Μέγεθος ηχείων και subwoofer

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.165
Reaction score
143.646
Αν το ηχείο (δορυφοροσ )σου κατεβαίνει στους 20 κύκλους , ( χωρις +-dB ),θέλεις σαμπ?
Ναι.

Και στους 5 κύκλους να κατεβαίνει ο δορυφόρος, θες σαμπ.


ΥΓ.
Εκτός κι αν το εντοιχίσεις, και ταυτόχρονα μετρήσεις στους 20 κύκλους να βγάζει 130 ντεσιμπέλ.
 
  • Like
Reactions: PMC


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.969
Αν το ηχείο (δορυφοροσ )σου κατεβαίνει στους 20 κύκλους , ( χωρις +-dB ),θέλεις σαμπ?
Ναι,για να το βάλεις εκεί που δεν γίνεται να βάλεις το δορυφόρο σου ...
Και να επιτευχθεί μια καλή σύζευξη με τη μιγαδική συμπεριφορά του χώρου άνω και κάτω της ζώνης Schroeder - διότι ουσιαστικώς περί ζώνης μετάβασης πρόκειται αντί για φιξαρισμένο συχνοτικό ύψος...
...Xωρίς υπονοούμενα,πονηρούληδες.:lolsign:
 



Μηνύματα
866
Reaction score
1.068
Έψαξα στο φορουμ αλλα δεν βρήκα την, σχετική με τhn αναλογία woofer/απόσταση, ανάρτηση. Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;;

Ευχαριστώ
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.969
Μπορούμε να προσκομίσουμε ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα:

http://myroom-acoustics.blogspot.com/
Στην ανωτέρω γραφική παράσταση αναπαρίσταται η συνάρτηση της ανώτατης στάθμης χωρίς φαινόμενα αποκοπής που επιτυγχάνεται στο 1 μέτρο σε συνάρτηση προς τη συχνότητα,ενώ οι χρωματιστές γραμμές αντιπροσωπεύουν καθεμία διαφορετικά μεγέθη μεγαφώνων.

Ας παρατηρήσουμε λ.χ. την πράσινη γραμμή που αντιστοιχεί σε μονό επτάϊντσο woofer.
85 dB μέγιστης στάθμης χωρίς φαινόμενα αποκοπής σε ύψος 30 Hz,γεγονός που συνεπάγεται συνεχή μέση στάθμη ακρόασης στα 65-70 dB (με κάποια επιείκεια),αλλά με κάθε διπλασιασμό της απόστασης θα χάνονται και άλλα 6dB από τον άμεσο ήχο...

Έστω και αν προστεθούν 3 dB για ζεύγος ηχείων,ποια θα ήταν επομένως η μέγιστη ωφέλιμη απόσταση ακρόασης για ηχείο φέρον το μονό επτάϊντσο;Οπωσδήποτε κατώτερη των 2 μέτρων,προκειμένου να εισπράττονταν απαραμόρφωτες κορυφώσεις στη θέση ακρόασης σε συνεχείς στάθμες σιγανές προς μέτριες.
 

Μηνύματα
879
Reaction score
1.147
Μάστορα, ο χώρος μπουμάρει, όχι το σαμπ...
Σύμφωνοι δεν αντιλέγω.
Θα μπουμάρει ο χώρος και με το 5ιντσο """σαμπ""" της fostex?

Να παιρνες ενα ζευγαρι ακουστικα, να κανεις δουλιτσα, να μη παιδευεσαι ... ?
:drinks:
Έχω και απ' αυτά. Ταινία με ακουστικά;; Κρίμας η ταινία ναουμ
 

Μηνύματα
5.437
Reaction score
6.593
Oταν παω στο σπιτι της μανας μου ενα περιεργο πραμα δε μπουμαρει με τιποτε το τρατζιστορακι που ακουει μουσικη !!:o
[DOUBLEPOST=1549435967][/DOUBLEPOST]Ουσιαστικα αυτο που εμεις αντιλαμαβνομαστε ως μπουμαρισμα, τον χωρο οπως σωστα λεει ο Κωστας συμβαινει παντα αλλα σε μικροτερη ενταση, τοση οσο να μην γινεται αντιληπτη ...ενα παραδειγμα ,γινονται σεισμοι συνεχως μικρου μεγεθους αυτοι μεταδιδονται στο σκελετο του σπιτιου,αλλα λογω μικρης κλιμακας δεν γινονται αντιληπτοι αλλα καταγραφονται με μετρησεις παντοτε...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.165
Reaction score
143.646
Θα μπουμάρει ο χώρος και με το 5ιντσο """σαμπ""" της fostex?
Φυσικά, εφόσον το 5" βγάλει τη συχνότητα ιδιοσυντονισμού.
Και ομοίως είτε είναι τρύπιο, είτε κλειστής καμπίνας.

