High pass filter

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Καλησπέρα και Χριστός Ανέστη σε όλους.

Είμαι σε αναζήτηση ολοκληρωμένου με δυνατότητα high pass filter ή ενός subwoofer με την ίδια δυνατότητα.
Αυτό που θέλω να πετύχω είναι να μην ταλαιπωρώ τους μικρούς δορυφόρους μου με χαμηλές συχνότητες που δεν μπορούν να αναπαράγουν. Έχει κάποιος υπόψη του κάτι τέτοιο;
Πολύ Καλημέρα
Μία πρόταση μου για αυτά που θέλεις να αγοράσεις είναι ... Ενισχυτής Ηχεία και Subwoofer
όλα μαζι ειναι περιπου 1430 ευρω απο της ΩΔΕΣ
και αν τα παραγγείλεις όλα από ένα μαγαζί ίσως γίνει και έκπτωση.
Ο Yamaha AS-501 όπως και τα αδελφά μοντέλα δεν παρέχει υψιπερατό φίλτρο για τα main...
Προσπαθείς :)
Η συντριπτική πλειοψηφία όμως η θα κάνει λάθος αγορά και θα τα παρατήσει η θα πληρώσει ξανά και ξανά μέχρι να αποφασίσει ότι τα ηχεία και τα συμπράκαλα τους απλά διεγείρουν τον χώρο ο οποίος παίζει την μουσική.
Είναι ένα χόμπι ,ένα ταξίδι όμως ...
Εδώ έχουμε μιαν ωραία υπόθεση εργασίας...Ο χρήστης δεν είναι ικανοποιημένος με τα 5ιντσα ενεργά KRK σε απόσταση ακρόασης 2 μέτρων και προσβλέπει στην αντικατάστασή τους με παθητικά 5ιντσα,sub και ολοκληρωμένο με υψιπερατό φίλτρο....

Ta δε KEF που ορέγεται μπορεί πράγματι να του αρέσουν περισσότερο από τα KRK.όχι επειδή είναι παθητικά και ακριβότερα,αλλά επειδή διαθέτουν ένα μεγάφωνο με πολύ ωραία υλοποιημένη ομοαξονική αρχιτεκτονική...Το πρόβλημα όμως έγκειται στο ότι ένα μονό 5ιντσο mid-woofer δεν βγάζει σε απαιτούμενες ρεαλιστικές στάθμες το κατώτερο μισό της τρίτης οκτάβας,για να μη θιγόταν και το άλλο μισό...

Ο απλούστερος τρόπος εφαρμογής δεν είναι με παθητικά και ολοκληρωμένο ενισχυτή,αλλά με studio sub που θα παρέχει line εξόδους με ενσωματωμένο σ'εκείνες υψιπερατό φίλτρο είτε προς ενεργούς δορυφόρους είτε προς τελικούς οδηγούντες παθητικά ηχεία - με τη δεύτερη λύση εκτός budget.

Οι δε δορυφόροι συστήνεται να είχαν τουλάχιστον 7ιντσο mid-woofer και άνω....

Έστω όμως ότι φτάνουμε εκεί...Έχοντας εφαρμόσει το υψιπερατό φίλτρο στην τυπική συχνότητα των 80 Hz,θα βρεθούμε αυτομάτως με το sub ως μοναδική πηγή βαθέων χαμηλών στο χώρο....Αυτό συνεπάγεται πολύ απαιτητικούς όρους τοποθέτησης για να μην υπάρχουν έντονες μεταπτώσεις απόκρισης στις πρώτες οκτάβες...Η βέλτιστη εφαρμογή γεωμετρίας συχνά σημαίνει και μεγάλα μήκη στα εμπλεκόμενα καλώδια διασύνδεσης.

Το τελικό ζήτημα θα ήταν και η χρονική ευθυγράμμιση του sub με τα main...Όλα τα προαναφερθέντα ζητήματα θα ήταν διαχειρίσιμα σε προσιτές τιμές με studio sub τουλάχιστον ζεύγος,ενεργούς δορυφόρους και συσκευή miniDSP για να μοιράσει κατάλληλα αρμοδιότητες σε πεδία συχνότητας και χρόνου.

