Spinorama,ή πώς θα έπρεπε να διαλέγουμε τα ηχεία μας...

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Εγω πάντως πιστεύω ότι υπάρχει και τέτοιο θέμα όπως overcooked dynamics (δικός μου όρος χα χα) για εντυπωσιασμό ή ανισορροπία αυτών ανάλογα το όργανο (ή πολλές φορές και εφαρμοζόμενη σε όλα) ;

Μπορεί ξέρεις να είναι απόφαση (άποψη για καλύτερα) του κατσκευαστή ; στο τι ήχο "θεωρεί" καλύτερο ή απο απειρία του ; ενώ το μηχάνημα να μπορούσε (είχε την τεχνική δυαντότητα) να αποδώσει όπως λέω εγώ (και εσύ) ... να μην το επέλεξε για χ, y λόγους. Αλλά πώς τα κάνουν ; δεν ξέρω.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Αυτό συμβαίνει διότι ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής μεταχειρίζονται το spinorama ως (άλλο ένα) εργαλείο marketing...Ένα μοντέλο με ομαλό spinorama αλλά ποιότητα κατασκευής κατώτερη απλώς θα μεταδίδει στο χώρο τις παραμορφώσεις του πιο ομοιόμορφα από κάποιο άλλο με ανώτερη ποιότητα κατασκευής και υποδεέστερο spinorama. :wink:
Μπέρδεμα;
Μπέρδεμα.. :unsure:
Εάν παραδείγματος χάριν δεδομένο ηχοσύστημα υποχρέωνε ακρόαση σε χαμηλότερες στάθμες ώστε να έβγαιναν αψαλίδιστες οι μακροδυναμικές αντιθέσεις, τότε σε τυπικούς οικιακούς χώρους σε συνάρτηση με σηματοθορυβικούς λόγους συσκευών και θόρυβο υποβάθρου θα χώλαινε η απόδοση στις μικροδυναμικές.Αν πάλι η στάθμη αυξανόταν ώστε να μένουν άθικτες οι μικροδυναμικές,τότε θ'αναδεικνύονταν εκείνες περισσότερου του κανονικού έναντι των συμπιεζόμενων - στην εν λόγω περίπτωση - μακροδυναμικών αντιθέσεων.
Μπέρδεμα;
Άσε, μπέρδεμα.. :cry:

317505577_2150708735136012_4274712204525492902_n.jpg
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μπέρδεμα.. :unsure:


Άσε, μπέρδεμα.. :cry:

Αυτά δεν είναι τίποτα συγκριτικά με το επόμενο ...

Πρόταση στους καθηγητές μας ακουστικής Κο @christos77 και Κο @Bhutia που βγάζουν τα θέματα των εξετάσεων που σε αρχικό στάδιο καλείται να δώσει ο Κος Μάρκου, αλλά τελικά βλέπω σε βάθος χρόνου να μας βάζουν να τις δίνουμε όλοι, να συμπεριληφθεί η κάτωθι ερώτηση : 😀

Ερώτηση 2η (Κεφάλαιο Ακουστική) :

Πότε θα έχουμε χειρότερο comb filtering στην θέση ακρόασης απο πλάγιες ανακλάσεις ; α) όταν ένα ηχείο έχει την ίδια on και off axis απόκριση ή β) όταν ένα ηχείο έχει διαφορετική on και off axis απόκριση ; γ) και ποιά απο τα δύο (σε περίπτωση που δεν δύναται να πληρωθεί η συνθήκη απορρόφησης) έχουν τελικά μεγαλύτερη ανάγκη απορροφητικής διάταξης το "καλό" (α) ή το "κακό" (β) ηχείο ;

Τι λέει η Φυσική και τι λέει ο Τούλ (και όλοι οι άλλοι που τυφλά ακολουθούν) ; Είναι τελικά πάντα η εξεφρασμένη γνώμη ενός επιστήμονα, επιστήμη ή μόνο όποιες και όσες φορές θέλουμε ;
Απάντηση νιοστή (Κεφάλαιον....Αποκρουστική) :

Καταρχάς δεν γίνεται να επικαλούμαστε όπως θα συνέφερε την εκάστοτε επιχειρηματολογία συνθήκες ΄΄χειρότερου΄΄ comb filtering.Ο βαθμός αντίληψης στα φαινόμενα κτενωτού φίλτρου δεν εξαρτάται αποκλειστικώς από την off-axis απόκριση στα εμπλεκόμενα ηχεία. Συναρτάται ακόμα στενότερα με παραμέτρους όπως οι χρονικές υστερήσεις ανάμεσα σε άμεση ηχητική ενέργεια και την προερχόμενη από την κυρίαρχη συνιστώσα κατοπτρικής ανάκλασης, διαφορές στάθμης (συνήθως με όριο τα 10dB κατώτερη τιμή για την ενέργεια από την κυρίαρχη ανάκλαση) , τη διαρρύθμιση ισόπλευρου στερεοφωνικού τριγώνου και τις κλίσεις των ηχείων με την κεφαλή ακροατή ισαπέχουσα από τα επιμέρους κανάλια.

Σχετίζεται επίσης με ψυχοακουστικά φαινόμενα που αφορούν στην ίδια τη λειτουργία του ακουστικού μας συστήματος κατά την ακρόαση τονικά περίπλοκου μουσικού προγράμματος αντί λ.χ. λευκού ή ροζ θορύβου.

Ειδικά ως προς τις πλευρικές ανακλάσεις έχουν δημοσιευθεί μελέτες με γραφικές παραστάσεις που επιδεικνύουν συνθήκες υπό τις οποίες μια μονή κατοπτρική συνιστώσα θα προκαλούσε μετατόπιση εικονικού ειδώλου προς την αντίστοιχη πλευρά ενώ οι συμμετρικά ερχόμενες συνιστώσες θα προκαλούσαν αίσθηση διεύρυνσης ακουστικού ειδώλου για την πλειοψηφία των ακροατών.Επίσης έχουν μελετηθεί και συνθήκες όπου η δράση από ανακλαστικές συνιστώσες θα επεκτεινόταν και σε αισθητή αλλοίωση φασματικού περιεχομένου (χρωματισμό).

