Hi, my name is Costas Coyias...

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Αν με την απαντηση μου αυτη, νομιζετε οτι ειχα τη προθεση να σας μειωσω, σας διαβεβαιω οτι δεν ειχα κανεναν τετοιο σκοπο. Απλουστατα, λογω του νεαρου της ηικιας σας, δεν εχετε προλαβει τις υπεροχες στιγμες του αναλογικου ηχου. Αυτο δεν σας μειωνει, νομιζω.
Το τι εμπειρία από αναλογικό ήχο έχω δεν είστε σε θέση να το γνωρίζετε - μπορείτε μόνο να κάνετε υποθέσεις.
Γιατί μπορεί και να έχω κάνει αρκετές συγκρίσεις ψηφιακού και αναλογικού με 5-6 συστήματα από 300 εώς και 100.000 ευρώ (εκτός Εκθέσεων) και να έχω σχηματίσει μία άποψη για τον ήχο του κάθε μέσου (πέρα από την ψυχρά τεχνική ανάλυση όπου γνώσεις Λυκείου αρκούν για να δεις την πραγματικότητα)..
Εκτός να μου πείτε ότι μετράει μόνο η γνώμη όσων έχουν προλάβει "τις υπέροχες στιγμές του αναλογικού ήχου"... Τότε θα σας απαντήσω ότι κι εσείς δεν μπορείτε να έχετε άποψη για το αν το τηλέφωνο είναι καλύτερο από τον τηλέγραφο ή τους αγγελιοφόρους γιατί δεν έχετε γνωρίσει τις χρυσές εκείνες εποχές που οι άνθρωποι βασίζονταν σε αυτά.
Το πως "στέκεται" σήμερα το πικάπ απέναντι στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα αναπαραγωγής δεν εξαρτάται στον ελάχιστο βαθμό από το πόσο ωραία περνούσαν οι φίλοι του Βουτσά όταν χόρευαν σουίνγκ στις γνωστές ελληνικές ταινίες.

Όπως υποθέσεις κάνει και ο κ. Στεφανίδης για το τι εμπειρία έχω ή δεν έχω από ζωντανή μουσική.
Γιατί μπορεί και ένα έχω ένα πιάνο στο σαλόνι του πατρικού μου σπιτιού στο οποίο, λέω εγώ τώρα, μπορεί και να καθόμουν σχεδόν καθημερινά επί μία 10ετία.

Αλλά είπαμε, με τη βοήθεια της εμπειρίας σας τον "κόβετε" αμέσως το συνομιλητή σας!

Νομιζετε οτι ακουγοντας απο ενα κασσετοφωνο αποκτησατε την επμειρια του αναλογικου ηχου;
Εσείς βάλατε τις κασέτες στη συζήτηση, όχι εγώ.

Εδω, θα μου επιτρεψετε να δωσω μια συμβουλη. Μην ειστε τοσο εριστικος και προκλητικος. Βεβαια μπορει να εχετε και δικιο. Ισως να μην ειμαι καταλληλος να εχω αποψη πανω στον αναλογικο ηχο.
Χρησιμοποιώ ίδιας λογικής (ή "λογικής") επιχειρήματα (ή "επιχειρήματα") με εσάς. Αν σας ενοχλούν μάλλον θα πρέπει να επανεξετάσετε τον τρόπο που επιχειρηματολογείτε.

Ριξτε μια ματια στον εππαγελματικο ηχο του forum.
Μόνο στην κατηγορία "Επαγγελματικός Ήχος" μιλάμε με λογικά επιχειρήματα και στοιχεία; Μόνο στην παραπάνω κατηγορία μας ενδιαφέρει η τεχνική πλευρά του θέματος; Στην "Αναλογικές Πηγές" απαγορεύονται διά ροπάλου αυτά και περιοριζόμαστε στο να κρίνουμε τα μέσα με βάση το αν μας θυμίζουν τον παππού μας, τον πατέρα μας ή τα κοντά μας τα παντελονάκια; Ειλικρινά δεν το γνώριζα.


Για τη ιστορια και μονο, ηχογραφω και ακουω σε ψηφιακο format.
Υπομονή. Σας εύχομαι μία μέρα να αναβαθμιστείτε και να δουλεύετε με πλήρως αναλογικό εξοπλισμό. Μπας και βάλετε λίγο συναίσθημα και "ψυχή" στη δουλειά σας... :126:


Ολες οι ανακαλυψεις εγιναν βαση εμπειριων και παρατηρησεων.
Μπορώ να σας συστήσω ένα-δύο καλά βιβλία Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης. Μετά μπορούμε να το συζητήσουμε.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Re: Απάντηση: Re: Hi, my name is Costas Coyias...