Προσπαθείς :)
Η συντριπτική πλειοψηφία όμως η θα κάνει λάθος αγορά και θα τα παρατήσει η θα πληρώσει ξανά και ξανά μέχρι να αποφασίσει ότι τα ηχεία και τα συμπράκαλα τους απλά διεγείρουν τον χώρο ο οποίος παίζει την μουσική.
Είναι ένα χόμπι ,ένα ταξίδι όμως ...
Ή το ίδιο το ταξίδι είναι στραβό,ή εμείς το κάνουμε στραβά... :sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
σε απόσταση ακρόασης 2 μέτρων
Όπως έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε, στα 2μ χρειάζεται ο δορυφόρος να διαθέτει τουλάχιστον ένα 8" μιντγουφερ, οτιδήποτε μικρότερο, θα σας οδηγήσει σε αναζήτηση μαγικών καλωδίων που να "φτιάξουν" τον ήχο (Αμ δε).

Εφόσον προμηθευτείς ένα τέτοιο δορυφόρο, κατάλληλο για την απόσταση ακρόασης αυτή (ενεργό αν δε σου περισσεύουν λεφτά για σκότωμα, παθητικό αν νιώθεις πολύ λαρτζ με το χόμπι υποστήριξης των μαγαζιών που πουλάνε συσκευές audio) μετά χρειάζεται αυτός ο δορυφόρος τουλάχιστον 2 σαμπ.

Και στο τέλος, θα χρειαστεί αυτό:
Το τελικό ζήτημα θα ήταν και η χρονική ευθυγράμμιση του sub με τα main
Τα υπόλοιπα είναι φουτσες μπλου.

Για ταξίδι, σα τη Χαλκιδική δεν έχει.




ΥΓ. Για να καταλάβετε πόσο άστοχα είναι όλα αυτά τα γελοία με το 5-ιντσο στα 2 μέτρα και στα 3, δοκιμάστε κανένα ακριβό ηχείο με 4-ιντσο ή ακόμα καλύτερα με ένα 3-ιντσο γουφερ γαματο πολύ καλό σούπερ σπέσιαλ με τρομερές κριτικές από ριβιουερς κουφάλογα, και βάλτε το στα 4μ να δείτε πόσο σπέσιαλ παίζει.
Τρατζικογελοιότητες οντιοεμετίλας.

2 ίντσες γουφερ.
Γαματο. (Ίσως για ακουστικά.)

Παρτε μιάς ίντσας γουφερ ρε, αν είστε άντρες.
Με κώνο από χεσαμόλιο επιροδιωμένο.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Όπως έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε, στα 2μ χρειάζεται ο δορυφόρος να διαθέτει τουλάχιστον ένα 8" μιντγουφερ, οτιδήποτε μικρότερο, θα σας οδηγήσει σε αναζήτηση μαγικών καλωδίων που να "φτιάξουν" τον ήχο (Αμ δε).

Εφόσον προμηθευτείς ένα τέτοιο δορυφόρο, κατάλληλο για την απόσταση ακρόασης αυτή (ενεργό αν δε σου περισσεύουν λεφτά για σκότωμα, παθητικό αν νιώθεις πολύ λαρτζ με το χόμπι υποστήριξης των μαγαζιών που πουλάνε συσκευές audio) μετά χρειάζεται αυτός ο δορυφόρος τουλάχιστον 2 σαμπ.

Και στο τέλος, θα χρειαστεί αυτό:


Τα υπόλοιπα είναι φουτσες μπλου.

Για ταξίδι, σα τη Χαλκιδική δεν έχει.




ΥΓ. Για να καταλάβετε πόσο άστοχα είναι όλα αυτά τα γελοία με το 5-ιντσο στα 2 μέτρα και στα 3, δοκιμάστε κανένα ακριβό ηχείο με 4-ιντσο ή ακόμα καλύτερα με ένα 3-ιντσο γουφερ γαματο πολύ καλό σούπερ σπέσιαλ με τρομερές κριτικές από ριβιουερς κουφάλογα, και βάλτε το στα 4μ να δείτε πόσο σπέσιαλ παίζει.
Τρατζικογελοιότητες οντιοεμετίλας.

2 ίντσες γουφερ.
Γαματο. (Ίσως για ακουστικά.)

