S.O.S αγαπητοι.........διαφραγματικη απορια!!!!!!

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.728
Reaction score
7.510
Εδω και 2 μηνες περιπου απεκτησα μια Olympus OMD-EΜ 5 mirrorless και μιας και ειχα ανεκαθεν το ψωνιο μου με την φωτογραφια εκανα την αρχη με μελετη ,ερωτησεις και διαβασμα στα διαφορα φορα !!!!

Στην κοριτσαρα μου φοραω για αρχη εναν Zuico 12-50 και πριν λιγο καιρο ψωνισα και εναν 17 prime με F1.8 και αρχισε το παιχνιδι με την φωτογραφια.....

Για αρχη λοιπον να ξεκινησω με μια πρωτη απορια ανεβαζοντας μια φωτο απο το Ναυπλιο προχθες!!




εδω λοιπον η ωρα ειναι 4 το μεσημερι και τραβαω με τον 17αρι ..σε λειτουργια Aperture priority με F 6.3,
shutter speed 1/50 sec και 200 ιsο.

Αυτο που δεν μου αρεσει ειναι το λευκο που βλεπω στις βαρκες οτι φωτιζει πολυ εντονα στην φωτο μου.

Για να μου πει καποιος τις προτασεις του για το πως θα μπορουσα να το τραβηξω καλλιτερα η μαλλον τι θα προτεινατε για τη συγκεκριμενη φωτο....δηλαδη τι αλλες ρυθμησεις θα κανατε!!!!!!!

Εδω το αρχειο ειναι jpeg και δεν το εχω αλλαξει απο το OLYMPUS WIEWER 3 ....δεν εχω χρησιμοποιησει ακομα το Lightroom .......

Για πειτε περικαλω............
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.882
Reaction score
34.277
Καλη αρχη αγαπητε Βλασσαρε!

Κατ αρχην κατι ασχετο, η ταχυτητα, αν ειναι οπως τα λες 50, ειναι θα λεγα αρκετα χαμηλη για χρηση στο χερι.Κινδυνευεις να σου βγουν κουνημενα, αν κ σε σωζει ο αριστος, μαλλον ο καλυτερος που εχω συναντησει σταθεροποιητης της Ολυ..

Επισης αυτο που λες, νομιζω πως ειναι το οτι ειναι λιιιγο πιο φωτεινη η φωτο σου.. ΛΙγο, τιποτα ιδιαιτερο. κι επειδη ειναι λιγο φλατ η φωτο κ το θεμα, δεν εχει δυναμικες αντιθεσεις, σου φαινεται πως σου χτυπαει εντονα το λευκο, μιας κ τα ανοιχτα χρωματα , τα χτυπητα ειναι αυτα που προκαλουν πρωτα της προσοχη μας.

Δοκιμασε να τη ριξεις κανα 1-2 στοπ , να την κανεις πιο σκοτεινη..


Βεβαια, θα πρεπει να το προσεχεις την ωρα της ληψης, τη φωτομετρηση σου, αλλα κ πανω απ ολα τη γωνια, το μερος, την ωρα αλλα κ το πως φωτογραφιζεις για να χειριστεις αναλογα κ το φως.
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Βλάση αφού χρησιμοποιείς τα ημιαυτόματα προγράμματα, φαντάζομαι καταλαβαίνεις τις βασικές παραμέτρους.

Εγώ θα σού λεγα εφ' όσον σου το επιτρέπει το θέμα σου, γύρνα το στο Μ, κράτα τη φωτομέτρηση σαν μπούσουλα, και τράβα φωτογραφίες μέχρι να πετύχεις αυτό που θέλεις. Η χρήση της κάρτας είναι τσάμπα, οπότε μη τη φοβάσαι. Κάνε τις δοκιμές σου. Αυτό θα σε βοηθήσει και να μάθεις καλύτερα φωτογραφία.

Στη συγκεκριμένη φωτογραφία, θά ριχνα λίγο και το χρόνο, θά κλεινα και λίγο το διάφραγμα.
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.728
Reaction score
7.510
ευχαριστω πολυ αγαπητοι κυριοι.....το παλευω για να μαθω μιας και οι γνωσεις μου ειναι λιγες και θελει διαβασμα το πραγμα για να βγαλλεις ωραιες φωτος!!!!!
Βλάση αφού χρησιμοποιείς τα ημιαυτόματα προγράμματα, φαντάζομαι καταλαβαίνεις τις βασικές παραμέτρους.

