Μέρες καραντίνας
Μετά από ‘ο’τι μπορούσα να κάνω για το σπίτι, μικροεπισκευές ξεσκαρτάρισμα από τις αποθήκες κλπ, είπα να κάνω κάποιες δοκιμές με τα καλώδια ρεύματος. Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το αντικείμενο, αλλά πρίν κάποια χρόνια μου είχε δανείσει κάποιος ένα «hi end» καλώδιο και το είχα βάλει στον προενισχυτή. Παρατήρησα ότι ο ήχος έγινε λίγο πιο «καθαρός» λίγο πιο «σαφής» λίγο πιο «ξεκούραστος». «Όταν κάποτε βρω χρόνο θ’ ασχοληθώ περεταίρω» είπα.
Πριν την καραντίνα, βλέποντας ότι στο προσεχές διάστημα θα υπαρχει χρόνος, πήρα μερικά μέτρα lyicy 3χ1.5 θωρακισμένο με σκοπό να δοκιμάσω την κοτσίδα του ΤΝΤ. Από την ανακαίνηση του σπιτιού, έχω περάσει μια γραμμή 3χ4 από τον πίνακα σε επιτοίχια πρίζα, αλλά λόγω αλλαγής διαρρύθμισης χρειάζομαι 3.5 μέτρα καλώδιο από αυτήν την πρίζα ως το πολύμπριζο.
Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω ένα καλώδιο πολύμπριζο-προενισχυτή και ένα πρίζα-πολύμπριζο
Στόχος ήταν να φωτιστούν λίγο τα πρίμα και να μειωθούν λίγο τα μπάσα
Το συστημά μου αν και με πολλές αρετές, θα το χαρακτήριζα κάπως βαρύ - σκοτεινό, και με πολλά μπάσα. Οπότε είπα «Λές; Κι άν σου κάτσει;»
1) Ακολούθησα τη διαδικασία σύμφωνα με τις οδηγίες, και έφτιαξα τις δύο «κοτσίδες».
2) Έφτιαξα και δύο μονά για τους τους τελικούς. «Σιγουρα θα είναι είναι καλύτερα από αυτά τα 3χ0,75 του κιλού», σκέφτηκα…
Δεν μου έκατσε! Αντιθέτως, ήταν ο χειρότερος ήχος που έχω ακούσει.
Τα πολύ ψηλά πρίμα μου τρυπούσαν τ’αυτιά και είχαν μια χροιά σαν το πιατίνι να μην είναι από χαλκό, αλλά από ντενεκέ. Ακουγόταν μια «συρματίλα» σαν σκραπ που πέφτει από γερανό σε αμερικανικό παλιατζίδικο σιδερικών από σειρά του φιλμνετ. Τα υπόλοιπα πρίμα και τα μεσαία εξαφανίστηκαν. Ας μην μιλήσω για εικόνα, αέρα, βάθος, αρμονικές που είναι τα «ατού» του συστηματός μου. Όλα έγιναν φλατ. Οι φωνές πήγαιναν μία δεξιά και μία αριστερά.Όσο για τα μπάσα, εκεί πραγματικά τρόμαξα. Ήταν σα να σπρώχνεις με τα δάχτυλά σου τον κώνο του woofer την στιγμή που προπαθεί να μετακινηθεί για να τα αποδώσει. Τα άφησα τρείς μέρες ελπίζοντας πως θα στρώσουν. Μάταια. Κάθε μέρα ο ήχος χειροτέρευε αντί να βελτιώνεται.
«Μήπως αυτό συμβαίνει επειδή έχω πλέξει τα καλώδια σφιχτά?» αναρωτήθηκα. Ας τα κάνω λίγο πιο χαλαρά λοιπόν…
3) Χαλάρωσα τις δυό κοτσίδες. Πολύ μικρή βελτίωση, αλλά σε γενικές γραμμές, τα ίδια χάλια.
4) Κάποια στιγμή πήρα ένα άλλο πολύμπριζο απ’ αυτά τα άσπρα των 8 ευρώ, το έβαλα σε μια άλλη πρίζα, και σύνδεσα σε αυτό τους ενισχυτές. Αμέσως τα πράγματα ηρέμησαν. Σκέφτηκα πως κάτι γίνεται με το μακρύ καλώδιο των 3,5 μέτρων που δίνει στο πολύμπριζο.
