Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.926
Μπραβο Κωστα. Ειχες δημιουργικο οιστρο και σιγουρα υψηλη αδρεναλινη. Ο δε τροπος γραφης ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ. Όλα τα κειμενα σου σ αυτό το νημα αριστα. :hi:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.328
Reaction score
79.254
Μόνο μια πολύ μικρή ένσταση - οι βιβλιοθήκες ως επί το πλείστον είναι
ανακλαστικές επιφάνειες εκτός και αν έχουν πολύ άνιση κατανομή στα βιβλία
με διαφορετικά βάθη.
Ανακλαστική επιφάνεια θα είναι αν τα βιβλία είναι ολα ίδια ακριβως και τετραγωνισμένα, χωρίς καμία καμπυλη στο δέσιμο. Συνήθως δεν ειναι έτσι, και λόγω αν ομοιομορφίας προσφέρουν κάποιο scattering, καλύτερο απο γυμνό τοίχο. Και λίγη απορρόφηση.
Προφανώς και μιλάμε για σαλόνια, όχι για dedicated.
Post automatically merged:

ανελυσε περαιτερω dimi το θεμα για εμας που ακουμε ΜΟΥΣΙΚΗ οχι σαν το αυτι που ακουει μεταλ η χαουζιες που ακουει ενας κορινθιος,εστω και εαν συμμετεχει σε ζωντανη ορχηστρα με αβγδ κτλπ παιζει αψογα κρουστα
Εχει γράψει κάπου ο Toole (και μάλλον το έχουμε αναφέρει και εδώ προσφάτως- ή το διάβασα κάπου αλλού) πως παλαιότερα σε εναν χώρο ακρόασης είχαν κρεμάσει γύρω γύρω βαριές κουρτίνες και τις άπλωναν/μάζευαν μελετώντας την προτιμηση των ακροατών σε περισσότερη ή λιγότερη απορρόφηση ανα είδος μουσικής, σε δικάναλη αναπαραγωγή.

Αν το ξαναβρώ μπροστά μου θα βάλω λινκ.
Post automatically merged:

Αν π.χ. βάλεις 2 κοντές (πόσο κοντές και πόσο βαθιές; ) χαμηλά σε 2 γωνίες θα είναι καλύτερα ή θα έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό;
Μια τρύπα στο νερό.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.441
Reaction score
15.127
Και αφού μας τα είπε όμορφα και συνοπτικά ο EAR, ας κάνουμε και καμιά πρόταση για το σπίτι τώρα :p

Παίρνουμε 2 ή 3 από αυτά (αν και δεν τα θεωρώ πολύ φτηνά...) ανάλογα με την επιφάνεια που θέλουμε να καλύψουμε.


Τα 3 θα έχουν επιφάνεια 75 cm x 210 cm, όχι κ άσχημα...
Τα ενώνουμε μεταξύ τους με κόλλα (και/ή βίδες) ώστε να είναι ένα σώμα μακρόστενο ενιαίο.
Το κρεμάμε στον τοίχο έχοντας από πίσω του ένα στρώμα αριθέρμ.
Βάζουμε και καμιά μαλακίτσα στα ράφια (CDs, βιβλία, μπιχλιμπίδια...),
...και έχουμε ένα εμφανίσημο scattering/διάχυση που θα συμπαθήσει και η ...συμβία :p
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.328
Reaction score
79.254
Και αφού μας τα είπε όμορφα και συνοπτικά ο EAR, ας κάνουμε και καμιά πρόταση για το σπίτι τώρα :p

Παίρνουμε 2 ή 3 από αυτά (αν και δεν τα θεωρώ πολύ φτηνά...) ανάλογα με την επιφάνεια που θέλουμε να καλύψουμε.


Τα 3 θα έχουν επιφάνεια 75 cm x 210 cm, όχι κ άσχημα...
Τα ενώνουμε μεταξύ τους με κόλλα (και/ή βίδες) ώστε να είναι ένα σώμα μακρόστενο ενιαίο.
Το κρεμάμε στον τοίχο έχοντας από πίσω του ένα στρώμα αριθέρμ.
Βάζουμε και καμιά μαλακίτσα στα ράφια (CDs, βιβλία, μπιχλιμπίδια...),
...και έχουμε ένα εμφανίσημο scattering/διάχυση που θα συμπαθήσει και η ...συμβία :p
Πρέπει να βάλεις και αριστερά και δεξιά. Συμμετρία λέμε.
Και πίσω.

