MMORPGs : Απο το τραπέζι του σαλονιού, στην οθόνη του υπολογιστή σας!

Μηνύματα
7.462
Reaction score
5



-"Ρε παιδί μου! Εχεις βγάλει τα μάτια σου πια! Σήκω! ΒΓΕΣ ΛΙΓΟ ΕΞΩ!"

-"Λάμπρο πότε θα καθαρίσεις το δωμάτιό σου; επιτέλους με αυτό το πράγμα"

-"Ρε μωρό μου όλο σπίτι σου την βγάζουμε. Και ολο σε βλέπω να παίζεις αυτή την βλακεία. Τουλάχιστον δεν μου δείχνεις κι εμένα πως παίζει να κανω κι εγώ κάτι;"

-"Ρε μ@λ@κ@ καμια προπόνηση θα κάνεις εσύ; Εχουμε τους τελικους σε 2 εβδομάδες"

-"ΔΕΝ ΜΕ ΠΑΡΑΤΑΤΕ ΜΩΡΕ; ΕΧΩ RELIC RAID ΤΩΡΑ!"


Οι παραπάνω κουβέντες δεν εχουν ακουστει μια και δυο στην ζωή μου. Τις ακούω χρόνια. Για την ακρίβεια τις ακούω 8 χρόνια και 3 μήνες. Τόσο καιρό παίζω mmorpgs. Ξεκινησε με το Ultima OnLine:The Second Age για να φτάσω 8 χρόνια μετά να εχω τσακίσει σχεδον όλα τα γνωστά mmo της αγοράς. Απειρες ώρες, ατελειωτα βράδια. Με 14,4kbps modem ακομα να θες να κανεις ενα update στον client των 50MBytes και να μην τελειώνει ποτέ!

Ο σκοπός του κειμένου αυτού ομως δεν ειναι να σας παρουσιάσει πως έπαιζα εγώ mmorpgs. Είναι το Γιατί το παιδί μου κόλλησε με αυτό το κ@λοπαίχνιδο ;;; :pc:

Πως ξεκίνησε αυτή η μανία; Πως εξελίχθηκε; Τι εγινε πια με αυτό το πράγμα;

Το 1974 ήταν η χρονια που η TSR έβγαλε στην αγορά το πρώτο επιτραπέζιο RPG. Το παιχνίδι ήταν (και είναι...) τόσο απλό που μπορούσε να παίξει ο οποιοσδήποτε ανεξαρτήτου ηλικίας. Αρκεί να είχε φαντασία. Φαντασία να παίξει τον ρόλο του. Γιατί ο καθένας είχε ένα ρόλο σε αυτό το παιχνίδι. Πως έπαιζες; Εβρισκες 4-5 φίλους. Ένας απο αυτούς έκανε τον DM (Dungeon Master). Ο ρόλος του DM μπορεί να είναι και ο πιο δύσκολος απ'όλους καθώς αυτός ήταν που έλεγε την ιστορία.

Ο καλός DM λοιπόν ξετύλιγε το νήμα και έφερνε τους παίχτες αντιμέτωπους με πανίσχυρους μάγους, τρομερούς δράκους ή στην αυλή κάποιου βασιλιά. Ο DM είχε όπλο την φαντασία του και τα όρια της. Μπορούσε να σκοτώσει έναν παίχτη ανα πάσα στιγμή χωρίς να μπορεί ο παίχτης να κάνει τίποτα (-"Καθώς περπατάτε στο δάσος ενα κλαδί πέφτει απο ένα δέντρο χτυπά τον Χ στο κεφάλι και τον σκοτώνει"). Αυτός φυσικά θα ήταν ένας κακος DM αλλα ήταν πολύ καλές μεθοδοι να ξεφορτωθούμε παίχτες-κολλητήρια που μας παρακαλούσαν για να παίξουν :happy_8:

Τα όπλα των παιχτών απέναντι στην φαντασία ενός DM δεν ήταν τίποτε άλλο απο 7 ζάρια. Ζάρια 4, 6, 8, 10, 12, 20, 100(σε δεκάδες) πλευρών. Ο,τι κι αν έκανες, ο,τι κι αν έλεγες... Τα πάντα ήταν πιθανότητες. Φυσικά ενα παιχνίδι δεν θα είχε τόση επιτυχία αν ήταν ΑΠΛΑ τύχη. Μαγικά που δίναν πιο δυνατά χτυπήματα (ή απλά ενα συν στο ζαράκι σας), που ειχαν σκοπο την καλύτερη προστασία σας έπαιζαν στο παιχνίδι.

