Tesla (απο 1/1/23)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.540
Reaction score
126.249
Η Tesla δεν παίζεται σε τέτοια θέματα, είναι πολύ μπροστά.
Όντως.

Είναι αδιανόητο το RD που έχει περάσει στα αυτοκίνητα με χρήση εξελιγμένου software και ανάλογου hardware.

Θα πω μόνο το εξής εκπληκτικό:

Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω των 0°C) παρατήρησαν πολλοί χρήστες Τέσλα ότι η εσωτερική θερμοκρασία του αυτοκινήτου ήταν κατά τη διάρκεια της ημέρας χαμηλότερη της εξωτερικής, υπό ηλιοφάνεια.

Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο βρισκόταν στον ήλιο, με μια τεράστια ηλιοροφή από πάνω, αυτή η παρατήρηση διαφοράς θερμοκρασίας ήταν πολύ περίεργη, καθώς μετρούσαν πχ -13° μέσα στο αυτοκίνητο με εξωτερική θερμοκρασία -10° C.

Η εξήγηση που δόθηκε από την ίδια την Τέσλα, ήταν ότι μπαίνει αυτομάτως σε λειτουργία η αντλία θερμότητας ώστε να μαζέψει την θερμότητα της καμπίνας από τον ήλιο και να την αποθηκεύσει (octovalve) στις μπαταρίες, διότι οι μπαταρίες βρίσκονται μέσα σε ένα πολύ ισχυρά θερμομονωμενο χώρο, άρα θα κρατήσουν αυτή τη θερμότητα, προς όφελος της υγείας τους και της απόδοσής τους με την εκκίνηση, ενώ αντιθέτως το σασί του αυτοκινήτου δεν διαθέτει καμία ουσιαστική θερμομόνωση και η θερμότητα που μαζεύεται από τον ήλιο θα χάνεται στο περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, κατά την εκκίνηση, θα δαπανηθεί πολύ λιγότερη ενέργεια για προθέρμανση της μπαταρίας, γιατί ήδη θα έχουν πάρει όση θερμότητα ήταν διαθέσιμη από τον ήλιο.

Μιλάμε, το έχουν τερματίσει τα παιδιά.

Γι'αυτό στη Νορβηγία τα Τέσλα συνεχίζουν να είναι η Νο.1 επιλογή, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Στο δικό μας, το iD.3 της ηλίθιας φολγκζβάγκεν, μέχρι την έκδοση 2.4 του λογισμικού, μόλις ξεκινούσε το αυτοκίνητο σε κρύα (<10°C) έτρωγε 15-18 kW ισχύ για ζεσταμα των μπαταριών, με αποτέλεσμα αν έκανες μια μικρή διαδρομή (πχ 3-5 χιλιομέτρων) έβλεπες μέση κατανάλωση 50+ kWh/100km.
Τώρα, στην έκδοση 3 του σοφτγουερ, ξεκινάει γλυκά γλυκά το ζεσταμα των μπαταριών, δηλαδή ξεκινάς με κρύες εντελώς τις μπαταρίες, άλλη μλκια ολκής, διότι έτσι κάθε ποσοστό της μπαταρίας έχει πολύ μειωμένη χωρητικότητα, και φεύγουν 3-4% της μπαταρίας τζάμπα και άδικα.

Αλλά τουλάχιστον σε μικρές διαδρομές βλέπεις κατανάλωση 20-25 κι όχι 50+..

Μέχρι να μάθουν να παίζουν μπάλα όπως η Τέσλα, θα έχουμε γεράσει. Ψέματα, δε θα ζούμε.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.825
Reaction score
28.226
Ενώ εμείς εδώ στη Νότια Νορβηγία ε, τα έχουμε να λιάζονται στους +5°C το χειμώνα 😋.

