ika
News
- Μηνύματα
- 13.953
- Reaction score
- 12.953
Βασίζεται στο φαινόμενου του κλωβού Φαραντέη αν δεν κάνω λάθος.
Πρόσφατα (εδώ και 5 μήνες) ασχολήθηκα με την εκμάθηση κλαρίνου και σαξόφωνου! Επειδή το πως ακούγεται ο ήχος είναι υποκειμενικό κι εδώ συμβαίνουν τα ίδια! Ο καλός ήχος παράγεται από το επιστόμιο, την αντίσταση του καλαμιού (χονδρό/λεπτό) και από τη μάσκα του προσώπου του παίχτη και μετά την τεχνική του! Όμως επιτήδειοι πάλι βγάλανε δεκάδες αξεσουάρ κυρίως τον σφιγκτήρα του καλαμιού με το επιστόμιο (λέγεται ligature) από πλαστικό (1 ευρώ) μέχρι αργυρό, χρυσό, δερμάτινο, νημάτινο........από δεκάδες μέχρι εκατοντάδες ευρώ και πως τάχα επηρεάζεται η ποιότητα του ήχου ενώ στην πραγματικότητα κάνει αυτό που λέει η λέξη ....''δένει'' . Εγώ δοκίμασα και το έδεσα με ένα απλό σπάγκο , ηχογράφησα τις νότες και δεν άκουσα καμιά διαφορά......... ομοίως και για άλλα αξεσουάρ!!!οι ιδιότητες του ρεύματος είναι γνωστές
όπως και του κάθε αγωγού
έχει εξαντληθεί από την επιστήμη
δεν τίθεται σύγκριση με την σκοτεινή ύλη... αν είναι δυνατόν!
κάτι τέτοια ποιητικά λέγονται ώρες ώρες και μας ταράζουν μετά οι καλωδιάδες τον προστάτη
Το επιστόμιο μπορεί να μην κάνει διαφορά, αλλά το σαξόφωνο (υλικό, κατασκευή) κάνει την μεγάλη διαφορά στον ήχο! Για αυτό κάποια vintage Selmer κ.λ.π σαξόφωνα είναι πανάκριβα και κάποια κινέζικα πάμφθηνα.Επειδή ,όπως ανέφερα και στην αρχή του άρθρου, η "ποιότητα" ήχου δεν είναι κάτι απτό για τους περισσότερους ανθρώπους! Είναι ένας τομέας όπου δεκάδες εταιρείες βουτούν και κάνουν εξωφρενικούς ισχυρισμούς και απ’ ότι φαίνεται πουλάνε σε εξωφρενικές τιμές, ειδικά τα αξεσουάρ, αφού πιστεύουν ότι έχουν μικρή πιθανότητα να διαψευσθούν και όσοι τολμήσουν να πουν τα πράγματα με το όνομα τους , υπάρχουν οι αβανταδόροι που φέρνουν ξανά και ξανά το ίδιο θέμα στην επιφάνεια λέγοντας το ίδιο παραμύθι….
Όπως λοιπόν συμβαίνει με κάθε παρελκόμενο συσκευών ήχου (εδώ αναφέρομαι στα καλώδια τροφοδοσίας!) έτσι και με τα παρελκόμενα μουσικών οργάνων, εδώ τα επιστόμια σαξόφωνου, που έχουν τιμές από 2 ευρώ μέχρι και 900 ευρώ!!)! Ενώ από ένα βετεράνο σαξοφωνίστα δεν θα ακούσετε αισθητή διαφορά!
Στην περίπτωση των επιστομίων, λόγω των πολλών χαρακτηριστικών και παραμέτρων κατασκευής τους και είναι σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής, που περιγράφονται στο βίντεο και αξίζει να τους διαβάσετε, γίνεται πάλι ο χαμός!
Βέβαια όχι ότι τα επώνυμα επιστόμια δεν είναι καλά αλλά και τα ιμιτασιόν ελάχιστα διαφέρουν , αν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές!
Σίγουρα όμως δεν παίζει πρωτεύοντα, ή παίζει ελάχιστα, ρόλο το υλικό κατασκευής τους!
