- Μηνύματα
- 14.071
- Reaction score
- 11.770
Αν συνδυάσω μερικά από τα παραπάνω ποστς, εύλογα μου γεννάται η απορία πώς θα παίζει η μέτρικ στο πικάπ του Σκαλούμπακα.
Για να γυρίσουμε στο θέμα μας..............Σε ένα καλοστημένο αναλογικό σύστημα, οι διαφορές που προκύπτουν λόγο του προενισχυτή κεφαλής, είναι πολύ μεγαλύτερες από τις διαφορές που θα προέκυπταν από ανάλογης διαφοράς ποιότητας, αλλά και τιμής, κεφαλές.
Υπάρχουν γνώμες ή ανάλογες εμπειρίες?
Με αφορμή το απόσπασμα από το post του vastsar και σε συνέχεια του συμπεράσματος που εξήγαγε ο petermeni στο τελευταίο post του, θέλω να ρωτήσω το εξής (η ερώτηση απευθύνεται σε όλους, όχι αποκλειστικά τον petermeni): Έστω ότι κάποιος έχει στη διάθεσή του π.χ. €3000, τα οποία θα διαθέσει σε κεφαλή και phono stage. Σε ποια περίπτωση θα πάρει καλύτερη ποιότητα αναπαραγωγής (ceteris paribus) και γιατί:[...] Αποψη μου ειναι οτι και τα δυο (φονο-κεφαλη) παιζουν ρολο, απλα το ζητημα ειναι οπως το εθεσες καπου αλλου. Δηλαδη με τα ιδια χρηματα, απο που παιρνεις μεγαλυτερη διαφορα στην ποιοτητα. Την οικονομικη διαφορα στην ποιοτητα αναμεσα σε 2 κεφαλες και την ιδια οικονομικη διαφορα αναμεσα σε δυο φονο.
Μπορεί να δαπανήσει ένα σκασμό χρήματα για μία κεφαλή και να την τοποθετήσει σε έναν λάθος βραχίονα που είναι πάνω σε ένα λάθος πλατό τοποθετημένο σε λάθος μέρος και να την συνδέσει επίσης σε ένα πανάκριβο stage που δεν την ματσάρει με λάθος καλώδια. Το αποτέλεσμα θα είναι μηδέν για 2 τεράστιες δαπάνες.Με αφορμή το απόσπασμα από το post του vastsar και σε συνέχεια του συμπεράσματος που εξήγαγε ο petermeni στο τελευταίο post του, θέλω να ρωτήσω το εξής (η ερώτηση απευθύνεται σε όλους, όχι αποκλειστικά τον petermeni): Έστω ότι κάποιος έχει στη διάθεσή του π.χ. 3000, τα οποία θα διαθέσει σε κεφαλή και phono stage. Σε ποια περίπτωση θα πάρει καλύτερη ποιότητα αναπαραγωγής (ceteris paribus) και γιατί:
α) Εάν δαπανήσει το μεγαλύτερο μέρος (2/3) του ποσού σε κεφαλή και το υπόλοιπο (1/3) σε phono stage;
β) Εάν δαπανήσει το μικρότερο μέρος (1/3) του ποσού σε κεφαλή και το υπόλοιπο (2/3) σε phono stage;
Πέτρο η δική μου άποψη είναι ότι η ακίδα διαβάζει και όλα τα άλλα (ηλεκτρογεννήτριες, προενισχυτές κτλ) μεταφράζουν. Υπάρχει ένα παιχνίδι που πάιζαμε παιδία και λεγόταν το "χαλασμένο τηλέφωνο".Είμαι της άποψης ότι οι κεφαλές τελικά δεν κάνουν τόση μεγάλη διαφορά, ή τουλάχιστον δεν κάνουν αυτή τη διαφορά που πολλοί πιστεύουν.
Ο λόγος... γιατί απλά στην αλυσίδα πλατό-βραχίονας-κεφαλή είναι ο ποιο αδύναμος κρίκος, με τη λιγότερη συμμετοχή στο τελικό άκουσμα.
Αν στο παραπάνω συνυπολογιστεί και η ποιότητα της εκάστοτε ηχογράφησης καταλαβαίνουμε το πως και το γιατί.
