Keystone Adjustment Theory & Pratice

Μηνύματα
724
Reaction score
0
Οταν μετακινας τον φακο με το lens shift κανονικα δεν πρεπει να επερχεται τραπεζοειδης παραμορφωση? Εχει διαφορα αν ο φακος ειναι σταθερος και στρεψεις τον προβολεα? Καλυτερα να εχεις τον προβολεα τελειως σε οριζοντιο επιπεδο και να κατεβασεις τον φακο με το lens shift (πχ.) ?
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.927
Reaction score
3.731
dream_GR said:
τελικά ή λύση είναι όταν χτίζεις σπίτι να έιχες πάρει και τα "μέτρα" του προβολέα σου....

Δίνεις στον αρχιτέκτονα και Π.μηχανικό το drop και το throw, και σου βγάζει σαλόνι κούκλα...!!!
Και μετά εύχεσαι να μην αλλάξεις προβολέα, ε? :lol:
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.190
Reaction score
187
Στον 900αρη μου, η εικονα ειναι δραματικα χειροτερη με καθε βημα του Keystone Correction. Και εγω το αποφευγω. Aκομα και το Lens shift, σε ακραιες θεσεις μπορει να εχει αρνητικα αποτελεσματα στην εικονα...
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Αυτό που δεν έγραψα στο αρχικό μήνυμα μου είναι οτι οι μεγάλες διαφορές στο Keystone adj. φαίνονται εφόσον έχουμε κλειδώσει τον προβολέα στη Native ανάλυση του από το σήμα της πηγής.

Θα έχετε παρατηρήσει ιδιαίτερα όσοι ασχολείστε με τα HTPC οτι όταν κλειδώσει ένας 720 προβολέας για παράδειγμα με το ανάλογο σήμα, η ποιότητα της εικόνας δεν έχει σχέση με ένα DVD που δίνει 720p. Και αυτό απλούστατα γιατί στη μια περίπτωση το PC δίνει μια σαφή αλλά και πλήρη ανάλυση οριζόντιων και κάθετων γραμμών ενώ το DVDp περικόπτει με το φαινόμενο που το γνωρίζουμε στην απλοϊκή του ως Overscan οσες γραμμές απαιτεί για να κλειδώσει το σήμα.

Όταν όμως κλειδώσει το σήμα σωστά, όπως μόνο τα PC και τα Scalers μπορούν, τότε η διαφορά στην ευκρίνεια αυξάνει κατακόρυφα. Εαν βλέπουμε λοιπόν υπό τέτοιο καθεστώς και ξαφνικά πειράξουμε το Keystone adj. έστω και λίγο θα δείτε μια απίστευτα άθλια εικόνα σε σχέση με πριν.

Πολλοί ρωτούν αν η διαφορά στην παρακολούθηση ταινίας είναι μεγάλη. Και ρωτούν γιατί ενώ έχουν "τσιμπήσει" λίγο το ρυθμιστικό δεν παρατηρούν διαφορές στην εικόνα.
Ας εστιάσουν τη προσοχή τους σε διαγώνιες, οριζόντιες και κάθετες γραμμές (πχ, σκαλιά, κερκίδες, στόρια από παράθυρα) και ας κάνουν το πείραμα με χωρίς Keystone adjustment. Αν μάλιστα συμπεριλαμβάνεται και κίνηση στη μέση τότε η διαφορά θα είναι εξαιρετικά μεγάλη.

Οι φωτογραφίες που σας υποσχέθηκα θα μπουν τη βδομάδα που μας έρχεται, κάτι σαν πρωτοχρονιάτικός μπουναμάς.
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Πάντως όσοι έχουν συνδέσει τον προβολέα τους με pc και λένε πως δε βλέπουν διαφορά με λίγο πείραγμα στο keystone αρκεί να βάλετε να δείτε λίγο κείμενο και να παίξεται με το keystone. Θα ξενερώσετε μάλλον :)
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Φτάσανε και οι αργοπορημένες φωτό. Θα μου πείτε καλίο αργα παρα αργότερα αλλά μη βαράτε συμφουρομίτες είμαστε σε περίοδο εορτών!

Λοιπόν, το Setup της εικόνας αποτελείτε από τον Canon DiLA SX60 αναλυσης 1400x1050, το Crystalio II VPS3300, το Flee της Algolith (ένα μικρό mosquito, που έχει μόνο αναλογικές εισόιδους και εξοδους), το Pioneer 868 και ένα JVC Recorder.



Περιττό να αναφέρω οτι ο φίλος Αντώνης έχει ρίξει στο συγκεριμένο Setup βάρος στην εικόνα, αφού για δικαναλες ακροάσεις έχει σε δίπλα χώρο τις ηχειάρες της Thiel με τα Audio Research CD του και πάει λέγοντας.
Μάλιστα, την εικόνα τη θέλει 4:3 γιατι το πλέιστο των θεάσεων του το περνάει με δορυφορικά προγράμματα και δη με αγώνες αυτοκίνησης.