5) Ξέπλεξα την κοτσίδα και σύνδεσα πρίζα πολύμπριζο με ένα μονό καλώδιο. Σύνδεσα τους ενισχυτές. Μικρή βελτίωση, αλλά χάλια
6) Ξέπλεξα και την άλλη κοτσίδα (πολύμπιζο –προ) και άφησα ένα μονό. Τα ίδια…
Εδώ να πώ πως τα 0,80 ευρω, μάλλον ήταν πολλά γι’ αυτά τα συγκεριμένα liycy. Το μπλεντάζ ήταν υποτυπώδες και συρμάτινο (όχι χάλκινο) και ξετυλιγόταν για πλάκα, και οι επενδύσεις των αγωγών σκληρές και εύθραυστες. Δεν μπορώ να ξέρω για την ποιότητα του χαλκού βέβαια, αλλά μάλλον θα είναι ανάλογη με τα υπόλοιπα συστατικά του καλωδίου. Ϊσως αυτά τα καλώδια να είναι μια χαρά για την δουλειά που κατασκευάσηκαν, τη μεταφορά δεδομένων, αλλά για ρεύμα σε συστήματα audio, δεν κάνουν.
7) τα έβγαλα όλα και έβαλα τα παλιά που παίζουν τα τελευταία 22 χρόνια (μαύρα του κομπιούτερ στους ενισχυτές και ένα προέκτασης στο πολύμπριζο). Μουσική!!! Επιτέλους θα ξεκουραστούν τα’ αυτιά μου…
Το μικρόβιο όμως με χτύπησε…
Αναρωτιώμουν συνέχεια «Γιατί έγινε αυτό? Τι έφταιξε?», ενώ σιγά σιγά αναγνώριζα ότι τα απλά ταπεινά καλώδια που με έχουν υπηρετήσει αδιαμαρτύρητα τόσα πολλά χρόνια «είναι κάπως μουντά βρε παιδί μου»
Είπα να μην ξανασχοληθώ με το καλώδιο του πολύμπριζου , γιατί αυτό είναι ένα μπεζοκαφέ χωρίς υποδοχή iec που έκανε την αλλαγή πολύ δύσκολη, αλλά και γιατί δεν είχα τις απαιτούμενες ποσότητες, και αποφάσισα ότι οι υπόλοιπες δοκιμές θα γίνουν από το πολ/ζο και μετά. Να σημειώσω εδώ ότι οι προαναφερθείσες δοκιμές χρειάστηκαν πολλές ημέρες για να γίνουν.
Τι να δοκιμάσω τώρα?
8) Βρήκα κάτι μονόκλωνα 2.5mm και έκανα ένα δεξιόστροφο στρίψιμο στα δύο, (φάση - ουδέτερος) και από πάνω ένα πιο αραιό αριστερόστροφο για την γείωση. Εδώ, κάτι καλό άρχισε να φαίνεται…. Ήχος μεστός, γεμάτος, με τσαμπουκά, αλλά κάπως μουντός,πνιγμένος, χωρίς αέρα, σαν να τον κρατας από τον λαιμό και να μήν τον αφήνεις να αναπνεύσει, να επεκταθεί. Και τα μπάσα... Πολλά και έντονα και σα να είναι όλα μία νότα ένα πράγμα… Ενοχλητικά. Ίσως σ´ένα άλλο σύστημα αυτό το καλώδιο να έκανε δουλειά... στο δικό μου όμως, τόνιζε αυτό που ήθελα να μειώσω.
Ψάχνοντας στο Ίντερνετ βρήκα μια κατασκευή ονόματι helix. Αποφάσισα να φτιάξω μια παραλλαγή αυτού με ότι υπήρχε εύκαιρο.
9)Βρήκα κάτι πολύκλωνα 2.5mm, και πήρα ένα 1,5μ για φάση και δύο 3μ για ουδέτερο και γείωση. Τύλιξα το ένα με γάζα (βαμβάκι για απόσβεση κραδασμών γαρ) Πήρα ένα σκουπόξυλο και τύλιξα σε σπιράλ τά άλλα δύο. Έβγαλα το σκουπόξυλο και πέρασα το τυλιγμένο με τη γάζα καλώδιο,ανάμεσα στο σπιράλ. Άπλωσα το σπιράλ τόσο όσο να φτάσει στίς δύο άκρες. Δοκιμή: Όχι! Ο ηχος ακουγόταν πάλι πνιγμενος χωρις αέρα,αλλά με διαφορετική χροιά…Μου είναι δύσκολο να το πιστέψω, αλλά αυτή την φορά ακουγόταν …η γάζα!!!
