Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40


Οι ρίζες του φλαμένκο απλώνονται πίσω 12 αιώνες και σε τέσσερις διαφορετικές κουλτούρες. Άνθισε στην Ανδαλουσία της Ισπανίας στα μέσα του 9ου αιώνα. Χωρίς τις τέσσερις πηγές του το φλαμένκο δεν θα υπήρχε όπως το ξέρουμε σήμερα. Γιατί όμως αυτή η εκφραστική λαϊκή τέχνη αναπτύχθηκε ειδικά σε αυτή την περιοχή;
Η Ιστορία δείχνει μια ασυνήθιστη ανοχή της διαφορετικότητας των πολιτισμών κατά τη διάρκεια της κατοχής της Νότιας Ισπανίας από τους Μωαμεθανούς. Χριστιανοί, Εβραίοι και Μουσουλμάνοι ζούσαν μαζί υπό των Μωαμεθανών για επτά αιώνες και, αν όχι σε απόλυτη αρμονία, τουλάχιστον στις αρχές με πολύ λίγες συγκρούσεις.

Σταδιακά, όταν άρχισαν να χάνονται οι πόλεις από τους Μουσουλμάνους, οι ανεπιθύμητοι πληθυσμοί καταδιώκονταν όλο και πιο Νότια. Η Κόρδοβα και η Σεβίλη έπεσαν στης αρχές του 13ου αιώνα, ενώ η Γρανάδα άντεξε μέχρι και το 1492.
Κατά τον τελευταίο αιώνα της επανάκτησης των εδαφών από τους Χριστιανούς (περιοχές της Ν. Ισπανίας έμειναν κάτω από Μουσουλμανική κατοχή μέχρι και 800 χρόνια!), τα εναπομείναντα Μουσουλμανικά Βασίλεια έγιναν λιγότερο ανεκτικά προς τον Χριστιανικό πληθυσμό. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι κάθε φορά που Καστιγιάνοι βασιλείς νικούσαν τους Μουσουλμάνους εισβολείς υπήρχαν ξεσπάσματα βίας και ξενοφοβίας που επισκίαζαν αυτές τις νίκες.
Μέσα σε αυτό το ταραχώδες σκηνικό έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες νομαδικές τσιγγάνικες φυλές της Ισπανίας. Η γλώσσα που μιλούσαν δεν έμοιαζε με καμιά από τις γνωστές λατινικές και οι τρόποι και το ντύσιμό τους ήταν πολύ διαφορετικά από αυτά του τότε Δυτικοευρωπαϊκού κόσμου. Πιθανότατα προήλθαν από την Ινδία και είχαν ξεκινήσει από την περιοχή Punjab γύρω στο 850 μ.Χ.
Για να ελέγξουν τις ξένες επιρροές, οι καθολικοί βασιλείς δημιούργησαν την Ιερή Εξέταση. Όσοι δεν υπάκουαν σε αυστηρούς κοινωνικούς, φυλετικούς και θρησκευτικούς όρους εξορίζονταν, φυλακίζονταν, βασανίζονταν ή δολοφονούνταν. Όσοι συγκρούονταν ή πίστευαν ότι θα διωχθούν από την Ιερά Εξέταση έφευγαν από τη χώρα. Άλλοι κατέφευγαν στις ορεινές απομακρυσμένες και αραιοκατοικημένες περιοχές της Σιέρα Μορένα και της Σιέρα Νεβάδα. Αυτοί οι πρόσφυγες έγιναν γνωστοί με τον όρο "felag mengu" που σημαίνει “φυγάδες χωρικοί”. Στις μικρές νέες κοινότητες των "felag mengu" οι τσιγγάνοι (gitanos), η τέταρτη ισπανική κουλτούρα, βρήκαν ʽαδελφές ψυχέςʼ.
Η συγχώνευση των Gitano με τους Εβραίους, τους Μουσουλμάνους και τους Ανδαλουσιανούς σε αυτά τα απομακρυσμένα χωριά οδήγησε στην πρώιμη έκφραση του φλαμένκο σχεδόν 350 χρόνια αργότερα. Η διαδικασία αυτή της διασκευής και προσαρμογής συνεχίζεται ακόμη και σήμερα καθώς αναγνωρίσιμα στυλ του τραγουδιού (cante) αποδίδονται πρωτίστως στην μία ή την άλλη εθνικότητα.
