Roon: Να το τολμήσω?



TERMATOGAZI

Bass!
Μηνύματα
2.148
Reaction score
4.880
οποιος το σκεφτεται για το roon καλο ειναι να το τολμησει γιατι μετα την αυξηση της τιμης , το επομενο βημα τους ειναι να καταργησουν την lifetime membership.
 





Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ελπίζω πάντως να στεριώσει η εταιρεία και να μην πάνε πεταμένα τα λεφτά. Κατά την ανακοίνωση του νέου update έκανε λόγο αν θυμάμαι καλά για 100Κ πελάτες. Το νούμερο είναι αρκετά μικρό γιατί αν τους υπολογίσεις όλους σαν lifetime πας στα 50εκατ. τζίρο. Πόσα χρόνια υπάρχει η Roon? Ίσως σε έναν cloud only κόσμο, η αρχιτεκτονική της παρά τα κάποια προτερήματα να μην δουλεύει τόσο στην αγορά. Ίδωμεν.
 

Sugah

Ζαχαρούλης
Μηνύματα
1.974
Reaction score
3.326
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.946
Reaction score
20.453


Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Κατά την γνώμη μου το lifetime δεν έχει νόημα σαν business model. Το αν είναι ακριβό ή φθηνό είναι άλλη συζήτηση. Σε κάθε περίπτωση το ψώνισα και συμφωνώ με κάποιο παιδί παραπάνω ότι το lifetime λογικά θα καταργηθεί σε κάποια φάση. Όσο και να πουλάς το subscription είναι προτιμότερο μακροπρόθεσμα. Στο μόνο που κερδίζεις με το lifetime είναι το cash flow ή η αρπαχτή.

Αυτοί υποστηρίζουν ότι είναι το cash flow και φαίνεται και λογικό.
 



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.006
Reaction score
6.782
Πολύ καλά τα γράφει ο κυρ dannyς σχετικά με την αύξηση της τιμής του lifetime, αλλά θα μου επιτρέψει να διαφωνήσω.

Το roon είναι κλασικό παράδειγμα software του οποίου το κόστος ανάπτυξης είναι κυρίως εμπροσθοβαρές, δηλαδή απαιτεί να σπαταληθούν πολλές εργατοώρες για να δημιουργηθεί, ώστε να μπορεί μετά να πωληθεί.

Γνωστά παραδείγματα τέτοιου είδους software είναι π.χ. το Photoshop, το Autocad, το MS Office, τα Windows κλπ.

Όλα τα προαναφερθέντα software λοιπόν λειτουργούσαν εδώ και δεκαετίες με το παραδοσιακό μοντέλο της "lifetime" αγοράς. Δηλαδή η εταιρεία έκανε την επένδυση να φτιάξει το software, μετά το έβγαζε προς πώληση, ο καταναλωτής το αγόραζε και μετά ήταν δικό του για πάντα. Από εκείνο το σημείο και μετά, η εταιρεία είχε πολύ μικρό κόστος όσον αφορά την υποστήριξη του προϊόντος (κυρίως την διόρθωση τυχόν bugs ή την προσθήκη κάποιων minor features) οπότε ήταν ελεύθερη να αφιερώσει τους πόρους της αλλού, π.χ. στην ανάπτυξη της επόμενης έκδοσης.

Φυσικά υπάρχουν και διάφορες προσθήκες/παραλλαγές στο παραπάνω μοντέλο, όπως π.χ. paid support, licenses που περιλαμβάνουν Χ αναβαθμίσεις κλπ. Όλα γίνονται. Δεν χρειάζεται δηλαδή απαραίτητα η αγορά του software να περιλαμβάνει και όλες τις μελλοντικές αναβαθμίσεις. Η διαφορά ήταν πως ήταν προαιρετικά, αν δηλαδή κάποιος δεν ήθελε ή μπορούσε, είχε τη δυνατότητα να κρατήσει το software που είχε αγοράσει, όπως ήταν όταν το αγόρασε και να το χρησιμοποιεί για πάντα.

Αν υπάρχει λοιπόν κάποιος που πιστεύει πως εταιρείες όπως η Microsoft, η Adobe ή η Autodesk δεν ήταν "βιώσιμες" γιατί δεν ακολουθούσαν συνδρομητικό μοντέλο, να μου το πει τώρα να πηδηχτώ από το παράθυρο.

Πάμε παρακάτω.