Μετά από όλες αυτές τις δοκιμές, διαπίστωσα ότι ακούγεται η χροιά κάθε υλικού που τυλίγει το καλώδιο.
10) Σκεφτηκα να αφήσω το καλώδιο της φάσης όσο πιο ελεύθερο γίνεται.Έκοψα ένα αλφάδολάστιχο σε μήκος 1,4μ και πέρασα από μέσα τη φάση.Πέρασα το λάστιχο μέσα στο σπιράλ. Δοκιμή: αέρας, βάθος, εικόνα, ατμόσφαιρα όλα καλά! Πολύ καλά! Αλλά τα μπάσα... μπάσα βαθειά μέχρι τα έγκατα της αβύσσου... Όχι πνιχτά όπως πριν, αλλά τεράστια, και τα πρίμα... χαμένα κάπου εκεί πίσω, μακρυά, πίσω από το σινικό τείχος των μπάσων.
Και τώρα, τι κάνω; Ήθελα τον «τσαμπουκά» των μονόκλωνων και τον «αέρα» του helix, αλλά να υπάρχει μια ισορροπία ρε γαμώτο…
11) Αντικατέστησα λοιπόν τη φάση με ένα μονόκλωνο για να δω τι θα γίνει...Επιτέλους, αυτό είναι πραγματικά ενδιαφέρον! Το μπάσο, ενώ παρέμεινε βαθύ, απέκτησε χροιά ,ακούγονται οι διαφορές από τραγούδι σε τραγούδι και τα μεσαία και τα πρίμα, είναι επιτέλους εδώ, διακριτά αλλά χωρίς να ξύνουν, και με βάθος.
Έκανα κι άλλους συνδυασμούς.
12) Ξήλωσα ένα liycy και εφτιαξα ένα helix με τους αγωγούς του. Ψόφιο. Τι να πω… Αυτό το καλώδιο δεν με θέλει με τίποτα…
13) Έφτιαξα ένα helix με μονόκλωνα…Όχι. Πολύ χειρότερο απ’το 8). Αχταρμάς
Κουράστηκα… προς το παρόν θα μείνω με το 11) το οποίο δεν έχει την «ησυχία» και τη «σαφήνια» ενός high end καλωδίου αλλά είναι σίγουρα καλύτερο από το κλασσικό μαύρο που είχα ως τώρα με «μεγάλο» ήχο καλή εικόνα , μεγάλο βάθος , αέρα , καλές χροιές στα μπάσα και καλή ισορροπία φάσματος.Μιλάω μόνο για τον προενισχυτή. Ότι δοκίμασα στους τελικούς δεν δούλεψε. Τις περισσότερες φορές έβγαινε έντονος βόμβος, ηλεκτρικός θόρυβος. Θα το ψάξω κάποια στιγμή
Τα καλώδια που χρησιμοποίησα ήταν παλιά και απ’ αυτά που πουλάνε τα ηλεκτρολογικά μαγαζιά. Να σκεφτήτε πως τα μονόκλωνα έχουν ψιλομαυρίσει. Πιστεύω πως με καλύτερη ποιότητα αγωγών, θα υπάρξει βελτίωση και στον ήχο
Ότι έγραψα το άκουσα στο σύστημά μου. Όλα τα συμπεράσματα είναι απ’ ότι άκουσα στο δικό μου σύστημα και φυσικά μπορεί να μην ισχύουν σε άλλα συστήματα.
Θα ήμουν ευτυχής άν κάποιος που έχει ασχοληθεί θέλει να μοιραστεί κάποιες από τις εμπειρίες του
Αυτός ντιούης του ΤΝΤ τι ζόρι τραβάει ρε παιδιά; Προτείνει utp για καλώδιο ηχείων, liycy μεταφοράς δεδομένων για τροφοδοσία και καλώδιο κεραίας για interconnect. Προσοχή!!! Είναι επικίνδυνα να σας κάψουν τα μηχανήματα.
