Tesla (απο 1/1/23)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.258
Reaction score
128.321
Η απόσταση για κει από το σπίτι μου, είναι σχετικά μικρή:

1000011429.png


Αλλά έχει καλές ανηφόρες μετά τη Βέροια, και αρκετή διαδρομή με όριο 130.

Έκανα συνολικά 360 χλμ, χωρίς καμία έγνοια για οικονομική οδήγηση λόγω μπαταρίας.

Έφτασα εκεί με 56% μπαταρία (ξεκίνησα με 95%).

Η επιστροφή είναι λιγότερο ενεργοβόρα, έχει κατηφόρα.

Στη Νεράιδα σταματήσαμε για ένα σύντομο καφέ, έχει ωραία θέα στη λίμνη. Εκεί, όσο πίναμε καφέ, τίμησα για λίγη ώρα τον διαθέσιμο 11-ρη φορτιστή της blink, και πήγε στο 63% η μπαταρία. Δεν χρειαζόταν. Πρακτικά έγινε σαν να είχα ξεκινήσει με 100% φόρτιση.

Στο δρόμο είχε και βροχή.

Επέστρεψα με ελαφρώς αυξημένες ταχύτητες, γυρίσαμε 1 το βράδυ σπίτι, με 22% μπαταρία.
Τέσλα ρουλζ.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.754
Reaction score
81.242
Πρέπει να κάνουμε μια συζήτηση για το FSD. Αγοράζουμε ή όχι;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.427
Reaction score
28.988
Πάντως σε μια έρευνα που έγινε και συμμετείχαν 3500 ιδιοκτήτες Tesla που είχαν δωρεάν FSD για ένα μήνα, μόνο το 2% προχώρησε σε αγορά ή συνδρομή.

Αν συνεχιστεί αυτό το pattern οι τιμές θα πέσουν ακόμα και αν ολοκληρωθεί. Και ας λέει ο Elon ότι θέλει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.258
Reaction score
128.321
Πρέπει να κάνουμε μια συζήτηση για το FSD. Αγοράζουμε ή όχι;
Όχι (ακόμα).

Πολλοί πλήρωσαν και ξαναπλήρωσαν (δεύτερη αγορά Τέσλα, δε "μεταφέρεται" στο νέο όχημα) fsd σε πολύ beta έκδοση, εντελώς τζάμπα χρήμα, μόνο για να πλουτίζει ο Έλον.

Ακόμα δεν έχει καμία ουσιαστική πιστοποίηση για Ευρώπη (τώρα κατέθεσαν τις αιτήσεις) οπότε δεν είναι ολοκληρωμένο προϊόν, πρόκειται (ακόμα) για beta.

Αν και εφόσον ολοκληρωθεί και αδειοδοτηθεί για χρήση στην Ευρώπη, τότε ίσως να το αγοράσεις.

Λέω ίσως, διότι το μόνο ουσιαστικό που θα σου προσφέρει, θα είναι να ξεκινάει από το σπίτι μόνο του, μέχρι μέσα στο νοσοκομείο, ή στην ταβέρνα που πας στο χωριό βόρεια της Βέροιας.

Χωρίς fsd, οδηγεί μόνο του στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στην κίνηση της Τσιμισκή, αλλά δε σταματάει στα φανάρια, δε στρίβει στη Βενιζέλου για να πας στον προορισμό σου, και δε βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο για να μπει στο χωριό που θες να πας.

Προς ώρας, μόλις προ λίγων ημερών αφαίρεσαν την απαίτηση του να κρατάς συνέχεια το τιμόνι από το fsd.

Χωρίς fsd, με ένα βαρίδι στο τιμόνι (το έχω δείξει) πετυχαίνεις την ίδια δουλειά.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.754
Reaction score
81.242
δε σταματάει στα φανάρια, δε στρίβει στη Βενιζέλου για να πας στον προορισμό σου, και δε βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο για να μπει στο χωριό που θες να πας.
Μήπως τα θέλω αυτά;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.427
Reaction score
28.988
Εννοείται. Αλλά όχι ακόμα.

Φτιάχνεις διαδρομή στο κινητό ενώ είσαι σπίτι ή γραφείο, μπαίνεις μέσα το πετάς στο Tesla και είσαι άρχοντας. Μετά πάει μόνο του. Όνειρο.

Το FSD πάντως είναι σοβαρός λόγος να επιλέξει κάποιος Tesla, ακόμα και αν δεν το βάλει από την αρχή. Οι υπόλοιποι θα φτάσουν εκεί σε 10 χρόνια και αν.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.258
Reaction score
128.321
Ναι, ωραία είναι αυτά, φυσικά τα θέλουμε, αλλά κάτσε να δουλέψουν πρώτα σωστά στη χώρα που είσαι, και τότε να τα πληρώσουμε.

