Πόσα σαμπ χρειάζομαι ?

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω πως δεν αφορά εμένα το ερώτημα αλλά γενικούς κανόνες ώστε να αποφεύγονται οι υπερβολές και η σπατάλη !
Το μπασο αναφοράς λοιπόν από τι εξαρτάται ?
Ποιοι κανόνες πρέπει να πληρούνται ?

Εγώ για παράδειγμα θεωρώ πως έχω επάρκεια στο μπασο που έχω σπίτι μου.....
Το λέω αυτό γιατί σύμφωνα με της μετρήσεις που έχω κάνει τα σαμπ αναπαράγουν πλήρως τις χαμηλές συχνοτητες χωρίς να κουραστούν καθολου....

Παρολαυτα νομίζω πως η ίδια δουλειά θα γίνονταν και με λιγότερες μονάδες αναπαραγωγής χαμηλών.....

Υπάρχει τρόπος να ξέρουμε εκ των προτέρων τι θα χρειαστούμε σε δεδομένο χώρο?

Το θέμα το ξεκίνησα επιρεασμενος από παράλληλο θέμα με πρωταγωνιστή τον react που παραλίγο να τοποθετήσει δυο υπογουφερ με 4 δεκαοχτταιντζα μεγάφωνα το κάθε ένα.....( 8 X 18 inch) :oops:

Πως βγαίνει πόση επιφάνεια γουφερ χρειάζεται ο κάθε χώρος ?
Υπάρχει κάποιος τύπος που να υπολογίζει τα κυβικά μέτρα και πως αυτά γεμίζουν ?
Προτου αγορασεις σαμπ.


Μην ξεχναμε και αυτο,που φαινεται να κλεινουν τα ματια τους ολοι...
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Με προ και τελικό bryston με τα pmc είναι πολύ ανώτερος ο ήχος από onkyo pro bryston τελικο συν τα δύο svs με τα PMC σιδερωμένα ;)
Άρα δε φταίνε τα subs, η συνδεσμολογία φταίει!
 

P

PMC

Guest
Προτου αγορασεις σαμπ.


Μην ξεχναμε και αυτο,που φαινεται να κλεινουν τα ματια τους ολοι...


Το ζητούμενο είναι η απόλαυση...... όσο πιο μεγάλη ( η ένταση ) τόσο πιο μεγάλη και η απόλαυση :)

Ασε που όλοι με τα χρόνια θα την χάσουμε την ακοή μας ......:(


Ας έχεις την δυνατότητα να αυξήσεις την ένταση και άκου σιγά ......δεν πειράζει .
Αυτό που πειράζει είναι να θες λίγο ακόμα παραπάνω και λόγο παραμορφώσεων να χαλαει όλη η διάθεση.....
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Τις αναγκαίες στάθμες των σαμπ για την αναγκαία (χαμηλή) στάθμη αναφοράς, τις έχω γράψει αναλυτικά. Δείτε το θρεντ με το δυναμικό εύρος.

Για να δώσεις κι άλλο γκάζι, για να γουστάρεις, πάνω από τη στάθμη αναφοράς, ειδικά σε κομμάτια ηλεκτρονικής μουσικής με τρομερό περιεχόμενο στην πρώτη οκταβα, δε σε σώζουν ούτε 16 δεκαοχτάιντσα.
Δεν υπάρχει σωτηρία.


Επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει "μεγάλο" σαμπ. Δεν έχει εφευρεθεί.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Το ζητούμενο είναι η απόλαυση...... όσο πιο μεγάλη ( η ένταση ) τόσο πιο μεγάλη και η απόλαυση :)

Ασε που όλοι με τα χρόνια θα την χάσουμε την ακοή μας ......:(


Ας έχεις την δυνατότητα να αυξήσεις την ένταση και άκου σιγά ......δεν πειράζει .
Αυτό που πειράζει είναι να θες λίγο ακόμα παραπάνω και λόγο παραμορφώσεων να χαλαει όλη η διάθεση.....
Για(ν)ν(ν)η,εδω μιλαμε ομως για βλαβη στην ακοη και μαλιστα προωρη!

Με λιγα λογια,αν ακους με βαση τα phon,ερευνες δειχνουν οτι θα προκαλεσεις ζημια στην ακοη σου-μονιμη.Το ιδιο πιστευω ισχυει σε μικροτερο βαθμο,αν κυνηγας Harman target curve ...
Τις αναγκαίες στάθμες των σαμπ για την αναγκαία (χαμηλή) στάθμη αναφοράς, τις έχω γράψει αναλυτικά. Δείτε το θρεντ με το δυναμικό εύρος.

