Ενεργά εναντίον παθητικών ηχείων

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Μα, για όνομα... Είναι "signature", τι δεν καταλαβαίνεις;;; :roflmao:
Καταλαβαίνω ότι το σιγκνατσουρ παίζει (και μετράει) χειρότερα από την απλή έκδοση του ίδιου ηχείου.

Ανμπιλίβαμπλ;
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Μα, για όνομα... Είναι "signature", τι δεν καταλαβαίνεις;;; :roflmao: Φτιάξε κι εσύ ηχείο με την υπογραφή σου και πούλα το φθηνότερα, άμα λάχει να πούμε...!
Σας υπενθυμίζω, πως στην κατοχή μου βρίσκεται ζεύγος B&W Matrix 2 series 2, Signature by @costas EAR.
Το απόλυτο συλλεκτικό κομμάτι

Ανταλλάσσεται με Tesla Model 3
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.357
Σας υπενθυμίζω, πως στην κατοχή μου βρίσκεται ζεύγος B&W Matrix 2 series 2, Signature by @costas EAR.
Το απόλυτο συλλεκτικό κομμάτι

Ανταλλάσσεται με Tesla Model 3
Κάνουν για surround στο χώρο μου; :roflmao:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Ένα ενδιαφέρον ποστ από το φόρουμ του Αμίρ, στο θρεντ του Νιούμαν 310:

Distortion makes a significant difference but even more intermodulation distortion and the cleanness in the midrange of the Neumann 3" mid dome which is one of the objectively and subjectively best mid drivers in the world, where distortions count much more than in the bass or highs.
Also the more vibrating enclosures of good cheap monitors like JBL, Kali etc. give a coloration that isn't seen directly in spinoramas. I owned the Kali IN-8 which is a step further to the 308 being a 3-way coaxial design from the same engineer who designed also the JBL 30x but again it cannot be compared to the KH310.

Robbo99999 said:
I'm thinking if you don't listen at loud volumes then perhaps it would be difficult to give a preference to one or the other in blind testing.

I am rather a "wooden ear" that usually doesn't never manage to listen to differences between amps, sources or even high bit rate MP3s but there I am quite sure that most listeners could tell blindly which is which, can only recommend you to do test them yourself, or actually not if you are happy with 308 and don't want to change them.

Robbo99999 said:
But I suppose I'd expect the Neumann's to be better given that they cost over 10 times more than the JBL's! ;)

Yes they are and this is something that a single number like the Harman score doesn't show. I can and do EQ many of my loudspeakers like LS50, JBL LSR, Kali IN-8 and Neumann KH120 to a higher Harman score than the KH310 without EQ, but I would always chose the latter.


Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα σχεδιαγράμματα από παραμόρφωση ενδοδιαμορφωσης (intermodulation distortion) μεταξύ σχεδιασεων δύο δρόμων και τριών δρόμων, από μελέτες της Neumann, πράγματα που επίσης δεν αποτυπώνονται στο σπινοραμα.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Γενικώς είναι πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που μπορούμε να μάθουμε διαβάζοντας το θρεντ του 310 στο φόρουμ του Αμίρ, ιδίως από μερικά ποστ όπως αυτό.

Όσον αφορά τη "Βίβλο χρήσης" για αδαείς έως έξπερτς, το ποστ που πρέπει να σημειώσετε είναι αυτό.

Οι διορθώσεις βάσει σπινοραματος είναι αυτές που θα οδηγήσουν σε Olive EQ Score: 6.98 & with sub: 8.39.
Αυτό είναι το αντικειμενικό as good as it gets.

Τέτοιος οδηγός χρήσης θα έπρεπε να υπάρχει για κάθε διαθέσιμο ηχείο στον πλανήτη...

Σημειωστε λοιπόν:


Filter 1: Fc 29.4 Hz Gain 0 dB Q 0.9
Filter 2: Fc 88.4 Hz Gain 1.63 dB Q 2.21
Filter 3: Fc 700.8 Hz Gain 1.06 dB Q 4.56
Filter 4: Fc 1525 Hz Gain 2.25 dB Q 10
Filter 5: Fc 4714 Hz Gain -1.31 dB Q 5.85
Filter 6: Fc 12878 Hz Gain -0.69 dB Q 1.04

Αυταααααα..
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Filter 1: Fc 29.4 Hz Gain 0 dB Q 0.9
Filter 2: Fc 88.4 Hz Gain 1.63 dB Q 2.21
Filter 3: Fc 700.8 Hz Gain 1.06 dB Q 4.56
Filter 4: Fc 1525 Hz Gain 2.25 dB Q 10
Filter 5: Fc 4714 Hz Gain -1.31 dB Q 5.85
Filter 6: Fc 12878 Hz Gain -0.69 dB Q 1.04
Για πολύ πυροβολημένους.