Πέρα από την πλάκα, εξαιρετικά χρήσιμο είναι και το καταγραφικό τους με τις 4 κάμερες περιμετρικά. Έπρεπε να το είχαν όλοι τόσα χρόνια. Θα είχαμε γλυτώσει πολύ τρέξιμο. Η ριόλα που με πέταξε κάτω στη Βουλιαγμένης αν είχε Tesla ή κάμερες θα είχε ζητήσει τα πλάνα η αστυνομία και δεν θα έτρεχα δύο χρόνια στα δικαστήρια, που και κάτω με πέταξε και αρνητική έκανε. Και μας ζήτησε να πάμε και Γερμανία να είμαστε στην κατάθεση της γιατί εκεί μένει.

Σε άλλα νέα....
FB_IMG_1673446776703.jpg


@costas EAR @τιναυταρε 😋, που είναι η Ελλάδα; Για βάλε τους κανένα χέρι. 😅
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.540
Reaction score
126.249
Η Ελλάδα δεν υπάρχει σαν "αγορά" ρε, έχουμε συνολικά 18,5 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα, και στη Γερμανία... 32.000 EV αγοράζουν κάθε μήνα!


Βεβαίως και στην Ελλάδα η Τέσλα καταλαμβάνει τις πρώτες θέσεις στις πωλήσεις EV, αλλά μην περιμένεις να το μετρήσει κανένας. 😀😁😂🤪
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.825
Reaction score
28.226
Επέκταση εργοστασίου στο Texas, δεν προλαβαίνουν μάναμ.

Στην Κίνα λένε κάποια δημοσιεύματα πως μετά την πτώση τιμών οι παραγγελίες σε κάποια καταστήματα χτύπησαν αύξηση παραγγελιών κατά 500%.

Τι γίνεται ρε Μ;
Ρε μπας να πάρουμε και εμείς ένα; 🙃

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.825
Reaction score
28.226
229,900 yuan το Model 3 λέει, δηλαδή 31.500€. Εδώ έχει 53.000€, καλά ήμαστε.

229,900 yuan το Model Y, δηλαδή 35.600€. Εδώ έχει 54.500, καλά ήμαστε και εδώ.

Δηλαδή στην Κίνα παίρνεις Model 3 και στην Ελλάδα Fiat e500.

Ασχέτος εμφάνισης....
Βρε δε ....... λέω γω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.540
Reaction score
126.249
Υπενθύμιση για όσους θεωρούν ότι η ποιότητα αφορά το αν το εσωτερικό είναι φτιαγμένο από δέρμα μονόκερου.

Model S & Model Y received the highest overall safety scores among every vehicle tested by EuroNCAP in 2022

Model Y earned Best in Class in the Small Off-Road category

Model S achieved the same in the Executive & Pure Electric categories


FB_IMG_1673465713126.jpg





Όσο για τα ταξί, η λύση φυσικά είναι απλή, κλάσεις ανώτερη από τις λοιπές μπουρούχες, και πολύ δοκιμασμένη στη χρήση ως ταξί:


Screenshot_20230107-200834~2.png


Με φουλ επιδότηση όλο το ποσό, γίνεται τιμή ξεφτίλα.

54-22,5-5= 26,5 χιλιάρικα!

Και 150% υπεραπόσβεση.
Έλεος!
2,5 χιλιάρικα ακριβότερο από οκτάβια!
Έλεος εντελώς όμως.😂😀😁
 
Last edited:


D

Deleted member 35

Guest

Έχει 8 πολύ ενδιαφέροντα παραδείγματα. Το σημαντικό που πρέπει να καταλάβουμε είναι το "ξαφνικό" και ο "ανθρώπινος παράγοντας". Όλα αυτά έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους ώστε να γίνουν 100% ασφαλή. Όμως μπορούν να προλάβουν πολλά που ένας απλός οδηγός αδυνατεί λόγω απειρίας και κούρασης.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.540
Reaction score
126.249
Δεν είναι Luxury Brand η Tesla.
Νομίζεις.

Τα κριτήρια είναι οικονομικά.


Οι κατηγορίες της αγοράς έχουν οριοθετηθεί με βάση την αντικειμενικά μετρήσιμη τιμή, και όχι με υποκειμενικά κριτήρια.






