Featured Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
820
Reaction score
995
Άμα θέλουμε να χαζεύουμε για την όρεξη πράγματα ανεφάρμοστα σε τυπικούς οικιακούς χώρους σίγουρα δεν παλεύεται - το όλο σκηνικό. :sneaky:
Το θέμα όμως είναι να δίνονται εναύσματα για εφαρμογές σε δικές μας καθημερινές συνθήκες. Με τα δικά μου κριτήρια spectro στα 90 dB και αντιληπτικά εφάμιλλο θα ήταν επιτυχημένο εγχείρημα.

Από το λινκ που έβαλες βλέπω και την απόκριση συχνότητας για το σύνολο, οπότε κι εκεί πρέπει να έχουμε εφάμιλλο αποτέλεσμα :
View attachment 321048
(Καλά , ο μάγκας πρέπει να κατοικοεδρεύει κι εκείνος σε παράλληλο Σύμπαν αφού η σήμανση της καμπύλης REF είναι ... Ιανουάριος 2025 )
Εκτός και αν είναι το sub μπαλαντέρ..."Το 25ο sub...". Σα ταινία τρόμου ακούγεται.
 


Μηνύματα
4.466
Reaction score
7.742
Αυτος λεει εβαλε 24 σαμπς κρεμασμενα απο σχοινιά και ελυσε το θεμα του μπασου στο δωματιο.
Απλά πραγματα (@dapost ).
View attachment 320886
Το γάντι που σηκώνεται αφορά στο ότι όσα μας δείχνει το δημοσιευμένο λινκ είναι overkill και περισσότερο πτοούν παρά παρακινούν ενδιαφερόμενους για τις πρώτες οκτάβες σε τυπικούς οικιακούς χώρους..
φρεσκο @Bhutia σημερινο δικό μου,διάταξη 2.1 με τα 4 σαμπς τοποθετημενα στον χωρο, cross στα 40 Ηz και το αναλογο RT 60.
spektro 2.1 feb 24.jpg


rt60 2.1 feb 24.jpg
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
φρεσκο @Bhutia σημερινο δικό μου,διάταξη 2.1 με τα 4 σαμπς τοποθετημενα στον χωρο, cross στα 40 Ηz και το αναλογο RT 60.
View attachment 321458

View attachment 321459
Καλύτερα από εμένα τα καταφέρνεις, απορώ σε τι θα χρειαζόσουν δική μου βοήθεια.... :wink:
Θα περίμενα πάντως σταδιακή κάθοδο ενέργειας καθώς οδεύουμε πάνω από τα 100 Hz...

Η προσπάθεια για την οποία υποσχέθηκα αφορά στο vintage setup. Είναι το μοναδικό που έχει κρατηθεί δικαναλικό από το παράλληλο Σύμπαν , οπότε θα ήθελα ν'ακούγεται όσο πιο απολαυστικά γίνεται. Στοιχεία που χαλούσαν την απόλαυση είναι ο εγγενής χρωματισμός από την κόρνα των μεσαίων καθώς και το ότι η τοποθέτηση των main ηχείων σε σχέση με τα τοιχώματα για την πιο ικανοποιητική στερεοφωνική απεικόνιση έδινε τη λιγότερο ικανοποιητική απόκριση στις χαμηλές οκτάβες.

Η θέα από το MLP ... Βλέπουμε τα ηχεία τοποθετημένα σε κεντράρισμα προς τις αντίστοιχες γωνίες και σα να ήταν τα ίδια sub, δηλαδή ως προβλέπεται για τον τύπο τους :
DSC03613.JPG


Επιλογή ήταν λόγω της παραδοσιακής σύνθεσης να μένει σε ανάλογους όρους και η διαχείριση σήματος, δηλαδή χωρίς παρεμβολή επεξεργαστών. Τα main παίζουν full range με την απόκριση συμπληρωμένη από δύο αυτόνομα Dynaudio 18S, το ένα δεχόμενο σήμα από το tape out στον ολοκληρωμένο και το άλλο από την πρόσθετη έξοδο του DAC. Η εξίσωση στάθμης ανάμεσα στις επιμέρους ηχειακές πηγές γίνεται υπό φιξαρισμένη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης και για κατώτερες αναλαμβάνει το volume στο εμπλεκόμενο ψηφιακό player.

