- Μηνύματα
- 8.256
- Reaction score
- 5
Το ξέρω ότι το σχήμα είναι πολύ κοινό στους ελληνικούς δρόμους (ιδιαίτερα τους Αθηναϊκούς). Το ξέρω ότι τα περισσότερα είναι εισαγωγής από Γερμανία, με 35 εκατομ χλμ στο κοντέρ.
Αλλά δεν παύει να είναι κατ'εμέ το πιο ολοκληρωμένο, το πιο ισορροπημένο και το πιο θεωρητικά σωστό σπορ αυτοκίνητο παραγωγής σήμερα, που ταυτόχρονα είναι σχετικά πρακτικό και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις καθημερινά. Και σε σχετικά λογική τιμή.
Τα Boxster/Cayman τα θεωρώ το μέλλον της Porsche, μετά το κύκνειο άσμα της πισωμήχανης 911.
Με την νέα ανοικτή έκδοση RS 60, αποτείνει φόρο τιμής στην αντίστοιχη αγωνιστική spyder του 1960. Με λίγους παραπάνω ίππους από την S, νέα χρώματα, νέες ζάντες και μόνο 1960 κομμάτια παραγωγή, είναι ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει την πολύ βαριά κληρονομιά της Porsche. Άξιο!
Αντιγράφω από το Top Gear, γιατί δεν θα μπορούσα να το γράψω καλύτερα:
" Now, as then, the Boxster S is a glorious blend of all the best automotive engineering in the world - the kind that's focussed on driving pleasure above all. Honestly, when you first drive a Porsche, a large, bright light bulb comes on in your head and you realise what you've been missing all these years driving inferior rubbish. Honestly. If you love driving, this is for you.
The clutch, for instance, is perfectly weighted - not too heavy, not too light, moving precisely and smoothly through exactly the right amount of travel, biting cleanly at the right point, just where you want it - and that applies to every other control. Everything that moves - steering wheel, brake pedal, throttle pedal, gear shift lever, indicator wand, even the sweep of the wiper blades, it all has that beautifully-engineered, perfectly-judged, solidly-made, no-messing and urgent Porsche quality.
This extends to the way the car moves over the road, the way it sits on its suspension through corners fast and slow, and the way the flat six delivers its thrust. "
Αλλά δεν παύει να είναι κατ'εμέ το πιο ολοκληρωμένο, το πιο ισορροπημένο και το πιο θεωρητικά σωστό σπορ αυτοκίνητο παραγωγής σήμερα, που ταυτόχρονα είναι σχετικά πρακτικό και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις καθημερινά. Και σε σχετικά λογική τιμή.
Τα Boxster/Cayman τα θεωρώ το μέλλον της Porsche, μετά το κύκνειο άσμα της πισωμήχανης 911.
Με την νέα ανοικτή έκδοση RS 60, αποτείνει φόρο τιμής στην αντίστοιχη αγωνιστική spyder του 1960. Με λίγους παραπάνω ίππους από την S, νέα χρώματα, νέες ζάντες και μόνο 1960 κομμάτια παραγωγή, είναι ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει την πολύ βαριά κληρονομιά της Porsche. Άξιο!
Αντιγράφω από το Top Gear, γιατί δεν θα μπορούσα να το γράψω καλύτερα:
" Now, as then, the Boxster S is a glorious blend of all the best automotive engineering in the world - the kind that's focussed on driving pleasure above all. Honestly, when you first drive a Porsche, a large, bright light bulb comes on in your head and you realise what you've been missing all these years driving inferior rubbish. Honestly. If you love driving, this is for you.
The clutch, for instance, is perfectly weighted - not too heavy, not too light, moving precisely and smoothly through exactly the right amount of travel, biting cleanly at the right point, just where you want it - and that applies to every other control. Everything that moves - steering wheel, brake pedal, throttle pedal, gear shift lever, indicator wand, even the sweep of the wiper blades, it all has that beautifully-engineered, perfectly-judged, solidly-made, no-messing and urgent Porsche quality.
This extends to the way the car moves over the road, the way it sits on its suspension through corners fast and slow, and the way the flat six delivers its thrust. "