Trinnov Altitude

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.607
Reaction score
27.951
Εννοώ Atmos Music lossless.
Νομίζω πάνε παραπάνω.

Όλα αυτά που πληρώνουμε για να γίνουν (calibration, target curve, etc) από DSP δεν περνάνε;

Αν ναι, @@ μάντολες.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Είδα σε μια παρουσίαση (νομίζω video 2019) άνθρωπο από την εταιρεία να λέει ότι οι Altitude είναι οι μοναδικοί Processors που κάνουν ψηφιακή επεξεργασία (DSP) στην αρχική ανάλυση του σήματος.
Δηλαδή ο Altitude 16 πχ επεξεργάζεται στα 96k και ο Altitude 32 στα 192k.
Κάτι τέτοιο λέει γίνεται μόνο στην Trinnov καθώς όλες οι άλλες εταιρείες επειδή δουλεύουν με τον τρόπο που δουλεύουν αναγκαστικά ότι σήμα και να πάρουν το κατεβάζουν στα 48k γιατί μέχρι εκεί πάει το DSP. Δεν πάει παραπάνω. Aντιθετα σε minidsp το dirac δουλευει σε 96Κ.


Έτσι είναι;
Γενικα οταν το dsp τρεχει σε υπολογιστη, οπου οι υπολογιστικες δυνατοτητες ειναι καλυτερες, η επεξαργασια γινεται στην native αναλυση. Π.χ. το dirac σε υπολογιστη δεχεται αναλυση μεχρι 24/192, και δουλευει σε native αναλυση χωρις src και με 32 bit floating point arithmetics. Aντιθετα σε minidsp, το dirac δουλευει σε 96Κ. Σε avrs πιθανως να δουλευει και σε 48Κ, κανοντας τις απαραιτητες μετατροπες με src.

 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.412
Αν και δεν ξέρω θεωρία, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα υπόλοιπα AV είναι με αρχεία που δεν είναι πολλαπλάσια του 48, πχ με το τυπικό 44,1 του Redbook, ή με το 88,2 πολλών HD.

Κάποια στραβή γίνεται εκεί με τα μαθηματικά. Ας μας πούνε οι φυσικομαθηματικοί.


το ASR θα έχει σύντομα review του Altitude 16,
όχι ότι έχει και κάποια ιδιαίτερη σημασία,
Δεν έχει.
Τα reviews του ASR είναι εκτός θέματος για τα AV products, μιας και μετράνε μόνο 2 κανάλια.
Μια φορά μέτρησε ο Αμιρ και κεντρικό και ξεβρακώθηκε η DENON:

IMG_1998.jpg


Το κεντρικό κανάλι, δηλαδή το σημαντικότερο, μετράει αρκετά χειρότερα από τα L-R, και δεν ξέρουμε καν πως μετράνε τα surrounds. Αλλά εγώ θέλω να ξέρω πως μετράνε όλα τα κανάλια, δεν αγοράζω AV για να ακούω δικάναλο ;)

Επίσης ξέρουμε (το παραδέχτηκε ο ίδιος ο Αμιρ) πως η πηγή του σήματος μέτρησης που χρησιμοποιεί (το HDMI της κάρτας γραφικών του PC του) έχει θόρυβο.

Πρέπει να αγοράσει πολυκάναλο Audio Precision αν θέλει να έχει σωστή εικόνα.

Επίσης ξέρουμε πως το DAC του Trinnov έχει SINAD (μέτρηση κατασκευαστή) 100db, οπότε η μέτρηση του συνολικού κυκλώματος θα είναι ακόμα πιο κάτω.

Screen Shot 2021-05-23 at 8.35.51 PM.png


Είναι λίγο προϊστορικό (2003-2004 :biggrin:), αλλά το ερώτημα είναι αν έχει νόημα η συζήτηση...

Τέλος πάντων, έχουν έτοιμο καινούργιο dac board για όποιον ακούει τέτοιες παραμορφώσεις...