Σίγουρα θα είναι καλύτερα απο γυμνό τοίχο.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ερώτημα 1: έστω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χωρικό και μπορείς να "γεμίσεις" μπασοπαγίδες τον χώρο. Όλες αυτές δε θα έχουν αναπόφευκτη επίπτωση απορρόφησης και ψηλότερα; Δεν έχω δει προϊόντα στην αγορά που να ισχυρίζονται "σοβαρά" ότι δεν λειτουργούν και σε υψηλότερες συχνότητες. Με δεδομένο ότι τα περισσότερα σπίτια καταλήγουν σε ένα RT στην καλύτερη περίπτωση σαν αυτό που παρέθεσε ο Bhutia που αν το δούμε σαν τάση και όχι τόσο σαν απόλυτα νούμερα, το χαρακτηρίζει το όχι και τόσο gentle roll off :D από κάτω προς τα πάνω, με ποιο τρόπο μπορείς να επέμβεις μόνο χαμηλά;

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι από τα προϊόντα της αγοράς οι μόνες μπασοπαγίδες που προτείνονται είναι οι Tuned , οι helmoltz ή οι παραδοσιακής σχεδίασης με την ξύλινη όμως πρόσοψη;

Ούτε...το παρακάτω :

View attachment 142765
Ερώτημα 2: μου είναι ξεκάθαρο ότι με πολλαπλά subs μπορείς να φέρεις σε πολύ καλό βαθμό την απόκριση. Μιλώντας για σαλόνι είναι λίγο θέμα τύχης βέβαια αν οι διαθέσιμες "θέσεις" για sub είναι πραγματικά οι ενδεδειγμένες για αυτόν τον σκοπό. Ωστόσο αν, όπως οι περισσότεροι οικιακοί χώροι, υπάρχει υψηλό RT χαμηλά, η επιπλέον ενέργεια των πολλαπλών sub δεν λειτουργεί αρνητικά; Καταλαβαίνω ότι με προσεκτική τοποθέτηση πιθανότατα να φέρεις τα κύρια modes που ταλαιπωρούν τον χώρο και άρα να ελαχιστοποιήσεις το ringing στα modes, αλλά έστω ότι πετυχαίνεις με 4 sub σχετικά flat απόκριση αλλά το οι χρόνοι είναι >0,6 ή και παραπάνω, μήπως έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό;

Ερώτημα 3: ποια η άποψή σας για τις Active μπασοπαγίδες;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ερώτημα 1: έστω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χωρικό και μπορείς να "γεμίσεις" μπασοπαγίδες τον χώρο. Όλες αυτές δε θα έχουν αναπόφευκτη επίπτωση απορρόφησης και ψηλότερα; Δεν έχω δει προϊόντα στην αγορά που να ισχυρίζονται "σοβαρά" ότι δεν λειτουργούν και σε υψηλότερες συχνότητες. Με δεδομένο ότι τα περισσότερα σπίτια καταλήγουν σε ένα RT στην καλύτερη περίπτωση σαν αυτό που παρέθεσε ο Bhutia που αν το δούμε σαν τάση και όχι τόσο σαν απόλυτα νούμερα, το χαρακτηρίζει το όχι και τόσο gentle roll off :D από κάτω προς τα πάνω, με ποιο τρόπο μπορείς να επέμβεις μόνο χαμηλά;

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι από τα προϊόντα της αγοράς οι μόνες μπασοπαγίδες που προτείνονται είναι οι Tuned , οι helmoltz ή οι παραδοσιακής σχεδίασης με την ξύλινη όμως πρόσοψη;



Ερώτημα 2: μου είναι ξεκάθαρο ότι με πολλαπλά subs μπορείς να φέρεις σε πολύ καλό βαθμό την απόκριση. Μιλώντας για σαλόνι είναι λίγο θέμα τύχης βέβαια αν οι διαθέσιμες "θέσεις" για sub είναι πραγματικά οι ενδεδειγμένες για αυτόν τον σκοπό. Ωστόσο αν, όπως οι περισσότεροι οικιακοί χώροι, υπάρχει υψηλό RT χαμηλά, η επιπλέον ενέργεια των πολλαπλών sub δεν λειτουργεί αρνητικά; Καταλαβαίνω ότι με προσεκτική τοποθέτηση πιθανότατα να φέρεις τα κύρια modes που ταλαιπωρούν τον χώρο και άρα να ελαχιστοποιήσεις το ringing στα modes, αλλά έστω ότι πετυχαίνεις με 4 sub σχετικά flat απόκριση αλλά το οι χρόνοι είναι >0,6 ή και παραπάνω, μήπως έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό;

