The Acoustics of Studio vs Domestic Listening Spaces


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Βάζουμε και ενα κινεζικό όνομα από κάτω και γίνεται σοφία;
Τι να σου πω, αν έχεις τόσο χρόνο και ενέργεια για πέταμα (διότι δεν θα πιάσει τόπο) ...χαρά στο κουράγιο σου.
Σαφώς μικρότερο και αυτό από εκείνο του...Ear ο οποίος αναλύει διεξοδικώς πολύτιμα στοιχεία στον Λέανδρο και λοιπούς αντιρρησίες.
Είμαστε ο ίδιος και τα setup μου καταδικασμένοι σε έναν ΄΄χρυσό΄΄ μέσον όρο. :Α
 

Μηνύματα
1.273
Reaction score
2.226
Θα παραδεχτώ ότι το πολυ υψηλό RT -που δεν ξέρω πόσο συχνά απαντάται σε σπίτια
θα σου περιορισει τη μέγιστη δυνατή στάθμη που μπορείς ν'ακουσεις.

Αν πρώτα δεν σε έχει προδωσει
η ηχογράφηση σου
το είδος μουσικής
ο θόρυβος και η παραμόρφωση των ηλεκτρονικων
και δεν ξέρω κι'εγω τι άλλο....

Ανεξάρτητα από αυτό ο συνεντευξιαζομενος ορίζει άλλο RT για κάθε χώρο
και είδος προγράμματος. Η κλασσική π.χ. μπορεί να ευνοηθεί.
Δεν είναι και τόσο τυφλοσουρτης τα πράγματα....

Υ.Γ. Ναι το ξέρω ότι ταχει πει ο EAR.........
Μέχρι και η γυναίκα μου που είναι άσχετη και ακούει με ραδιοφωνάκι (ενώ έχω προσθέσει tuner στο σύστημα ειδικά για αυτή) παρατήρησε τις προάλλες που κατεβάσαμε κουρτίνες από το σαλόνι (χώρος ακρόασης) ότι η φωνή μας κάνει μικρό αντίλαλο και αυτό την ενοχλεί. Και θέλεις να πεις ότι αυτό δεν επηρεάζει την αναπαραγωγή? Ότι τα προβλήματα του τυπικού οικιακού χώρου δεν τα ακούμε? Δεν μας ενοχλούν? Ότι η κλασική που είναι το δυσκολότερο είδος και ευτυχώς δεν έχω μπλέξει (πολύ) μπορεί να αναπαραχθεί σωστά - σαν να κάθεσαι στην λυρική - όταν έχω 6-7 διαφορετικές εκτελέσεις ενός συγκεκριμένου δρώμενου και δεν μου κάνει καμία? (μου φταίγανε οι ηχογραφήσεις κάποτε βλέπεις που δεν "παίζανε").
Το θέμα είναι ότι κάποιοι εδώ μας έμαθαν να ακούμε και τον χώρο και να καταλαβαίνουμε πράγματα πέραν των κλασσικών (μπουμάρισμα) ή ας πούμε γιατί μετά απο πολύωρη ακρόαση στον απαράδεκτο οικιακό χώρο μας, έχουμε ελαφρύ πονοκέφαλο (ενώ ακούω ακόμη και με ψείρες σε σοβαρές εντάσεις χωρίς θέμα).
Διάβασμα λοιπόν, κατανόηση και εφαρμογή στο μέτρο του εφικτού. Δικαιολογίες τέλος.
Υπόψην ότι έχω χάρμπεθ και ενεργά. Τα χαρμπεθ παίζουν καλύτερα. Οσα ενεργά έχω ακούσει σε περιβάλλον στούντιο δεν μου αρέσουν, δηλαδή δεν θα μπορούσα να ζήσω εγώ μαζί τους.
 