Για να δώσεις κι άλλο γκάζι, για να γουστάρεις, πάνω από τη στάθμη αναφοράς, ειδικά σε κομμάτια ηλεκτρονικής μουσικής με τρομερό περιεχόμενο στην πρώτη οκταβα, δε σε σώζουν ούτε 16 δεκαοχτάιντσα.
Δεν υπάρχει σωτηρία.


Επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει "μεγάλο" σαμπ. Δεν έχει εφευρεθεί.
Δηλαδη εγω που ακουω αυτο και το καραευχαριστιεμαι ή δεν ξερω να ακουω ή δεν εχω καποια ψυχασθενεια μπασσολαγνειας...


Και για οσους ξερουν και τους Altern8,ειναι και ακρως επικαιρο!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PMC

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Τσάμπα επαναλαμβανόμαστε.
Εγώ για παράδειγμα θεωρώ πως έχω επάρκεια στο μπασο που έχω σπίτι μου.....
Ας μην τα είχες αγκαλιά τα 16ρια και θα σου έλεγα εγώ
Παρολαυτα νομίζω πως η ίδια δουλειά θα γίνονταν και με λιγότερες μονάδες αναπαραγωγής χαμηλών.....
Όχι, ειδικά αν ήθελες περισσότερη στάθμη, η οποία τώρα λόγω χρόνων αντήχησης και διαμερίσματος (μη dedicated) είναι απαγορευτική.
Υπάρχει τρόπος να ξέρουμε εκ των προτέρων τι θα χρειαστούμε σε δεδομένο χώρο?
γενικούς κανόνες ώστε να αποφεύγονται οι υπερβολές και η σπατάλη !
Ναι, το έχω ήδη αναφέρει:
Αγοράζουμε οσα μπορούμε να πληρώσουμε και όσα χωράνε.
Σε διαμέρισμα, όπου υπάρχουν περιορισμοί στάθμης και πιθανόν παντόφλας αγοράζουμε πολλά μικρά, τα οποία μπορούν να χωθούν εκεί που δεν τα πιάνει το μάτι. Πολύ καλύτερα έτσι παρά ένα μεγάλο.
 

T

Tadakis

Guest
Δεν υπάρχει γενικός κανόνας. Η κάθε περίπτωση είναι και διαφορετική. Παράγοντες που το επηρεάζουν:

Αναγκες / στόχοι:
- στάθμη αναφοράς (μ/ο που επιθυμείς να επιτύχεις
- Αριθμός θέσεων

Παράμετροι περιβάλλοντος
- Κυβίκά χώρου
- Θέση των sub (λόγω room gain)
- Room modes (οπου θα δείξουν πόσο aggressive θα είναι το room correction και αν μπορει να αναποκριθεί το σαμπ σε αυτό!!)
- Απόσταση ακρόασης
- Εύρος που θα καλύψουν τα sub είναι πολύ σημαντικό επίσης (15-40hz ή 20-80hz κλπ.)
- room treatment και τι επεφερε στις χαμηλές οκτάβες (RT30/60, εξάλειψη στασίμων κλπ)
- Συμπεριφορά χώρου (καθότι δεν είναι όλοι συμμετρικοί και έχουν δομικά θέματα σε σχέση με τον ηχο - ιδίως τα χαμηλά)

και εν συνεχεία τα χαρακτηριστικά των sub όπως
- στάθμες σε κάθε 10αδα hz
- παραμόρφωση σε κάθε 10αδα hz
- ανάγκες σε ενίσχυση
- τύπος καμπίνας και πως αλληλεπιδρά συνολικά στο περιβάλλον και σε σχέση με τις ανάγκες


Ο γενικός κανόνας του 8 μονάδες καλύτερα από 4 μονάδες και 4ις καλύτερα από 2 ισχύει. Φυσικά υπάρχουν και χώροι/συνθήκες που 4τραδα κατανεμημένη στο χώρο έπαιξε χειρότερα από δυο array των δύο ή απλά δύο μεγαλύτερα αντί 4αδας. Οπότε τι 8αδα, τετράδα, δυάδα θα κάνεις και ενδεχομένως πως θα κλιμακωθείς είναι κάτι που θέλει μελέτη και υπολογισμούς. Μακάρι να μπορείς να βρεις κάποιον να του το αναθέσεις με σιγουριά την μελέτη, εγκατάσταση και παραμετροποίηση. Δυστυχώς στην εγχώρια αγορά εγώ βρήκα μόνο 'καλιμπράτορες' που μπαίνουν στην εξίσωση after the fact (μετά την αγορά των sub).
 


