Μετατροπή παθητικού ηχείου σε ενεργό - αξίζει το κόπο;

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
αν μπεις ξεβρακωτος (απειρος) στα αγγουρια (diy) θα δωσεις πολλαπλασια μεχρι να πιασουν τοπο.
το χειροτερο ειναι οτι θα περιφερεσαι για καιρο μεχρι να μπει το νερο στο αυλακι , ενω με την τερν κη λυση του γιατρου (η μια αλλη συναφη) θα παιξεις μπαλα με το ξετυλιγμα.
γουστα ολα αυτα
εγω πχ δυσκολα θα παω σε ετοιμο (για δικους μου ακατανοητους λογους, οχι απαραιτητα "ποιοτικους")
Όπως το βλέπω τουλάχιστον, δεν πρόκειται να δώσω κάτι παραπάνω απο ότι ούτως ή άλλως έχω σχεδιάσει να δώσω. Το είπα και νωρίτερα. Η μόνη διαφορά είναι ότι θα χρειαζόταν ενδεχομένως να προβώ στην αγορά του επεξεργαστή νωρίτερα απο ότι υπολόγιζα ( άρα θα χρειαζόταν να έδινα νωρίτερα τα μηχανήματα που κάποια στιγμή θα φύγουν, προενισχυτής και dac, άντε και τα καλώδια ). Σίγουρα θα χρειαζόταν να επενδύσω σε χρόνο για να μάθω και να πειραματιστώ. Αλλά με δεδομένο ότι δεν ενδιαφέρομαι για αλλαγές, αλλά για τροποποίηση της λειτουργίας των ηχείων. Ούτε καν αλλαγές στις μονάδες τους.
 



daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.197
Υπ'οψιν πως δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις καμία μέτρηση (για στήσιμο κρος ηχείου) στο χώρο σου, ο οποίος έχει τόσο σοβαρά προβλήματα χρόνων αντηχήσεων. Εντάξει, δε χρειάζεται σώνει και καλά θάλαμος, και μπορείς να κάνεις προσπάθειες σε νιαρφιλντ, αλλά δε το κόβω για επαρκές.
αυτό γιατί να είναι απαραίτητα κακό?
τι πειράζει να τα tunaρει έτσι ώστε να παίζουν σωστά στον δικό του χώρο?
έτσι κ αλλιώς η συνολική ισοστάθμιση αυτό δεν προσφέρει?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.569
αυτό γιατί να είναι απαραίτητα κακό?
τι πειράζει να τα tunaρει έτσι ώστε να παίζουν σωστά στον δικό του χώρο?
έτσι κ αλλιώς η συνολική ισοστάθμιση αυτό δεν προσφέρει?
Όχι, διαιωνίζεται ένα σφάλμα...

Το ηχείο θέλουμε να παίζει σωστά, στην πένα, τόσο ον αξις όσο και οφ αξις.

Η διόρθωση (ισοστάθμιση) που δίνουμε στο ηχείο, είναι για να παίξει το ταργκετ κερβ που θέλουμε, όχι για να διορθώσουμε ένα λάθος ηχείο, αυτά είναι εκ γενετής σφάλματα και ότι και να κάνεις, σφάλματα παραμένουν.

Η έννοια της ισοστάθμισης χώρου είναι στην περίπτωση που η έμμεση μπάζει κάπου και χαλάει την τονική ισορροπία, ε, ντέφι να γίνει, χαλάς λίγο την άμεση, ώστε να μειώσεις το πρόβλημα της έμμεσης. Όμως η άμεση είναι αυτή που ακούς από το ηχείο, και όσο την χαλάς, είναι εις βάρος σου.
Δεν έρχεται δωρεάν τίποτα...

Γι'αυτό φτιάχνεις το χώρο, ώστε να μη χρειάζεται να χαλάς την άμεση.

Τώρα αν ο χώρος είναι λάθος, σε οδηγεί σε ένα λάθος μονοπάτι και στην άμεση, το οποίο δεν μπορεί να ακούγεται σωστά, γιατί απλώς δεν είναι σωστό, εμπεριέχει τονικές αλλοιώσεις και αυτές ακούγονται εύκολα, είναι ευαίσθητο το αυτί σε αυτές.

Δηλαδή, θα μετράς μια ευθεία στο πακέτο με το χώρο αλλά θα ακούγεται λάθος. Το να βγάλεις εντελώς εκτός το χώρο, με ψευδοανηχοική μέτρηση, από λίγα εκατοστά απόσταση από το μεγάφωνο, είναι μια προσπάθεια που μπορεί να γίνει, αλλά όχι για να φτιάξεις κρος, όπου η μέτρηση πρέπει να γίνεται στην απόσταση ακρόασης. Διότι η φασικη ισορροπία στη σχέση των μεγαφώνων μεταξύ τους, έχει νόημα μόνον για τη θέση ακρόασης, όχι αλλού.