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.121
10db Ειναι διπλασιασμος της εντασης του ηχου
6db Ειναι διπλασιασμος της ηχητικης πιεσης
3db Ειναι διπλασιασμος της σταθμης ηχητικης ισχυος
αναλυτικος πινακας
Αναλογία /
Παράγοντας
Αλλαγή του
επιπέδου έντασης ήχου
Αλλαγή της
στάθμης πίεσης ήχου
Αλλαγή της
στάθμης ηχητικής ισχύος
40​
+53,22 dB​
+32.04 dB​
+16,02 dB​
30​
+49,07 dB​
+29,54 dB​
+14,77 dB​
20​
+43,22 dB​
+26.02 dB​
+13,01 dB​
15​
+39,07 dB​
+23,52 dB​
+11,76 dB​
10​
+33,22 dB​
+20 dB​
+10 dB​
5​
+23,22 dB​
+13,98 dB​
+6,99 dB​
4​
+20 dB​
+12.04 dB​
+6,02 dB​
3​
+15,58 dB​
+9,54 dB​
+4,77 dB​
2​
+10 dB​
+6,02 dB​
+3.01 dB​
- - - - - 1 - - - - -
- - - - ± 0 dB - - - -
- - - - ± 0 dB - - - -
- - - - ± 0 dB - - - -
1/2 = 0,5​
-10 dB​
-6.02 dB​
-3.01 dB​
1/3 = 0.3333​
-15,58 dB​
-9,54 dB​
-4,77 dB​
1/4 = 0,25​
-20 dB​
-12.04 dB​
-6.02 dB​
1/5 = 0,2​
-23,22 dB​
-13,98 dB​
-6,99 dB​
1/10 = 0,1​
-33,22 dB​
-20 dB​
-10 dB​
1/15 = 0,0667​
-39,07 dB​
-23,52 dB​
-11,76 dB​
1/20 = 0,05​
-43,22 dB​
-26.02 dB​
-13.01 dB​
1/30 = 0,033​
-49,07 dB​
-29,54 dB​
-14,77 dB​
1/40 = 0,025​
-53,22 dB​
-32.04 dB​
-16,02 dB​

Ευαισθησια ηχειου 95db σε αποσταση 1 μετρο
1w 95db
2w 98db
4w 101db
8w 103db
16w 106db
32w 109db
64w 112db
128w 115db
256w 118db
512w 121db
1024w 123db
Και παει λεγοντας, το ιδιο ισχυει κ με τα ηχεια
1 ηχειο 95 db
2 98db
4 101db
8 103db
16 106db
 

Μηνύματα
27.267
Reaction score
25.272
Μία μικρή διόρθωση

1 watt 95db
2 98db
4 101db
8 104db
16 107db
32 110db
64 113db
Aυξάνεται πάντα κατά 3 db. Σου ξέφυγε προφανώς. Τίποτα άλλο.
Post automatically merged:

Και παει λεγοντας, το ιδιο ισχυει κ με τα ηχεια
1 ηχειο 95 db
2 98db
4 101db
8 103db
16 106db

Δεν πάει έτσι.
Γιατί κάθε ηχείο ίδιας ευαισθησίας δίνει άλλα 3 db.
Aρα 4 ηχεία των 95db παράγουν = 95+3+3+3=104db.
 
Last edited:

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.551
Reaction score
30.800
Πολύ γρήγορα αυξάνονται τα βατ.
Αλλά και πάλι, για ένα ζεύγος ηχείων ευαισθησίας 90db, φαίνεται να μην χρειαζόμαστε παρά σταθερά ένα βατ για στάθμη προγράμματος 90db (+ 5 db από την "τυπική" στάθμη αναφοράς, +10db από τη στάθμη αναφοράς του avmentor, άρα μάλλον "δυνατούτσικα" ) (δεδομένου ότι το κέρδος από την ύπαρξη 2 ηχείων και του gain του χώρου ισοσκελίζεται πάνω-κάτω από τις μειώσεις σε θέση ακρόασης πες 2,5-3 μέτρων, -εάν δεν απατώμαι δλδ), και 100 βατ *κορυφών* για ένα headroom +20db. Καταλαβαίνω κάτι λάθος;
Εκτός εάν διαθέτουμε αναίσθητα ηχεία,. Γράψε 200βατ κορυφών για ευαισθησία 87db.
 