Αυτή είναι η άποψη μου.
Αντίθετα όταν μια μονάδα ενίσχυσης σήματος, καλείται να ενισχύσει μερικές εκατοντάδες φορές ένα πολύ ασθενές σήμα, έχει το πρώτο λόγο στο τελικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με αυτό που λες, θα έπρεπε τότε όλοι οι έχοντες βραχίονα ακτινικής μετατόπισης να έχουν όλοι ψηφιακή RIAA, αλλιώς να πάνε να τους πετάξουν και να πάρουν παράλληλης μετατόπισης.Πανάκεια είναι το εξής: Αυτός που δεν έχει ΤΕΛΕΙΑ μηχανικά στημένο το πλατό του, τον βραχίονά του και την κεφαλή του και ολα αυτά ΤΕΛΕΙΑ και σαν σύνολο στημένα μεταξύ τους, τότε ψάχνει τις αδυναμίες στα stages που ίσως του διορθώσουν τυχόν προβλήματα. Το αστείο είναι ότι όσο πιό καλό και ποιότικο stage έχεις τόσο πιό πολύ μεγενθύνει (σου πετά στα μούτρα) τις αδυναμίες των συνεδριών και τότε ψάχνεις ψηφιακές riaa, παραμετροποιήσεις αποέμφασης κατά τα γούστα σου, φίλτρα, και adc/dac.
Γιώργο, σωστά αυτά που λες, αλλά δεν απαντούν στα ερωτήματά μου. Ο petermeni στο post του δεν ανέφερε κάτι από αυτά, απλά "υποβάθμισε", τρόπον τινά, το ρόλο της κεφαλής στην αναλογική ηχητική αλυσίδα (χωρίς να λαμβάνει υπόψη αυτά που αναφέρεις). Προσωπικά, θα ήθελα να μάθω αν υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν το ίδιο ή το αντίθετο και για ποιο λόγο.Μπορεί να δαπανήσει ένα σκασμό χρήματα για μία κεφαλή και να την τοποθετήσει σε έναν λάθος βραχίονα που είναι πάνω σε ένα λάθος πλατό τοποθετημένο σε λάθος μέρος και να την συνδέσει επίσης σε ένα πανάκριβο stage που δεν την ματσάρει με λάθος καλώδια. Το αποτέλεσμα θα είναι μηδέν για 2 τεράστιες δαπάνες.
Πρωτίστος το ματσάρισμα (μηχανικά και ηλεκτρικά) και μετά η ποιότητα
Θα έδινα περισσότερη σημασία (και εάν άξιζε και χρήματα) στην κεφαλή που θα ταίριαζε με τον βραχιονά μου και θα την υποστήριζα με ένα καλό stage που οπωσδήποτε θα ταίριαζε με την κεφαλή μου......Πάντως, με την απάντησή σου στο post που παραθέτει τα λόγια του petermeni, απαντάς εν μέρει, "αποκαθιστώντας" το ρόλο και τη συμασία της κεφαλής στην αναλογική ηχητική αλυσίδα - άρα να υποθέσω ότι θα έδινες περισσότερα χρήματα στην κεφαλή αντί στο phono stage;
Ας περιμένουμε και άλλες γνώμες.
Αυτό το κλάσμα του mV έχει δημιουργηθεί από μία ηλεκτρογεννήτρια που μετάτρεψε την κινητική ενέργεια του στελέχους μετά της ακίδος στην άκρη σε ηλεκτρική και δυστυχώς αυτή η μετατροπή έχει δραματικές διαφορές από ακίδα σε ακίδα και από ηλεκτρογεννήτρια σε ηλεκτρογεννήτρια πάνω στον ίδιο δίσκο..... Τόσες ώστε η διαφορά μεταξύ ματσαρισμένων ηλεκτρικά με αυτές ενισχυτών να είναι αστεία. :116:Γιωργο συμφωνω απολυτα!! Ο Πετρος σε σχεση με την ενισχυση αλλο θελει να πει!!! Με απλα λογια μας λεει ,πολυ σωστα, οτι εχουμε να κανουμε με κλασμα του mv!!!!! το οποιο θα περασει μεσα απο διαφορα ενεργα και μη στοιχεια για να ενισχυθει!!! ειναι πολυ λογικο οτι και μεσα εκει την μεριδα του λεοντος την εχει το phono! δεν μιλα μονο για την αποεμφαση!! πραγματικα μια μικρη διαφορα ακομα και της ταξης του + - ο,5 κανεις δεν θα το καταλαβει!!!!!