Μηνύματα
501
Reaction score
705
Υπάρχει αρκετό μπάσο ?
Αν κάποιος θεωρεί ότι υπάρχει, προσωπικά τον θεωρώ ευτυχισμένο και τον ζηλεύω κιόλας.
4 18άρια Ultimax με 4χ2Κ Class AB για μένα νομίζω είναι μια καλή αρχή :p ή αλλιώς 4 Dynaudio core sub για να μη παιδεύομαι και με κατασκευές κτλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Η τοποθέτηση των σαμπ είναι πολύ σημαντική και έχει διερευνηθεί επαρκώς.

Σε κάθε περίπτωση, η απόσταση από τον πίσω τοίχο πρέπει να είναι η μικρότερη δυνατή:

Screenshot_20190921_064616_com.google.android.apps.docs.jpg


Σε περίπτωση ενός σαμπ, η μόνη ορθή τοποθέτηση είναι μεταξύ των κυρίως ηχείων, στο κέντρο της μεταξύ τους απόστασης.

Για 2 και για 4 σαμπ οι προτιμότερες θέσεις είναι οι εξής:

Screenshot_20181201-222141.png


Εγώ υλοποίησα το σχέδιο δεξιά με 4, ο ντιμιφουτ το πρώτο αριστερά με 2.

Μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου σχεδίου, οι διαφορές στην ομαλότητα απόκρισης είναι αμελητέες, αλλά στο 3ο σχέδιο το boundaries gain λόγω γωνίας είναι +9 dB, στα άλλα δύο σχέδια είναι +6dB.

Προτίμησα προσωπικά στο χώρο μου τη μέγιστη δυνατή απολαβή από τα τοιχωματικά όρια. ;)

Αν θεωρήσουμε ότι ζητάμε 125 ντεσιμπέλ μέγιστη συνολική στάθμη στο σχέδιο αριστερά, με 9 ντεσιμπέλ gain από το χώρο και 6 ντεσιμπέλ από το άθροισμα των 4 πηγών, βλέπουμε πως απαιτείται κάθε σαμπ να φτάνει μόλις τα 110 ντεσιμπέλ.

Όταν φτάσει 110 ντιμπι κάθε σαμπ, εσύ θα φας 125 ντεσιμπέλ στο στομάχι.

Απλά πράγματα.... ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
954
Reaction score
518
πειτε μας ομως ποσο κανει μια πολυκαναλη dirac καρτα.....οεο!

Κωστα αυτα που ανεβασες ειναι σωστα....αλλα το delay θα παει στον θεο εαν δεν κανεις κατι με dirac.

οποτε κλαφτα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Κωστα αυτα που ανεβασες ειναι σωστα....αλλα το delay θα παει στον θεο εαν δεν κανεις κατι με dirac.
Είναι αδιανόητο και πρακτικά ανέφικτο το σενάριο πολλαπλών σαμπ χωρίς σοβαρό σύστημα ισοστάθμισης, που να στρώνει τη φάση και το πλάτος, που να καθορίζει με ακρίβεια το σημείο 0 για όλες τις αναφορές των μετρήσεων, για σωστό στεπ ρισπονς.

Χωρίς σοβαρό software, δεν δύναται να χρησιμοποιηθούν πολλαπλά σαμπ. Είναι εντελώς αδύνατο.

Εντελώς.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Η κλασσική βινταζ λύση των 2 σαμπ εκατέρωθεν, όπως βλέπετε σε διάφορες εκθέσεις Hi-Fi, δίπλα σε κάθε κυρίως ηχείο του δικαναλου βινταζ σεταπ να υπάρχει ένα σαμπ, είναι παλιακιά λύση, με σοβαρούς περιορισμούς.
Έχει όμως το πλεονέκτημα πολύ εύκολης ενσωμάτωσης με τα κυρίως ηχεία.

Ουσιαστικά, απελευθερώνει τα κυρίως ηχεία από το βαρύ φορτίο των χαμηλών, αλλά δεν δίνει σωστές τοποθετήσεις στα σαμπ λόγω boundaries, ούτε αυξάνει ουσιαστικά τον αριθμό των πηγών, αφού μιλάμε για στερεοφωνικό μπάσο σε στερεοφωνικό σεταπ, δηλαδή το μπάσο του κάθε καναλιού εξακολουθεί να το παίζει μια πηγή, το σαμπ αυτού του καναλιού.

Τουλάχιστον πρόκειται για ειδικής σχεδίασης ηχείο χαμηλών συχνοτήτων, κι όχι για ένα τυπικό μεγάλο ηχείο, όπου το γουφερ έχει μεγαλύτερο εύρος από 2 οκτάβες.

Σε παλαιού τύπου βινταζ δικάναλα σεταπ, εξακολουθεί να αποτελεί την βέλτιστη επιλογή, καθώς είναι δεδομένο πως δεν υπάρχει σοβαρό σοφτγουερ για ενσωμάτωση των σαμπ.