Εγώ θα σού λεγα εφ' όσον σου το επιτρέπει το θέμα σου, γύρνα το στο Μ, κράτα τη φωτομέτρηση σαν μπούσουλα, και τράβα φωτογραφίες μέχρι να πετύχεις αυτό που θέλεις. Η χρήση της κάρτας είναι τσάμπα, οπότε μη τη φοβάσαι. Κάνε τις δοκιμές σου. Αυτό θα σε βοηθήσει και να μάθεις καλύτερα φωτογραφία.

Στη συγκεκριμένη φωτογραφία, θά ριχνα λίγο και το χρόνο, θά κλεινα και λίγο το διάφραγμα.
οταν λες θα εκλεινες το διαφραγμα τι εννοεις?ποσο δηλαδη?
και τον χρονο ποσο?
για να εχω μια εικονα φιλαρακι.....
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
οταν λες θα εκλεινες το διαφραγμα τι εννοεις?ποσο δηλαδη?
και τον χρονο ποσο?
για να εχω μια εικονα φιλαρακι.....
Δεν υπάρχει στάνταρ. Κάθε θέμα είναι διαφορετικό, όπως και κάθε μηχανή.
Βήμα βήμα μέχρι να το πετύχεις. Η οθόνη είναι ο καλύτερός σου φίλος...
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.728
Reaction score
7.510
Δεν υπάρχει στάνταρ. Κάθε θέμα είναι διαφορετικό, όπως και κάθε μηχανή.
Βήμα βήμα μέχρι να το πετύχεις. Η οθόνη είναι ο καλύτερός σου φίλος...
εχω δει οτι η οθονη μπορει να σε μπερδεψει μερικες φορες.......
σιγα σιγα το παω το πραγμα για να μαθω μιας και ανεκαθεν ειχα αδυναμια στην τεχνικη της φωτογραφιας αλλα ποτε δεν ειχα ασχοληθει σοβαρα με αυτην !!!:):)
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Μιλώντας γενικά, μπορούμε να χρησιμοποιούμε τη δυνατότητα Αντιστάθμισης έκθεσης (Exposure compensation), για αυξομειώνουμε την έκθεση, και με τα αυτόματα/ημιαυτόματα προγράμματα. Αυτά που βλέπουμε στην οθόνη ή/και στο ιστόγραμμα (εφόσον είναι λειτουργικό και ξέρουμε να το ερμηνεύουμε), είναι οι οδηγοί μας.

Επίσης, αν υπάρχει η δυνατότητα auto-bracketing, μπορούμε να ρυθμίσουμε τη μηχανή να βγάζει επιπλέον φωτογραφίες υπό/υπέρ-εκτεθειμένες και να επιλέγουμε μετά με την ησυχία μας αυτή με τη σωστότερη έκθεση.

Η χρήση RAW (κι ενδεχομένως HDR) μπορεί να βοηθήσει σε περιπτώσεις σκηνών με υπερβολικό δυναμικό εύρος (δηλ. πολύ σκοτεινές και πολύ φωτεινές περιοχές).
 
Last edited:

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Ναι οκ η οθόνη μπορεί να είναι παραπλανητική γενικά, αλλά καμμένα ή σκοτεινά λογικά θα μπορέσεις να τα δείς, ακόμα και αν δεν έχει ιστόγραμμα για να κάνεις μικρορυθμίσεις.

Ημιαυτόματα και compensation έχουν κάψει κόσμο που έχασε κάδρο γιατί η μηχανή μέτρησε κάτι περίεργο. Ειδικά με κάτι ξεχασμένες spot μετρήσεις. Γενικά δεν τους συμπαθώ τοςυ αυτοματισμούς, και το πρώτο που λέω σε ανθρώπους που ξεκινάνε είναι να τα σταματήσουν.
Το bracketing έχει νόημα, αλλά σιγά σιγά το βαριέσαι το άνοιξε κλείσε και τα 3πλά καρέ, και στο τέλος το κάνεις μόνος απλά με δοκιμές και preview.

Προσωπικά ανησυχώ περισσότερο για το κάδρο, παρά για την απόλυτη φωτομέτρηση. Άλλωστε μικροδιορθώσεις μπορείς να κάνεις και στο photoshop. Για μένα η μετέπειτα επεξεργασία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φωτογραφίας.Πολύ στα γρήγορα, ένα auto levels και ένα ελαφρύ smart sharpen λύνει πολλά προβλήματα, και πάει τις φωτογραφίες σε άλλο επίπεδο. Και είδα μια δυο φωτός σου απ το Ναύπλιο που θα ανέβαιναν πολύ με ένα ελαφρύ διόρθωμα.
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.728
Reaction score
7.510
Μιλώντας γενικά, μπορούμε να χρησιμοποιούμε τη δυνατότητα Αντιστάθμισης έκθεσης (Exposure compensation), για αυξομειώνουμε την έκθεση, και με τα αυτόματα/ημιαυτόματα προγράμματα. Αυτά που βλέπουμε στην οθόνη ή/και στο ιστόγραμμα (εφόσον είναι λειτουργικό και ξέρουμε να το ερμηνεύουμε), είναι οι οδηγοί μας.

