Πόσα σαμπ χρειάζομαι ?

jiovani75

Sailing!
Μηνύματα
1.997
Reaction score
9.159
Καλησπέρα.....
Ημέρες κορονοϊού και ισως να είμαστε όλοι με το μυαλό στην αλλαγή της καθημερινότητας μας και σε ότι έχει φέρει στην ζωή μας αυτό το κακό.....
παρόλα αυτά όμως ισως καλό είναι να ασχολούμαστε περισσότερο με πράγματα που δεν μας αγχώνουν και ισως μας γεμίζουν με χαρά και αισιοδοξία όπως το αγαπημένο μας χόμπι.....όσο μπορούμε .
Στα πλαίσια λοιπόν αυτής της σκέψης θα ήθελα να εκφράσω μια απορία και να απευθυνθώ σε όσους γνωρίζουν και θέλουν να μοιραστουν την γνώση και την εμπειρία τους σχετικά με ένα θέμα που με έχει προβληματίσει αρκετά....
Υπάρχει κάποιος τύπος η κανόνας που να μας λέει ποσά σαμπ χρειαζόμαστε?
Καταλαβαίνω την ανάγκη για αρκετές πηγές χαμηλών συχνοτήτων ώστε να Υπάρχει ομοιομορφία στο χαμηλό αλλά δεν μπορώ να ξέρω ποσό μπασο είναι το σωστό μπασο.
Δηλαδή , πόση ένταση πρέπει να έχω σε ποια συχνότητα για να είναι το μπασο αυτό που πρέπει να είναι?

Από τώρα λέω πως απαντήσεις του τύπου ....όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο .....δεν βοηθάνε.
Το ερώτημα ισχύει και για μουσική και για σινεμά.

Ευχαριστώ.


34F040B4-0B6D-48E1-9FB1-5530BEEC6476.jpeg
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
274
Reaction score
1.064
Στα γρήγορα, να πω πως με 2 υπογουφερ (Όχι δίπλα δίπλα) περνεις σωστή καμπύλη απόκρισης. Μετά ότι προσθέτεις είναι κέρδος σε ένταση. Εγώ προς το παρόν με 3 υπογουφερ είμαι ευχαριστημένος. Θεωρώ ότι οτιδήποτε έχει σύνολο 115db και πάνω, μιλάμε για σοβαρή ένταση και ευχαρίστηση.
 

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
14.963
Reaction score
34.294
Ειναι αδύνατον να πιάσουμε το νούμερο που χρειαζόμαστε.

Αγοράζουμε οσα μπορούμε να πληρώσουμε και όσα χωράνε.

(Για να πιάσεις τα 115db ομοιογενώς και μετά από την θυσία της ισοστάθμισης+ extra headroom χρειάζονται πολλά σαμπ στην πρώτη οκταβα.)

Εσύ επειδή τα εχεις δίπλα σου και ειναι και μεγάλα είσαι ΟΚ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
31.180
Reaction score
54.073
με 2 υπογουφερ (Όχι δίπλα δίπλα) περνεις σωστή καμπύλη απόκρισης.
Σωστά. Για μια θέση ακρόασης. ;)


Μετά ότι προσθέτεις είναι κέρδος σε ένταση
Σωστά, για τη μία θέση ακρόασης. ;)

Ωστόσο, έχει παράπλευρο όφελος την ομαλότερη απόκριση γενικά στο χώρο, κι όχι μόνο στη θέση ακρόασης, κάτι που είναι εξίσου σημαντικό, για πολλούς λόγους.

Προσωπικά εκτιμώ πως τα πάνω από 2 σαμπ προσφέρουν κυρίως ομαλότερη απόκριση στον ευρύτερο χώρο ακρόασης, κι αυτό είναι το κύριο όφελος, παρά η υψηλότερη συνολικά στάθμη, το οποίο κατά βάση ερμηνεύεται διαφορετικά, δηλαδή για την ίδια στάθμη θα δουλεύουν όλα πιο χαλαρά, άρα με λιγότερες παραμορφώσεις.

Θεωρητικά, η άψογη απόκριση στο χώρο έρχεται με 8 σαμπ. Από κει και πάνω, η βελτίωση είναι αμελητέα.

Από την μικρή εμπειρία που έχω στο θέμα, νομίζω πως το 3ο σαμπ και το 4ο έχουν εξίσου σημαντική βελτίωση, ενώ από το 5ο αρχίζει πια και μειώνεται η αντιληπτή διαφορά της αίσθησης ότι βελτιώθηκε κι άλλο η κατάσταση.

