Κώστας Φ.
Truth hurts. Here's a teddy bear.
- Μηνύματα
- 8.978
- Reaction score
- 895
Για τον NADάκο τα είχαμε πει κι εδώ.
Μια και το πρώτο review από τον Robert Harley (του TAS) είναι έτοιμο και θα ακολουθήσουν κι άλλα, είπα να ανοίξω κι ένα dedicated thread με τις σχετικές δοκιμές.
Θα βάλω μόνο το conclusion αλλά αξίζει να διαβάσετε ολόκληρη τη δοκιμή. Καταπιάνεται αρκετά με τα τεχνικά στοιχεία (χωρίς να "ξεφεύγει") και έχει ενδιαφέρον να διαβάσετε τι κάνει και τι δεν κάνει το συγκεκριμένο εργαλείο της NAD.
Γράφει συμπερασματικά λοιπόν ο Harley:
Μια και το πρώτο review από τον Robert Harley (του TAS) είναι έτοιμο και θα ακολουθήσουν κι άλλα, είπα να ανοίξω κι ένα dedicated thread με τις σχετικές δοκιμές.
Θα βάλω μόνο το conclusion αλλά αξίζει να διαβάσετε ολόκληρη τη δοκιμή. Καταπιάνεται αρκετά με τα τεχνικά στοιχεία (χωρίς να "ξεφεύγει") και έχει ενδιαφέρον να διαβάσετε τι κάνει και τι δεν κάνει το συγκεκριμένο εργαλείο της NAD.
Γράφει συμπερασματικά λοιπόν ο Harley:
Διαβάστε ολόκληρο το review εδώ: avguide.comConclusion
Despite costing one-tenth as much as my reference system (all the components of which are outstanding), the M2 was extremely engaging musically. Overall, I preferred the reference system, but not by as much as the price disparity would suggest. I usually wouldn’t judge a $6000 product against one costing more than $50k, but the M2’s outstanding performance in many areas invited the comparison. Moreover, the M2 represents a radically different approach to amplifier design, digital-to-analog conversion, and system architecture. As such, I evaluated how the M2 sounds not just in comparison with similarly priced conventional amplification and digital-to-analog conversion, but how its new technology stacks up on an absolute basis. (You should consider this when reading how the M2 falls short of a reference-quality system. I included those observations not to diminish the great achievement the M2 represents, but to put this new technology in context.)
As for the M2 as an alternative to a $3500 conventional integrated amplifier and a $2500 digital-to-analog converter, it’s a slam dunk. I haven’t heard, nor can I imagine, any combination of amplification and DAC at the price approaching the M2’s performance. Moreover, the M2 delivers, in one chassis, decoding of high-resolution digital audio, the source-switching and control functions of a preamplifier, and 250W of amplification—all with outstanding ergonomics. I can envision the M2, or its descendents, as part of a three-piece playback-system: music server, M2-like product, and loudspeakers.
NAD's M2 is a triumph on many levels, not the least of which is that it points toward a new direction in amplifier design and system architecture. I predict that years from now audiophiles will look back on the M2 as the progenitor of the next generation of audio.