Άντε στην επόμενη ισοσταθμιση οταν έρθουν τα Front Wide, πέρασέ τα
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Filter 1: Fc 29.4 Hz Gain 0 dB Q 0.9
Filter 2: Fc 88.4 Hz Gain 1.63 dB Q 2.21
Filter 3: Fc 700.8 Hz Gain 1.06 dB Q 4.56
Filter 4: Fc 1525 Hz Gain 2.25 dB Q 10
Filter 5: Fc 4714 Hz Gain -1.31 dB Q 5.85
Filter 6: Fc 12878 Hz Gain -0.69 dB Q 1.04
Αν απορεί κανένας γιατί το πρώτο φίλτρο είναι με gain 0db, να πούμε πως είναι High Pass
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για μας τους αδαείς,τι είναι ρε παιδιά το ντισπέρσιον;;;;

Α
Κάτι ανάλογο με τα τεκταινόμενα της πανδημίας και την εκτεταμένη μετάδοση του ιού...Είτε οριζοντίως είτε καθέτως...

Η διασπορά είναι μέτρο της ικανότητας δεδομένου ηχείου να διατηρεί σε καλό βαθμό την on-axis απόκρισή του σε μεγαλύτερες γωνίες εκτός του άξονα ομοιόμορφα σε ολόκληρο το φάσμα.Διακρίνεται επίσης σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο.

Ένα ηχείο συμβατικής αρχιτεκτονικής με καλή διασπορά φανερώνει απόκριση συχνότητας που ακολουθεί με ομοιογενείς υποχωρήσεις την επί του άξονα καθώς ανέρχονται οι οκτάβες σε γωνίες λ.χ. μέχρι και 30 μοιρών εκτός του οριζόντιου άξονα.Σε κατακόρυφο επίπεδο το περιθώριο συνήθως στενεύει όχι μόνο λόγω των περιορισμών από τα φίλτρα του κρος,αλλά κι επειδή μπορεί να επιδιώκεται μειωμένη διασπορά ενέργειας προς οροφή,δάπεδο,κονσόλες κ.ο.κ.

Καλή και πάνω απ'όλα ομοιογενής διασπορά εξασφαλίζει με τη σειρά της ομοιογενή κατανομή ενέργειας στο πεδίο αντήχησης,άρα και ομαλότερη κατά κανόνα απόκριση στις συνήθεις αποστάσεις ακρόασης όπου κυριαρχεί η ενέργεια από το πεδίο αντήχησης για σήματα ΄΄σταθερής κατάστασης΄΄ (μέση συνεχόμενη στάθμη χωρίς να περιλαμβάνονται οι στιγμιαίες δυναμικές μεταπτώσεις).Βοηθά επίσης στην αντίληψη ικανοποιητικής στερεοφωνικής εικόνας σε θέσεις εκτός sweet spot...Αρκεί οι επιφάνειες και η διαρρύθμιση των ηχείων στο χώρο ακρόασης να τηρούσαν στοιχειώδεις κανόνες...

Κυκλοφορούν ηχειακές υλοποιήσεις που προσπαθούν ν'αναπληρώσουν χαρακτηριστικές υποχωρήσεις εκτός άξονα με τονώσεις on-axis απόκρισης ακριβώς στην επίμαχη ζώνη.Τέτοιες όμως τακτικές συχνά αποτυγχάνουν στην αντιλαμβανόμενη τονική τους ισορροπία,αφού υπεισέρχονται αρκετοί αστάθμητοι παράγοντες.

Η παράμετρος της διασποράς έχει τεθεί στο επίκεντρο της τρέχουσας ΄΄φασαρίας΄΄,διότι εκφέρεται η άποψη ότι κάποια στουντιακά ενεργά monitor δεν κάνουν για οικιακή χρήση και ιδίως σε ανώτερες αποστάσεις ακρόασης από το 1,50 μέτρο λόγω της υποτιθέμενης περιορισμένης διασποράς τους.Γι αυτό και οι ενδιαφερόμενοι έχουν φαγωθεί να ποστάρουν σπινοράματα προκειμένου να διαψεύσουν κάποια...οράματα. :wink:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Κουράστικα και μόνο που τα είδα 🙄

1000 φορές Bluetooth ηχειάκια 🔊 και ακουστικά 🎧

Αν είναι να γράφω κώδικα θα γινόμουν developer.