Δηλαδή, δε μπορείς.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.197
Όχι, διαιωνίζεται ένα σφάλμα...
άρα ποια διαφορά της ''ισοστάθμισης'' με το dsp των hypex vs πρόγραμμα ισοστάθμισης κάποιου ενισχυτή?
ζόρι το ένα ζόρι και το 'αλλο προκειμένου να μας δώσει επιθυμητή απόκριση στη θέση ακρόασης
 

Μηνύματα
3.944
Reaction score
6.234
άρα ποια διαφορά της ''ισοστάθμισης'' με το dsp των hypex vs πρόγραμμα ισοστάθμισης κάποιου ενισχυτή?
ζόρι το ένα ζόρι και το 'αλλο προκειμένου να μας δώσει επιθυμητή απόκριση στη θέση ακρόασης
Χάρη το dsp των hypex είναι σαν το mini dsp. Έχει 15 biguards σε κάθε κανάλι και επεμβαίνεις σε όποια συχνότητα θες σε αντίθεση με τους yamaha. Οι denon είναι πολύ πιο δυστροποι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.569
άρα ποια διαφορά της ''ισοστάθμισης'' με το dsp των hypex vs πρόγραμμα ισοστάθμισης κάποιου ενισχυτή?
ζόρι το ένα ζόρι και το 'αλλο προκειμένου να μας δώσει επιθυμητή απόκριση στη θέση ακρόασης
Σε περίπτωση ολοκληρωμένου ηχείου από μια φίρμα, υποθέτεις καταρχήν (αν δεν έχεις διαθέσιμες μετρήσεις) πως το ηχείο παίζει σωστά.
Εν συνεχεία, υποχρεωτικά θα συμμαζέψεις τις αηδιες της έμμεσης, εφόσον ο χώρος είναι γτπκ, αλλά όχι πλήρως, δηλαδή αν μετράς 5 ντεσιμπέλ πτώση εκεί, δίνεις 2-3 γκειν στο ηχείο, δηλαδή εν γνώση σου γ@μας την άμεση, το σωστό παίξιμο του ηχείου, με το γάντι πάντα, λίγο και χαλαρά, ώστε να συμμαζέψεις κάπως τις αηδιες του χώρου, ίσα ίσα να φτάσουν σε μη ακροασιμα επίπεδα. Όμως χαλάς την απόκριση συχνότητας ενός σωστού ηχείου κάνοντας κάτι τέτοιο, άρα θα προσλαμβάνεις λίγο λάθος από το ηχείο, ώστε να μη σε πειράζει το πολύ λάθος του χώρου.

Μαγικά κόλπα δεν υπάρχουν, σόρρυ...


Από κει και μετά:

Η πλάτη του χυπεξ, έχει νόημα να φτιάξεις ένα ηχείο να παίξει φλατ, σωστά. Ανεξαρτήτως χώρου. Όπως προβλέπεται.

Μόνο το προβλεπόμενο γκειν από μπαουνταρις μπορεί να διορθωθεί από την πλάτη, εφόσον κολλήσει το ηχείο σε τοίχο. Εκεί τελειώνει το θέμα.

Μετά, μπαίνει το ντιρακ, επιπρόσθετα σε ένα "σωστο'" ηχείο, να εφαρμόσει με μέτρο μια ισοστάθμιση χώρου και ένα ταργκετ κερβ.
Με το dsp του hypex θα ταιριάξεις μεγάφωνα σε καμπίνα και θα δημιουργήσεις ηχείο.
Με Dirac θα ταιριάξεις ηχείο σε χώρο.
Να, αυτό ακριβώς.

Ακριβώς όμως
....
 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.197
Σε περίπτωση ολοκληρωμένου ηχείου από μια φίρμα, υποθέτεις καταρχήν (αν δεν έχεις διαθέσιμες μετρήσεις) πως το ηχείο παίζει σωστά.
Εν συνεχεία, υποχρεωτικά θα συμμαζέψεις τις αηδιες της έμμεσης, εφόσον ο χώρος είναι γτπκ, αλλά όχι πλήρως, δηλαδή αν μετράς 5 ντεσιμπέλ πτώση εκεί, δίνεις 2-3 γκειν στο ηχείο, δηλαδή εν γνώση σου γ@μας την άμεση, το σωστό παίξιμο του ηχείου, με το γάντι πάντα, λίγο και χαλαρά, ώστε να συμμαζέψεις κάπως τις αηδιες του χώρου, ίσα ίσα να φτάσουν σε μη ακροασιμα επίπεδα. Όμως χαλάς την απόκριση συχνότητας ενός σωστού ηχείου κάνοντας κάτι τέτοιο, άρα θα προσλαμβάνεις λίγο λάθος από το ηχείο, ώστε να μη σε πειράζει το πολύ λάθος του χώρου.