Ξώβεργες :138:
Τωρα να μην πω τι στεινεις και γινουμε διεθνως.........ρασο ξεκουμπωτο. :138:

Μας το παιζεις τωρα ξεκαρφωμα με τις ξωβεργες.:135::135:
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Το τι εμπειρία από αναλογικό ήχο έχω δεν είστε σε θέση να το γνωρίζετε - μπορείτε μόνο να κάνετε υποθέσεις.
Γιατί μπορεί και να έχω κάνει αρκετές συγκρίσεις ψηφιακού και αναλογικού με 5-6 συστήματα από 300 εώς και 100.000 ευρώ (εκτός Εκθέσεων) και να έχω σχηματίσει μία άποψη για τον ήχο του κάθε μέσου (πέρα από την ψυχρά τεχνική ανάλυση όπου γνώσεις Λυκείου αρκούν για να δεις την πραγματικότητα).. ...

Όπως υποθέσεις κάνει και ο κ. Στεφανίδης για το τι εμπειρία έχω ή δεν έχω από ζωντανή μουσική. Γιατί μπορεί και ένα έχω ένα πιάνο στο σαλόνι του πατρικού μου σπιτιού το οποίο, λέω εγώ τώρα, μπορεί και να το είχαν αγοράσει για εμένα.

Αλλά είπαμε, με τη βοήθεια της εμπειρίας σας τον "κόβετε" αμέσως το συνομιλητή σας!



Εσείς βάλατε τις κασέτες στη συζήτηση, όχι εγώ.



Χρησιμοποιώ ίδιας λογικής (ή "λογικής") επιχειρήματα (ή "επιχειρήματα") με εσάς. Αν σας ενοχλούν μάλλον θα πρέπει να επανεξετάσετε τον τρόπο που επιχειρηματολογείτε.



Μόνο στην κατηγορία "Επαγγελματικός Ήχος" μιλάμε με λογικά επιχειρήματα και στοιχεία; Μόνο στην παραπάνω κατηγορία μας ενδιαφέρει η τεχνική πλευρά του θέματος; Στην "Αναλογικές Πηγές" απαγορεύονται διά ροπάλου αυτά και περιοριζόμαστε στο να κρίνουμε τα μέσα με βάση το αν μας θυμίζουν τον παππού μας, τον πατέρα μας ή τα κοντά μας τα παντελονάκια; Ειλικρινά δεν το γνώριζα.




Υπομονή. Σας εύχομαι μία μέρα να αναβαθμιστείτε και να δουλεύετε με πλήρως αναλογικό εξοπλισμό. Μπας και βάλετε λίγο συναίσθημα και "ψυχή" στη δουλειά σας... :126:




Μπορώ να σας συστήσω ένα-δύο καλά βιβλία Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης. Μετά μπορούμε να το συζητήσουμε.

Μετα απο αυτες τις απαντησεις σας (ολοι μπορουν να διαβασουν και τις δικες σας και τις δικες μου), νομιζω οτι δεν υπαρχει πλεον θεμα συζητησης.

Για ενα πραγμα μονο ειμαι απολυτα σιγουρος πια. Για το νεαρον της ηλικιας σας και για το οτι ειστε τρομερα ειρων. Λυπαμαι. Δεν ειναι οτι το καλλιτερο για μια συνομιλια.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Μετα απο αυτες τις απαντησεις σας (ολοι μπορουν να διαβασουν και τις δικες σας και τις δικες μου), νομιζω οτι δεν υπαρχει πλεον θεμα συζητησης.

Για ενα πραγμα μονο ειμαι απολυτα σιγουρος πια. Για το νεαρον της ηλικιας σας και για το οτι ειστε τρομερα ειρων. Λυπαμαι. Δεν ειναι οτι το καλλιτερο για μια συνομιλια.
Θέμα συζήτησης δεν υπήρχε εξ'αρχής αφού εγώ είμαι "μόνο" 27 και δεν έχω ζήσει τη χρυσή εποχή του βινυλίου...
Για την ιστορία της Επιστήμης να το ψάξετε πάντως λίγο παραπάνω.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Hi, my name is Costas Coyias...