Δηλαδή, μέχρι τα 4, είναι έντονα αισθητή η βελτίωση. Από το 5ο, αρχίζουν τα "ψιλά γράμματα".

Για τις στάθμες τώρα.

Πες ότι θες 115 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης. Λογικά θα έχεις το σαμπ σε κάποια γωνιά 2 τοίχων, οπότε τα 6 ντεσιμπέλ γκεϊν τα έχεις μέσα στο νερό.
Άρα χρειάζεται να παράγει 109 ντεσιμπέλ το σαμπ, αν έχεις 1 σαμπ μόνο του.

Αν έχεις 2 σαμπ, τότε για να βγουν 109 θα πρέπει το καθένα να παίζει 106 ντιμπί.

Αν έχεις 3 σαμπ, το καθένα θα πρέπει να φτάνει τα 104.

Αν έχεις 4 σαμπ, τότε το καθένα θα παίζει μόλις 103.

Κι αυτό είναι το μεγάλο κέρδος, όλα παίζουν πιο χαλαρά για την ίδια στάθμη, ασυμπιεστα, απαραμόρφωτα, άνετα. Και ομοιογένεια στο χώρο.;)

Η προσωπική μου απάντηση στο ερώτημα του τίτλου είναι η προφανής "μίνιμουμ 2" και μάξιμουμ θα βάλω θεωρητικά το 8, πρακτικά όμως λέω πως καλός συμβιβασμός είναι το 4.

Τελικά όμως είναι απλό:
Θα χαρώ να δω χώρο με 16 σαμπ.

Δεν υπάρχουν πολλά σαμπ....




--++++++++-----------
ΥΓ


Η εμπειρία μου από ένα σαμπ στο χώρο, είναι πως όταν πλησίαζα το σαμπ, με βαρουσε πολύ άγρια.

Τώρα που παίζω με 4, συνεχίζει να μου κάνει εντύπωση πως όταν κάθομαι δίπλα στο σαμπ, ακούω μάλλον λιγότερο μπάσο από όσο στη θέση ακρόασης!
Καμιά φορά βάζω αυτί, να τσεκαρω ότι όντως δουλεύει...

Πολύ σημαντικό... Ομοιογένεια. Άλλη φάση.
Και παίζουν όλα ξεκούραστα, χαλαρά, ενώ σε κουνάνε κανονικά.
Έτσι γίνεται η δουλειά. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.668
Reaction score
2.254
Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα, αυτή είναι η απάντηση διότι επιτυγχάνεται καλύτερη απόκριση στον χώρο και η απόδοση τους λειτουργεί αθροιστικά αφού για κάθε διπλασιασμό του αριθμού των σαμπς διπλασιαζεται (6db) η ένταση.
 


Μηνύματα
1.805
Reaction score
2.313
τι το ψάχνεις ρε Τζιοβάνι...άστα να παν στο διάλο :laugh:
Κουβέντα να γίνεται.
Εγώ πχ έχω δύο αλλά στη μουσική δεν τα χρησιμοποιώ. Στις ταινίες μια χαρά είναι την ώρα που κάνει "παρέλαση" ο γκοτζίλα :p :p
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
31.180
Reaction score
54.073
Έλα ρε πλάκα σε κάνω..
Προφανώς δεν κάνει ωραία δουλειά ο ονκιος στο πάντρεμα των ηχείων σου με τα σαμπ και το χώρο..

Απλές πράξεις, έχουν πλάκα:

Για 115 ντεσιμπέλ: (με ρουμ γκεϊν 6dB)

1 σαμπ 109 ντεσιμπέλ
2 σαμπ από 106 το καθένα
4 σαμπ από 103 το καθένα
8 σαμπ από 100 το καθένα
16 σαμπ από 97 έκαστο..

Υπ'οψιν, το όμοιο ισχύει για αριθμό δορυφόρων και μέγιστη συνολική στάθμη!

Και μια ακόμα αναφορά περί στάθμης: για να βγάλουν 125 ντεσιμπέλ 4 σαμπ με ρουν γκεϊν 6 έκαστο, χρειάζεται να βγάλει το καθένα μόλις 113 ντιμπι.
Στην πράξη, το ρουμ γκεϊν μπορεί να είναι αρκετά πάνω από 6, σε γωνία πιάνει 9-αρι γεμάτο. Γι'αυτό η απόλυτη λύση τοποθέτησης στα σαμπ είναι εντοιχισμος, έχεις όλο το γκεϊν δικό σου και καρδιοειδη λοβό...
 