Παρτε μιάς ίντσας γουφερ ρε, αν είστε άντρες.
Με κώνο από χεσαμόλιο.
Μην παραλείπεται ότι κάποιοι ΄΄μάγκες΄΄ είχαν βγάλει ακόμα και το δικό σου ΚΗ310 ΄΄λίγο΄΄,έχοντάς το όμως στημένο γι ακρόαση όχι μόνο χωρίς sub αλλά και σε αποστάσεις αρκετά μεγαλύτερες της ενδεδειγμένης... :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Μην παραλείπεται ότι κάποιοι ΄΄μάγκες΄΄ είχαν βγάλει ακόμα και το δικό σου ΚΗ310 ΄΄άχρηστο΄΄,έχοντάς το όμως στημένο γι ακρόαση όχι μόνο χωρίς sub αλλά και σε αποστάσεις αρκετά μεγαλύτερες της ενδεδειγμένης... :sneaky:
Α, ναι.
Σε δωμάτιο 60τμ+, τοποθετημένο στα 3,5μ+ και χωρίς σαμπ.

Το κλούβγιο τους το κεφάλι.

Γιατί δε δοκίμασαν σε δωμάτιο 350τμ και σε απόσταση ακρόασης 55μ δε ξέρω.
Με τα γνωστά καμπανάκια.


Θυμήθηκα εκείνο το σουπερσπέσιαλ ριβγιούερ που έλεγε τι τρομερό Μπάσο έχει το 5-ιντσο ηχείο που προωθούσε, και 3 παραγράφους πιο κάτω έλεγε πως δε βγάζει τίποτα στις 3 πρώτες οκτάβες.
Το Μπάσο το σπέσιαλ της 5ης οκτάβας.
Κοινώς, καμπανάκια.
Τρατζικογελοιότητες οντιοεμετίλας.

Πάρτε πάρτε κόσμε, παίζουν τα καμπανάκια.
 
Last edited:

Μηνύματα
13.637
Reaction score
6.601
Πολύ Καλημέρα
Μία πρόταση μου για αυτά που θέλεις να αγοράσεις είναι ... Ενισχυτής Ηχεία και Subwoofer
όλα μαζι ειναι περιπου 1430 ευρω απο της ΩΔΕΣ
και αν τα παραγγείλεις όλα από ένα μαγαζί ίσως γίνει και έκπτωση.
πολύ καλές επιλογές, αλλά με αυτά δεν μπορεί να κόψει τις χαμηλές από τα ηχεία (αν και σε αυτή την κατηγορία τιμής, μάλλον θα ήταν καλύτερα τα ηχεία να παίζουν full range και το sub απλά να συμπληρώνει στα χαμηλά) και τα ηχεία είναι πάνω από 33 εκατοστά.
 

Μηνύματα
1.297
Reaction score
2.573
Όπως έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε, στα 2μ χρειάζεται ο δορυφόρος να διαθέτει τουλάχιστον ένα 8" μιντγουφερ, οτιδήποτε μικρότερο, θα σας οδηγήσει σε αναζήτηση μαγικών καλωδίων που να "φτιάξουν" τον ήχο (Αμ δε).

Εφόσον προμηθευτείς ένα τέτοιο δορυφόρο, κατάλληλο για την απόσταση ακρόασης αυτή (ενεργό αν δε σου περισσεύουν λεφτά για σκότωμα, παθητικό αν νιώθεις πολύ λαρτζ με το χόμπι υποστήριξης των μαγαζιών που πουλάνε συσκευές audio) μετά χρειάζεται αυτός ο δορυφόρος τουλάχιστον 2 σαμπ.

Και στο τέλος, θα χρειαστεί αυτό:


Τα υπόλοιπα είναι φουτσες μπλου.

Για ταξίδι, σα τη Χαλκιδική δεν έχει.




ΥΓ. Για να καταλάβετε πόσο άστοχα είναι όλα αυτά τα γελοία με το 5-ιντσο στα 2 μέτρα και στα 3, δοκιμάστε κανένα ακριβό ηχείο με 4-ιντσο ή ακόμα καλύτερα με ένα 3-ιντσο γουφερ γαματο πολύ καλό σούπερ σπέσιαλ με τρομερές κριτικές από ριβιουερς κουφάλογα, και βάλτε το στα 4μ να δείτε πόσο σπέσιαλ παίζει.
Τρατζικογελοιότητες οντιοεμετίλας.

2 ίντσες γουφερ.
Γαματο. (Ίσως για ακουστικά.)

