Ηχητικές και γευστικές απολαύσεις στην Θεσσαλονίκη - To Kοτσιδόσπιτο

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.670
Τα ευαγγέλια γράφουν επίσης ότι χρονισμός σαμπ με δορυφόρους με bass reflex δε γίνεται.
Εγκζάκτλι.

Αφήνεις το ηχείο ως έχει στο χρονισμό του (που δεν είναι σωστός έτσι κι αλλιώς), κάνεις κρος πολύ πολύ χαμηλά (στην πρώτη οκτάβα) ώστε να μην έχει ιδιαίτερη αξία ο χρονισμός, και με επιπρόσθετα φίλτρα ταπεινωνεις οτιδήποτε πάει να βγει από το ηχείο στην πρώτη οκτάβα, και από το σαμπ στη δεύτερη. Στο τέλος, φέρνεις τη φάση μόνο με τόνο μόνο στη συχνότητα κρος.

Δηλαδή συμπληρώνεις με σαμπ το ηχείο μόνο εκεί που πρακτικά δε παίζει, αφού πρώτα εξασφαλίσεις ότι δε θα παίζει καθόλου μα καθόλου εκεί κάτω, κι όχι να το αφήσεις ελεύθερο να νιαουριζει.

Τώρα αν μπορούμε να κάνουμε διόρθωση χρονισμού στο σημείο κρος, θα είναι αρκετά θετικό.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
...επισης φτιαξαμε κι ενα δευτερο σεταπ με δυο στερεο φουλ ρειντζ ηχεια μονο νορμαλ με dsp που παιζει εξαιρετικα χωρις να νιωθεις ιδιαιτερα ανω των πχ 35hz πως σου λειπουν τα σαμπ, πραγματικα...
κάτσε έτσι, πούλα τα σαμπ για σουβλάκια και... απόλαυσε την ¨παρανομία", την απλότητα και τις μουσικές από τις ηχειάρες σου... :)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
Να μην ξεχνάμε και τον απρόβλεπτο παράγοντα metric.

Τα μετρούσαμε μια φορά, ρύθμιση, ερχόταν ο χρονισμός (σχετικά καλά), τα ξαναμετρούσαμε και ήταν άλλα αντ´ άλλων. Αυτά δεν γίνονται. Κάτι δεν καταλαβαίνω ίσως στο μενού.

Καμία επαναληψιμότητα.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
κάτσε έτσι, πούλα τα σαμπ για σουβλάκια και... απόλαυσε την ¨παρανομία", την απλότητα και τις μουσικές από τις ηχειάρες σου... :)
Μην κάτσεις έτσι, πούλα τα σαμπζ, τάπωσε τα πορτς και... απόλαυσε την ¨παρανομία", την απλότητα και τις μουσικές από τις ηχειάρες σου... :) χαϊεντάδικα. :p




Τα σαμπζ, ήρθαν ρε απατεώνα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.670
Εύκολα σου λύνω το θέμα μετρικ, άστο αυτό. Μισή ώρα δουλειά είναι δεν είναι αυτή.

Βρείτε κάποιον για μετακινήσεις και αλλεπάλληλες μετρήσεις κουνιστου μικροφώνου όχι στατικές μιας θέσης άχρηστες, και ξαναμιλάμε. :lol:
 



Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Παιδια , μη μου βαζετε δυσκολα διλληματα μονο , δυσκολες και σοβαρες αποφασεις να παρω , γιατι εννοειται πως δε τα χα σκεφτει ποτε μονος.

8-) :roflmao:

Ειναι μια καλη περίπτωση να παιζω μονο απ τα ηχεια χωρις σαμπ και να μη κανω τιποτα αλλο, ετσι να χωσω ενα ζευγαρι καλωδια και να παιζει απλα ετσι, ενταξει δε το χα σκεφτει, ειναι κ δυσκολο, τι σκαμε και παιδευομαστε ε;

απλα αυτο το καναμε πολυ πολυ πολυ παλιοτερα, χωρις να χρειαζεται να δωσουμε χρηματα και φαια ουσια σε πολυπλοκα σεταπ κ μηχανηματα και τους καταλληλους ανθρωπους.

δυστυχως ομως ουτε γραφηματα δειξαμε ουτε ακουστικες εντυπωσεις του πως παιζει η καθε περίπτωση που καναμε, οποτε δυσκολα να καταλαβουν οι περισσοτεροι το πως παιζει σε καθε περιπτωση.

ειδικα τωρα που συμμαζεψα το delay του μονοφωνικου μπασσου κι ειναι ακριβως Ιδιο με των ηχειων ειναι πολυ οκ.

Προχωραμε εξαιρετικα!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εγκζάκτλι.

