Ποια μάρκα ελαστικών εμπιστεύεστε συνήθως;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Συμβουλές:

Πίεση στα λάστιχα. Είναι πιο σημαντικό θέμα από το πιο λάστιχο (επώνυμο) θα βάλεις. Συχνός έλεγχος, και προσαρμογή των πιέσεων αναλόγως φορτίου, σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσεις του αυτοκινήτου. Υπ'οψιν ότι την πίεση των ελαστικών την ελέγχουμε όταν είναι κρύα τα λάστιχα. Και σε πάρα πολλά βενζινάδικα, τα πιεσομετρα που έχουν είναι για πέταμα, σα την αυτοματοποιημένη ισοσταθμιση χώρου φτηνών av ενισχυτών και χειρότερα.. 8-)

Τέλος, από τα επώνυμα, εγώ προσωπικά μισελεν δε βάζω ούτε να με πληρώνεις. :D:p
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.457
Reaction score
74.945
Απο τότε που αποχώρησε η Michelin υπάρχει στοκ μόνο σε dealers. Αν η διάσταση είναι λίγο περίεργη, περιμένεις. Και περιμένεις...

Έσκισα λάστιχο λίγων εβδομάδων, δεν υπήρχε, έκανα παράπονα, με πήραν τηλέφωνο κάτι διευθυντές, μου υποσχέθηκαν οτι θα εξασφαλίσουν λάστιχο και με έγραψαν. Ήρθε μετά απο 2 μήνες.
Τέλος, από τα επώνυμα, εγώ προσωπικά μισελεν δε βάζω ούτε να με πληρώνεις. :D:p
Βάζε γιοκοχάμες και παράντες τότε, να σηκώνεται στις δυό ρόδες. :roflmao:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Συστήνεται ανεπιφύλακτα να αγορασετε ένα ηλεκτρονικό πιεσόμετρο ελαστικών ακριβείας με 20-25€, με το οποίο ελέγχεις την πίεση των ελαστικών σου με ακρίβεια και μπορείς να μειώσεις πίεση, όχι να αυξήσεις.

Προσωπικά, επειδή έχω σιχαθεί την κατάσταση, όταν πάω σε βενζινάδικο βάζω μπολικη πίεση, και αφού κρυώσει το αυτοκίνητο, συχνά την επόμενη μέρα, πριν ξεκινήσω, σεταρω με ακρίβεια την πίεση στα λάστιχα. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Να σας πω μία πρόσφατη ιστορία για του λόγου το αληθές: πάω για αλλαγή ελαστικών, τελειώνει η διαδικασία, και πριν πάρω το αυτοκίνητο τους ρωταω αν βαλαν την σωστή πίεση στα λάστιχα, διότι αλλιώς βγάζει ένδειξη στο ταμπλό.
Με διαβεβαίωσε λοιπόν ο εγκαταστάτης ότι η πίεση ελέγχθηκε να είναι αυτή που τους είχα πει.
Μπαίνω στο αυτοκίνητο, το ξεκινώ, και τσουπ η ένδειξη πίεσης! Χαχαχα
Τους το λέω, οπότε βγάζουν άλλο πιεσόμετρο ψηφιακό από το συρτάρι, το προσαρμόζουν στο λάστιχο αέρα και ξαναβάζουν αέρα στα λάστιχα, διαβεβαιώνοντάς με τώρα ότι 1000% η πίεση είναι σωστή, και η ένδειξη θα φύγει από το ταμπλό μόλις κυλήσει το αυτοκίνητο.
Μπαίνω στο αυτοκίνητο και φεύγω, και μετά από κάνα μισαωρο οδήγησης που δεν είχε σβήσει η ένδειξη, πριν πάω στην αντιπροσωπεία, σταματάω σε βενζινάδικο για να ελέγξω μόνος μου τις πιέσεις. Τις βρίσκω να έχουν διακυμάνσεις, λίγο πάνω λίγο κάτω, τις διορθώνω και ξεκινάω.
Η ένδειξη στο καντράν σταθερά αναμμένη, οπότε πάω καρφί στην αντιπροσωπεία, μήπως με την αλλαγή ελαστικών κάναν κάποια ζημιά στο σύστημα ελέγχου πίεσης.
Φτανω αντιπροσωπεία μετά από άλλο ένα μισαωρο οδήγησης, με την ένδειξη αναμμένη. Τους εξηγώ το περιστατικό, πως διπλοτσέκαραν την πίεση στο μαγαζί, πως την τσεκαρα και γω σε βενζινάδικο, άρα μάλλον κάτι χάλασαν.