Στην ουσία αυξάνει κατά ένα δρόμο την σχεδίαση του κάθε ηχείου, δηλαδή κάνει το διδρομο τριδρομο και το τριδρομο 4 δρόμων.

Για αυτό το λόγο, δηλαδή λόγω έλλειψης σοβαρού σοφτγουερ ενσωμάτωσης, υπάρχουν πολλές "απόψεις" από δοκιμές σε δικάναλα βινταζ σεταπ, που καταλήγουν σε λανθασμένα συμπεράσματα, αλλά έχουν δίκιο για το χώρο τους και υπό το καθεστώς έλλειψης σοφτγουερ.

Γενικώς όμως, είναι "πίπες ολκής" συμπεράσματα, άχρηστα σε όλους. Μόνο για αυτούς έχουν νόημα, εφόσον δεν λεν να καταλάβουν πως για να ενσωματώσεις σαμπ θέλει το ανάλογο σοφτγουερ. Κακό του κεφαλιού τους. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Δυστυχώς δε θα γίνει παρέλαση και ούτε επιτάφιος για να πλησιάσετε ένα ταμπούρλο έτσι ώστε να δοθεί η απάντηση απο τον ποιο δύσπιστο....
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
ε ναι εννοουσα τυπου dirac ....

οπως και να χει δλδ τα 2 πρεπει το ενα να ειναι εμπρος και το αλλο πισω αναγκαστηκα;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
οπως και να χει δλδ τα 2 πρεπει το ενα να ειναι εμπρος και το αλλο πισω αναγκαστηκα;
Αυτή είναι η βέλτιστη τοποθέτηση.

Αποδεδειγμένα.

Τουλάχιστον οι δοκιμές της χαρμαν αυτό λένε, και δεν έχω διάθεση να λέω άλλα πράγματα από αυτά που έβγαλε ο Τουλ, τόσο θράσος δεν έχω.... :lol:

Φυσικά, αναλόγως περιορισμών του χώρου σου, θα κάνεις τις όποιες αναγκαίες υποχωρήσεις. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Η τοποθέτηση των σαμπ είναι πολύ σημαντική και έχει διερευνηθεί επαρκώς.

Σε κάθε περίπτωση, η απόσταση από τον πίσω τοίχο πρέπει να είναι η μικρότερη δυνατή:

View attachment 157631

Σε περίπτωση ενός σαμπ, η μόνη ορθή τοποθέτηση είναι μεταξύ των κυρίως ηχείων, στο κέντρο της μεταξύ τους απόστασης.

Για 2 και για 4 σαμπ οι προτιμότερες θέσεις είναι οι εξής:

View attachment 157632

Εγώ υλοποίησα το σχέδιο δεξιά με 4, ο ντιμιφουτ το πρώτο αριστερά με 2.

Μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου σχεδίου, οι διαφορές στην ομαλότητα απόκρισης είναι αμελητέες, αλλά στο 3ο σχέδιο το boundaries gain λόγω γωνίας είναι +9 dB, στα άλλα δύο σχέδια είναι +6dB.

Προτίμησα προσωπικά στο χώρο μου τη μέγιστη δυνατή απολαβή από τα τοιχωματικά όρια. ;)

Αν θεωρήσουμε ότι ζητάμε 125 ντεσιμπέλ μέγιστη συνολική στάθμη στο σχέδιο αριστερά, με 9 ντεσιμπέλ gain από το χώρο και 6 ντεσιμπέλ από το άθροισμα των 4 πηγών, βλέπουμε πως απαιτείται κάθε σαμπ να φτάνει μόλις τα 110 ντεσιμπέλ.

Όταν φτάσει 110 ντιμπι κάθε σαμπ, εσύ θα φας 125 ντεσιμπέλ στο στομάχι.

Απλά πράγματα.... ;)
Ωραία, τότε γιατί Κώστα κάποιες εταιρείες προτείνουν να αποφεύγουμε την τοποθέτηση του sub στο κέντρο η έστω με κάποιες προϋποθέσεις ενώ προτείνουν να μπαίνουν και διαγώνια (δλδ αν έχουμε 2 sub και τα τοποθετήσουμε μπροστά στις άκρες αυτά να έχουν μία διαγώνια κλήση προς το εσωτερικό);
Αυτό βέβαια δεν φαίνεται καθόλου ωραίο γιατί χαλάει τη (οπτική) συμμετρία στο χώρο.
Έτσι όπως τα έχει τοποθετήσει ο Dimifoot δεν δημιουργούνται ακυρώσεις συχνοτήτων;
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.714
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top