- Μηνύματα
- 4.736
- Reaction score
- 8.254
Ταινία που δεν πέφτει λίγο ξύλο ή πιστολίδι δεν την θεωρώ καλή ταινία.
Όλες οι ταινίες που μ άρεσαν είχαν κάτι απ τα 2.
Όλες οι ταινίες που μ άρεσαν είχαν κάτι απ τα 2.
Ίσως πρεπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί με τις απαντήσεις πού δίδονται: εναρμονιζονται με το πνεύμα της ημέρας?Ταινία που δεν πέφτει λίγο ξύλο ή πιστολίδι δεν την θεωρώ καλή ταινία.
Όλες οι ταινίες που μ άρεσαν είχαν κάτι απ τα 2.
Μαρβελ...φουλζ.Δεν ξέρετε να εκτιμάτε τον καλό σινεμά εσείς οι κομμουνιστές.
Μάρβελ ρουλζ ρε!
Τέχνη είναι και αυτό...Αυτό λέγεται "projecting"....
Στις δικές μου είναι και η "Ντίβα". Μετράει για μπιστολίδι και ξύλο;Εάν φτιάξει κανείς μια λίστα με τις αγαπημένες του ταινίες τότε θα εκπλαγεί πιστεύω απ το ποσοστό των ταινιών που έχουν τέτοια χαρακτηριστικά.
Η Ντίβα πέρα απο όλα τα άλλα (και την έχω σε άλλο πόστ ψιλοαναλύσει, όταν με ρώτησε κάποιος αφού πόσταρα την μουσική) είναι και σταθμός στο γύρισμα σινεμά (ρεύμα στο κινηματογράφο). ¨Εχει και σχέση με τον Ταρκόφσκι άσε τον Μπαρλά να λέει, δεν πρόλαβε να τα διαβάσει καλά. (βέβαια μπορεί να μην τα θυμάμαι και εγω καλά απο το 1984 που την είδα χα χα).Στις δικές μου είναι και η "Ντίβα". Μετράει για μπιστολίδι και ξύλο;
Marvel , John Wick και τα ρέστα τα παρακολουθώ σταθερά κι έχω σχολιάσει θετικά για κάποια εξ αυτών που ξεχώριζαν από το σωρό... Αλλά τα βλέπω κυρίως για να...μη στεκόμουν σε αυτά. Get over them που λένε οι αγγλόφωνοι.
O Keanu δεν είναι κακός χαρακτήρας κι έχει περάσει από δοκιμασίες στην προσωπική του ζωή. Αλλά οι ερμηνείες του είναι αυτό που θα λέγαμε... ΄΄ξύλινες΄΄ - χωρίς ν'αναφερόμασταν στο ξύλο-μπουνίδι που τις διανθίζει.απορώ γιατι δε σας αρέσει ο Keanu ( είναι και χάι εντας)
Ο πιο ταλαντούχος... ατάλαντος που θα είχα υπ'όψιν.αυτό είναι που τον κάνει μοναδικό , απλά ίσως δεν το εχετε αντιληφθεί..
(ειναι δικοί του ρόλοι)
@Bhutia Ξανα-επανερχόμενος στην ταινία Tar και μετά από έρευνα 25 σελιδων που μου δίνει μόνο την ευκαιρία να ψάξω πίσω το προφίλ μου, δεν βρήκα το πόστ μου (και με αυτά κιόλας μου βγήκαν τα μάτια). Θα είναι ακόμη πιο πίσω μάλλον. (αρκετά πιο παλιό). Θα σε αποζημιώσω ελπίζω. (χαρές για όλους ε ; χα χα)3) Το δεύτερο πόστ μου, απο αυτά που σου είπα να ψάξεις για να μην ψάχνω εγώ, γραμμένο σε ανύποπτο χρόνο και εν αγνοία μου της ύπαρξης της ταινίας είναι ακριβώς αυτό που διδάσκει η Κέιτ στον Μάξ.