Τι μπορείς να κάνεις;

Πρώτα μια μέτρηση, ώστε να βρεις τους βασικούς ιδιοσυντονισμούς του χώρου, τις συχνότητες δηλαδή που έχεις το μπουμάρισμα που ακούς.

Αφού γνωρίζεις ποιες ακριβώς είναι αυτές, κοιτάζεις τα εξής 2 για το σαμπ που θα παρεις:

1. Να μην έχει συντονισμένο σωλήνα ανάκλασης χαμηλών σε συχνότητα μπουμαρίσματος
2. Να μην έχει σε μέτρηση που θα δεις στο φάσμα, μια τόνωση στις συχνότητες που είναι προβληματικές στο χώρο σου

Και το τρίτο βήμα είναι σε προσεκτικά εστιασμένο κρος:

3. Να κάνεις κρος μεταξύ δορυφόρων και σαμπ πάνω στο σημείο μπουμαρισματος, αφήνοντας λίγο συχνοτικό "κενό" στις τιμές κρος, που θα το γεμίσει ομαλά ο χώρος (το βλέπεις με μετρηση).
Δηλαδή, πες ότι έχεις μπουμ στους 65. Βάζεις το γούφερ να παίζει από 60 και κάτω, και τους δορυφόρους από 70 και πάνω. Μετράς. Αν χρειαστεί, απομακρύνεις κι άλλο τις συχνότητες κρος, μέχρι να μετρήσεις φλατ απόκριση. Το γεμίζει ο χώρος.

Κοιτάζοντας τις μετρήσεις απόκρισης των δορυφόρων σκέτων, και μετά του σαμπ μόνου του, βλέπεις τι παίζει το καθένα και σχεδιάζεις στο μυαλό σου πως θα χειριστείς το κρος.
Ταυτόχρονα, βλέποντας τις μετρήσεις, βρίσκεις τα σημεία τοποθέτησης που θα δώσουν συνδυαστικά την ομαλότερη απόκριση.

Έτσι δουλεύει το σύστημα. Μετρήσεις, σκέψη, τοποθέτηση, κρος, μετρήσεις, και στο τέλος ισοσταθμιση.

Με τα αφτιά στηρίζεις τα γυαλιά.
Για να βλέπεις καλά τις μετρήσεις.
Άλλη δουλειά δεν έχουν τα αφτιά σε τούτη τη διαδικασία.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.165
Reaction score
143.646
Επίσης, οι μελέτες των μεγαλων, λένε ότι για να μη μπουμάρει, θες 4 σαμπ.

Όχι ένα και μικρό, ούτε ένα και μεγάλο.

4 να είναι, και θα στρώσει.

Αυτά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.969
@okakosolikos: Άρπα την! Να μάθεις άλλη φορά να κάνεις ερωτήσεις που αφορούν subwoofers και την τοποθέτησή τους στο χώρο!:lolsign::lolsign:
Wizzman,δεν ενθουσιαζόμαστε με τα παθήματα άλλων,εκτός και αν αυτοί μας τη...΄΄σπάνε΄΄ ,οπότε φροντίζουμε να μην καρφωνόμαστε - εν πάσει περιπτώσει πιάνουμε το υπονοούμενον.:lolsign:
Επίσης, οι μελέτες των μεγαλων, λένε ότι για να μη μπουμάρει, θες 4 σαμπ.

Όχι ένα και μικρό, ούτε ένα και μεγάλο.

4 να είναι, και θα στρώσει.
Ναι.αλλά δουλεύει ιδανικώς αυτό το πρότυπο σε κλειστούς παραλληλεπίπεδους χώρους και υπό συμμετρική διευθέτηση.
Δεν είναι δόκιμο λ.χ. όταν το σύστημα θα είναι εγκατεστημένο στο ένα σκέλος χώρου σχήματος ΄΄Γ΄΄ ή όποτε υπάρχουν εκτεταμένες δίοδοι συγκοινωνίας με χώρους όπως η κουζίνα,ή χώροι ακρόασης με ακανόνιστα τοιχώματα.

Είτε το πρόβλημα θα στρώσει με την τετράδα,είτε η παντόφλα θα στρώσει τον χρήστη,σε κάθε περίπτωση το αρχικό πρόβλημα θα έχει ξεπεραστεί.;)
 
Last edited:

Μηνύματα
2.159
Reaction score
5.624
Ρε αυτές οι εντάσεις είναι για ζημιά... Εγώ πάνω από 95 δεν την παλεύω για πολύ, να ακούω με άνεση όμως.
Δυστυχως τα db συνηθιζονται ,οπως και πολλα αλλα ,και απο ενα σημειο και επανω κανουν ζημια.
 

gid

Μηνύματα
8.823
Reaction score
10.096
Μπορούμε να προσκομίσουμε ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα:
http://myroom-acoustics.blogspot.com/
Στην ανωτέρω γραφική παράσταση αναπαρίσταται η συνάρτηση της ανώτατης στάθμης χωρίς φαινόμενα αποκοπής που επιτυγχάνεται στο 1 μέτρο σε συνάρτηση προς τη συχνότητα,ενώ οι χρωματιστές γραμμές αντιπροσωπεύουν καθεμία διαφορετικά μεγέθη μεγαφώνων.
Τα παραπάνω είναι λίγο-πολύ γνωστά στους περισσότερους εδώ, όχι βέβαια στις αριθμητικές λεπτομέρειες όσο στους κανόνες που περιγράφουν. Δεν θα επέλεγα βέβαια ως συχνότητα παραδείγματος τους 30 κύκλους για 7ιντσο (!), αλλά δε θα κολλήσουμε εκεί.