Η πιο αγνή και αυθεντική μορφή του φλαμένκο είναι η φωνή, η οποία δεν συνοδεύεται από όργανα. Οι άλλες μορφές έκφρασης του φλαμένκο όπως η κιθάρα, ο χορός και τα κρουστά προέρχονται από το τραγούδι (cante). Παρόλο που πολλοί μη τριγγάνοι διαπρέπουν σε πολλές μορφές του φλαμένκο, το cante ήταν πάντα ʽπρονόμιοʼ των τσιγγάνων καλλιτεχνών. Οι ανατολίτικες αποχρώσεις του cante jondo (βαθύ τραγούδι) έχουν περάσει από γενιά σε γενιά και μόνο η έντονη και από νεαρή ηλικία επαφή με αυτό το στυλ μπορεί να δώσει στον καλλιτέχνη το ηχόχρωμα και την ικανότητα να αυτοσχεδιάσει μέσα στα όρια της παραδοσιακής φόρμας.
Αρχικά το φλαμένκο, ως το τραγούδι των φτωχών και των εξορισμένων, δεν παρουσιαζόταν σε κοινό που πλήρωνε. Σε κάποιο στάδιο στα τέλη του 18ου αιώνα άρχισε να παρουσιάζεται στις ντόπιες ταβέρνες με τη συνοδεία κιθάρας. Γύρω στο 1850 το φλαμένκο είχε μπει σε πολλές νέες ταβέρνες-καφέ (cafe cantante).
Περισσότερος κόσμος το γνώριζε και είχε χάσει την κακή του φήμη. Οι καλλιτέχνες συνέχισαν να είναι χαμηλής κοινωνικής τάξης, αλλά το φλαμένκο άρχισε να έχει θαυμαστές ανάμεσα στους μορφωμένους και τους πλούσιους. Το φλαμένκο με τη συνοδεία κιθάρας και χορού ήταν πλέον αποδεκτό και πιο προσιτό, ενώ οι καλλιτέχνες του είδους ήταν επαγγελματίες. Οι καλλιτέχνες ξέφυγαν από τα οικογενειακά πλαίσια και από τα χωριά τους. Αυτό άλλαξε την πορεία ανάπτυξης της τέχνης αυτής αφού ο τραγουδιστής (cantaor) έπρεπε πλέον να γνωρίζει περισσότερα κομμάτια και τεχνοτροπίες για να ευχαριστεί το αυξανόμενο και απαιτητικότερο κοινό.
Την εποχή των cafe cantante η χρησιμοποίηση της κιθάρας ήταν περιορισμένη. Οι καλλιτέχνες του φλαμένκο όμως όταν άρχισαν να έχουν ακούσματα κλασικής μουσικής ʽδανείζοντανʼ τις τεχνικές που μάθαιναν και τις χρησιμοποιούσαν στη δική τους μουσική. Οι τεχνικές του σπουδαίου κιθαρίστα Ramon Montoya στην αρχή έγιναν δεκτές με σκεπτικισμό. Σε μια γενιά όμως έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι του μοντέρνου φλαμένκο. Ακόμα και τα νέα στοιχεία που έφεραν οι γίγαντες της κιθάρας φλαμένκο Sabicas και Paco De Lucia στις αρχές ήταν απορριπτέα από τους φανατικούς που είχαν πολύ παραδοσιακές αντιλήψεις. Σύντομα όμως, όπως έγινε και με την περίπτωση του Montoya, και οι δύο έδωσαν τοστίγμα τους στην ανάπτυξη της τέχνης του φλαμένκο.
Την εποχή της δικτατορίας του Φράνκο η Ισπανία παρέμεινε μακριά από επιδράσεις από το εξωτερικό. Το τέλος της δικτατορίας συνέπεσε με την ανάπτυξη του φορητού κασετοφώνου και τη δυνατότητα περισσότερου κόσμου να το αποκτήσει λόγω της χαμηλής του τιμής. Ήταν πλέον εύκολο για όλους να ακούσουν όλα τα είδη του cante αλλά και τζαζ, ροκ, ρέγγε, μποσανόβα και σάλσα. Έτσι προέκυψαν όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί του φλαμένκο με άλλα είδη.
Η επίδραση της τζαζ έφερε και την προσθήκη μη παραδοσιακών οργάνων από δημιουργούς όπως τον Paco De Lucia που άρχισαν να χρησιμοποιούν φλάουτο, κρουστά, μπάσο και σαξόφωνο.
Θα μπορούσε κάποιος να πει πως είναι άγνωστη η μελλοντική πορεία του φλαμένκο. Όμως όπως φάνηκε μέσα από τα χρόνια, οι αδύνατες επιρροές δεν θα αντέξουν. Η ουσία της τέχνης του φλαμένκο είναι αρκετά δυνατή για να αντέξει σε πειραματισμούς, να επαναπροσδιοριστεί εν νέου, να αναπτυχθεί και να επιβιώσει.
http://flamenco.dancenews.gr/istoria_galaiou.html
http://flamenco.dancenews.gr/bailaores.html
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

