- Μηνύματα
- 5.011
- Reaction score
- 4.250
Καποτε σε μια συνεντευξη ο μεγαλος θαυμουργος του οικιακου σινεμα Theo Kalomirakis ελεγε ότι το πιο δυσκολο σημειο της δουλειας του είναι να πεισει τον πελατη του να κρυψει τα πανακριβα μηχανηματα audio video και ν αναδειξει μια αισθητικη του χωρου που θα σε βοηθησει ν απολαυσεις τον κινηματογραφο με τον καλυτερο δυνατο τροπο.
Η αληθεια είναι ότι ο ανθρωπος σ αυτόν τον τομεα εχει κανει θαυματα. Ευτυχως εδω (εντος Ελλαδος) εχουμε κι αλλους επαγγελματιες που τηρουμενων των αναλογιων εγουν παρουσιασει ένα εξαιρετικο εργο.
Γιατι όμως να κρυψουμε τα μηχανηματα? Νομιζω ότι η απαντηση είναι απλη. Όταν παιζει κινηματογραφος επικεντρωνεσαι στην ουσια του εργου που είναι αυτή καθ αυτή η ιδια η ταινια. Σαφως η ποιοτητα των μηχανηματων οσον αφορα τον ηχο και την εικονα παιζει ρολο, όμως την εικονα σε τελικη την βλεπεις στο πανι και τον ηχο τον ακους διασπαρτο παντου. Δεν υπαρχει λογος να βλεπεις ταινια και να βλεπεις παραλληλα τον προβολεα, τον ενισχυτή, το καλωδιο, το ηχειο και…και…και…Επισης όταν τελειωνεις την ταινια κι αναβεις τα φωτα μπορεις ν απολαμβανεις την αισθητικη ενός χωρους που εχεις δημιουργησει κι όχι απαραιτητα την αισθητικη των μηχανηματων σου.
Μεσα από τον κινηματογραφο εβλεπα σε καποιες ταινιες καποια σπιτια πρωταγωνιστων πανακριβα που ακουγαν μουσικη αλλα δεν εβλεπες ενισχυτες ηχεια κλπ. Ηταν όλα εντοιχισμενα. Όλα κι εδώ δειχνουν πολύ ωραια και εντυπωσιακα. Όμως στην πραξη αυτό που βλεπουμε εμεις είναι μια τελειως διαφορετικη πραγματικοτητα.
Εάν εκανα μια ερωτηση ποσοι εχουν ιδιωτικο χωρο για ηχο (ενδεχομενως και κινηματογραφο). Μαλλον αρκετοι θα σηκωναν το χερι. Εάν ομως ρωτουσα αυτους που σηκωσαν το χερι ποσοι εχουν το ηχοσυστημα τελειως εντοιχισμενο (και τα ηχεια ολα) ποσοι θα ξανασηκωναν το χερι? Ουδεις?
Χμ. χμ μαλλον υπαρχει καποιο προβλημα που είναι αντικειμενικο. Ενδεχομενως αφου μας ενδιαφερει η ποιοτητα στον ηχο στο θεμα του εντοιχισμου πιθανον εντοιχιζουμε μαζι με το μηχανημα και την ποιοτητα.
Αμ δε! Αυτος ο ΕΑΡ μια ωραια μερα ξυπνησε ποιος ξερει τι ονειρο εβλεπε και νασου το καινουριο φασολι. Εντοιχισμενα τα ηχεια λεει παιζουν καλυτερα! Αντε τωρα να τα βαλεις μαζι του. Αφου το λεει ο γιατρος τελεια και παυλα ετσι θαναι. Αποκλειεται να μην εχει διαβασει ενα σωρο επιστημονικα αρθρα. Από πισω και η άλλη σιγανοπαπαδια, ξερετε ο ...ΑΛ ΖΑΠ. Επιβεβαιωνει και σκουνταει κι αυτος, ΕΝΤΟΙΧΙΣΜΕΝΑ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΡΟΥΝΟ! Γουατ α φακ αιεμ λουζινγκ!