Αυτό που δε χωρά το μικρό μου το μυαλό είναι πώς το ακουστικό κύμα, καθώς βγαίνει από το μεγάφωνο, συναντά τον ιδεατό τοίχο του λοβού του, και τραβά χειρόφρενο και σταματά. Γιατί βέβαια αυτό σημαίνει το "έξω από το λοβό ακούς μόνο ανακλάσεις".
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.969
Δυστυχως τα db συνηθιζονται ,οπως και πολλα αλλα ,και απο ενα σημειο και επανω κανουν ζημια.
Μέχρι τη συνεχόμενη μέση στάθμη με τιμή αναφοράς γύρω στα 80 dB πάνω στη ζώνη των μεσαίων δεν προκύπτει ζημιά από την έκθεση σε απεριόριστο χρονικό διάστημα.
Για πεπερασμένες ακροάσεις μουσικής μπορεί να ανέλθει σε συνεχόμενη μέση τιμή 90 dB.
Από τις καμπύλες ίσης ακουστότητας όμως σημαίνει συνεχόμενες στάθμες αρκετά ανώτερες στις πρώτες οκτάβες.
Οι δε στιγμιαίες κορυφώσεις μπορούν να εκτείνονται χονδρικώς σε στάθμες ανώτερες κατά 20 dB ανά οκτάβα.
Τα παραπάνω είναι λίγο-πολύ γνωστά στους περισσότερους εδώ, όχι βέβαια στις αριθμητικές λεπτομέρειες όσο στους κανόνες που περιγράφουν. Δεν θα επέλεγα βέβαια ως συχνότητα παραδείγματος τους 30 κύκλους για 7ιντσο (!), αλλά δε θα κολλήσουμε εκεί.

Αυτό που δε χωρά το μικρό μου το μυαλό είναι πώς το ακουστικό κύμα, καθώς βγαίνει από το μεγάφωνο, συναντά τον ιδεατό τοίχο του λοβού του, και τραβά χειρόφρενο και σταματά. Γιατί βέβαια αυτό σημαίνει το "έξω από το λοβό ακούς μόνο ανακλάσεις".
Αυτό σχετίζεται με το μέγεθος της Κρίσιμης Απόστασης.
Στις πρώτες οκτάβες η πολική απόκριση δεδομένου μεγαφώνου έχει παντοκατευθυντικό μοτίβο.Εφόσον θεωρήσουμε την τυπική περίπτωση όπου προσεγγίζει το πρότυπο σημειακής πηγής (δεν είναι λ.χ. μεμβράνη ή τμήμα από array ) κι εκπέμπει εκείνο σε σφαιρικό χώρο (δηλαδή δεν θα ήταν εντοιχισμένο ή σε διαμόρφωση άπειρης μπάφλας) τότε η πεπερασμένη ενέργεια που εκπέμπεται από δεδομένη εκτόπιση του μεγαφώνου διασκορπίζεται σε μεγαλύτερο χώρο,οπότε καθώς ανέρχεται η απόσταση από το μεγάφωνο η τιμή της ενέργειας από τον άμεσο ήχο θα μειώνεται με πιο γρήγορο ρυθμό.

Και για την επαρκή σύλληψη του περιεχομένου στο πρόγραμμα αναπαραγωγής χρειαζόμαστε την πληροφορία από τον άμεσο ήχο.

Γι αυτό λ.χ. κι ένα καρδιοειδές μοτίβο πολικής απόκρισης στις χαμηλές τείνει να ξεσηκώνει κύματα...ενθουσιασμού.:D
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.165
Reaction score
143.646
Κάντε μερικούς υπολογισμούς, για απόσταση ακρόασης για τις γνωστές ίντσες μεγαφώνων:

S x WD / SQRTDVC x IVCW / CV where S=speed of sound in MPH, WD=woofer diameter in inches, SQRTDVC=Square Root of Driver Voice Coil Diameter in inches, IVCW=the Inverse of the number of Voice Coil Windings and CV=Cabinet Volume in cubic feet. The result is in feet.

So take a 12" woofer with a 2" voice coil with 198 winds in a 4 cubic feet cabinet you'd have 767 x 12 / 1.414 x .005 / 4 = 8.136 feet. Simple!
 



Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.796
Μηνύματα
3.027.590
Members
38.495
Νεότερο μέλος
JGmag
Top