Πλησιάζοντας στην ανωτέρω εικόνα σημειώνεται ότι το sub στα αριστερά δεν είναι το δεύτερο, αλλά ένα τρίτο που μένει ασύνδετο και χρησιμεύει στη συγκεκριμένη περίπτωση ως... βάση του laptop.
DSC03614.JPG


Το sub μπροστά από το ικρίωμα είναι το δεύτερο με το πρώτο τοποθετημένο μονάχα κατά τη διάρκεια των ακροάσεων πίσω από το MLP... Μια τέτοια διάταξη αποσοβεί πλέον κάποια παλαιότερα διερευνητικά ΄΄ατοπήματα΄΄ με τεμάχια sub πάνω ή κάτω από το κρεβάτι.
DSC03610.JPG


Διευκρινίζεται ότι ύστερα από διερευνητικές λήψεις και τα δύο sub κατέληξαν πάνω στη μεσοκάθετο με ισοδύναμες κιόλας αποστάσεις καθενός από το αντίστοιχο τοίχωμα όπισθεν αυτού. Το ευρισκόμενο πίσω από τη θέση ακρόασης λογαριάζεται ως πρωτεύον επειδή έχει βαθυπερατό με κεντρική συχνότητα 80 Hz, σε πολικότητα ίδια με τα main και δεχόμενο σήμα απευθείας από το DAC κι ελέω χωροταξίας το group delay του εξισώνεται σχεδόν μ'εκείνο των main για τα οποία μεσολαβεί το κύκλωμα του ολοκληρωμένου ενισχυτή ενώ το μπροστινό έχει βαθυπερατό στα 50 Hz υπό αντίστροφη πολικότητα με το σήμα να έρχεται κι εκείνο σε χρονική συνάφεια προς τα main αφού η έξοδος από το tape out σε αυτόν τον ενισχυτή είναι σκέτη pass-through από την έξοδο στο συνδεδεμένο DAC .

¨Οπως διαπιστώνεται από την μπλε καμπύλη τα επίκεντρα των μεταπτώσεων κείτονται σε συχνότητες που είναι χονδρικά ακέραια πολλαπλάσια της κατώτερης κοντά στα 40 Hz. Από αυτό το στοιχείο κρίθηκε ότι εδώ παρέχεται ευκαιρία να γέμιζε η χαράδρα στην τρίτη οκτάβα παρέχοντας ενέργεια από τα αυτόνομα sub στις δύο κατώτερες.
Αυτή είναι και η εξαίρεση στον κανόνα ότι δεν γίνεται να ΄΄φτιάχνεται΄΄ τρίτη οκτάβα μονάχα χάρη σε sub...Πρέπει όμως τα εμπλεκόμενα sub να έχουν ικανοποιητική συμπεριφορά και στη ζώνη της τρίτης οκτάβας αφού κάποιο ποσό άμεσης ενέργειας από τη δική τους εκπομπή θα υφίσταται ανάλογα με την κλίση στο βαθυπερατό φίλτρο.

Βλέπουμε χαρακτηριστικά στην καφέ καμπύλη με την προσθήκη μονάχα του πρωτεύοντος sub πίσω από την MLP το βαθμό συμπλήρωσης με ενέργεια στην τρίτη οκτάβα :
20-200 comp..png


Θέτοντας βαθυπερατό στα 80 Hz και με ισοστάθμιση κατά Bruel & Kjaer προκύπτει η παρακάτω παράσταση spectrogram :
Taus Dyn behind MLP 20-200.png


Το αυτό σε ζώνη 20-300 :
Taus Dyn behind MLP 20-300.png


Έχουμε ακόμα λίγο δρόμο αφού πρέπει να βολευτεί και η πρώτη οκτάβα...
 
