Να περιμένουμε λιγάκι πριν πάμε για Class D ενισχυτή;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
προβαλλοντας τα τελικα αποτελεσματα των δυο σχολων, απλα για να δειξω οτι υπερτερουν οι γραμμικοι ενισχυτες σε καποια χαρακτηριστικα εναντι των class D , χωρις να σημαινει υποχρεωτικα οτι το περιορισμενο ευρος των class D ειναι η αιτια που θα τα κανει να μην ακουγονται καλα !
Μα το επιχείρημά σου ήταν το αυξημένο εύρος. Αν δεν είναι αυτό η αιτία που "τα κάνει να μην ακούγονται καλά", τότε τι είναι και γιατί χρησιμοποίησες αυτό σαν επιχείρημα;

Το "τα κάνει να μην ακούγονται καλά" φυσικά είναι κάτι με το οποίο διαφωνώ κάθετα, και δεν στοιχειοθετείται με "απόψεις"..

Το θεμα του ευρους κατα την γνωμη μου εξαρταται πιο πολυ απο το χαμηλοπερατο φιλτρο εξοδου που αυτο σε συνδυασμο με την συχνοτητα του ταλαντωτη βαζουν την σφραγιδα τους στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα του ενισχυτη στις υψηλες συχνοτητες
Το χαμηλοπερατο φίλτρο εξόδου, μπαίνει ακριβώς για να μη βάζει καμία σφραγίδα η συχνότητα του ταλαντωτή στις υψηλές συχνότητες!
Οπότε, αφού υπάρχει το φίλτρο, για ποια σφραγίδα μιλάς;

το dead time που ειναι και αυτο ειναι ενα απο τα μειονεκτηματα των class D
Το ντεντ ταϊμ είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό της σχεδίασης, η οποία είναι επιτυχημένη όταν αυτό συνδυάζεται με επαρκή συχνότητα ταλαντωτή και επιτυχημένο χαμηλοπερατο φίλτρο εξόδου.
Μειονέκτημα θα ήταν αν δεν επέτρεπε την ανάπτυξη υψηλών συχνοτήτων.
Είναι σα τη δειγματοληψία του ρεντ μπουκ, είναι χαρακτηριστικό, αλλά χωρίς να υφίσταται πρόβλημα απόκρισης στο ακουστικό φάσμα.


Συνολικά δε καταλαβαίνω που το πας, όχι το τι λες (αυτό το κατάλαβα), αλλά δε βγάζω άκρη ποιο το τελικό νόημα του συλλογισμού σου, το ρεζουμέ.

Προσωπικά έχω γνωρίσει από κοντά (κάτοχος) πλειάδα επωνύμων ενισχυτικων σταδίων τάξης ΑΒ με σοβαρά προβλήματα, όχι αστεία. Τι να πρωτοπώ, δεν έχει νόημα κιόλας.

Αν μπορεί να κατασκευαστεί βαθμίδα σε ΑΒ χωρίς προβλήματα; Προφανώς μπορεί, αλλά ιδίως για να είναι σοβαρής ισχύος και με σοβαρές ικανότητες οδήγησης, πρέπει να πραγματοποιηθεί με σοβαρές υπερβολές σε πολλαπλούς τομείς, έργο που εκ των πραγμάτων οδηγεί σε αυξημένο κοστολογιο.

Το ερώτημα το δικό μου, είναι αν όλη αυτή η διαδικασία αξίζει τον κόπο και το χρήμα, τηρουμένων των αναλογιών των υπολοίπων παραμέτρων της αναπαραγωγής, καθώς και με την παρουσία των διαθέσιμων υλοποιήσεων σε τάξη ντε, σε λογικοτατο κόστος και με πραγματικά σοβαρές ικανότητες οδήγησης και υψηλή ισχύ.

