Phase in bass

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.132
Reaction score
20.662
Αγαπητοί συνάδελφοι, μόλις τις προάλλες συνέδεσα τελείως ασυναίσθητα ένα ζευγάρι ηχεία με διαφορετική φάση, και το αποτέλεσμα ήταν το γνωστό συγκεχυμένο, όπως κάθε φορά. Όμως παρατηρώ ότι πάντοτε, όλοι μας συνδέουμε τα ηχεία «σε φάση», υπό την έννοιαν ότι το «+» του ηχείου συνδέεται με το «+» του ενισχυτή, και το «-» και το «-». Όμως, όχι υποθετικά μιλώντας, το ίδιο άρτιο ηχητικό αποτέλεσμα μπορούμε να έχουμε, εάν συνδέσουμε τα ηχεία «ανάποδα», δηλαδή το «-» του ηχείου με το «+» του ενισχυτή, αρκεί αυτό να συμβαίνει και με το ηχείο του άλλου καναλιού, ή, εν πάση περιπτώσει, με όλα τα υπόλοιπα ηχεία του συστήματος. Δηλαδή, το ζητούμενο είναι, τα ηχεία να είναι όλα σε φάση μεταξύ τους, ασχέτως εάν είναι σε ανάστροφη φάση με το σήμα του ενισχυτή. Μετά από κάποιες, όχι πολύ ασφαλείς, δοκιμές, κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα. Τί λέτε; Συμφωνείτε; Το έχετε δοκιμάσει;[FONT=&quot] [/FONT]
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.877
εν μερι δηλ αν και τα 2 ειναι εκτος φασης παιζουν καλυτερα απο οτι να ειναι μονο το ενα αλλα αν ειναι σε σωστη φαση και τα 2 εχεις καλυτερη στερεοφωνικη εικονα αυτα μετα απο αρκετες δοκιμες
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.877
στο sub τα πραγματα ειναι πιο ευκολα ,αν υπαρχει διακοπτης 0-180 εκει που παιζει πιο δυνατα το αφηνουμε ,αν εχει διακοπτη περιστροφικο παιζουμε.σχετικα με τα ηχεια ειχα καπου ενα δισκακι που μας εδειχνε πως ειναι αν τα ηχεια παιζουν εκτος και εντος φασης
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Κωστα τα πραγματα ειναι ετσι οπως τα λες.
Υπαρχει ομως μια λεπτομερεια που αφορα συγκεκριμενες εγγραφες σε βινυλιο, κυριως Αμερικανικες καποιας περιοδου 60-70 οπου πρεπει το σημα να αναπαραχθει με την συγκεκριμενη φαση που εχει εγγραφει, για να εχει νοημα η στερεοφωνια. Αυτο δεν το πιστευα μεχρι που μου το επεσημανε φιλος για συγκεκριμενο δισκο του Φρανκ Σινατρα οπου με τουμπαρισμενη φαση επαιζε τελειως επιπεδα. Μαλιστα υπηρχε συγκεκριμενη επισημανση σε καταλογο δισκων.
Για να γνωριζει κανεις ποια ειναι η σωστη φαση με την απολυτη εννοια, πρεπει να ξερει εαν ο Ενισχυτης - προενισχυτης του ειναι Αναστρεφουσες συσκευες ή μη, (Inverting / Non Inverting Devices) κατι που σπανια αναφερεται στα χαρακτηριστικα. Διαφορετικα αυτο προκυπτει απο εργαστηριακη μετρηση.

Εδω πρεπει να μνημονευσω την ιδιαιτερη οξυδερκεια του Κωσταυτια σε μια περιπτωση ανεστραμενης φασης στο ΕΝΑ καναλι, που ο αθεοφοβος ανακαλυψε με την πρωτη, την στιγμη που πολλοι αλλοι (και δυστυχως και εγω) δεν ειχαν καταλαβει τιποτε, εκτος του οτι κατι δεν τους πηγαινε καλα.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Παρεπιπτοντως, γνωριζει κανεις ποια ειναι η τεχνικη του SUPER-STEREO ή STEREO WIDE, που συνανταται σε φορητα Ραδιοκασσετοφωνα/CD (Βοοmbox - αυτο που κουβαλαει το πεμπτο κορακι στην κηδεια ενος Αραπη του Χαρλεμ) με ενσωματωμενα Ηχεια Αριστερα-Δεξια ??

