partially cathode coupled

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Στην ακροαση που εγινε προσφατα στο Studio Genesis, απο ομαδα μελων του Avsite ο Ενισχυτης που επαιζε ηταν ο Audio Research Reference 110.
Οπως αναφερει ο Κος Τσαντουλης ο ενισχυτης αυτος χρησιμοποιει στην Εξοδο καθε καναλιου απο δυο ζευγαρια 6550 σε τοπολογια Push Pull Ultralinear Partially Cathode coupled
http://www.avsite.gr/vb/showpost.php?p=618636&postcount=6

Τι να θελει να πει αραγε ο ποιητης (AR) με το partially cathode coupled ?
Ειναι κατι σημαντικο ή αλλη μια ακομη μπαρουφα απο αυτες που συνεχεια μας βομβαρδιζουν ?
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Μιχαλη θελει να πει η ΑR την τοπολογια μαλλον που χρησιμοποιει στους τελικους της συνεχως μια αρνητικη αναδραση σε καθε σκελος της βαθμιδος εξοδου απο τον μετασχ/στη εξοδου συμμετρικα:crazy_1:το γνωστο σχεδιο....
 

Attachments



Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μιχαλη θελει να πει η ΑR την τοπολογια μαλλον που χρησιμοποιει στους τελικους της συνεχως μια αρνητικη αναδραση σε καθε σκελος της βαθμιδος εξοδου απο τον μετασχ/στη εξοδου συμμετρικα:crazy_1:το γνωστο σχεδιο....

Giannis the best :respect:

Οπως βλεπω στο σχεδιο, και καθως η AR εχει κανει τον κοπο να σημειωσει την φορα των περιελιξεων, τα ξεχωριστα τυλιγματα των Screen (Ultralinear) συνδεονται αντιδιαμετρικα στις λυχνιες Εξοδου (Boot straping - οπως περναμε τα κορδονια στις αρβυλες) και -διορθωσε με εαν κανω λαθος- κατι τετοιο αντιστοιχει σε ΤΟΠΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗ αναδραση.
Το τυλιγμα ομως για τα μεγαφωνα που χρησιμευει επισης για να δωσει αναδραση στις Καθοδους (και παραπερα στον διαφορικο Ενισχυτη της Εισοδου) υπεισαγει Αρνητικη τοπικη αναδραση.
Εν τελει η ισορροπια του Σταδιου Εξοδου εξαρταται απο τα αλληλοαναιρουμενα ποσοστα Θετικης και Αρνητικης Αναδρασης. Το αλγεβρικο αρθροισμα των ποσοστων προφανως προκυπτει αρνητικο. Η χρηση Θετικης αναδρασης χρησιμευει στο να μην χασει η βαθμιδα Εξοδου πολυ απο το κερδος της, μετα την χρηση Αρνητικης αναδρασης, αλλοιως θα χρειαζοταν αλλη μια ενισχυτικη βαθμιδα.
Η προκυπτουσα εντελει τοπικη Αρνητικη αναδραση (καμμια σχεση με την Overall αρνητικη αναδραση που κατηγορειται για αποχρονισμο του Ενισχυτη) με την σειρα της βελτιωνει σχεδον ολες τις παραμετρους του κυκλωματος και κυριως εξασφαλιζει την ουδετερη Ακουστικη συμπεριφορα που παρατηρησαν μερικοι ακροατες, και βεβαια αξιοπρεπη Συντελεστη Αποσβεσης (Damping Factor) ωστε να οδηγουνται πειθαρχικα, καποια δυσκολα πολυδρομα Ηχεια σαν και εκεινα της Παρουσιασης.