[reliops=Live de Joaquin Cortes - Martinete (Parte 1 de 2)][youtube]oNoqHzU-FI8[/youtube][/reliops]


[reliops=Live de Joaquin Cortes - Martinete (Parte 2 de 2)][youtube]kJIxFUWf4e[/youtube][/reliops]


[reliops=Paco de Lucia | Buleria | Perfect!!!!!!!][youtube]16i4OXJTPW8[/youtube][/reliops]


Είναι να έχει ο άνθρωπος μέσα του τον ρυθμό...ή καλύτερα να βρεί τον ρυθμό του από μικρός?

[reliops=silvia moreno - flamenco alegrias por maria valle ponferrada salamanca][youtube]6vx6gWuu98Y[/youtube][/reliops]
 

Μηνύματα
1.877
Reaction score
10
[YOUTUBE]BdDD9JX-Tyg[/YOUTUBE]

Όσο για τον Θεό από πάνω, τον θεωρώ έναν από τους καλύτερους χορευτές, αλλά και ωραιότερους άντρες... Μου μοιάζει μεν, αλλά δεν με φτάνει...:143:

Τρελλαίνομαι για αυτή τη μουσική... Απίστευτος συνδυασμός χορού και μουσικής!!!


[YOUTUBE]YwushBt_Hpw[/YOUTUBE]



Fedra συγχαρητήρια για το θέμα που άνοιξες...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Fandango

