HIGH RESOLUTION έναντι 44.1kΗz/16bit (CD και απλά FLAC)

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.453
Reaction score
5.550
Το MQA με δοκιμές που έκανε παλικάρι που ανέβασε δικά του samples και sweeps είναι μια εμπορική πίπα.
Την υψηλότερη ποιότητα (σαν αρχείο, αν είναι ακουστή στα ανθρώπινα όργανα υπεύθυνα για την ακοή, άλλο θέμα) θα την πάρεις από το αρχείο υψηλότερης ποιότητας που βγάζει στο mastering το studio.
Να κάνεις upsampling δεν έχει νόημα (παρά μόνο αν αποδεδειγμένα κάποιο μηχάνημα σου αποδίδει για τον οποιοδήποτε σχεδιαστικό λόγο καλύτερα σε άλλη δειγματοληψία).
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Στην χειρότερη θα δοκιμάσει να "ξεχειλώσει" τον ήχο για να τον χωρέσει στο πλήρες εύρος του 24. Σε αυτή την περίπτωση το 24 θα ακούγεται χειρότερο από το 16 λόγω ξεχειλώματος. Άρα για να ακούσεις 24 πρέπει να είναι εξαρχής mixarismeno σε 24bit.

Γι'αυτό στο apple music που ακούω εγώ τουλάχιστον και μπορώ να έχω γνώμμη άλλα κομμάτια σου τα σερβίρει σε 16bit και άλλα σε 24bit. Όπου υπάρχει παραπάνω πληροφορία από τη μήτρα δηλαδή, στην δίνει. Αλλιώς σε αφήνει στο 16 που είναι έτσι κ αλλιώς το μέγιστο που μπορείς να επιτύχεις όταν δεν έχεις την επιπλέον πληροφορία του 24.
Δεν γίνεται νομίζω κανένα "ξεχείλωμα"... το apple music σερβιρει τα 16 ως 16 και όχι ως 24 γιατί δεν έχει λόγο να στέλνει συνέχεια 24 και να χρησιμοποιεί παραπάνω bandwidth χωρίς λόγο.
 


Μηνύματα
2.527
Reaction score
7.348
Δεν γίνεται νομίζω κανένα "ξεχείλωμα"... το apple music σερβιρει τα 16 ως 16 και όχι ως 24 γιατί δεν έχει λόγο να στέλνει συνέχεια 24 και να χρησιμοποιεί παραπάνω bandwidth χωρίς λόγο.
Αυτό ακριβώς! Η αναφορά μου στο ξεχείλωμα ήταν σαν απάντηση σε αυτό:

παλιότερα θυμάμαι ακούγαμε , με ένα γνωστό μου και ανεβάζαμε τη δειγματοληψια σταδιακά μέχρι 768 kHz.
το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν με το 44.1.
 

TGD

Μηνύματα
6.985
Reaction score
7.076
24/96 χωράει τα πάντα και αρκεί.
Το 44.1 είναι οριακό για να δουλέψουν τα φίλτρα, γι' αυτό σχεδόν από την αρχή τα επαγγελματικά συστήματα (π.χ. DAT) πήγαν στα 16/48.
Διαφορές ανάμεσα στα 24/96 και στα 24/192 άκουσα, αλλά προσέξτε το DAC σας γιατί στο δικό μου οι δύο αναλύσεις περνάνε από διαφορετικό δρόμο επεξεργασίας.
 



head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
Υπάρχουν εργασίες όπου αποδεικνύεται πως το HiRes μπορει να γίνει διακριτό απο το redbook.
Κάποτε την ειχα ανεβάσει.
Ωραία! Αν θυμάσαι που είναι, δώσε ένα link.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.932
Ωραία! Αν θυμάσαι που είναι, δώσε ένα link.
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
Ωραία, κάτι τέτοιο έψαχνα.

Το παλιό λινκ για το pdf δεν λειτουργεί, έψαξα όμως με τον τίτλο:
A Meta-Analysis of High Resolution Audio Perceptual Evaluation
και εντοπίζεται εύκολα:


Είναι πολύ χαρακτηριστικό πάντως ότι ξεκινά με το:

"There is considerable debate over the benefits of recording and rendering high resolution audio, i.e., systems and formats that are capable of rendering beyond CD quality audio."