Αν λοιπόν δεν είσαι επαγγελματίας δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επενδύσεις τόσα!!
Η διαφορά στη σύγκριση της μελωδίας που παίζω, ίσως δεν θα είναι ποτέ ακουστή σε οποιονδήποτε με φυσιολογική ακοή και ειδικά στο ευρύ ακροατήριο αν η ίδια μελωδία παιχθεί από βετεράνο σαξοφωνίστα! .
Αφιερώστε λίγα λεπτά να δείτε τα χαρακτηριστικά και να μη δώσετε τόσο σημασία στο παίξιμο μου καθώς είμαι αρχάριος 2 μηνών (πριν 2 μήνες αγόρασα το σαξόφωνο στην Black Friday του 2020 168$ …το 1/5 της τιμής του ΞΥΛΙΝΟΥ επιστομίου!!!!).
Απλά προμηθεύτηκα δυο ακόμα εβονίτη, ένα γυάλινο κι ένα μεταλλικό σε προσιτή τιμή (5 ευρώ του εβονίτη με τον σφιγκτήρα και το καλάμι κι ένα της Yamaha 38 ευρώ αντί μέχρι 333 άλλα επώνυμα. Γυάλινο 8 ευρώ αντί μέχρι 765 το επώνυμο! Και μεταλλικό 20 ευρώ αντί μέχρι 775 ευρώ το επώνυμο αντίστοιχα ). Φυσικά ούτε λόγος για το ξύλινο των 900 ευρώ! Πείτε τη γνώμη σας!
...κι όμως φίλε μου, σύμφωνα με την Φυσική Ακουστική, διαφορά δεν υπάρχει ή είναι απειροελάχιστη (απειροελάχιστη μόνο σε διαφορετικές συνθήκες περιβάλλοντος!)!!! Η τεράστια διαφορά κόστους είναι στα υλικά, στα διαφορετικά μίγματα που κάθε εταιρεία διαφημίζει ότι είναι τα καλύτερα και στο πραγματικό γεγονός ότι οι μηχανισμοί (ράβδοι , κλειδιά, ελατήρια, βίδες, σωστή ευθυγράμμιση τους , σωστό κλείσιμο ταπών για καθόλου διαρροή....) δεν θα πάθουν ''ποτέ'' βλάβη καθώς και το βάρος του σώματος των είναι ελαφρύτερο πχ σ' ένα ακριβό ALTO SAXO είναι μέχρι 2,19kgr (saxo όμως σαν το δικό μου, πάμφθηνο, Κινέζικο, Κgr 2,85 ..ασήκωτο που μπορεί σε μικρό χρονικό διάστημα να παρουσιάσει βλάβη στους μηχανισμούς αυτούς και να παρουσιάσει του κόσμου τις διαρροές.....!!!).Το επιστόμιο μπορεί να μην κάνει διαφορά, αλλά το σαξόφωνο (υλικό, κατασκευή) κάνει την μεγάλη διαφορά στον ήχο! Για αυτό κάποια vintage Selmer κ.λ.π σαξόφωνα είναι πανάκριβα και κάποια κινέζικα πάμφθηνα.
Πάντως κυκλοφορούν δίσκοι με ηχογραφήσεις διαφορετικών οργάνων για σύγκριση, εγώ έχω ένα με πιάνο και ένα με κιθάρα. Και η διαφορά ακούγεται. Εδώ ακούγονται διαφορές από τον πιτσιρικά που παίζει διαφορετικά πιάνα στο YouTube.
Το λέω στα έγχορδα υπάρχει διαφορά (Στα ηλεκτρικά έγχορδα φυσικά ΟΧΙ εκεί εξαρτάται από το ηχόχρωμα του μαγνήτη!!).
Στα γλωττιδόφωνα όμως ο ήχος καθορίζεται από το επιστόμιο ( Chamber + Baffle + Tip Opening) + καλαμάκι (Νο 1 - Ν0 5 Resistance) + θέση καλαμιού στο επιστόμιο + θέση σφιγκτήρα στο επιστόμιο και πολύ ελάχιστα από το υλικό ή το σώμα του οργάνου!
Δείτε το σκίτσο του βίντεο στο timeline: 3:00 - 3:44