Να πως παιζεται η μπαλλα και να πως βγαινουν τα γκολ.
Κυριοι


Παρομοια λογικη χρησιμοποιουν και οι Ενισχυτες της ElectroVoice.
Παραδειγμα

http://www.audiocraftworks.gr/gr/pages/projects/amps/circlotron/electrovoice/A50.pdf

μονο που εκει η τοπολογια της Εξοδου ειναι Circlotron (και η εξτρα οδηγος βαθμιδα δεν αποφευγεται καθως οι λαμπες της εξοδου δουλευουν σαν Ακολουθοι Καθοδου)

Το φαινομενο μελεταει αναλυτικα ο iR Menno Van Der Veen στο βιβλιο του "Modern High End Valve Amplifiers" και μαλιστα διαθετει καταλληλους μετ/στες Εξοδου Toroidal στην σειρα μετ/στων του για Ειδικες εφαρμογες.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Παραπερα η AR (και αλλοι πολλοι) απανταει στην θεση του ΚΚ οτι δεν νοειται καθαρη Balanced τοπολογια με λυχνιες.
Η συγκεκριμενη τεχνικη του Boot Straping - Cross Coupling εξασφαλιζει σε τεραστιο βαθμο την οποια ανισορροπια του σταδιου εξοδου αφου οι λαμπες στα δυο μπρατσα του Ρush Pull βρισκονται σε μια συνεχη αλληλοδιορθωση, και μεσω της εξισου συμμετρικης Αναδρασης απο την εξοδο προς την πρωτη ενισχυτικη βαθμιδα η διορθωση αυτη μεταφερεται και αυτορυθμιζει σε μεγαλο βαθμο την συμμετρια ολου του Ενισχυτη.
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Ναι Μιχαλη ετσι ειναι...οντως ενδιαφερον σχεδιο.. τωρα με τοσες βαθμιδες θελει αναλυση κυκλωματικη για το ειδος αναδρασης στο παρον σχεδιο,παντως προσεξε πως κανει το ph. inverter με την V1 V2 και την ρυθμιση του DC BALANCE εκει για να ισορροπισει τα ρευματα της V7..και την συμμετρια.Παντως η ΑR γραφει στο πανω μπρατσο της αναδρασης 17.5 db NFB και στο κατω 17,5 db σκετο FB:happy_2:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Ναι Μιχαλη ετσι ειναι...οντως ενδιαφερον σχεδιο.. τωρα με τοσες βαθμιδες θελει αναλυση κυκλωματικη για το ειδος αναδρασης στο παρον σχεδιο,παντως προσεξε πως κανει το ph. inverter με την V1 V2 και την ρυθμιση του DC BALANCE εκει για να ισορροπισει τα ρευματα της V7..και την συμμετρια.Παντως η ΑR γραφει στο πανω μπρατσο της αναδρασης 17.5 db NFB και στο κατω 17,5 db σκετο FB:happy_2:

Ακριβως. Οταν η Overall αναδραση ειναι και αυτη balanced, ο ενας κλαδος ειναι θετικος και ο αλλος αρνητικος ως προς την φαση.

Η αποθεωση αυτης της τεχνικης βρισκεται στον McIntosh Mc275, οπου ο μαστορας δεν εχει αφησει τρυπα που να μην εχει χωσει και καποια αναδραση. Μεχρι και στις driver (Cathode follower) εφαρμοζει αναδραση απο την Ανοδο και μαλιστα εχει ξεχωριστο τυλιγμα γι αυτες στο μετ/στη Εξοδου. Και επειδη το εχει παρακανει με το παιχνιδι της προσθαφαιρεσης τοπικης αναδρασης βαζει και απο ενα τσοκακι στις Ανοδους των Λυχνιων Ισχυος για να προλαβει καμμια τυχον αυτοταλαντωση.

Για τον McIntosh πανε απο εδω.
http://www.audiocraftworks.gr/gr/pages/projects/amps/special/mcintmc275wcfb.jpg

να σημειωθει οτι ολα εκεινα τα τυλιγματα που εικονιζονται αδεσποτα ανηκουν στον ιδιο μετ/στη Εξοδου.
Τετοιο μετ/στη "βοηθεια του" σε οποιον θελησει να τον φτιαξει :happy_9:
Ασε που υπαρχει ετοιμος σε Toroidal.
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.622
Μηνύματα
2.868.418
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top