσοτοιχια αλλα αυτο το παραλειπουμε). Γαμω τους long throw φακους wall_1

Τωρα περιμενω να δω καμια κριτικη του Sony VW40.

Καμια γνωμη? Να κατσω στα αυγα μου με 720p? Η να παω σε 1080p lcd? Ειναι θεαματικη η διαφορα η θα ψαχνω για διαφορες?
 


Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Απάντηση: hd ready η full hd προβολεα?

Αφού βλέπεις από Blu ray εγώ προτείνω να πας σε 1080 προβολέα.
Θα συμφωνήσω .
Με bluray player πολύ δύσκολα θα παρεις ομαλή κίνηση σε προβολεα 720.
Βεβαια ο τοπαζ δέχεται 1080/24 αλλα προσωπικά δεν τον προτιμώ σε αυτη την ανάλυση.
Πιστευω πως εάν είναι να δινεις αναγκαστικά από το player 1080 , τοτε θελεις προβολεα 1080.
Αν ειχες pc η απάντηση μου θα ήταν διαφορετική.<o:p></o:p>
 

Μηνύματα
1.122
Reaction score
0
Αφου αποτι φαινεται (ΑΕ700) δεν αλλαζεις προβολεα και καθε....χρονο, θα ελεγα να πας σε 1080 , οι τιμες ειναι σχετικα προσιτες πλεον. Κριμας που οι DLP δε σου κανουν λογω long throw, o benq ειναι αριστη λυση, τοτε νομιζω ενας sanyo ή epson 2000 θα σου κανουν τη διαφορα.

Επισης επειδη θες 110" και μιλας για 4 μετρα, δε θα σκεφτομουνα καν τον topaz γιατι θα βλεπεις το φραχτη ολοκληρο, οχι μονο το συρμα....αμα πας σε 720p ο panasonic ειναι μονοδρομος για σενα. Επισης το γεγονος οτι βλεπεις και απο πολυ κοντα για το αναλογο μεγεθος ειναι καλο και για τους 1080, θα επωφεληθεις περισσοτερο απο την διπλασια αναλυση τους.
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.238
Reaction score
27.858
Απάντηση: Re: hd ready η full hd προβολεα?

Επισης επειδη θες 110" και μιλας για 4 μετρα, δε θα σκεφτομουνα καν τον topaz γιατι θα βλεπεις το φραχτη ολοκληρο, οχι μονο το συρμα....
Θα έλεγα φίλε Blinky ότι υπερβάλεις λιγάκι.
Δεν είναι κι έτσι τα πράγματα. Μια τρίχα de focus χρειάζεται.
 



MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.644
Reaction score
9.216
Απάντηση: hd ready η full hd προβολεα?

Sony Topaz: στα 1000 ευρω θεωρω πως ειναι αριστη αγορα. Αλλα το συρματοπλεγμα με χαλαει.
Κάνε κλικ εδώ και παρατήρησε τη φωτογραφία στη 17" οθόνη του υπολογιστή σου, από απόσταση 2,1 μέτρων: αυτό περίπου είναι το SDE που θα βλέπεις από τον Topaz, σε οθόνη 110" στα 4 μέτρα (η φωτό είναι του... φίλου μας του Art).
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
παιδια ο sony δεν εχει το συρμα που ολοι περιγραφεται.Εχει απλως καταπληκτικο φακο και κανει αυτην την διαφορα.Εαν και ο tw700 τον ειχε θα ηταν ακριβως το ιδιο.Για τα πρακτικα να πω οτι βλεπω 106 απο 3,90 περιπου και δεν εχω το παραμικρο προβλημα.Και ουτε defucus εχω κανει τον φακο.Και εχουν περασει απο τα χερια μου και καμια 15αρια προβολια (και αρκετα DLP).Μην υπερβαλεται..σε οποιοδηποτε LCD βαλεται ξυραφι φακο θα εχεται εικονα με pixel που διακρινονται πιο ευκολα απο DLP.Δηλαδη προτιματε την θολουρα του ΑΧ200 ή του TW700?:cool_1:
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Απάντηση: Re: hd ready η full hd προβολεα?

