Σύγκριση μεταξύ δύο συγκεκριμένων subwoofers

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.923
Όχι. Δεν μου αρέσει αυτός ο τρόπος σύνδεσης οπότε δεν εχω ψάξει την αγορά
Ρίξε μια ματιά στις αγγελίες
 

Μηνύματα
3.076
Reaction score
8.848
Λίγα σαμπ έχουν output προς τα ηχεία η Yamaha όντως έχει τέτοια μοντέλα, ένα καλό είναι και το NS-SW700 έχει πάρει βραβείο EISA αν σε ενδιαφέρει.
Υπάρχει και το Velodyne Impact 12 αλλά δεν το πουλάει μόνο ο Πετρόπουλος.
Συγνώμη μόνο ο Πετρόπουλος θα πρέπει να το παραγγείλεις, και θα αργήσει.
 
Last edited:

Μηνύματα
261
Reaction score
80
Λίγα σαμπ έχουν output προς τα ηχεία η Yamaha όντως έχει τέτοια μοντέλα, ένα καλό είναι και το NS-SW700 έχει πάρει βραβείο EISA αν σε ενδιαφέρει.
Υπάρχει και το Velodyne Impact 12 αλλά δεν το πουλάει μόνο ο Πετρόπουλος.
Συγνώμη μόνο ο Πετρόπουλος θα πρέπει να το παραγγείλεις, και θα αργήσει.
Δεν θα με πείραζε η καθυστέρηση σε τυχόν παραγγελία.
Θεωρεις Θαναση το Velodyne είναι καλύτερο ηχητικα από τα yamaha (ns300 και ns700)?
O προβληματισμός μου για το yamaha είναι ότι δεν είναι κλειστού τύπου που θα προτιμουσα για μουσικές ακροάσεις!
 

Μηνύματα
3.076
Reaction score
8.848
Tα Yamaha έχουν ένα ρυθμιστικό για μουσική και ταινίες.
Είχα σαμπ Yamaha και ήμουν ευχαριστημένος, αν έχεις άνετο χώρο να το βάλεις λόγο τις λειτουργίας του πάρε το 700 αν δεν έχεις και το στριμώξεις πάρε το Velo.
 

Μηνύματα
261
Reaction score
80
Tα Yamaha έχουν ένα ρυθμιστικό για μουσική και ταινίες.
Είχα σαμπ Yamaha και ήμουν ευχαριστημένος, αν έχεις άνετο χώρο να το βάλεις λόγο τις λειτουργίας του πάρε το 700 αν δεν έχεις και το στριμώξεις πάρε το Velo.
Το πλάνο είναι να μπει σε ειδικής κατασκευής έπιπλο όπου θα υπάρχει και ενσωματωμένη οθόνη δαπέδου. Για αυτό και ειχα αλλαξει την αρχική μου επιλογή που ηταν το yamaha ns300 (λόγω ότι είναι ported και με την τρύπα στα πλάγια) σε κλειστού τύπου όπως το SVS μιας και το θέλω για μουσικη κυρίως. Aλλα δεν μπορώ να σύνδεσω τελικα το svs. Οπότε οποιο αγοραστεί θα πρέπει να είναι κλειστού τύπου για να προσαρμοστεί στο έπιπλο ή στην έσχατη περίπτωση να τοποθετηθεί εκτός επίπλου και αλλού στον χώρο.
 



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Το ported vs sealed δεν έχει ξεκάθαρο νικητή το sealed οπότε μην κολλάς τόσο εκεί.
Μπορεί να είναι καλύτερα, χειρότερα ή αδιάφορο ανάλογα με το τι θες να πετύχεις, τι άλλα sub έχεις, πόσα άλλα sub έχεις, αν είναι ported και τα ηχεία, που συντονίζουν όλα τα ports, που έχει ιδιορρυθμούς ο χώρος κλπ κλπ.
Αν θες το πιο σωστό, άλλαξε ενισχυτή.. αν θες να τον κρατήσεις κανένα πρόβλημα, προσαρμόσου και μην κάνεις τις όποιες σωστές (ή μπορεί και όχι) θεωρίες αξιώματα απαράβατα.
Αν θες το svs πάρε το svs, ας μην έχει cross για τα ηχεία, φτιάξε εσύ ένα με 2 πυκνωτές και προχώρα... έτσι κι αλλιώς και το yamaha δε θα έχει κανένα ...hyper-cross!!
 