Το Fandango είναι ζωηρός λαϊκός χορός σε ζευγάρια,συγγενικός του φλαμένκο,συνήθως σε τριπλό μέτρο που συνοδεύεται παραδοσιακά με κιθάρες,καστανιέτες και παλαμάκια.Μπορεί ν'αποδοθεί τραγουδιστά και χορευτικά.Το τραγουδιστικό ιδίωμα είναι διμερές:χαρακτηρίζεται από μιά οργανική εισαγωγή διαδεχόμενη από μουσικές διακλαδώσεις.Ακολουθεί τη δομή του ΄΄cante΄΄ αποτελούμενο από 5-6 οκτασύλλαβους στίχους(coplas) ή μουσικές φράσεις(tercios).Κατά περίσταση,η πρώτη copla επαναλαμβάνεται.Το μουσικό μέτρο είναι παρεμφερές του bolero και της seguidilla.Η αρχική χρονική του στίξη ήταν τα 6/8 και η μεταγενέστερη τα 3/8 ή 3/4.
H αρχαιότερη μελωδία fandango απαντάται στο "Libro de diferentes cifras de guitarra"(1705) ενώ η παλαιότερη περιγραφή του χορού βρίσκεται σ'ένα γράμμα του Ισπανού ιερέα Martin Marti το 1712.Η πρώτη θέαση του fandango σε θεατρικό έργο έγινε στο "Entremes El Novio de la Aldeana" του Francisco de Leefadeal γύρω στο 1720.Με το τέλος του 18ου αι. είχε ήδη γίνει δημοφιλές στους κύκλους της αριστοκρατίας περιλαμβανόμενο συχνά σε Tonadillas,zarzuellas,μπαλέτα και όπερες όχι μονάχα στην Ισπανία αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Οι εικασίες γιά την προέλευση του fandango ερίζουν.Συσχετίζεται με τα ιδιώματα της Solea,jabera,petenera,την Ανδαλουσιανή malaguena,granadina,murciana rondena,το canario,gitano,την Αραγωνιανή jota...Έχει προταθεί η καταγωγή από τους Μαυριτανούς,ενώ οι τελευταίες θεωρίες υποστηρίζουν ότι έχει ρίζες από το νησιωτικό σύμπλεγμα της Καραϊβικής ή τη Λατινική Αμερική.
Το fantango ως μουσική φόρμα έχει χρησιμοποιηθεί στα έργα πολλών Ευρωπαίων συνθετών.Χαρακτηριστικά παραδείγματα: J.P.Rameau-"Les trois mains"("Nouvelles suites de pieces de clavecin",1729–30),Domenico Scarlatti-"Fandango portugues"(k492,1756) & "Fandango del SigR Escarlate".Αποτελεί ακόμα το υπαριθμόν 19 στο δεύτερο μέρος του μπαλέτου Don Juan(1761) του Gluck.Εμφανίζεται επίσης στην τρίτη πράξη-finale των "Γάμων του Φίγκαρο"(1786) του Mozart,στη λήξη του Κουαρτέτου εγχόρδων op.40 no.2(1798) του Boccherini και το "Fandango γιά αψίχορδο" του Antonio Soler.
To τρέχον μοτίβο 3/4 του fandango με την ξεχωριστή κατερχόμενη ακολουθία των ακόρντων(Λα ελάσσονα-Σολ μείζονα-Φα μείζονα-Μι μείζονα) με οκτασύλλαβο μέτρο και τη συνοδεία καστανιέτας είναι καταγεγραμμένο από το 18ο αιώνα.Η παραλλαγή του ΄΄μεγάλου fandango΄΄ χορεύεται από ζευγάρια που ξεκινούν σε αργό ρυθμό επιταχύνοντας προοδευτικά το τέμπο.η ΄΄μικρή΄΄ παραλλαγή έχει ακόμα ζωηρότερη εκτέλεση.Περιοχές της Ισπανίας όπως η Ουέλβα και η Μάλαγα έχουν αναπτύξει τις δικές τους ιδιαίτερες παραλλαγές.Βόρειες επαρχίες όπως της Αστουρίας,των Βάσκων και της Καστίλλης έχουν διατηρήσει πιό χαλαρωτικές αποδόσεις της φόρμας.
Στις Φιλιππίνες(που τελούσαν υπό Ισπανική κατοχή γιά πάνω από 300 χρόνια) το ιδίωμα διατηρείται υπό τη μορφή του "Χορού των Φώτων" όπου φανάρια περιέχοντα κεριά αντικαθιστούν τις καστανιέτες με τους χορευτές να τα περιστρέφουν πάνω από το κεφάλι τους ενώ μερικές φορές τα κρατούν και μέσα σε μαντήλια.
Το fandango αποτελεί έναν από τους κύριους λαϊκούς χορούς της Πορτογαλίας.Στη συνηθέστερη εκδοχή της χορογραφίας,δύο χορευτές(αγόρι με αγόρι είτε αγόρι με κορίτσι είτε κορίτσι με κορίτσι) στέκονται αντικριστά χορεύοντας ένας μόνο κάθε φορά(με τον παρτενέρ απλά ν'ακολουθεί το ρυθμό όταν ο άλλος παίρνει τον πρώτο ρόλο) με φιγούρες και κλακέτες συναγωνιζόμενοι στην ελαφρύτητα των κινήσεων και τις εναλλαγές των ποδιών με τις κλακέτες.Κατόπιν σέρνουν και οι δύο τα βήματα γιά κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι το άλλο μέλος του ζεύγους ν'αναλάβει με τη σειρά του τον ΄΄πρώτο ρόλο΄΄.Ουσιαστικά έρχονται αντιμέτωποι γιά το ποιός θα επιτύχει τα πιό εντυπωσιακά ΄΄γυρίσματα΄΄ των ποδιών.ιδιαίτερη παραλλαγή αποτελεί το ΄΄Fandango do Ribatejo΄΄ από την ομώνυμη περιοχή της Πορτογαλίας που χορεύεται από δύο τοπικούς καουμποϋδες-κτηνοτρόφους(Campinos)...(Kαμία σχέση με το..."Brokeback Mountain":142:)
Οι εξεζητημένες φιγούρες του συγκεκριμένου ιδιώματος,συνετέλεσαν στο να συνδεθεί ο όρος ΄΄fandango΄΄ μεταφορικά με τον ΄΄καυγά΄΄ τη ΄΄μεγάλη φασαρία΄΄ ή ένα εντυπωσιακό κατόρθωμα.
[youtube]oFOcR-8M45s[/youtube][youtube]xlBM3apqmE0[/youtube]
[reliops=Fandango, J. Rodrigo, KatonaTwins][youtube]pOnB1qDawfM[/youtube][/reliops]