:lolsign:
Σιγά καλέ τα αβγά!
6 απλά φίλτρα είναι που εύκολα τα εισάγεις σε οποιοδήποτε DSP ώστε να βελτιστοποιήσεις το σπινοραμα του ηχείου και σύμφωνα με την μεγαλύτερη μελέτη που έχουμε διαθέσιμη (αυτή του ολιβ) να "αρέσει" περισσότερο σε οποιονδήποτε ακροατή, ελαχιστοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις τονικές αλλοιώσεις.

Αυτά είναι εντελώς αντικειμενικά δεδομένα, καθώς με τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό αντικειμενικότητας διαμόρφωσε η μελέτη του ολιβ αυτόν τον αλγόριθμο βαθμολόγησης, με στόχο να είναι εφικτό να προβλέψει το ποιο ηχείο θα προτιμηθεί στις ακροάσεις, δηλαδή συνδέοντας τα αντικειμενικά μετρήσιμα δεδομένα με την υποκειμενική προτίμηση όλων, η οποία έχει μελετηθεί διεξοδικά.

Βεβαίως ο αλγόριθμος αυτός συσχετίζει το σπινοραμα, και όχι όλα τα μετρήσιμα δεδομένα ενός ηχείου, και ταυτόχρονα δεν σχετίζεται με το δυναμικό εύρος (δηλαδή το max SPL) ενός ηχείου, με αποτέλεσμα να βλέπεις παραπλήσια αποτελέσματα βαθμολόγησης για μικρά νιαρφιλντ ηχεία με μεγάλα φαρφιλντ.


Είναι βεβαίως στο χέρι του αναγνώστη να τακτοποιήσει τα ηχεία ανά βέλτιστη απόσταση ακρόασης του καθενός, ώστε να μη συγκρίνει μήλα με πορτοκάλια.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.398
Reaction score
27.684
Σιγά καλέ τα αβγά!
6 απλά φίλτρα είναι που εύκολα τα εισάγεις σε οποιοδήποτε DSP ώστε να βελτιστοποιήσεις το σπινοραμα του ηχείου και σύμφωνα με την μεγαλύτερη διαθέσιμη μελέτη που έχουμε διαθέσιμη (αυτή του ολιβ) να "αρέσει" περισσότερο σε οποιονδήποτε ακροατή, ελαχιστοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις τονικές αλλοιώσεις.

Αυτά είναι εντελώς αντικειμενικά δεδομένα, καθώς με τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό αντικειμενικότητας διαμόρφωσε η μελέτη του ολιβ αυτόν τον αλγόριθμο βαθμολόγησης, προσπαθώντας να προβλέψει το ποιο ηχείο θα προτιμηθεί στις ακροάσεις, δηλαδή συνδέοντας τα αντικειμενικά μετρήσιμα δεδομένα με την υποκειμενική προτίμηση όλων, η οποία έχει μελετηθεί διεξοδικά.
Ναι, καλά τα λες εσύ μόνο που εγώ θέλω.....

Οn
Play
Stop
Off

Τέσσερα είναι; :o
Πολλά είναι πάλι.
Θα βγάλω το Stop.

:biggrin:

δεν έχει κανένα μαραφέτι να του μιλάς και να τα κάνει;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Βρε μια φορά τα κάνεις αυτά, στο σεταρισμα ηχείων χώρου, δεν εμπλέκεται η διαδικασία ισοστάθμισης κάθε φορά που πας να ακούσεις μουσική..

Για όνομα..

Ωστόσο, αν δε θες ποτέ να ασχοληθείς με κάτι τέτοιοιο, προφανώς χρειάζεται να αγοράσεις αυτό το ηχείο που βγάζει τη μέγιστη βαθμολογία στην κλίμακα του ολιβ, μαμά. ;)
Κάτι ανάλογο με τα τεκταινόμενα της πανδημίας και την εκτεταμένη μετάδοση του ιού...Είτε οριζοντίως είτε καθέτως...

Η διασπορά είναι μέτρο της ικανότητας δεδομένου ηχείου να διατηρεί σε καλό βαθμό την on-axis απόκρισή του σε μεγαλύτερες γωνίες εκτός του άξονα ομοιόμορφα σε ολόκληρο το φάσμα.Διακρίνεται επίσης σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο.