Στην τελική, έστω και θεωρητικά, για λόγους μη χρηστικούς, θα ήθελα να μάθω σε ποια σημεία νομίζεις ότι υστερεί ένας ενισχυτής τάξης ντε, πχ τα ενκορ, και γιατί. Στις παραμορφώσεις; Στα δυναμικά; Στην ταχύτητα; Στην έκταση στο φάσμα; Στην οδήγηση; Στα μπάσα; Στα μεσαία; Στα πρίμα; Που και γιατί. Χωρίς στοιχειοθετημένο "γιατί", δε ζητώ καμία απάντηση, θα είναι "άποψη", τέτοια όχι, ευχαριστώ, χόρτασα..
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Στην τελική, έστω και θεωρητικά, για λόγους μη χρηστικούς, θα ήθελα να μάθω σε ποια σημεία νομίζεις ότι υστερεί ένας ενισχυτής τάξης ντε, πχ τα ενκορ, και γιατί. Στις παραμορφώσεις; Στα δυναμικά; Στην ταχύτητα; Στην έκταση στο φάσμα; Στην οδήγηση; Στα μπάσα; Στα μεσαία; Στα πρίμα; Που και γιατί. Χωρίς στοιχειοθετημένο "γιατί", δε ζητώ καμία απάντηση, θα είναι "άποψη", τέτοια όχι, ευχαριστώ, χόρτασα..
Κατά την γνώμη μου ΚΑΛΟΣ ενισχυτής είναι αυτός που έχει ομοιογένεια και ισορροπία σε όλο το ακουστικό φάσμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Κατά την γνώμη μου ΚΑΛΟΣ ενισχυτής είναι αυτός που έχει ομοιογένεια και ισορροπία σε όλο το ακουστικό φάσμα.
Αυτό καλύπτεται πλήρως από τους κλας ντε, σε βαθμό κακουργήματος. ;)

Εκτός του ακουστικού φάσματος δε συνεχίζουν την ισορροπία που λες οι κλας ντε, δηλαδή ρε παιδάκι μου δε παίζουνε φλατ μέχρι το γιγαχερτζ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
Αυτό καλύπτεται πλήρως από τους κλας ντε, σε βαθμό κακουργήματος. ;)

Εκτός του ακουστικού φάσματος δε συνεχίζουν την ισορροπία που λες οι κλας ντε, δηλαδή ρε παιδάκι μου δε παίζουνε φλατ μέχρι το γιγαχερτζ.
Υπάρχουν καποιοι classD που πρεπει να αποφευγει ο πιθανος αγοραστης;
Δηλαδη ξερουμε τα ice, τα ncore, τα ucd/hypex, τα οποια παιζουν...υπαρχουν αλλα που δεν παιζουν;

Τι πρεπει να προσεξει ο μεσος πελάτης, μη εξοικειωμένος με τα τεχνικά;
 

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Κατά την γνώμη μου ΚΑΛΟΣ ενισχυτής είναι αυτός που έχει ομοιογένεια και ισορροπία σε όλο το ακουστικό φάσμα.
Ονοματησε μας και καποια ντε. Αφηνεις στη μεση τον συλλογισμο σου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Τι πρεπει να προσεξει ο μεσος πελάτης, μη εξοικειωμένος με τα τεχνικά;
Το βάρος του σασί. Όσο πιο μεγάλο είναι, τόσο πιο πολύ του πιάνουν τον κώλο. :D

Κι όσο πιο ακριβό είναι, τόσο πιο πολύ θέλουν να του πιάσουν τον κώλο.:D

Βεβαίως, υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί όχι μόνο να του τον πιάνουν, αλλά να του τον διακορευουν κιόλας. Αυτό το κοινό προτείνω για λόγους προσωπικής ικανοποίησης να επιλέγει τα ακριβότερα ενισχυτικά με το βαρύτερο σασί. :p
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.393
Reaction score
79.529
Το βάρος του σασί. Όσο πιο μεγάλο είναι, τόσο πιο πολύ του πιάνουν τον κώλο. :D

Κι όσο πιο ακριβό είναι, τόσο πιο πολύ θέλουν να του πιάσουν τον κώλο.:D

Βεβαίως, υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί όχι μόνο να του τον πιάνουν, αλλά να του τον διακορευουν κιόλας. Αυτό το κοινό προτείνω για λόγους προσωπικής ικανοποίησης να επιλέγει τα ακριβότερα ενισχυτικά με το βαρύτερο σασί. :p
Γραψε βρε, υπάρχουν αναγνώστες που δεν μπορουν να "βρουν τον δρόμο" στην επιλογη classD.