Ερώτημα 3: ποια η άποψή σας για τις Active μπασοπαγίδες;
Έχει επιδειχθεί από μελέτες ότι κύριοι υπεύθυνοι για την εμφάνιση υψηλών τιμών RT στις πρώτες οκτάβες είναι οι προκύπτοντες ιδιορρυθμοί που είναι αναπόφευκτοι για οποιοδήποτε δωμάτιο.

Ανάλογα κιόλας με τη σύσταση των απορροφητικών επιφανειών,πρώτο ρόλο παίζουν οι αξονικοί.

Η κατάλληλη τοποθέτηση πολλαπλών sub εντός του δωματίου οφείλει να μην αποσκοπεί πρωτίστως σε περαιτέρω αύξηση της στάθμης πάνω στη θέση ακρόασης,αλλά σε ομαλοποίηση της απόκρισης χάρη σε αμοιβαία εξουδετέρωση των ιδιορρυθμών που θα διεγείρονται από τα επιμέρους sub.
Για πρακτικό παράδειγμα απουσία επεξεργαστή,είναι δυνατόν σε ένα setup με προβλεπόμενη ακρόαση σε εγγύς προς μέσο πεδίο να εγκαταστήσουμε το πρώτο και στιβαρό sub - ώστε να μην απαιτούσε τοποθέτηση σε γωνία - σε πιθανές θέσεις μεταξύ των κύριων ηχείων όχι στο κέντρο ακριβώς αλλά πλησιέστερα στο και λίγο οπισθοχωρημένο ώστε να ισαπέχει από τη θέση ακρόασης.
Αυτό από μόνο του θα επιφορτιστεί με την απόδοση της ανώτατης απαιτούμενης στάθμης.

Εφόσον κατορθώναμε υπό αποστάσεις τάξης 2 μέτρων να ευθυγραμμίσουμε σε αποδεκτό βαθμό την εκπομπή του μ'εκείνη των κύριων ηχείων,τότε κάθε προστιθέμενο sub θα μπορούσε να τοποθετηθεί δοκιμαστικά σε διάφορα σημεία εντός της ακτίνας των δύο περίπου μέτρων.

Η στάθμη σε καθένα sub θα πρέπει να είναι ήδη ρυθμισμένη ώστε να εκπέμπει ισοδύναμα και σε μηδενική διαφορά φάσης πάνω στη θέση ακρόασης σε συνδυασμό με τα κύρια ηχεία στη συχνότητα κρος.Το σημείο κροσαρίσματος κοινό για όλες τις επιμέρους μονάδες.Θα χρειαζόταν επίσης επιλογή ομοειδών sub με βαθυπερατά φίλτρα κλίσης κατά προτίμηση 24dB ανά οκτάβα.

Ως γνώμονας για την επιλογή βέλτιστης θέσης για καθένα επιπλέον προστιθέμενο sub θα ήταν να κρατά σταθερή δίχως σκαμπανεβάσματα την αρχική στάθμη αναφοράς πάνω στη θέση ακρόασης.Η διαφορά τότε δεν θα φαινόταν στην απόλυτη στάθμη αλλά στην ανώτερη καθαρότητα και αντίκτυπο των χαμηλών και την ομαλότερη κατανομή ενέργειας στις πρώτες οκτάβες σε ευρύτερη ζώνη εντός του δωματίου και γύρω από τη θέση ακρόασης.
Έτερη πρακτική δοκιμή για active μπασοπαγίδες...Ηχεία που να μας περισσεύουν τοποθετημένα σε γωνίες,με στοιχεία συντονιζόμενα στις πρώτες οκτάβες και καλή ποιότητα απόσβεσης,ασύνδετα με ενισχυτή ούτως ώστε να μην εξασκούσε το στάδιο εξόδου του περιορισμό κατά την ταλάντευση του μεγαφώνου.
 