Είναι μέρος της μουσικής παιδείας. Ο ακροατής δεν είναι ανάγκη να είναι "μέτοχος" (δεν ξέρω τι εννοείς) αυτής, εαν με μέτοχος εννοείς γνώστης ή να έχει κάποια συνείδηση αυτής ότι λαμβάνει χώρα. Αυτό πρέπει να το έχει υπόψιν του ο ερμηνευτής του μόνο για να προσεγγίσει - αποκωδικοποιήσει πώς πιθανόν το είχε στο μυαλό του ο συνθέτης.Θέλω να πω, μήπως όλο το "πουνκ-κοντραπουνκτ" είναι τελικά μέρος της μουσικής παιδείας; Και δεν βγάζει απαραίτητα νόημα αν δεν είναι κάποιος μέτοχος αυτής;
Δεν έρχεται σε αντίθεση. Μάλιστα η δυτική κλασική μουσική την "δημιούργησε" αυτήν την θεώρηση ή μάλλον την κατέστησε αναγνωρίσιμη και την έβαλε σε κανόνες. Υπάρχει και στην παραδοσιακή μουσική και μάλιστα απο εκεί ξεκίνησε η κλασική, απο εκέι την πήρε την "ξεσηκωσε" και την "εξέλιξε", της έδωσε "υπόσταση και της "εβαλε" κανόνες.. Στην παραδοσιακή δεν είχαν καταγραφεί αυτά καθώς διαδιδονταν μέσω προφορικής γνώσης, απο πατέρα σε γιό , απο στόμα σε στόμα, εμπεριείχε και την κοινωνική συμμετοχή και τον χορό εξάλλου ... και μάλιστα ακόμη έτσι γίνεται κάποιες φορές ακόμη η μεταδοση της. Δεν ξέρω πως μπορεί να καταλήγεις σε τέτοιο συσχετισμό. Βέβαια της έδωσε μια "πνευματικότητα" και την απόκοψε απο την ρίζα της στο "ρεαλιστικό". Αυτό είναι τίμημα μεγάλο που πληρώνουμε και μαζί η κλασική. Ν ατα λέμε και αυτά, όχι μόνο τα καλά.Από την άλλη η υπερβατική αυτή θεώρηση της μουσικής έρχεται σε αντίθεση με το ότι αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη μουσική παράδοση, αυτού που αποκαλούμε (δυτική) κλασική μουσική.
Καθόσον αναφέρθηκες και σε μένα στην άκρως μακροσκελή σου ανάρτηση, θέλησα να απαντήσω με μια σχετικώς ενδελεχή απάντηση, αλλά, για κάποιον άγνωστο λόγο, το "σύστημα" μου "απαγορεύει να γράψω "πάνω από 1.000 χαρακτήρες"!Ωραίες οι παρατηρήσεις σου, εαν και δεν καταλαβαίνω καλά τι μπορεί να εννοείς όταν κάνεις τους συσχετισμούς σου αυτών, .... θα προσπαθήσω να πω κάτι.
Είναι μέρος της μουσικής παιδείας. Ο ακροατής δεν είναι ανάγκη να είναι "μέτοχος" (δεν ξέρω τι εννοείς) αυτής, εαν με μέτοχος εννοείς γνώστης ή να έχει κάποια συνείδηση αυτής ότι λαμβάνει χώρα. Αυτό πρέπει να το έχει υπόψιν του ο ερμηνευτής του μόνο για να προσεγγίσει - αποκωδικοποιήσει πώς πιθανόν το είχε στο μυαλό του ο συνθέτης.
Ο ακροατής απλώς πρέπει να το αναγνωρίσει. Να το νιώσει, να του κάνει λογική, κλπ που ΄λεγε η Κείτ αλλά και όλα μέσα τα φιλοσοφικά που είπαμε, ανάλογα την δική του έως τότε επίτευξη όποιου επιπέδου αισθητικής. Ο Prince π.χ. θα διαφωνούσε (λίγο), εαν και νομιζω τον έχουν παρερμηνεύσει σε μεγάλο βαθμό και θα προσέθετε ότι η γνώση του ή ενημέρωση σε αυτά του ακροατή θα βοηθούσε. Εγώ δεν το πιστεύω αυτό και του το έχω εκφράσει απλά και ανοιχτά χωρίς προσβολές (δεν χρειάζονται εξάλλου) στο νήμα του απο την αρχή που το υποστήριξε Ή μάλλον το πιστεύω αλλά δεν το θεωρώ τόσο σημαντικό ή αναγκαία συνθήκη αλλά και ότι μπορεί να επιτευχθεί και απο άλλους "δρόμους" που δεν έχουν σχέση με την μουσική παιδεία αλλά με την παιδεία γενικότερα ή επίσης να επιτευχθεί μέσω και άλλων μορφών τέχνης που μπορεί το άτομο να έχει γίνει κοινωνός αλλά και να αντληθεί και απο την απλή ζωή. Η μουσική είναι ζωή.