Επιπλέον έχουμε και την κυρίαρχη επίδραση από το πεδίο αντήχησης σε περιεχόμενο που θα λογαριάζεται ως steady state - δηλαδή οτιδήποτε δεν θα περιλάμβανε δυναμικές αντιθέσεις του προγράμματος.Οι στιγμιαίες κορυφώσεις δεν προλαβαίνουν να ενταχθούν σε πεδίο αντήχησης αλλά ούτε και σε φαινόμενα comb filtering ... :sneaky:

Σημαντικό θα ήταν να είχαμε μεν σε καθεμία τιθέμενη εναλλακτική περίπτωση απολύτως ελεγχόμενη διασπορά με ανάλογη επίδραση στο βαθμό αντίληψης για τα αισθητά φαινόμενα comb filtering , αλλά ακόμα σπουδαιότερο η ελεγχόμενη διασπορά να ήταν ομοιόμορφη ιδίως στην επίμαχη ζώνη ανώτερων μεσαίων και υψηλών όπου ξεκινά το στένεμα στο εύρος της σε ηχεία συμβατικής αρχιτεκτονικής.

Χωρίς να παπαγαλίζω συγκεκριμένα επιστημονικά ευρήματα, δική μου γνώμη είναι ότι σε τυπικές οικιακές συνθήκες και συμβατικά ηχεία εμπρόσθιας ακτινοβολίας τα μοντέλα με ανώμαλο spinorama θα είχαν ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη γι απορρόφηση στους τόπους πρώτων πλευρικών ανακλάσεων, καθότι το ακουστικό μας σύστημα αντιλαμβάνεται ευκολότερα έναντι του comb filtering αφενός μεν φαινόμενα συντονισμού (κωδωνισμούς) εντοπισμένα σε συγκεκριμένες ζώνες αφετέρου δε ανομοιομορφίες στην ενέργεια εντοπισμένες σε συγκεκριμένες ζώνες - όπως θα ίσχυε σε ηχεία με ανώμαλο spinorama.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
α μοντέλα με ανώμαλο spinorama θα είχαν ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη γι απορρόφηση στους τόπους πρώτων πλευρικών ανακλάσεων,
Λάθος. Ακριβώς το αντίθετο. Τα peaks και nulls θα είναι πιο πολλά, εάν η απόκριση είναι ίδια.

Και η απάντηση μάλιστα στο ερώτημα αυτό καθαυτό είναι το α). Και αυτό οδηγεί στο δευτερεύον θέμα του ποιό χρειάζεται ακομη περισσότερο απορρόφηση πάλι το α) (εαν και τα δύο θέλουν).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Λάθος. Ακριβώς το αντίθετο.
Εξήγησα το επιχείρημα...Το ανώμαλο spinorama δεν σημαίνει συνήθως γενικευμένα μικρότερη off-axis ενέργεια που θα οδηγούσε σε ασθενέστερες κατοπτρικές ανακλάσεις, αλλά επιλεκτική υποχώρηση ενέργειας σε μεμονωμένες - και συνήθως στενές - ζώνες...Οι δε γειτονικές προς εκείνες ζώνες ΄΄καλά θα κρατούσαν΄΄ ως προς την επιζήμια για φαινόμενα comb filtering ενέργεια...
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Εξήγησα το επιχείρημα...Το ανώμαλο spinorama δεν σημαίνει συνήθως γενικευμένα μικρότερη off-axis ενέργεια που θα οδηγούσε σε ασθενέστερες κατοπτρικές ανακλάσεις, αλλά επιλεκτική υποχώρηση ενέργειας σε μεμονωμένες - και συνήθως στενές - ζώνες...Οι δε γειτονικές προς εκείνες ζώνες ΄΄καλά θα κρατούσαν΄΄ ως προς την επιζήμια για φαινόμενα comb filtering ενέργεια...
Δεν λέω για ενέργεια. Θα υπάρχουν πιο πολλές ακυρώσεις και τονώσεις λόγω παρόμοιας αποκρισης στις ίδιες συχνότητες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν λέω για ενέργεια. Θα υπάρχουν πιο πολλές ακυρώσεις και τονώσεις λόγω παρόμοιας αποκρισης στις ίδιες συχνότητες.
Η ανωτέρω διατύπωση γενικεύει αφού δεν λαμβάνει υπ'όψιν άλλους καθοριστικούς παράγοντες.Ακόμα και όσα ηχεία θα ήταν σχεδιασμένα με αρκετά περιορισμένη διασπορά θα έπρεπε να την κρατούσαν ομοιόμορφη σε όσο δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του φάσματος.

Έστω και αν θα γλιτώναμε από ισχυρές πρώιμες ανακλάσεις με αισθητό comb filtering ελέω υψηλής κατευθυντικότητας ή εναλλακτικά απορρόφησης σε τόπους πρώτων ανακλάσεων, τότε θα μας έπιανε η ενέργεια από το πεδίο αντήχησης στην steady state κατάσταση.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Η ανωτέρω διατύπωση γενικεύει αφού δεν λαμβάνει υπ'όψιν άλλους καθοριστικούς παράγοντες.Ακόμα και όσα ηχεία θα ήταν σχεδιασμένα με αρκετά περιορισμένη διασπορά θα έπρεπε να την κρατούσαν ομοιόμορφη σε όσο δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του φάσματος.

Έστω και αν θα γλιτώναμε από ισχυρές πρώιμες ανακλάσεις με αισθητό comb filtering ελέω υψηλής κατευθυντικότητας ή εναλλακτικά απορρόφησης σε τόπους πρώτων ανακλάσεων, τότε θα μας έπιανε η ενέργεια από το πεδίο αντήχησης στην steady state κατάσταση.
Εξετάζουμε υποτίθεται, μία συνθήκη. Να είχαμε δυο κατά τα άλλα ίδια ηχεία.
 


Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
να προσθεσουμε επισης απο το επισημο σαιτ της neumann καποια ακομη δεδομενα σχετικα με τα χαρακτηριστικα διασπορας και την αποσταση ακροασης
1670522157076.png


για μεγαλυτερες αποστασεις θα πρεπει η διασπορα των ηχειων να ειναι μικροτερη. Στην ουσια η αυξηση της αποστασης μεταξυ ακροατη και ηχειων βαζει περισσοτερο στο παιχνιδι τον χωρο και για αυτο τον λογο με σκοπο εναν καλυτερο ελεγχο θα πρεπει να ειναι η γωνια διασπορας των μεγαλυτερων ηχειων μικροτερη.
Συμπερασμα
Midfield/Mainmonitors:
▪ Η μικρότερη γωνία δέσμης μειώνει τις ανεπιθύμητες, αρνητικές επιρροές του δωματίου
▪ Οι μεγάλες διάμετροι γούφερ οδηγούν σε μεγαλύτερη κατευθυντική ακτινοβολία
▪ υψηλότερη μέγιστη ηχητική πίεση

επομενως η επιλογη ηχειων ειναι κυριως κατι που σχετιζεται με τον χωρο και τις συνθηκες ακροασης.
Αναμενω την απαντηση σου... @Bhutia :)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
να προσθεσουμε επισης απο το επισημο σαιτ της neumann καποια ακομη δεδομενα σχετικα με τα χαρακτηριστικα διασπορας και την αποσταση ακροασης
View attachment 272925

για μεγαλυτερες αποστασεις θα πρεπει η διασπορα των ηχειων να ειναι μικροτερη. Στην ουσια η αυξηση της αποστασης μεταξυ ακροατη και ηχειων βαζει περισσοτερο στο παιχνιδι τον χωρο και για αυτο τον λογο με σκοπο εναν καλυτερο ελεγχο θα πρεπει να ειναι η γωνια διασπορας των μεγαλυτερων ηχειων μικροτερη.
Συμπερασμα
Midfield/Mainmonitors:
▪ Η μικρότερη γωνία δέσμης μειώνει τις ανεπιθύμητες, αρνητικές επιρροές του δωματίου
▪ Οι μεγάλες διάμετροι γούφερ οδηγούν σε μεγαλύτερη κατευθυντική ακτινοβολία
▪ υψηλότερη μέγιστη ηχητική πίεση

επομενως η επιλογη ηχειων ειναι κυριως κατι που σχετιζεται με τον χωρο και τις συνθηκες ακροασης.
Αναμενω την απαντηση σου... @Bhutia :)
Το κύριο ζητούμενα μέσα από το spinorama δεν είναι τόσο το απόλυτο εύρος στη γωνία διασποράς όσο η ομοιογένεια καθώς ανέρχονται οι οκτάβες στο ακουστό φάσμα...Ό,τι παραθέτεις δεν έρχεται σε αντίθεση με όσα έχουν υποστηριχθεί στο παρόν νήμα...
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Το κύριο ζητούμενα μέσα από το spinorama δεν είναι τόσο το απόλυτο εύρος στη γωνία διασποράς όσο η ομοιογένεια καθώς ανέρχονται οι οκτάβες στο ακουστό φάσμα...Ό,τι παραθέτεις δεν έρχεται σε αντίθεση με όσα έχουν υποστηριχθεί στο παρόν νήμα...
δεν ειπα οτι ερχονται σε αντιθεση, την αποψη σου ηθελα :)

σκεφτομαι οτι τα κλασσικο λαθος που κανουν αρκετοι ειναι να παιρνουν μικρα ηχεια και να τα τοποθετουν σε μεγαλυτερη αποσταση κατι που περα απο το προφανες την αδυναμια να βγαλουν την ηχητικη πιεση που απαιτειται δημιουργουν ενα ακομη προβλημα λογω της δεδομενης διασπορας τους.
Βεβαια εξακολουθω να διατηρω την αποψη οτι το σπινοραμα δεν ειναι καθοριστικος παραγοντας για την αγορα ενος ηχειου διοτι δεν εχει υπερφυσικες ιδιοτητες που να αντισταθμιζει ολα τα βασικα προβληματα ενος δωματιου
 


Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που άνοιξε ο @Bhutia
Ας πάρουμε μια περίπτωση ηχείου που χαρακτηρίζεται ως Midfield με τα παρακάτω χαρακτηριστικά.
Screenshot_20221209_084315_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20221209_084326_com.android.chrome.jpg


εστιάζοντας στο θεμα που μας απασχολεί - Directivity
,, η συμπεριφορά ακτινοβολίας στο οριζόντιο και το κατακόρυφο επίπεδο είναι πανομοιότυπη. Υπάρχει επομένως μόνο ένα διάγραμμα ισοβαρών στο Σχ. 7, το οποίο δείχνει ένα σχετικά στενό μοτίβο ακτινοβολίας πάνω από 2 kHz. Πάνω από τα 600 Hz, η γωνία ανοίγματος είναι αρχικά γύρω στις 120° και στη συνέχεια περιορίζεται σε περίπου 90° από 1 kHz. Από τα 2 kHz και πάνω, οι ισοβαρείς -6 dB στενεύουν με ένα περαιτέρω βήμα στις 50° περίπου. Το γραφικό Spinorama από το Σχ. 8 δείχνει αυτή τη συμπεριφορά πολύ καθαρά.
Το ερώτημα αν αυτό είναι καλό ή κακό δεν μπορεί να απαντηθεί με αυτόν τον τρόπο. Θα ήταν καλύτερο να μιλάμε για κατάλληλοτητα ή ακατάλληλοτητα σε σχέση με τις συνθήκες ακρόασης. Λόγω της στενής γωνίας ακτινοβολίας περιορίζεται κάπως κάποιος στην ελευθερία κινήσεων, τουλάχιστον σε μικρές αποστάσεις ακρόασης, αλλά από την άλλη πλευρά υπάρχουν επίσης λιγότερο ενοχλητικές αντανακλάσεις από το περιβάλλον και λιγότερα στοιχεία διάχυτου πεδίου από το δωμάτιο. Όπως έδειξε το παρακάτω τεστ ακρόασης, μια απόσταση 3-4 m από τη θέση ακρόασης είναι ιδανική,,

Επομένως η συμπεριφορά του ηχείου στον τρόπο που ακτινοβολεί πρέπει να ληφθεί οπωσδήποτε υπόψιν και μάλιστα θα πρέπει να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με τυπικούς οικιακούς αφροντιστους χώρους όπως σαλονι και σχετικά μεγάλες αποστάσεις ακρόασης.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Αυτά δεν είναι τίποτα συγκριτικά με το επόμενο ...