Εκεί πραγματικά η κίνηση του DiLA σε συνδιασμό με το Crystalio έχει τη καλύτερη υφή που έχω δει.

Πάμε και στις φωτό, με τα προβλήματα του Keystone;


Εδώ βλέπετε τη κανονική θέαση που έχει ο Αντώνης με κεντραρισμένο το προβολέα του σωστα σε σχέση με την οθόνη και φυσικά κλειδωμένα Canon + Crystalio σε Pixel mapping 1:1 To pattern που βλέπετε είναι 1400 κάθετες γραμμές, δεν ξέρω να διακρίνονται από τη συμπίεση της φωτό, αλλά οταν εισαι δίπλα στο προβολέα τις μετράς μία-μία. Οσοι έχετε τρεέξει το Nokia Test Pattern στο προβολέα σε με ΗΥ καταλαβαίνετε τι pattern χρησιμοποιώ. Το αντιστοιχο που βρίσκεται στο Menu resolution του προγράμματος που ανεφερα πιο πάνω.


Τα προβλήματα αρχίσαν μόλις με την έναρξης χρήσης ακόμη και ελάχιστου Keystone correction.


Δεν βρέθηκε ούτε ένας τρόπος αντιμετώπισης ότι παιχνίδι και αν εκανα με το Crystalio.

Οσοι κλειδώνετε τον προβολέα σας με ΗΥ ή Scaler (Optoma H81) κλπ, κλπ δείτε τι βρωμιές και θόρυβο μαζεύετε μέσα στην οθόνη με τη χρήση του Keystone. Όσοι χρησιμοποιούν απλό DVDp με upscaling στα 1080 δεν θα πρέπει να ανυσηχουν ιδιαίτερα αφού προβολέας και DVDp δεν κλειδώνουν 1:1 οπότε και η ήδη μειωμένη ευκρίνεια δεν θα επηρρεαστεί.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Βαγγέλη, για άλλη μια φορά είσαι άκρως επεξηγηματικός και αρκούντως αναλυτικός. Σε ευχαριστούμε ιδιαιτέρως...
 

Μηνύματα
180
Reaction score
0
Μέχρι τώρα δυστυχώς και εγώ χρησιμοιποιώ Keystone Correction με τον HD72i.... Λίγο... (+2 η κάτι τέτοιο) Η αλήθεια είναι πως διαφορά δεν έχω παρατηρήσει αλλά βέβαια δεν μου αρέσει η αίσθηση και μόνο. Το θέμα είναι ότι είναι γενικά περίεργος ο κόνος που κάνει με το zoom in-out το συγκεκριμένο μηχάνημα και είνια αρκετά δύσκολη η ρύθμιση. Σκέφτομαι πάντως οτι όταν θα ξαναβάψω το σαλόνι σίγουρα θα "επιληφθώ" επί του θέματος! Υπάρχει όμος κάτι ΄΄αλλο παράξενο που έχω παρατηρήσει! κάποιες φορές, το image shifth όταν ανοίγω το μηχάνημα βρίσκεται αλλού από την τιμή του! Δηλαδή, αν με μια ρύθμιση +2 ήμουνα μια μέρα just στο κάδρο μου, την επόμενη μέρα για να είμαι πάλι just πρέπει να πάω +6!!!!! Την επόμενη πάλι με το +6 είμαι έξω και πρέπει να το επαναφέρω στο +2!!!!!! Έχει παρατηρήσει κανείς κάτι τέτοιο με τον συγκεκριμέοο προβολέα????? Επίσης όταν αλλάζω το scaling του DVD (Pioneer) από 576p σε 750p τότε πάλι όλο το κεντράρισμα χάνεται! Αυτό συμβάινει και σε άλλες περιπτώσεις? Η μήπως ενούμε λοιπόν με άλλα λόγια ότι πρέπει ΠΑΝΤΑ να βλέπουμε με το ίδιο scaling και μόνο από DVD για να ήμαστε πάντα στα ίδια? Τί γίνεται δηλαδή όταν πάιζουμε PS2 ή βλέπουμε από TUNER ή άλλες πηγές?