Γελάει ο τύπος στην αντιπροσωπεία, φέρνει το δικό του πιεσόμετρο να βάλει πίεση, μου λέει "εμείς εδώ στην τογιότα, κάθε εξάμηνο τα καλιμπράρουμε τα πιεσομετρα" και φυσικά οι πιέσεις των ελαστικών βρέθηκαν κουκουρούκου εντελώς! Χαχαχα

Η ένδειξη έσβησε κατευθείαν από το καντράν, αφού μπήκε σωστή πίεση (επιτέλους) στα ελαστικά. Το τσεκαρα και με το δικό μου πιεσόμετρο στο σπίτι. ;)

Τα παραπάνω έγιναν πριν μία βδομάδα. Έβαλα μπριτζεστον (για τους περίεργους) :)
Βάζε γιοκοχάμες και παράντες τότε, να σηκώνεται στις δυό ρόδες. :roflmao:
Βάλε μισελεν εσύ, να σου σκίζονται τα βρακιά! :p:D

Στο άλλο αυτοκίνητο, έβαλα γιοκοχαμα, 230€ η τετράδα, είναι φιατ πάντα ντιζελάκι. Κι έβαλα πολύ πονηρή διάσταση στην 13-αρα σιδερένια ζάντα του! ;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Παλιά είχα δοκιμάσει πολλά ελαστικά επιδόσεων. Συνήθως τα κρατούσα για 20.οοο χλμ τα λάστιχα όταν οδηγούσα απαιτητικά. Σπάνια, δηλαδή μία φορά μόνο, έφτασα τα 25.οοο χλμ.

Εξαίρεση στον γενικό αυτό κανόνα, αποτέλεσε το μισελεν, το παϊλοτ εξαλτο, το οποίο όταν βγήκε έπαιρνε τις καλύτερες κριτικές παντού, και το φορεσα. Το άλλαξα στα 4.οοο χλμ, γιατί ήταν για πέταμα από τα 3,5οο χλμ, κι ήμουν τυχερός γιατί το πήραν πίσω σε πολύ καλά λεφτά, αφού το είχα 1 μήνα μόνο και εξωτερικά φαίνονταν σα καινούργιο. Η αλήθεια όμως ήταν άλλη. Μέχρι τα 3,5οο χλμ ήταν όντως ΚΟΡΥΦΑΙΟ. Απίστευτο γκριπ. Μετά, αφού ελιωσα μία εξαιρετική γόμα που είχαν εξωτερικά, ήταν ένα μέτριο προς κακό ελαστικό. Και ψάχνοντας, ανακάλυψα πως όντως η μισελεν έβαζε μία τρομερή γόμα εξωτερικά στο λάστιχο, για να βγαίνει πρώτο σε όλα τα τεστ, και από κάτω είχε μία απλή και σκληρή γόμα, για το τρεντγουερ, να βγάζει πολλά χιλιόμετρα χωρίς φθορά. Αισχος.