Μετά από ‘ο’τι μπορούσα να κάνω για το σπίτι, μικροεπισκευές ξεσκαρτάρισμα από τις αποθήκες κλπ, είπα να κάνω κάποιες δοκιμές με τα καλώδια ρεύματος. Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το αντικείμενο, αλλά πρίν κάποια χρόνια μου είχε δανείσει κάποιος ένα «hi end» καλώδιο και το είχα βάλει στον προενισχυτή. Παρατήρησα ότι ο ήχος έγινε λίγο πιο «καθαρός» λίγο πιο «σαφής» λίγο πιο «ξεκούραστος». «Όταν κάποτε βρω χρόνο θ’ ασχοληθώ περεταίρω» είπα.
Πριν την καραντίνα, βλέποντας ότι στο προσεχές διάστημα θα υπαρχει χρόνος, πήρα μερικά μέτρα lyicy 3χ1.5 θωρακισμένο με σκοπό να δοκιμάσω την κοτσίδα του ΤΝΤ. Από την ανακαίνηση του σπιτιού, έχω περάσει μια γραμμή 3χ4 από τον πίνακα σε επιτοίχια πρίζα, αλλά λόγω αλλαγής διαρρύθμισης χρειάζομαι 3.5 μέτρα καλώδιο από αυτήν την πρίζα ως το πολύμπριζο.
Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω ένα καλώδιο πολύμπριζο-προενισχυτή και ένα πρίζα-πολύμπριζο
Στόχος ήταν να φωτιστούν λίγο τα πρίμα και να μειωθούν λίγο τα μπάσα
Το συστημά μου αν και με πολλές αρετές, θα το χαρακτήριζα κάπως βαρύ - σκοτεινό, και με πολλά μπάσα. Οπότε είπα «Λές; Κι άν σου κάτσει;»
1) Ακολούθησα τη διαδικασία σύμφωνα με τις οδηγίες, και έφτιαξα τις δύο «κοτσίδες».
2) Έφτιαξα και δύο μονά για τους τους τελικούς. «Σιγουρα θα είναι είναι καλύτερα από αυτά τα 3χ0,75 του κιλού», σκέφτηκα…
Δεν μου έκατσε! Αντιθέτως, ήταν ο χειρότερος ήχος που έχω ακούσει.
Τα πολύ ψηλά πρίμα μου τρυπούσαν τ’αυτιά και είχαν μια χροιά σαν το πιατίνι να μην είναι από χαλκό, αλλά από ντενεκέ. Ακουγόταν μια «συρματίλα» σαν σκραπ που πέφτει από γερανό σε αμερικανικό παλιατζίδικο σιδερικών από σειρά του φιλμνετ. Τα υπόλοιπα πρίμα και τα μεσαία εξαφανίστηκαν. Ας μην μιλήσω για εικόνα, αέρα, βάθος, αρμονικές που είναι τα «ατού» του συστηματός μου. Όλα έγιναν φλατ. Οι φωνές πήγαιναν μία δεξιά και μία αριστερά.Όσο για τα μπάσα, εκεί πραγματικά τρόμαξα. Ήταν σα να σπρώχνεις με τα δάχτυλά σου τον κώνο του woofer την στιγμή που προπαθεί να μετακινηθεί για να τα αποδώσει. Τα άφησα τρείς μέρες ελπίζοντας πως θα στρώσουν. Μάταια. Κάθε μέρα ο ήχος χειροτέρευε αντί να βελτιώνεται.
«Μήπως αυτό συμβαίνει επειδή έχω πλέξει τα καλώδια σφιχτά?» αναρωτήθηκα. Ας τα κάνω λίγο πιο χαλαρά λοιπόν…
3) Χαλάρωσα τις δυό κοτσίδες. Πολύ μικρή βελτίωση, αλλά σε γενικές γραμμές, τα ίδια χάλια.
4) Κάποια στιγμή πήρα ένα άλλο πολύμπριζο απ’ αυτά τα άσπρα των 8 ευρώ, το έβαλα σε μια άλλη πρίζα, και σύνδεσα σε αυτό τους ενισχυτές. Αμέσως τα πράγματα ηρέμησαν. Σκέφτηκα πως κάτι γίνεται με το μακρύ καλώδιο των 3,5 μέτρων που δίνει στο πολύμπριζο.