Απόδειξη των παραπάνω είναι ότι όλος ο κόσμος που ακούει , αισθάνεται το νόημα της και το μεγαλείο της έχει μηδενικές γνώσεις γύρω απο την μουσική. Επίσης ισχύει και για όλα τα είδη. Τώρα εαν είσαι μουσικός (και ανάλογα τι "επιπέδου" μουσικός είσαι) δεν ξέρω πως μπορεί να το αντιλαμβάνεται. Δεν είμαι μουσικός να σου πω. Αλλά πρεπει να το αντιλαμβάνονται καλύτερα, θεωρώντας ότι όλα τα άλλα είναι ίδια με του ακροατή (αισθητική κλπ που είπαμε). Εξάλλου θα φανεί και στο δικό του δημιούργημα. Ξέρω να σου πω ότι οι καλοί μουσικοί όταν παίζουν μεταξύ τους άνετα αναγνωρίζουν μεταξύ τους και χαρακτηριστικά του χαρακτήρα των συναδέλφων τους. Όπως εμείς με τον λόγο, μερικοί ίσως καλύτερα καθώς δεν τον κατέχουν καλά τον λόγο. Όταν π.χ. συνομιλείς με έναν άνθρωπο δεν βλέπεις τα εξωτερικά χαρακτηριστικά αυτού, βλέπεις ¨μέσα"" απο αυτά, τις αντιδράσεις του, χειρονομίες του, ελέγχεις αυσνείδητα και συνεχώς τι μπορεί να εννοεί με αυτά που λέει, εαν σε εσένα κάνουν λοιγκή, εαν σου προκαλούν κάποιο συναίσθημα και 1000 πράγματα όλα ασυνείδητα. Αυτήν την έννοια έχει και στην φιλοσοφία η λέξη "πρόσωπο". Έτσι και στην μουσική, αναπτύσσονται κώδικες μεταξύ τους. Και για αυτό το live ή έστω live στο στούντιο είναι πάντα καλύτερο, ο άνθρωπος το αντιλαμβανεται αλλά για οικονομικούς λόγους και τώρα με την τεχνολογία δεν γίνεται και πάλι ο ακροατής το αντιλαμβάνεται αυτό ως κονσέρβα κλπ. Επίσης όλα τα παραπάνω τείνει να "αποδείξει" την μυστικιστική της ή τουλάχιστον universal φύση της όπως τουλάχιστον ισχύει και για κάποιους κοινούς σε όλους τους πολιτισμούς (ακόμη και αυτών που δεν ήρθαν και ποτέ σε επαφή μεταξύ τους) ... κάποιου είδους βασικής κοινής ηθικής που έχει αποδειχθεί με έρευνες των αντίστοιχων επιστημών.