Την ίδια εποχή, η μπριτζεστον χρησιμοποιούσε επίσης 2 γόμες στα ελαστικά, μία εξαιρετική και μία κάτω του μετρίου, μόνο που η μπριτζεστον είχε 2 στρώσεις εξαιρετικής γομας, με μία λεπτή ενδιάμεση στρώση της μέτριας. Το αποτέλεσμα ήταν το αυτοκίνητο να πηγαίνει άριστα για 10.οοο χλμ, μετά να γίνεται τσουλήθρα για 1-2.οοο χλμ, και μετά ξανά εξαιρετικό για άλλα 10.οοο χλμ, μέχρι να φθαρεί και η δεύτερη στρώση εξαιρετικής γόμας, και να βγεί από κάτω μία σκληρή για τρεντγουερ, οπότε το λάστιχο πήγαινε για πέταμα αν ήσουν απαιτητικός, αλλιώς μία χαρά τσουλούσε για άλλα 40.οοο χλμ.

Η μπριτζεστον το έκανε αυτό διότι αδυνατούσε να δέσει αυτή η γόμα σε όλο το πάχος του πέλματος, ήταν κατασκευαστικό το πρόβλημα. Ίσως για τον ίδιο λόγο και η μισελεν.

Η γιοκοχαμα ήταν η μόνη με την ίδια γόμα από κορυφή μέχρι τα λινά, με αποτέλεσμα το λάστιχο είχε ίδιο κράτημα μέχρι να το λιωσεις, κι όσο τρελό κι αν μου ακουγόταν, το γιοκοχαμα το κράτησα για 45.οοο χλμ, το οποίο παραμένει προσωπικό ρεκόρ. Μέχρι τέλους έπιανε απίστευτα στο στεγνό, αλλά επειδή είχε φύγει σχεδόν όλο το πέλμα (λίγο ήθελε για να γίνει σλικ), η υδρολισθηση ερχόταν για πλάκα.. ;)

Γενικά τα γιοκοχαμα τα θεωρώ κορυφές, πολύ τίμια για τα λεφτά τους, σε κάθε κατηγορία τιμής. Και κοντινενταλ καλά, και μπριτζεστον, και τογιο. Μέχρι εκεί η ποικιλία από μάρκες που θα δω, ακόμα και για το πάντα. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Έχω 3 μετρητικά στο σπίτι, 2 ψηφιακά κι 1 αναλογικό. Τα πήρα όλα από eBay, κι αυτό μου βγήκε κορυφή, είναι το καλύτερο και με διαφορά, εδώ επί του έργου:

IMG_20161018_162857.jpg


Και είναι και παμφθηνο το συγκεκριμένο:

http://m.ebay.com/itm/New-Digital-L...ar-Motorcycle-150PSI-/131881378723?nav=SEARCH

Όποιος ενδιαφέρεται, ας το πάρει άφοβα, είναι εγγύηση! ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Για απλούς χρήστες σε προσθιοκινητο όχημα, που οδηγούν χαλαρά και προσεκτικά χωρίς να δοκιμάζουν όρια πρόσφυσης, όπου φθείρονται κατά βάση μόνο τα μπροστινά ελαστικά (τα πίσω μένουν σα καινούργια, απλή καρότσα), υπάρχει η εξής πονηρή επιλογή:

Τέτοια εποχή παίρνεις 2 λάστιχα χειμερινά, να τραβαν και σε χιόνι, και τα βάζεις μπροστά.
Κι όλος ο χειμώνας πάει λουκούμι, δε γλιστρά πουθενά, πάει και σε χιόνι άμα λάχει.

Την άνοιξη τα βάζεις πίσω τα χειμερινά, όπου δε θα τραβαν ζόρι, και μπροστά βάζεις 2 νέα καλοκαιριού.