......
.....
Το πως "στέκεται" σήμερα το πικάπ απέναντι στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα αναπαραγωγής δεν εξαρτάται στον ελάχιστο βαθμό από το πόσο ωραία περνούσαν οι φίλοι του Βουτσά όταν χόρευαν σουίνγκ στις γνωστές ελληνικές ταινίες.

.....
Εε..., με χάλασες τώρα :130:

Να έλεγες τουλάχιστον "Σεϊκ", να το κουβεντιάζαμε....:137:






Τι τσακώνεστε ρε..., για την εμπειρία ; :138:
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Hi, my name is Costas Coyias...

Εε..., με χάλασες τώρα

Να έλεγες τουλάχιστον "Σεϊκ", να το κουβεντιάζαμε....
Σέικ θα έγραφα αλλά φοβήθηκα μην παρεξηγηθεί ο Κόγιας που το χορεύει ακόμη! Ή μήπως χορεύει swing; Γμτ, είναι και πολυτάλαντος και με μπερδεύει! :116:


Τι τσακώνεστε ρε..., για την εμπειρία ;
Άσε, σε αυτή την κατηγορία ούτε να τσακωθείς δε σε αφήνουν αν δεν μεγάλωσες με πικάπ... :142:
 

vasilis-t

Επαγγελματίας
Μηνύματα
44
Reaction score
29
κάτσε να πεταχτώ και εγώ ωσάν την τσαπου :111:


ρε σεις πέστε μου ένα ηλεκτρονικό αντικείμενο από ακουστικό βαρηκοΐας μέχρι navigator σε 737 που δεν έχει βελτιωθεί , κατά ακρίβεια να έχει ξεφύγει στη στρατόσφαιρα σε επιδόσεις στο 99 τα εκάτο της consumer αγορας τουλάχιστον ββμμμμμ βμω μκ,.
( αυτο το βμμμβηγ το πόσταρε ο μπέμπης τα αφήνω για γούρι είναι το πρωτο του ποστ :136::139: ) το γραμόφωνο θα ξέφευγε από τον κανόνα ?


τώρα εάν είμαστε βλαμμένοι ( πρωτα απο όλα και εγω μέσα !! )
και ακούμε από ενισχυτή 28 κιλά με κατανάλωση 12344323mw και κέρδος 4watt γιατι παιζει ελαφρά καλύτερα η απλά διαφορετικά από ένα τριπαθο 250 γραμμαρίων με κατανάλωση μπαταρίας είναι άλλο θέμα !!!


τώρα γράφω από τον καινούργιο imac .... τι χάλια θεέ μου !!!!

που είναι ο υπέροχος spectrum h o amstrad !!



ρε δε πάτε !!!! ... θα μας παλαβώσετε ...


κάτσε να δω το vhs του γάμου μου να στανιάρω γιατί με αυτά τα κωλοhd πολύ ψηφιακίλα και δεν μπορώ .. είναι και ντίκα απο αυτο το διάολο το τχιτερ φλιτερ ριχτερ τζιτερ .. πως το λένε :116:
 

Μηνύματα
14.034
Reaction score
11.719
ΧΑΧΑ, είσαι ΠΟΛΥ τυχερός βρε! Το VHS έχει ΚΑΙ τζίτερ γραμμής ΚΑΙ τζίτερ πεδίου...
Ά, ρε τυχεράκια, 2 σε 1!!!
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Ναι, αλλά είναι αναλογικό τζίτερ, δεν είναι ψηφιακό... :140:

Από την άλλη, είχανε βγει κάποτε και κάτι ψηφιακά Time Base Correctors που εξάλειφαν αυτό το αναλογικό τζίτερ και κάνανε την εικόνα των VHS/SVHS αγνώριστη, προς το καλύτερο βέβαια... :135:

(πολύ περίεργα πράγματα συμβαίνουν στον χώρο της εικόνας τελικα...)
 

Μηνύματα
14.034
Reaction score
11.719
Από την άλλη, είχανε βγει κάποτε και κάτι ψηφιακά Time Base Correctors που εξάλειφαν αυτό το αναλογικό τζίτερ και κάνανε την εικόνα των VHS/SVHS αγνώριστη, προς το καλύτερο βέβαια...

(πολύ περίεργα πράγματα συμβαίνουν στον χώρο της εικόνας τελικα...)
Είδες περίεργη που είναι η τεχνολογία...
Ρε λέτε να συμβαίνει και στον ψηφιακό ήχο κάτι παρόμοιο;; Μα τώρα που το ξανασκέφτομαι.. ΝΑΙ συμβαίνει...