Επίσης, αν υπάρχει η δυνατότητα auto-bracketing, μπορούμε να ρυθμίσουμε τη μηχανή να βγάζει επιπλέον φωτογραφίες υπό/υπέρ-εκτεθειμένες και να επιλέγουμε μετά με την ησυχία μας αυτή με τη σωστότερη έκθεση.

Η χρήση RAW (κι ενδεχομένως HDR) μπορεί να βοηθήσει σε περιπτώσεις σκηνών με υπερβολικό δυναμικό εύρος (δηλ. πολύ σκοτεινές και πολύ φωτεινές περιοχές).
Τραβαω και raw και jpeg και η αληθεια ειναι οτι επαιξα με την συγκεκριμενη και την διορθωσα απλα θα ηθελα τις πονηριες για να την βγαλλω απο την αρχη καλλιτερα ........ευχαριστω για την απαντηση!!!!
αμα περισσεψουν και φραγκα...ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ....θα χτυπησω και τον νεο 12/40 με F 2.8 σειρα pro........
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.728
Reaction score
7.510
Ναι οκ η οθόνη μπορεί να είναι παραπλανητική γενικά, αλλά καμμένα ή σκοτεινά λογικά θα μπορέσεις να τα δείς, ακόμα και αν δεν έχει ιστόγραμμα για να κάνεις μικρορυθμίσεις.

Ημιαυτόματα και compensation έχουν κάψει κόσμο που έχασε κάδρο γιατί η μηχανή μέτρησε κάτι περίεργο. Ειδικά με κάτι ξεχασμένες spot μετρήσεις. Γενικά δεν τους συμπαθώ τοςυ αυτοματισμούς, και το πρώτο που λέω σε ανθρώπους που ξεκινάνε είναι να τα σταματήσουν.
Το bracketing έχει νόημα, αλλά σιγά σιγά το βαριέσαι το άνοιξε κλείσε και τα 3πλά καρέ, και στο τέλος το κάνεις μόνος απλά με δοκιμές και preview.

Προσωπικά ανησυχώ περισσότερο για το κάδρο, παρά για την απόλυτη φωτομέτρηση. Άλλωστε μικροδιορθώσεις μπορείς να κάνεις και στο photoshop. Για μένα η μετέπειτα επεξεργασία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φωτογραφίας.Πολύ στα γρήγορα, ένα auto levels και ένα ελαφρύ smart sharpen λύνει πολλά προβλήματα, και πάει τις φωτογραφίες σε άλλο επίπεδο. Και είδα μια δυο φωτός σου απ το Ναύπλιο που θα ανέβαιναν πολύ με ένα ελαφρύ διόρθωμα.
Σε ευχαριστω αγορινα μου......την ψαχνω πολυ τελευταια και πραγματικα γουσταρω πολυ !!!!
Απλα θελω να κανω σωστο το ξεκινημα στην φωτογραφηση απο την αρχη !!!!!
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Το πιο σωστό που μπορείς να κάνεις είναι να την κουβαλάς ΠΑΝΤΑ μαζί σου. Τα υπόλοιπα θά ρθουν με το χρόνο
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
77.646
Reaction score
94.604
...και να αλλάξεις καλώδιο ρεύματος στον φορτιστή! :fuckyou:
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.728
Reaction score
7.510
...και να αλλάξεις καλώδιο ρεύματος στον φορτιστή! :fuckyou:
εβαλλα το Oyaide φιλε αλλα μου τα βγαζει ολα πρασινα........λεω να δοκιμασω και το Jorma......:fuckyou:
 

Μηνύματα
14.213
Reaction score
1.842
Όπως έγραψα σε έτερο θέμα είμαι σκιτζής στη φωτογραφία. Χωρίς ίχνος μετριοφροσύνης.

Αν είσαι διαβαστερός ξεκίνα από οδηγίες για αρχάριους αφού το έχεις πάρει σοβαρά. Έχει λίγα λόγια - δωρικές περιγραφές - σε κάθε συγκεκριμένο θέμα που πραγματεύεται. Δεν φτάνει, παρά μόνο σαν ξεκίνημα να μπεις σε νόημα για παρακάτω. ;)
 

Μηνύματα
1.574
Reaction score
68
Αυτά που βλέπουμε στην οθόνη ή/και στο ιστόγραμμα (εφόσον είναι λειτουργικό και ξέρουμε να το ερμηνεύουμε), είναι οι οδηγοί μας.
.
Θα συμφωνουσα με το ιστογραμμα...