Κι είσαι κύριος. Και τέλος φθινοπώρου, αλλάζεις τα μπρος πίσω, να έχεις πάλι τα χειμωνιάτικα μπροστά για το χειμώνα. Οικονομοτεχνικά συμφέρουσα επιλογή, και καλό κράτημα έχεις πάντα, χειμώνα καλοκαίρι. ;)

Έτσι, χονδρικά, με τυπική χρήση, τα χειμωνιάτικα σου βγάζουν 3 χειμώνες και τα καλοκαιρινά 4 καλοκαίρια. Λίγο πιο εύκολα φθείρονται τα χειμωνιάτικα δηλαδή, τα οποία συνήθως είναι και πιο φτηνά. Προσοχή στα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας των χειμερινών ελαστικών. ;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Εγώ όχι! ;)
Πλέον Θεσσαλονικη Αθήνα, μπορεί να μην πιάσω καθόλου 130 χλμ/ωρα. Βάζω το κρουζ κοντρολ στα 120 και τσουλάει! :roflmao:

Και λάστιχα αλλαζω στα 40.οοο χλμ, θες δε θες! (leasing). :lol:

Καρτ αγωνιστικά έχει κοντά, στην πίστα των σερρων πάω αν με πιάσουν κέφια! Αίσθηση οδήγησης; Ο,τι πιο κοντά σε φόρμουλα 1, καμία σχέση με ιχ αυτοκινήτου! ;)
 

Μηνύματα
20.192
Reaction score
14.693
Για απλούς χρήστες σε προσθιοκινητο όχημα, που οδηγούν χαλαρά και προσεκτικά χωρίς να δοκιμάζουν όρια πρόσφυσης, όπου φθείρονται κατά βάση μόνο τα μπροστινά ελαστικά (τα πίσω μένουν σα καινούργια, απλή καρότσα), υπάρχει η εξής πονηρή επιλογή:

Τέτοια εποχή παίρνεις 2 λάστιχα χειμερινά, να τραβαν και σε χιόνι, και τα βάζεις μπροστά.
Κι όλος ο χειμώνας πάει λουκούμι, δε γλιστρά πουθενά, πάει και σε χιόνι άμα λάχει.

Την άνοιξη τα βάζεις πίσω τα χειμερινά, όπου δε θα τραβαν ζόρι, και μπροστά βάζεις 2 νέα καλοκαιριού.

Κι είσαι κύριος. Και τέλος φθινοπώρου, αλλάζεις τα μπρος πίσω, να έχεις πάλι τα χειμωνιάτικα μπροστά για το χειμώνα. Οικονομοτεχνικά συμφέρουσα επιλογή, και καλό κράτημα έχεις πάντα, χειμώνα καλοκαίρι. ;)

Έτσι, χονδρικά, με τυπική χρήση, τα χειμωνιάτικα σου βγάζουν 3 χειμώνες και τα καλοκαιρινά 4 καλοκαίρια. Λίγο πιο εύκολα φθείρονται τα χειμωνιάτικα δηλαδή, τα οποία συνήθως είναι και πιο φτηνά. Προσοχή στα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας των χειμερινών ελαστικών. ;)

Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται.

Κάτι σε πιο ευρωπαϊκό τρικ έχεις Κώστα?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Η ελλαδα είναι ευρωπη φίλε μου! ;)

Κι όταν η κίνηση είναι στους εμπρός τροχούς, η λύση που έδωσα, με διαφορετικό ελαστικό εμπρός και πίσω, είναι σωστή (μόνος περιορισμός το όχημα να φοράει ίδιας διάστασης ελαστικά μπρος πίσω).

Για πίσω κίνηση, ή τετρακίνηση, δε παίζει τέτοια λύση. (το εφαρμόζουν κάποιοι χιαστί, αλλά δε συμφωνώ) ;)
 

