Ηχητικές και γευστικές απολαύσεις στην Θεσσαλονίκη - To Kοτσιδόσπιτο

Μηνύματα
3.769
Reaction score
6.743
Έχοντας ξεκινήσει δειλά δειλά να ασχολούμαι με τα του χώρου μου ο οποίος είναι εξαιρετικά περίεργος και δύσκολος υποθέτω ( πέτρινο πάτωμα, πέτρινος τοίχος, τοίχος με κουρασάνι, τζάκι, ξύλινα δοκάρια στο ταβάνι, μεγάλη τζαμαρία πίσω από το set up) πιάνοντας εχθές την πρώτη ανάκλαση πρόχειρα με υλικά της καθημερινότητας διαπίστωσα τις εξής διαφορές :
- φωνή καρφωμένη στο κέντρο πάντα σε ότι κομμάτι και αν άκουσα τις επόμενες 4-5 ώρες.
- η σκηνή μεγάλωσε φοβερά με απίστευτη αίσθηση τρισδιάστατης εικόνας.
- Σε κάποια κομμάτια πραγματικά κατάλαβα τι σημαίνει να εξαφανίζονται τα ηχεία από τον χώρο ακούγοντας όργανα ( τύμπανα κλπ ) έξω απο αυτά τουλάχιστον 20 με 30 πόντους και μιλάμε για ισόπλευρο τρίγωνο σε απόσταση 2,5 μέτρων.
Καιρό θέλω να ασχοληθώ με τον χώρο αλλά δεν μου άρεσαν τα υλικά που έβλεπα αισθητικά για το σαλόνι μου.
Αυτός όμως που έχει κάνει θέμα ο jazzy έχει πραγματα που ταιριάζουν, οπότε προσεχώς άνθρωπος να μετρήσει και ξεκινάω επεμβάσεις αμέσως ;) :)

Δεν έχουν τα παραπάνω σχέση με τις απολαύσεις στο Κοτσιδόσπιτο αλλά αφού πιάσαμε τα ίδια και τα ίδια
είπα να καταθέσω και εγώ τον "πόνο" μου:p
 

Μηνύματα
12.874
Reaction score
10.095
Αν έχεις ¨χτυπήσει¨καινούργιο γκομενάκι και θες να το παίξεις large, έχεις πάρει εισιτήρια στις πρώτες σειρές οπότε το οπτικό πεδίο που καταλαμβάνει η ορχήστρα είναι περίπου 120-130 μοίρες!:wink:
Εγώ λοιπόν στο σπίτι μου ακούω και βλέπω.. σαν να έχω ¨χτυπήσει¨ γκομενάκι μόνιμα καινούργιο!:dance2::dance2::dance2:
Εκεί τις πας εσύ τις γκόμενες για να τις εντυπωσιάσεις; :roflmao: :laugh: :roflmao: :lolsign:

120-130 μοίρες; Ενδιαφέρον. Άρα να που χρειάζεται το πολυκάναλο! Το stereo δεν φτάνει μάνα μου!
 


leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.101
Εκεί τις πας εσύ τις γκόμενες για να τις εντυπωσιάσεις; :roflmao: :laugh: :roflmao: :lolsign:

120-130 μοίρες; Ενδιαφέρον. Άρα να που χρειάζεται το πολυκάναλο! Το stereo δεν φτάνει μάνα μου!
χαχαχα...
το 'πιασες μπαγάσα!:wink::wink:
Πέτρο μου, είπα 120-130 μοίρες μόνο.....για να μη τρομάξεις!! :biggrin: :biggrin:
Είπαμε, εκτός των dedicated χώρων, πολύκάναλο στα ίδια χρήματα στο σαλόνι-καθιστικό, βάζουν όσοι..δε ξέρουν ή δε μπορούν να σάξουν σωστά το δικάναλο!
δατς δε τρούθ Πέτρο!
 

Μηνύματα
125
Reaction score
377
Και για πες ρε παλικάρι.. Τι είναι αυτό που πρέπει να ακούσει ο επαγγελματίας στο στούντιο και δεν πρέπει ή δε χρειάζεται να ακούσω εγώ?
Και τούμπαλιν, τι χρειάζεται να ακούσω εγώ στο σαλόνι μου και δεν πρέπει ή δε χρειάζεται να το ακούσει ο στουντιας?
Λίγο συγκεκριμένα σε παρακαλώ όμως!
ας σου τα εξηγήσει αυτός καλύτερα:
 

Μηνύματα
1.879
Reaction score
4.452
Όποιο δικαναλικό setup δεν μπορεί ν'αναπλάσει όλες τις τοποθετήσεις στη φωνή του Bob,θέλει στήσιμο ξανά από την αρχή.Δεν έχει σημασία πόσο...Hi θα ήταν σε end πάνω σε οποιονδήποτε άλλον τομέα. απόδοσης.
Νομίζω ότι είναι θέμα χαμηλου θορύβου να αναδειχθεί καθαρα η χωρική πληροφορία.
Αλλά μόνο αυτό δεν φτανει.. Αλλιώς θα ήμασταν όλοι ευχαριστημένοι με έναν chip amplifier.
Είναι ένα σύνολο ιδιοτήτων που φυσικά σχεδον κανένα συστημα δεν διαθέτει.