Παμε όμως να φιλοσοφησουμε το πραγμα. Παιζει μουσικη στο δωματιο μας, (όχι λαιβ). Ακουμε νοτες ακουμε φωνες. Στην φαντασια μας δημιουργειτε μια ορχηστρα που παιζει, βλέπουμε τον Σκαλ να κλεινει τα ματια και να λεει καπου εδώ είναι ο τραγουδιστης, εκει ο ντραμερ, εκει ο σαξοφωνιστας και παει λεγοντας. Στην φαντασια όμως! Τι ρολο παιζει το να βλεπω το ηχειο μου? Τον ενισχυτη μου? Το ντακ μου? Κατανοω κατι καλυτερα περι του μουσικου εργου που παιζεται? Μαλλον όχι.
Παρενθεση.- Στο σκακι συμβαινει κατι που μοιαζει παραλογο. Σε προχωρημενο ειπεδο βλέπουμε καποιους σκακιστες ενώ είναι η σειρα τους να παιξουν να κοιταζουν αντι για την σκακιερα το ταβανι! Αυτό γιατι, εχουν μπροστα τους μια συγκεκριμενη θεση που όταν σκέφτονται και υπολογιζουν καποιες κινησεις μπροστα η θεση του τωρα ενοχλεί την εικονα του μετα που εχει το μυαλο τους. Ετσι λοιπον προτιμουν το βλεμα τους να είναι στραμενο σε χωρο ουδετερο. Εδώ κολαει λοιπον ο Σκαλ και ο κάθε Σκαλ που όταν ακουνε μουσικη κλεινουν τα ματια τους.
Παμε στο αντιθετο. Εντοιχιζω το ηχειο. Δεν φαινεται το πισω μερος. Εχω τροπο να κρυψω και το εμπροσθεν μερος? Και πως θ ακους ρε φιλε? Μαλλον όπως ακουγα με τα B&W και ειχε μια ωραια σιτα μ ένα πανακι ηχοδιαπερατο. Κατι αναλογο εχουν τα περισσοτερα ηχεια. Να πω την αληθεια στο παρελθον εκανα απειρα τεστ για να διαπιστωσω αν κατι χανεται απ αυτό το πανακι, σε τυφλο τεστ θα ειχα 100% αποτυχια να βρω ποτε παιζει με πανακι και ποτε όχι.
Μ όλα αυτά οδηγουμαι στο συμπερασμα ότι στον ηχο συμβαινει ότι συμβαινει και στον κινηματογραφο. Δηλαδη να εχουμε τον απολυτο εντοιχισμο των μηχανηματων ΟΛΩΝ. Ν ακους μουσικη η οποια να διαχυεται σ ολο το δωματιο να μην βλεπεις απολυτως τιποτα και να εχεις στημενη μια ορχηστρα. Τωρα θα πει καποιος εχω δωσει ένα σεβαστο ποσο με πονο ψυχης, εχω κανει ένα σωρο θυσιες και θα κρυψω τα μηχανηματα? Αυτό λοιπον ελεγε ο Theο Kalomirakis. Οι πελατες του εχουν δωσει τεραστια ποσα για μηχανηματα κι αυτος τους λεει πρεπει να τα κρυψουμε! Να τα κρυψουμε γιατι ο σκοπος είναι το ιδιο το εργο (ταινια) και όχι το μηχανημα αναπαραγωγης.
Πανω λοιπον σ αυτό τον δρομο καταληγω. Δεν θα είναι καθολου ευκολος και χρειαζεται πολλες γνωσεις (που δεν τις εχω) – ας οψονται οι φιλοι. Σχεδιασμος επι χαρτου για τα παντα, Οσο για τις λυχνιες? Θα εχω μπόλικες, αλλα καμμια στους ενισχυτες! Απλα στην περιπτωση μου θα επικεντρωθώ με την ησυχια μου στην αισθητικη του χωρου ενώ οι ειδικοι θ αναλαβουν το κοματι που τους αντιστοιχει.
Τωρα οσον αφορα τα ιδια τα μηχανηματα και οσους θελουν να τα βλεπουν και πολύ περισσοτερο σ οσους αγαπανε τα ρετρο δεν ειμαι αναντιον τους. Αντιθετως τους ενθαρυνω εφοσον μπορουν να συνεχισουν ετσι. Απλως δεν μπαινω στην διαδικασια συγκρισεων. Το ευτηχημα με τον ηχο είναι ότι ακομη και τωρα ένα σωρο μηχανηματα παλιας τεχνολογιας εξακολουθουν κι ακουγονται πολύ αξιολογα. Προσωπικα εάν τα καταφερω θα κρατησω αυτά που εχω σε καποιο άλλο μερος του σπιτιου ενώ στο νέο χωρο θα επιδεικνυω τις ...κουρτινες!