Last edited:

Μηνύματα
911
Reaction score
2.565
Ερώτημα 1: έστω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χωρικό και μπορείς να "γεμίσεις" μπασοπαγίδες τον χώρο. Όλες αυτές δε θα έχουν αναπόφευκτη επίπτωση απορρόφησης και ψηλότερα; Δεν έχω δει προϊόντα στην αγορά που να ισχυρίζονται "σοβαρά" ότι δεν λειτουργούν και σε υψηλότερες συχνότητες. Με δεδομένο ότι τα περισσότερα σπίτια καταλήγουν σε ένα RT στην καλύτερη περίπτωση σαν αυτό που παρέθεσε ο Bhutia που αν το δούμε σαν τάση και όχι τόσο σαν απόλυτα νούμερα, το χαρακτηρίζει το όχι και τόσο gentle roll off :D από κάτω προς τα πάνω, με ποιο τρόπο μπορείς να επέμβεις μόνο χαμηλά;

Εδώ είσαι, τα μετράνε κιόλας για τους άπιστους που δεν εμπιστεύονται τ' αυτιά τους :spiteful: :biggrin:.

 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.328
Reaction score
79.254
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα σπίτια καταλήγουν σε ένα RT στην καλύτερη περίπτωση σαν αυτό που παρέθεσε ο Bhutia που αν το δούμε σαν τάση και όχι τόσο σαν απόλυτα νούμερα, το χαρακτηρίζει το όχι και τόσο gentle roll off :D από κάτω προς τα πάνω, με ποιο τρόπο μπορείς να επέμβεις μόνο χαμηλά;
Το γράφημα που έβαλε ο @Bhutia είναι μετρήσεις από σπίτια πιο βόρειων χωρών, με wall to wall χοντρές μοκέτες, βαριές κουρτίνες, μικρά παράθυρα και βαριά έπιπλα. Στην Ελλάδα και σε άλλες μεσογειακές και θερμότερες χώρες δεν ισχύουν, ειδικά στα μοντέρνα διακοσμημένα και σχεδιασμένα σπίτια που ζούμε. Είμαστε σχεδον πάντα στο 0.6s.

Για να επέμβεις μόνο χαμηλά ακολουθείς αυτό που ανέφερε ο Εαρ λίγο πιο πάνω:
Ξεκινάς με βαριές και σχεδιαστικά μετρημένες μπασοπαγίδες (λέω όχι στο οικιακό τσίπουρο, μόνο εμφιαλωμένο με πιστοποίηση) σε όλες τις διαθέσιμες γωνιές, και ξαναμετράς. Ο,τι περισσέψει το μαζεύεις με helmholtz ή tuned bass traps. Τα ρέστα διάχυση-απορρόφηση (κυριως διάχυση) αποφεύγοντας τα προϊόντα που ειναι κακής ποιοτητας equalizer. Μεχρι να φτάσεις στο αποδεκτό όριο για την χρήση που το θες:
0,4s για σαλόνι, δικάναλο, κλασική μουσική, λίγο πιο κάτω για σύγχρονη.
0,2-0,25, άντε 0,3s για home cinema και πολυκάναλη μουσική.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Εξ'αρχής είπα ότι οι συνήθεις οικιακοί χώροι είναι σχεδόν ικανοποιητικοί για ακρόαση μουσικής.

Αναλόγως όμως των δομικών υλικών που συνήθως χρησιμοποιούνται σε κάθε χώρα, αυτή η παραδοχή ενέχει αρκετές διακυμάνσεις. Έτσι, από χώρα σε χώρα, διαφοροποιούνται αρκετά οι μέσοι όροι των χρόνων αντήχησης των τυπικών οικιακών χώρων ακρόασης.

Στη χώρα μας, με διαδεδομένη τη χρήση τούβλων, τα πράγματα είναι λίγο πιο ζορικα από άλλες.

Η χρήση χαλιών, είναι εκ πρώτης όψεως μονόδρομος για να ακούγεται κάπως φυσιολογικά το σετάπ.

Αυτό οφείλεται προφανώς στο φλατερ Έκο, που χωρίς χαλιά κάνει έντονη την παρουσία του σε τυπικούς οικιακούς χώρους στην Ελλάδα, με πλακάκι κάτω και ίσιο ταβάνι από μπετό. Κανονικό γκελ για τα πρίμα, παίζουν ασταμάτητα...