Κάποια στιγμή στην (Ιντερνετική) ζωή μας, μας προέκυψαν οι συνδρομητικές υπηρεσίες, τύπου Netflix, Spotify κλπ. Η διαφορά αυτών των υπηρεσιών με τα προαναφερθέντα software είναι πως το κύριο κόστος τους είναι recurring, δηλαδή επαναλαμβανόμενο, καθώς οι εταιρείες αυτές έχουν να πληρώσουν διαρκώς το licensing ή την παραγωγή περιεχομένου, τα κόστη υποδομών και το bandwidth κλπ. Δεν θα μπορούσαν λοιπόν να πουλάνε "lifetime" πακέτα, ή τέλος πάντων δεν θα ήταν υγιές, αφού όπως είπαμε ο κάθε χρήστης δημιουργεί κόστος στην πλατφόρμα, όσο περισσότερο χρησιμοποιεί την υπηρεσία.

Αφού λοιπόν γνωρίσαμε (και συνηθίσαμε) τις συνδρομητικές υπηρεσίες, μπήκε στη ζωή μας και μια τρίτη κατηγορία: το SaaS (Software as a Service), π.χ. το Office365, το Creative Cloud κλπ. Αυτό είναι software του πρώτου τύπου (με κάποιες εξαιρέσεις), το οποίο όμως πωλείται με το συνδρομητικό μοντέλο του δεύτερου τύπου. Αυτό οι εταιρείες το έκαναν για πολλούς λόγους:
α) Επειδή μπορούν. Η διάδοση της χρήσης των πιστωτικών καρτών αλλά και των always on/broadband συνδέσεων επιτρέπουν πλέον στις εταιρείες να απευθύνονται στις μάζες μέσω αυτού του μοντέλου, κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν παλιότερα.
β) Επειδή τους το "επιτρέψαμε". Καθώς η κατηγορία των συνδρομητικών υπηρεσιών μας έβαλε στο mindset της συνδρομής και καθώς αυτή η λογική ταιριάζει στην πλειοψηφία των ανθρώπων (να είναι σε δόσεις και ας πληρώνω στο τέλος τα διπλάσια ή για κάτι που δεν χρειάζομαι) οι εταιρείες βρήκαν ώριμη την αγορά για να πλασάρουν αυτό το μοντέλο.
γ) Επειδή τους συμφέρει. Αυτός είναι φυσικά ο κυριότερος λόγος. Ποιά εταιρεία δεν θα προτιμούσε να έχει ένα σταθερό, εγγυημένο revenue stream ("μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει") από το να πρέπει να δουλέψει σκληρά για να μας κάνει να αγοράζουμε ξανά και ξανά τα προϊόντα της, με την όποια "αστοχία" να κοστίζει σε επίπεδο μειωμένων πωλήσεων/τζίρου; Πόσοι από εμάς κάναμε "skip" κάποιες εκδόσεις Office ή Windows επειδή δεν προσέφεραν κάτι αρκετά σημαντικό ή πολύ απλά ήταν τελείως για τα μπάζα;

Θα πουν κάποιοι, μα δεν είναι εγγυημένος ο τζίρος, μπορεί ο καταναλωτής να πάει ανά πάσα στιγμή σε κάποιον ανταγωνιστή. Ελεύθερη αγορά δεν έχουμε; Ναι, όσο ελεύθερη αγορά έχουμε π.χ. και στην κινητή τηλεφωνία (όπου επίσης οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια έχουν μετατρέψει τα πρώην "lifetime" πακέτα τους, δηλαδή τα καρτοκινητά, σε συνδρομητικές υπηρεσίες). Δεν αρκεί αυτό το post για να αναλύσω το συγκεκριμένο θέμα επαρκώς, αλλά όχι, ΔΕΝ έχουμε ελεύθερη αγορά, ειδικά σε τέτοιο, παγκόσμιο, τεχνολογικό επίπεδο.

Κάποιοι άλλοι επίσης θα πουν, "μα εγώ προτιμάω τη συνδρομή, θέλω να έχω πάντα τα τελευταία features, διαρκή υποστήριξη κλπ.". Με γεια σου με χαρά σου. Να πληρώσεις ένα πακέτο υποστήριξης και να τα έχεις όλα αυτά. Εγώ όμως μπορεί να μην μπορώ ή να μην θέλω. Προτιμάω, αν π.χ. περάσω μια περίοδο προσωπικής ή γενικευμένης οικονομικής κρίσης, να μπορώ να κάνω τη δουλειά μου με ένα παλιότερο εργαλείο (που αγόρασα), παρά να το χάσω τελείως, παρ'ότι το έχω πληρώσει χρυσό εδώ και πολλά χρόνια.