Εδω της δικης σου
Capture.JPG


και εδω μετα απο μικρη επεξεργασια

Capture1.JPG


και η φωτο

277884xcitefun-new-art-of-funny-faces-2_zpsea316fe3_LR.jpg
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
...
Ημιαυτόματα και compensation έχουν κάψει κόσμο που έχασε κάδρο γιατί η μηχανή μέτρησε κάτι περίεργο. Ειδικά με κάτι ξεχασμένες spot μετρήσεις. Γενικά δεν τους συμπαθώ τοςυ αυτοματισμούς, και το πρώτο που λέω σε ανθρώπους που ξεκινάνε είναι να τα σταματήσουν.
...
Εγώ έχω ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία: πριν κάμποσα χρόνια που ξεκίνησα ν'ασχολούμαι με τη φωτογραφία, δούλευα κι εγώ αποκλειστικά Manual: τραβώντας κυρίως έγχρωμο slide, δεν είχα την πολυτέλεια ούτε να ξοδεύω καρέ ούτε να βλέπω τι τράβηξα, πριν την εμφάνιση του φιλμ.

Τώρα χρησιμοποιώ Aperture/Shutter Priority, όταν θέλω να εξηγήσω στην ψηφιακή μηχανή τι βάθος πεδίου ή πόσο θέλω να παγώσω την κίνηση, αντίστοιχα. Όμως οι περισσότερες φωτογραφίες μου είναι πλέον με Program, κι απλά ορίζω ποια είναι η ελάχιστη ταχύτητα φωτοφράκτη που επιτρέπω στη μηχανή να χρησιμοποιήσει (ανάλογα με το αν το θέμα κινείται και την εστιακή απόσταση του φακού που χρησιμοποιώ). Manual βάζω πια μόνο σε πολύ ειδικές περιπτώσεις.
Ο λόγος είναι ότι τα συστήματα φωτομέτρησης matrix είναι πλέον πολύ εξελιγμένα, ενώ μπορώ με μια ματιά να ελέγξω το αποτέλεσμα. Αν χρειάζεται, μπορώ με μια κίνηση να αντισταθμίσω την έκθεση και να ξανατραβήξω, για να πετύχω ακριβώς αυτό που θέλω.

Για τη σημασία της σύνθεσης, του post-processing κι ότι το σημαντικότερο για να πάρεις καλές φωτογραφίες είναι πρώτα απ'όλα να τις... τραβήξεις, συμφωνώ πλήρως.
 


Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Εγώ έχω ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία: πριν κάμποσα χρόνια που ξεκίνησα ν'ασχολούμαι με τη φωτογραφία, δούλευα κι εγώ αποκλειστικά Manual: τραβώντας κυρίως έγχρωμο slide, δεν είχα την πολυτέλεια ούτε να ξοδεύω καρέ ούτε να βλέπω τι τράβηξα, πριν την εμφάνιση του φιλμ.

Τώρα χρησιμοποιώ Aperture/Shutter Priority, όταν θέλω να εξηγήσω στην ψηφιακή μηχανή τι βάθος πεδίου ή πόσο θέλω να παγώσω την κίνηση, αντίστοιχα. Όμως οι περισσότερες φωτογραφίες μου είναι πλέον με Program, κι απλά ορίζω ποια είναι η ελάχιστη ταχύτητα φωτοφράκτη που επιτρέπω στη μηχανή να χρησιμοποιήσει (ανάλογα με το αν το θέμα κινείται και την εστιακή απόσταση του φακού που χρησιμοποιώ). Manual βάζω πια μόνο σε πολύ ειδικές περιπτώσεις.
Ο λόγος είναι ότι τα συστήματα φωτομέτρησης matrix είναι πλέον πολύ εξελιγμένα, ενώ μπορώ με μια ματιά να ελέγξω το αποτέλεσμα. Αν χρειάζεται, μπορώ με μια κίνηση να αντισταθμίσω την έκθεση και να ξανατραβήξω, για να πετύχω ακριβώς αυτό που θέλω.