Last edited:

Μηνύματα
27.289
Reaction score
25.308
Επιλογή ήταν λόγω της παραδοσιακής σύνθεσης να μένει σε ανάλογους όρους και η διαχείριση σήματος, δηλαδή χωρίς παρεμβολή επεξεργαστών. Τα main παίζουν full range με την απόκριση συμπληρωμένη από δύο αυτόνομα Dynaudio 18S, το ένα δεχόμενο σήμα από το tape out στον ολοκληρωμένο και το άλλο από την πρόσθετη έξοδο του DAC. Η εξίσωση στάθμης ανάμεσα στις επιμέρους ηχειακές πηγές γίνεται υπό φιξαρισμένη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης και για κατώτερες αναλαμβάνει το volume στο εμπλεκόμενο ψηφιακό player.
Δεν αντιλαμβάνομαι τι έχεις κάνει εδώ , και πως ρυθμίζεις στάθμη αναπαραγωγής στο sub μέσω της εξόδου tape out .
Κάτι γράφεις για volume του ψηφιακού player ,αλλά τι δουλειά έχει αυτό ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δεν αντιλαμβάνομαι τι έχεις κάνει εδώ , και πως ρυθμίζεις στάθμη αναπαραγωγής στο sub μέσω της εξόδου tape out .
Κάτι γράφεις για volume του ψηφιακού player ,αλλά τι δουλειά έχει αυτό ?
Τα sub διαθέτουν καθένα δικό τους volume ρυθμιστικό. Κάνω εξίσωση στάθμης ανάμεσα στα sub και τα main με τη θέση καθενός ρυθμιστικού για μέση συνεχόμενη στάθμη τάξης 90 dB ως ανώτατη προβλεπόμενη κατά τις ακροάσεις. Για τις κατώτερες δουλεύει ως master volume το ψηφιακό από το εμπλεκόμενο player και με δεδομένο ότι δεν θα κατεβαίνει η προβλεπόμενη στάθμη κάτω από μια τιμή τάξης 75-80 dB , οπότε δεν αναμένεται απώλεια bits από την εμπλοκή του ψηφιακού εξασθενητή.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.400
Reaction score
79.591
Και η χρονική ευθυγράμμιση;
Λαμβάνοντας υπόψιν πως τα σαμπ έχουν dsp, θα πρέπει να είναι πιο κοντά στην MLP σε σχέση με τα ηχεία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και η χρονική ευθυγράμμιση;
Λαμβάνοντας υπόψιν πως τα σαμπ έχουν dsp, θα πρέπει να είναι πιο κοντά στην MLP σε σχέση με τα ηχεία.
gd Dyn behind MLP.png


Το μέγεθος του group delay είναι σε αποδεκτά επίπεδα... Πρόκειται περί κωλοφαρδίας με τη χρονική υστέρηση των main από το κύκλωμα στον ολοκληρωμένο να είναι συγκρίσιμη με του sub πίσω από το MLP που δεν δέχεται σήμα μέσω του ενισχυτή.
GD Dyn back + front.png

Το δεύτερο sub εμφανίζει μεν ανώτερη τιμή group delay αλλά δίνει ενέργεια στην πρώτη οκτάβα κι ευρισκόμενο σε αντίστροφη πολικότητα η χρονική του υστέρηση δίνει πάλι κατά τύχη περίπου συμφασικό αποτέλεσμα. Σημειωτέον ότι κατέληξα σε αυτήν τη διευθέτηση με τη βοήθεια του Alignment Tool.

Αποκρίσεις συχνότητας για καθένα sub ξεχωριστά :
sub1 - sub2.png


Η μαύρη καμπύλη είναι το ηχειακό σύνολο προ οποιασδήποτε ισοστάθμισης :
FR total no EQ.png


Παρατηρούμε εδώ ότι μπορεί να μην εξομαλύνεται αρκετά η χαράδρα κοντά στα 40 Hz, τώρα όμως επιδέχεται την εφαρμογή ισοστάθμισης.