Αυτό που μας ενδιαφέρει με τα AV products είναι:
  • να μην είναι χαλασμένα
  • να μην έχουν bugs
  • να έχουν χρήσιμα features
  • να έχουν καλό software. Αυτό πληρώνουμε ουσιαστικά, το software. Αυτό ακούγεται τελικά.
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.312
Reaction score
7.823
Γενικα οταν το dsp τρεχει σε υπολογιστη, οπου οι υπολογιστικες δυνατοτητες ειναι καλυτερες, η επεξαργασια γινεται στην native αναλυση. Π.χ. το dirac σε υπολογιστη δεχεται αναλυση μεχρι 24/192, και δουλευει σε native αναλυση χωρις src και με 32 bit floating point arithmetics. Aντιθετα σε minidsp, το dirac δουλευει σε 96Κ. Σε avrs πιθανως να δουλευει και σε 48Κ, κανοντας τις απαραιτητες μετατροπες με src.

Σε 48 με dirac, σε 96 χωρις.
Για το minidsp λεω
 

Μηνύματα
27.207
Reaction score
25.182
Σωστά.

Λάθος.
Δείξε μου ένα που δεν έχει εγγενή συχνότητα δειγματολειψίας 48khz.
Μιλάμε για blue ray , έτσι ? είτε μουσικό κονσέρτο η ταινία.
Δλδ είτε με dolby atmos είτε με dts x pro.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Οι πολυκαναλοι trinnov ειναι οι μονοι avrs που ειναι υπολογιστες (αρα τρεχουν καλο dsp), εχουν καλο software και εχουν και ολους τους αποκωδικοποιητες. Σαν τα ηλεκτρικα τεσλα ενα πραμα, χωρις ανταγωνισμο.

Για μονοκαναλα και στερεοφωνικα συστηματα, dirac σε υπολογιστη ειναι η καλυτερη λυση, εκτος αν εισαι ο γκουρου και κεντας στο χερι.

 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
7.142
Reaction score
7.182
Δείξε μου ένα που δεν έχει εγγενή συχνότητα δειγματολειψίας 48khz.
Όλα αυτά, αν δεν απατώμαι:
 

Μηνύματα
27.207
Reaction score
25.182
Ναι αυτά είναι υβριδικά , περιέχουν και άλλα streams πλην του κλασσικού 16 bit 48 khz.
Δεν είναι όμως αποκλειστικά έτσι δλδ μόνο άλλα hi rez αρχεία.


Ακυρο τώρα το είδα ότι έχει , και χωρίς 48khz , δικό μου το λάθος.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.607
Reaction score
27.951
Για τους δικάναλος που δεν κάνουν calibration όλα καλά. Ας πάρουν και 96 και 192.

Για τους δικάναλους που ακούν με calibration και για όλους του πολυκάναλους 48k είναι το ταβάνι και δεν έχει κανένα νόημα παραπάνω. Πεταμένα λεφτά, πεταμένος χώρος.

Εξαιρούνται οι PC και οι Trinnov users.

Ωραία η κοροϊδία. Μια χαρά και το marketing. Μπορούμε να δεχθούμε μέχρι και 192 σου λέει ο άλλος. Πουθενά και κανένας δεν σου λέει ότι όσα και να λάβει 48 θα σου δώσει.
Και δεν είναι θέμα αν θα ακούσεις διαφορά. Είναι η κοροϊδία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Πουθενά και κανένας δεν σου λέει ότι όσα και να λάβει 48 θα σου δώσει
Στα ψιλά γράμματα τα λένε όλοι.

Προσωπικά, δεν το θεωρώ "θέμα" το να δουλεύει στα 24/48, αρκεί να τηρείται το 24 και το 48 σε όλο το path.



ΥΓ.
1. Το ρεντ μπουκ (16/44) συνεχίζει να είναι άνω των δυνατοτήτων αναπαραγωγής των ηχειακων συστημάτων.
2. Η ομοιογένεια δυνατοτήτων ανάλυσης και θορύβου όλων των καναλιών ενός πολυκαναλου σεταπ, είναι μια ιδιαιτέρως πονεμένη ιστορία, που ξεκινάει από τα ηχεία των περιφερικων καναλιών, κι εκεί παραμένει το κυρίως πρόβλημα στην συντριπτική πλειοψηφία των σεταπ, σε συνδυασμό με ατασθαλίες τοποθέτησης, και στο τέλος, κερασάκι στην τούρτα είναι η αμομοιογενεια δυνατοτήτων των av.
 