Υστερόγραφο: οι περισσοτεροι από μας ακούμε μία χαρα τον Bob να βολταρει μέσα στο στούντιο
από το ταμπλετ η τα ηχεία του υπολογιστή μας. Ε ,και;;
Λείπει το σημαντικότερο. Να τον βλέπουμε μπροστά μας
όπως μπορεί να συμβεί στα εξαιρετικά συστήματα...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.127
ας σου τα εξηγήσει αυτός καλύτερα:
Λυπάμαι,αλλά ο αξιοσέβαστος Paul McGowan δεν αποτελεί αξιόπιστη πηγή σε τέτοια θέματα.
Νομίζω ότι είναι θέμα χαμηλου θορύβου να αναδειχθεί καθαρα η χωρική πληροφορία.
Αλλά μόνο αυτό δεν φτανει.. Αλλιώς θα ήμασταν όλοι ευχαριστημένοι με έναν chip amplifier.
Είναι ένα σύνολο ιδιοτήτων που φυσικά σχεδον κανένα συστημα δεν διαθέτει.

Υστερόγραφο: οι περισσοτεροι από μας ακούμε μία χαρα τον Bob να βολταρει μέσα στο στούντιο
από το ταμπλετ η τα ηχεία του υπολογιστή μας. Ε ,και;;
Λείπει το σημαντικότερο. Να τον βλέπουμε μπροστά μας
όπως μπορεί να συμβεί στα εξαιρετικά συστήματα...
Διαφωνώ,Η στάθμη στο θόρυβο υποβάθρου μπορεί να επηρεάζει με την επικαλυπτική της δράση την αντίληψη των αντηχήσεων από τη φωνή του Bob στο εν λόγω κομμάτι δοκιμής,πλην όμως δεν καθορίζει την εστίαση των ειδώλων στην ηχητική σκηνή.
Ας σκεφτούμε πόσο απίθανο θα ήταν να μεταβαλόταν η εστίαση των ειδώλων όποτε λ.χ. θα έπαιζε τηλεόραση ή θα λειτουργούσαν οικιακές συσκευές που θα προκαλούσαν αυξημένο θόρυβο.

Σε πειράματα κιόλας που είχα κάνει ο ίδιος,διατηρώντας απαράλλακτα setup και ακουστική συμπεριφορά δωματίου,η εστίαση στις ενδεδειγμένες θέσεις προέκυπτε ή καταργείτο με μετακινήσεις των ηχείων ως προς τοιχωματικά όρια,μεtαβολές στη γωνία του sweet spot ως προς οριζόντιο & κατακόρυφο άξονα αυτών και αλλαγές στις διαστάσεις και τον προσανατολισμό ολόκληρου του στερεοφωνικού τριγώνου μέσα στο δωμάτιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.874
Reaction score
10.095
Πέτρο μου, είπα 120-130 μοίρες μόνο.....για να μη τρομάξεις!!
Μην ανησυχείς. Δεν τρομάζω από λόγια. Αντίθετα, μπορώ να έχω μια κάτοψη συναυλιακού χώρου, όπως η κύρια αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών που συνήθως επισκέπτομαι και να μετρήσω τη γωνία από τη Διακεκριμένη θέση ή την Α που συνήθως κάθομαι. Τώρα αν εσύ κάθεσαι 1η 2η σειρά, σου έχω κακά νέα!:roflmao::tongue:
 

Μηνύματα
125
Reaction score
377
Λυπάμαι,αλλά ο αξιοσέβαστος Paul McGowan δεν αποτελεί αξιόπιστη πηγή σε τέτοια θέματα.

Διαφωνώ,Η στάθμη στο θόρυβο υποβάθρου μπορεί να επηρεάζει με την επικαλυπτική της δράση την αντίληψη των αντηχήσεων από τη φωνή του Bob στο εν λόγω κομμάτι δοκιμής,πλην όμως δεν καθορίζει την εστίαση των ειδώλων στην ηχητική σκηνή.
Ας σκεφτούμε πόσο απίθανο θα ήταν να μεταβαλόταν η εστίαση των ειδώλων όποτε λ.χ. θα έπαιζε τηλεόραση ή θα λειτουργούσαν οικιακές συσκευές που θα προκαλούσαν αυξημένο θόρυβο.