Μηνύματα
2.682
Reaction score
1.396
Yokohama & πάλι Yokohama. Δεν τα αλλάζω με τίποτα από όσα τουλάχιστον έχω δοκιμάσει. Bridgestone & Vredestein στις αμέσως επόμενες επιλογές και στον πάτο...μαντέψατε ? Michelin φυσικά...απλά απαράδεκτα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Εξαίρεση στον γενικό αυτό κανόνα, αποτέλεσε το μισελεν, το παϊλοτ εξαλτο, το οποίο όταν βγήκε έπαιρνε τις καλύτερες κριτικές παντού, και το φορεσα. Το άλλαξα στα 4.οοο χλμ, γιατί ήταν για πέταμα από τα 3,5οο χλμ, κι ήμουν τυχερός γιατί το πήραν πίσω σε πολύ καλά λεφτά, αφού το είχα 1 μήνα μόνο και εξωτερικά φαίνονταν σα καινούργιο. Η αλήθεια όμως ήταν άλλη. Μέχρι τα 3,5οο χλμ ήταν όντως ΚΟΡΥΦΑΙΟ. Απίστευτο γκριπ. Μετά, αφού ελιωσα μία εξαιρετική γόμα που είχαν εξωτερικά, ήταν ένα μέτριο προς κακό ελαστικό. Και ψάχνοντας, ανακάλυψα πως όντως η μισελεν έβαζε μία τρομερή γόμα εξωτερικά στο λάστιχο, για να βγαίνει πρώτο σε όλα τα τεστ, και από κάτω είχε μία απλή και σκληρή γόμα, για το τρεντγουερ, να βγάζει πολλά χιλιόμετρα χωρίς φθορά. Αισχος.
Έχω ακούσει από τόσους πολλούς αντίστοιχες ιστορίες που δεν βάζω μισελέν ούτε σε μισή τιμή αν μου τα δώσουν...:p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Υψηλών ταχυτήτων και απαιτήσεων χειμωνιάτικα, είχε μέχρι πρόσφατα μόνο η γιοκοχαμα, το w-drive v-905 με δείκτη ταχύτητας w (270 χλμ/ω), το οποίο και φορούσα τους χειμώνες (την εποχή των παράντα), και όντως ήταν χειμωνιάτικο υψηλών επιδόσεων. Υψηλότερων. ;)

225/40/18 92w (έως 97w, με 4 διαβαθμίσεις βάρους μαζί με το 99v στην ίδια διάσταση)

Τέτοιες πολυτέλειες, μόνο η γιοκοχαμα. ;)

Η πικρή αλήθεια με τις γόμες των ελαστικών, είναι πως έχουν πολύ συγκεκριμένα και στενά θερμοκρασιακά όρια ιδανικού γκριπ. Αυτά τα ανακαλύπτει κανείς αν ασχοληθεί με αγωνιάρικα λάστιχα, όπου όλοι αγοράζουν σλικ μία γόμα επιλογής, και σκάβουν αυλάκια αναλόγως συνθηκών οδοστρώματος (η χάραξη ελαστικών είναι απλή υπόθεση και τα ιδανικά πέλματα είναι πλήρως προαποφασισμένα για καθε οδόστρωμα).
Εκεί λοιπόν, βλέπεις πως έχει γόμα από 15 έως 20 βαθμών κελσίου, από 17 έως 22, από 19 έως 24, κλπ. Είναι πραγματικά πολύ στενά τα θερμοκρασιακά όρια της βέλτιστης συμπεριφοράς για κάθε γόμα. Και υπάρχουν και μείγματα από γόμες, σε αναλογίες στάνταρ. Γι'αυτό ακριβώς, ένα εξαιρετικό υπερυψηλών επιδόσεων πρόσφυσης ελαστικό μιας σοβαρής εταιρείας, θα εμφανίζει άψογη συμπεριφορά μόνο σε κάποια στενά θερμοκρασιακά όρια, και θα το λέει στο pdf του ελαστικού! ;)

Θυμάμαι λόγου χάριν, ότι το παράντα μόλις η θερμοκρασία έπεφτε κάτω από 9 βαθμούς, ήταν σα να οδηγώ στις ζάντες! Χαχαχα, βουρ τσουλήθρα για χειμωνιάτικα!