Last edited:

Μηνύματα
27.207
Reaction score
25.182
Τα 48 είναι δεδομένα παντού και δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί , σιγά την συχνότητα δειγματοληψίας.
Τα 24 Bit μήκος λέξης όμως , δεν νομίζω ότι είναι και τόσο πολύ καθιερωμένο που το συναντάμε κάθε μέρα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.607
Reaction score
27.951
Στα ψιλά γράμματα τα λένε όλοι.

Προσωπικά, δεν το θεωρώ "θέμα" το να δουλεύει στα 24/48, αρκεί να τηρείται το 24 και το 48 σε όλο το path.
Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να μην είναι 24/48 σε όλα το φάσμα και να κατεβαίνει ακόμα;

Γενικά πιστεύω ότι η βελτίωση που θα δώσει η ισοστάθμιση είναι πολύ σημαντικότερη από τα 96 ή τα 192.

Οκ, τα αναφέρουν στα ψιλά γράμματα. Στα ψιλά όμως, ενώ το 192 είναι φάτσα φόρα, λες και παίζει κανένα ρόλο.
Το σημαντικότερο που είναι το output γαργάρα.

Είμαι βέβαιος ότι υπάρχει πάρα πολύ κόσμος που δεν το ξέρει. Όπως και εγώ μέχρι εχθές. Και αγοράζει αρχεία 96αρια και 192αρια. Γεμίζει δίσκους χωρίς λόγο για να ακούσει αυτό που θα έπρεπε να είναι φάτσα φόρα και όχι στα ψιλά γράμματα.

Αυτά.

Άντε καλημέρες
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Η μετατροπή σε 48K, ειδικά από μή ακέραια (υπό-)πολλαπλάσια και ειδικά αν γίνεται με αριθμητική χαμηλής ακρίβειας, δεν είναι ακριβής. Τώρα αν ακούγεται, αυτό είναι άλλη ιστορία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Τόσο το μήκος λέξης (24) όσο και η άνω του ρεντ μπουκ δειγματοληψια, έχουν νόημα μόνο στο στάδιο dsp.

Γενικά δηλαδή, έχουν νόημα μόνο στα στάδια επεξεργασίας του σήματος, και όχι οπουδήποτε αλλού.

Το αγνό παρθένο σήμα, να θυμηθούμε πως έχει περάσει από αλλεπάλληλα στάδια χοντρής επεξεργασίας κατά τη διαμονή του στο στούντιο, όπου θα είμαστε "τυχεροί" αν χρησιμοποιούν 24/96 path, κάτι για το οποίο μη δίνετε όρκο.
 

Μηνύματα
7.257
Reaction score
11.800
Δηλαδή, εμείς που χρησιμοποιούμε υπολογιστή για αναπαραγωγή και διόρθωση, θα πρέπει να έχουμε την ίδια δειγματοληψία στο αρχείο διόρθωσης και στην έξοδο της κάρτας ήχου, ανεξάρτητα απο τη δειγματοληψία του ίδιου του αρχείου που θα παίξει. Αν δηλαδή για παράδειγμα έχουμε τον κάλο και θέλουμε να διορθώσουμε με 96Κ, τότε το 44.1Κ αρχείο θα δεχτεί upsampling απο τον υπολογιστή. Το κατάλαβα σωστά;
Ή αντίστροφα, αν φτιάξουμε αρχείο διόρθωσης 44.1Κ ή 48Κ, τότε θα ρυθμίσουμε την έξοδο στη δειγματοληψία του αρχείου διόρθωσης, άρα αν παίξουμε ένα αρχείο π.χ. 96Κ, αυτό θα δεχτεί downsampling. ε?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να μην είναι 24/48 σε όλα το φάσμα και να κατεβαίνει ακόμα;
Ναι, βεβαίως. Ακόμα και σε "ψιλοπραγματα", ένα bass management, ενα volume, ένα upmixing, ένα dolby decoding, κάπου.

Τα 99 στα 100 στάδια του dsp γίνονται σε μικρά κλειστά μαύρα κουτιά, χωρίς να έχει άποψη κανένας κατασκευαστής.

Το μόνο μηχάνημα av που γνωρίζω χωρίς κανένα μαύρο κουτί σε κανένα στάδιο, είναι το τρινοβ.