Για Αμερική μιλάμε. 😎
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.540
Reaction score
126.249
A luxury car is a car that provides increased levels of comfort, equipment, amenities, quality, performance, and associated status compared to moderately priced cars.

The term is subjective

:p :fuckyou:
Δες τον τίτλο, δες την υποσημείωση της παρακάτω φωτό από BLOOMBERG, δες και το λινκ τέρμα τέρμα κάτω, κι άμα έχεις αντιρρήσεις στειλτους email. 😂😁🤪😛

FB_IMG_1673531562386.jpg





Δες υποσημείωση στη φωτογραφία από BLOOMBERG:

Screenshot_20230112-172648~2.png



Tesla captures U.S. luxury crown
An American automaker wears the U.S. luxury sales crown for the first time in nearly a quarter century.

Tesla ended BMW’s three-year reign over the U.S. luxury market in 2022 as it ratcheted up output and discounted some models.

An American automaker wears the U.S. luxury sales crown for the first time in nearly a quarter century.

After being bested by just 23,244 vehicles in 2021, Tesla grabbed the luxury sales throne from BMW — thumping the German automaker with a 158,612-vehicle lead last year, according to Automotive News Research & Data Center estimates. Austin-based Tesla does not break out sales by region or country. Mercedes-Benz placed third, followed by Lexus, Audi and Cadillac. Tesla delivered an estimated 491,000 vehicles in the U.S. last year, up 44 percent, and crossed 1 million deliveries globally.

It's been a swift rise for Tesla from nearly-bankrupt startup to sales juggernaut in a little over a decade.

The paradigm has shifted with electric vehicle sales dominating the luxury segment, said Tyson Jominy, vice president of data and analytics at J.D. Power.

"Not only do luxury buyers want EVs, but the one that only sells EV is now the sales leader," Jominy told Automotive News.

Tesla's sales sweep sends a message to the industry: "If you want to be at the top of the luxury segment, you've got to beat Tesla, and you've got to do it with EVs," Jominy said.


HOW KEY LUXURY BRAND SALES FARED IN 2022

Tesla: 491,000*
BMW: 332,388
Mercedes-Benz: 286,764
Lexus: 258,704
Audi: 186,875
Cadillac: 134,726
Acura: 102,306
Volvo: 102,038
*Automotive News Data Center estimate

The paradigm has shifted with electric vehicle sales dominating the luxury segment, said Tyson Jominy, vice president of data and analytics at J.D. Power.

"Not only do luxury buyers want EVs, but the one that only sells EV is now the sales leader," Jominy told Automotive News.


Tesla's sales sweep sends a message to the industry: "If you want to be at the top of the luxury segment, you've got to beat Tesla, and you've got to do it with EVs," Jominy said.

Tesla brought BMW's three-year reign over the luxury market to an end as it ratcheted up production and discounted some models.

Total luxury sales rose 0.3 percent in 2022, compared to an 8 percent decline in the broader market, according to Automotive News Research & Data Center. Luxury brand deliveries totalled more than 2.2 million vehicles, accounting for a record 16 percent of total U.S. light-vehicle sales.

Tesla commanded a 22 percent share of the luxury market last year, compared with BMW’s 15 percent.

U.S. vehicle registration data, a lagging proxy for vehicle sales, showed Tesla with a 124,786-vehicle lead over its nearest luxury competitor through October.

Last year, BMW delivered 332,388 sedans and crossovers in the U.S., down 1.3 percent. Crossovers and an expanding fleet of all-electric models powered sales at the German automaker. U.S.-built light trucks accounted for more than 60 percent of BMW sales last year, while the brand's three BEV models made up about 4.7 percent of U.S. sales.

"We see very strong demand for EVs," BMW of North America sales boss Shaun Bugbee told Automotive News in October. "Our gate is really our limitation on volume right now in terms of supply."

Despite lingering production challenges, the automaker said its Spartanburg, S.C., assembly plant — BMW's largest in the world — achieved its second-highest annual output last year.