(πολύ περίεργα πράγματα συμβαίνουν ΚΑΙ στον χώρο του ήχου τελικα...):137:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Hi, my name is Costas Coyias...

Το "αναλογικό" είναι άποψη. (τείνει και προς το retro τώρα πια). :137:

Αντί να υποστηρίξετε αυτή την ιδιαιτερότητα, λέτε είναι καλύτερο....!

Τώρα ακούω .....



και θα ήθελα πολύ να ακούω το βινύλιο.
Κάπου το έχω :137:



Υ.Γ.
Μην μου πει κανείς είναι mp3 και χάνει...:121:
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Re: Hi, my name is Costas Coyias...

... ( αυτο το βμμμβηγ το πόσταρε ο μπέμπης τα αφήνω για γούρι είναι το πρωτο του ποστ )
...
κάτσε να δω το vhs του γάμου μου να στανιάρω ...
Να σας ζήσει ο μπέμπης, είναι και μπασμένος στη γραφή, όπως φαίνεται, από τώρα! :119:

Να στανιάρεις; :111:


Ά, τώρα κατάλαβα, είναι μέσα και η κουμπαρούλα ... :125:


:138:
 



vasilis-t

Επαγγελματίας
Μηνύματα
44
Reaction score
29
Re: Απάντηση: Re: Hi, my name is Costas Coyias...

Να σας ζήσει ο μπέμπης, είναι και μπασμένος στη γραφή, όπως φαίνεται, από τώρα!

Να στανιάρεις;


Ά, τώρα κατάλαβα, είναι μέσα και η κουμπαρούλα ...
η αλήθεια είναι ότι δεν πρέπει να το έχω δει και ποτέ μου πάει και 12ετια και βάλε ... όσο για την κουμπάρα ... άστο ρσενικό κι αυτό δυστυχώς




ρε συς που τα θυμηθήκατε τα tbs ???
παρέα με τις κονσόλες της sony και τα betacam την δεκαετια 90
στα studio
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: Hi, my name is Costas Coyias...

Μιας και βλέπω εδώ, στο μήνυμα του Γιώργου, πως το συγκεκριμένο ούφο, ο Yorke, τυρβάζει και περί την Ζωγραφικήν, και μιας και -προφανώς, εξ όσων λέει στο βίντεο- είναι αστοιχείωτος όχι μόνο περί των ηχητικών, αλλά και περί της Ζωγραφικής, πάρτε μια ιδέα από μια ψηφιακή προσέγγιση πάνω στην αφαιρετική φόρμα των ιμπρεσσιονιστών, γνωστή ως pointilism. Ο παρών πίνακας ανήκει στο βασικό εμπνευστή της τεχνικής αυτής, τον Georges Seurat, με έργο του οποίοy είχα έλθει σε επαφή διά ζώσης πριν πολλά χρόνια στην Εθνική Πινακοθήκη, και είχα εντυπωσιασθεί. Βλέποντας τον πίνακα, κινηθείτε μπρος - πίσω, ώστε να διαπιστώσετε τον τρόπο αντίληψης της "δειγματοληψίας" του πίνακα.
χμ, παροτι ο Σερα θεωρειται απο παρα πολλους ως ιμπρεσιονιστης δεν ειναι ακριβως ετσι.
Θα ελεγα οτι κατα βαση ειναι ντιβιζιονιστης, μια αναλυτικη μορφη τεχνης που ξεκινησε ο ιδιος οπως σωστα αναφερεις και γνωστοτερης ως πουαντιγισμος - πουαντισμος - ντιβιζιονισμος.
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: Hi, my name is Costas Coyias...

Ναι, βεβαίως. Και οι πρόγονοί μας νόμιζαν ότι η γη είναι επίπεδη και ακίνητη.
ναι αλλα το βινυλιο ειναι στρογγυλο και περιστρεφεται
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: Hi, my name is Costas Coyias...

Προφανώς. Τουλάχιστον αυτοί όμως δεν βγαίνουν να μιλήσουν για την ψυχική ανάταση που προκαλούν οι ψηφιακές μηχανές τους.
ε οχι και δεν βγαινουν.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Hi, my name is Costas Coyias...