Τέλος, συγκεκριμένα όσον αφορά το roon νομίζω η κίνηση είναι ακόμη πιο λάθος για λόγους που σχετίζονται με τη φύση του προϊόντος. Το roon ουσιαστικά είναι ένα interface πάνω στη μουσική συλλογή μας (ναι, είναι και περισσότερα από αυτό, αλλά είναι κυρίως αυτό). Η συλλογή αυτή μπορεί να είναι είτε ιδιόκτητη, είτε μέσω κάποια υπηρεσίας όπως το Tidal.

Ξεκινώντας από το δεύτερο, το roon είναι στην ουσία μια "πολυτέλεια", είναι ένα καλύτερο interface που έρχεται να αντικαταστήσει αυτά των υπηρεσιών και να κάνει τη δουλειά καλύτερα. Είναι λοιπόν σαν ένα add-on πάνω στις συνδρομητικές υπηρεσίες και με αυτή την έννοια θα μπορούσε να χρεώνεται με συνδρομή. Με αυτή όμως την έννοια, είναι υπερβολικά ακριβό. Η συνδρομή του roon είναι πιο ακριβή απ'ότι είναι η συνδρομή του Spotify!!! Δεν στέκει, είναι μεγάλη πολυτέλεια. Φυσικά αυτό είναι ΟΚ για κάποιους, αλλά όχι για πολλούς.

Στην πρώτη περίπτωση (ιδιόκτητης συλλογής), πρέπει να λάβουμε υπόψιν πως οι άνθρωποι που πλέον έχουν (ή θέλουν να έχουν) ιδιόκτητες συλλογές, είναι ακριβώς αυτοί που αντιτίθενται (συνειδητά ή όχι) στο συνδρομητικό μοντέλο, όπως π.χ. εγώ. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα να έχεις ιδιόκτητη συλλογή*. Με αυτή την έννοια λοιπόν, είναι λάθος να καταργείς (ή να ακριβαίνεις υπερβολικά με σκοπό ουσιαστικά να μην την επιλέγει κανείς) την επιλογή της αγοράς, γιατί θα χάσεις αυτούς τους πελάτες. Όχι γιατί θέλουν να πληρώσουν λιγότερα, αλλά γιατί δεν θέλουν να πληρώσουν έτσι. Μήπως κανείς από αυτούς που αγόρασαν ή θα αγοράσουν το lifetime είναι σίγουροι αν θα το χρησιμοποιήσουν για αρκετό καιρό για να τους βγει τελικά φθηνότερα; Όχι βέβαια. Και μάλιστα πρέπει να δώσουν και τα λεφτά μπροστά! Το κάνουν όμως, επειδή το προτιμάνε.

*Σε όλα τα παραπάνω μιλάω για "τους πολλούς" (στους οποίους θα έπρεπε να προσβλέπει μια εταιρεία όπως το roon), όχι για τα τρελά edge cases, τους 10-20 παλαβούς που θέλουν να τα έχουν όλα (και Tidal, και Spotify, και roon, και ιδιόκτητη, και και και), να τα δοκιμάζουν όλα και να μην τους νοιάζει το κόστος.

Αυτά τα ολίγα λοιπόν για το roon, αλλά και γενικότερα για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον κόσμο και μας οδηγεί σιγά σιγά (ή μάλλον όχι και τόσο σιγά) στο μοντέλο της συνδρομητικής ζωής. Περαστικά μας.
 

Μηνύματα
181
Reaction score
93
Θεωρώ πολύ πιθανόν η επόμενη έκδοση να είναι cloud-based, δηλαδή να μην υπάρχει ανάγκη για το Roon core να είναι εγκατεστημένο σε server στο σπίτι. Αντίστοιχη ήταν η υλοποίηση της Logitech όπου ο έλεγχος του Squeezebox Touch ήταν μέσω του MySqueezebox.com. Το τελευταίο 'έτρεχε' στο cloud και έδινε πλήρη έλεγχο του Touch. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση η Logitech είχε να καλύψει το κόστος των server.

Για να δούμε τι θα φέρει ή έκδοση 2.0!
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.559
Μηνύματα
2.865.569
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top