Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Σωτήρη είναι αρκετά πιο πολύπλοκο με τη ηλεκτρονική, τα παλιά χρόνια (πριν 5 νομίζω) μπορούσες να παίξεις με τις γενιές των ντεραγιέ.
Μπορούσες δλδ. να κρατήσεις το μπροστά ντεραγιέ και να αναβαθμίζεις στη νέα γενιά μόνο το πίσω ή και το αντίστροφο.
Κάτι τέτοιο δεν συμφέρει τη εταιρία οικονομικά... οπότε μέσω firmware κλείδωσε τα μη συμβατά εξαρτήματα, δλδ από διαφορετικές γενιές.
Το δικό μου θέμα ήταν αν θα συνεργαστεί σωστά και απροβλημάτιστα ο δισκοβραχίονας
που ήταν από τη εποχή των 10 speed.
Όσο οι ταχύτητες αυξάνονται τα περιθώρια στενεύουν, άρα και η αλυσίδα από 10-11 speed είναι πιο στενή κατά 0.25mm, το εσωτερικό των link είναι ακριβώς το ίδιο, το εξωτερικό της αλυσίδας έχει πιο λεπτά μεταλλικά πλακάκια.
Αλλάζοντας λοιπόν και το μπροστά ντεραγιέ σε 8050 το πράμα μπερδεύεται με το 6700 δισκοβραχιονα.
Τα μπροστά di2 ντεραγιέ στο up & down ασκούν πάρα πολύ δύναμη, αν λοιπόν σκαλώσει κάτι θα γίνει ζημιά, θα σπάσει σίγουρα το ίδιο το ντεραγιέ, πρέπει όλα να δουλεύουν οριακά και ομαλά.
Ξεκίνησα μια έρευνα στο νετ εδώ και πολύ καιρό ψάχνοντας γενικά τη συμβατότητα αυτή, οι πληροφορίες είναι ελάχιστες, οι περισσότεροι έλεγαν πως είναι συμβατά αλλά υπήρχαν και κάποιοι που αντιμετώπισαν πρόβλημα.
Πήρα το ρίσκο και μετά από πολύ σχολαστική ρύθμιση βρέθηκε η χρυσή τομή, πολύ οριακά αλλά βρέθηκε!!
Στο δια ταύτα, με τη 11speed di2 οι αλλαγές είναι ακόμα πιο γρήγορες και ομαλες, τα βηματικά μοτέρ είναι λίγο πιο αθόρυβα, ειδικά το πίσω δεν κάνει καθόλου θόρυβο.
Το μπροστά ντεραγιέ τριμάρει σε περισσότερα βήματα, με μικρό δίσκο μπροστά δεν επιτρέπει να κατέβεις σε χαμηλές ταχύτητες πίσω ώστε να γίνει θορυβώδες η μετάδοση.
Μόλις φτάσεις στη 9 ταχύτητα της κασέτας ή σταματάει ή άμα το έχεις στη semi λειτουργία συγχρονισμού σου ανεβάζει δίσκο μπροστά αυτόματα αφού ανεβάσει επίσης αυτόματα 2 ή και περισσότερες ταχύτητες πίσω.
Ένας μικρός χαμός στο etube με τις ρυθμίσεις συγχρονισμού οπότε τα άφησα όλα στο χειροκίνητο που ξέρω και αγαπώ!!
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Όσο οι ταχύτητες αυξάνονται τα περιθώρια στενεύουν, άρα και η αλυσίδα από 10-11 speed είναι πιο στενή κατά 0.25mm, το εσωτερικό των link είναι ακριβώς το ίδιο, το εξωτερικό της αλυσίδας έχει πιο λεπτά μεταλλικά πλακάκια.
Σε αυτό μπερδεύονται πολλοί. Νομίζουν ότι και το εσωτερικό είναι πιο στενό ενώ στην πραγματικότητα είναι ίδιο. Γι' αυτό και μία αλυσίδα 11άρα παίζει σε 10άρα κασέτα.
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
677
Reaction score
1.982
Μπόρεσα και αναβάθμισα σε 11 speed με τον αγαπημένο δισκοβραχιονα 6700-10speed
Λειτουργούν όλα άψογα, η shimano δεν επιτρέπει τέτοια μόντα λόγο ασυμβατότητας... View attachment 167311
:party:
Κουκλί!!