Νάτο !!! :107:

Για πες....., το ακούς ;
Και τι λέει σε σχέση με το cd ;

Πάντως (όπως έχω ξαναπεί), όσα έχω περάσει στο pc, ακούγονται "αναλογικά" - ότι προέρχονται από βινύλιο δηλαδή.
 

Μηνύματα
115
Reaction score
68
Απάντηση: Hi, my name is Costas Coyias...

Χωρίς να θέλω να δημιουργήσω flame μεταξύ των οπαδών των δύο μέσων αναλογικού και ψηφιακού (χρησιμοποιώ και τα δυό και θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ το πρώτο αλλά για άλλους λόγους από αυτούς που επικαλείται ο απατεώνας αυτός, που δεν μας είπε γιατί ζεί στην Ισπανία και όχι στη χώρα του πχ…- και προς θεού απατεώνας όχι γιατί κατασκευάζει πλατώ για να ζήσει, αλλά για τον ξεδιάντροπο τρόπο της παρουσίασής του) έχω να παραθέσω τις ακόλουθες σκέψεις:

Το μάτι μας έχει μια ιδιότητα που λέγεται διακριτική ικανότητα. Αυτή είναι η γωνία υπό την οποία το μάτι βλέπει δυό αντικείμενα έτσι ώστε αυτά να δημιουργήσουν διαφορετικά διακριτά είδωλα στην ωχρά κηλίδα και να τα αντιληφθεί ως διαφορετικά. Η γωνία αυτή είναι μικρότερη από τα 2/100 της μοίρας και αντιστοιχεί σε απόσταση περίπου 4.5 μικρών επί της ωχράς κηλίδας.
Αυτό σημαίνει ότι για να δούμε δυό στίγματα που απέχουν 1/10 του χιλιοστού πρέπει να είμαστε στα 30 cm. Ή κατ επέκταση από την απόσταση αυτή δεν θα διακρίνουμε ένα άλλο σημείο ανάμεσα στα δυό από την απόσταση αυτή και για για να το δούμε πρέπει να πλησιάσουμε πιο κοντά πχ στα 20 cm.

Πάνω στην αρχή αυτή στηρίζεται όλη η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας εικόνας και μπορούμε να δούμε άνετα εικόνες με χαμηλή ανάλυση πχ 1024Χ768 χωρίς το παραμικρό πρόβλημα (κοινώς η πληροφορία λείπει αλλά το μάτι μας δεν το αντιλαμβάνεται – θυμίζει τίποτα αυτό, μήπως το ακρωνύμιο MP3 ?) που μόνο όταν θέλουμε να δούμε λεπτομέρεια χρειαζόμαστε την υψηλώτερη ανάλυση.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον αναλογικό ήχο.