Προς ώρας δουλεύουν μόνο στην Αμερική, έχουμε δει εξαιρετικά βίντεο στην Καλιφόρνια.

Αυτό που κάνει το fsd είναι να ακολουθεί τις οδηγίες που έχεις βάλει για προορισμό στο χάρτη.

Στον αυτοκινητόδρομο, η διαφορά που ήδη προσφέρει το fsd στην Ελλάδα, είναι να κάνει αλλαγές λωρίδας και προσπεράσεις. Τα κάνει άψογα αυτά, στο λέω από πρώτο "χέρι".
Αλλά δε προσπερνάει από δεξιά, μόνον από αριστερά. Εμείς όμως, ως γνωστόν, τους περισσότερους θα τους περάσουμε από δεξιά, γιατί κάθονται σαν αγάδες στο αριστερό ρεύμα και δε καταλαβαίνουν Χριστό. 🤪🤣😁😜
 

TGD

Μηνύματα
7.840
Reaction score
7.816
Σας θυμίζω όμως ότι οι αρχές των ΗΠΑ ελέγχουν το FSD για προβλήματα ασφάλειας και υπάρχει πρόβλημα για την Tesla αν ζητήσουν hardware λύση για την επίλυσή τους. Πχ να ξαναβάλει lidar και να μην στηρίζεται μόνο στις κάμερες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.427
Reaction score
28.988
Και πως θα "λυθεί το πρόβλημα" με lidar; Ότι αυτόνομο ή βοηθητικό πατάει σε lidar έχει θέματα, σε αντίθεση με το σύστημα της Tesla (κάμερες - ΑΙ) που είναι πολύ πολύ ανώτερο.
 

Μηνύματα
950
Reaction score
2.673
Μικρό Καλιφορνέζικο στατιστικό δείγμα:


Ο αδερφός και η νύφη μου πήραν από ένα Μόντελ Υ (άλλο χρώμα, για να μη τα μπερδεύουν 😆). Πήραν από 6 μήνες φρι οφ τσαρτζ full FSD για δοκιμή.
Ο μπρο με τον ανιψιό το ενεργοποιούν συνέχεια, γιατί "έχει πλάκα και τεμπελιάζεις κιόλας" , ενώ πάνε στα σκ@τοδρόμια, για να δουν τι θα κάνει :biggrin:.
Το Καλιφόρνια γκερλ με την ανιψιά μου αγαπούν το αμάξι, αλλά δεν ενεργοποίησαν ποτέ (!) το FSD, γιατί "είναι του διαβόλου και δεν είναι να τα εμπιστεύεσαι, χα χα!". Κοροϊδεύονται μεταξύ τους και όλα καλά...

Κανένας απ' τους δυο πάντως δε θα πληρώσει αυτά τα χρήματα που ζητάει αυτή τη στιγμή για αγορά.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.427
Reaction score
28.988
To πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Tesla Energy εκτός Αμερικής είναι γεγονός. Θα βρίσκεται βέβαια στην Κίνα και οι γραμμές παραγωγής ξεκινούν το 2025. Οπότε τα Megapacks & Powerwalls ελευθερώνονται από την έξτρα φορολογία του Baiden και θα πωλούνται ακόμα φθηνότερα στους υπόλοιπους.
Όσο αφορά τα οχήματα Tesla που θα πωλούνται εντός Αμερικής ίσως επανέλθει η συνεργασία με την Panasonic άσχετα με το πότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του εργοστασίου Τesla - CATL καθώς η φορολόγηση μπαταριών από Κίνα πήγε 25% από 7%. Εξάλλου τα νέα βασικά Model 3 & Model Y δεν έχουν πλέον LFP αλλά NMC.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.258
Reaction score
128.321
To 3SR 2024 έχει LFP.
Πιθανώς (ούτε ξέρω ούτε θέλω να μάθω), πάντως η Τέσλα δεν παρέχει επισήμως τέτοια τεχνικά χαρακτηριστικά σε κανένα μοντέλο και σε καμία έκδοση, τουλάχιστον απ'οσο γνωρίζω ως κάτοχος.