Η αληθεια είναι ότι ο ανθρωπος σ αυτόν τον τομεα εχει κανει θαυματα. Ευτυχως εδω (εντος Ελλαδος) εχουμε κι αλλους επαγγελματιες που τηρουμενων των αναλογιων εγουν παρουσιασει ένα εξαιρετικο εργο.
Γιατι όμως να κρυψουμε τα μηχανηματα? Νομιζω ότι η απαντηση είναι απλη. Όταν παιζει κινηματογραφος επικεντρωνεσαι στην ουσια του εργου που είναι αυτή καθ αυτή η ιδια η ταινια. Σαφως η ποιοτητα των μηχανηματων οσον αφορα τον ηχο και την εικονα παιζει ρολο, όμως την εικονα σε τελικη την βλεπεις στο πανι και τον ηχο τον ακους διασπαρτο παντου. Δεν υπαρχει λογος να βλεπεις ταινια και να βλεπεις παραλληλα τον προβολεα, τον ενισχυτή, το καλωδιο, το ηχειο και…και…και…Επισης όταν τελειωνεις την ταινια κι αναβεις τα φωτα μπορεις ν απολαμβανεις την αισθητικη ενός χωρους που εχεις δημιουργησει κι όχι απαραιτητα την αισθητικη των μηχανηματων σου.
Μεσα από τον κινηματογραφο εβλεπα σε καποιες ταινιες καποια σπιτια πρωταγωνιστων πανακριβα που ακουγαν μουσικη αλλα δεν εβλεπες ενισχυτες ηχεια κλπ. Ηταν όλα εντοιχισμενα. Όλα κι εδώ δειχνουν πολύ ωραια και εντυπωσιακα. Όμως στην πραξη αυτό που βλεπουμε εμεις είναι μια τελειως διαφορετικη πραγματικοτητα.
Εάν εκανα μια ερωτηση ποσοι εχουν ιδιωτικο χωρο για ηχο (ενδεχομενως και κινηματογραφο). Μαλλον αρκετοι θα σηκωναν το χερι. Εάν ομως ρωτουσα αυτους που σηκωσαν το χερι ποσοι εχουν το ηχοσυστημα τελειως εντοιχισμενο (και τα ηχεια ολα) ποσοι θα ξανασηκωναν το χερι? Ουδεις?
Χμ. χμ μαλλον υπαρχει καποιο προβλημα που είναι αντικειμενικο. Ενδεχομενως αφου μας ενδιαφερει η ποιοτητα στον ηχο στο θεμα του εντοιχισμου πιθανον εντοιχιζουμε μαζι με το μηχανημα και την ποιοτητα.
Αμ δε! Αυτος ο ΕΑΡ μια ωραια μερα ξυπνησε ποιος ξερει τι ονειρο εβλεπε και νασου το καινουριο φασολι. Εντοιχισμενα τα ηχεια λεει παιζουν καλυτερα! Αντε τωρα να τα βαλεις μαζι του. Αφου το λεει ο γιατρος τελεια και παυλα ετσι θαναι. Αποκλειεται να μην εχει διαβασει ενα σωρο επιστημονικα αρθρα. Από πισω και η άλλη σιγανοπαπαδια, ξερετε ο ...ΑΛ ΖΑΠ. Επιβεβαιωνει και σκουνταει κι αυτος, ΕΝΤΟΙΧΙΣΜΕΝΑ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΡΟΥΝΟ! Γουατ α φακ αιεμ λουζινγκ!
Παμε όμως να φιλοσοφησουμε το πραγμα. Παιζει μουσικη στο δωματιο μας, (όχι λαιβ). Ακουμε νοτες ακουμε φωνες. Στην φαντασια μας δημιουργειτε μια ορχηστρα που παιζει, βλέπουμε τον Σκαλ να κλεινει τα ματια και να λεει καπου εδώ είναι ο τραγουδιστης, εκει ο ντραμερ, εκει ο σαξοφωνιστας και παει λεγοντας. Στην φαντασια όμως! Τι ρολο παιζει το να βλεπω το ηχειο μου? Τον ενισχυτη μου? Το ντακ μου? Κατανοω κατι καλυτερα περι του μουσικου εργου που παιζεται? Μαλλον όχι.