Παρτε μιάς ίντσας γουφερ ρε, αν είστε άντρες.
Με κώνο από χεσαμόλιο επιροδιωμένο.
Ωραίες ιδέες για δοκιμές δίνεις
Έτσι για το παιχνίδι ( πριν αντικατασταθούν)επειδή διαθέτω 5inch ηχείο με κορυφαίες κριτικές όπως λες , επίσης διαθέτω 2 subs όπως και umik ,θα ήταν ενδιαφέρον οι μετρήσεις τους.
Απλα πες μου τι να μετρήσω σε τι αποστάσεις ,να τις ποστάρω για να υπάρχουν και να το συζητήσουμε.
( το Σ/Κ όμως θα τις κάνω τις μετρήσεις)
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Ο Yamaha AS-501 όπως και τα αδελφά μοντέλα δεν παρέχει υψιπερατό φίλτρο για τα main...

Εδώ έχουμε μιαν ωραία υπόθεση εργασίας...Ο χρήστης δεν είναι ικανοποιημένος με τα 5ιντσα ενεργά KRK σε απόσταση ακρόασης 2 μέτρων και προσβλέπει στην αντικατάστασή τους με παθητικά 5ιντσα,sub και ολοκληρωμένο με υψιπερατό φίλτρο....

Ta δε KEF που ορέγεται μπορεί πράγματι να του αρέσουν περισσότερο από τα KRK.όχι επειδή είναι παθητικά και ακριβότερα,αλλά επειδή διαθέτουν ένα μεγάφωνο με πολύ ωραία υλοποιημένη ομοαξονική αρχιτεκτονική...Το πρόβλημα όμως έγκειται στο ότι ένα μονό 5ιντσο mid-woofer δεν βγάζει σε απαιτούμενες ρεαλιστικές στάθμες το κατώτερο μισό της τρίτης οκτάβας,για να μη θιγόταν και το άλλο μισό...

Ο απλούστερος τρόπος εφαρμογής δεν είναι με παθητικά και ολοκληρωμένο ενισχυτή,αλλά με studio sub που θα παρέχει line εξόδους με ενσωματωμένο σ'εκείνες υψιπερατό φίλτρο είτε προς ενεργούς δορυφόρους είτε προς τελικούς οδηγούντες παθητικά ηχεία - με τη δεύτερη λύση εκτός budget.

Οι δε δορυφόροι συστήνεται να είχαν τουλάχιστον 7ιντσο mid-woofer και άνω....

Έστω όμως ότι φτάνουμε εκεί...Έχοντας εφαρμόσει το υψιπερατό φίλτρο στην τυπική συχνότητα των 80 Hz,θα βρεθούμε αυτομάτως με το sub ως μοναδική πηγή βαθέων χαμηλών στο χώρο....Αυτό συνεπάγεται πολύ απαιτητικούς όρους τοποθέτησης για να μην υπάρχουν έντονες μεταπτώσεις απόκρισης στις πρώτες οκτάβες...Η βέλτιστη εφαρμογή γεωμετρίας συχνά σημαίνει και μεγάλα μήκη στα εμπλεκόμενα καλώδια διασύνδεσης.

Το τελικό ζήτημα θα ήταν και η χρονική ευθυγράμμιση του sub με τα main...Όλα τα προαναφερθέντα ζητήματα θα ήταν διαχειρίσιμα σε προσιτές τιμές με studio sub τουλάχιστον ζεύγος,ενεργούς δορυφόρους και συσκευή miniDSP για να μοιράσει κατάλληλα αρμοδιότητες σε πεδία συχνότητας και χρόνου.