Αν υποθέσουμε ότι θέλουμε να ηχογραφήσουμε τον ήχο μιας κιθάρας.
Αυτός μετά το μικρόφωνο και τα απαραίτητα στάδια (που είναι κοινά και για τα δυό μέσα) θα περάσει μέσω ενός κοπτικού που θα κληθεί να χαράξει μια εύπλαστη επιφάνεια και να μας δώσει ένα αυλάκι.
Εστω λοιπόν ότι υπάρχει ο ήχος που ιδεατά θα έπρεπε να χαραχτεί μεταξύ δυό σημείων Α και Β έτσι ώστε να ακουστεί όπως παρήχθη αρχικά . Το κοπτικό θα χαράξει αυτά ως Α1 και Β1 για διάφορους λόγους, και θα δούμε αν αυτά όντως ταυτίζονται με τα ζητούμενα Α και Β.
Πρώτα πρώτα υπάρχουν οι μηχανικές ανοχές. Όσο και να ελαχιστοποιηθούν πάντα θα υπάρχουν. Πχ η ανοχή του κοπτικού δεν μπορεί να ξεπεράσει την ανοχή (τζόγο) της έδρασης του βραχίονα του κοπτικού ή του άξονα περιστροφής. Ας πούμε λοιπόν ότι υπάρχει μια αντιστοιχία στην ικανότητα χάραξης ανάλογη με εκείνη της δικριτικής ικανότητας του ματιού. Ας πούμε 4.5 μικρά. Αν η απόσταση ΑΒ πρέπει σύμφωνα με αυτό που ηχογραφήθηκε είναι 3 μικρά, αυτό που θα πάρουμε σαν αποτέλεσμα θα είναι 4.5.
Και αν θα νόμιζε κανείς ότι το κοπτικό θα ένωνε τα ΑΒ με μια ευθεία γραμμή πάλι θα κάνει λάθος. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο, καθώς υπάρχει η αντίσταση του μέσου που χαράσσεται. Η αντίσταση αυτή και μάλιστα στον μικρόκοσμο των λίγων μικρών του παραδείγματός μας ακολουθεί χαοτικά μοντέλα και προφανώς η ευθεία γραμμή είναι ένα πολύ μικρό υποσύνολο και μάλλον απίθανο.
Αρα έχουμε σίγουρο το ότι κάτω από ένα μέγεθος χαράγματος δεν έχουμε επιτυχή αναπαραγωγή του αρχικού σήματος και μεταξύ δυό διαφορετικών δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει και η πληροφορία που χαράζεται δεν είναι αυτή που ζητείται. Αρα γιατί να μην δεχτούμε και εδώ ότι υπάρχει μια κβαντοποίηση που εξαρτάται άμεσα από την διακριτική ικανότητα-ανοχή του κοπτικού που θα την αντιστοιχίσουμε με την συχνότητα δειγματοληψίας, αλλά και αρκετή τυχαία πληροφορία μεταξύ δυό ηχητικών βημάτων που γιατί όχι να μην αντιστοιχίσουμε με το dithering).
Αν σχεδιάσετε μια ευθεία γραμμή με ένα ραπιδογράφο 0.1 mm και με τον καλύτερο χάρακα και σχεδιάσετε και την ίδια με έναν plotter 1200 dpi και τα δείτε στο μικροσκόπιο προς εξακρίβωση ή μη της προσέγγισης της ευθείας θα φρίξετε. (και θα φρίξετε και με τα δυό μέσα, το μέν πρώτο αναλογικό το δε δεύτερο ψηφιακό. Και το ενδιαφέρον είναι ότι στο μεν αναλογικό εξαντλήθηκαν τα όρια ανοχής, διότι είναι μηχανικά και το αποτέλεσμα ακολουθεί τυχαία εξέλιξη, στο δε δεύτερο υπάρχει πάντα ελπίδα βελτίωσης λόγω της εξέλιξης της ανάλυσης που είναι σίγουρο ότι κάποτε θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το πρώτο και μέχρι τότε κατά πολύ την πεπερασμένη ανάλυση του ματιού μας)
Το αυτί είναι ένα πεπερασμένο όργανο, όπως και το μάτι (που προφανώς εξυπηρετεί την κυριώτερη αίσθηση – όραση) Πρώτα πρώτα ακούει σε πολύ περιορισμένο φάσμα. Και η διακριτική του ικανότητα διαφέρει και από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλά και με την υγεία, την διάθεση και άλλους παράγοντες όπως πίεση και θερμοκρασία. Όπως είναι αποδεκτό ότι δεν ακούμε πχ ήχους κάτω από κατώφλι 20db γιατί να μην δεχτούμε και την ακουστική διακριτική ικανότητα ?

Ερχόμαστε στον ψηφιακό ήχο. Εδώ αντί κοπτικού υπάρχει μια διαδικασία κβαντοποίησης. Και σίγουρα αν η επιλεχθείσα συχνότητα δειγματοληψίας των 44.1 khz πριν από 25 χρόνια δεν ήταν το καλύτερο δυνατόν, σήμερα αυτό έχει ξεπεραστεί και θα ξεπερνιέται μέρα με τη μέρα. Οι διαφορές στους 96 khz είναι ήδη μεγάλες και ακόμα πιο μεγάλες θα είναι στα 192 khz ή και παραπάνω όπου γίνονται οι σύγχρονες ηχογραφήσεις.
Καταλήγοντας:
Σίγουρα τα 44.1 khz έχουν σκαλοπατάκια. Και πιθανότατα διακριτά από το αυτί και ίσως πάνω από την διακριτική του ικανότητα. Όμως τα σκαλοπατάκια αυτά κατά την αναπαραγωγή στα τελικά στάδια αλλά και στις αράχνες των κώνων των ηχείων υφίστανται αναλογική διαδικασία. Ο κώνος θα ενώσει τα σημεία Α και Β με μια ευθεία και θα δεχτώ πολύ πιο εύκολα ότι στην περίπτωση αυτή το τμήμα ΑΒ είναι ευθύγραμμο και όχι μια τυχαία αλυσσίδα ευθυγράμμων τμημάτων του αναλογικού (ανάλογα με το τι αντίσταση βρήκε το κοπτικό και προς ποια κατεύθυνση απέκλινε).
Αν το αυτί μας διακρίνει τα σκαλοπατάκια της ψηφιοποίησης σήμερα, αυτό σίγουρα δεν θα συμβαίνει αύριο όταν φτάσουμε, με την διαθεσιμότητα των μεγάλων μέσων αποθήκευσης και κωδικοποίησης, στα 192 khz και αν και τότε θα είναι ακουστά (που δεν θα είναι) θα χαθούν στα 384 και μετά στα 768, που θα έρθουν (όπως ήρθαν τα 4 GBRAM στον υπολογιστή μου και σχεδόν 1 στο κινητό μου, όταν το 1984 είχα 32 KRAM)

