Απάντηση: Ποιός νοιάζεται εάν "ακούμε"; (Θέμα 1667)
Έτσι δεν έχουμε απλή καταγραφή μιας ερμηνείας.
http://www.musicwave.gr/el/members/member_blog.asp?blog=5794&post=9681
Ανατρέπει τις συνειρμικές επιλογές του συνθέτη που υπακούοντας αναγκαστικά στις ηχητικές του μνήμες και στις δυνατότητες των εκφραστικών μέσων που διαθέτει, οδηγούν σε λύσεις προβλεπτές χωρίς αυτό να μην επιφυλάσσει συχνά την έκπληξη νέων ηχητικών συνδυασμών.
Ενώ αντίθετα ο Ξενάκης όπως προέγραψα ελέγχει τους καινούργιους ηχητικούς κόσμους μέσα από αρχές ,νόμους και θεωρίες των σ ύ χ ρ ο ν ω ν μαθηματικών και της φυσικής. Νεφελώματα ,θαμνοειδής ήχοι, φυλλώματα όπως ο ίδιος ο Ξενάκης ονόμασε την ηθελημένη ασυμμετρία τους-νόμοι του τυχαίου- είναι πράγματι τυχαίοι. Είναι ο προάγγελος του μοντερνισμού εφόσον πρώτος αξιοποίησε τους σύγχρονους υπολογιστές και τις ακτίνες λέιζερ πετυχαίνοντας με αυτό τον τρόπο ένα θέαμα και ακρόαμα για ανώτερες σφαίρες της διάνοιας και του πνεύματος του ανθρώπου.
Τα υπόλοιπα στα προσεχώς γιατί θα ειπωθούν σημαντικά πράγματα ιδανικά για....αντιπαραθέσεις
Το 1936 πολύ πιο πριν την δεκαετία του 50 ηχογραφήθηκε σε ένα "Magnetophon η Συμφωνία Νο 39 του Μότσαρτ από τη Φιλαρμονική του Λονδίνου υπό την Μπαγκέτα του Sir Thomas Beecham και η ηχογράφηση ως προς την ποιότητα του ήχου ήταν εξαιρετική. Μιλάμε για ηχογράφηση ολόκληρης ορχήστρας.Η τεχνολογική εξέλιξη κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα,παρείχε δυνατότητα άμεσης επέμβασης και αναδιαμόρφωσης στην αρχική ηχογράφηση με αποτέλεσμα την απόδοση μουσικών έργων τα οποία στην πραγματικότητα δεν είχαν προϋπάρξει ώστε να καταγραφούν υπό τη συγκεκριμένη ακριβώς μορφή.Κατά συνέπεια η τεχνική της ηχογράφησης μπορούσε πιά ν'αντιμετωπισθεί και ως αυτόνομο μέσον καλλιτεχνικής δημιουργίας. Μπορεί μέχρι και τη δεκαετία του 1950 η αναπαραγόμενη μουσική –“σοβαρή” ή pop- να παρουσιαζόταν ως απλή καταγραφή μιας ερμηνείας, όμως ήδη τα μικρόφωνα και τα ηχοσυστήματα υψηλής πιστότητας είχαν αρχίσει να βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο γινόταν τούτη αντιληπτή από τον εκάστοτε ακροατή. Παράλληλα, η μαγνητοταινία έγινε το μέσο μιας νέας διαδικασίας γιά την επεξεργασία της μουσικής.
Στο θέμα της Musique Concrete έχουν ήδη αναφερθεί οι πρωτεργάτες αυτής της διαδικασίας,του Edgard Varese συμπεριλαμβανομένου...Το 1948 ο Pierre Schaeffer χρησιμοποιούσε μαγνητοταινίες για να “συνθέσει” κομμάτια.
Έτσι δεν έχουμε απλή καταγραφή μιας ερμηνείας.
Σπουδαία αναφοράΣτα τέλη της δεκαετίας του 50,με την έλευση του ιδιώματος rock ʽnʼ roll αλλά και του θρυλικού παραγωγού Phil Spector στην pop,κυριαρχεί όλο και περισσότερο η χρήση των μέσων αποθήκευσης ως φορείς καλλιτεχνικής δημιουργίας.Ταυτόχρονα στο χώρο της ΄΄κλασικής΄΄ μουσικής,ο Glenn Gould αποφασίζει να τερματίσει την σταδιοδρομία του σαν εκτελεστής για να ασχοληθεί με στουντιακούς πειραματισμούς ως προς τις ηχογραφήσεις.
Με τις studio ηχογραφήσεις των Beatles η χρήση πολυκάναλων ηχογραφήσεων έγινε θεσμός που άλλαξε ριζικά την pop μουσική.Tο rock και το hip hop επεκτείνουν μεταγενέστερα αυτή τη διαδικασία,χρησιμοποιώντας πολύπλοκες τεχνικές διάστρωμάτωσης και μίξης ξεχωριστών καναλιών.
http://www.musicwave.gr/el/members/member_blog.asp?blog=5794&post=9681
H Αλεατορική μουσική είναι αντιλεγόμενο σημείο στη μουσική γιατί αποτελεί παρεμβολή στη σύνθεση του τυχαίου ή την πλήρη ανάθεσή της σ'αυτό.Στο ΄΄κλασικό στρατόπεδο΄΄,αμέσως μετά τον Β΄ΠΠ το μοντερνιστικό εγχείρημα της ατονικότητας που είχε πρωτύτερα ξεκινήσει από τον Arnold Schoenberg οδηγήθηκε στη λογική του κατάληξη,τον απόλυτο σειραϊσμό του Pierre Boulez και του Karlheinz Stockhausen.Αντιδρώντας στη δημιουργία μουσικής με βάση μαθηματικά αξιώματα, συνθέτες όπως ο Boulez, ο Stockhausen, ο Cage, εισάγουν το στοιχείο του τυχαίου στη μουσική,υλοποιώντας τον αλεατορισμό ο οποίος άρχισε να κλονίζει βασικές έννοιες,όπως η διάκριση συνθέτη-ακροατηρίου,εκτελεστών-περιβάλλοντος,τάσεις καθαρά μεταμοντέρνες.
Ανατρέπει τις συνειρμικές επιλογές του συνθέτη που υπακούοντας αναγκαστικά στις ηχητικές του μνήμες και στις δυνατότητες των εκφραστικών μέσων που διαθέτει, οδηγούν σε λύσεις προβλεπτές χωρίς αυτό να μην επιφυλάσσει συχνά την έκπληξη νέων ηχητικών συνδυασμών.
Ενώ αντίθετα ο Ξενάκης όπως προέγραψα ελέγχει τους καινούργιους ηχητικούς κόσμους μέσα από αρχές ,νόμους και θεωρίες των σ ύ χ ρ ο ν ω ν μαθηματικών και της φυσικής. Νεφελώματα ,θαμνοειδής ήχοι, φυλλώματα όπως ο ίδιος ο Ξενάκης ονόμασε την ηθελημένη ασυμμετρία τους-νόμοι του τυχαίου- είναι πράγματι τυχαίοι. Είναι ο προάγγελος του μοντερνισμού εφόσον πρώτος αξιοποίησε τους σύγχρονους υπολογιστές και τις ακτίνες λέιζερ πετυχαίνοντας με αυτό τον τρόπο ένα θέαμα και ακρόαμα για ανώτερες σφαίρες της διάνοιας και του πνεύματος του ανθρώπου.
Τα υπόλοιπα στα προσεχώς γιατί θα ειπωθούν σημαντικά πράγματα ιδανικά για....αντιπαραθέσεις