Σε πειράματα κιόλας που είχα κάνει ο ίδιος,διατηρώντας απαράλλακτα setup και ακουστική συμπεριφορά δωματίου,η εστίαση στις ενδεδειγμένες θέσεις προέκυπτε ή καταργείτο με μετακινήσεις των ηχείων ως προς τοιχωματικά όρια,μεtαβολές στη γωνία του sweet spot ως προς οριζόντιο & κατακόρυφο άξονα αυτών και αλλαγές στις διαστάσεις και τον προσανατολισμό ολόκληρου του στερεοφωνικού τριγώνου μέσα στο δωμάτιο.
Γι' αυτό λοιπόν στήνουμε σωστά τα ηχεία μας ωστε η φωνή του Bob να ακούγεται εκεί που πρέπει κάθε φορά.
Και μιας και έγινε λόγος προηγουμένως για την 2xHD, να άλλο ένα ενδιαφέρον test album αυτής,
1572714482248.png

Post automatically merged:

Γι' αυτό λοιπόν στήνουμε σωστά τα ηχεία μας ωστε η φωνή του Bob να ακούγεται εκεί που πρέπει κάθε φορά.
Και μιας και έγινε λόγος προηγουμένοως για την 2xHD, να άλλο ένα ενδιαφέρον test album αυτής,
1572714482248.png
Καλά, για τον Paul McGowan δεν περίμενα να ακούσω κάτι διαφορετικό.
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Για να ρωτησω κι εγω βρε παιδια που θελω να μαθω πρωτα τα απλα πραματα ...
αφου εγω εχω συνδεσει προσεχτικα τα ηχεια μου (και λοιπες συσκευες - δεν ξερω αν παιζει σημασια) πως γινεται να παιζουν σε "διαφορετικη φαση" ?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.127
Για να ρωτησω κι εγω βρε παιδια που θελω να μαθω πρωτα τα απλα πραματα ...
αφου εγω εχω συνδεσει προσεχτικα τα ηχεια μου (και λοιπες συσκευες - δεν ξερω αν παιζει σημασια) πως γινεται να παιζουν σε "διαφορετικη φαση" ?
Η ΄΄απόλυτη΄΄ πολικότητα μπορεί να είναι αντεστραμμένη σε διάφορες παραγωγές ή ακόμα και σε συγκεκριμένες ηλεκτρονικές συσκευές της αλυσίδας.

Η ίδια η φάση ως προς τις χωρικές πληροφορίες που περιέχονται σε δεδομένη παραγωγή όπως την έχει επιμεληθεί ο υπεύθυνος μηχανικός ήχου μπορεί να διαταραχθεί από έκτοπες ανακλαστικές συνιστώσες που θα έφταναν με σημαντική ενέργεια εντός του γνωστού αντιληπτικού παραθύρου των 6 χιλιοστών δευτερολέπτου,όπως και από πλημμελή διαχείριση των διαχωριζόμενων κλάδων σε ζώνες κροσαρίσματος ανάμεσα σε διαφορετικά μεγάφωνα.

Και δεν εξετάζουμε για λόγους απλοποίησης τη συνάρτηση προς τις πολικές αποκρίσεις ανά οκτάβα που συνήθως διαφοροποούνται από ηχείο σε ηχείο.

Και ποια ιδιότητα έχουμε πει ότι συμπεριλαμβάνεται στα σπουδαία προτερήματα ηχείων όπως οι σύγχρονες ομοαξονικές υλοποιήσεις,Kii,Grimm ή οι κόρνες των κλασσικών JBL με τις κόρνες περίθλασης; ;)
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
ας σου τα εξηγήσει αυτός καλύτερα:
Πολύ καλό αδερφέ!
Μήπως έχεις και κανένα με τον Σεφερλή?