...που σημαίνει ότι τα ωφέλη δεν είναι άμεσα διακριτά, αλλά χρειάζονται πολύ σχολαστικές ακροάσεις/δοκιμές. (Θα το διαβάσω προσεκτικά, μπορεί και να κάνω λάθος).
 
Last edited:

Μηνύματα
9.771
Reaction score
1.823
Οι παλαιότεροι θα θυμάστε ένα δίσκο που είχαμε φτιάξει μαζί με τον Costas Ear με αρχεία υψηλής ανάλυσης, ίσως ο πρώτος δίσκος που κυκλοφόρησε σε χομπίστες. Νομίζω από τότε ακόμα ήταν ακουστή η διαφορά. 2010 να ήταν;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.052
Reaction score
20.465
1) Η ιστορία της ψηφιακής αναπαραγωγής στο audio από τη 10ετία του '80 (εφεύρεση CD) και κατόπιν, έδειξε ότι η ηχητική ποιότητα του CD (για άριστες ηχογραφήσεις ή "αναφοράς") δεν εξαντλείται καθόλου σε φθηνά ή μεσαία συστήματα αναπαραγωγής και αναδεικνύεται ως εκπληκτική σε κορυφαία συστήματα στημένα σε κατάλληλους χώρους ή με κορυφαία ακουστικά. Τόσο πιό εκπληκτική όσο πιό σπάνιες αρετές έχει η ηχογράφηση.
Το αντικείμενο αυτό είναι λίγο πιο περίπλοκο, δηλαδή, ο όρος "ηχητική ποιότητα του CD" είναι ασαφής.

2) Το πρωτόκολλο χαρακτηριστικών του CD (red book) σχεδιάστηκε και προβλέπει να ξεπερνά τις δυνατότητες της ανθρώπινης ακοής - ενός νεαρού και υγιούς ατόμου - δηλ. μπορεί εγγράψει/αναπαράγει συχνότητες από 0 έως 22,05 kHz και με θόρυβο/παραμόρφωση (THD + N) κάτω από -90dB (ελάχιστο δυνατό στα -96 dB ή 0,0015 %) από την κορυφή του σήματος. Χαρακτηριστικά ξεκάθαρα πέρα από την ανθρώπινη ακοή.
Μμμ, τα χαρακτηριστικά αυτά δεν ήταν στόχος, αλλά προέκυψαν μετά από εκατέρωθεν διαφωνίες και συμβιβασμούς μεταξύ Sony και Philips, ώστε το προϊόν να είναι αξιόπιστο (να μην αποτύχει).

Λοιπόν, ένας "ανήσυχος" θιασώτης του καλού ήχου και της βέλτιστης δυνατής αναπαραγωγής της μουσικής (όπως κι αν ονομαστεί, χαϊφιντελάς, χαϊεντάς, audiophile...), έχει νόημα να αναζητήσει ακόμη καλύτερη πιστότητα σε αρχεία high resolution ? Μπορούν οι εξαιρετικές ηχογραφήσεις, παλιότερες και σύγχρονες, να ωφεληθούν από τέτοια format , για την ανθρώπινη ακοή;
Ενίοτε ναι, ενίοτε όχι, αναλόγως της περίπτωσης.
 



Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.514
ωφέλη δεν είναι άμεσα διακριτά,
Συνήθως αλλο το επιστημονικό "διακριτά" και άλλο το ωφέλημα. Λέει σίγουρα η εργασία για ωφέλημα ή μόνο διακριτά ; Πρέπει κανονικά να δούμε το συνταχθέν ερωτηματολόγιο και τος συνθήκες τέστ. Το λίνκ δεν λειτουργεί. Σε λίγο θα μας πεις ότι ακούς και διαφορές απο καλώδια. :D
 

TGD

Μηνύματα
6.985
Reaction score
7.076
Αδύνατον. Δεν γίνεται. Πού το βρήκες αυτό;
Προσοχή στη λεζάντα: -60db FS. Πόσα μπιτ λές να έχουν μείνει από τα 16 του CD; Στα ψηφιακά χαμηλότερο σήμα σημαίνει μεγαλύτερη η παραμόρφωση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.391
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top