Απάντηση νιοστή (Κεφάλαιον....Αποκρουστική) :

Καταρχάς δεν γίνεται να επικαλούμαστε όπως θα συνέφερε την εκάστοτε επιχειρηματολογία συνθήκες ΄΄χειρότερου΄΄ comb filtering.Ο βαθμός αντίληψης στα φαινόμενα κτενωτού φίλτρου δεν εξαρτάται αποκλειστικώς από την off-axis απόκριση στα εμπλεκόμενα ηχεία. Συναρτάται ακόμα στενότερα με παραμέτρους όπως οι χρονικές υστερήσεις ανάμεσα σε άμεση ηχητική ενέργεια και την προερχόμενη από την κυρίαρχη συνιστώσα κατοπτρικής ανάκλασης, διαφορές στάθμης (συνήθως με όριο τα 10dB κατώτερη τιμή για την ενέργεια από την κυρίαρχη ανάκλαση) , τη διαρρύθμιση ισόπλευρου στερεοφωνικού τριγώνου και τις κλίσεις των ηχείων με την κεφαλή ακροατή ισαπέχουσα από τα επιμέρους κανάλια.

Σχετίζεται επίσης με ψυχοακουστικά φαινόμενα που αφορούν στην ίδια τη λειτουργία του ακουστικού μας συστήματος κατά την ακρόαση τονικά περίπλοκου μουσικού προγράμματος αντί λ.χ. λευκού ή ροζ θορύβου.

Ειδικά ως προς τις πλευρικές ανακλάσεις έχουν δημοσιευθεί μελέτες με γραφικές παραστάσεις που επιδεικνύουν συνθήκες υπό τις οποίες μια μονή κατοπτρική συνιστώσα θα προκαλούσε μετατόπιση εικονικού ειδώλου προς την αντίστοιχη πλευρά ενώ οι συμμετρικά ερχόμενες συνιστώσες θα προκαλούσαν αίσθηση διεύρυνσης ακουστικού ειδώλου για την πλειοψηφία των ακροατών.Επίσης έχουν μελετηθεί και συνθήκες όπου η δράση από ανακλαστικές συνιστώσες θα επεκτεινόταν και σε αισθητή αλλοίωση φασματικού περιεχομένου (χρωματισμό).

Επιπλέον έχουμε και την κυρίαρχη επίδραση από το πεδίο αντήχησης σε περιεχόμενο που θα λογαριάζεται ως steady state - δηλαδή οτιδήποτε δεν θα περιλάμβανε δυναμικές αντιθέσεις του προγράμματος.Οι στιγμιαίες κορυφώσεις δεν προλαβαίνουν να ενταχθούν σε πεδίο αντήχησης αλλά ούτε και σε φαινόμενα comb filtering ... :sneaky:

Σημαντικό θα ήταν να είχαμε μεν σε καθεμία τιθέμενη εναλλακτική περίπτωση απολύτως ελεγχόμενη διασπορά με ανάλογη επίδραση στο βαθμό αντίληψης για τα αισθητά φαινόμενα comb filtering , αλλά ακόμα σπουδαιότερο η ελεγχόμενη διασπορά να ήταν ομοιόμορφη ιδίως στην επίμαχη ζώνη ανώτερων μεσαίων και υψηλών όπου ξεκινά το στένεμα στο εύρος της σε ηχεία συμβατικής αρχιτεκτονικής.

Χωρίς να παπαγαλίζω συγκεκριμένα επιστημονικά ευρήματα, δική μου γνώμη είναι ότι σε τυπικές οικιακές συνθήκες και συμβατικά ηχεία εμπρόσθιας ακτινοβολίας τα μοντέλα με ανώμαλο spinorama θα είχαν ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη γι απορρόφηση στους τόπους πρώτων πλευρικών ανακλάσεων, καθότι το ακουστικό μας σύστημα αντιλαμβάνεται ευκολότερα έναντι του comb filtering αφενός μεν φαινόμενα συντονισμού (κωδωνισμούς) εντοπισμένα σε συγκεκριμένες ζώνες αφετέρου δε ανομοιομορφίες στην ενέργεια εντοπισμένες σε συγκεκριμένες ζώνες - όπως θα ίσχυε σε ηχεία με ανώμαλο spinorama.
Εθχές δεν είχα ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση να δικαιολογήσω τι είναι αυτό που έγραψα. Μιας και το πήρες όμως ιδιαίτερα σοβαρά και το μετέφερες και στο νήμα σου, ας προσπαθήσω. Επίσης θα κάνεις λίγο υπομονή καθώς δεν ξέρω την τεχνική ορολογία να εκφράσω κάποια πράγματα που θέλω αλλά και δεν έχω και ολοκληρωμένη εικόνα κάποιων πραγμάτων. Μετά και απο τον ορυμαγδό των πόστ του Ν.Κ. το πόστ μου δεν θα τύχει προσοχής αλλά ΟΚ αφού μου έκανες την τιμή να το συμπεριλάβεις στο νήμα σου νοιώθω την υποχρέωση να πω κάποια πράγματα.

α) Γράφεις πολλά και συσχετίζεις πολλά σε ένα κατά τα άλλα μιας "συνθήκης" θέμα που ανέφερα και αυτό προκαλεί κάποια σύγχυση. (τουλάχιστον σε εμένα που δεν πάω απο το Α στο Β , χωρίς να έχω σιγουρέψει πρώτα το Α).
β) Με μια πρόταση και για να μην μπερδεύουμε πολλά πράγματα, δεν ξέρω τι λέει ο Τούλ και οι "μελέτες" ή οι διάφοροι ερμηνευτές του (εαν και κάπου πήρε το μάτι μου ότι ο Τούλ αυτό όντως το έχει πεί και δεν είναι σπασμένο τηλέφωνο), αλλά μαθηματικά εάν θεωρήσουμε ότι δεν θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε τις πρώιμες ανακλάσεις στους συνήθεις οικιακούς χώρους (δεν ξέρω σε τι πλάτος έκανε τα "τεστ" του ο Τούλ, εάν ήταν μεγάλο πάλι όλα αλλάζουν, που κάθονταν οι ακροατές, πόσο κοντά ή όχι στο κέντρο κλπ)..... σημαίνει ότι : παρόμοιο (ίδιο- κοντινό) συχνοτικό περιεχόμενο (όπως είπα) αλλά και κοντινή ενέργεια αυτού (που ανέφερες εσυ), μεταξύ της άμεσης ακτινοβολίας on axis απο ένα ηχείο ΜΕ αυτήν που θα εκπέμψει off- axis -και το οποίο αυτό νομίζω ότι λέτε ομαλό σπινόραμα και μάλιστα μεγάλης διασποράς που κάνει καλό αλλού και συνιστά ενα "καλό" ηχείο , εαν έχω καταλάβει καλά - .... οδηγεί στις μεγαλύτερες ακυρώσεις και τονώσεις και εύρος αυτών. Αυτές εγώ τις λέω όλες comb filtering. Δεν ξέρω εάν αυτός ό όρος χρησιμοποιείται έτσι ακριβώς απο το "κατεστημένο" ορολογίας της ακουστικής επιστήμης. (Αυτά όλα μπορείς με τις δυνατότητες και μηχανήματα που έχεις να τα διαπιστώσεις και πειραματικά).