Δεν νομίζω πως αφορούν τον τελικό χρήστη οι διάφορες χημείες των μπαταριών και των υλικών ανόδου καθόδου και δεξερωγωτι άλλο.
Αυτά είναι θέματα που αφορούν γιουτχιούμπερς που ψάχνουν αριθμό θεάσεων.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.427
Reaction score
28.988
To 3SR 2024 έχει LFP.
Στην Ευρώπη γιατί έρχεται από Κίνα. Αναφερόμουν στην Αμερική.
Αυτά είναι θέματα που αφορούν γιουτχιούμπερς που ψάχνουν αριθμό θεάσεων.
Και όσους ψάχνονται για Χ λόγους καθώς άλλη συμπεριφορά έχει η LFP και άλλη η NMC. Δεν αναφέρομαι στην οδήγηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.258
Reaction score
128.321
Κάθε ενασχόληση με μπαταρίες είναι εντελώς μα εντελώς άχρηστη.

Ξέρω, δύσκολο το χάπι...
 

Μηνύματα
7.300
Reaction score
1.313
Πάντως από ότι έχω διαβάσει, οι LFP αντιμετωπίζουν καλύτερα τα θέματα αδειάσματος - γεμίσματος της μπαταρίας (άρα έχεις πρακτικά μεγαλύτερο ποσοστό της μπαταρίας διαθέσιμο), μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και δεν έχουν κίνδυνο φωτιάς. Νομίζω μια χαρά σημαντικά πλεονεκτήματα είναι. Από την άλλη οι NMC νομίζω έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα στον ίδιο όγκο / βάρος.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.427
Reaction score
28.988
Κάθε ενασχόληση με μπαταρίες είναι εντελώς μα εντελώς άχρηστη.

Ξέρω, δύσκολο το χάπι...
Διαφωνώ. Και θα σου πω και γιατί.

Το μέχρι σήμερα ιστορικό αξιοπιστίας και εμβέλειας των Tesla αφορά LFP, και κατά κύριο λόγο τα μεγάλα μοντέλα (S & X), στα οποία υπάρχει πολύ καλύτερο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας. Ακολουθούν κάποια Model 3 επαγγελματικά που τα έχουν λειώσει στα χιλιόμετρα. Εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε 3-4 χρόνια με το battery degradation να είναι σε εξαιρετικά επίπεδα. Αυτή την απόδοση σε 3άρι ΙΧ καθημερινής normal χρήσης δεν θα την δεις ούτε μια στο εκατομμύριο. Και σε κανένα ηλεκτρικό ανεξαρτήτου μάρκας. Έχω γράψει πολλές φορές ότι στην χημική αποθήκευση ενέργειας (μπαταρίες), η απόδοση δουλεύει υπέρ αυτού που της πίνει το αίμα. Αν πάρεις δύο ίδια ηλεκτρικά και τα φορτίζεις με τον ίδιο τρόπο, και ο ένας κάνει 10.000 το χρόνο και ο άλλος 30.000 ή 50.000, στα 300.000 ή στα 10 ή 20 χρόνια, θα έχουν εντελώς διαφορετικό degradation. Αυτά δεν τα βγάζω από τι κεφάλι μου. Δεν έχω καμία σχέση με την συγκεκριμένη επιστήμη. Αυτά βγαίνουν από εκείνους που τα σπούδασαν και εγώ επιλέγω να ακούω αυτούς και όχι τον κάθε Youtuber που άνοιξε κανάλι επειδή είναι της μόδας. Η ταχύτητα φόρτισης, τα χιλιόμετρα και η θερμοκρασία μπαταρίας είναι οι τρείς παράγοντες που καθορίζουν το πόσο θα ζήσει η μπαταρία σε ένα BEV.

Tα παραπάνω δεν υπάρχουν ως δεδομένα για NMC, στον όγκο που υπάρχουν για LFP. Όταν υπάρξουν θα τα δούμε, και μακάρι να είναι σαν των LFP. Ούτε πρέπει να παίρνουμε αψήφιστα τα όσα λέει ο καθένας δεξιά αριστερά για την αξιοπιστία των μπαταριών. Με αυτή τη λογική θα αγοράζουμε ότι να ναι. Με αυτή τη λογική ας πάρουμε μπαταρίες για τα σπίτια μας από την LG, όταν τα περιστατικά φωτιάς στην Αυστραλία και στην Ευρώπη σε μπαταρίες LG δεν είναι ούτε μία ούτε δύο ούτε 5. Έχω ανεβάσει τα σχετικά άρθρα, μην τα ξεχνάμε. Οπότε για μένα πρέπει να εξαντλήσει κάθε μορφή έρευνας και δεδομένων.

Τέλος, το οικονομικό. Μπορεί κάποιος να μην ασχολείται γιατί έχει λεφτά και κλάιν τι θα κάνει η μπαταρία ή αν πάρει φωτιά ή αν χαλάσει γρήγορα θα πάρει άλλο. ΔΕΝ έχουν αυτή την δυνατότητα όλοι. Και τα 25-30-35 χιλιάρικα για ρόδες που κάθονται είναι τεράστια άλματα για τα θέλω τους.