Σίγουρα κανείς δεν εγγυάται ότι κατά την αναλογική χάραξη με το κοπτικό, το τελευταίο υπάκουσε σε ότι κλήθηκε να πράξει. Οι μηχανικές ανοχές έχουν όρια τα οποία δεν μπορούν να ξεπεραστούν με την ανάλογη ευκολία που μπορείς να διπλασιάσεις με υπολογιστική ισχύ μια συχνότητα δειγματοληψίας.
Φανταστείτε μια φαγάνα να ανοίγει αυλάκι και να προχωράει με ταχύτητα. Θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι έχουμε το απόλυτα καθαρό και ευγενές μέσο που να έχει ενιαία αντίσταση σε όλη τη διαδικασία πάνω κάτω δεξιά αριστερά, το υλικό που εξωθείται να μην μπαίνει ποτέ εμπόδιο και να παρεμβαίνει στη διαδικασία στο παραμικρό και φυσικά το εύπλαστο υλικό στο οποίο αναπτύσσονται τεράστιες επιφανειακές δυνάμεις και θερμοκρασίες να αντιδρά και να παίρνει σχήμα μόνο κατά τις «εντολές» του κοπτικού και όχι των εμποδίων της διαφορετικής θερμοκρασίας (άλλη σίγουρα στην αρχή άλλη στο τέλος) και φυσικά όταν ψύχεται το βινύλιο να επανέρχεται, δηλαδή να υποχωρεί σε κάποια νέα θέση που πάντα είναι σε συνάρτηση με την «εντολή». Στη συνέχεια από το υλικό αυτό να βγαίνει αντίγραφο και άλλα αντίγραφα από αυτό με την μέθοδο της πίεσης. Θα ξεχάσουμε και εδώ τη σκόνη και τις μηχανικές ανοχές ικανότητες καθώς εμπλέκονται πλέον στη διαδικασία και νέες άλλων διαδικασιών. Και φυσικά μιλάμε για διαδικασία που γίνεται σπειροειδώς, δηλαδή πριν ηρεμήσει το αυλάκι που άνοιξε και είναι ακόμα εύπλαστο, έρχεται μετά από μια στροφή η χάραξη του νέου αυλακιού που θα επηρεάσει το διπλανό. Φυσικά δεν είναι το σύνδρομο της Κίνας, αλλά σίγουρα το αποτέλεσμα είναι ακουστό και το έχετε ακούσει όλοι σας. Τέλος θα κληθούμε όλοι να ακούσουμε και να αναπαράγουμε τον δίσκο με βραχίονες που δεν είναι παράλληλοι όπως τα κοπτικά και με αρκετές άλλες ρυθμίσεις που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη.


Αυτά πάνω κάτω σκέφτομαι γιά τα δυό μέσα.
Μπορεί να κάνω και λάθος.

Όμως τα γράφω όλα αυτά έχοντας ζήσει από τα 2 μου χρόνια (όπως είμαι στο avatar που ίσως έχετε δεί στο avclub) μέχρι σήμερα 50 χρόνια μετά, με το βινύλιο να ικανοποιεί μια από τις βασικές μου ανάγκες μετά από εκείνες της επιβίωσης και αυτοσυντήρησης. Θα εξακολουθήσω να ζω μαζί του, ίσως από νοσταλγία ίσως επειδή οι μηχανικές κινήσεις και διαδικασίες έχουν σχεδόν μπεί στο dna μου, όμως δεν μπορώ να αγνοήσω το μέλλον και αυτό είναι ψηφιακό.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.654
Μηνύματα
3.021.627
Members
38.475
Νεότερο μέλος
Nikits44
Top