γ) Για όλα τα άλλα που συσχετίζεις (εάν και ξεφέυγουμε απο την συγκεκριμένη "συνθήκη" του ερωτήματος) : Αυτές οι ακυρώσεις και τονώσεις συντελούνται σε όλο το δωμάτιο σε οικιακούς και μικρούς χώρους. Είναι πιο έντονο και διακριτό όμως το φαινόμενο με τις πλάγιες ανακλάσεις (που συνήθως είναι και η μικρότερη διάσταση) και για αυτό ασχολούμαστε με αυτές. Αυτό "οδηγεί" τα πάντα και τις αυξομειώσεις ενέργειας που λές και όλα. Αυτά τα φαινόμενα κυριαρχούν σε κάθε σημείο του δωματίου και η διόρθωσή τους σε ενα ή και πολλά σημεία απο ένα dsp δεν μπορεί να τους αντιμετωπίσει και θα τους αυξήσει σε άλλα σημεία. Χρειάζεσαι παθητική φροντίδα για να "δράσει" παντού, να αντιμετωπίσει και τις ακυρώσεις (όχι μόνο τις τονώσεις) και τότε θα ακούσεις σωστά και στη θέση ακρόασης και σε οποιοαδήποτε άλλη θέση. . Ο κωδωνισμός πέρα απο την θεμελιώδη, δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν κωδωνισμός με την έννοια των πολυ χαμηλών συχνοτήτων αλλά στην ουσία σαν comb filtering. Επίσης το dsp δεν διορθώνει στην ουσία ούτε τον κωδωνισμό των θεμελιώδων κάτω απο τα 80 επειδή μειώνει την ένταση τους ή επειδή διάλεξες να βάλεις την ηχητική πηγή σε ένα null. OΚ δεν την εξιτάρει αλλά όταν το μουσικό περιεχόμενο θα έχει τέτοιες συχνότητες θα εμφανιστεί σε άλλα σημεία του δωματίου. Οκ την απόκριση μπορεί να την ισορροπεί τα πολλά sub + dsp +..... (που είναι σημαντικό) αλλά φασικά και χρονικά το θέμα είναι πολύ πολύπλοκο και "υφίσταται" σε όλο το δωμάτιο που δεν αντιμετωπίζεται. Αυτό που ακούς στην θέση ακρόασης είναι το αποτέλεσμα όλων αυτών και για αυτό κάθε μικρή μετακίνηση του κεφαλιού δημιουργεί ανισορροπία. Επίσης σε μικρούς οικιακούς χώρους λόγω των παραπάνω έστω και η παραμικρή κίνηση εκατοστών της κεφαλής στην ουσία έχει αποτέλεσμα να αλλάζει η απόκριση αλλά και η ενέργεια καθώς αλλάζουν αυτές οι ακυρώσεις και τονώσεις σε "σχέση" με την θέση σου αλλά και των ηχείων όπως λές. Το ίδιο ισχύει και για τις χαμηλές συχνότητες παρόλο που η λογική λέει ότι έχουν τόσο μεγάλο διάμετρο κύματος που λογικά δεν θα επηρρέαζε μικρή μετακίνηση της κεφαλής, ακριβώς επειδή όμως αυτό που ακούς είναι το συνονθύλευμα όλων των φασικών και χρονικών διαφορών σε όλο το δωμάτιο. Άλλος ένας μύθος δηλαδή (με θεωρητική βάση ή παρμένο εξαγόμενη σαν λογική απο μεγάλες αίθουσες). Σε σταθερή σχέση είναι μόνο οι θεμελειώδεις, όχι όλες οι άλλες που δημιουργούνται. Η επέμβαση στις πολύ χαμηλές συχνότητες μουσικά δεν έχει το βάρος που της αποδίδετε, όπως σου έχω ξαναπεί το αποτέλεσμα είναι απλώς ένας πιο γεμάτος ήχος που αποδίδει όντως το ¨δράμα" στην μουσική. Δεν κάνει τίποτε στην αντιμετώπιση ούτε τόσο τη ενέργειας όσο και της καθαρότητας στο φάσμα που ορίζεται απο τα χαμηλόμεσαία και τα υψηλοχαμηλά. Εκεί εξάλλου είναι και το περιεχόμενο της μουσικής. Και αυτό το φάσμα είναι πιο σημαντικό. Και μέχρι εκεί και πιο κάτω αντιμετωπίζεται με παθητική φροντίδα και μάλιστα χωρίς απομένοντα προβλήματα ή θεωρητικές αντιμετωπίσεις και υποκειμενικές αντιλήψεις , εάν κάποιος ακούσει το αποτέλεσμα. Βέβαια τα πάντα που έχει κάποιος στην διάθεσή του για να αντιμετωπίσει και να καλύτερέψει την κατάσταση μέχρι και πολύ χαμηλά , καλώς τα χρησιμοποιεί. Απλώς κάποιοι δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε κάποια μειώνοντας την σημασία άλλων. Πάντως τα dsp στην πράξη δεν λύνουν αυτά τα προβλήματα καθώς δεν είναι δυνατόν να τα λύσουν. Οπότε υπάρχει και μια υπερεκτίμηση μεγάλη για το ρόλο τους που δεν γνωρίζω απο που και με τι σκοπούς έχει προέλθει. Μάσκ μου θυμίζει η υπόθεση λίγο χα χα.