Last edited:

Μηνύματα
1.805
Reaction score
2.313
Έλα ρε πλάκα σε κάνω..
Προφανώς δεν κάνει ωραία δουλειά ο ονκιος στο πάντρεμα των ηχείων σου με τα σαμπ και το χώρο..
Έτσι ακριβώς. Βασικά κάνει ότι μπορεί.
Είναι άνιση η σύγκριση με έναν ολοκληρωμένο πολυκάναλο των 3Χ ευρώ με ένα προ δικάναλο της bryston!
 



Μηνύματα
1.805
Reaction score
2.313
Έλα ρε πλάκα σε κάνω..
Προφανώς δεν κάνει ωραία δουλειά ο ονκιος στο πάντρεμα των ηχείων σου με τα σαμπ και το χώρο..

Απλές πράξεις, έχουν πλάκα:

Για 115 ντεσιμπέλ: (με ρουμ γκεϊν 6dB)

1 σαμπ 109 ντεσιμπέλ
2 σαμπ από 106 το καθένα
4 σαμπ από 103 το καθένα
8 σαμπ από 100 το καθένα
16 σαμπ από 97 έκαστο..

Υπ'οψιν, το όμοιο ισχύει για αριθμό δορυφόρων και μέγιστη συνολική στάθμη!

Και μια ακόμα αναφορά περί στάθμης: για να βγάλουν 125 ντεσιμπέλ 4 σαμπ με ρουν γκεϊν 6 έκαστο, χρειάζεται να βγάλει το καθένα μόλις 113 ντιμπι.
Στην πράξη, το ρουμ γκεϊν μπορεί να είναι αρκετά πάνω από 6, σε γωνία πιάνει 9-αρι γεμάτο. Γι'αυτό η απόλυτη λύση τοποθέτησης στα σαμπ είναι εντοιχισμος, έχεις όλο το γκεϊν δικό σου και καρδιοειδη λοβό...
Τώρα είδα το edit. Πολλά db φίλε.
Εμείς εδώ όμως στο χωριό ακούμε καλά ακόμη ( υγιεινή διατροφή, μανιτάρια και συναγρίδες, καθαρός αέρας - target curve βουνό με θάλασσα δεν ξέρω τι πταίει ) αλλά ακούμε και με λιγότερα. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι χρειαζόμαστε μηχανάκια που να αντέχουν γιατί δεν κλείνουν εκτός από την ώρα που κοιμόμαστε :p :p
Και ακούμε και από πικάπ ακόμη, ειδικά αυτήν την περίοδο που τα ιντερνέτια αγκομαχούν :biggrin::biggrin:
 

Alfee24

Τυμβωρύχος
Μηνύματα
1.236
Reaction score
1.689
Κουβέντα να γίνεται.
Εγώ πχ έχω δύο αλλά στη μουσική δεν τα χρησιμοποιώ. Στις ταινίες μια χαρά είναι την ώρα που κάνει "παρέλαση" ο γκοτζίλα :p :p
Τα καλύτερα ηχητικά εφέ που έχω ακούσει ως τώρα είναι στην ταινία Kong: Skull Island, ειδικά στο σημείο που πετάνε με τα αναγνωριστικά ελικόπτερα και ρίχνουν βόμβες για να δουν τη σεισμική δραστηριότητα του εδάφους και από πίσω παίζει το paranoid των Black Sabbath και κάνει την είσοδο του ο Κονγκ και αυτό που έρχεται μετά είναι το κάτι άλλο, τέτοιο χαμηλό δεν έχω ξανακούσει, φυσικά αν βρεθεί ο Κονγκ με τον γκοτζίλα θα τον λιώσει γιατί ο γκοτζίλας είναι ένα ηλίθιο ερπετό ενώ ο Κονγκ είναι καλύτερος μεγαλύτερος δυνατότερος είναι ο τρομακτικότερος και αντέχει πολύ περισσότερο έχει συναισθήματα είναι εξυπνότερος αγαπάει τους καλούς ανθρώπους είναι ο πιο.... :lol:





 