Και υπαρχουν εκτος απο αυτες τις γνωστές τρεις επιλογες και πολλα αλλα classD στην πιατσα, ιντερνετική και μη...ειναι ολα καλα, ολα της πλακας, καποια ειναι καποια δεν, τι παίζει;

Γραψε, όλο και κάποιος θα ωφεληθεί
 

Μηνύματα
569
Reaction score
487
Το ντεντ ταϊμ είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό της σχεδίασης, η οποία είναι επιτυχημένη όταν αυτό συνδυάζεται με επαρκή συχνότητα ταλαντωτή και επιτυχημένο χαμηλοπερατο φίλτρο εξόδου.
Μειονέκτημα θα ήταν αν δεν επέτρεπε την ανάπτυξη υψηλών συχνοτήτων.
Είναι σα τη δειγματοληψία του ρεντ μπουκ, είναι χαρακτηριστικό, αλλά χωρίς να υφίσταται πρόβλημα απόκρισης στο ακουστικό φάσμα.


Συνολικά δε καταλαβαίνω που το πας, όχι το τι λες (αυτό το κατάλαβα), αλλά δε βγάζω άκρη ποιο το τελικό νόημα του συλλογισμού σου, το ρεζουμέ.

Προσωπικά έχω γνωρίσει από κοντά (κάτοχος) πλειάδα επωνύμων ενισχυτικων σταδίων τάξης ΑΒ με σοβαρά προβλήματα, όχι αστεία. Τι να πρωτοπώ, δεν έχει νόημα κιόλας.

Αν μπορεί να κατασκευαστεί βαθμίδα σε ΑΒ χωρίς προβλήματα; Προφανώς μπορεί, αλλά ιδίως για να είναι σοβαρής ισχύος και με σοβαρές ικανότητες οδήγησης, πρέπει να πραγματοποιηθεί με σοβαρές υπερβολές σε πολλαπλούς τομείς, έργο που εκ των πραγμάτων οδηγεί σε αυξημένο κοστολογιο.

Το ερώτημα το δικό μου, είναι αν όλη αυτή η διαδικασία αξίζει τον κόπο και το χρήμα, τηρουμένων των αναλογιών των υπολοίπων παραμέτρων της αναπαραγωγής, καθώς και με την παρουσία των διαθέσιμων υλοποιήσεων σε τάξη ντε, σε λογικοτατο κόστος και με πραγματικά σοβαρές ικανότητες οδήγησης και υψηλή ισχύ.

Στην τελική, έστω και θεωρητικά, για λόγους μη χρηστικούς, θα ήθελα να μάθω σε ποια σημεία νομίζεις ότι υστερεί ένας ενισχυτής τάξης ντε, πχ τα ενκορ, και γιατί. Στις παραμορφώσεις; Στα δυναμικά; Στην ταχύτητα; Στην έκταση στο φάσμα; Στην οδήγηση; Στα μπάσα; Στα μεσαία; Στα πρίμα; Που και γιατί. Χωρίς στοιχειοθετημένο "γιατί", δε ζητώ καμία απάντηση, θα είναι "άποψη", τέτοια όχι, ευχαριστώ, χόρτασα..




