Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
οπότε μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τα "σωστά" όρια στάθμης για καθημερινή ακρόαση στο σπίτι; :D
Οχι. :p

Η στάθμη αναφοράς είναι άριστη.:dance2:

Πιο πάνω, για λίγη ώρα, είναι ευχάριστο. Για πολύ ώρα, ακολουθούν εμβοές.:D
[DOUBLEPOST=1544096956][/DOUBLEPOST]
Άρα λοιπόν, και με το σκεπτικό πως το μουσικό περιεχόμενο μίας ηχογράφησης ουσιαστικά κυμαίνεται από 100-6000Hz, για μία "σοβαρή" ακρόαση αρκούν 80-85db μέση στάθμη (στη θέση ακρόασης πάντα). Σωστά ή έχω καταλάβει κάτι λάθος?
Λάθος.
Καταρχήν δε μας ενδιαφέρει η μέση στάθμη, μιλάμε για κορυφές.
Αφετέρου:
Δες τη γραμμή των 80...

images.png


80 ντεσιμπέλ στον 1 χιλιόκυκλο
95 ντεσιμπελ στους 80 κύκλους
95 ντεσιμπελ στους 10 χιλιόκυκλους
110 ντεσιμπέλ στους 30 κύκλους
~118 ντεσιμπέλ στους 20 κυκλους, ντέφι να γίνει, πες 115 κι είσαι άρχοντας.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
"Αφου σου λεω δεν τη βρισκω με τη ...disco.."
Εγώ όμως, τη βρίσκω με κράφτγουερκ, ή κράφτβερκ που λέει κι ο κόγιας.:p

Κι άμα σκάσεις τα λεφτά σου τα ωραία για το στέρεο, οφείλει να τα παίζει όλα. Όχι τα μισά.:D
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Δεν παίζουν τα συνήθη οικιακά συστήματα 20 κύκλους, στους 40 είμαστε ευχαριστημένοι. Επίσης δεν υπάρχει όργανο κάτω από τους 80 κύκλους παρά μόνο αντηχήσεις. Πόσα μουσικά άλμπουμς έχουν περιεχόμενο τέτοιο?

Πηδάμε εύκολα από τη λογική του μουσικόφιλου σε αυτή του αουντιόφιλου. Εκεί που (ορθώς κατά την ταπεινή μου άποψη) καταλήγουμε στο ότι όσο και να χτυπιέται κάποιος το ζωντανό δεν αναπαράγεται ούτε στο ελάχιστο σε ένα σπίτι πάμε πάλι από την αρχή να συζητάμε πως θα "πιάσουμε" τις στάθμες. Άντε και τις έπιασες τι θα τις κάνεις? Αφού το υλικό που θα αναπαράγεις θα είναι έτη φωτός μακριά από το ζωντανό λόγω ηχογράφησης. Ποιος ο λόγος?

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους αουντιόφιλους απλά είναι ξεχωριστό χόμπι :).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
Τα έχουμε βάλει τα νούμερα πολλές φορές κάτω. Ξανά:
Σε σύγχρονες καλές ηχογραφήσεις HiRes έχουμε κορυφές που μπορεί να φτάνουν και +25db από την μέση στάθμη.
Με μέση στάθμη 80db, πρέπει να φτάνουμε τα 105 για την στιγμιαία κορυφή, και 6db headroom γιατί είμαστε άρχοντες,και 3-4 ακόμα για κανένα πάρτι ή αν μερακλώσουμε με κανέναν Ζαρατουστρα , νατα τα 115db.
Εγω φτάνω τα 110+ συχνά στιγμιαία, χωρίς αλλοίωση του όγκου πάντως, και δεν ακούω και όσο δυνατά όσο ο Έαρ και ο Τερματογκαζι. Και μην ξεχνάμε πως στα μπάσα πρέπει να μπορούμε να ανέβουμε ψηλότερα από τα μεσαία.
[DOUBLEPOST=1544098685][/DOUBLEPOST]
Δεν παίζουν τα συνήθη οικιακά συστήματα 20 κύκλους, στους 40 είμαστε ευχαριστημένοι. Επίσης δεν υπάρχει όργανο κάτω από τους 80 κύκλους παρά μόνο αντηχήσεις.
Κάνεις λάθος, δεν είναι έτσι.

