- Μηνύματα
- 8.676
- Reaction score
- 6
The Bridge on the River Kwai - Μύθοι και Πραγματικότητα.
Αφορμή για αυτό το τοπικ στάθηκε η χθεσινή εκπομπή του δημοσιογράφου-ρεπόρτερ Σωτήρη Δανεζη και της εκπομπής τουΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ.
Σε αυτό το επεισόδιο η δημοσιογραφική ομαδα της εκπομπής ασχολείται με τη πραγματικότητα της ιστορίας και του μύθους που γέννησε η ταινία του David Lean με τον Alec Guinness.
Φιλμ που κέρδισε εφτα βραβεία Όσκαρ, που μεταξυ αυτων ηταν καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας.
Στα μέσα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, χιλιάδες Βρετανοί, Αυστραλοί, Ολλανδοί και Αμερικανοί αιχμάλωτοι πολέμου και εκατοντάδες χιλιάδες ασιάτες, εξαναγκάστηκαν από τον ιαπωνικό στρατό να εργαστούν στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ρανγκούν-Μπανγκοκ που θα έμενε στην ιστορία ως «ο Σιδηρόδρομος του Θανάτου».
Οι συνθήκες ήταν απάνθρωπες. Ατέλειωτες ώρες σκληρής εργασίας, δίχως φαγητό, ύπνο, βασική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Η συμπεριφορά ορισμένων Ιαπώνων αξιωματικών άγγιζε τα όρια του σαδισμού. Ένας στους τέσσερις εργάτες θα δούλευε μέχρι θανάτου που θα προκαλούσε η εξάντληση η ασιτία και οι ασθένειες όπως η χολέρα, η ελονοσία και ο τυφοειδής πυρετός.
Συνολικά, 13.000 αιχμάλωτοι πολέμου και περισσότεροι από 85.000 ασιάτες θυσιάστηκαν στο βωμό αυτού του μεγαλεπήβολου τεχνικού έργου που κατασκευάστηκε χωρίς κανείς να υπολογίσει το ανθρώπινο κόστος, για να εξυπηρετήσει αποκλειστικά, τα στρατιωτικά σχέδια της Ιαπωνίας.
Η σιδηροδρομική γραμμή λειτούργησε για 22 μήνες, πριν καταστραφεί από τις συμμαχικές δυνάμεις, στις 13 Φεβρουαρίου 1945. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, οι αμερικανοί κατασκεύασαν το πρώτο «έξυπνο όπλο», γνωστό ως βόμβα ΑΖΟΝ.
Εκατόν τριάντα χιλιόμετρα της γραμμής που κατασκεύασαν οι αιχμάλωτοι πολέμου χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα και αποτελούν μαζί με την περιβόητη «Γέφυρα του ποταμού Κβάι», μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Ταϊλάνδης.
Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ταϊλάνδης-Βιρμανίας ένωσε τα υπάρχοντα σιδηροδρομικά δίκτυα των δύο χωρών. Σκοπός των Ιαπώνων ήταν να διασφαλίσουν μελλοντικά τον γρήγορο ανεφοδιασμό του νέου μετώπου στην Ινδία.
Το 1957, μετά την προβολή της ταινίας η «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι», οι Ταϊλανδοί εκμεταλλευόμενοι αυτό το γεγονός άλλαξαν το όνομα του ποταμού «Μάε Κλόνγκ» σε «Κβάι», έκαναν τις απαραίτητες επισκευές στη γέφυρα, και άφησαν ελεύθερους τους τουρίστες να ζήσουν την ιστορία όπως την παρακολούθησαν στη μεγάλη οθόνη. Η «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι» αποτελεί μέχρι τις μέρες μας, μια σημαντική τουριστική ατραξιόν και ιστορικό σύμβολο της περιοχής.

Αφορμή για αυτό το τοπικ στάθηκε η χθεσινή εκπομπή του δημοσιογράφου-ρεπόρτερ Σωτήρη Δανεζη και της εκπομπής τουΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ.
Σε αυτό το επεισόδιο η δημοσιογραφική ομαδα της εκπομπής ασχολείται με τη πραγματικότητα της ιστορίας και του μύθους που γέννησε η ταινία του David Lean με τον Alec Guinness.
Φιλμ που κέρδισε εφτα βραβεία Όσκαρ, που μεταξυ αυτων ηταν καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας.

Στα μέσα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, χιλιάδες Βρετανοί, Αυστραλοί, Ολλανδοί και Αμερικανοί αιχμάλωτοι πολέμου και εκατοντάδες χιλιάδες ασιάτες, εξαναγκάστηκαν από τον ιαπωνικό στρατό να εργαστούν στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ρανγκούν-Μπανγκοκ που θα έμενε στην ιστορία ως «ο Σιδηρόδρομος του Θανάτου».
Οι συνθήκες ήταν απάνθρωπες. Ατέλειωτες ώρες σκληρής εργασίας, δίχως φαγητό, ύπνο, βασική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Η συμπεριφορά ορισμένων Ιαπώνων αξιωματικών άγγιζε τα όρια του σαδισμού. Ένας στους τέσσερις εργάτες θα δούλευε μέχρι θανάτου που θα προκαλούσε η εξάντληση η ασιτία και οι ασθένειες όπως η χολέρα, η ελονοσία και ο τυφοειδής πυρετός.
Συνολικά, 13.000 αιχμάλωτοι πολέμου και περισσότεροι από 85.000 ασιάτες θυσιάστηκαν στο βωμό αυτού του μεγαλεπήβολου τεχνικού έργου που κατασκευάστηκε χωρίς κανείς να υπολογίσει το ανθρώπινο κόστος, για να εξυπηρετήσει αποκλειστικά, τα στρατιωτικά σχέδια της Ιαπωνίας.
Η σιδηροδρομική γραμμή λειτούργησε για 22 μήνες, πριν καταστραφεί από τις συμμαχικές δυνάμεις, στις 13 Φεβρουαρίου 1945. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, οι αμερικανοί κατασκεύασαν το πρώτο «έξυπνο όπλο», γνωστό ως βόμβα ΑΖΟΝ.

Εκατόν τριάντα χιλιόμετρα της γραμμής που κατασκεύασαν οι αιχμάλωτοι πολέμου χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα και αποτελούν μαζί με την περιβόητη «Γέφυρα του ποταμού Κβάι», μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Ταϊλάνδης.

Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ταϊλάνδης-Βιρμανίας ένωσε τα υπάρχοντα σιδηροδρομικά δίκτυα των δύο χωρών. Σκοπός των Ιαπώνων ήταν να διασφαλίσουν μελλοντικά τον γρήγορο ανεφοδιασμό του νέου μετώπου στην Ινδία.

Το 1957, μετά την προβολή της ταινίας η «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι», οι Ταϊλανδοί εκμεταλλευόμενοι αυτό το γεγονός άλλαξαν το όνομα του ποταμού «Μάε Κλόνγκ» σε «Κβάι», έκαναν τις απαραίτητες επισκευές στη γέφυρα, και άφησαν ελεύθερους τους τουρίστες να ζήσουν την ιστορία όπως την παρακολούθησαν στη μεγάλη οθόνη. Η «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι» αποτελεί μέχρι τις μέρες μας, μια σημαντική τουριστική ατραξιόν και ιστορικό σύμβολο της περιοχής.