Ή το ίδιο το ταξίδι είναι στραβό,ή εμείς το κάνουμε στραβά... :sneaky:
ν' αγιασει ο στομας σου !
(λενε επαε στο χωριο)
:drinks:
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Να καμω μια ν' αποκωδικοποιησω το χωσμενο γκουρου (αδυνατον)
παμε
προσβλέπει στην αντικατάστασή τους με παθητικά 5ιντσα,sub και ολοκληρωμένο με υψιπερατό φίλτρο....
πεταμενα λεφτα
σε απαιτούμενες ρεαλιστικές στάθμες το κατώτερο μισό της τρίτης οκτάβας
απο 150 hz και κατω - πραμα !
για να μη θιγόταν και το άλλο μ
αλλα λογια ν' αγαπιουμαστε
Ο απλούστερος τρόπος εφαρμογής
...
Οι δε δορυφόροι συστήνεται να είχαν τουλάχιστον 7ιντσο mid-woofer και άνω....
... εχει μαλιασει ' γλωσα του ημιθεου
μοναδική πηγή βαθέων χαμηλών στο χώρο....Αυτό συνεπάγεται πολύ απαιτητικούς όρους τοποθέτησης
1. αφου σου λεει ο αλλος - εχω ενα σαμπ εχω μπασο τι τα θελω τα δυο ντισκοτεκ θα το καμω ?
2. θα τα βαλει ο αλλος εκια που ταιριαζουνε αισθητικα με το χωρο - εκια 'ναι η απαιτηση ... ;)
Το τελικό ζήτημα θα ήταν και η χρονική ευθυγράμμιση του sub με τα main
ετονα θα πρεπει να το εξηγησετε (οι δασκαλοι) με απλά λογια γιατι η δουλεια βρωμαει - παιρνει ο αλλος ενα σαμπ το πετα μεσα στο δωμα και σου λεει εχω μπασο ... να μαθαινωμε κι εμεις πραμα (λεμε δα !) ...
:biggrin:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Να καμω μια ν' αποκωδικοποιησω το χωσμενο γκουρου (αδυνατον)
παμε

πεταμενα λεφτα

απο 150 hz και κατω - πραμα !

αλλα λογια ν' αγαπιουμαστε

...

... εχει μαλιασει ' γλωσα του ημιθεου

1. αφου σου λεει ο αλλος - εχω ενα σαμπ εχω μπασο τι τα θελω τα δυο ντισκοτεκ θα το καμω ?
2. θα τα βαλει ο αλλος εκια που ταιριαζουνε αισθητικα με το χωρο - εκια 'ναι η απαιτηση ... ;)

ετονα θα πρεπει να το εξηγησετε (οι δασκαλοι) με απλά λογια γιατι η δουλεια βρωμαει - παιρνει ο αλλος ενα σαμπ το πετα μεσα στο δωμα και σου λεει εχω μπασο ... να μαθαινωμε κι εμεις πραμα (λεμε δα !) ...
:biggrin:
Οι όροι υπό τους οποίους θα γινόταν ωραίο μπάσο με 5ιντσα (παθητικά) main και μονό sub έχουν παρουσιαστεί με αναλυτικά μετρητικά δεδομένα στο setup των Vecteur από το νήμα με τη διόρθωση...

Στο θέμα της χρονικής ευθυγράμμισης,οι περισσότεροι δεν έχουν εμπεδώσει ότι ο τρόπος λειτουργίας κι εφαρμογής των αυτόνομων sub εισάγει χρονικές υστερήσεις με τάξη αρκετών χιλιοστών δευτερολέπτου στη δική τους απόκριση σε σχέση μ'εκείνη των main...Το ενσωματωμένο DSP για τον έλεγχο λειτουργίας στις σύγχρονες υλοποιήσεις αυξάνει περαιτέρω τη χρονική υστέρηση.Το΄ίδιο συμβαίνει και με την εφαρμογή φίλτρων για κροσάρισμα με τα main...Ομοίως και το περαιτέρω πείραγμα στο ρυθμιστικό φάσης που φέρουν συνήθως τα sub,κ.ο.κ.

Οι πρόσθετες χρονικές υστερήσεις που προσθέτει η εμπλοκή του sub στο σήμα μπορούν ν'αντιμετωπιστούν σε αναλογικό πεδίο με όσα sub - συνήθως στουντιακά - παρέχουν εξόδους line - με υψιπερατό φίλτρο - κατά τρόπον ώστε να τροφοδοτούνται από εκείνες τα main...Έτσι η περαιτέρω καθυστέρηση στο διερχόμενο σήμα θα ήταν ισοδύναμη μεταξύ sub & main...Μένει όμως πάντα η αρχική χρονική υστέρηση...Ένα μέγεθος που φανερώνει το βαθμό χρονικής υστέρησης είναι το Group Delay...
Bhutia said:
...
Ολίσθηση φάσης συμβαίνει όταν το σύστημα θα ασκεί διαφοροποιημένη καθυστέρηση σε ορισμένες συνιστώσες του σήματος,χωρίζοντάς το σε ομάδες.Η υστέρηση ομάδας (group delay) συμβολίζει το βαθμό στον οποίο ένα σύστημα κάνει τις επιμέρους συνιστώσες που περνάνε μέσα από το κύκλωμα να χάνουν τη μεταξύ τους ευθυγράμμιση στο πεδίο του χρόνου.Οι αστοχίες ευθυγράμμισης καταστρέφουν την αυθεντική μορφή του σήματος.Ως μέγεθος η υστέρηση ομάδας εκφράζει χονδρικώς το χρονικό διάστημα που περνά για τη διέλευση του ολικού σήματος από την είσοδο στην έξοδο.Το group delay ταυτίζεται με την απλή χρονική υστέρηση όταν το σύστημα παρουσιάζει γραμμική απόκριση φάσης.