3EF6D20B-6B03-4C0F-AE1D-CEC0ACB09B1B.jpeg

[DOUBLEPOST=1544098784][/DOUBLEPOST]Κάπου θα αποθηκεύσω το ποστ, να το ανεβάζω κάθε τρίμηνο.
 

Μηνύματα
888
Reaction score
888
Τα έχουμε βάλει τα νούμερα πολλές φορές κάτω. Ξανά:
Σε σύγχρονες καλές ηχογραφήσεις HiRes έχουμε κορυφές που μπορεί να φτάνουν και +25db από την μέση στάθμη.
Με μέση στάθμη 80db, πρέπει να φτάνουμε τα 105 για την στιγμιαία κορυφή, και 6db headroom γιατί είμαστε άρχοντες,και 3-4 ακόμα για κανένα πάρτι ή αν μερακλώσουμε με κανέναν Ζαρατουστρα , νατα τα 115db.
Εγω φτάνω τα 110+ συχνά στιγμιαία, χωρίς αλλοίωση του όγκου πάντως, και δεν ακούω και όσο δυνατά όσο ο Έαρ και ο Τερματογκαζι. Και μην ξεχνάμε πως στα μπάσα πρέπει να μπορούμε να ανέβουμε ψηλότερα από τα μεσαία.
[DOUBLEPOST=1544098685][/DOUBLEPOST]

Κάνεις λάθος, δεν είναι έτσι.

View attachment 112063
[DOUBLEPOST=1544098784][/DOUBLEPOST]Κάπου θα αποθηκεύσω το ποστ, να το ανεβάζω κάθε τρίμηνο.
Αμα ομως ακους κλασικό ροκ που έχει μεγαλύτερη συμπίεση και λιγότερο ευρος χαμηλά (ηλεκτρικό μπασο οχι συνθ χαμηλά) τι κορυφες χρειάζεσαι; Δεν ειπα Metallica death magnetic που ειναι καργα συμπιεσμένο, αλλά πχ deep purple.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
Αμα ομως ακους κλασικό ροκ που έχει μεγαλύτερη συμπίεση και λιγότερο ευρος χαμηλά (ηλεκτρικό μπασο οχι συνθ χαμηλά) τι κορυφες χρειάζεσαι; Δεν ειπα Metallica death magnetic που ειναι καργα συμπιεσμένο, αλλά πχ deep purple.
Λιγότερο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Πηδάμε εύκολα από τη λογική του μουσικόφιλου σε αυτή του αουντιόφιλου.
Οι μουσικόφιλοι, περάστε έξω παρακαλώ.

Σοβαρά. 8-)


Εδώ μηχανήματα. Όντιο. Hi-Fi.

Υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής του ηχογραφημένου υλικού.
Μετρήσεις, σχεδιαγράμματα, φυσική.

Οι μουσικόφιλοι ακούν μουσική από ένα παλιό ραδιόφωνο και είναι οκ.:p

Εμείς θέλουμε πιστή αναπαραγωγή, πχιότητα, στάθμες, απόκριση, δυναμικά, κλπ κλπ κλπ. 8-)


Αν τυχόν θέλετε πχιότητα στον ήχο, είπαμε. Πάρτε ενεργά. ;)
 

Μηνύματα
524
Reaction score
2.352
Το βασικό είναι να έχουμε αναφορά live ακούσματα.


Προχθές Τρίτη βράδυ το γνωστό Half_Note είχε μία μουσική βραδιά ενδιαφέρουσα …"Hi-Endika" (και καλλιτεχνικά φυσικά).

Είχε ένα αφιέρωμα στις ..Βέμπο και Καλλας με μία σοπράνο (Πάσχου) - μία κοντράλτο (Καπαρού) και 1 πιάνο. Μόνο αυτοί – κανένας άλλος.

Παίζουν – ακούγονται μπροστά σου στα 2-3 μέτρα από εκεί που κάθεσαι – Είναι αρκετά σπάνιο να είσαι παρών σε ένα τέτοιο άκουσμα μπροστά σου κυριολεκτικά. (και κυρίως λόγω των γυναικείων φωνών). Η ένταση «τεράστια» ο όγκος όμως αυτός που πρέπει.