Οκ, τα αναφέρουν στα ψιλά γράμματα. Στα ψιλά όμως, ενώ το 192 είναι φάτσα φόρα, λες και παίζει κανένα ρόλο.
Γι'αυτο εδώ και χρόνια φωνάζουμε πως αυτά είναι ανόητα.. Πόσες φορές έχει ειπωθεί ότι ο τάδε av έχει τα τάδε dac που είναι υψηλότερων προδιαγραφών από τα dac του δείνα av? Μάλλον τώρα κατάλαβες το ανόητο του θέματος..
Δηλαδή, εμείς που χρησιμοποιούμε υπολογιστή για αναπαραγωγή και διόρθωση
Εκεί χρειάζεται ειδικές κάρτες ήχου (βαριές επαγγελματικές) με ειδικά software, με ειδικά στάδια upsampling, που υλοποιούνται με ειδικό hardware, με ειδικό χειρισμό του clock, με ειδικό dither, που να δουλεύει σε ειδικά πρωτόκολλα (AES ebu pro) που δεν υπάρχουν σε καμία consumer εφαρμογή, σε κανένα consumer hardware, κλπ.

Δεν είναι τυχαίο πως η lynx audio έχει διαφορετικές κάρτες AES ebu pro με και χωρίς upsampling, με διαφορετικές δυνατότητες, με διαφορετικό hardware και με διαφορετική τιμή..

Σε αυτά τα θέματα, δεν μιλάμε απλώς για software, μιλάμε για ειδικό hardware.

Sorry, αλλά είναι πολύ βαθύ το πηγάδι.
Ένα reverse engineering σε επαγγελματικές λύσεις στουντιακης χρήσης θα σας δείξει τα απαιτούμενα hardware & software για 24/96 dsp path.

To 16/48 με το 24/48 δεν διαφέρει απλώς στο νούμερο, υπάρχει 2 ειδών 24-αρα λέξη, μια consumer και μια pro, η consumer δεν έχει τις δυνατότητες της pro, έχει κενά ψηφία.

Οι συσκευές τύπου metric halo έως trinnov, δεν είναι consumer συσκευές. Είναι τανκς μεταμφιεσμενα σε Toyota Yaris, ώστε να τα παίρνει και κανένας για κίνηση μέσα στην πόλη..
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.312
Reaction score
7.823
Παντως η Hypex στα DLCP, Fusion και στα Grimm, τρεχει το DSP στα 93,75kHz και στο white paper των Grimm λεει ο Μπρουνο οτι:
Screenshot 2021-05-24 112024.jpg

(ο Ζαπ μου το ειχε πει. Εγω, που να παρω χαμπαρι? :gotcha: )

Επισης, δεν ειναι οτι βαζεις 192 και παιρνεις 48.
Στο output 192 παιρνεις.
Τωρα τι γινεται στο ενδιαμεσο, δεν ειναι οτι ειναι και τοσο απλο για να στο εξηγησει σε ενα marketing brochure.
Οποτε σου λεει 192 και εισαι χαρουμενος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Αν κάνεις σωστά (μεγάλη κουβέντα) μετατροπή ενός αρχείου 24/192 σε 16/44, είναι αδύνατον να διακρίνεις διαφορά μεταξύ τους.

Τα σύγχρονα dac, ανεξαρτήτως δειγματοληψιας του σήματος, θα το μετατρέψουν σε κείνη τη δειγματοληψια που τα βολεύει για να λειτουργήσουν στο μέγιστο των ικανοτήτων τους (oversampling).

Γενικά, αυτά είναι θέματα που δε μας αφορούν.

Κανένας μας δεν χρειάζεται να χαίρεται όταν του λένε για 24/192, ιδίως αν είναι πραγματικά ενήμερος για τις δυνατότητες του ηχειακου του σεταπ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.607
Reaction score
27.951
Τόσο το μήκος λέξης (24) όσο και η άνω του ρεντ μπουκ δειγματοληψια, έχουν νόημα μόνο στο στάδιο dsp.
Αυτό πρέπει να το καταλάβουν καλά όλοι.
Η μεγάλη δειγματοληψια αφορά τα studios και μόνο και επιδρά σε πράγματα που δεν τα λες και χρήσιμα για τον τελικό ακροατή.
 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.563
Μηνύματα
2.865.666
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top