To effe αυτης της διαταξης ειναι οτι δινεται η αισθηση της απομακρυνσης των Ηχειων μεταξυ τους, εαν γινεται ακροαση στους 20 ποντους απο την συσκευη.
 

Μηνύματα
199
Reaction score
0
ή. Μετά από κάποιες, όχι πολύ ασφαλείς, δοκιμές, κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα. Τί λέτε; Συμφωνείτε; Το έχετε δοκιμάσει;
Κωστα ειχα κανει μαλιστα και σχετικη ερωτηση για αυτο!!!!!
Στα επαγγελματικα μηχανηματα με τα spikon αν δεν εισαι γνωστης (οπως η αφεντια μου) τα + και το - ειναι ...σχετικα!!!!
Μου ειπαν λοιπον οτι δεν τρεχει τιποτα αν τα εχεις βαλει και τα δυο "λαθος"
Το θεμα ομως ειναι ,ειναι τελικα σωστο αυτο ή μετα απο κανα δυο ωρες λειτουργιας θα παρω κανενα τελικο στο χερι????
Αυτο μπορεις να μου το απαντησεις?????
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.854
Reaction score
83.952
Παρεπιπτοντως, γνωριζει κανεις ποια ειναι η τεχνικη του SUPER-STEREO ή STEREO WIDE, που συνανταται σε φορητα Ραδιοκασσετοφωνα/CD (Βοοmbox - αυτο που κουβαλαει το πεμπτο κορακι στην κηδεια ενος Αραπη του Χαρλεμ) με ενσωματωμενα Ηχεια Αριστερα-Δεξια ??

To effe αυτης της διαταξης ειναι οτι δινεται η αισθηση της απομακρυνσης των Ηχειων μεταξυ τους, εαν γινεται ακροαση στους 20 ποντους απο την συσκευη.
Τέτοιες τεχνικές εφαρμόζονται και στην ηχογράφηση.
Είτε μέσω hardware, είτε μέσω plugins.
Εγώ χρησιμοποιώ τα stereo plugins της WAVES ή της PSP για να ξεχωρίσω στο χώρο ήχους που βρίσκονται σε "κοντινές" συχνότητες και "μπερδεύουν".
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.132
Reaction score
20.662
Το θεμα ομως ειναι ,ειναι τελικα σωστο αυτο ή μετα απο κανα δυο ωρες λειτουργιας θα παρω κανενα τελικο στο χερι????
Αυτο μπορεις να μου το απαντησεις?????
Φυσικά και δεν θα πάρεις τον τελικό στο χέρι! (Η εξήγηση τις επόμενες μέρες).
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.132
Reaction score
20.662
Ελαφρώς, ναι... Αλλά εκεί ρωτάμε πόσο. Εδώ ρωτάμε από πού...
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
Απάντηση: Re: Phase in bass

Για να γνωριζει κανεις ποια ειναι η σωστη φαση με την απολυτη εννοια, πρεπει να ξερει εαν ο Ενισχυτης - προενισχυτης του ειναι Αναστρεφουσες συσκευες ή μη, (Inverting / Non Inverting Devices) κατι που σπανια αναφερεται στα χαρακτηριστικα. Διαφορετικα αυτο προκυπτει απο εργαστηριακη μετρηση.
σωστός ο παίκτης...

Κάτι που οι περισσότεροι καταναλωτές αγνοούν και οι περισσότεροι κατασκευαστές κρύβουν επιμελώς, είναι αν τα μηχανήματά τους παράγουν απόλυτη ή αναστρέφουσα φάση...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Απάντηση: Phase in bass

Ο Trends που έχω τώρα είναι phase inverting, by the way - δεν ξέρω αν ισχύει το ίδιο για όλους τους class-T - αλλά δεν έχω κάνει δοκιμές με τις πολικότητες γιατί είμαι ευχαριστημένος όπως παίζει τώρα. :mrgreen:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Re: Απάντηση: Re: Phase in bass

σωστός ο παίκτης...