To Dead time είναι αυτό που ευθυνεται για τις περισσοτερες παραμορφωσεις στους class D ενισχυτες , όταν εχουμε να κανουμε με τετραγωνικους παλμους με συχνοτητες των 400 ΚΗz ( η οποια είναι η συχνοτητα του ταλαντωτη στον UCD για παραδειγμα ) , τοτε αμεσως φαινονται οι ατελειες των μοσφετ εξοδου , αυτό οφειλεται στους χρονους t ( switching times ) των μοσφετ δλδ στο t (off) , t (on ) , t(r) και t(f) , καθως και στην δυνατοτητα του κυκλωματος του driver να ελεγχει το φορτιο εισοδου των mosfet αυτων , επισης το φιλτρο εξοδου κανει αυτή την βαναυση προσγειωση από τις υψηλες στις χαμηλες συχνοτητες ( ακουστικες ) , που ολη αυτή η διαδικασια δημιουργει θορυβους και σε συνδυασμο με τις παραμορφωσεις που δημιουργουνται απο το dead time εχουμε αυτην την σκληραδα στα πριμα ! .
[DOUBLEPOST=1484563426][/DOUBLEPOST]
Το βάρος του σασί. Όσο πιο μεγάλο είναι, τόσο πιο πολύ του πιάνουν τον κώλο. :D

Κι όσο πιο ακριβό είναι, τόσο πιο πολύ θέλουν να του πιάσουν τον κώλο.:D

Βεβαίως, υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί όχι μόνο να του τον πιάνουν, αλλά να του τον διακορευουν κιόλας. Αυτό το κοινό προτείνω για λόγους προσωπικής ικανοποίησης να επιλέγει τα ακριβότερα ενισχυτικά με το βαρύτερο σασί. :p
Μηπως ολα αυτα τα εχεις υποστει στο παρελθον ? :p .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
To Dead time είναι αυτό που ευθυνεται για τις περισσοτερες παραμορφωσεις στους class D ενισχυτες , όταν εχουμε να κανουμε με τετραγωνικους παλμους με συχνοτητες των 400 ΚΗz ( η οποια είναι η συχνοτητα του ταλαντωτη στον UCD για παραδειγμα ) , τοτε αμεσως φαινονται οι ατελειες των μοσφετ εξοδου , αυτό οφειλεται στους χρονους t ( switching times ) των μοσφετ δλδ στο t (off) , t (on ) , t(r) και t(f) , καθως και στην δυνατοτητα του κυκλωματος του driver να ελεγχει το φορτιο εισοδου των mosfet αυτων , επισης το φιλτρο εξοδου κανει αυτή την βαναυση προσγειωση από τις υψηλες στις χαμηλες συχνοτητες ( ακουστικες ) , που ολη αυτή η διαδικασια δημιουργει θορυβους και σε συνδυασμο με τις παραμορφωσεις που δημιουργουνται απο το dead time εχουμε αυτην την σκληραδα στα πριμα ! .
Πρώτον, δεν έχουμε καμία απολύτως σκληραδα στα πρίμα.;)

Όλοι οι κλας ντε με τετραγωνικους παλμούς λειτουργούν, με φετ που ανοιγοκλείνουν στη συχνότητα του ταλαντωτή, με φίλτρα εξόδου που ομαλοποιουν τους τετραγωνικους παλμούς ενώνοντάς τους για να παράξουν ημιτόνα, με φίλτρα εξόδου που επιτελούν δύο δουλειές.

Περιγράφεις απλοϊκά ας πούμε κάποια χαρακτηριστικά της λειτουργίας των κλας ντε, και από κει πηδάς σε συμπεράσματα θορύβων, παραμορφώσεων και (για όνομα)...σκληραδας πριμων!:p

Συγνώμη, αλλά οι θόρυβοι, μετρούνται. Οι παραμορφώσεις επίσης είναι μετρήσιμα μεγέθη.
Στους ενκορ ή στους χυπεξ που λες, είδες υψηλές μετρήσεις θορύβου ή παραμόρφωσης;:oops:

Τα περί σκληραδας πριμων τα προσπερνάω, είναι υποκειμενικές σου εκτιμήσεις, για τις οποίες καταρχήν έχω εντελώς άλλη προσωπική εκτίμηση, αφετέρου δε με νοιάζει τι σου αρέσει να ακούς κι ούτε αν θεωρείς σωστά πρίμα τα πρίμα ενός παλιού λαμπατου, αδιαφορώ για προσωπικές απόψεις.:p

Με την ίδια λογική και με παρόμοια χαρακτηριστικά λειτουργίας, δουλεύει το ψηφιακό σήμα οντιο.
Είτε σε ρεντ μπουκ, είτε σε υψηλότερες δειγματοληψίες, οι οποίες ωστόσο δεν είναι τόσο υψηλής συχνότητας (88/96/192), όσο η συχνότητα του ταλαντωτή των ucd(400).:dance2:
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Αυτό καλύπτεται πλήρως από τους κλας ντε, σε βαθμό κακουργήματος. ;)

Εκτός του ακουστικού φάσματος δε συνεχίζουν την ισορροπία που λες οι κλας ντε, δηλαδή ρε παιδάκι μου δε παίζουνε φλατ μέχρι το γιγαχερτζ.
Μπορεί ναι μπορεί όχι.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Συγνώμη, αλλά οι θόρυβοι, μετρούνται. Οι παραμορφώσεις επίσης είναι μετρήσιμα μεγέθη.
Στους ενκορ ή στους χυπεξ που λες, είδες υψηλές μετρήσεις θορύβου ή παραμόρφωσης;:oops:
Άσε ρε Κώστα, που θα μας μάθεις εσύ πως και ποιες μετρήσεις γίνονται στους audio ενισχυτές.

Μια γεννήτρια τετραγωνικού παλμού, και ένας budget παλμογράφος Rigol των 200Mhz αρκούν (κόστος και για τα δύο κάτω από χιλιάρικο). Μη σε πω ότι ένας Tektronix καθοδικού σωλήνα από eBay, είναι πιο καλή επιλογή. :rolleyes:

Αυτές οι υπερτιμημένες παπάτζες από κάτι εταιρίες σαν την Audio Precision, βλέπε Ap 2700, ApX555, που ξεκινούν από τα 30 χιλιάρικα, είναι για να ρίχνουν οι κατασκευαστές, στάχτη στα μάτια των ανίδεων.

http://www.axiomtest.com/Analyzers/...o-Precision/APX555/Audio-Analyzer,-2-Channel/



Ρε εδώ μιλάει η κοινότητα του DIY, τι να μας πεις και συ βρε κακομοίρη. :roflmao:
 

Μηνύματα
569
Reaction score
487
Συγνώμη, αλλά οι θόρυβοι, μετρούνται. Οι παραμορφώσεις επίσης είναι μετρήσιμα μεγέθη.
Στους ενκορ ή στους χυπεξ που λες, είδες υψηλές μετρήσεις θορύβου ή παραμόρφωσης;
Γιατι εσυ στους UCD δεν βλεπεις υψηλες παραμορφωσεις ? , για κοιτα πιο καλα ! :D .
[DOUBLEPOST=1484567474][/DOUBLEPOST]
Άσε ρε Κώστα, που θα μας μάθεις εσύ πως και ποιες μετρήσεις γίνονται στους audio ενισχυτές.
Εσυ μαθε να " αποκωδικοποιεις " τους τετραγωνικους παλμους πρωτα και μετα πιασε τα AP :D .
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Ονοματησε μας και καποια ντε. Αφηνεις στη μεση τον συλλογισμο σου.
Ο συλλογισμός μου λέει ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις των ενισχυτών δεν μπορούν να μας πουν τα πάντα.

Για παράδειγμα ας πούμε ότι έχουμε δύο ενισχυτές (δεν μας ενδιαφέρει ο τύπος τους) οι οποίοι έχουν και οι δύο 1% THD στα 2Khz (τυχαία τα νούμερα).