Κάτι τέτοιο Θα κάνω και στο δικό μου μέχρι τέλος του έτους. 11αρι σασμάν πίσω shadow + όπως μου προτείνατε, και θα προσθέσω και ένα μεγαλύτερο δισκόφρενο μπροστά με όλα τα σχετικά. Κόστος γύρω στα 300-350€, δεν το λες ευκαταφρόνητο ποσό, Όμως σιγά σιγά όλα. Να ζούμε μέχρι τότε :lolsign:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Σε αυτό μπερδεύονται πολλοί. Νομίζουν ότι και το εσωτερικό είναι πιο στενό ενώ στην πραγματικότητα είναι ίδιο. Γι' αυτό και μία αλυσίδα 11άρα παίζει σε 10άρα κασέτα.
Δεν το έχω δοκιμάσει, τώρα που έψαχνα όμως όλοι έλεγαν πως η 11άρα αλυσίδα δουλεύει καλύτερα στα 10άρια συστήματα, έχει καλύτερες αλλαγές ταχυτήτων και πιο αθόρυβη λειτουργία, όχι όμως μακροζωία...
 

Μηνύματα
19.213
Reaction score
13.486
Σωτήρη είναι αρκετά πιο πολύπλοκο με τη ηλεκτρονική, τα παλιά χρόνια (πριν 5 νομίζω) μπορούσες να παίξεις με τις γενιές των ντεραγιέ.
Μπορούσες δλδ. να κρατήσεις το μπροστά ντεραγιέ και να αναβαθμίζεις στη νέα γενιά μόνο το πίσω ή και το αντίστροφο.
Κάτι τέτοιο δεν συμφέρει τη εταιρία οικονομικά... οπότε μέσω firmware κλείδωσε τα μη συμβατά εξαρτήματα, δλδ από διαφορετικές γενιές.
Το δικό μου θέμα ήταν αν θα συνεργαστεί σωστά και απροβλημάτιστα ο δισκοβραχίονας
που ήταν από τη εποχή των 10 speed.
Όσο οι ταχύτητες αυξάνονται τα περιθώρια στενεύουν, άρα και η αλυσίδα από 10-11 speed είναι πιο στενή κατά 0.25mm, το εσωτερικό των link είναι ακριβώς το ίδιο, το εξωτερικό της αλυσίδας έχει πιο λεπτά μεταλλικά πλακάκια.
Αλλάζοντας λοιπόν και το μπροστά ντεραγιέ σε 8050 το πράμα μπερδεύεται με το 6700 δισκοβραχιονα.
Τα μπροστά di2 ντεραγιέ στο up & down ασκούν πάρα πολύ δύναμη, αν λοιπόν σκαλώσει κάτι θα γίνει ζημιά, θα σπάσει σίγουρα το ίδιο το ντεραγιέ, πρέπει όλα να δουλεύουν οριακά και ομαλά.
Ξεκίνησα μια έρευνα στο νετ εδώ και πολύ καιρό ψάχνοντας γενικά τη συμβατότητα αυτή, οι πληροφορίες είναι ελάχιστες, οι περισσότεροι έλεγαν πως είναι συμβατά αλλά υπήρχαν και κάποιοι που αντιμετώπισαν πρόβλημα.
Πήρα το ρίσκο και μετά από πολύ σχολαστική ρύθμιση βρέθηκε η χρυσή τομή, πολύ οριακά αλλά βρέθηκε!!
Στο δια ταύτα, με τη 11speed di2 οι αλλαγές είναι ακόμα πιο γρήγορες και ομαλες, τα βηματικά μοτέρ είναι λίγο πιο αθόρυβα, ειδικά το πίσω δεν κάνει καθόλου θόρυβο.
Το μπροστά ντεραγιέ τριμάρει σε περισσότερα βήματα, με μικρό δίσκο μπροστά δεν επιτρέπει να κατέβεις σε χαμηλές ταχύτητες πίσω ώστε να γίνει θορυβώδες η μετάδοση.
Μόλις φτάσεις στη 9 ταχύτητα της κασέτας ή σταματάει ή άμα το έχεις στη semi λειτουργία συγχρονισμού σου ανεβάζει δίσκο μπροστά αυτόματα αφού ανεβάσει επίσης αυτόματα 2 ή και περισσότερες ταχύτητες πίσω.
Ένας μικρός χαμός στο etube με τις ρυθμίσεις συγχρονισμού οπότε τα άφησα όλα στο χειροκίνητο που ξέρω και αγαπώ!!
Οπότε από ό,τι καταλαβαίνω, παραλίγο ολικό overhaul του συστήματος μετάδοσης. Σε αυτή τη περίπτωση, και με το κόστος να έχει ανέβει έτσι κι αλλιώς, προσωπικά θα άλλαζα και τον δισκοβραχίονα σε FC-R8000 ultegra, εκτός αν υπήρχε κάποιος ιδιαίτερος λόγος (αγάπης-μίσους) να κρατήσω τον προηγούμενο 10αρι.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Οπότε από ό,τι καταλαβαίνω, παραλίγο ολικό overhaul του συστήματος μετάδοσης. Σε αυτή τη περίπτωση, και με το κόστος να έχει ανέβει έτσι κι αλλιώς, προσωπικά θα άλλαζα και τον δισκοβραχίονα σε FC-R8000 ultegra, εκτός αν υπήρχε κάποιος ιδιαίτερος λόγος (αγάπης-μίσους) να κρατήσω τον προηγούμενο 10αρι.
Ο 6700 είναι ένας πολύ καλός δισκοβραχιονας, ήταν ο τελευταίος 10άρης και είχε εξελιχθεί ταμάλα.
Ο λόγος που τον κράτησα είναι γιατί δεν είμαι σίγουρος για το μήκος του βραχίονα γιαυτό δεν πήγα στον 8000.
Θα ξανά κάνω νέο bikefitting αποκλειστικά για το μήκος του δισκοβραχιονα και μόνο τότε θα προβώ σε αγορά του 8000.
Πάντως με τα νέα δεδομένα του bikefitting ένα τεράστιο ποσοστό κάνει πετάλι με λάθος δισκοβραχιονα...
 