Μπαταρία = Use it or lose it.

Κανόνας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.258
Reaction score
128.321
Οκ. Αντίλογος:

οι LFP αντιμετωπίζουν καλύτερα τα θέματα αδειάσματος - γεμίσματος της μπαταρίας (άρα έχεις πρακτικά μεγαλύτερο ποσοστό της μπαταρίας διαθέσιμο)
Αδιάφορο. Μέσα στην πόλη, στην καθημερινότητα, 80-20% πάντα, και εκτός πόλης, στα ταξίδια που χρειάζεται, 100-0% πάντα. Ανεξαρτήτως μπαταρίας.

Καμία διαφορά.

μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας
Αδιάφορο.
Ήδη είναι τόσο μεγάλη η διάρκεια ζωής της μπαταρίας (μιλάμε για 1 μύριο χιλιόμετρα), που δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι.

δεν έχουν κίνδυνο φωτιάς.
Κίνδυνος φωτιάς δεν υπάρχει γενικώς.
Αέρα Πατέρα.
Τα ice έχουν υψηλότερο κίνδυνο φωτιάς, πότε ασχολήθηκε κανείς με αυτό στην αγορά αυτοκινήτου; Στα υβριδικά ασχολείται κανείς με αυτό το θέμα;
Άνευ ενδιαφέροντος.

οι NMC νομίζω έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα στον ίδιο όγκο / βάρος.
Αδιάφορο.
Παίρνεις αυτοκίνητο με συγκεκριμένο βάρος, τι σε νοιάζει ο όγκος των μπαταριών;
Οι όποιες διαφορές είναι άνευ ουσίας.


Δεν είναι εύκολο το "χάπι", ξέρω.
Κατά τη γνώμη μου, ως κάτοχος 2 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ασχοληθείτε με το αυτοκίνητο ως αυτοκίνητο, τα υπόλοιπα δεν έχουν νόημα.
Η ταχύτητα φόρτισης, τα χιλιόμετρα και η θερμοκρασία μπαταρίας είναι οι τρείς παράγοντες που καθορίζουν το πόσο θα ζήσει η μπαταρία σε ένα BEV.
Οκ.

Αυτά είναι άσχετα με τη χημεία της μπαταρίας, και για την ταχύτητα φόρτισης τα τελευταία δεδομένα σε Τέσλα δεν δείχνουν αξιόλογη διαφορά.

Μένει η θερμοκρασία. Δις ιζ Γκρις.
Άρα, αδιάφορο.
Μπορεί κάποιος να μην ασχολείται γιατί έχει λεφτά και κλάιν τι θα κάνει η μπαταρία ή αν πάρει φωτιά ή αν χαλάσει γρήγορα θα πάρει άλλο.
Χαζά.

11 χιλιάρικα έχει η μπαταρία του LR σήμερα.
Σε 10-15 χρόνια που πιθανώς να παρουσιάσει θέμα, θα έχει ένα χιλιάρικο.

Ο μέσος χρήστης βγάζει 10.000χλμ το έτος.
Έχει εγγύηση για 180.000χλμ.
Μετά από 18 χρόνια που θα τα βγάλει;

Με 30.000 χλμ το έτος, θες 6 χρόνια για να τα βγάλεις. Στο υπογράφω, δε θα πάθει τίποτα στην 6-ετια.

Άνευ σημασίας όλα.

Ασχοληθείτε με το αυτοκίνητο σαν αυτοκίνητο.
Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες γι'αγρίους.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.200
Reaction score
7.197
Διαφωνώ. Και θα σου πω και γιατί.
Άσ'τονα μωρέ. Τώρα "μην ασχολείστε", "in Tesla we trust" και τέτοια.

Αλλά όταν ήταν να πάρει το δικό του, ΜΟΝΟ από Βερολίνο, που είναι καλύτερες οι βαφές, που το ένα, που το άλλο. Μια χαρά έψαχνε τότε τις διαφορές 😄

Το μέχρι σήμερα ιστορικό αξιοπιστίας και εμβέλειας των Tesla αφορά LFP, και κατά κύριο λόγο τα μεγάλα μοντέλα (S & X)
Είσαι σίγουρος γι'αυτό; Πότε ξεκίνησε η Tesla να βάζει LFP στα S και X; Δεν το έχω ψάξει, απλά μου κάνει εντύπωση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.286
Μηνύματα
2.895.406
Members
38.022
Νεότερο μέλος
Tsarou
Top