Το THD είναι άθροισμα των παραγόμενων αρμονικών, προκειμένου να απλοποιήσουμε το παράδειγμα ας πούμε ότι έχουμε μόνο δύο αρμονικές (2η και 3η).

Ο ενισχυτής Α έχει την 2η αρμονική στο 0,8% και την 3η στο 0,2% = 1%
Ο ενισχυτής Β έχει την 2η αρμονική στο 0,6% και την 3η στο 0,4% = 1%

Ακούγονται το ίδιο?
Ποιος είναι καλύτερος?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Εσυ μαθε να " αποκωδικοποιεις " τους τετραγωνικους παλμους πρωτα και μετα πιασε τα AP :D .
Ναι, ευχαριστώ για την υπόδειξη, έχω μαύρα μεσάνυχτα. :whistling:


Ο συλλογισμός μου λέει ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις των ενισχυτών δεν μπορούν να μας πουν τα πάντα.

Για παράδειγμα ας πούμε ότι έχουμε δύο ενισχυτές (δεν μας ενδιαφέρει ο τύπος τους) οι οποίοι έχουν και οι δύο 1% THD στα 2Khz (τυχαία τα νούμερα).

Το THD είναι άθροισμα των παραγόμενων αρμονικών, προκειμένου να απλοποιήσουμε το παράδειγμα ας πούμε ότι έχουμε μόνο δύο αρμονικές (2η και 3η).

Ο ενισχυτής Α έχει την 2η αρμονική στο 0,8% και την 3η στο 0,2% = 1%
Ο ενισχυτής Β έχει την 2η αρμονική στο 0,6% και την 3η στο 0,4% = 1%

Ακούγονται το ίδιο?
Ποιος είναι καλύτερος?
:rolleyes:

Δεν είναι αυτός ο τύπος βρε της THD, αλλά ο παρακάτω, όπου U_fund=100, U_n2= 0,8, U_n3=0,2...

https://en.wikipedia.org/wiki/Total_harmonic_distortion

 


Μηνύματα
842
Reaction score
714
Το βάρος του σασί. Όσο πιο μεγάλο είναι, τόσο πιο πολύ του πιάνουν τον κώλο. :D

Κι όσο πιο ακριβό είναι, τόσο πιο πολύ θέλουν να του πιάσουν τον κώλο.:D

Βεβαίως, υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί όχι μόνο να του τον πιάνουν, αλλά να του τον διακορευουν κιόλας. Αυτό το κοινό προτείνω για λόγους προσωπικής ικανοποίησης να επιλέγει τα ακριβότερα ενισχυτικά με το βαρύτερο σασί. :p
Αυτό δεν είναι και πολύ αλήθεια. Ένας phonic έχει τα τριπλάσια κιλά απο έναν Crown και την μισή τιμή
(μπορεί να μην έχει άλλα αυτό δεν το γνωρίζω αλλά λέμε)
 




Y

Yiannis_B

Guest
THD, of a signal is a measurement of the harmonic distortion present and is defined as the ratio of the sum of the powers of all harmonic components to the power of the fundamental frequency.
Αυτό που αναφέρεις είναι σύμφωνα με την wiki, THD+Noise

https://en.wikipedia.org/wiki/Total_harmonic_distortion

Αλλά γενικά δεν θα τα χαλάσουμε με αυτές τις λεπτομέρειες, γιατί, άλλοι μετρούν, έτσι, άλλοι γιουβέτσι.

Το σημαντικό είναι, για να απαντήσω και στο αρχικό σου ερώτημα :

Interpretation[edit]
For many purposes different types of harmonics are not equivalent. For instance, crossover distortion at a given THD is much more audible than clipping distortion at the same THD, since the harmonics produced are at higher frequencies, which are not as easily masked by the fundamental.[23]

A single THD number is inadequate to specify audibility, and must be interpreted with care.


Taking THD measurements at different output levels would expose whether the distortion is clipping (which increases with level) or crossover (which decreases with level).
 
Last edited by a moderator:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.622
Μηνύματα
2.868.418
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top