παιδια ο sony δεν εχει το συρμα που ολοι περιγραφεται.Εχει απλως καταπληκτικο φακο και κανει αυτην την διαφορα.Εαν και ο tw700 τον ειχε θα ηταν ακριβως το ιδιο.Για τα πρακτικα να πω οτι βλεπω 106 απο 3,90 περιπου και δεν εχω το παραμικρο προβλημα.Και ουτε defucus εχω κανει τον φακο.Και εχουν περασει απο τα χερια μου και καμια 15αρια προβολια (και αρκετα DLP).Μην υπερβαλεται..σε οποιοδηποτε LCD βαλεται ξυραφι φακο θα εχεται εικονα με pixel που διακρινονται πιο ευκολα απο DLP.Δηλαδη προτιματε την θολουρα του ΑΧ200 ή του TW700?:cool_1:
Ως κάτοχος του topaz εχω αποφύγει εως τωρα ρακέτες φορες τα σχόλια που εχουν γινει σχετικά με το κοτετσοσυρμα και το ποσο ορατό είναι ( αν είναι)
Οι λόγοι είναι προφανείς καθως δεν θα ήθελα να θεωρηθεί πως και καλα υποστηρίζω την αγορά μου και μονο αυτό.
Παρολα αυτά δράττομαι της ευκαιρίας με αφορμή το παραπάνω μήνυμα να πω πως συμφωνω απόλυτα και να συμπληρωσω πως ολο αυτό το διάστημα εχουν γραφτεί πολλες υπερβολές σχετικα με αυτό το φαινόμενο όπως επίσης και για την πτωση της φωτεινότητας του πράγμα για το οποίο προσωπικά εχω σκοπο να επανέλθω με στοιχεία μετα από διαδοχικές ανα τακτά διαστήματα μετρήσεις.<o:p></o:p>
 

Μηνύματα
1.122
Reaction score
0
εγω παντως τον topaz δεν τον εχω δει καν, μιλαω απο εμπειρια με αλλους LCD πχ tw600 οπου πηγαινοντας σε σχετικα κοντινη αποσταση το κοτετσοσυρμα ηταν εμφανες στα ματια μου. Θεωρω λοιπον οτι ο topaz μονο χειροτερος μπορει να ειναι σε αυτο το θεμα χαρη στον εξαιρετικο φακο του (που πιστευω πως εχει απο τα γραφομενα σας). Αρα προσωπικα ναι θα με ενοχλουσε....καλο ειναι ο φιλος να παει αν δει απο κοντα καποιον LCD με D5 panel , και ακομα καλυτερα τον ιδιο τον topaz και να αποφασισει. Αν δε βλεπει τιποτα δεν υπαρχει λογος να παει σε κατι αλλο...

Επισης, Μηχαλη , το κολπακι με το ελαχιστον defocus το ειχα ακουσει πριν 2-3 χρονια οντας εντελως αρχαριος (οχι οτι τωρ αδεν ειμαι αλλα τοτε δεν ηξερα καν τι κανει το focus...) απο εναν χρηστη hitachi tx100....και το ειχα παρει για καλη πατεντα.....οταν το ειπα σε πιο σχετικα ατομα ομως μονο που δε γελασαν αι το θεωρησαν αδιανοητο να μην εχεις τελειο focus στον προβολεα σου. Τελικα δε ξερω αν ηταν υπερβολικη η αντιδραση τους, αλλα προτιμησα στην συνεχεια να μην υπολογιζω τη δυνατοτητα του defocus σαν δυνατη επιλογη. Τωρα πια με τους 1080 δεν υπαρχει καν θεμα οποτε δεν εχω και ορεξη να διαπιστωσω αν ειναι τελικα αποδεκτο ή οχι...
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.238
Reaction score
27.858
Απάντηση: hd ready η full hd προβολεα?

Mα ο πανασόνικ με το κόλπο που ονομάζει smooth screen αυτό ακριβώς κάνει, λίγο de focus ίσα ίσα να χάνεται η τρίχα μεταξύ των πίξελ που με έναν οξύ φακό είναι ευδιάκριτη.
Δηλαδή με τον πανασόνικ έχεις ποτέ τέλειο focus;
Με τον τοπάζ μπορείς να έχεις, αν σε ενοχλεί κάνεις ένα κλικ. Δεν χάνεται η ευκρίνεια.
Και στο κάτω κάτω σιγά την ενόχληση στο μάτι. Μπροστά στη συνολική εικόνα του το πίξελάκι ενοχλεί τόσο πολύ;
Άλλα είναι πιο ενοχλητικά.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Το SmoothScreen είναι η λύση της Panasonic στο πρόβλημα του χαμηλού aperture ratio (ή fill factor) των LCD panels, κατά πάσα πιθανότητα ένας τύπος microlens array. Έχει να κάνει με το πάνελ, και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να συγχέεται με το defocus.