5) Ξέπλεξα την κοτσίδα και σύνδεσα πρίζα πολύμπριζο με ένα μονό καλώδιο. Σύνδεσα τους ενισχυτές. Μικρή βελτίωση, αλλά χάλια
6) Ξέπλεξα και την άλλη κοτσίδα (πολύμπιζο –προ) και άφησα ένα μονό. Τα ίδια…
Εδώ να πώ πως τα 0,80 ευρω, μάλλον ήταν πολλά γι’ αυτά τα συγκεριμένα liycy. Το μπλεντάζ ήταν υποτυπώδες και συρμάτινο (όχι χάλκινο) και ξετυλιγόταν για πλάκα, και οι επενδύσεις των αγωγών σκληρές και εύθραυστες. Δεν μπορώ να ξέρω για την ποιότητα του χαλκού βέβαια, αλλά μάλλον θα είναι ανάλογη με τα υπόλοιπα συστατικά του καλωδίου. Ϊσως αυτά τα καλώδια να είναι μια χαρά για την δουλειά που κατασκευάσηκαν, τη μεταφορά δεδομένων, αλλά για ρεύμα σε συστήματα audio, δεν κάνουν.
7) τα έβγαλα όλα και έβαλα τα παλιά που παίζουν τα τελευταία 22 χρόνια (μαύρα του κομπιούτερ στους ενισχυτές και ένα προέκτασης στο πολύμπριζο). Μουσική!!! Επιτέλους θα ξεκουραστούν τα’ αυτιά μου…
Το μικρόβιο όμως με χτύπησε…
Αναρωτιώμουν συνέχεια «Γιατί έγινε αυτό? Τι έφταιξε?», ενώ σιγά σιγά αναγνώριζα ότι τα απλά ταπεινά καλώδια που με έχουν υπηρετήσει αδιαμαρτύρητα τόσα πολλά χρόνια «είναι κάπως μουντά βρε παιδί μου»
Είπα να μην ξανασχοληθώ με το καλώδιο του πολύμπριζου , γιατί αυτό είναι ένα μπεζοκαφέ χωρίς υποδοχή iec που έκανε την αλλαγή πολύ δύσκολη, αλλά και γιατί δεν είχα τις απαιτούμενες ποσότητες, και αποφάσισα ότι οι υπόλοιπες δοκιμές θα γίνουν από το πολ/ζο και μετά. Να σημειώσω εδώ ότι οι προαναφερθείσες δοκιμές χρειάστηκαν πολλές ημέρες για να γίνουν.
Τι να δοκιμάσω τώρα?
8) Βρήκα κάτι μονόκλωνα 2.5mm και έκανα ένα δεξιόστροφο στρίψιμο στα δύο, (φάση - ουδέτερος) και από πάνω ένα πιο αραιό αριστερόστροφο για την γείωση. Εδώ, κάτι καλό άρχισε να φαίνεται…. Ήχος μεστός, γεμάτος, με τσαμπουκά, αλλά κάπως μουντός,πνιγμένος, χωρίς αέρα, σαν να τον κρατας από τον λαιμό και να μήν τον αφήνεις να αναπνεύσει, να επεκταθεί. Και τα μπάσα... Πολλά και έντονα και σα να είναι όλα μία νότα ένα πράγμα… Ενοχλητικά. Ίσως σ´ένα άλλο σύστημα αυτό το καλώδιο να έκανε δουλειά... στο δικό μου όμως, τόνιζε αυτό που ήθελα να μειώσω.
Ψάχνοντας στο Ίντερνετ βρήκα μια κατασκευή ονόματι helix. Αποφάσισα να φτιάξω μια παραλλαγή αυτού με ότι υπήρχε εύκαιρο.
9)Βρήκα κάτι πολύκλωνα 2.5mm, και πήρα ένα 1,5μ για φάση και δύο 3μ για ουδέτερο και γείωση. Τύλιξα το ένα με γάζα (βαμβάκι για απόσβεση κραδασμών γαρ) Πήρα ένα σκουπόξυλο και τύλιξα σε σπιράλ τά άλλα δύο. Έβγαλα το σκουπόξυλο και πέρασα το τυλιγμένο με τη γάζα καλώδιο,ανάμεσα στο σπιράλ. Άπλωσα το σπιράλ τόσο όσο να φτάσει στίς δύο άκρες. Δοκιμή: Όχι! Ο ηχος ακουγόταν πάλι πνιγμενος χωρις αέρα,αλλά με διαφορετική χροιά…Μου είναι δύσκολο να το πιστέψω, αλλά αυτή την φορά ακουγόταν …η γάζα!!!