Η αρχή είχε γίνει. Ένα νέο κεφάλαιο στην διασκέδαση είχε ξεκινήσει και το καλύτερο (ή χειρότερο για μερικους...) είχε ξεκινήσει παράλληλα με έναν άλλο τομέα που σήμερα βρίσκεται σχεδόν σε κάθε σπίτι. Τον κόσμο τον υπολογιστών.

Και όταν τα Role Playing Games κάνουν παρέα με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, περίεργα αποτελέσματα βλέπουν τα ματάκια μας. Και αυτά τα αποτελέσματα δεν άργησαν να εμφανιστούν καθώς ένα χρόνο μετά έκανε την εμφάνιση του το πρώτο text-rpg (σε πλατφόρμα UNIX παρακαλώ...). Καθόλου γραφικά, ανύπαρκτος ήχος. Απλά άφθονη, πλούσια, φαντασία!!!


To be continued... ;-)
 


Μηνύματα
7.462
Reaction score
5
Text RPGs. Γραφικά μηδέν λοιπόν (όπως είπαμε και παραπάνω). οι εντολες ήταν απλές (walk, run, move, use, pick, attack κλπ) και τα πάντα ήταν στο μυαλό του παίχτη :

Move East
Walk Forward

You can now see the entrance to the Castle. Two guards are standing...

κλπ κλπ. Ετσι γινόταν η δουλειά τότε... Κι έτσι προχώρησε για να πούμε την αλήθεια. Ελάχιστα γραφικά τα οποία ήταν μάλλον εντολές LINE (basic ftw :bravo:) παρα...γραφικά. Και ό,τι είχε γραφικά δεν μπορούμε να πούμε οτι εκανε κάτι το ιδιαίτερο.

Μέχρι να φτάσει το 1980...




Το "απαίσιο" μυαλό του Richard Garriott δημιούργησε το παιχνίδι σταθμο στην ιστορία των cRPGs αλλα και mmoRPGs. To Ultima κυκλοφόρησε το 1980 από την Origin και έφερε τα πάνω κάτω. Το Ultima έφερε στην αγορά όχι μονο πάνω απο 20 rpg τίτλους (αν υπολογίσουμε και ολα τα expansions του) αλλα ήταν και αυτό που έκανε την διαφορά και ξεκίνησε το χάος των mmoRPGs! Αν δεν το ξέρετε το παιχνίδι προφανώς ζείτε σε ένα δικό σας πλανήτη. Σε ένα δικό σας σύμπαν. Ή απλά δεν εχετε ασχοληθει ποτέ με παιχνίδια. Για το Ultima εχουν γραφτει απο νουβέλες μέχρι και manga. Εχει κυκλοφορήσει για κονσόλες απο το GameBoy μέχρι το Playstation (1 φυσικά...). Οι φανς δεν εχουν σταματήσει ποτε να παίζουν κάποιον απο τους τιτλους του.

Όσο ομως το Ultima συνέχισε να παράγει επιτυχίες,η AOL (America OnLine) παρουσίασε το 1991 το πρώτο mmoRPG. Και μαντέψτε ποιος ήταν ο τίτλος του...

Αν νομίζετε οτι το πρώτο Neverwinter Nights (2002) εμοιαζε κάπως...ετσι :



GUESS AGAIN!