Μηνύματα
372
Reaction score
293
Τα καλύτερα ηχητικά εφέ που έχω ακούσει ως τώρα είναι στην ταινία Kong: Skull Island, ειδικά στο σημείο που πετάνε με τα αναγνωριστικά ελικόπτερα και ρίχνουν βόμβες για να δουν τη σεισμική δραστηριότητα του εδάφους και από πίσω παίζει το paranoid των Black Sabbath και κάνει την είσοδο του ο Κονγκ και αυτό που έρχεται μετά είναι το κάτι άλλο, τέτοιο χαμηλό δεν έχω ξανακούσει, φυσικά αν βρεθεί ο Κονγκ με τον γκοτζίλα θα τον λιώσει γιατί ο γκοτζίλας είναι ένα ηλίθιο ερπετό ενώ ο Κονγκ είναι καλύτερος μεγαλύτερος δυνατότερος είναι ο τρομακτικότερος και αντέχει πολύ περισσότερο έχει συναισθήματα είναι εξυπνότερος αγαπάει τους καλούς ανθρώπους είναι ο πιο.... :lol:





Μα κι ο Γκοτζίλα αγαπάει τους ανθρώπους αφου! Είδικά στο τελευταίο (που το θυμάμαι) προστατεύει τους καλούς ανθρώπους!
 

Μηνύματα
5.676
Reaction score
2.597
Να πω κ γω την ταπεινή μου γνώμη .
Δεν υπάρχει κανόνας για αριθμό.
Υπάρχει σωστή επιλογή Σάμπ για τον χωρο σου .
Σε φροντισμένο χώρο χρειάζεσαι περισσότερα σε σχέση με αφροντιστο .
Αλλά θέλεις σε 20 τετραγωνικά κ άλλα σε 60.
Το σίγουρο είναι ότι δεν θα έχεις χαμηλό αναφοράς με 2 Σάμπ .
Πχ στον Στάθη με 3 Σάμπ αλλά σε μικρό χώρο δεν είναι απλά αναφοράς το χαμηλό του αλλά τρομαχτικό .
Έχω πάει σε σπίτι με κρυμμένα 5 σαμπ γύρω στα 5 τετράγωνικα εντυπωσιάστηκα θετικά .
Έχω πάει κ σε σπίτι με 4 σαμπ και γελούσα γιατί μπουμαριζε το σύμπαν .
Βασικά εάν δεν φωνάξεις καλιμπρατορα δράμα η κατασταση όπου κ αν πας .
Επίσης οσό κ να σας φαίνεται παράξενο το midbass έχει την περισσότερη σημασία .
Με 4 σωστά κ γρήγορα Σάμπ είσαι ικανοποιημένος αρκεί να έχουν ρυθμιστεί σωστά .
Δώστε βάση πάνω από τους 20 κύκλους μέχρι τους 80 κ δεν θα το μετανιώσετε.
Μπορώ να ζήσω άνετα κ με 2 με σωστή τοποθέτηση και ρύθμιση .
 

jiovani75

Sailing!
Μηνύματα
1.997
Reaction score
9.159
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω πως δεν αφορά εμένα το ερώτημα αλλά γενικούς κανόνες ώστε να αποφεύγονται οι υπερβολές και η σπατάλη !
Το μπασο αναφοράς λοιπόν από τι εξαρτάται ?
Ποιοι κανόνες πρέπει να πληρούνται ?

Εγώ για παράδειγμα θεωρώ πως έχω επάρκεια στο μπασο που έχω σπίτι μου.....
Το λέω αυτό γιατί σύμφωνα με της μετρήσεις που έχω κάνει τα σαμπ αναπαράγουν πλήρως τις χαμηλές συχνοτητες χωρίς να κουραστούν καθολου....

Παρολαυτα νομίζω πως η ίδια δουλειά θα γίνονταν και με λιγότερες μονάδες αναπαραγωγής χαμηλών.....

Υπάρχει τρόπος να ξέρουμε εκ των προτέρων τι θα χρειαστούμε σε δεδομένο χώρο?

Το θέμα το ξεκίνησα επιρεασμενος από παράλληλο θέμα με πρωταγωνιστή τον react που παραλίγο να τοποθετήσει δυο υπογουφερ με 4 δεκαοχτταιντζα μεγάφωνα το κάθε ένα.....( 8 X 18 inch) :oops:

Πως βγαίνει πόση επιφάνεια γουφερ χρειάζεται ο κάθε χώρος ?
Υπάρχει κάποιος τύπος που να υπολογίζει τα κυβικά μέτρα και πως αυτά γεμίζουν ?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
153.286
Μηνύματα
2.317.402
Members
34.823
Νεότερο μέλος
Ευαγγελος Χ.
Top