Μαγικά κόλπα δεν υπάρχουν, σόρρυ...


Από κει και μετά:

Η πλάτη του χυπεξ, έχει νόημα να φτιάξεις ένα ηχείο να παίξει φλατ, σωστά. Ανεξαρτήτως χώρου. Όπως προβλέπεται.

Μόνο το προβλεπόμενο γκειν από μπαουνταρις μπορεί να διορθωθεί από την πλάτη, εφόσον κολλήσει το ηχείο σε τοίχο. Εκεί τελειώνει το θέμα.

Μετά, μπαίνει το ντιρακ, επιπρόσθετα σε ένα "σωστο'" ηχείο, να εφαρμόσει με μέτρο μια ισοστάθμιση χώρου και ένα ταργκετ κερβ.
Με το dsp του hypex θα ταιριάξεις μεγάφωνα σε καμπίνα και θα δημιουργήσεις ηχείο.
Με Dirac θα ταιριάξεις ηχείο σε χώρο.

ο τριννοφ που έχει σύστημα ενεργού κροσαρίσματος πως τα συνδυάζει και που δίνει προτεραιότητα?
στην καμπίνα ή στον χώρο?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.569
Το μεγάλο γαμώ στην όλη υπόθεση του DIY, είναι ότι είναι πρακτικά εντελώς αδύνατο για όλους μας να φτιάξουμε ένα ηχείο που να έχει τόσο ομαλή οφ αξις απόκριση όπως τα κορυφαία σύγχρονα επιτεύγματα της επιστήμης του όντιο.

Αυτό το σπινοραμα του τζενελεκ, ή του Νιούμαν ρε φίλε, μλκα χέσε μέσα, δε μπορείς να το φτιάξεις, ξέχασέ το, θέλει να έχεις εξοπλισμό πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, θαλάμους κλπ, είναι εντελώς αδύνατο, εντελώς όμως.

Τι μας προσφέρει αυτό; Ισορροπημένη απόκριση στην έμμεση ρε φίλε! Ομοιογενή ενέργεια στο φάσμα από όλο το χώρο, αφού το ηχείο και εκτός άξονα παίζει σωστά, όπως παίζει και στην ευθεία, και είναι ακόμα πιο πολύπλοκο το ζήτημα από αυτό που λέω, γιατί μετράται και η ενέργεια από την πίσω πλευρά του ηχείου, συνολικά σε 360 μοίρες τι βγάζει.

Δε μπορεί κανένας μας να κάνει ένα Νιούμαν 80-αρι. Αδύνατο. Αλλά με 500€ το αγοράζεις. Τόσο απλά. ;)
ο τριννοφ που έχει σύστημα ενεργού κροσαρίσματος πως τα συνδυάζει και που δίνει προτεραιότητα?
στην καμπίνα ή στον χώρο?
Άσε εκτός κουβέντας τον τρινοβ.
Άμα πάρεις τρινοβ, δε θα έχεις τέτοιες απορίες, είναι βέβαιο. ;)
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.197
Άσε εκτός κουβέντας τον τρινοβ.
Άμα πάρεις τρινοβ, δε θα έχεις τέτοιες απορίες, είναι βέβαιο. ;)
η φιλοσοφία ισοστάθμισης με ενδιαφέρει

δηλαδή αν του πετάξεις 2 καμπίνες
μία με κόρνα και μία με μιντ
πως θα τις κάνει να παίξουν σωστά στον χώρο?

μόνο με την διαδικασία ισοστάθμισης που έχει?
ή πρώτα θα τα φιλτράρει-ζευγαρώσει σαν ένα και μετά θα τρέξει το σύστημα ισοστάθμισης από πάνω για να τα αποδώσει στη θέση ακρόασης?
 

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
Όμως χαλάς την απόκριση συχνότητας ενός σωστού ηχείου κάνοντας κάτι τέτοιο, άρα θα προσλαμβάνεις λίγο λάθος από το ηχείο, ώστε να μη σε πειράζει το πολύ λάθος του χώρου.
Aυτό είναι που δεν μπορώ να αφομοιώσω. Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι καλύτερο απο αυτό του φλατ ηχείου ( που δεν είναι το δικό μου, αλλά λέμε ) στον χώρο μου, τότε πρέπει να με νοιάζει τί κάνει το ίδιο το ηχείο ( με τη προϋπόθεση ότι δεν διατρέχει κίνδυνο βέβαια )?
Εγώ πάντως κιότεψα λίγο με το ζήτημα της ασυμβατότητας των ενισχυτών.
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
η φιλοσοφία ισοστάθμισης με ενδιαφέρει

δηλαδή αν του πετάξεις 2 καμπίνες
μία με κόρνα και μία με μιντ
πως θα τις κάνει να παίξουν σωστά στον χώρο?