Προφανώς, ο Topaz δεν χρησιμοποιεί κανενός είδους substrate για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθαρά για θέμα κόστους, με συνέπεια το αυξημένο SDE. Το να λέμε ότι αυτό οφείλεται σε εξαιρετικό φακό και όχι στην εγγενή τεχνολογία των LCD panels, είναι τουλάχιστον φαιδρό. Ένας εξαιρετικός φακός - με το zoom του Topaz - θα ξεπερνούσε άνετα το κόστος του προβολέα. Επιπλέον, οι κατασκευαστές φακών δεν δέχονται παραγγελίες για customization, σε λιγότερο από 1 εκατομμύριο τεμάχια. Για μια φωτογραφική μηχανή αυτό μπορεί να είναι εφικτό, για έναν προβολέα όμως, όχι.

Όπως λέμε και στη δουλειά μου, το SmoothScreen είναι feature και όχι bug.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.644
Reaction score
9.216
Απάντηση: Re: hd ready η full hd προβολεα?

Ίσως είναι τελικά -για μια ακόμα φορά- προσωπικό ζήτημα:
Ανάλογα με το πόσο κοντά κάθεται κάποιος σε σχέση με το μέγεθος της οθόνης του, με το πόσο οξεία όραση έχει και με το αν προτιμάει περισσότερο "τηλεοπτική" ή "κινηματογραφική" εικόνα, μπορεί να επιλέξει τη μια ή την άλλη φιλοσοφία.
Γι'αυτό νομίζω πως ισχύει και πάλι το "δες κι αποφάσισε μόνος σου".
 

NIX

Μηνύματα
1.390
Reaction score
0
Απάντηση: hd ready η full hd προβολεα?

Νικο το ειχα θεσει σαν ερωτημα παλιοτερα

Εγω ρε παιδια θα σκασω αν δεν μαθω! Τι πατεντα ειναι αυτη?


ARC-F (All Range Crisp Focus) Lens
A specially developed crisp focus lens was developed to take full advantage of the full 1920 x 1080 HD resolution that the SXRD panel device offers. It offers superior resolution and focus.
Στην αρχη νομιζα οτι ειναι marketing.Τελικα αποδειχτηκε οτι οντως ισχυει.
Και στους τρεις sony topaz που εχω δει (ο φακος του topaz ειναι ARC-F) ολοι ειχαν τελειο focus και ομοιομορφο σε ολη την οθονη.
Εν τω μεταξυ προκειται για προβολεα του 1000ρικου με lens-shift και 1,6 zoom!

Αυτο μου δημιουργει πολλα ερωτηματικα.

Πως το καταφεραν? Τι παιζει?
Επιδραει καπου αρνητικα? (π.χ.στον topaz τα κουτακια στη καρτα για ελεγχο του focus απο το nokia monitor test μου φαινονται αρκετα bold.Ειναι θεμα αναλυσης,ειναι εξαιτιας της μετριας συγκλισης ή ειναι αποροια του ARC-F?)
Γιατι δεν εχει κανεις αλλος κατασκευαστης παρομοια πατεντα?
Οι φακοι των προβολεων της sony (με εξαιρεση τον qualia) ειναι δικη της κατασκευης,με οτι αυτο συνεπαγεται για το κοστος και το customization.

Μην ξεχνας επισης οτι εδω και καποια χρονια η sony κατασκευαζει πλεον και φωτογραφικες μηχανες,πολυ καλες μαλιστα.Οι φακοι στις φωτογραφικες μηχανες της ειναι κατ`επι το πλειστον δικης της κατασκευης.

Αποδειξε μου οτι ο φακος του sony δεν ειναι εξαιρετικος με επιχειρηματα και στοιχεια και θα το δεχτω.Με βαση την τιμη του προβολεα δεν μπορω,εφοσον παιζουν και καποια αλλα πραγματα.