Αυτό που συνιστά ένα "καλό" ηχείο δεν νομίζω να είναι αυτή η έννοια που του δίνει ο Τούλ, και όλοι ότι εάν έχει αυτό το σπινόραμα θα παίξει καλύτερα απο ένα άλλο , εάν ένας χώρος δεν υπάρχει σκοπός να φροντιστεί σε μεγάλο βαθμό με παθητική φροντίδα. Είναι απλώς ένας μπούσουλας, μια στανταροποίηση που θα διευκολύνει, εάν πει να δουλέψει πάνω της (και μαζί της) ένας κατασκευαστής ώστε να .... "ψάξει" παραπέρα τι διαφοροποιήσεις απο αυτόν, πιθανόν να αποτελε΄σουν καλύτερο ηχητικό αποτελέσμα (σε υποκειμενικό πλέον και μετά επίπεδο). Εαν έχει ο ίδιος ή κάποιοι άλλοι αφήσει να πλανάται σαν "μυστήριο" και να κυκλοφορεί σαν άποψη ..., σε αφηνω εσυ να καταλάβεις που πιθανόν να οφείλεται. Πάντως μια να βασιζόμαστε στην πειστήμη και μια να λένε όχι εδω δεν μας συμφέρει, δεν είναι σωστό.

Το μόνο άλλο που εγώ γνωρίζω ότι συμβαίνει είναι. ια εργασία που σου είχα ποστάρει και δίνει άλλη σημασία στην ενέργεια που αποδίδεται στα πρώτα 0.9 ms απο τον άνθρωπο και η οποία όμως είναι άλλη εντελώς φάση και δεν δέχεται κάν τα RT και την σημασία του και προτείνει αλλή μεθοδολογία μέτρησης, αλλά δεν είναι αυτό που υποστηρίζει ο Τούλ και ο κάθε Τούλ.

Ψυχοακουστικά δεν γνωρίζω εργασίες.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Σε σταθερή σχέση είναι μόνο οι θεμελειώδεις, όχι όλες οι άλλες που δημιουργούνται.
Σε ¨τοπικο" επίπεδο χωρικής "σταθερότητας" εννοώ. Και για αυτό όλες (τις περισσότερες, παραγωγά τους πιο ψηλά που είναι πάρα πολλές) τις λέω comb filtering και για αυτό δεν αντιμετωπίζονται. (και για αυτό κιόλας νομίζω δεν το συνιστούν κιόλας αυτοί που ξέρουν και απο dsp). Τώρα αυτό που μου πόσταρες για το καινουργιο σ΄συτημα μετρησης τους JBL (δεν θυμάμαι) ότι δήθεν τα υπολογίζει όλα σε όλο το δωματίο .... να μας το αποδείξουν , όχι μόνο θεωρίες να λένε. Εάν το κατάφεραν καλώς, αλλά εάν το κατάφεραν και δεν ξέρω τι ακριβώς κατάφεραν, αλλά θα έχουν νικήσει τη φυσική. :D Ελπίζω να μην καταλήξει και αυτό σε μυθους, ελλιπεις εξηγήσεις κλπ όπως πολλά στο Χαι Φαι και χυθούν ακόμη 100 τόνοι ιντερνετικής μελάνης για να ανακαλύψουμε μετά απο χρόνια τι κατάφεραν και τι όχι.

Α, και η μείωση της έντασης του κωδωνισμού δεν αποτελεί και μείωση σε σημαντικό ποσοστό % της παραμόρφωσης αναλογικά με το σήμα που ηλεκτρονικά έστω απομένει να δέχεται, αλλά ΟΚ.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Ούτε τα βυθισματα γεμίζουν χωρίς να δημιουργείς ακόμη μεγαλύτερες φασικές και χρονικές καθυστερήσεις σε θέσεις του υπόλοιπου δωματίου σε αυτές τις συχνότητες (και μάλιστα σε θέσεις πολύ κοντά στο sweet spot).
που αποδίδεται στα πρώτα 0.9 ms απο τον άνθρωπο
που αποδίδεται στα πρώτα 0.9 ms ... και γίνεται διαφορετικά και με μεγαλύτερη βαρύτητα απο ότι πιστεύαμε μέχρι τώρα αντιληπτή... απο τον άνθρωπο.

Δεν την θυμάμαι, την έχω χάσει κιόλας. Είσαι ικανός να την έχεις πάντως καθώς στην είχα ποστάρει πρίν χρόνια και είχες βάλει λάικ (ο μόνος που είχες βάλει χα χα), αλλά δεν την σχολίασες.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
...
α) Γράφεις πολλά και συσχετίζεις πολλά σε ένα κατά τα άλλα μιας "συνθήκης" θέμα που ανέφερα και αυτό προκαλεί κάποια σύγχυση. (τουλάχιστον σε εμένα που δεν πάω απο το Α στο Β , χωρίς να έχω σιγουρέψει πρώτα το Α).
Καμιά φορά μου δίνεται εντύπωση σα να διάβαζα επιχειρήματα από...εναλλακτικό Σύμπαν. :roflmao:

Καταρχάς ο κωδωνισμός στον οποίο αναφέρθηκα ως πιο αντιληπτό φαινόμενο αφορά είτε ιδιορρυθμούς χώρου στις πρώτες οκτάβες είτε σε ανώτερες οκτάβες συντονισμούς από πλημμελή υλοποίηση - λ.χ. αστοχία κροσόβερ ή κατασκευή καμπίνας. Στις ανώτερες οκτάβες συνδέεται αποκλειστικά με την άμεση ενέργεια από το ίδιο το ηχείο , προτού καν να εμπλέκονταν ανακλαστικές συνιστώσες.

Φαινόμενα comb filtering συμβαίνουν και σε μικρές μετακινήσεις που κάνει συνήθως η κεφαλή ακροατή.Το ακουστικό μας σύστημα έτσι όπως έχει εξελιχθεί από τους όρους προσαρμογής των προγόνων μας στο δικό τους (εχθρικό) περιβάλλον έχει έμφυτη ικανότητα να συγκεράζει αυτομάτως ευρύ φάσμα τέτοιων φαινομένων ώστε να περιορίζεται ο κατακερματισμός αντίληψης από αυτά.