[reliops=Paco de Lucia Colombiana y Fandango][youtube]sBKarHlP4KU[/youtube][/reliops]


[youtube]lDT-NL7uzf0[/youtube][youtube]5Iua9ffDeeE[/youtube]
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Tις σημειώνω εγώ τις...απουσίες:126:

Πολύ καλή η αναφορά σου στο Fandango Βhutia...!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Tις σημειώνω εγώ τις...απουσίες:126:
Πολύ καλή η αναφορά σου στο Fandango Βhutia...!
Mπράβο στην υπομονή σας που ακόμα δε μ'έχετε βαρεθεί...Αλλά να ξέρεις ότι το ΄΄no news΄΄ είναι ΄΄good news΄΄ πολλές φορές...
Θα επανέρχομαι όσο μπορώ και-πού ξέρεις- υπάρχει ελπίδα -γιά εσάς- να με βαρεθείτε...:142:

[reliops=POEMA FLAMENCO PARA LORCA][youtube]se7XbCjItYk[/youtube][/reliops]
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Mπράβο στην υπομονή σας που ακόμα δε μ'έχετε βαρεθεί...Αλλά να ξέρεις ότι το ΄΄no news΄΄ είναι ΄΄good news΄΄ πολλές φορές..Θα επανέρχομαι όσο μπορώ και-πού ξέρεις- υπάρχει ελπίδα -γιά εσάς- να με βαρεθείτε...:142:
Δύσκολα πράγματα μας ζητάτε.... και σε αυτά τα εντυπωσιακά κατορθώματα δεν είμαι καθόλου καλή.....σε άλλα ναι.:123:

[reliops=Son de Sol - Villancico Flamenco ][youtube]k2BfeY2u0nY[/youtube][/reliops]
 

Μηνύματα
3.506
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Mπράβο στην υπομονή σας που ακόμα δε μ'έχετε βαρεθεί...Αλλά να ξέρεις ότι το ΄΄no news΄΄ είναι ΄΄good news΄΄ πολλές φορές...
Θα επανέρχομαι όσο μπορώ και-πού ξέρεις- υπάρχει ελπίδα -γιά εσάς- να με βαρεθείτε...:142:
Ε όχι και να σε βαρεθούμε βρε Bhutia!

Eσύ μας αντιπαθείς... εμείς δε σε βαριόμαστε.:103:

Πάντως αν το no news is good news τότε δεν πειράζει αν δε γράφεις. Το θέμα είναι να περνάει κανείς όμορφα.


Εμένα δε μου αρέσει το φλαμέγκο. Προτιμώ το παρακάτω...

The Argentine Tango
[YOUTUBE]VBXZ96WyOa8&feature=related[/YOUTUBE]
 

Μηνύματα
2.094
Reaction score
588
Απάντηση: Fandango

[youtube]xlBM3apqmE0[/youtube]
Σορρυ αλλα το παραπανω ειναι απλα ιεροσυλια.
Το σκυλαδικο δεν ειναι αποκλειστικα ελληνικο προνομιο.