Θα μείνω πάντως στην εισαγωγή του, γιατί μου δίνει την ευκαιρία να ξαναβάλω το ερώτημα που δε μου απάντησες. Λέει λοιπόν ο Παυλαρας πως τα studio monitors επιλέγονται για να βοηθήσουν τους επαγγελματίες να εστιάσουν σε ένα σετ από παραμέτρους που ενδιαφέρουν τους ίδιους και όχι τους ακροατές, αλλά αποτυγχάνουν να εστιάσουν σε άλλες παραμέτρους που επιτυγχάνουν τα audiophile ηχεία. Ξαναρωτάω λοιπόν :ποιες είναι αυτές οι παράμετροι? Είναι αντικειμενικά εντοπισιμες και μετρήσιμες ή βρίσκονται στο μυαλό του κάθε χαιεντα, του κάθε "και καλά εκπαιδευμενου ακροατή"? Συγκεκριμένες απαντήσεις παρακαλώ, όχι αυθαίρετες γενικολογιες περί εξαφανισμενων ηχείων και μαγικών soundstages που δημιουργούνται πίσω από αυτά..
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Η ΄΄απόλυτη΄΄ πολικότητα μπορεί να είναι αντεστραμμένη σε διάφορες παραγωγές ή ακόμα και σε συγκεκριμένες ηλεκτρονικές συσκευές της αλυσίδας.
Αφηνωντας απ εξω τις παραγωγες - οι απλοι χρηστες λοιπον μονο εκ του τελικου αποτελεσματος μπορουμε να κρινουμε ...
πλημμελή διαχείριση των διαχωριζόμενων κλάδων σε ζώνες κροσαρίσματος ανάμεσα σε διαφορετικά μεγάφωνα.
πολικές αποκρίσεις ανά οκτάβα που συνήθως διαφοροποούνται από ηχείο σε ηχείο.
ενταξει , καταλαβαινω πως το φαινομενο ειναι πιο πολυπλοκο ... εεε , εδω παιζει το ρολο του αυτο που λενε "ματσαρισμενο ζευγος ηχειων" ?
Και ποια ιδιότητα έχουμε πει
με πιανεις αδιαβαστο χωσμενε δασκαλε :redface:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.127
Αφηνωντας απ εξω τις παραγωγες - οι απλοι χρηστες λοιπον μονο εκ του τελικου αποτελεσματος μπορουμε να κρινουμε ...


ενταξει , καταλαβαινω πως το φαινομενο ειναι πιο πολυπλοκο ... εεε , εδω παιζει το ρολο του αυτο που λενε "ματσαρισμενο ζευγος ηχειων" ?

με πιανεις αδιαβαστο χωσμενε δασκαλε :redface:
Και ματσαρισμένη ανταπόκριση του χώρου έναντι καθενός από τα επιμέρους κανάλια.;)

Ευρύτητα και ομοιομορφία στην πολική απόκριση ανά τις οκτάβες στο ακουστό φάσμα είναι η ΄΄θαυματουργή΄΄ ιδιότητα που φτιάχνει και γκρεμίζει μύθους.Από εκείνη εξαρτάται και η ικανότητα εστίασης και διαστρωμάτωσης στη στερεοφωνική σκηνή και σε θέσεις πέραν ενός περιορισμένου sweet spot,ιδίως υπό δικαναλική αρχιτεκτονική.
 

Μηνύματα
125
Reaction score
377
Πολύ καλό αδερφέ!
Μήπως έχεις και κανένα με τον Σεφερλή?

Θα μείνω πάντως στην εισαγωγή του, γιατί μου δίνει την ευκαιρία να ξαναβάλω το ερώτημα που δε μου απάντησες. Λέει λοιπόν ο Παυλαρας πως τα studio monitors επιλέγονται για να βοηθήσουν τους επαγγελματίες να εστιάσουν σε ένα σετ από παραμέτρους που ενδιαφέρουν τους ίδιους και όχι τους ακροατές, αλλά αποτυγχάνουν να εστιάσουν σε άλλες παραμέτρους που επιτυγχάνουν τα audiophile ηχεία. Ξαναρωτάω λοιπόν :ποιες είναι αυτές οι παράμετροι? Είναι αντικειμενικά εντοπισιμες και μετρήσιμες ή βρίσκονται στο μυαλό του κάθε χαιεντα, του κάθε "και καλά εκπαιδευμενου ακροατή"? Συγκεκριμένες απαντήσεις παρακαλώ, όχι αυθαίρετες γενικολογιες περί εξαφανισμενων ηχείων και μαγικών soundstages που δημιουργούνται πίσω από αυτά..
Δε ξέρω Χάρη.
Είναι αντικειμενικά εντοπίσιμο και μετρήσιμο να μην ακούς τα ηχεία αλλά μια τρισδιάστατη απεικόνιση των μουσικών δρώμενων?
Πιθανολογώ ότι μάλλον βρίσκονται στο μυαλό του κάθε χαιεντα.
Προτείνω μάλιστα να εξεταστεί ενδελεχώς και εξονυχιστικά ο εγκέφαλος ενός τέτοιου τύπου, να δούμε επιτέλους τι σκ@τ@ έχει μέσα και ακούει πράγματα που τα μετρικά συστήματα δεν μπορούν να τα μετρήσουν.
 
Last edited:




Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.763
Μηνύματα
2.875.066
Members
37.946
Νεότερο μέλος
evans1831
Top