- Μηνύματα
- 30.533
- Reaction score
- 40
Τελικά είναι να απορεί κανείς με τις επιλογές της EIDOS γύρω από το πρόσωπο της Lara Croft. Tα τελευταία χρόνια οι τίτλοι στους οποίους πρωταγωνιστεί η συγκεκριμένη ηρωίδα έχουν χάσει κάτι από την μαγεία του παρελθόντος, αλλά το Underworld έδειξε πως η Crystal Dynamics έχει καταφέρει να βρει και πάλι το δρόμο της.
Ήδη φημολογείται εδώ και καιρό πως μια νέα, πιο σκοτεινή προσέγγιση βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, όμως, μέχρι να συμβεί αυτό, οι οπαδοί της σειράς ας είναι προετοιμασμένοι για κάτι διαφορετικό. Το Lara Croft and the Guardian of Light, δίχως καμιά δόση υπερβολής, αποτελεί την πλέον ανέλπιστη έκπληξη της περιόδου, με την ομάδα ανάπτυξης να καταφέρνει να ανατρέψει το κλίμα καχυποψίας που είχε δημιουργήθεί γύρω από τη νέα πρότασή της.
Η απουσία των λέξεων Tomb Raider από την ονομασία δεν είναι διόλου τυχαία, μιας και τελικά πρόκειται για μια διαφορετική περιπέτεια, μια διαφορετική εμπειρία, η οποία όμως αποδεικνύεται ανέλπιστα ενδιαφέρουσα. Lara η εξερευνήτρια Στο Guardian of Light η Lara ταξιδεύει στη ζούγκλα της Νοτίου Αμερικής, αναζητώντας ένα αρχαίο αντικείμενο, τον "Καθρέπτη του Καπνού" (την ιστορία του οποίου είχαμε γνωρίσει και στο Broken Sword 2). Βρίσκοντας το αντικείμενο αυτό, πέφτει σε μια παγίδα, εγκληματίες την αιχμαλωτίζουν, θεότητες ξυπνούν από αρχαίο λήθαργο και...γενικά συμβαίνουν όλα εκείνα τα γεγονότα που σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας περιπέτειας για τη διάσημη Βρετανίδα αρχαιολόγο.
Το σενάριο του Guardian of Light δεν διακρίνεται ούτε για την πρωτοτυπία του αλλά ούτε και για τον τρόπο αφήγησης, αλλά τελικά αυτά είναι στοιχεία που ενώ σε άλλες περιπτώσεις θα ενοχλούσαν, εδώ μάλλον περνούν απαρατήρητα. H αφήγηση της ιστορίας στο GoL γίνεται μέσα από στατικές εικόνες, που θυμίζουν κόμικ, αλλά κόμικ μάλλον χαμηλής ποιότητας. Ωστόσο, τo θετικό είναι ότι αυτές οι επιλογές αφήγησης της Crystal Dynamics δεν υποβαθμίζουν το, γενικότερα πολύ σωστά δομημένο, σύνολο.
H μεγαλύτερη αλλαγή που γίνεται αμέσως εμφανής στη νέα περιπέτεια της Lara είναι, φυσικά, η κάμερα ή, για την ακρίβεια, η θέση αυτής. Σε αντίθεση με την κλασική προοπτική τρίτου προσώπου, το Guardian of Light υιοθετεί μια ισομετρική, στατική κάμερα χωρίς δυνατότητα ρύθμισής της. Αυτή η δραματική αλλαγή για το περιβάλλον της σειράς άλλαξε άρδην και τη δομή του gameplay, αφού πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα "Tomb Raider: Diablo" αν μας επιτρέπετε την έκφραση.
Το ευχάριστο είναι ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Crystal Dynamics κατάφερε να φτιάξει ένα γνήσιο Tomb Raider, μοιράζοντας (σχεδόν) το gameplay της εξερεύνησης και των γρίφων με αυτό της μάχης. Σκαρφάλωμα και πυροβολισμοί: Το gameplay Το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει αποκτώντας τον έλεγχο της Lara μετά τα λίγα λεπτά της εισαγωγής, είναι το πόσο "γλυκό" είναι το gameplay αυτού του τίτλου. Είτε μιλάμε για την κίνηση στο χώρο, είτε για τη χρήση των όπλων (που γίνεται με το συνδυασμό του δεξιού μοχλού και της σκανδάλης), είτε για το platforming, τα πάντα λειτουργούν άριστα.
Η δομή του Guardian of Light είναι απλούστατη και δεν καινοτομεί σε κανένα σημείο της. Η ηρωίδα κινείται σε γραμμικά επίπεδα, εξολοθρεύθει τα κύματα των εχθρών που εμφανίζονται στο δρόμο της και συλλέγει αρχαία αντικείμενα και όπλα που αυξάνουν τα "στατιστικά" της με σκοπό να φτάσει στο τέλος του κάθε επιπέδου.