Το συνιστώ . Ξέρω το μουσικό θέμα δεν είναι για όλους , αλλά αξίζει – δεν τραγουδάνε εύκολα 2 «πριμαντόνες» μπροστά σου. Απλά αξίζει για να καταλάβουμε τι σημαίνει ακούω δυνατά γυναικεία φωνή + πιάνο live.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Η ένταση «τεράστια» ο όγκος όμως αυτός που πρέπει.
Η ένταση ανέτως θα έφτασε τα 100 φόνς, αυτές τσιρίζουν άσχημα, σπάν ποτήρια και τέτοια.:p

Τον όγκο, στο ηχογραφημένο υλικό, μας τον "ορίζει" ο μαστεράς, όπως αυτός γουστάρει. 8-)

Το ηχείο, οφείλει απλώς να αναπαράγει την ηχογράφηση, όπως ακριβώς την έφτιαξε ο μάστορας (μαστεράς). Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
......ο οποίος επιμελως και εντεχνως αποφεύγει τετοιους σκοπελους
Ακριβώς δεν υπάρχουν ασυμπιεστες ηχογραφήσεις
που θα δημιουργουσαν την αναγκη για αντιστοιχες προδιαγραφες αναπαραγωγης.
Ή ηχογράφηση δεν ειναι ακριβώς η πραγματικότητα. Ούτε και ή αναπαραγωγή φυσικά.
Αυτος ο Robert Polley καλα τα λεει.
Και έτσι προκύπτει το ερώτημα του ενος εκατομμυριου.
Αν την συμπιεσμένη εγγραφη που έχει χάσει το φυσικό δυναμικο ευρος της
την ανεβασω εγω στα 100 φονς τι παιρνω?
Προτιμώ να μη το συνεχίσω...
Κάθε παραγωγή που σέβεται το χρόνο και χρήμα που δαπανώνται για χάρη της θα έχει μεριμνήσει και γι αυτό το ενδεχόμενο,δηλαδή το πώς θ'αποδοθεί κατά την άνοδο πάνω από τη συνήθη στάθμη όπου θα έχει γίνει κυρίως η επισκόπηση.

Γι αυτό και οι μηχανικοί ήχου σπουδάζουν το επάγγελμα και δεν φυτρώνουν από μόνοι τους εκεί που...δεν τους έχουν σπείρει.
οπότε μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τα "σωστά" όρια στάθμης για καθημερινή ακρόαση στο σπίτι; :D
Όχι,διότι η ενέργεια ούτε καταστρέφεται ούτε γεννιέται εκ του μηδενός και η πολυπόθητη αληθοφάνεια θα περνά αναπόφευκτα από το δρόμο της απαραμόρφωτης ενέργειας - και όχι αποκλειστικά της αντιληπτής χάρη στο ακουστικό μας αισθητήριο...
Δεν παίζουν τα συνήθη οικιακά συστήματα 20 κύκλους, στους 40 είμαστε ευχαριστημένοι. Επίσης δεν υπάρχει όργανο κάτω από τους 80 κύκλους παρά μόνο αντηχήσεις. Πόσα μουσικά άλμπουμς έχουν περιεχόμενο τέτοιο?

Πηδάμε εύκολα από τη λογική του μουσικόφιλου σε αυτή του αουντιόφιλου. Εκεί που (ορθώς κατά την ταπεινή μου άποψη) καταλήγουμε στο ότι όσο και να χτυπιέται κάποιος το ζωντανό δεν αναπαράγεται ούτε στο ελάχιστο σε ένα σπίτι πάμε πάλι από την αρχή να συζητάμε πως θα "πιάσουμε" τις στάθμες. Άντε και τις έπιασες τι θα τις κάνεις? Αφού το υλικό που θα αναπαράγεις θα είναι έτη φωτός μακριά από το ζωντανό λόγω ηχογράφησης. Ποιος ο λόγος?