Στο 200αρι δηλώσες οτι πρεπει να εχει καταπληκτικο φακο.Γιατι? Τι ειδες? Φακο της sony φοραει.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Το αν ο φακός του Topaz είναι εξαιρετικός ή όχι

1. Μπορεί να τεσταριστεί με τα κατάλληλα patterns, και
2. Δεν είναι το σημείο της διαφωνίας μου

Δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι λόγω του "εξαιρετικού" φακού φαίνονται οι πυκνωτές του panel, τους οποίους η Panasonic καλύπτει με ειδική επικάλυψη, μικροφακούς, που αυξάνουν (μεγεθύνουν) τα εικονοστοιχεία, τόσο ώστε να καλύπτουν και τη μη ενεργή περιοχή. Όπως, επίσης, δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι ο Panasonic έχει φτηνιάρικο φακό επειδή έχει υιοθετήσει το SmoothScreen για να εξαλείψει το υπ' αριθμόν #1 μειονέκτημα των LCD, κάτι αντίστοιχο με το RBE.

Είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ ιδιαίτερα με το φακό του VW200, ρυθμίζοντας τη σύγκλιση. Είχα κολλήσει τη μύτη μου στην οθόνη και έτσι μπόρεσα να τον ελέγξω από άκρη σε άκρη. Δεδομένου και του zoom που διαθέτει, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Αν εσύ υποστηρίζεις ότι είναι ο ίδιος με του Topaz, εγώ πάω πάσο. Στο κάτω-κάτω, όπως είπα, δεν έχω πρόβλημα να δεχτώ ότι και ο φακός του Topaz είναι state of the art (που δεν είναι). Όχι όμως ότι ένεκα αυτού δικαιολογείται το μεγαλύτερο SDE από κάθε άλλο LCD της αγοράς. Μην μπερδεύουμε το βήτα με το πι.


Edit: Απ' όσο θυμάμαι, ο φακός του 200 έγραφε Carl-Zeiss και όχι Sony, αλλά δεν παίρνω όρκο
 


Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Δοθείσης της ευκαιρίας, θα ήθελα να πω και δυο πραγματάκια σχετικά με το τι σημαίνει "ευκρινής" φακός.

Για έναν οπτικό μηχανικό (σχεδιαστή φακών) δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τον όρο MTF (Modulation Transfer Function) για να έχουν κοινή βάση συζήτησης.

Το MTF είναι η χωρική απόκριση συχνότητας του φακού και αποδίδεται με γράφημα 2 διαστάσεων, όπου στον κάθετο άξονα μετριέται το κοντράστ, και στον οριζόντιο η απόσταση από το κέντρο.

Γιατί κοντράστ, τη στιγμή που ευνόητα η ευκρίνεια του φακού θα πρέπει να συνδέεται με την ανάλυση; Για τον απλούστατο λόγο πως η ανάλυση και το κοντράστ είναι αντίθετες έννοιες!

Φανταστείτε μια οθόνη με εναλλασσόμενες μαύρες και λευκές οριζόντιες γραμμές. Όσο οι γραμμές χονδραίνουν, τόσο μειώνεται η ανάλυση αλλά αυξάνεται το κοντράστ, δηλαδή η διαφορά μεταξύ μαύρου και λευκού είναι εμφανέστερη. Αντιθέτως, όσο λεπταίνουν οι γραμμές, τόσο αυξάνεται η ανάλυση, αλλά σε βάρος του κοντράστ. Αν οι γραμμές λεπτύνουν τόσο ώστε να είναι αδύνατη η διάκριση των μαύρων από τις λευκές, τότε έχουμε υψηλότατη ανάλυση αλλά μηδενικό κοντράστ.

Το γεγονός αυτό οδηγεί συχνά σε λανθασμένα συμπεράσματα σχετικά με την ποιότητα του φακού ενός προβολέα. Αναγκαστικά, το θέμα ανάγεται σε φιλοσοφικά επίπεδα σχετικά με το ποια ακριβώς είναι η άριστη σχέση μεταξύ αναλυτικότητας και κοντράστ, δεδομένου ότι και οι δύο είναι σπουδαιότατοι παράγοντες ποιότητας της εικόνας, αλλά δεν μπορούμε να τους έχουμε και τους δύο!