Παρενθεση.- Στο σκακι συμβαινει κατι που μοιαζει παραλογο. Σε προχωρημενο ειπεδο βλέπουμε καποιους σκακιστες ενώ είναι η σειρα τους να παιξουν να κοιταζουν αντι για την σκακιερα το ταβανι! Αυτό γιατι, εχουν μπροστα τους μια συγκεκριμενη θεση που όταν σκέφτονται και υπολογιζουν καποιες κινησεις μπροστα η θεση του τωρα ενοχλεί την εικονα του μετα που εχει το μυαλο τους. Ετσι λοιπον προτιμουν το βλεμα τους να είναι στραμενο σε χωρο ουδετερο. Εδώ κολαει λοιπον ο Σκαλ και ο κάθε Σκαλ που όταν ακουνε μουσικη κλεινουν τα ματια τους.
Παμε στο αντιθετο. Εντοιχιζω το ηχειο. Δεν φαινεται το πισω μερος. Εχω τροπο να κρυψω και το εμπροσθεν μερος? Και πως θ ακους ρε φιλε? Μαλλον όπως ακουγα με τα B&W και ειχε μια ωραια σιτα μ ένα πανακι ηχοδιαπερατο. Κατι αναλογο εχουν τα περισσοτερα ηχεια. Να πω την αληθεια στο παρελθον εκανα απειρα τεστ για να διαπιστωσω αν κατι χανεται απ αυτό το πανακι, σε τυφλο τεστ θα ειχα 100% αποτυχια να βρω ποτε παιζει με πανακι και ποτε όχι.
Μ όλα αυτά οδηγουμαι στο συμπερασμα ότι στον ηχο συμβαινει ότι συμβαινει και στον κινηματογραφο. Δηλαδη να εχουμε τον απολυτο εντοιχισμο των μηχανηματων ΟΛΩΝ. Ν ακους μουσικη η οποια να διαχυεται σ ολο το δωματιο να μην βλεπεις απολυτως τιποτα και να εχεις στημενη μια ορχηστρα. Τωρα θα πει καποιος εχω δωσει ένα σεβαστο ποσο με πονο ψυχης, εχω κανει ένα σωρο θυσιες και θα κρυψω τα μηχανηματα? Αυτό λοιπον ελεγε ο Theο Kalomirakis. Οι πελατες του εχουν δωσει τεραστια ποσα για μηχανηματα κι αυτος τους λεει πρεπει να τα κρυψουμε! Να τα κρυψουμε γιατι ο σκοπος είναι το ιδιο το εργο (ταινια) και όχι το μηχανημα αναπαραγωγης.
Πανω λοιπον σ αυτό τον δρομο καταληγω. Δεν θα είναι καθολου ευκολος και χρειαζεται πολλες γνωσεις (που δεν τις εχω) – ας οψονται οι φιλοι. Σχεδιασμος επι χαρτου για τα παντα, Οσο για τις λυχνιες? Θα εχω μπόλικες, αλλα καμμια στους ενισχυτες! Απλα στην περιπτωση μου θα επικεντρωθώ με την ησυχια μου στην αισθητικη του χωρου ενώ οι ειδικοι θ αναλαβουν το κοματι που τους αντιστοιχει.
Τωρα οσον αφορα τα ιδια τα μηχανηματα και οσους θελουν να τα βλεπουν και πολύ περισσοτερο σ οσους αγαπανε τα ρετρο δεν ειμαι αναντιον τους. Αντιθετως τους ενθαρυνω εφοσον μπορουν να συνεχισουν ετσι. Απλως δεν μπαινω στην διαδικασια συγκρισεων. Το ευτηχημα με τον ηχο είναι ότι ακομη και τωρα ένα σωρο μηχανηματα παλιας τεχνολογιας εξακολουθουν κι ακουγονται πολύ αξιολογα. Προσωπικα εάν τα καταφερω θα κρατησω αυτά που εχω σε καποιο άλλο μερος του σπιτιου ενώ στο νέο χωρο θα επιδεικνυω τις ...κουρτινες!