Μηνύματα
261
Reaction score
80
Το ported vs sealed δεν έχει ξεκάθαρο νικητή το sealed οπότε μην κολλάς τόσο εκεί.
Μπορεί να είναι καλύτερα, χειρότερα ή αδιάφορο ανάλογα με το τι θες να πετύχεις, τι άλλα sub έχεις, πόσα άλλα sub έχεις, αν είναι ported και τα ηχεία, που συντονίζουν όλα τα ports, που έχει ιδιορρυθμούς ο χώρος κλπ κλπ.
Αν θες το πιο σωστό, άλλαξε ενισχυτή.. αν θες να τον κρατήσεις κανένα πρόβλημα, προσαρμόσου και μην κάνεις τις όποιες σωστές (ή μπορεί και όχι) θεωρίες αξιώματα απαράβατα.
Αν θες το svs πάρε το svs, ας μην έχει cross για τα ηχεία, φτιάξε εσύ ένα με 2 πυκνωτές και προχώρα... έτσι κι αλλιώς και το yamaha δε θα έχει κανένα ...hyper-cross!!
Χίλια ευχαριστώ για ακόμη μία φορά!
Εισαι φωνή της λογικης και του ρεαλισμού!
...και πώς φτιάχνουμε το cross με τους πυκνωτές? :)
Αν και όπως πολύ σωστά με "επαναφερεις" στην τάξη, με βλέπω να καταλάβω στο yamaha ns300
 

Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Ούτε το yamaha κροσσάρει την έξοδο προς τα ηχεία.Απλά σου δίνει τη δυνατότητα να μην χρησιμοποιήσεις το speakers B του ενισχυτή σου.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Ούτε το yamaha κροσσάρει την έξοδο προς τα ηχεία.Απλά σου δίνει τη δυνατότητα να μην χρησιμοποιήσεις το speakers B του ενισχυτή σου.
Όουυυ .. καλή ανακάλυψη, οπότε ακόμα και αυτό το μικρό πλεονέκτημα του Yamaha δεν υπάρχει.
Άρα φίλε @Astras δεν υπάρχει λόγος να βασίσεις την αγορά σου σ' αυτό. Πας άφοβα σε οποιοδήποτε sub έχει τουλάχιστον σχετική είσοδο speaker level. *

...και πώς φτιάχνουμε το cross με τους πυκνωτές?
Υπάρχουν ένα σωρό calculators στο δίκτυο αλλά επειδή έτσι κι αλλιώς με ακρίβεια δεν μπορείς να υπολογίσεις κάτι για διάφορους λόγους (π.χ. η αντίσταση των ηχείων δεν είναι ίδια σ' όλο το φάσμα, δεν είναι καθαρά ωμική κλπ τέτοια...), παραθέτω πινακάκι για γρήγορο χονδρικό υπολογισμό.

1611795128535.png


π.χ. για 8 Ohm ηχεία και συχνότητα cross 80Hz, θα χρειαστείς έναν πυκνωτή 256μF σε σειρά με κάθε ηχείο για ένα απλό φίλτρο.

Ο @Dimifoot παραπάνω που λέει πως δεν του αρέσει αυτός ο τρόπος σύνδεσης, προφανώς και έχει δίκαιο, ακόμη και μόνο το ότι δε μπορείς να σχεδιάσεις σοβαρό φίλτρο στα γρήγορα να λάβεις υπόψιν... από την άλλη αν θες να κόψεις τις χαμηλές στα ηχεία σου (έχει ένα σωρό πλεονεκτήματα αυτό αφού θα βάλεις sub) δεν έχεις άλλη λύση.
Παλιομοδίτικος ενισχυτής, παθητικά ηχεία... αναγκαστικά έτσι... καλά είναι να ξέρουμε το καλύτερο αλλά φτιάχνουμε το εφικτό και τέλος.