Είναι ευνόητο πως ο κατασκευαστής ενός φακού (ή ο παραγγέλων αυτόν) θα πρέπει να πάρει μια απόφαση. Λέγεται πως η Zeiss σχεδιάζει με βάση την ανάλυση ενώ η Leica με βάση το κοντράστ.

Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα του φακού δεν μπορεί να εξετάζεται μονοσήμαντα (π.χ. πόσο ευκρινής είναι = ανάλυση) αλλά σε συνδυασμό και με το άλλο του μισό. Αυτό ακριβώς κάνει η MTF.
 

NIX

Μηνύματα
1.390
Reaction score
0
Απάντηση: Re: hd ready η full hd προβολεα?

Προφανώς, ο Topaz δεν χρησιμοποιεί κανενός είδους substrate για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθαρά για θέμα κόστους, με συνέπεια το αυξημένο SDE. Το να λέμε ότι αυτό οφείλεται σε εξαιρετικό φακό και όχι στην εγγενή τεχνολογία των LCD panels, είναι τουλάχιστον φαιδρό. Ένας εξαιρετικός φακός - με το zoom του Topaz - θα ξεπερνούσε άνετα το κόστος του προβολέα.
Το αν ο φακός του Topaz είναι εξαιρετικός ή όχι

1. Μπορεί να τεσταριστεί με τα κατάλληλα patterns, και
2. Δεν είναι το σημείο της διαφωνίας μου
Εγω οπως και τα υπολοιπα παιδια στην θεσσαλονικη τον εξετασαμε το φακο του topaz με τα καταλληλα patterns και γι`αυτο λεμε οτι ειναι εξαιρετικος.
Εσυ Νικο το εχεις κανει αυτο στον topaz? Γραφεις αβασανιστα οτι δεν ισχυει κατι τετοιο και οτι εμεις που το υποστηριζουμε λεμε χοντραδες.

Δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι λόγω του "εξαιρετικού" φακού φαίνονται οι πυκνωτές του panel, τους οποίους η Panasonic καλύπτει με ειδική επικάλυψη, μικροφακούς, που αυξάνουν (μεγεθύνουν) τα εικονοστοιχεία, τόσο ώστε να καλύπτουν και τη μη ενεργή περιοχή.
Γιατι δεν ειναι δυνατον?
Προφανώς, ο Topaz δεν χρησιμοποιεί κανενός είδους substrate για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθαρά για θέμα κόστους, με συνέπεια το αυξημένο SDE.
Αυτο ειναι δικια σου θεωρια Νικο και δεν ειναι προφανες οπως λες.

Είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ ιδιαίτερα με το φακό του VW200, ρυθμίζοντας τη σύγκλιση. Είχα κολλήσει τη μύτη μου στην οθόνη και έτσι μπόρεσα να τον ελέγξω από άκρη σε άκρη. Δεδομένου και του zoom που διαθέτει, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.
Και τι ακριβως ειδες που σου εκανε εντυπωση?

Για έναν οπτικό μηχανικό (σχεδιαστή φακών) δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τον όρο MTF (Modulation Transfer Function) για να έχουν κοινή βάση συζήτησης.

Το MTF είναι η χωρική απόκριση συχνότητας του φακού και αποδίδεται με γράφημα 2 διαστάσεων, όπου στον κάθετο άξονα μετριέται το κοντράστ, και στον οριζόντιο η απόσταση από το κέντρο.

Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα του φακού δεν μπορεί να εξετάζεται μονοσήμαντα (π.χ. πόσο ευκρινής είναι = ανάλυση) αλλά σε συνδυασμό και με το άλλο του μισό. Αυτό ακριβώς κάνει η MTF.
Επειδη ομως δεν ειμαστε οπτικοι μηχανικοι και δεν εχουμε τη δυνατοτητα να τον μετρησουμε σε ολες του τις παραμετρους,εξεταζουμε αυτες που μπορουμε και που φυσικα ειναι ενδεικτικότατες της ποιοτητας του.Αναλυση,focus,abberation.
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.668
Μηνύματα
2.869.583
Members
37.943
Νεότερο μέλος
argyrisM
Top