Thanx

Κάτι που οι περισσότεροι καταναλωτές αγνοούν και οι περισσότεροι κατασκευαστές κρύβουν επιμελώς, είναι αν τα μηχανήματά τους παράγουν απόλυτη ή αναστρέφουσα φάση...
Nα προσθεσω οτι ολοι οι λαμπατοι με μετ/στη Εξοδου μπορουν να ειναι NON inverting Devices εαν το προσεξει ο κατασκευαστης. Βεβαια δεν υφισταται ιδιαιτερος λογος καθως εαν χρειαστει η δουλεια γινεται με μια απλη αναστροφη των καλωδιων εξοδου και των δυο καναλιων.Χωρις τον παραμικρο κινδυνο.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Προσπαθώ να ανεβάσω μια δουλειά που έχει επιμεληθεί ο ΚΚ παίζοντας με τις φάσεις επάνω σε θέμα του γνωστού Kodo, για να κάνουμε όλοι τα test μας, αλλά έχω κάποια προβλήματα γιατί το αρχείο είναι μεγάλο. Πιστεύω σύντομα θα τα ξεπεράσω...


 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.994
Reaction score
69
Ο LUXMAN C-06α , ο προενισχυτης μου περαν των αλλων εξοδων , εχει και ενα ζευγος RCA οπου δινει εξοδο με ανεστραμμενη φαση και την ονομαζει negative phase output . Αναφερει δε οτι ...."To create a change in the feeling of the acoustic environment and atnosphere , you can use the NEGATIVE output as required " .
Δεν θεωρω οτι εχει νοημα να πειραματιζομαστε με την φαση αφου οι συσκευες δεν σχεδιαστηκαν για να χρησιμοποιουνται ετσι .
 

Μηνύματα
199
Reaction score
0
Φυσικά και δεν θα πάρεις τον τελικό στο χέρι! (Η εξήγηση τις επόμενες μέρες).
Ευχαριστω πολυ

(την εξηγηση την γραψεις δεν την γραψεις....σιγα μην την καταλαβωwall_1:happy_5: )
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.457
Reaction score
125.953
Ωραίο θέμα ΚΚ.
Στην "ατάκα" έχει διαφορά η απόλυτη φάση (ενισχυτή ηχείου). Το θέμα είναι να υπάρχει, γεγονός που αποτελεί μια άλλη συζήτηση. Την "έχω ακούσει" που λένε...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.457
Reaction score
125.953
το ζητούμενο είναι, τα ηχεία να είναι όλα σε φάση μεταξύ τους, ασχέτως εάν είναι σε ανάστροφη φάση με το σήμα του ενισχυτή. Μετά από κάποιες, όχι πολύ ασφαλείς, δοκιμές, κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα. Τί λέτε; Συμφωνείτε; Το έχετε δοκιμάσει;
Λίγο πιο αναλυτικά:

1. Εννοείται ότι τα ηχεία μας πρέπει να είναι σε φάση μεταξύ τους. Αυτό δε το αμφισβητεί κανείς. Είναι κανόνας.

Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα υπάρχει όταν τα δυό ηχεία δεν ισαπέχουν από εμάς στη θέση ακρόασης, κάτι που μπορεί να γίνει ή για λόγους waf (είπαμε... παντόφλα) ή για άλλους λόγους (χρηστικούς ή και για ακύρωση κάποιων προβλημάτων από πολύ έμπειρους και πονηρούς όμως). Εκεί όλα παίζουν... Η εξαίρεση βέβαια, απλά ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ τον κανόνα, και ίσως κακώς την αναφέρω.

2. Αν είναι (ή όχι) σε ανάστροφη φάση τα (σε φάση) ηχεία μας με το σήμα του ενισχυτή, είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ αδιάφορο, αλλά ενδιαφέρει να μάθουμε όχι τη σχέση φάσης ενισχυτή - ηχείων, αλλά τη σχέση φάσης ηχείων - σήματος, αν δηλαδή είναι και σε ανάστροφη (ή όχι) φάση με την ίδια την ηχογράφηση. Και εξηγούμαι:

Πρέπει να ανακαλύψουμε αν τα ενισχυτικά μας διατηρούν την φάση της ηχογράφησης. Πολλές ενισχυτικές βαθμίδες (αλλά και προενισχυτικές) αναστρέφουν την φάση του σήματος. Κάποιες συσκευές το αναφέρουν. Κάποιες όχι. Αυτό ισχύει ακόμα και σε πηγές. Το κακό είναι ότι αυτό μπορεί να ισχύει και στα ...ηχεία μας! Άτιμα κρος....