Competition coming fast

With high-performance vehicles and CEO Elon Musk's cult of personality, Tesla has parlayed first-mover advantage in the EV space into a formidable market share.

Through October, Tesla commanded nearly two-thirds of the EV segment in the U.S., more than the rest of the industry combined, according to registration data tracked by Experian.

Keeping that lead will be more challenging as industry giants from Ford to Volkswagen electrify their fleets and build networks of billion-dollar battery and assembly plants.

In the first 10 months of 2022, legacy automakers and non-Tesla startups saw an 81 percent surge in EV registrations. Tesla registrations, meanwhile, rose 50 percent, Experian reported.

Contenders

Mercedes-Benz made a late rally to overtake Lexus for a podium finish in 2023.

The German automaker delivered 286,764 luxury vehicles in 2022, an increase of 3.9 percent. It was one of just four major luxury brands, along with Tesla, Cadillac and Genesis, to post sales gains last year.

The brand also focused on driving sales of high-end models, such as the S-Class and AMG, which accounted for 29 percent of deliveries.

"That was very positive on the profitability levels, for us and for our dealers," Mercedes-Benz USA CEO Dimitris Psillakis told Automotive News.

Tight new-vehicle supplies squeezed Lexus last year. The Japanese brand delivered 258,704 vehicles last year, a 15 percent slide from 2021, enough for No. 4.

At times midyear, Lexus' vehicle supply on dealer lots was measured in hours, not days, according to monthly inventory reports.

"On average, there is probably about a three-month wait" for new Lexus vehicles, depending on model, brand boss Dejuan Ross said, noting wait times can range from two months to "over 18 months" for the LX.

Swedish automaker Volvo's U.S. sales slid 16 percent last year to 102,038. Volvo cited supply chain challenges and production slowdowns caused by component shortages and COVID-related lockdowns in China.

Volvo's EV sales surged last year as the automaker seeks to go all-electric by 2023. In 2022, the brand's Recharge models — vehicles with fully electric or plug-in hybrid powertrains — accounted for 27.4 percent of sales, with BEVs at 7.2 percent, up 22.3 and 14.3 percent, respectively.

Porsche Cars North America delivered a record 70,065 vehicles in 2022, up 0.1 percent from 2021.

The brand’s Macan and Cayenne crossovers led the performance, with a combined 44,882 deliveries, up 7 percent from the prior year. Despite supply issues, the all-electric Taycan accounted for 10 percent of total sales.

Larry P. Vellequette contributed to this report.





ΥΓ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.540
Reaction score
126.249
Tesla vehicles moved almost 100,000 people inside Boring Company tunnels at CES






ΥΓ.

The Jaguar I-Pace was already a beautiful EV inside and out, but the 2024 refresh is taking it to the next level with a distinctive new design, advanced tech features, and additional R-Dynamic models.

Jaguar plans to become an electric-only brand by 2025.


 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.470
Reaction score
80.010
Δες τον τίτλο, δες την υποσημείωση της παρακάτω φωτό από BLOOMBERG, δες και το λινκ τέρμα τέρμα κάτω, κι άμα έχεις αντιρρήσεις στειλτους email
Ναι, άλλη δουλειά δεν έχω.
Ούτε η Volvo είναι luxury brand. Δεν με ενδιαφέρει τι θεωρεί luxury ο ανθυποδημοσιογραφίσκος του Bloomberg.

Luxury επίσης δεν είναι το Apple Watch που φοράω αυτήν την στιγμή, ασχέτως αν το προτιμάω από ρολόγια που έχω και ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία.

Επίσης ο Messi είναι παιχταράς, αλλά "άντρας μέχρι εκεί πάνω" δεν είναι.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.825
Reaction score
28.226
Πόσες φορές την ημέρα μπαίνεις στο site; 😋
Όχι τίποτε άλλο, θα νομίζουν ότι έχουν και traffic στο Ellada. 🙂
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.735
Μηνύματα
2.874.255
Members
37.940
Νεότερο μέλος
greemlin
Top