---------------------------------------------------
* Βασικά ούτε αυτό είναι απαραίτητο, μπορείς και εδώ να φτιάξεις ένα φίλτρο που να παίρνει το high level σήμα των ηχείων και να το μετατρέπει σε σήμα κατάλληλο να τροφοδοτήσεις μια line είσοδο οποιουδήποτε sub...
Αλλά.... μαζεύονται πολλά χειροποίητα κομμάτια στο puzzle οπότε ας μην το τραβήξουμε τόσο :p
 

Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Μήπως ο ενισχυτής σου έχει έξοδο pre και είσοδο main jumperομένες?
Κάποιοι παλιοί ενισχυτές την είχαν αυτή τη δυνατότητα για σύνδεση equalizer
 
Last edited:

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Κάθε υλοποίηση subwoofer είναι ξεχωριστή περίπτωση για να την αξιολογήσει / συγκρίνει κάποιος.

Τα ακόλουθα αφορούν αποκλειστικά και μόνον σε κάποιες θεωρητικές σκέψεις:

Τα κλειστού τύπου διαθέτουν αποτελεσματικότερο και ακριβέστερο έλεγχο της αναπαραγωγής των χαμηλών συχνοτήτων. Εφ’ όσον σχεδιασθούν και κατασκευαστούν σωστά, παρέχουν τα ακριβέστερα χαρακτηριστικά απόκρισης φάσης και καθυστέρησης ομάδας (ακριβέστερη μεταβατική απόκριση και ελεγχόμενο μπάσο). Οι κινήσεις του woofer ελέγχονται απόλυτα, λόγω του εγκλωβισμένου στην καμπίνα αέρα. Τα κλειστού τύπου subwoofer είναι εξαιρετικά ανθεκτικά όταν οδηγούνται με σήματα εκτός της φασματικής τους απόκρισης (δεν κινδυνεύουν να καταστραφούν). Έχουν την απλούστερη σχεδίαση και κατασκευή, αλλά δεν παράγουν το βαθύτερο (έκταση χαμηλών) και με ένταση μπάσο , παρά τις κάποιες τεχνικές που μπορεί να εφαρμόζονται (ενδεχομένως δεν αποδίδουν ικανοποιητικά το χαμηλότερο φάσμα των ειδικών εφέ του κινηματογράφου). Γενικά, για την επίτευξη εκτεταμένου χαμηλού απαιτούνται μεγάλης διαμέτρου μονάδες woofer με μεγάλη ανάρτηση surround. Για την επίτευξη ικανοποιητικής έντασης χαμηλού από τις μικρότερες κλειστές καμπίνες απαιτούνται μονάδες woofer με πολύ μεγάλη γραμμική διαδρομή ταλαντώσεων, εξαιρετική ικανότητα πρόσληψης ισχύος και εφαρμογή ισχυρής ενεργής ισοστάθμισης από ενισχυτές υψηλής ισχύος και ανάλογου κόστους. Οι σχεδιάσεις αυτές παράγουν υψηλότερη παραμόρφωση, ιδιαίτερα σε υψηλότερες εντάσεις λειτουργίας (το σήμα παραμορφώνει λόγω μεγάλου Χmax).

Για το ίδιο μέγεθος καμπίνας με τα κλειστού τύπου, η σχεδίαση bass reflex παρέχει είτε βαθύτερο χαμηλό είτε υψηλότερη ευαισθησία (αλλά με διαφορετικό woofer για το σκοπό).
Η bass reflex αποδίδει ικανοποιητικά το χαμηλότερο φάσμα των ειδικών εφέ του κινηματογράφου. Έχει όμως περισσότερο πολύπλοκη σχεδίαση και κατασκευή. Εφόσον σχεδιαστεί σωστά, μπορεί να επιτύχει γύρω από τη συχνότητα συντονισμού της καμπίνας σχετικά χαμηλές παραμορφώσεις ακόμη και από μία αντίστοιχη σχεδίαση κλειστού τύπου. Η καθυστέρηση ομάδας (group delay), αν και μπορεί να περιορισθεί αρκετά σε μία σωστή σχεδίαση, δεν είναι όμως δυνατό να φθάσει την αντίστοιχη των σχεδιάσεων κλειστού τύπου. Αυτό σημαίνει εισαγωγή χρωματισμών, που δύσκολα αντιμετωπίζονται, είτε με την ηλεκτρική απόσβεση του συνήθως ενσωματωμένου ενισχυτή οδήγησης είτε με την κατάλληλη χρήση αποσβεστικού υλικού εσωτερικά της καμπίνας και πλησίον του σωλήνα συντονισμού.