Οι εταιρείες για να βγάλουν ελαστικά που να μην είναι τόσο απόλυτα τα θερμοκρασιακά όρια, κανουν υποχώρηση στις επιδόσεις, διότι απλώς αναμιγνύουν 2-3 διαφορετικές γόμες, με αποτέλεσμα σε κάθε θερμοκρασία μόνο ένα τμήμα της γομας στο πέλμα έχει γκριπ, το υπόλοιπο πέλμα τσουλήθρα, οπότε σε καμία θερμοκρασία δεν είναι κορυφαίο το ελαστικό, αλλά είναι σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών χρηστικό. Όσο πιο καθαρή η κάθε γόμα, τοσο καλύτερο το γκριπ σε κάθε θερμοκρασιακό όριο, και τόσο πιο στενό αυτό το όριο. Τα λάστιχα υψηλών επιδόσεων, έχουν στενά θερμοκρασιακά όρια βέλτιστης πρόσφυσης, αλλά με πραγματικά υψηλότατες έως εξωπραγματικές επιδόσεις εκεί. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται.
Έψαχνα να βρω μήπως τυχόν υπάρχει κάποιος γραπτός περιορισμός για λογους ασφαλειας. Από τις επίσημες οδηγίες ασφάλειας, το μόνο σχετικό που βρήκα:

"Μην χρησιμοποιείτε στον ίδιο άξονα ελαστικά με διαφορετικές διαστάσεις ή προδιαγραφές, με εξαίρεση την περιορισμένη χρήση της προσωρινής ρεζέρβας."

Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση για διαφορετικό ελαστικό μπρος πίσω, κάτι που άλλωστε είναι εργοστασιακό σε διάφορα σοβαρά αυτοκίνητα. ;)

Για το "χιαστί", είπα ήδη ότι δε συμφωνώ, και να που ισχύει και ως απαγόρευση για λόγους ασφαλείας.;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.546
Reaction score
126.258
Εδώ μέσα είμαστε όλοι κ@βλογκαζοι
Για σένα γνήσιε και πραγματικέ κ@βλόγκαζε υπάρχει το parada spec 2. Δυστυχώς, μόνο 4 διαστάσεις διαθέσιμες.
Εκτός από όμορφο (κουκλί είναι το άτιμο), έχει τρελό γκριπ.
Και σε βρεγμένο, καθώς έχει πάρει την υψηλότερη πιστοποίηση βρόχινου που δίνεται σε ελαστικό! (UTQG 300/AA/A Traction, the highest possible rating for wet traction), μη βλέπεις που εγώ το έφτασα σλικ κι έκανε υδρολισθηση σε μία κουταλιά νερό! :roflmao:
Θες οπωσδήποτε χιονολαστιχα το χειμώνα, όπως κάθε σοβαρός οδηγός.

Για πιο εξελιγμένα τιμόνια, μεταξωτά βρακιά κλπ, ο αφρός παραμένει το Advan Neova, το οποίο βρίσκω επίσης πανέμορφο! Δυστυχώς, τέτοια διαμάντια, θέλουν πίστα και χρονόμετρα για να δείξουν την πραγματική τους αξία. Στους ελληνικούς δρόμους με όριο ταχύτητας τα 130 χλμ/ωρα, αυτά είναι άχρηστα. Σα τα μαγκνεπαν τα 20-αρια στο wc.. :)
Οπότε, καλώς ο θεοχαράκης δε τα εισάγει καν! Άχρηστα! ;)
Αν επιμένεις, τα αγοραζεις από eBay.

Η σωστή επιλογή του εισαγωγέα για τους "γκρικ κ@υλιάρηδες" είναι το Advan το 105. Σε πολλές διαθέσιμες διαστάσεις. ;)

Κι όσους έπεισα να βάλουν γιοκοχαμα, μετά έτσι λένε:

Yokohama & πάλι Yokohama. Δεν τα αλλάζω με τίποτα
Είναι δρόμος χωρίς επιστροφή. ;)
 



Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.457
Reaction score
74.945
Αλλά όχι στο μηχανάκι. Εκεί μόνο Pirelli. :D

Στο ποδήλατο Schwalbe. :p
 



Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.738
Μηνύματα
2.874.473
Members
37.940
Νεότερο μέλος
papgeorge
Top