Μια συσκευή διακρινόμενη από επίπεδη απόκριση πλάτους και φάσης διατηρεί αναλλοίωτες όσες κυματομορφές διέρχονται από τα κυκλώματά της.Για την αξιολόγηση πιστότητας στις συσκευές χρησιμοποιούνται κρουστική απόκριση και τετραγωνικοί παλμοί επειδή και οι δύο τύποι διεγέρσεων περιλαμβάνουν συχνοτικές συνιστώσες εκτεινόμενες σε ευρεία ζώνη.Τα ηχεία και τα μεγάφωνα είναι ανάλογα ζωνοδιαβατών φίλτρων,όπως και κάθε συσκευή που έχει άνω και κάτω όρια απόκρισης.Οι καθυστερήσεις που επιβάλλουν στο σήμα είναι εξαρτώμενες από τη συχνότητα και φυσικά δεν θα ισχύει τέλεια ανάπλαση ως προς το σήμα εισόδου τους.Οι φασικές ολισθήσεις και η παραμόρφωση από υστέρηση ομάδας αλλοιώνουν την πιστότητα στην αναπαραγωγή και την ανταπόκριση στις μεταβατικές.Σύστημα με υψηλή παραμόρφωση group delay παρέχει αμβλυμένη ατάκα (στην έφοδο της διέγερσης ορισμένες συχνοτικές συνιστώσες θα καθυστερούν έναντι των άλλων) και παράταση στην παραμονή ενέργειας μετά το σταμάτημα της διέγερσης για τις ίδιες συνιστώσες - φαινόμενο γνωστό ως hangover.

Μεταβλητός παράγων είναι το μέγεθος υπό το οποίο οι αλλοιώσεις στην πιστότητα θα γίνονταν αισθητές.Δεδομένα από Ψυχοακουστικές μελέτες έχουν θέσει το χρονικό κατώφλι για την αντιληπτότητα σε τιμή 20 msec στη ζώνη των δύο πρώτων οκτάβων. ..
Η δε αναγραφόμενη στο τέλος του αποσπάσματος τιμή μειώνεται αντιστρόφως ανάλογα καθώς ανερχόμαστε σε συχνότητα...Η τιμή 20 msec με κέντρο συχνότητα 50 Hz ισοδυναμεί λ.χ. με 40 msec στα 25 Hz και 10 msec στα 100 Hz...
Κατά την ενσωμάτωση μεταξύ main & sub μας ενδιαφέρει η βέλτιστη χρονική ευθυγράμμιση στη συχνότητα κροσαρίσματος,αφού τα μεγάλα μεγέθη στα εμπλεκόμενα μήκη κύματος στις πρώτες οκτάβες αποκλείουν την απόλυτη ευθυγράμμιση κατά μήκος ολόκληρης της ζώνης.

Ως γενικός κανόνας, χρονική υστέρηση μεταξύ main & sub ανώτερη από ένα ψυχοακουστικό όριο 7 χιλιοστών δευτερολέπτου ως προς τις ολικές ζώνες ευθύνης καθενός γίνεται σαφώς αντιληπτή με ενοχλητικό τρόπο κατά την ακρόαση...Μια γεωμετρία τοποθέτησης που φέρνει το sub σε θέση πολύ κοντινή στη θέση ακρόασης έναντι των main μπορεί να μειώσει σε κάποιο βαθμό την τιμή στη χρονική υστέρηση ανάλογα με τη διαφορά απόστασης που θα έχουν οι επιμέρους ηχειακές μονάδες....Κάθε χιλιοστό δευτερολέπτου ισοδυναμεί χονδρικά με 34 εκατοστόμετρα σε διαφορά απόστασης...