Η χρήση γωνιακών μπασοπαγιδων, είναι πάντα μια καλή ιδέα και μια σωστή αρχή για την περιποίηση των χώρων ακρόασης, στην προσπάθεια να ευθειαστεί το γράφημα του RT 60, όπως δείχνει ο φίλος με την μελέτη που του έκαναν. Και φυσικά, η τοποθέτηση υλικών στο ταβάνι, είναι το αναγκαίο επόμενο βήμα, ώστε να μπορέσουν να φύγουν τα χαλιά.

Όπως έχει ειπωθεί κατ'επαναληψιν, ο άνθρωπος νιώθει λογική και φυσιολογική την παρουσία ανακλασεων από το δάπεδο, αλλά παράλογη και αφύσικη την παρουσία ανακλασεων από τον ...ουρανό.

Ταυτόχρονα, το χαλί στο δάπεδο, επειδή δέχεται μεγάλης έκτασης φάσμα από τα ηχεία (βρίσκονται κοντά στο δάπεδο κι όχι στο ταβάνι) δρα επίσης ως ένα κακό εκουαλαιζερ. Πολύ κακό μάλιστα.

Το ταβάνι αντιθέτως, απέχει αρκετά περισσότερο από το Τουίτερ του ηχείου, ή και το μιντγουφερ, από ότι το δάπεδο. (Τουλ εξαιρουμένου)..

Αυτό σημαίνει, πως μια έξυπνη τοποθέτηση μπουχαρας θα ήταν στο ταβάνι, αντί του δαπέδου. Γλυτώνεις και το σκούπισμα.... ;)

Γενικά στόχος είναι στους χώρους μας να ανέβουν οι χρόνοι αντήχησης στα πρίμα, και να κατέβουν στα μπάσα, ώστε να ισορροπήσει το γράφημα RT 60 στο φάσμα.

Αν γίνει αυτό, όλα στρώνουν. Και προσωπικά, προτιμώ τους υψηλότερους δυνατούς χρόνους αντήχησης. Δυστυχώς όμως, δεν νομίζω να υπάρχει δυνατότητα να έχεις χρόνους αντήχησης πάνω από 0.4 χωρίς χαλί στο δάπεδο και χωρίς φλατερ Έκο...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.328
Reaction score
79.254
Και ναι, είναι σημαντική και αποδεκτή η προσωπική προτίμηση-γούστο στους χρόνους αντήχησης, εντός των ορίων των αποδεκτών τιμών.

Οπως επίσης ειναι αποδεκτή η προσωπική προτίμηση στα target curves, εντός των προβλεπομένων.

Χώρος για γούστο και άποψη υπάρχει, εφόσον είναι εντός των προβλεπόμενων. Τα περιθώρια διακύμανσης είναι σημαντικά, μην στεναχωριέστε, δεν είναι στενό το καλούπι.

Και με τα χρόνια οι προτιμήσεις αλλάζουν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Η μελέτη που μπορεί να γίνει στις μέρες μας από κάποιον ειδικό ή και από κάποιον κατασκευαστή επωνύμων υλικών ακουστικής περιποίησης, είναι εύκολα διαθέσιμη, και γίνεται ακόμα και μέσω διαδικτύου, παρέχοντας τις διαστάσεις του χώρου και φωτογραφίες, για να δούνε δομικά στοιχεία κυρίως.

Όπως είπα εξ'αρχής, η DIY προσέγγιση, υπολείπεται εκ των πραγμάτων της επαγγελματικής, και αυτό δεν επιδέχεται αμφιβολίας ή αμφισβήτησης, ανεξάρτητα από το πόσα νομίζουμε ότι ξέρουμε.

Συνήθως δεν ξέρουμε ούτε τα βασικά, ούτε τι σημαίνει ντεσιμπέλ, τίποτα, τα βλέπω κάθε μέρα...

Απλώς η DIY προσέγγιση είναι αυτή του φτωχού χαϊεντά, εμού συμπεριλαμβανομένου, και τα υπόλοιπα περί ενασχόλησης στον ελεύθερο χρόνο και ευχαρίστησης από τη διαδικασία, τα ακούω βερεσε. Φακτς οφ λάιφ... 8-)
Post automatically merged:

Το πρόβλημα του χώρου ακρόασης και της ηχητικής συμπεριφοράς του, είναι κυρίως ότι δε το γνωρίζει ο τυπικός χαϊεντάς.