Αν είμαστε βέβαιοι για την ορθότητα τήρησης της φάσης όλων των μηχανημάτων μας, έχει καλώς και δε χρειάζονται δοκιμές. Αν ξέρουμε ότι πχ ο προενισχυτής μας αντιστρέφει τη φάση, πρέπει να έχουμε συνδεδεμένα ανάποδα τα ηχεία μας στον ενιχυτή μας. Αν αντιστρέφει τη φάση και η πηγή και ο πρό μας, θα πρέπει να τα έχουμε συνδεδεμένα κανονικά τα ηχεία μας. Δυό αντιστροφές φάσης (ή 4 ή 6) αλληλοακυρώνονται.

Αν είμαστε βέβαιοι για τα ηχεία μας και αβέβαιοι για τα ενισχυτικά μας, μια μέτρηση με παλμογράφο στην έξοδο του τελικού μας λύνει τις απορίες μας. Μισό ημίτονο (μόνο η θετική πχ κυματομορφή σε ένα wav) είναι οκ για το τεστ αυτό.

Αν έχουμε αβεβαιότητα για την ορθή τήρηση της φάσης συνολικά (ηχείων συμπεριλαμβανομένων στο παιχνίδι), χρειάζεται να το ψάξουμε. Θα πρέπει πριν να έχουμε ψάξει πολλά άλλα θέματα βέβαια, και αυτό δεν είναι ψιλά γράμματα. Για να δούμε αν το ηχείο μας είναι σε φάση με την φάση της ηχογράφησης, αρκεί ένας κρουστικός τόνος πολύ μικρής διάρκειας και χαμηλής συχνότητας (ώστε να μην επηρεάζεται η απόλυτη φάση με την απόσταση μέτρησης λόγω μήκους κύματος) με σαφέστατη υπεροχή περιεχομένου στο επάνω μέρος της αθροιζόμενης κυματομορφής (όπως το βλέπουμε σε αναλυτή πχ στο CoolEdit ή με μισό ημίτονο, μόνο το θετικό τμήμα δηλαδή. Και μέτρηση near field, και καταγραφή αυτής για σύγκριση.

Αναγνώριση αυτού μπορεί να γίνει και χωρίς μετρητικό μικρόφωνο, πχ οπτικά μπορεί να αναγνωριστεί σε χαμηλότατες συχνότητες να βγάζεις προς τα έξω το γούφερ (με μισό ημίτονο) ή να το βάζεις προς τα μέσα, χωρίς την αντίθετη κίνηση. Προσοχή στα βαττ....

Με τα αυτάκια μας σε μουσική τα πράγματα είναι δύσκολα, αλλά με κατάλληλο περιεχόμενο (κρουστικό) και υπό την προυπόθεση αρτιότητας χώρου, κρος και λοιπών παραμέτρων (τα ψιλά γράμματα που έλεγα πριν), όλα γίνονται. Μια μπότα (με πολύ απότομο κρουστικό στοιχείο όμως, κι όχι οποιαδήποτε μπότα, ίσως τεχνητοί ήχοι χαμηλών συχνοτήτων είναι καλύτερη ιδέα) μπορεί να ακουστεί πιο "σωστή-γεμάτη" και με καλύτερο punch στην πιστή αναπαραγωγή της φάσης. Στις ανώτερες συχνότητες αυτά (φυσικά) είναι απλώς ...αηδίες!"happy_1" "happy_1" "happy_1" "happy_1" :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: Εκεί γίνεται της καρακαλτάκας με μετακίνηση 1mm του μικροφώνου ή του αυτιού μας! Είναι το μήκος κύματος πολύ μικρό για τέτοια θέματα...
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Για να βρούμε την φάση των ηχείων,κάνουμε κάτι πολύ απλό.
Ακουμπάμε το + και το - μιας 1,5 βόλτ μπαταρίας στο + και στο - του ηχείου και αντίστροφα.
Εκεί που βλέπουμε τον κώνο του μεγαφώνου να βγαίνει προς τα έξω,είναι η σωστή φάση.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.132
Reaction score
20.662
Αν έχουμε αβεβαιότητα για την ορθή τήρηση της φάσης συνολικά (ηχείων συμπεριλαμβανομένων στο παιχνίδι), χρειάζεται να το ψάξουμε.
Γιατρέ, αυτό ακριβώς ρωτάω: Χρειάζεται να το ψάξουμε, εάν η διαχείριση του σήματος είναι συμφασική σε όλα τα κανάλια; Καταλήγω στο συμπέρσμα πως, όχι...
 


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.664
Μηνύματα
2.871.311
Members
37.929
Νεότερο μέλος
axil
Top