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους αουντιόφιλους απλά είναι ξεχωριστό χόμπι :).
...Διότι απαντούν στην αναζήτηση της αληθοφάνειας και υποαρμονικής τάξης συνιστώσες - έχουσες συχνότητες υποδιαιρέσεις της αντίστοιχης προς δεδομένο θεμελιώδη τόνο εκτός εκείνων της ανώτερης τάξης,καθώς και χωρικές πληροφορίες που παρέχουν - οποία σύμπτωσις - ακριβώς την κατάλληλη αίσθηση ολικού όγκου για το καταγεγραμμένο γεγονός,όπως θα την έχει προσδώσει ο μηχανικός ήχου κατά την παραγωγή που σέβεται τον εαυτό της ως προείπαμε.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Σε σύγχρονες καλές ηχογραφήσεις HiRes έχουμε κορυφές που..
Μη ξύνεις πληγές εσύ ρε! :p
Για πικάπ μιλάει ο κόσμος ο σωστός! :D

:drinks:

Τέλος πάντων, όπως και νά'χει, και με όσο καλή ηχογράφηση θες, ένα περιθώριο 2-3 ντεσιμπέλ κάτω από το όριο του πόνου θα υπάρχει και στις κορυφές, ειδάλλως θα ματώσει το αφτί. ;)

Τίποτα δεν θα πλησιάζει την άνω καμπύλη, και ποτέ:



Οπότε, και χονδρικά, οι απολύτως ανώτερες στιγμιαίες στάθμες στη θέση ακρόασης, δε θα (πρέπει να) ξεπερνούν ποτέ τα 113-114 ντεσιμπέλ στο ευρύτερο μεσαίο φάσμα της μουσικής (100 κύκλοι με 8 χιλιόκυκλοι). Ματώνεις και κουφαίνεσαι λέμε! :p

Στα πρίμα, γύρω από τα 10k, παίζουν και 120 ντιμπί, αλλά αυτό είναι εύκολο.

Ωστόσο, από 50-60 κύκλους και κάτω, το όριο είναι στα 130 ντεσιμπέλ, αρκετά πριν να σπάσει το τύμπανο...:D

Εκεί είναι το "δύσκολο".
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η ένταση ανέτως θα έφτασε τα 100 φόνς, αυτές τσιρίζουν άσχημα, σπάν ποτήρια και τέτοια.:p

Τον όγκο, στο ηχογραφημένο υλικό, μας τον "ορίζει" ο μαστεράς, όπως αυτός γουστάρει. 8-)

Το ηχείο, οφείλει απλώς να αναπαράγει την ηχογράφηση, όπως ακριβώς την έφτιαξε ο μάστορας (μαστεράς). Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Μη ξύνεις πληγές εσύ ρε! :p
Για πικάπ μιλάει ο κόσμος ο σωστός! :D
...
Οπότε, και χονδρικά, οι απολύτως ανώτερες στιγμιαίες στάθμες στη θέση ακρόασης, δε θα ξεπερνούν ποτέ τα 113-114 ντεσιμπέλ στο ευρύτερο μεσαίο φάσμα της μουσικής (100 κύκλοι με 8 χιλιόκυκλοι).

Ωστόσο, από 50-60 κύκλους και κάτω, το όριο είναι στα 130 ντεσιμπέλ...

Εκεί είναι το "δύσκολο".
https://getyarn.io/yarn-clip/56a5fd12-3cd0-418d-a3cd-cc41486a137d
:p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Κρύβε λόγια..:p


ΥΓ. Εγώ είμαι σαφής: απόλυτες κορυφές στα 115 ντιμπί (στο βαθύ μπάσο).
Κι όταν είναι συμπιεσμένη η μουσική, παίζει συνεχώς σε τέτοια στάθμη.
Πέρφεκτ, γουστάρω συμπίεση! :D
Τα 110 ντιμπί στο ρυθμικό γεμάτο χτύπημα των κράφτγουερκ μέχρι τους 30 κύκλους, είναι βάλσαμο στα αυτιά μου! :p
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
Πάνω απο τα 105db, κοστίζει πολλά ευρώ κάθε επιπλέον db, σωστά αναπαραγόμενο. Τα ίδια και κάτω απο τα 30Hz. Και όσο ανεβαίνεις σε στάθμη και κατεβαίνεις σε συχνότητα, αδειάζει το πορτοφόλι, με όλο και πιο γρήγορους ρυθμούς.