Για τη σημασία της σύνθεσης, του post-processing κι ότι το σημαντικότερο για να πάρεις καλές φωτογραφίες είναι πρώτα απ'όλα να τις... τραβήξεις, συμφωνώ πλήρως.
Την ίδια διόρθωση μπορείς να κάνεις και στο Μ, και κατευθείαν στην παράμετρο που θέλεις.
Ο λόγος που προτιμώ το Μ για τους αρχάριους είναι επειδή είναι μάλλον ευκολότερο να κατανοήσουν τις αλλαγές σε πρωτογενή μεγέθη, απ' όσο θα ήταν να κατανοήσουν μια αλλαγή σε ένα παράγωγο μέγεθος που είναι το compensation. Ειδικά όταν δεν τα έχουν και τόσο ξεκάθαρα στο μυαλό τους για το πως λειτουργεί η φωτομέτρηση.
Άλλωστε σε σπάνιες περιπτώσεις έχουμε φωτισμό που αλλάζει τόσο συχνά ώστε να χρειάζεται φωτομέτρηση σε κάθε κάδρο.

Αν δεν σου κάνει κόπο, πως βρίσκεις το ιστόγραμμα;
Είτε μέσω της μηχανής, είτε μέσω του PS.

Παρεμπιπτώντως, η πιο πάνω επεξεργασία είναι μάλλον υπερβολική. Από το ντάγκλα ήλιος και τίγκα λευκό, πήγαμε στο σούρουπο χωρίς λευκό. Αν δείς το ιστόγραμμα, από δεξιά, πήγε αριστερά. Μια ισορροπημένη φωτογραφία θα κρατούσε το χαρακτήρα της (φωτεινή δηλαδή) στα δεξιά, απλά θα το άπλωνε λίγο καλύτερα στα αριστερά για να αποκτήσει καλύτερο μαύρο και λίγο καλύτερη αντίθεση. Συν ότι και τα χρώματα άλλαξαν αρκετά, βλέπω και λίγο banding...
 

Μηνύματα
14.213
Reaction score
1.842
... Είτε μέσω της μηχανής, είτε μέσω του PS...
Ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά για μένα τον άσχετο είναι ημιτελέ. :p Ας πούμε ότι κατάλαβα και ότι το PS είναι το Photoshop. Που καθόλου βέβαιος δεν είμαι, περισσότερο το ανέφερα για να κάνω μπούγιο. :roflmao: Μην είσαι σίγουρος ότι γνωρίζω πως τούτο γίνεται, πως βρίσκεις το ιστόγραμμα. Πολύ δε περισσότερο πως επιφέρονται στη συνέχεια οι βελτιωτικές διορθώσεις.

Επειδή το θέμα έχει ενδιαφέρον και ψωμί, προτείνω να δοθούν οδηγίες σε ξεχωριστό νήμα, για να μη χαλάμε και το νήμα του Βλάσση. Που πραγματεύεται τις ρυθμίσεις που απαιτούνται στη φωτογραφική μηχανή, ώστε να βγαίνουν σωστές οι φωτογραφίες. Όχι πως διορθώνεις μετά τα λάθη.

Αν βέβαια δεν σου κάνει κόπο.

:hi:
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Πρέπει να φύγω οπότε πολύ γρήγορα

Ναι ps είναι photoshop. Πάς Window-Histogram και στο εμφανίζει. Για τη μηχανή σου θα πρέπει να δείς στο manual αν το υποστηρίζει.

Πολύ χοντρικά, δείχνει την κατανομή του φωτός μέσα στη φωτογραφία. Αν έχεις πολλά φωτεινά σημεία, έχεις γραμμές δεξιά. Το αντίθετο αριστερά.Αν είσαι άνετος με ηλεκτρονικά, είναι κάτι σαν το FFT των παλμογράφων.
Και μπορείς να δείς ξεχωριστά το ιστόγραμμα των 3ων χρωμάτων, αν θέλεις να το πάς ένα βήμα πιο πέρα. Αυτό που θέλει προσοχή είναι η έλλειψη γραμμών στα αριστερά ή στα δεξιά, που δείχνει ότι δεν εκμεταλλεύεσαι όλο το δυναμικό εύρος της μηχανής, και η φωτογραφία είναι είτε υπερεκτεθημένη όπως του Βλάση, είτε σκοτεινή. Προσοχή θέλουν επίσης γραμμές μαζεμένες στα άκρα, που δείχνουν ότι έχουμε καμμένες περιοχές που είναι είτε τέρμα μαύρο, είτε τέρμα άσπρο χωρίς λεπτομέρεια.

Mπορείς να το δουλέψεις με διάφορους τρόπους. Είτε αλλάζοντας τη φωτεινότητα της φωτογραφίας, είτε το contrast, είτε τα πιο προχωρημένα και αποτελεσματικά levels ή curves.
Ρίξε μια ματιά εδώ και τα ξαναλέμε
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.721
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top