Μηνύματα
19.213
Reaction score
13.486
Εμένα πάλι μου φαίνεται υπερβολική όλη αυτή η συζήτηση για το μήκος του δισκοβραχίονα, από τη στιγμή που τα στάνταρ μεγέθη βγαίνουν σε τρεις διαστάσεις, 170, 172.5 και 175mm, και για να βρεις άλλα μεγέθη πρέπει να ψάξεις πολύ (μικρότερα, ας πούμε 165, 160...). Έχω δει διάφορα βίντεο, εξηγήσεις, κλπ, αλλά σε τόσο μικρές διαφορές μεγέθους (για τα στάνταρ μεγέθη) δεν έχω πειστεί ότι πραγματικά υπάρχει και μεγάλη διαφορά στο πεταλάρισμα (εκτός ίσως αν μιλάμε για επαγγελματίες, όπου και οι μικρές διαφορές παίζουν ρόλο για τη νίκη).
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Εμένα πάλι μου φαίνεται υπερβολική όλη αυτή η συζήτηση για το μήκος του δισκοβραχίονα
Εμένα καθόλου Σωτήρη, ενοχλήσεις ή και πόνος στα γόνατα οφείλεται στο μήκος.
Προσωπικά αντιμετωπίζω κάποια τέτοια θέματα μετά από δυνατό πάτημα, ειδικά στις ανηφόρες.
Το επιβαιβεωσε και ο φυσιοθαραπευτής μου, είναι και αυτός ποδηλάτης.
Με ένα πρόχειρο υπολογισμό ύψους είμαι στο 165-170mm, αυτή τη στιγμή έχω 172,5.
Πλέον το νέο bikefitting της shimano περιλαμβάνει και αυτή τη ρύθμιση, γίνεται χαμός όμως αυτή τη περίοδο και εχω κλείσει ραντεβού αργότερα.
 

Μηνύματα
12.851
Reaction score
10.067
Το μπροστά ντεραγιέ τριμάρει σε περισσότερα βήματα, με μικρό δίσκο μπροστά δεν επιτρέπει να κατέβεις σε χαμηλές ταχύτητες πίσω ώστε να γίνει θορυβώδες η μετάδοση.
Μόλις φτάσεις στη 9 ταχύτητα της κασέτας ή σταματάει ή άμα το έχεις στη semi λειτουργία συγχρονισμού σου ανεβάζει δίσκο μπροστά αυτόματα αφού ανεβάσει επίσης αυτόματα 2 ή και περισσότερες ταχύτητες πίσω.
Πωπω τεχνολογία!
 