Ένα ηχείο συμβατικής αρχιτεκτονικής με καλή διασπορά φανερώνει απόκριση συχνότητας που ακολουθεί με ομοιογενείς υποχωρήσεις την επί του άξονα καθώς ανέρχονται οι οκτάβες σε γωνίες λ.χ. μέχρι και 30 μοιρών εκτός του οριζόντιου άξονα.Σε κατακόρυφο επίπεδο το περιθώριο συνήθως στενεύει όχι μόνο λόγω των περιορισμών από τα φίλτρα του κρος,αλλά κι επειδή μπορεί να επιδιώκεται μειωμένη διασπορά ενέργειας προς οροφή,δάπεδο,κονσόλες κ.ο.κ.

Καλή και πάνω απ'όλα ομοιογενής διασπορά εξασφαλίζει με τη σειρά της ομοιογενή κατανομή ενέργειας στο πεδίο αντήχησης,άρα και ομαλότερη κατά κανόνα απόκριση στις συνήθεις αποστάσεις ακρόασης όπου κυριαρχεί η ενέργεια από το πεδίο αντήχησης για σήματα ΄΄σταθερής κατάστασης΄΄ (μέση συνεχόμενη στάθμη χωρίς να περιλαμβάνονται οι στιγμιαίες δυναμικές μεταπτώσεις).Βοηθά επίσης στην αντίληψη ικανοποιητικής στερεοφωνικής εικόνας σε θέσεις εκτός sweet spot...Αρκεί οι επιφάνειες και η διαρρύθμιση των ηχείων στο χώρο ακρόασης να τηρούσαν στοιχειώδεις κανόνες...

Κυκλοφορούν ηχειακές υλοποιήσεις που προσπαθούν ν'αναπληρώσουν χαρακτηριστικές υποχωρήσεις εκτός άξονα με τονώσεις on-axis απόκρισης ακριβώς στην επίμαχη ζώνη.Τέτοιες όμως τακτικές συχνά αποτυγχάνουν στην αντιλαμβανόμενη τονική τους ισορροπία,αφού υπεισέρχονται αρκετοί αστάθμητοι παράγοντες.

Η παράμετρος της διασποράς έχει τεθεί στο επίκεντρο της τρέχουσας ΄΄φασαρίας΄΄,διότι εκφέρεται η άποψη ότι κάποια στουντιακά ενεργά monitor δεν κάνουν για οικιακή χρήση και ιδίως σε ανώτερες αποστάσεις ακρόασης από το 1,50 μέτρο λόγω της υποτιθέμενης περιορισμένης διασποράς τους.Γι αυτό και οι ενδιαφερόμενοι έχουν φαγωθεί να ποστάρουν σπινοράματα προκειμένου να διαψεύσουν κάποια...οράματα. :wink:
Σωστά.
Να συμπληρώσω τα εξής:

Γενικά σε μη περιποιημένους χώρους, με ασύμμετρες ανακλαστικές επιφάνειες, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιηθούν ηχεία μικρής διασποράς, και ταυτόχρονα να χρησιμοποιηθούν απορροφητικές διατάξεις μικρών πάνελ στα σημεία πρώτης ανάκλασης, ώστε να καταπνίξουν την όποια διασπορά του ηχείου.

Σε φροντισμένους χώρους, η αυξημένη διασπορά ενός ηχείου θα δώσει αυξημένη ενέργεια έμμεσης και θα βοηθήσει στην δημιουργία της κατά μπουτχια ενιαίας οντότητας, βάζοντας τον ακροατή μέσα στην μουσική σκηνή.
Αυτή είναι η μαγεία του δικάναλου.

Στο πολυκάναλο, τη μαγεία την δημιουργεί η άμεση των περιφερικών δορυφόρων και η χρησιμότητα της μεγάλης διασποράς είναι πλέον ελάχιστη.

Επίσης είναι καλό να γνωρίζουμε πως τυπικές κόρνες έχουν ελαττωμένη διασπορά, διότι ο στόχος κατασκευής τους είναι να διοχετεύουν τις συχνότητες προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, είτε για χρήση σε ΡΑ είτε για διατήρηση απλώς υψηλής στάθμης.

Αντιθέτως, η χρήση γουεϊβ γκάιντ, αν και μοιάζει με κόρνα, έχει άλλο στόχο: να ομαλοποιησει την οφ αξις απόκριση. Τυπικά λοιπόν, με γουειβγκαϊντ έχουμε υψηλή διασπορά, ενώ με κόρνα χαμηλή.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
neumann 310 η genelec 8050 για 5καναλο σε σαλονι ; (με επιασε μια φαγουρα τωρα με το lockdown)

με κανα δυο dynaudio 18s για sub
Ψηφίζω Νιούμαν.

Τι απόσταση ακρόασης;
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.115
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top