Περισσότερο το πρόβλημα δεν έγκειται σε αυτό (αυτά που αναρωτιόμαστε ή λέει ο Prince). Είναι θέμα ότι ο ακροατής τείνει να "ξεχάσει" και να "θολωθεί¨η αρχική του κατάσταση, φύση για αναγνώριση του "ωραίου" καθώς η "ασχήμια" που του πασσάρεται έχει μέσα της ενα είδος εθισμού που τον κάνει να έχει εξάρτηση και να ξαναγυρνάει συνέχεια σε αυτήν. Ο εθισμός έγκειται ότι του παρέχει αποσπασματικά και μικρού χρόνου ευχαρίστηση (διασκέδαση) . Και αυτό το έχω αναφέρει και την σχέση της με την επιθυμία (εάν διαβάζεις τα πόστ μου) σε άλλα πόστ. Και αυτό είναι φιλοσοφικό θέμα και το ερευνά και η φιλοσοφία και η ψυχολογία. Πρόσθεσε και την εμπορικότητα και χρήμα και τα συμφέροντα της μουσικής βιομηχανίας μέσα. Έαν αφηνόταν ο άνθρωπος να αισθανθεί μια ευχαρίστηση σε πιο μόνιμο χαρακτήρα που του προσφέρει μια δημιουργία ή σύνθεση ... θα την επέλεγε εάν "ακουγε" μόνο την φυσική του , αγνή φύση. Βέβαια οφείλεται και στην ανικάνότητα, έλλειψης παιδείας κάποιων μουσικών, συνθετων της ποπ μουσικής να του την προσφέρουν. Ο κόσμος διψάει για αυτό, εαν και υπεύθυνος να μην το αναγνωρίζει είναι βέβαια και ο ίδιος. Εξαρτάται και απο το είδος της ζωής, την ταχύητητα της, το κυνηγι ενός γρηγορου , επιφανειακού ενθουσιασμού και διασκέδασης και όχι το κυνήγι της ουσίας στα πάντα στη ζωή. Η μουσική μετά ...τι ελπίδα να έχει ; (είναι απόρροια όλων αυτών και άμεσα σχετιζόμενη και πεηρρεαζόμενη).
Δεν έρχεται σε αντίθεση. Μάλιστα η δυτική κλασική μουσική την "δημιούργησε" αυτήν την θεώρηση ή μάλλον την κατέστησε αναγνωρίσιμη και την έβαλε σε κανόνες. Υπάρχει και στην παραδοσιακή μουσική και μάλιστα απο εκεί ξεκίνησε η κλασική, απο εκέι την πήρε την "ξεσηκωσε" και την "εξέλιξε", της έδωσε "υπόσταση και της "εβαλε" κανόνες.. Στην παραδοσιακή δεν είχαν καταγραφεί αυτά καθώς διαδιδονταν μέσω προφορικής γνώσης, απο πατέρα σε γιό , απο στόμα σε στόμα, εμπεριείχε και την κοινωνική συμμετοχή και τον χορό εξάλλου ... και μάλιστα ακόμη έτσι γίνεται κάποιες φορές ακόμη η μεταδοση της. Δεν ξέρω πως μπορεί να καταλήγεις σε τέτοιο συσχετισμό. Βέβαια της έδωσε μια "πνευματικότητα" και την απόκοψε απο την ρίζα της στο "ρεαλιστικό". Αυτό είναι τίμημα μεγάλο που πληρώνουμε και μαζί η κλασική. Ν ατα λέμε και αυτά, όχι μόνο τα καλά.
Η υπερβατική θεώρηση -εάν υπάρχει - υπάρχει σε όλους. Δημιουργο συνθετη, εκτελεστες , ακροατές.
Το μόνο πρόβλημα της, είναι ότι δίνοντας μεγάλη σημασία σε αυτήν ο δημιουργός (όπως ο Μπάχ ιδιαίτερα αλλά και όλοι οι μεγάλοι συνθέτες) .... μπορεί να ¨αφήσει" εκτός κάποιον που δεν βρίσκεται στο επίπεδο να την αντιληφθεί, να την εμηνεύσει (Κέιτ, Μάξ εκττελεστές της, ερμηνευτές της και ακροάτες (εμάς). Για αυτό όμως την λέμε και υψηλή τέχνη χα χα. Λίγοι θα γίνουν κοινωνοί. Αυτό δεν είναι ελιτιστικό όπως θέλουν κάποιοι να το χαρακτηρίσουν ή τους συμφέρει να διαδίδουν ... είναι μια πραγματικότητα. Εάν το εντοπίζουν έτσι όπως το λέω σαν μια πραγμαατικόητα (ότι κανουμε συμβιβασμό) καλώς κάνουν. Αλλά δεν το αντιμετωπίζουν ή το παρουσιάζουν έτσι. Θέλουν να δημιουργήσουν διαχωρισμό κάποιοι. Αυτοί δεν ε΄χουν σ΄χεση με την μουσική και ας είναι μουσικοί. Να πάνε να πουλάνε χαλιά. Ευτυχώς δεν είναι πολλοί, όπως νομίζει ο κόσμος. Αλλά μια "μουγκα" την κάνουνακόμη και οι γνώστες. Την ευθύνη την μεγαλύτερη πάντως την έχουν οι της popular μουσικής. Οι της κλασικής γενικά παιδείας μουσικοί δεν εχουν πρόβλημα, καταλάβαίνουν όλα τα είδη (δεδομένου είπαμε όλα τα άλλα ίδια) καθώς είναι στην υπηρεσία όπως και να το κάνουμε ανώτερων δυνατοτήτων, εργαλείων, γνώσεων, παιδείας στο θέμα .... τουλάχιστον , έαν όχι για να δημιουργήσουν τουλάχιστον να αντιληφθούν το θέμα στις σωστές του διαστάσεις. Απο εκεί και πέρα φυσικά υπάρχουν "διαβαθμίσεις" καθώς ο μουσικός της ποπ μπορεί να είναι δημιουργός παράλληλα, ενω ένα μουσικός της κλασικής μόνο εκτελεί αλλά και 1002 άλλες διαβαθμίσεις, εαν θεωρήσουμε ότι όλα δεν είναι ίδια.