[YOUTUBE]FhzR_MYcjiU[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]zzLl8g4g91I[/YOUTUBE]
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Fandango

Σορρυ αλλα το παραπανω ειναι απλα ιεροσυλια.Το σκυλαδικο δεν ειναι αποκλειστικα ελληνικο προνομιο.
Δεν υπάρχει λόγος να...σωριάζεσαι.Πρόκειται σαφώς περί...ιεροaσυλίας:612:
[reliops=Inner birds][youtube]_U4tUTbxVhA[/youtube][/reliops]
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Re: Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Ε όχι και να σε βαρεθούμε βρε Bhutia!
Eσύ μας αντιπαθείς... εμείς δε σε βαριόμαστε.:103:
http://www.associatedcontent.com/article/2630373/shoe_bag_musthaves_for_tango_dancers.html
Μη γίνεσαι υπερβολική μέχρι δακρύων,εκτός κι αν διαφημίζεις χαρτομάντηλα...:126:
[reliops=Grim Fandango trailer][youtube]hV1NBHL9Fa4[/youtube][/reliops]

[reliops=Grim Fandango Opening][youtube]3kVZ1sJZ9lo[/youtube][/reliops]
 

Μηνύματα
2.094
Reaction score
588
Απάντηση: Fandango

Δεν υπάρχει λόγος να...σωριάζεσαι.Πρόκειται σαφώς περί...ιεροaσυλίας:612:
[reliops=Inner birds][youtube]_U4tUTbxVhA[/youtube][/reliops]
Οπως το παρεις.
Το συγκεκριμενο το εχω παιξει ουκ ολιγες φορες και ειναι απο τα αγαπημενα μου.
Δεν ειναι δυσκολο για καποιον που ασχολειται με τη μουσικη, να καταλαβει την "ουσια" ("αξια") της συνθεσης. Σωστα?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Fandango

Οπως το παρεις.
Το συγκεκριμενο το εχω παιξει ουκ ολιγες φορες και ειναι απο τα αγαπημενα μου.
Δεν ειναι δυσκολο για καποιον που ασχολειται με τη μουσικη, να καταλαβει την "ουσια" ("αξια") της συνθεσης. Σωστα?
Έτσι δε θα ήταν δύσκολο να μπορεί να την αποδομήσει κιόλας...:612:
[reliops=DORANTES "A PIANO ABIERTO CON GALVAN Y GRILO"][youtube]K1XrhmM3LXE[/youtube][/reliops]
[reliops=DORANTES con GALVAN Y GRILO, tema 1][youtube]ptVfjoWYkRo[/youtube][/reliops]

[reliops=JoaquΓ*n Grilo - AlegrΓ*as][youtube]G1UhT4hFyLY[/youtube][/reliops]
[reliops=:::VIDEOCLIP PACO FERNANDEZ:::::][youtube]4JQV0lnJ860[/youtube][/reliops]
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Fandango

Οπως το παρεις.
Το συγκεκριμενο το εχω παιξει ουκ ολιγες φορες και ειναι απο τα αγαπημενα μου.
Δεν ειναι δυσκολο για καποιον που ασχολειται με τη μουσικη, να καταλαβει την "ουσια" ("αξια") της συνθεσης. Σωστα?
Άλλο πράγμα η ουσία κι άλλο πράγμα η αξία μιας σύνθεσης, σε άλλο πράγμα μπορεί να αναφέρεται ο συνθέτης και άλλα να καταλαβαίνει ο ακροατής στην προκειμένη και ο θεατής που βλέπει μια χορογραφία. Μπορεί μια απλή μελωδία για τον λόγο που γράφτηκε να έχει μεγαλύτερη αξία από μια πολύπλοκη μουσική σύνθεση που απλά δημιουργήθηκε για να καλύψει κάποια πεντάγραμμα .
Όλα είναι σχετικά...
 