Μολαταύτα κατά την ορθή διαχείριση - ιδίως πολλαπλών τεμαχίων - sub ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλότερη δυνατή απόκριση συχνότητας σε δεδομένο χώρο ,τις περισσότερες φορές οι βέλτιστες τοποθεσίες ως προς αυτήν - που έρχεται πρώτη σε απαίτηση - δεν οδηγούν σε ικανοποιητική χρονική ευθυγράμμιση ,η οποία μπορεί να έρχεται δεύτερη αλλά είναι εξίσου κρίσιμη.Ο λόγος που θα ερχόταν δεύτερη σε σειρά προτεραιότητας είναι ότι υπάρχουν πλέον ψηφιακοί επεξεργαστές σε προσιτές τιμές που μπορούν φτιάξουν τη δεύτερη,ενώ η ομαλότητα στην απόκριση θέλει γεωμετρικούς κανόνες πριν την εφαρμογή επεξεργαστή.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
ψυχοακουστικό όριο 7 χιλιοστών δευτερολέπτου
Κάθε χιλιοστό δευτερολέπτου ισοδυναμεί χονδρικά με 34 εκατοστόμετρα σε διαφορά απόστασης...
καλος guru καλος guru
δηλαδη - χοντρικα - στο 2 μετρα ισοπλευρο το ενα σαμπ μπαινει στο 1,60 απο την ευθεια των δορυφορων ?
τραπεζακι κι ετσι μπροστα ααπο τη θεση ακροασης
?
:)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
καλος guru καλος guru
δηλαδη - χοντρικα - στο 2 μετρα ισοπλευρο το ενα σαμπ μπαινει στο 1,60 απο την ευθεια των δορυφορων ?
τραπεζακι κι ετσι μπροστα ααπο τη θεση ακροασης
?
:)
Προτεραιότητα έχει η εύρεση θέσης για ομαλότερη δυνατή απόκριση συχνότητας...Είναι δευτερεύουσα η χρονική ευθυγράμμιση άμα ξεκινάμε με υπέρμετρες μεταπτώσεις στην πρώτη...Τα 7 msec ισοδυναμούν με 248 εκατοστόμετρα περίπου σε διαφορά απόστασης...Το κακό είναι ότι στις τυπικές σύγχρονες υλοποιήσεις sub με έλεγχο λειτουργίας από εσωτερικό επεξεργαστή η εγγενής χρονική υστέρηση είναι ακόμα μεγαλύτερη...Άρα θα χρειαζόταν οπωσδήποτε παρεμβολή του sub στη διαδρομή του σήματος προτού να όδευε αυτό στα main.Κατά συνέπεια θα έπρεπε να διαθέτεις sub που να παρέχει ανάλογες εισόδους/εξόδους καθώς και να χρησιμοποιηθούν μεγάλα μήκη σε interconnects για τις απαιτούμενες συνδέσεις...
 

Μηνύματα
2.722
Reaction score
7.845
Άρα θα χρειαζόταν οπωσδήποτε παρεμβολή του sub στη διαδρομή του σήματος προτού να όδευε αυτό στα main.
Κάτι τέτοιο; Κατάλαβα σωστά;
20180906125118_29d8db40.jpeg
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.113
Reaction score
18.832
Έγιναν παρόμοιες προτάσεις σε άλλο thread (ελπίζω να μην μπερδεύω μέλη :biggrin: ) που έχει ρωτήσει αλλά θέλει παθητικά..
No problem, φτάνει να του βγει το ποσό.
Το σημαντικότερο (ελπίζω να έχω καταλάβει λάθος) είναι να μην τα τοποθετήσει σε βιβλιοθήκη γιατί ότι και να πάρει θα έχει θέμα.
Και τα KRK έπαιζαν σε ράφι οπότε και αυτά μάλλον δεν τα χάρηκε..
Χωρίς καλύτερη τοποθέτηση δεν θα βοηθήσει πολύ η αλλαγή.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Κάτι τέτοιο; Κατάλαβα σωστά;
View attachment 211506
Όχι ακριβώς...Είναι προτιμότερες για κροσάρισμα έξοδοι line - χαμηλού σήματος και όχι οι εικονιζόμενες για απευθείας σύνδεση στις μπόρνες των δορυφόρων.Οι είσοδοι που δέχονται σήμα απευθείας από έξοδο τελικού προτείνονται λ.χ. ως προτιμότερες από τη γνωστή REL για ακουστικό κροσάρισμα,όπου τα main θα εξακολουθούσαν να δέχονται πλήρες σήμα. Επίσης είναι προτιμότερο να μην έχουμε μεγάλα μήκη σε καλώδια ηχείων για τη διασύνδεση...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.172
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top