Αυτά όλα βεβαια είναι ζητήματα, ανησυχίες και θέματα που απσχολούν τιν μουσικών και δημιουργό. Δεν είναι δικά μας των ακροάτων. Εμείς έχουμε άλλο στόχο.
Για να επανέλθω όμως, αυτός είναι ο κίνδυνος. Κάποιος να μην γίνει συμμετοχος κοινωνός εύκολα σε αυτήν. Εάν το καταφέρει όμως "ξεκλειιδώνει" και η ευχαρίστηση που θα πάρει θα είναι μόνιμη, θα δημιουργήσει ταχύτατα και υγιή αισθητική και δεν θα είναι πρεζόνι. Θα έχει και έναν "κόσμο" να ξεφέυγει αλλά και να του υπενθυμίζει ότι η ¨ομορφιά" υπάρχει σε ένα άλλο επίπεδο και δεν θα χάνει και την ελπίδα του και άσχετα εαν αυτός δεν μπορεί να την επιτύχει στην δική του γενάτη περιορισμούς ζωή (εξωτερικούς και εσωτερικούς του). Το ίδιο προσπαθούν να σου μάθουν και οι θρησκείες. Μάλιστα απο που νομίζεις το πήραν ιστορικά και φιλοσοφικά οι της τέχνης , η οποία μετά την Ανγέννηση άρχισε να αντικαθιστα τις θρησκείες στον ρόλο τους αυτό. Μάλιστα υπάρχουν πολλοι που ακόμα της δίνουν τέτοιο υψηλό στόχο και έχει γίνει η δική τους θρησκεία. Το ίδο έκανε και η επσιτήμη. Όλοι πήραν το "κομμάτι" τους. Όσον αφορά την τέχνη πάντως σαν μια μορφή "αντικατάστασης" είναι φιλοσοφικά πλέον αποδεκτό απο όλους ότι έχει αποτύχει να παίξει αυτό τον ρόλο. Οι μόνοι που το "υποστηρίζουν" ή το πιστεύουν είναι κάποιοι απλοί άνθρωποι (απο το κοινό) και το αφήνουν να αργοσβήνει σαν "ιδεά" και "σταση" η βιομηχανία της τέχνης για να βγάζει χρήματα. Μέχρι και το κράτος - έθνος έχει πάρει κομμάτι απο αυτό. Άμεσος διαχωρισμός θρησκείας -επιστήμης -τέχνης -κράτους (όλων μεταξύ τους) είναι απαραίτητος. Απλώς ¨συντηρείται" γιατί δεν είμαστε "έτοιμοι" ακόμη σε πολλά επίπεδα, οικονομικό, έκφρασης, κατανόησης , ηθικής κλπ (όλα μέσα πάλι, δεν διαχωρίζονται όλα μέσα είναι συνολικά και αλληλοεξαρτόμενα).
Οπότε οι της poπular έχουν το ρόλο τους καθώς απο το "τίποτε" καλύτερα το "κάτι" .... αλλά μην το διαστρεβλώνουμε κιόλας το θέμα. Το πρόβλημα είναι πόσο low is low θα αφήσουν τον κόσμο να πάει, να σέρνεται ή να φυτοζωεί με χαμηλής ποιότητας δημιουργία στην τέχνη. (αλλά και παντού).