To πραγματικά πρώτο Neverwinter Nights ήταν και το πρώτο mmoRPG Που κυκλοφόρησε το 1991. και έμοιαζε κάπως έτσι :




To be continued... ;-)
 

Μηνύματα
7.462
Reaction score
5
Κι ομως απο το 1991 μέχρι το 1997 δεν είχε συμβεί κατι συνταρακτικό. Ο κόσμος ήξερε ένα online rpg αλλά απο την στιγμή που ήταν μόνο για συνδρομητές της AOL δεν είχε και πού νόημα να ασχοληθούν με αυτό. Αλλα όπως είπαμε, όλα αυτά μέχρι το 1997...

Η είδηση και μόνο οτι η Britania θα "έρθει στη ζωή" προκάλεσε ενα μικρό πανικό. Ο κόσμος προμηθευόταν συνδέσεις Internet και πιο γρήγορες ταχύτητες μονο και μονο για να γίνει ενα κομμάτι της κοινωνίας του Ultima Online (UO).
Μην τολμίσει κανείς και σκεφτεί το Diablo ως mmorpg... δεν μπορύν να συγκριθούν 2-3-4-8-40 άτομα μπροστά στα χιλιάδες... Το παιχνίδι πουλούσε clients με τρελούς ρυθμούς (για την εποχή πάντα) και όλων των ειδών οι...ειδικότητες. Ω ΝΑΙ! Ηθελες όπλο; Βρες blacksmith να στο φτιάξει. ήθελες πανοπλία; βρες armorer.
Η πρώτη virtual κοινωνία ήταν γεγονός. Η συνέχεια λίγο πολύ είναι γνωστή. Τα mmorpgs γνώρισαν την δόξα μέσω το UO, του The 4th Coming, του Dark Age of Camelot και δεκάδων άλλων παιχνιδιών.

Αυτή η ικανότητα του να δημιουργείς, η ελευθερία της φαντασίας, το γεγονός οτι "πέθαινες" και "σκοτωνες" αναίμακτα. Ίσως ειδικά το τελευταίο. Το διάσημο PvP (Player Versus Player).

Το γεγονός ότι έμπαινες να παίξεις και πλέον δεν ήσουν ο Μήτσος, ο Γιώργος, ο Κώστας, η Μαρία, η Ιωάννα, η Ντίνα αλλα ο Conrad, o Jodalar (unlimited respects mate), o Demarest (unlimited respects to you too mate) κλπ κλπ. Οτι ξέχναγες τα πάντα. Ησουν σε έναν άλλον κόσμο που, φυσικά, όσο τον κράταγες μακριά απο τον πραγματικό σου, σε γέμιζε με μία απίστευτη χαρά. Είτε ήσουν καλός παίχτης είτε όχι. Πάντα κάτι δημιουργούσες. Το οτι ενα αντικείμενο που πρέπει να βρεις το ρίχνει ενα τερατάκι στα βάθυ μιας τρομακτικής σπηλιάς. Και όταν τελικά το έβρισκες η χαρά σου.
Το οτι μπορούσες να γίνεις ένας διασημος...οτιδήποτε. Απο healer (κατι σαν γιατρός για τους μη-γνωστες) έως ο πιο βάρβαρος fighter.

Απο τον πιο ταλαντούχο κατασκευαστή πανοπλίας μέχρι τον καλύτερο δημιουργό τόξων. Απο το να οδηγήσεις τους συντρόφους σου στην κατάκτηση ενός κάστρου μέχρι να τους οδηγήσεις στον, εικονικό έστω, θάνατο τους.

Ενας κόσμος που όλα είναι δυνατά. Και ο μόνος περιορισμός ειναι απλά η φαντασία του κάθε ανθρώπου. Γι'αυτό πέτυχαν τα mmorpgs. Γιατί απλά η εταιρία σου εδινε το σκηνικό. Το παιχνίδι ομως, το έφτιαχνες εσύ και η παρέα σου.
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
4.266
Reaction score
4.300
Χεχε.... Ωραία αναδρομή Λάμπρο :cool_4:
Και για την ιστορία πάντα έβρισκα πολύ ταιριαστό το όνομα των Multi User Dungeon (MUD - τα text-based MMORPGs)... γιατί κόλλαγες στη "λάσπη" :crazy_1:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.211
Μηνύματα
3.045.401
Members
38.540
Νεότερο μέλος
TehLooney
Top