Μετά από όλες αυτές τις δοκιμές, διαπίστωσα ότι ακούγεται η χροιά κάθε υλικού που τυλίγει το καλώδιο.
10) Σκεφτηκα να αφήσω το καλώδιο της φάσης όσο πιο ελεύθερο γίνεται.Έκοψα ένα αλφάδολάστιχο σε μήκος 1,4μ και πέρασα από μέσα τη φάση.Πέρασα το λάστιχο μέσα στο σπιράλ. Δοκιμή: αέρας, βάθος, εικόνα, ατμόσφαιρα όλα καλά! Πολύ καλά! Αλλά τα μπάσα... μπάσα βαθειά μέχρι τα έγκατα της αβύσσου... Όχι πνιχτά όπως πριν, αλλά τεράστια, και τα πρίμα... χαμένα κάπου εκεί πίσω, μακρυά, πίσω από το σινικό τείχος των μπάσων.
Και τώρα, τι κάνω; Ήθελα τον «τσαμπουκά» των μονόκλωνων και τον «αέρα» του helix, αλλά να υπάρχει μια ισορροπία ρε γαμώτο…
11) Αντικατέστησα λοιπόν τη φάση με ένα μονόκλωνο για να δω τι θα γίνει...Επιτέλους, αυτό είναι πραγματικά ενδιαφέρον! Το μπάσο, ενώ παρέμεινε βαθύ, απέκτησε χροιά ,ακούγονται οι διαφορές από τραγούδι σε τραγούδι και τα μεσαία και τα πρίμα, είναι επιτέλους εδώ, διακριτά αλλά χωρίς να ξύνουν, και με βάθος.
Έκανα κι άλλους συνδυασμούς.
12) Ξήλωσα ένα liycy και εφτιαξα ένα helix με τους αγωγούς του. Ψόφιο. Τι να πω… Αυτό το καλώδιο δεν με θέλει με τίποτα…
13) Έφτιαξα ένα helix με μονόκλωνα…Όχι. Πολύ χειρότερο απ’το 8). Αχταρμάς
Κουράστηκα… προς το παρόν θα μείνω με το 11) το οποίο δεν έχει την «ησυχία» και τη «σαφήνια» ενός high end καλωδίου αλλά είναι σίγουρα καλύτερο από το κλασσικό μαύρο που είχα ως τώρα με «μεγάλο» ήχο καλή εικόνα , μεγάλο βάθος , αέρα , καλές χροιές στα μπάσα και καλή ισορροπία φάσματος.Μιλάω μόνο για τον προενισχυτή. Ότι δοκίμασα στους τελικούς δεν δούλεψε. Τις περισσότερες φορές έβγαινε έντονος βόμβος, ηλεκτρικός θόρυβος. Θα το ψάξω κάποια στιγμή
Τα καλώδια που χρησιμοποίησα ήταν παλιά και απ’ αυτά που πουλάνε τα ηλεκτρολογικά μαγαζιά. Να σκεφτήτε πως τα μονόκλωνα έχουν ψιλομαυρίσει. Πιστεύω πως με καλύτερη ποιότητα αγωγών, θα υπάρξει βελτίωση και στον ήχο
Ότι έγραψα το άκουσα στο σύστημά μου. Όλα τα συμπεράσματα είναι απ’ ότι άκουσα στο δικό μου σύστημα και φυσικά μπορεί να μην ισχύουν σε άλλα συστήματα.
Θα ήμουν ευτυχής άν κάποιος που έχει ασχοληθεί θέλει να μοιραστεί κάποιες από τις εμπειρίες του
Αυτός ντιούης του ΤΝΤ τι ζόρι τραβάει ρε παιδιά; Προτείνει utp για καλώδιο ηχείων, liycy μεταφοράς δεδομένων για τροφοδοσία και καλώδιο κεραίας για interconnect. Προσοχή!!! Είναι επικίνδυνα να σας κάψουν τα μηχανήματα.