Που βάζει τα 2 του ηχεία περήφανα εκεί μπροστά, λίγο απομακρυσμένα από τους τοίχους, και την αρμαθιά με τα καλογυαλισμένα μηχανάκια στο σούπερ ντουπερ ρακ στο κέντρο να τα θαυμάζει, αντί να βάλει εκεί ένα σαμπ κι ένα κεντρικό ηχείο...

Το πρόβλημα του χώρου ξεκινά και γ@μιεται κυριολεκτικά με την τοποθέτηση. Και ο τυπικός χαϊεντάς, δεν γνωρίζει Χριστό για την τοποθέτηση και πως πρέπει αυτή να γίνει.

Και σε αυτόν τον τομέα, η βοήθεια από κάποιον ειδικό, είναι πολύτιμη και ουσιαστική. Αλλά όχι, θέλει ο χαϊεντας να βάλει αυτός τα ηχεία εκεί που γουστάρει, με το αφτί. Αϊ κατουρα και λίγο ρε μάστορα αρχιτοποθέτη με τα αφτχιά...:gotcha:

Αν η τοποθέτηση διαχυτικων και μπασοπαγιδων είναι μια επιστήμη, σας ενημερώνω πως μεγαλύτερη επιστήμη είναι η τοποθέτηση των ηχείων. Και θέλει τρομερές γνώσεις και μετρήσεις, δε γίνεται αλλιώς, και είναι το πρώτο και σημαντικότερο στάδιο της ηχητικής φροντίδας του χώρου, διότι τα ηχεία τα βάζεις εκεί που θέλει ο χώρος, κι όχι εκεί που θες εσύ, άσε που ηχεία διαλέγει ο χώρος κι όχι εσύ... 8-)

Δύσκολα σας βάζω...:gotcha:
Post automatically merged:

Είμαι απολύτως βέβαιος πως στα 99 στα 100 σπίτια που θα δω τοποθετημένα ηχεία, προσωπικά θεωρώ εντελώς λάθος την τοποθέτηση που έχει γίνει, και όπου πήγα και άλλαξα θέση ηχείων, η διαφορά ήταν τρατζικ.

Και δεν αλλάζω θέση για να αλλάξει το ντεκόρ, αλλά προσαρμόζω την θέση των ηχείων εκεί που καταλαβαίνω ότι επιτρέπει ο χώρος.

Πάντα ο χώρος πρέπει να διαλέγει τη θέση των ηχείων, όχι το μάτι του ιδιοκτήτη...

Αν δε ξεκινήσεις την τοποθέτηση έτσι ώστε να μην σε ρημάζουν τα sbir, και να προσέξεις να μην πέφτεις πάνω στα modes του δωματίου, ίσα ίσα να παλέψεις να τα αποφύγεις, τι νόημα έχει μετά να προσπαθείς να συμμαζέψεις τα ασυμμάζευτα με μπασοπαγιδες;

Κυνηγάς την ουρά σου...
 
Last edited:

Μηνύματα
191
Reaction score
339
Μπράβο ρε παιδιά πολύ ωραίο νήμα. Ευχαριστούμε για της γνώσεις. Αντε να δούμε από που θα αρχίσουμε τώρα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.998
Reaction score
6.763
τα ηχεία τα βάζεις εκεί που θέλει ο χώρος, κι όχι εκεί που θες εσύ, άσε που ηχεία διαλέγει ο χώρος κι όχι εσύ... 8-)
Άρα χρειαζόμαστε 2 πρακτικούς οδηγούς ακόμα:
1) Πώς διαλέγουμε ηχεία για τον χώρο μας
2) Πώς τοποθετούμε αυτά τα ηχεία στον χώρο
 

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
881
Reaction score
807
διότι τα ηχεία τα βάζεις εκεί που θέλει ο χώρος, κι όχι εκεί που θες εσύ, άσε που ηχεία διαλέγει ο χώρος κι όχι εσύ... 8-)


Πάντα ο χώρος πρέπει να διαλέγει τη θέση των ηχείων, όχι το μάτι του ιδιοκτήτη...