Αυτό το κλάσμα του mV έχει δημιουργηθεί από μία ηλεκτρογεννήτρια που μετάτρεψε την κινητική ενέργεια του στελέχους μετά της ακίδος στην άκρη σε ηλεκτρική και δυστυχώς αυτή η μετατροπή έχει δραματικές διαφορές από ακίδα σε ακίδα και από ηλεκτρογεννήτρια σε ηλεκτρογεννήτρια πάνω στον ίδιο δίσκο..... Τόσες ώστε η διαφορά μεταξύ ματσαρισμένων ηλεκτρικά με αυτές ενισχυτών να είναι αστεία. :116:
δεν ειναι τυχαιο σχεδιο!! ο συνδιασμος δυο κοσμων [passive ,active] riaa για πολλους υποσχεται πολλα!! Εγω παντως ειμαι υπερ της passive.Είπα να γράψω και γω κάτι, αλλά μην με κράξετε....πήρα εδώ και λίγο καιρό 2 παράλληλης μετατόπισης :120:
Ένα sl-j2 και ένα sl-7. Πλάκα έχουν (γι'αυτό τα πήρα. Βέβαια το sl-7 φαίνεται πιο στιβαρό)
Και λόγω αυτών είπα -δουλειά δεν είχε ο δι@ολος...- γιατί να μην φτιάξω ένα diy phono? Να μάθουμε και κάτι! (και να είναι και πιο οικονομικό).
Και πήρα αυτό:http://sound.westhost.com/project06.htm
Περιμένοντας να έρθουν τα τυπωμένα (power supply, subsonic filter & phono) άρχισα να διαβάζω διάφορα, αλλά δεν το κατέχω το ηλεκτρονικό. Από κολλήσεις έχω υπομονή και σταθερό χέρι, αλλά τι κάνει το κάθε μπλιμπλίκι ο θεός και η ψυχή του (Γνώσεις επιπέδου RLC Γ' Λυκείου).
Θέλω να δω αν μπορώ να ακούσω διαφορές από το phono ενός μικτή, και δύο ενισχυτών που έχω.
χαχαχα με πρόλαβες. Φαντάζεσαι.....και για να σε προλαβω ,φανταζομαι μπορουσαν να παραμετρποιησουν!!
με αλλεργία....πώς θα παίζει η μέτρικ στο πικάπ του Σκαλούμπακα.
Kέντημα μικρέ!!!Καλά, κάτσε να μην είχα ήδη το phono του Σπέρτου και θα σου έλεγα αν θα προλάβαινες το Aqvox!!
Πέτρο, γιατί τα παίρνεις κρανίο όταν διαβάζεις τη λέξη που αρχίζει από "ψ" (τα πονηρά μυαλά να κάτσουν ήσυχα!).
Νόμιζα ότι σε όλους αρέσουν οι δοκιμές (αρκεί να μην αφήνουν κουσούρι)..
Γι'αυτό άλλωστε δεν ακούσατε τόσα phono stage; Γι'αυτό δεν έχεις βάλει χέρι σε τόσα μηχανάκια;
Γιατί είναι κακό να δοκιμάσεις και την ψηφιακή RIAA μεταξύ των άλλων 1002 άντε-μην-πω που όλοι έχουμε δοκιμάσει στην πορεία του χόμπυ και στον χαβαλε;
Όποιος φοβάται μην του μείνει κουσούρι να ξεκαθαρίσουμε ότι με μία φορά δεν γίνεσαι... ψηφιακός.
Άμα σου αρέσει και θες κι άλλο, εκεί να ανησυχήσεις. :116:
Όποιος δεν ξέρει πώς να δοκιμάσει, εδώ είμαστε να βοηθήσουμε.
Νομίζω ο vet είχε δοκιμάσει και γράψει κάτι σχετικό στο παρελθόν.