μόνο με την διαδικασία ισοστάθμισης που έχει?
ή πρώτα θα τα φιλτράρει-ζευγαρώσει σαν ένα και μετά θα τρέξει το σύστημα ισοστάθμισης από πάνω για να τα αποδώσει στη θέση ακρόασης?
αν κατάλαβα καλα εννοείς να κάνει δυο διαφορετικά ηχεία να παίζουν το ίδιο;
Aυτό είναι που δεν μπορώ να αφομοιώσω. Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι καλύτερο απο αυτό του φλατ ηχείου ( που δεν είναι το δικό μου, αλλά λέμε ) στον χώρο μου, τότε πρέπει να με νοιάζει τί κάνει το ίδιο το ηχείο ( με τη προϋπόθεση ότι δεν διατρέχει κίνδυνο βέβαια )?
Εγώ πάντως κιότεψα λίγο με το ζήτημα της ασυμβατότητας των ενισχυτών.
σε νοιάζει δεν μπορείς να διορθώσεις ένα λάθος με ένα άλλο οι διορθώσεις θέλουν ρέγουλα.
αν δεν ξέρεις από που ξεκινάς δεν θα φτάσεις πουθενά.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.304
Reaction score
15.498
Μρε αστροναυτη εχεις φυγει εκτος ηλιακου συστηματος :) εσυ σε λιγο θα εχεις αλλη μουσικη:lol:
τη θελεις και ανακατευεσαι με τα πιτουρα
Αν επιμενεις παρε οτι σου ειπε η Μαιμου και τελος
Οτι λεει ο χερ ντοκτορ΄΄ παραδοξως΄΄ εχει δικιο:lol::hi:
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.197
αν κατάλαβα καλα εννοείς να κάνει δυο διαφορετικά ηχεία να παίζουν το ίδιο;
όχι...αναφέρομαι σε ενεργό κροσάρισμα 2 μονάδων (τουίτερ-γούφερ) ως ένα ηχείο
και από εκεί και ύστερα σε συνάρτηση με τον χώρο
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
αν μπεις ξεβρακωτος (απειρος) στα αγγουρια (diy) θα δωσεις πολλαπλασια μεχρι να πιασουν τοπο.
το χειροτερο ειναι οτι θα περιφερεσαι για καιρο μεχρι να μπει το νερο στο αυλακι , ενω με την τερν κη λυση του γιατρου (η μια αλλη συναφη) θα παιξεις μπαλα με το ξετυλιγμα.
γουστα ολα αυτα
εγω πχ δυσκολα θα παω σε ετοιμο (για δικους μου ακατανοητους λογους, οχι απαραιτητα "ποιοτικους")
ακριβώς.

τουλαχιστο εμείς πληρώσαμε τις @@μας σε καλύτερες εποχές.
τώρα από το μηδέν μέχρι να φτάσει σε ικανοποιητικά αποτελεσματα
έχει πολύ δρόμο.
 

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
Να το θέσω διαφορετικά: Με εξαίρεση το χρόνο που θα πρέπει να διαθέσω και λαμβάνοντας υπ'όψιν ότι το μηχάνημα στο οποίο υπολογίζω να κάνει τη δουλεια ( ή να τη κάνω με αυτό ) ούτως ή άλλως με ενδιαφέρει για αγορά, που αλλού υπάρχει κίνδυνος να χρειαστεί να διαθέσω χρήματα, ώστε να γίνεται απαγορευτικό το εγχείρημα;
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
όχι...αναφέρομαι σε ενεργό κροσάρισμα 2 μονάδων (τουίτερ-γούφερ) ως ένα ηχείο
και από εκεί και ύστερα σε συνάρτηση με τον χώρο
δεν ξέρω πως ακριβώς δουλεύει ο τρινοβ αλλα μάλλον εκεί πρέπει να βάλεις και λίγο χερακι.
πχ. για αρχή πρέπει να ξέρεις σε ποια συχνότητα κρος η κόρνα με το γουφερ έχουν ιδια διασπορά και να έχεις διαλέξει κατάλληλα μεγάφωνα που να μπορούν να παίξουν σωστά σε αυτή.
άσε δεν είναι καθόλου απλα τα πράγματα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.737
Μηνύματα
3.025.796
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Gianni Tab
Top