Η χρήση των υψηλότερου κόστους παθητικών ακτινοβολητών (τυπικά δύο), αποτελεί μία εναλλακτική επιλογή των σωλήνων συντονισμού που είναι αναγκαστική σε μικρού μεγέθους καμπίνες.

Τέλος, η bass reflex σχεδίαση απαιτεί ειδικό φίλτρο αποκοπής όταν οδηγείται πολύ κάτω από τη συχνότητα συντονισμού, καθόσον τα woofer κινδυνεύουν να καταστραφούν από ανεξέλεγκτες ταλαντώσεις (στην περιοχή της απότομης κλίσης αποκοπής 24 dB/octave).

Υπάρχουν κατασκευαστές επαγγελματικών και high-end υλοποιήσεων μονάδων subwoofer, που αποφεύγουν εντελώς τη σχεδίαση bass reflex (RMS Acoustics & Mechatronics).
 

Μηνύματα
261
Reaction score
80
Άρα, συνοψιζοντας τα όλα τα παραπάνω , και με δεδομένο ότι θα πάρω subwoofer, πωςενισχυτη υλοποιώ την σύνδεση για καλύτερο ηχητικό αποτελεσμα με τον 1ο, με τον 2ο ή με τον 3ο τρόπο?

1ος τροπος
A εξοδοι ενισχυτη -->ηχεία και Β εξόδoι του ενισχυτή-->sub (Α , Β εξοδοι ηχείων του ενισχυτη). Tι καλώδια χρειάζομαι σε αυτήν την περίπτωση?

2ος τροπος
ενισχυτης εξοδος Α-->sub & ηχεία (ταυτόχρονα συνδεδεμένα στις εξόδους Α του ενισχυτή)

3ος τροπος
ενισχυτής -->sub -->ηχεία (γίνεται αυτό? Ειδικά με το yamaha?)

Τα γράφω σωστά ή γραφω συνδεσμολογίες που δεν γίνονται?
Από όλα τα παραπάνω η περίπτωση του φίλτρου θα ήταν ακόμη καλύτερη ή όχι?
Για το φίλτρο που θα μπορούσα να απευθυνθω να μου το φτιάξουν καθώς ούτε την γνώση έχω στην παρούσα περίοδο αλλα ειλικρινά ούτε την διάθεση ακόμη κι αν είναι κάτι σχετικά απλό.
 
Last edited:


Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Για τα περισσότερα οικιακά υπογούφερς χαμηλομεσαίας χρηματικής κατηγορίας συμπεριλαμβανομένου του yamaha,ο τρόπος 2 και 3 είναι ακριβώς ο ίδιος.
Οι εισοδοεξόδοι ηχείων επί του υπογούφερ,είναι παράλληλα συνδεδεμένοι και γι'αυτό δεν είναι σε θέση να κροσσαριστεί το σήμα προς τα ηχεία.

Ποιον ενισχυτή και ποια ηχεία έχεις?
 


Μηνύματα
261
Reaction score
80
Για τα περισσότερα οικιακά υπογούφερς χαμηλομεσαίας χρηματικής κατηγορίας συμπεριλαμβανομένου του yamaha,ο τρόπος 2 και 3 είναι ακριβώς ο ίδιος.
Οι εισοδοεξόδοι ηχείων επί του υπογούφερ,είναι παράλληλα συνδεδεμένοι και γι'αυτό δεν είναι σε θέση να κροσσαριστεί το σήμα προς τα ηχεία.

Ποιον ενισχυτή και ποια ηχεία έχεις?
Ο ενισχυτής είναι ο Fisher CA-110 και τα ηχεία ένα ζεύγος Magnat 1002
 

Μηνύματα
261
Reaction score
80
View attachment 197877
Για να μην ψάχνεις
Άρα συνδεω με τον 2ο τρόπο όπως έγραψα παραπάνω πχ το svs
Σας ευχαριστώ όλους!
Αν κάποιος έχει να μου επισημάνει να έχω υπόψη και οτιδήποτε άλλο σημαντικό, θα ήταν καλοδεχούμενο!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.280
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top