Με τα ενεργά κάπως πιο οικονομικά, διότι στα παθητικά οταν θες μεγάλες στάθμες, με καλή ποιότητα και μπάσο αγριεύει πολυ ο λογαριασμός.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
πως εξηγείται ότι στο διάγραμμα πριν την περιοχή των 5Κ δείχνει ότι ακούμε σε μηδενικές και κάτω του μηδενός στάθμες; :o
0 dB ειναι η στάθμη που ακούμε οταν ενα κουνούπι πετάει στα 3 μέτρα σε απόλυτη ησυχία.
Αν πετάξει στα 5 μέτρα και το ακούς, τοτε εχεις στάθμη κάτω του μηδενός.
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Προτιμώ ενα συστημα που δεν ανεβάζει το spl στα υψη
δεν αυξανει ομως περαιτερω τη συμπίεση της ηχογραφησης, λογω σχεδιαστικης απλοτητας

παρα ενα άλλο που προσθετει συμπιεση λογω ηλεκτρονικού θορυβου,
πληθωρας εξαρτηματων, υψηλης αναδρασης, τεραστιων μετασχηματιστων, κλπ.

Το δεύτερο όσο δυναμικα και να παιζει δεν θα ακουστει ποτε το ίδιο φυσικο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
Προτιμώ ενα συστημα που δεν ανεβάζει το spl στα υψη
δεν αυξανει ομως περαιτερω τη συμπίεση της ηχογραφησης, λογω σχεδιαστικης απλοτητας

παρα ενα άλλο που προσθετει συμπιεση λογω ηλεκτρονικού θορυβου,
πληθωρας εξαρτηματων, υψηλης αναδρασης, τεραστιων μετασχηματιστων, κλπ.

Το δεύτερο όσο δυναμικα και να παιζει δεν θα ακουστει ποτε το ίδιο φυσικο.
Εγω προτιμώ αυτο που αυξάνει τη στάθμη στα ύψη χωρίς να συμπιέζει :p
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
Διαφωνώ (επανάληψη :)) με την χρήση των καμπύλων ίσης ακουστότητας Fletcher Munson για να βγάζουμε συμπεράσματα για την επιθυμητή στάθμη ανά συχνότητα.
Η F-M μας βοηθάει στην εφαρμογή του loudness οταν ακούμε κάτω απο τα ορια αναφοράς, αυτη ειναι η σημαντική χρήση της στο θέμα μας.

Για να αποδείξω τον ισχυρισμό μου, μεσα στις γιορτές θα κάνω το εξής πείραμα:
Θα μετρήσω και θα ανεβάσω την συχνοτική ανάλυση 5-6 γνωστών κομματιών, απο πεντε λεπτά πες το καθένα, απο διαφορετικά είδη. Για παράδειγμα, μια συμφωνία του Μπετόβεν, εκκλησιαστικό όργανο Μπαχ, dire straits, moby και ενα soundtrack δράσης. (Όχι, δεν θα μετρήσω Ξυλούρη). Αν γνωρίζετε κάποιο περίεργο κομμάτι για μέτρημα πείτε το μου.

Οι μετρησεις θα γίνουν σε στάθμες που με ασφάλεια αναπαράγει το σύστημα μου (για να μην υπάρχουν αμφιβολίες αν ξέφυγε κατι), πες 75db μέση, το οποίο παίζει σύμφωνα με τις προδιαγραφές.

Έτσι θα δούμε σε ποιες συχνοτικες περιοχές χρειαζόμαστε περισσότερη μέγιστη στάθμη, και σε ποιές λιγότερη, και πως μπορουμε να κάνουμε οικονομία. Εννοείται πως το σύστημα μας πρέπει να μπορει να παίξει σύμφωνα με την προτεινόμενη καμπυλη (όχι φλατ) και όχι κουκουρουκου. Αλλά πόσο δυνατά και που, αυτο εχει ενδιαφέρον.

Αν το ξεχάσω στείλτε πμ.
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.337
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top