Προτού όμως φτάναμε στο μοτίβο διασποράς ηχητικής ενέργειας,θα έπρεπε να κρατάμε υπ'όψιν το δεδομένο ότι η βλαβερή επίδραση σε αλλοιώσεις comb filtering προκαλούμενες από πρώιμες ανακλάσεις τείνει να καταρρίπτεται όταν η διαδρομή στην κυρίαρχη ανακλαστική συνιστώσα θα ήταν μεγαλύτερη από κάποιο όριο σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή της άμεσης προς τον ακροατή όπως έχει περιγραφεί στον παρακάτω σύνδεσμο:
Τέτοια Αρχή χωροταξίας έχω κιόλας ακολουθήσει στο γνωστό setup από το σαλόνι από το δικό μου παράλληλο Σύμπαν , όπου τονίζεται ότι στα τοιχώματα δεν έχουν τοποθετηθεί πάνελ ακουστικής φροντίδας.

1670597543453.png

Το LS 60 Wireless ενδεικτικά ίσως να ξεπερνά και τα περίφημα σε αυτόν τον τομέα Genelec φέρνοντας ΄΄ανατριχίλες΄΄ :
1670594745207.png


Ας περάσουμε όμως σ'ένα ενδεικτικό spinorama που δεν θ'ανήκε σε πρότυπα όπως το προηγούμενο :
1670593554559.png


Είναι απολύτως απαραίτητο η δεύτερη κατά σειρά καφετιά καμπύλη του ΄΄ακροαματικού παραθύρου΄΄ ν'ακολουθεί στενά την αντίστοιχη on-axis (μπλε). Αν αυτό δεν συμβαίνει σε οποιοδήποτε ηχείο,τότε θα προέκυπτε αλλοιωμένη τονική αντίληψη ακόμα και στις συνήθεις μικρές κινήσεις κεφαλής κατά την ακρόαση.Αυτό το στοιχείο δεν χωρά διαπραγμάτευση.

Βλέπουμε κατόπιν τις δύο επόμενες καμπύλες...Από 150 Hz περίπου αρχίζει ο διαχωρισμός ανάμεσα στο σύνολο.Δεν θα μας πείραζε και τόσο το εύρος του διαχωρισμού σε dB στάθμης όσο η ανομοιομορφία στο σχήμα αυτών των καμπυλών σε σχέση με τις δύο πρώτες. Μεγάλο εύρος διαχωρισμού σημαίνει άνοδο στην κατευθυντικότητα καθώς και μεγαλύτερη ανωφερή κλίση για το ζεύγος των κατώτερων καμπυλών.

Η κατώτερη λαδί καμπύλη είναι πολύ σημαντική αφού αφορά στην κατευθυντικότητα ως προς τις πρώιμες ανακλάσεις.Δεν θα μας ενδιέφερε τόσο η γωνία στην ανωφέρεια όσο το να έμενε η μορφή της σχετικά ομαλή χωρίς απότομες μεταπτώσεις.

Ας παρατηρήσουμε τώρα στον αντίποδα ένα άλλο σύγχρονο μοντέλο με καλές κριτικές ...Εδώ όχι μόνο η απόκριση listening window εμφανίζεται κάπως ομαλότερη της on-axis (όχι ανεπιθύμητο) αλλά θα έχουμε κανονικά σε αφρόντιστο χώρο αυξημένη ενέργεια από πλευρικές ανακλάσεις στις μεσοϋψηλές με κατώτερες υψηλές (3-6 KHz) και παράλληλα χαμηλωμένη στις εκατέρωθεν ζώνες :
1670595093015.png

Μια τέτοια ανισορροπία τείνει να γίνεται αντιληπτή ... Όποια μεταβολή σε ακουστικά είδωλα θα επερχόταν από αυξημένη ενέργεια σε πλευρικές ανακλάσεις θα ίσχυε αποκλειστικά σε συγκεκριμένη ζώνη ενώ θα μετριαζόταν αυτομάτως στις εκατέρωθεν... Θα θέλαμε ν'αντιλαμβανόμασταν είδωλα μεταβλητού πλάτους ή ακόμα και τοποθεσίας ανάλογα με το ποιες οκτάβες θα έπαιζαν ; Ιδού η ευκαιρία...


Κοίτα όμως τι συμβαίνει στο παρακάτω μοντέλο... Εγγενείς μεταπτώσεις σε on & off-axis αποκρίσεις αλλά σχετική ομαλότητα στο DI των πρώιμων ανακλάσεων :
1670594535377.png

Το ανωτέρω μοντέλο αν μη τι άλλο θα τείνει να παρέχει σταθερότερα σε διαστάσεις ακουστικά είδωλα... :wink:

Δεν γίνεται ένα ζήτημα από τη φύση του περίπλοκο να εξεταζόταν υπό απλοϊκούς όρους...
1670597631657.png
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Καμιά φορά μου δίνεται εντύπωση σα να διάβαζα επιχειρήματα από...εναλλακτικό Σύμπαν.
Ναι και επειδή σου δίνεται αυτή η εντύπωση και έτσι είναι , δεν γράφω πλέον και δεν σχολιάζω τι έγραψες. Είναι ανούσιο.

Εγώ αυτά που θεωρώ σωστά τα έγραψα. Το μόνο που θεωρώ σωστό να σχολιάσω είναι ότι μιλάω για οικιακούς χώρους που τα τοιχωματικά όρια είναι κοντά και δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης παθητικής φροντίδας. Το τι έκανε ο Τούλ και εσυ που μου λές στο τεράστιο δωμάτιο σου και τι πλάτος είχατε απο αυτά, δεν το εξετάζω. Είναι περίπτωση, όπως είπα και ότι είναι περίπτωση οι παρατηρησεις του Τούλ καθώς δεν γνωρίζω τι πλάτος είχε όταν έκανε τα υποκειμενικά πειράματα του, με ακροατήριο που πάλι ήταν διαχασμένο. Νομίζω όμως ότι ήταν πολύ μεγάλες > 3 μετρων. Εάν μιλάμε για μεγάλο χώρο που επιτρέπει μεγάλες αποστάσεις τότε πάμε "αλλου".

Οπότε συνεχίζω την ολοκλήρωση της απάντησης μου, που θεωρώ ότι δεν κάλυψα και χρωστάω και σχετίζονται και με την εισαγωγή μου.