Η πορτοκαλί καμπύλη είναι μετρημένη απόκριση με περιστρεφόμενο μικρόφωνο και τα κανάλια εκπέμποντα όλα μαζί υπό προφίλ ισοστάθμισης κατά Bruel & Kjaer ενώ η πράσινη με λιγότερο παρεμβατικό EQ για χαμηλότερες στάθμες ή προγράμματα με λιγότερο ζωηρές χαμηλές :
FR corrected.png


Εκτός των χαμηλών οκτάβων περιορίστηκε διακριτικά η ενέργεια στη ζώνη ευθύνης της χοάνης για τις μεσαίες. Στο μεταγενέστερο εναλλακτικό προφίλ όμως καταργήθηκε ύστερα από ακροάσεις οποιαδήποτε επέμβαση άνω των 300 Hz καθότι διαπιστώθηκε αφενός μεν ότι η πληρότητα ενέργειας στις χαμηλές έκανε τον κορνάτο χρωματσμό να μη γίνεται ενοχλητικός , αφετέρου δε ότι ακόμα και ο διακριτικός περιορισμός ενέργειας στις ανώτερες μεσαίες στερούσε σε βαθμό που ξένιζε τον αυθεντικό χαρακτήρα στο ηχείο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.421
Reaction score
125.665
σημειώνεται ότι το sub στα αριστερά δεν είναι το δεύτερο, αλλά ένα τρίτο που μένει ασύνδετο και χρησιμεύει στη συγκεκριμένη περίπτωση ως... βάση του laptop.
Θεούλης.

18S της dynaudio ως βοηθητικό τραπεζάκι.

Μπουτχιας κυρίες και κύριοι.
Αναφοράς.
Μέτρο.
Μονάδα μέτρησης.
Για να βλέπουν οι υπόλοιποι άσαμποι δικαναλοι, πόσο άχρηστοι είναι.
 


Μηνύματα
6.689
Reaction score
5.218
Κι όλα αυτά από το κρεββάτι;
Για ν’ ακούς μουσική πριν κοιμηθείς ή αφού ξυπνήσεις;
 


Μηνύματα
27.289
Reaction score
25.308
Μην το γενικεύεις αυτό είναι άδικο , για μένα ειδικά .
Εχω τα ίδια περίπου χωρίς σαμπς στο δικάναλο .
Μόνο με τα CORALS.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.421
Reaction score
125.665
Μην το γενικεύεις αυτό είναι άδικο , για μένα ειδικά .
Εχω τα ίδια περίπου χωρίς σαμπς στο δικάναλο .
Μόνο με τα CORALS.
Άστα αυτά, με την πρόπλυση να δούμε τι γίνεται, και μετά με το μαλακτικό.

Σοβαρά θέματα μόνο.
 

Μηνύματα
6.689
Reaction score
5.218
Too much work! Αλλά είστε επιστήμονες …
Μα δεν ξέρεις τι κάνει; Μόλις τα σετάρει εκεί που θέλει, θα τα σηκώσει όλα και θα τα πάει σε άλλο χώρο/σπίτι και φτου κι απ’ την αρχή νέα πρόκληση. :)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ολοκληρώνεται η προσπάθεια με τις παραστάσεις spectrogram :

Bruel & Kjaer προφίλ 20-300 Hz:
Taus Dynaudio back front.png


Harman προφίλ :
Taus Dynaudio back front Harman 20-200.png



Μα δεν ξέρεις τι κάνει; Μόλις τα σετάρει εκεί που θέλει, θα τα σηκώσει όλα και θα τα πάει σε άλλο χώρο/σπίτι και φτου κι απ’ την αρχή νέα πρόκληση. :)
Sub 18S και Ta' us δεν περιφέρονται σε διαφορετικούς χώρους. Οι άλλοι τώρα κατέχονται από πολυκαναλικά setup.
Κι όλα αυτά από το κρεββάτι;
Για ν’ ακούς μουσική πριν κοιμηθείς ή αφού ξυπνήσεις;
To εμφανιζόμενο υπνοδωμάτιο ανήκει σε εκείνα των... επισκεπτών. Ο ίδιος κοιμάμαι σε άλλο...
 
Last edited:





ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.665
Μηνύματα
2.869.385
Members
37.943
Νεότερο μέλος
triantafyllos1969
Top