Μηνύματα
2.094
Reaction score
588
Απάντηση: Fandango

Άλλο πράγμα η ουσία κι άλλο πράγμα η αξία μιας σύνθεσης, σε άλλο πράγμα μπορεί να αναφέρεται ο συνθέτης και άλλα να καταλαβαίνει ο ακροατής στην προκειμένη και ο θεατής που βλέπει μια χορογραφία. Μπορεί μια απλή μελωδία για τον λόγο που γράφτηκε να έχει μεγαλύτερη αξία από μια πολύπλοκη μουσική σύνθεση που απλά δημιουργήθηκε για να καλύψει κάποια πεντάγραμμα .
Όλα είναι σχετικά...
Δεν καταλαβα...
Αν παρω εγω τη "βροχη" του Χατζιδακι και της κοτσαρω 10-20 χορευτες, θα εχω χασει το νοημα ή οχι?
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Fandango

Δεν καταλαβα...
Αν παρω εγω τη "βροχη" του Χατζιδακι και της κοτσαρω 10-20 χορευτες, θα εχω χασει το νοημα ή οχι?
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η συγκεκριμένη μουσική σύνθεση δεν χορεύεται? Και γιατί να χαθεί το νόημα όταν ο ίδιος ο συνθέτης

έγραψε αυτά?

Τα δέκα αυτά τραγούδια γράφτηκαν μ' ένα συγκερασμό απελπισίας και αναμνήσεων.
Το θέμα είναι η γυναίκα έρημη μες στην μεγάλη πόλη.Το κάθε τραγούδι είναι κι ένας μονόλογός της, κι όλα μαζί συνθέτουν την ιστορία της. Μια ιστορία σύγχρονη και παλιά μαζί.

http://www.melodia.gr/4dcgi/_w_articles_mel3_100639_27/12/2004_118903

Γιατί το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να μετουσιώσει με το χορό αυτή τη μουσική σύνθεση της βροχής ας πούμε για παράδειγμα 1 κεντρική χορεύτρια και 9 χορευτές που θα σκιαγραφούν τις σκέψεις της και τις καιρικές συνθήκες? Θα μειωνόταν η αξία? Φυσικά όχι απλά θα υπήρχε και η όραση επί προσθέτως δηλ ο χορός και οι χειρονομίες που δημιουργούν μεγαλύτερη ένταση και ευκρίνεια να πω? στη μουσική μας αντίληψη.
Καλή ιδέα...δεν θα ήταν κι άσχημα:121:
 

Μηνύματα
2.094
Reaction score
588
Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Ας πουμε αστοχο το παραδειγμα.
Ας το κανω λιγακι ακραιο:
Τι θα ελεγες να κοτσαρω 10 χορευτες στη Σονατα του Σεληνοφωτος?
Θα εχω χασει το νοημα ή οχι?

Κι ας το εξηγησω λιγο καλυτεροτερα:
Το θεμα ΔΕΝ ειναι οι χορευτες.
Ειναι η αισθητικη.
 


Μηνύματα
11.423
Reaction score
40
Απάντηση: Φλαμένκο-μουσική-χορός-τραγούδι...με ιστορία....

Ας πουμε αστοχο το παραδειγμα.
Ας το κανω λιγακι ακραιο:
Τι θα ελεγες να κοτσαρω 10 χορευτες στη Σονατα του Σεληνοφωτος?
Θα εχω χασει το νοημα ή οχι?

Κι ας το εξηγησω λιγο καλυτεροτερα:
Το θεμα ΔΕΝ ειναι οι χορευτες.
Ειναι η αισθητικη.
Όχι δεν είναι η αισθητική είναι θέμα γούστου μάλλον περισσότερο συνήθειας....κατεστημένο να πω?

Εδώ 10+1 χορεύτριες μέτρησα ήδη (οff topic) κλασικου μπαλέτου στις πρόβες τους...
[reliops=Moonlight Sonata][youtube]GxBeqttBlwg[/youtube][/reliops]


H μουσική δεν έχει όρια.....που να την στενεύουν....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.892
Μηνύματα
3.032.795
Members
38.517
Νεότερο μέλος
Mpermplis
Top