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.121
Μία μικρή διόρθωση

1 watt 95db
2 98db
4 101db
8 104db
16 107db
32 110db
64 113db
Aυξάνεται πάντα κατά 3 db. Σου ξέφυγε προφανώς. Τίποτα άλλο.
Post automatically merged:

Και παει λεγοντας, το ιδιο ισχυει κ με τα ηχεια
1 ηχειο 95 db
2 98db
4 101db
8 103db
16 106db

Δεν πάει έτσι.
Γιατί κάθε ηχείο ίδιας ευαισθησίας δίνει άλλα 3 db.
Aρα 4 ηχεία των 95db παράγουν = 95+3+3+3=104db.
:roflmao:
Ρε γιαννη εισαι εξυπνος ανθρωπος, δεν καταλαβες οτι εκανα λαθος στον υπολογισμο αναμεσα στο 101 με 103 κ επρεπε να γραψω 104?
Δεν πάει έτσι.
Γιατί κάθε ηχείο ίδιας ευαισθησίας δίνει άλλα 3 db.
Aρα 4 ηχεία των 95db παράγουν = 95+3+3+3=104db.
ετσι παει ακριβως μην με κανεις να ψαχνω pdf κ υπολογιζμους;)
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.551
Reaction score
30.800
Δεν είναι συν 3db για κάθε ηχείο ίδιας ευαισθησίας άλλο για διπλασιασμό των ηχείων ίδιας ευαισθησίας.

Δλδ 2 ηχεία, +3, 4 ηχεία +6, 8 ηχεία + 9db, 16 ηχεία +12db κοκ

Πηγαίνει εκθετικά.

Διαφορετικά με 16 ηχεία ξεπερνουσαμε την απογείωση τζάμπο τζετ
 

Μηνύματα
27.267
Reaction score
25.272
Οκ το έγραψα ότι σου ξέφυγε.
Για τα ηχεία τι έχεις να πείς? δλδ? Δεν χρειάζονται Pdf , απλή αριθμητική είναι.
Post automatically merged:

Δεν είναι συν 3db για κάθε ηχείο ίδιας ευαισθησίας άλλο για διπλασιασμό των ηχείων ίδιας ευαισθησίας.

Δλδ 2 ηχεία, +3, 4 ηχεία +6, 8 ηχεία + 9db, 16 ηχεία +12db κοκ

Πηγαίνει εκθετικά.

Διαφορετικά με 16 ηχεία ξεπερνουσαμε την απογείωση τζάμπο τζετ
Οχι , από ζεύγος ηχείων θα πάρεις +6db.
Οσο για την απογείωση τζαμπο άστο καλύτερα γιατί δεν μπορείς να πας τόσο κοντά να μετρήσεις. Ασε που τα νέα αεροπλάνα είναι τραγικά πιο ήσυχα από τα παλιά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Καταλαβαίνω κάτι λάθος;
Όχι ιδιαίτερα.

Υπάρχουν πολλές μεταβλητές σε αυτήν την "εξίσωση", πέραν αυτής καθεαυτής της στάθμης, όπως βγαίνει από την ευαισθησία των ηχείων και το διπλασιασμό της ισχύος.

Οι συνολικές απώλειες ισχύος μπορεί να είναι πραγματικά τερατώδεις σε διακυμάνσεις φάσης, όπως και γενικά "εμπεδησης" του ηχείου, δηλαδή συνθέτης ωμικής αντίστασης αυτού, συμπεριλαμβανομένου του κρος, των καλωδιωσεων και της αντίστασης εξόδου των σταδίων ισχύος, αλλά και των επαφών.

Βέβαια σε περίπτωση ενεργούς πολυενισχυσης, στα γνωστά "ενεργά", τα πράγματα είναι εξόχως ευκολότερα.

Στην ακρόαση σε στάθμες αναφοράς, ομολογουμένως οι απαιτήσεις δεν είναι συνταρακτικές.

Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε, είναι πως πέραν των απλών διπλασιασμων ισχύος και πρόσθεσης 3 ντεσιμπελ στάθμης, και φυσικά αφαίρεσης 6 ντεσιμπέλ για κάθε διπλασιασμό απόστασης (δε μας ενδιαφέρει η στεντι στειτ, αλήθεια, καθόλου), θα χρειαστεί να προσθέσουμε τα ντεσιμπέλ του ταργκετ κερβ, και της ισοστάθμισης, καθώς και του απαραίτητου δυναμικού περιθωρίου οδήγησης, ώστε να μην αγγίζει το στάδιο κλιπαρισματος ο ενισχυτής, αλλά και γενικά να μη προσεγγίζει την μέγιστη στάθμη του, όπου οι παραμορφώσεις σκαρφαλώνουν λογαριθμικά.

Κοντός ψαλμός αλληλούια, για λίγο τσακιρ κέφι, μια στις τόσες ρε αδερφέ, κι ας μην είναι καθημερινότητα, μπορώ να σου βγάλω τερατώδη νούμερα με χαρτί και με μολύβι.

Νομίζω το έχω ξεχειλώσει αυτό το θέμα στο παρακάτω θρεντ, χωρίς να αφήνω περιθώρια απορίας:


Μια καλή ανάγνωση όλου του παραπάνω θρεντ θα σου λύσει όλες μα όλες τις απορίες.

Όλες, εκτός από τα "ψιλά γράμματα" των παθητικών ηχείων, που είναι εγγενείς περιορισμοί κάθε σχεδίασης και χρειάζεται μελέτη του καθενός προϊόντος πιο "αναλυτικά"...

ΥΓ. Τις αυξήσεις στάθμης σε πρόσθεση ηχείων τις έχω γράψει αναλυτικά. Κάνεις λάθη, αλλά μικρή σημασία έχουν, στα έγραψε ο Μάρκου...

ΥΓ.2. το γκρουπ χαρμαν, επί εποχής Τουλ, περίπου όταν γεννήθηκες, υπολόγισε την απαιτούμενη ισχύ για οικιακή αναπαραγωγή μουσικής στο 1,5-2 κιλοβάτ. Δεν έκαναν πουθενά λάθος, και από τότε δεν άλλαξαν οι νόμοι της φυσικής. ;)
 
Last edited:

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.121
Για τα ηχεία τι έχεις να πείς? δλδ? Δεν χρειάζονται Pdf , απλή αριθμητική είναι.
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
 

susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.121
Κ ενα pdf της jbl για το 4645 που δινει +6db για δυο σαμπ και για να παρεις αλλα 6 db δεν πας σε 3 sub αλλα σε 4 και δεν + 6db αλλα 5db κ απο τα 4 sub για να παρεις αλλα μολις 4db πρεπει να πας στα 8, δηλαδη διπλασιαζεις........
αρα οπως τα λεω ακριβως ειναι ;)
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Και θέλεις να πεις ότι αυτό δεν επηρεάζει την αναπαραγωγή? Ότι τα προβλήματα του τυπικού οικιακού χώρου δεν τα ακούμε? Δεν μας ενοχλούν? Ότι η κλασική που είναι το δυσκολότερο είδος και ευτυχώς δεν έχω μπλέξει (πολύ) μπορεί να αναπαραχθεί σωστά
Οχι.... ακριβως το αντιθετο εγραψα.
Οτι τα προβληματα του χωρου επηρεαζουν τη μεγιστη σταθμη που μπορεις ν'ακουσεις.

Να προσθεσω την εστιαση, τη καθαροτητα, τα μεταβατικα, το δυναμικο ευρος
οπως τα προσλαμβανουμε στη θεση ακροασης.
Υπαρχουν ομως σοβαροτερα προβληματα ποιοτητας,
που πρεπει να λυσουμε μεχρι να φτασουμε εκει.
Ο,τι προβλημα λυνεται καλο ειναι αλλα στα σπιτια δουλευουμε παντα με περιορισμους.
Post automatically merged:

ή ας πούμε γιατί μετά απο πολύωρη ακρόαση στον απαράδεκτο οικιακό χώρο μας, έχουμε ελαφρύ πονοκέφαλο (ενώ ακούω ακόμη και με ψείρες σε σοβαρές εντάσεις χωρίς θέμα).
Μερικοι ισχυριζονται οτι φταινε τα Χαρμπεθ......
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.094
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top