K

kimon

Guest
Πωπω τεχνολογία!
Εμένα μου φαίνονται υπερβολικά και τα υδραυλικά δισκόφρενα! (Έχω μείνει πίσω καμμιά εικοσαετία!)
Αλλά βηματικά μοτέρ;

Δηλαδή μπορείς να μείνεις από μπαταρία;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.946
Reaction score
20.451
Εννοείται. Για αυτό φροντίζεις να είναι πάντα φορτισμένη πριν από κάθε διαδρομή.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Η μπαταρία κρατάει 4-5 μήνες το χειμώνα και λίγο περισσότερο τους θερμούς μήνες ή 8.000 χλμ~
Υπάρχει ένδειξη ποσοστού μπαταρίας στο GPS του ποδηλάτου ή άμα δεν υπάρχει έχεις ένδειξη από flash Led στο junction box.
Πρέπει να είναι μπούφος πετρωτός κάνεις να μείνει από μπαταρία... 🤣
Αλλά και πάλι, στο 25% μπαταρίας κόβει τη λειτουργία του μπροστά (είναι πιο ενεργοβόρο) ντεραγιέ και έχεις μόνο το πίσω να κάνεις αρκετά χλμ ακόμα.
Άμα μετά και από αυτό δεν φορτίσεις, άστο καλύτερα το άθλημα...
 
Last edited:

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.658
εγώ πάλι θα τεντώνω ντίζες.
το σάββατο , λες να ανέβω την Κλεισθένους μέχρι αστεροσκοπείο ή θα βρω πάλι τον Ιησού με M16A4 σε καμιά υπερυψωμένη;
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
εγώ πάλι θα τεντώνω ντίζες.
το σάββατο , λες να ανέβω την Κλεισθένους μέχρι αστεροσκοπείο ή θα βρω πάλι τον Ιησού με M16A4 σε καμιά υπερυψωμένη;
Σαββάτο έχει πάρνηθα το πρόγραμμα, έλα να τεντώνεις εκεί τις ντίζες... Κράτα και κάνα τοστ για τα ελαφάκια :)
 

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.658
και η πεντέλη μια χαρά είναι.
θα σου κουνάω το μαντήλι (που θα ψάχνω για να κλάψω όταν φτάσω εκεί πάνω)
 

K

kimon

Guest
Μήπως, ρε παιδιά, γνωρίζει κάποιος που μπορώ να βρω ένα κούφιο κλειδί άλλεν των 6 mm ; Το χρειάζομαι για να λύσω την "μπουκάλα" η "μπότα" αγγλιστί ενός τηλεσκοπικού πηρουνιού RST Delta TL , που έχει χάσει τα λάδια του. Συγκρατείται στην θέση της από μιαν άλλεν, την οποία διαπερνά ομοαξονικά ένα πειράκι, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση επαναφοράς, και έτσι το κοινο άλλεν δεν κάνει.
 



bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Πωπω τεχνολογία!
Υπάρχει από το 2009 η τεχνολογία αυτή, ήταν απλησίαστα τα ποδήλατα όμως που φορούσαν di2 τα επόμενα χρόνια.
Ωρίμασε με τα χρόνια και έγινε κάπως πιο προσιτή τα τελευταία χρόνια (και πάλι είναι όμως ακριβό group) γιατί ήρθε η sram με τη ασύρματη επικοινωνία etap, για πολλούς καλύτερη από αυτή της shimano, και για εμένα πλέον.
 

Μηνύματα
3.300
Reaction score
1.935
Εγώ πήρα σκούπα ρομπότ....έκλεισα με την ασύρματη τεχνολογία!!!
Ταχύτητες με το χέρι....παραδοσιακά!
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα επιμέρους. Είμαι απλά χαρούμενος που έχω βγεί για ποδήλατο 4 φορές μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας!
Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής όμως: Το μήκος του δισκοβραχίονα πόσο ρόλο παίζει στο να κρατήσεις τον σωστό ρυθμό στο πεταλάρισμα;
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.865.578
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top