Οι πλευρικές ανακλάσεις όντως μπορεί να δημιουργούν μια αίσθηση πλάτυνσης της σκηνής λόγω ειδώλων και υψηλότερης αίσθησης ανάλυσης ή καθαρότητας στις υψηλές κλπ που έγραψες και δεν ξέρω τι άλλη, μην χαρακτηρίσω, εργασία υπάρχει εκεί έξω για αυτό το θέμα , και πως αυτή μεταφράζεται κατά το δοκούν απο κάποιον και για ποιούς λόγους και ανάλογα τις συνθήκες και το ηχείο που χρησιμοποίησε.

Αυτή η αίσθηση (με αυτά που γνωρίζουμε μέχρι τώρα) επεμβαίνει στην πραγματική της ηχογράφησης αποτυπωμένης σκηνής. Δεν είναι δυνατόν να είναι σωστή με την έννοια ότι επεμβαίνει το δωμάτιο και δεν μπορείς να ακούσεις την πραγματική σκηνή όπως αυτή είναι στην εγγραφή και η οποία είναι συνήθως γραμμένη σε καλούς και μεγάλους χώρους.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι κάποιος να καταλήξει σε λάθος συμπερασμα απο τις υποκειμενικές ακροάσεις που έκανε ο Τούλ και τις οποίες κάποιες ανέφερα, όπως το πλάτος, τη θέση ξεχωριστά των ακροατών ως προς το τοιχωματικό όριο ή και απο ακυρώσεις που μπορούν να δημιουργηθούν και συνήθως όντως στην χαμηλομεσαια και ανώτερες δυο οκτάβες του χαμηλού απο το πλευρικό όριο και οι οποίες οδηγούν ένα ακροατή να θεωρήσει ότι ακούει κάποια επιπλέον λεπτομέρεια ή καθαρότητα στις πιο υψηλές συχνότητες. Εκτός εάν συντρέχουν άλλα πράγματα τα οποία δεν έχουν επαρκώς διερευνηθεί και αφορούν το συγκεκριμένο θέμα. Αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Κανένας όμως όπως είπα δεν την επικαλείται. Επικαλείται άλλα, αυτά που λές και εσυ και τα αποδίδει εκεί συσχετίζοντας πράγματα που δεν πρεέπι να συσχετίζονται.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ναι και επειδή σου δίνεται αυτή η εντύπωση και έτσι είναι , δεν γράφω πλέον και δεν σχολιάζω τι έγραψες. Είναι ανούσιο.

Εγώ αυτά που θεωρώ σωστά τα έγραψα. Το μόνο που θεωρώ σωστό να σχολιάσω είναι ότι μιλάω για οικιακούς χώρους που τα τοιχωματικά όρια είναι κοντά και δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης παθητικής φροντίδας. Το τι έκανε ο Τούλ και εσυ που μου λές στο τεράστιο δωμάτιο σου και τι πλάτος είχατε απο αυτά, δεν το εξετάζω. Είναι περίπτωση, όπως είπα και ότι είναι περίπτωση οι παρατηρησεις του Τούλ καθώς δεν γνωρίζω τι πλάτος είχε όταν έκανε τα υποκειμενικά πειράματα του, με ακροατήριο που πάλι ήταν διαχασμένο. Νομίζω όμως ότι ήταν πολύ μεγάλες > 3 μετρων. Εάν μιλάμε για μεγάλο χώρο που επιτρέπει μεγάλες αποστάσεις τότε πάμε "αλλου".

Οπότε συνεχίζω την ολοκλήρωση της απάντησης μου, που θεωρώ ότι δεν κάλυψα και χρωστάω και σχετίζονται και με την εισαγωγή μου.

Οι πλευρικές ανακλάσεις όντως μπορεί να δημιουργούν μια αίσθηση πλάτυνσης της σκηνής λόγω ειδώλων και υψηλότερης αίσθησης ανάλυσης ή καθαρότητας στις υψηλές κλπ που έγραψες και δεν ξέρω τι άλλη, μην χαρακτηρίσω, εργασία υπάρχει εκεί έξω για αυτό το θέμα , και πως αυτή μεταφράζεται κατά το δοκούν απο κάποιον και για ποιούς λόγους και ανάλογα τις συνθήκες και το ηχείο που χρησιμοποίησε.

Αυτή η αίσθηση (με αυτά που γνωρίζουμε μέχρι τώρα) επεμβαίνει στην πραγματική της ηχογράφησης αποτυπωμένης σκηνής. Δεν είναι δυνατόν να είναι σωστή με την έννοια ότι επεμβαίνει το δωμάτιο και δεν μπορείς να ακούσεις την πραγματική σκηνή όπως αυτή είναι στην εγγραφή και η οποία είναι συνήθως γραμμένη σε καλούς και μεγάλους χώρους.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι κάποιος να καταλήξει σε λάθος συμπερασμα απο τις υποκειμενικές ακροάσεις που έκανε ο Τούλ και τις οποίες κάποιες ανέφερα, όπως το πλάτος, τη θέση ξεχωριστά των ακροατών ως προς το τοιχωματικό όριο ή και απο ακυρώσεις που μπορούν να δημιουργηθούν και συνήθως όντως στην χαμηλομεσαια και ανώτερες δυο οκτάβες του χαμηλού απο το πλευρικό όριο και οι οποίες οδηγούν ένα ακροατή να θεωρήσει ότι ακούει κάποια επιπλέον λεπτομέρεια ή καθαρότητα στις πιο υψηλές συχνότητες. Εκτός εάν συντρέχουν άλλα πράγματα τα οποία δεν έχουν επαρκώς διερευνηθεί και αφορούν το συγκεκριμένο θέμα. Αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Κανένας όμως όπως είπα δεν την επικαλείται. Επικαλείται άλλα, αυτά που λές και εσυ και τα αποδίδει εκεί συσχετίζοντας πράγματα που δεν πρεέπι να συσχετίζονται.
Σε μικρότερα δωμάτια που έχω στημένα setup είναι εφηρμοσμένα απορροφητικά και διαχυτικά πάνελ, ούτε ο ίδιος θα έμενα αποκλειστικά στο spinorama των εμπλεκόμενων ηχείων - αν μη τι άλλο αφού θα γνώριζα ότι απέχουν εκ του ιδεώδους - ούτε θα στηριζόμουν σε DSP γι ανάλογα ζητήματα.

Δεν γίνεται όμως να μου καταλογίζεται ότι περιπλέκω καταστάσεις.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.075
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top