Μέσω ενός απλού μενού, οι παίκτες θα μπορούν να τοποθετούν σε συγκεκριμένα slots ορισμένα πετράδια που ανακαλύπτουν και αυτά με τη σειρά τους να αποφέρουν διαφορετικά αποτελέσματα, όπως μεγαλύτερη αντοχή στα αντίπαλα χτυπήματα, αυξημένη δύναμη πυρός για κάποιο όπλο κ.ο.κ.
Σε γενικές γραμμές, το Guardian of Light δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα μεταμοντέρνο dungeon crawler με τον εθισμό για το loot και τις αναβαθμίσεις να κάνει έντονη την εμφάνισή του. Φυσικά, δεν απουσιάζουν και ορισμένοι έξυπνα υλοποιημένοι γρίφοι, που είτε βασίζονται σε platforming μηχανισμούς, είτε σε κλασικό "Tomb Raider" ύφος (τοποθέτησε τις τάδε σφαίρες στις δείνα υποδοχές για να ανοίξει η πύλη κ.ο.κ.).
Ο τρόπος απεικόνισης από ψηλά εξυπηρετεί στην περαιτέρω αξιοποίηση των γρίφων, μιας και ορισμένες ενέργειες στο προσκήνιο, έχουν ανάλογες επιπτώσεις στο βάθος του εκάστοτε επιπέδου, τις οποίες οι παίκτες θα πρέπει να παρατηρήσουν προσεκτικά ώστε να δώσουν λύση σε πολλά εμπόδια που θα συναντήσουν. Στον αντίποδα, η ισομετρική κάμερα δημιουργεί ορισμένα προβλήματα στο platforming, αφού σε αρκετές περιπτώσεις τα άλματα προδίδουν την εκτίμηση που κάνει ο παίκτης για την απόσταση και η Lara καταλήγει στο κενό.
Ένα ημιτελές (για την ώρα) co-op
Και αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά ώστε να μπορέσει κάποιος να δει με θετικό μάτι το Lara Croft and the Guardian of Light, έρχεται το co-op mode για να δώσει το...τελειωτικό χτύπημα. Εδώ, η φιγούρα του Totec, του "Φύλακα του Φωτός" που βοηθά τη Lara, περνάει στον έλεγχο του δεύτερου παίκτη. Πλέον, οι δύο χαρακτήρες θα μπορέσουν να λύσουν από κοινού ορισμένους γρίφους και να εξοντώσουν ακόμα πιο εύκολα τους αρκετούς στον αριθμό αντιπάλους που εμφανίζονται.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σχεδόν όλοι οι platforming γρίφοι του παιχνιδιού -είτε της βασικής ιστορίας, είτε των challenges- αλλάζουν άρδην όταν ενεργοποιείται το co-op και προσαρμόζονται στη συνεργασία των δύο παικτών. Δυστυχώς, για την ώρα το συγκεκριμένο mode παρουσιάζει έναν σημαντικό περιορισμό. Πρακτικά, η συνεργασία δύο παικτών μέσω του διαδικτύου είναι ανέφικτη, αλλά η EIDOS δηλώνει πως εντός του επόμενου μήνα το συγκεκριμένο mode θα ενεργοποιηθεί.
Το σύνολο ολοκληρώνεται από έναν πανέμορφο οπτικό τομέα. Η λεπτομέρεια και η ποικιλία βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, ο γενικότερος σχεδιασμός δεν στερείται έμπνευσης, ενώ και οι φωτισμοί είναι αρκούντως εντυπωσιακοί. Μέσα σε αυτά, η κεντρική ηρωίδα κινείται με χάρη εξαιτίας του προσεγμένου animation, ενώ και τα διάφορα εφέ είναι στιγμές που εκπλήσσουν.
Σβήνοντας τη φράση "Tomb Raider": Συμπεράσματα Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση του Lara Croft and the Guardian of Light, είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί πως δεν έχουμε μπροστα μας έναν νέο τίτλο της σειράς Tomb Raider. Η Crystal Dynamics θέλησε να δοκιμάσει την τύχη της αγαπημένης ηρωίδας σε ξένα χωράφια και ευτυχώς βγήκε κερδισμένη. Δεν πρόκειται ούτε για κάτι το καινούργιο ούτε για κάτι το ριζοσπαστικό, αλλά είναι τέτοια η συνολική του πληρότητα, που ακόμα και αν κάποιος δεν συγκινείται από τις καμπύλες της Lara, δύσκολα θα καταφέρει να το προσπεράσει.
Το Lara Croft and the Guardian of Light βρίσκεται στην ενότητα Summer of Arcade 2010 του Xbox Live και κοστίζει 1200 Microsoft points. Ο τίτλος θα διατεθεί και για τα PlayStation 3 και PC στις 28 Σεπτεμβρίου, ενώ έχουν ήδη ανακοινωθεί πέντε πακέτα επέκτασης με επιπλέον περιεχόμενο.
Πηγή