Αν δε ξεκινήσεις την τοποθέτηση έτσι ώστε να μην σε ρημάζουν τα sbir, και να προσέξεις να μην πέφτεις πάνω στα modes του δωματίου, ίσα ίσα να παλέψεις να τα αποφύγεις, τι νόημα έχει μετά να προσπαθείς να συμμαζέψεις τα ασυμμάζευτα με μπασοπαγιδες;

Κυνηγάς την ουρά σου...

Πόσες φορές τα έχω γράψει δεν λέγεται.
Όχι όμως πρέπει να έχουμε πάντα ηχεία μεγαλύτερα από αυτά που σηκώνει ο χώρος και μετά ψάχνουμε να δούμε γιατί δεν μαζεύεται το μπάσο.....
Όσο για την τοποθέτηση πόσο δύσκολο είναι να γκουγκλάρει κάποιος "cardas room set up" και να ακολουθήσει τις οδηγίες;
Βέβαια αν σου βγάζει να ακούς τις ηχειάρες σου στο 1.70 δεν σου αρέσει και τα βάζεις όπου γουστάρεις με τραγικό αποτέλεσμα.....
Post automatically merged:

Άρα χρειαζόμαστε 2 πρακτικούς οδηγούς ακόμα:
1) Πώς διαλέγουμε ηχεία για τον χώρο μας
2) Πώς τοποθετούμε αυτά τα ηχεία στον χώρο

Εύκολο


Είσαι έτοιμος να ακολουθήσεις τις οδηγίες; ;)

Ο βασικός κανόνας είναι σύμφωνα με το πάπλωμα και το ξάπλωμα.
Μετράς , υπολογίζεις σε τι απόσταση επιτρέπεται να ακούς και επιλέγεις το ηχείο με την σωστή διασπορά σε αυτή την απόσταση.
Αν δεν βγάζει μπάσο τότε βάζεις σαμπ , δεν βάζεις μεγαλύτερο ηχείο διότι δεν θα ακούσεις ποτέ σωστά αν το ηχείο είναι σχεδιασμένο για να παίζει σε μεγαλύτερη απόσταση.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088


Και




Και




Βασικά το τελευταίο, πρέπει να το πάρετε από την αρχή το θρεντ και να το μάθετε όλο απ'εξω.


Ή φωνάξτε επαγγελματίες.. ;)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.564
Reaction score
27.898
Πόσες φορές τα έχω γράψει δεν λέγεται.
Όχι όμως πρέπει να έχουμε πάντα ηχεία μεγαλύτερα από αυτά που σηκώνει ο χώρος και μετά ψάχνουμε να δούμε γιατί δεν μαζεύεται το μπάσο.....
Όσο για την τοποθέτηση πόσο δύσκολο είναι να γκουγκλάρει κάποιος "cardas room set up" και να ακολουθήσει τις οδηγίες;
Βέβαια αν σου βγάζει να ακούς τις ηχειάρες σου στο 1.70 δεν σου αρέσει και τα βάζεις όπου γουστάρεις με τραγικό αποτέλεσμα.....
Post automatically merged:




Εύκολο


Είσαι έτοιμος να ακολουθήσεις τις οδηγίες; ;)

Ο βασικός κανόνας είναι σύμφωνα με το πάπλωμα και το ξάπλωμα.
Μετράς , υπολογίζεις σε τι απόσταση επιτρέπεται να ακούς και επιλέγεις το ηχείο με την σωστή διασπορά σε αυτή την απόσταση.
Αν δεν βγάζει μπάσο τότε βάζεις σαμπ , δεν βάζεις μεγαλύτερο ηχείο διότι δεν θα ακούσεις ποτέ σωστά αν το ηχείο είναι σχεδιασμένο για να παίζει σε μεγαλύτερη απόσταση.
Ερώτηση.
Αν το ταβάνι είναι επικλινές τη γίνεται; 3.20m στην μια πλευρά και 3.50m στην άλλη.
Τη επιλέγω για να βάλω στο calculator του Cardas;
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.564
Reaction score
27.898
Έχεις planar?
Βάλε τον μέσο όρο η διαφορά είναι πολύ μικρή δεν νομίζω να επηρεάζει.
Omnipolar Mirage OM

Screenshot_20191108_122522.jpg


Δυστυχώς το αποτέλεσμα που μας έβγαλε δεν παίζει με τίποτα.

Οπότε;;
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.553
Μηνύματα
2.864.086
Members
37.929
Νεότερο μέλος
stergiosgk
Top