Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.883
Reaction score
34.285
που ναι αυτη η ψυχη... να μας ρωτησει αν εχουμε "Εμπειριες ζωντανες μουσικης" ...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
τζοβανι ,τα τσελλα και τα κοντρα μπασσα ακουμε δεξια, στο κεντρο της βιολες, και αριστερα τα βιολια πρωτα και δευτερα
Άμα υποψιαστώ ότι έχουν συνδεθεί αντιστρόφως τα κανάλια,τότε το setup γίνεται....πολυταναλικόν. :lolsign:
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
μηπως τα ιμερσιβια τα ντι ες πια τα συνεδεσε λαθος ο διμης για τσεκαρετο
Post automatically merged:

που ναι αυτη η ψυχη... να μας ρωτησει αν εχουμε "Εμπειριες ζωντανες μουσικης" ...
ποια ειναι αυτη η ψυχη;
 
Last edited:

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
τζοβανι ,τα τσελλα και τα κοντρα μπασσα ακουμε δεξια, στο κεντρο της βιολες, και αριστερα τα βιολια πρωτα και δευτερα
Σε γενικές γραμμές. Αρκετοί στήνουν πρώτα- δεύτερα αριστερά δεξιά ειδικά σε έργα που υπάρχει πολύ διάλογος μεταξύ τους.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.409
Reaction score
125.595
Άμα υποψιαστώ ότι έχουν συνδεθεί αντιστρόφως τα κανάλια
Πρακτικά αδύνατο.


Ισοσταθμισμενο με Τρίνοβ, που βγαζ κάτι τέτοια, δε ξεφεύγουν ούτε χοντράδες, ούτε καν λεπτομέρειες... ;)


IMG_20190918_044843.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Δεν νομίζω ότι είναι θέμα χώρου, όσο θέμα άποψης του μαέστρου. Το δεξιά αριστερά δίνει "στερεοφωνική" και πιο παιχνιδιάρα εικόνα σε έργα που υπάρχει έντονος διάλογος μεταξύ τους. Σε έργα που τα πρώτα δεύτερα δουλεύουν περισσότερο "κάθετα"/ αρμονικά/ συμπληρωματικά προτιμούν την παραδοσιακή διάταξη. Πολλοί λένε ότι με τα τσέλα να κοιτάζουν προς το κοινό και άρα να δουλεύει καλύτερα το ηχείο τους υπάρχει καλύτερη ισορροπία στον ήχο (σε λίγο θα βάλουν subs με target curve και στην ορχήστρα :p ).

Προσωπικά έχω ακούσει αρκετές συναυλίες με την ενναλακτική διάταξη και μου άρεσε.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Δεν νομίζω ότι είναι θέμα χώρου, όσο θέμα άποψης του μαέστρου. Το δεξιά αριστερά δίνει "στερεοφωνική" και πιο παιχνιδιάρα εικόνα σε έργα που υπάρχει έντονος διάλογος μεταξύ τους. Σε έργα που τα πρώτα δεύτερα δουλεύουν περισσότερο "κάθετα"/ αρμονικά/ συμπληρωματικά προτιμούν την παραδοσιακή διάταξη. Πολλοί λένε ότι με τα τσέλα να κοιτάζουν προς το κοινό και άρα να δουλεύει καλύτερα το ηχείο τους υπάρχει καλύτερη ισορροπία στον ήχο (σε λίγο θα βάλουν subs με target curve και στην ορχήστρα :p ).

Προσωπικά έχω ακούσει αρκετές συναυλίες με την ενναλακτική διάταξη και μου άρεσε.
ναι συμβαινει και αυτο που λετε , σε εργα μαλερ, μπερλιοζ, ισως σοστακοβιτς, ο κανονας ειναι κλασικη τοποθετηση ορχηστρας,
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Νομίζω ότι πάνω από το 90% των συναυλιών που έχω δει είναι κλασσική διάταξη… Προχθές άκουγα όμως κάτι (νομίζω το 3ο μέρος της παθητικής του Tchaikovsky) και τα δεύτερα ήταν στημένα απέναντι. Δεν θυμάμαι τώρα ποια εκτέλεση όμως.
 

TGD

Μηνύματα
7.205
Reaction score
7.233
Λάθος! Η κλασική διάταξη είναι με τα βιολιά μοιρασμένα. Ο Τοσκανίνι ήταν αυτός που έφερε τα βιολοντσέλα εμπρός δεξιά γιατί ήταν περίφανος για τους τσελίστες της ορχήστρας του.
Σε κάποια έργα ο συνθέτης (π.χ. Μπερλιόζ) έχει σαφείς οδηγίες για το πώς είναι στημένη η ορχήστρα. Δεν θυμάμαι σε ποιο, απαίτησε η χωρωδία να είναι εμπρός από την ορχήστρα!

Κι ένα σεξιστικό ανέκδοτο στα αγγλικά:
A maestro was frustated with the bad performance of the women cellists, so he shouted:
"Women, you have the god's most beautiful instrument between your legs and all you can do is scratch it!"
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Ήταν ο Άγγλος Σερ Τόμας Μπιτσαμ......
Γνωστός ευφυολογος.
Κάποια φορά γέρνοντας προς τα βιολιά και ενώ συνέχιζε να διευθύνει είπε:
"ξυπνήστε μου τα τσελα"......
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.385
Reaction score
79.506
@Maklit γύρνα πίσω
Στην πολυκαναλη ακρόαση είναι σαν να κάθεσαι στην θέση του μαέστρου. Ακούς τα βιολιά δεξιά σου. Όχι μπροστά σου
Πάλι ανέβασες στάθμη στα surrounds?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.409
Reaction score
125.595
Λάθος! Η κλασική διάταξη είναι με τα βιολιά μοιρασμένα.
Ναι.

Η λεγόμενη κλασική διάταξη των οργάνων της ορχήστρας στη σκηνή διαμορφώθηκε κατά το 18ο αιώνα (Ράιχαρντ, 1775)

diataxi-orch1.gif


Από το 1945 (Στοκόβσκι) ακολουθείται συχνά η λεγόμενη αμερικάνικη διάταξη που είναι μία παραλλαγή της κλασικής. Συχνά επιλέγονται βέβαια και άλλες διατάξεις, ανάλογα με την ακουστική της αίθουσας και τις ιδιομορφίες των έργων.

diataxi-orch2.gif


Στο σύγχρονο ιμερσιβ πολυκάναλο σεταπ, δεν είναι διόλου απίθανο να πετάνε και μερικά βγιολιά, αναλόγως της διάθεσης του μαστερά. Συνήθως όμως, η ανάπλαση της ορχήστρας εμπρός από τον ακροατή είναι ο στόχος της πολυκαναλης ιμερσιβ ηχογράφησης, και τυπικά δεν ακούγεται από τα πλαϊνά ηχεία να έρχεται τίποτα απολύτως, ούτε φυσικά στο δικάναλο πρόγραμμα με απμίξινγκ (εννοείται).

Λινκ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.385
Reaction score
79.506
Τα τελευταία χρόνια επικρατεί όλο και περισσότερο η διάταξη στο πρώτο σχήμα του φαλακρού, μερικές φορές με διαφορετικές θέσεις των τσέλων και των κοντραμπάσων .
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.616
Μηνύματα
2.868.160
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top