Anyway, το καλό είναι ότι όλλες οι ρυθμίσεις είναι μέχρι +-2,3 κλπ και γίνονται από το τηλε control οπότε μεγάλο πρόβλημα δεν είναι! Πολύ θα ήθελα πάντως μια μέρα να μοπούσα απλά να ανοίγω το σύστημα και να είναι όλα Just όπως είναι μια TV! (Σε πιο μεγάλο βέβαια!) Κατά τα άλλα όλα είναι όμορφα στον optoma! lol

By the way! Ξέρει κανείς να μου πεί πως καθαρίζουνε τον φακό από την νικοτίνη??????? Ή αν χρειάζεται γενικότερα κάποιο άλλο καθάρισμα ανά κα΄ποιο διάστημα το μηχάνημα??? Μιας και τα Manual του δεν αναφέρουν τίποτα!

Με εκτίμηση,

Darth Vader

P.S. May the forxe be with you...
 

Μηνύματα
453
Reaction score
93
Υπάρχει όμος κάτι ΄΄αλλο παράξενο που έχω παρατηρήσει! κάποιες φορές, το image shifth όταν ανοίγω το μηχάνημα βρίσκεται αλλού από την τιμή του! Δηλαδή, αν με μια ρύθμιση +2 ήμουνα μια μέρα just στο κάδρο μου, την επόμενη μέρα για να είμαι πάλι just πρέπει να πάω +6!!!!! Την επόμενη πάλι με το +6 είμαι έξω και πρέπει να το επαναφέρω στο +2!!!!!! Έχει παρατηρήσει κανείς κάτι τέτοιο με τον συγκεκριμέοο προβολέα?????
Δύο είναι οι πιθανότητες: η πρώτη να "γλιστράει" o φακός από την θέση που τον έχεις ρυθμίσει, λόγω κατασκευαστικών ανοχών, με αποτέλεσμα να χρειάζεται επαναφορά. Η δεύτερη είναι να υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο software και όταν κλείνει ή ανοίγει ο προβολέας να μετακινείται και ο φακός. Γενικά πάντως μου ακούγεται για πρόβλημα και θα πρότεινα να κάνεις μια επίσκεψη στο service, ειδικά αν ο προβολέας είναι ακόμα στην εγγύηση.

By the way! Ξέρει κανείς να μου πεί πως καθαρίζουνε τον φακό από την νικοτίνη??????? Ή αν χρειάζεται γενικότερα κάποιο άλλο καθάρισμα ανά κα΄ποιο διάστημα το μηχάνημα??? Μιας και τα Manual του δεν αναφέρουν τίποτα!
Αν δεν είναι όντως λερωμένος ο φακός μην τον καθαρίζεις προληπτικά. Αν είναι λερωμένος τότε δοκίμασε αρχικά να τον καθαρίσεις με ένα μαλακό πανί (κατά προτίμηση microfibre) χωρίς να ασκήσεις μεγάλη πίεση. Αν και μετά από αυτό το καθάρισμα ο φακός παραμένει λερωμένος, χρησιμοποίησε κάποιο υγρό καθαρισμού είτε φωτογραφικών φακών είτε γυαλιών οράσεως, βεβαιώσου όμως ότι είναι ασφαλές για φακούς με πολλαπλή επίστρωση (multicoated).
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
O Φίλτατος Βαγγέλης είχε για άλλη μια φορά απόλυτο δίκιο με το πόσο αλλάζει η εικόνα απο το keystone.

Εστησα τον Optoma 81 και έκανα πειράματα. Στο KISS η διαφορες δεν ήταν εξωπραγματικές, αλλά στο PC με κλέιδωμα στα 1080p και 1πρός1 αντιστοίχηση των πίξελς, εκεί η διαφορά στα άκρα ήταν και είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Ευτυχώς που η εγκατάσταση δεν απαιτεί keystone, και στο "μηδέν" να το διατηρήσω δεν είναι ενοχλητική η μικρή διαφορά (έχω τραπέζιο αλλά αρκετά μικρό και χωρίς να υπαγορεύει ψηφιακή διόρθωση)

Οι διαφορές είναι φανερές στα κάτω άκρα (Αφού ο προβολέας είναι στο ταβάνι), και παρατηρείται εντονα και ιδιαίτερα στα σημεία που "τα μαζεύει" πρός τα μέσα, το ψηφιακό φίλτρο.

Δεν εχω βγάλει φωτογραφίες, αλλά κάνοντας browsing στο internet & στο avsite, θα δείτε πόσο μας το χαλάει και πόσο φανερή είναι η ψηφιακή επεξεργασία. Το κέντρο δεν αλλάζει ίσως εκεί δεν γίνεται καμμιά μετατώπιση πίξελ, αλλά στα άκρα παναγιά μου βόηθα!!

Το παράδοξο είναι οτι στον 72 δεν το είχα προσέξει καθόλου, δεν ήταν φανερή η απώλεια, ενώ στον 81 τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφει ο Β.Λ.

Θα σας δώσω αυριο φωτογραφίες να τις δέιτε για του λόγου το αληθές.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.880
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top