Αφήνεις το ηχείο ως έχει στο χρονισμό του (που δεν είναι σωστός έτσι κι αλλιώς), κάνεις κρος πολύ πολύ χαμηλά (στην πρώτη οκτάβα) ώστε να μην έχει ιδιαίτερη αξία ο χρονισμός, και με επιπρόσθετα φίλτρα ταπεινωνεις οτιδήποτε πάει να βγει από το ηχείο στην πρώτη οκτάβα, και από το σαμπ στη δεύτερη. Στο τέλος, φέρνεις τη φάση μόνο με τόνο μόνο στη συχνότητα κρος.

Δηλαδή συμπληρώνεις με σαμπ το ηχείο μόνο εκεί που πρακτικά δε παίζει, αφού πρώτα εξασφαλίσεις ότι δε θα παίζει καθόλου μα καθόλου εκεί κάτω, κι όχι να το αφήσεις ελεύθερο να νιαουριζει.

Τώρα αν μπορούμε να κάνουμε διόρθωση χρονισμού στο σημείο κρος, θα είναι αρκετά θετικό.
Εναλλακτική δράση,όπως καταστρώνεται αυτή τη στιγμή στο νου...Εφόσον δεν κρίνεται δόκιμη η φραγή και είναι εξ ορισμού ανέφικτη η επέμβαση πάνω στην εγγενή μεταβατική συμπεριφορά των main,πρώτο βήμα θα ήταν να βρούμε τρόπο διαχείρισης γι αυτά με τη συμπεριφορά των bass reflex να είχε μικρότερο αντίκτυπο...

Εφόσον θα εμπλεκόταν επεξεργαστής που να εξασφάλιζε ακεραιότητα κι επαναληπτικότητα στις χρονικές ρυθμίσεις,το σχέδιο θα μπορούσε να διερευνηθεί με δύο σενάρια:

- Κατάλληλες διαστάσεις χώρου που θα έδιναν ακυρώσεις ακριβώς στη ζώνη συντονισμού από το bass reflex,εννοείται και με κατάλληλη τοποθεσία των ηχείων.Αυτό είναι λιγότερο εφικτό και ζήτημα τύχης.

- Ανεξάρτητα από σχήμα και διαστάσεις χώρου,εγκατάσταση των main σε θέσεις όπου θα συνέπιπταν με τη ζώνη συντονισμού του bass reflex υποχωρήσεις από γειτονικά boundaries.Αυτό μοιάζει πιο εφικτό.

Ακολούθως υψιπερατό κροσάρισμα των main με φίλτρα LR 24dB/οκτάβα σε κεντρική συχνότητα κατά μια οκτάβα ανώτερη από τη ζώνη όπου κείται ο συντονισμός των bass reflex.

Επόμενο βήμα,εγκατάσταση sub με όλες τις διατυπώσεις για βέλτιστη ομαλότητα απόκρισης,δοκιμάζοντας σε πρώτο στάδιο μόνα τους και στο επόμενο συνδυασμένα με τα main.Η στιβαρότητα των sub θα έπρεπε να είναι ανώτερη σε σχέση με τον κλάδο χαμηλών από τα main.

Η σειρά προτεραιότητας για τα κριτήρια αξιολόγησης είναι η εξής :
Ομαλότητα απόκρισης χωρίς ισοστάθμιση > Spectrogram > Group Delay > Βηματική Απόκριση
Πίσω στη σειρά μπαίνει πάντα ο παράγοντας στον οποίο θα μπορούσαμε να επεμβαίνουμε ευκολότερα.

Εάν τώρα το λογισμικό επεξεργασίας είναι μαξιμαλιστικό,οι όροι ενσωμάτωσης θα μπορούσαν να προβλέπουν επιπλέον χρονική ευθυγράμμιση sub-δορυφόρων σε οκτάβα ανώτερη και κατώτερη ως προς το σημείο cross..

Εάν κιόλας δεν χρησιμοποιούνται ηχειακές πηγές με σφραγισμένη καμπίνα,πιθανές παρενέργειες θα ήταν ο συντονισμός από τις διατάξεις χαμηλού στα ίδια τα sub,όπως και αρμονικές του συντονισμού σε ανώτερες οκτάβες,τόσο από τα sub όσο και από τα main...

Φέρνω δε το εξής παράδειγμα...Έχουμε στην παρακάτω παράσταση βηματικές αποκρίσεις γι αριστερό και δεξί ηχειακό κανάλι με τα συνήθη χρώματα υπό ολότελα αδιόρθωτη κατάσταση στο setup Triton/Dynaudio 18S ...
1616922349319.png


Η μικρή εγκοπή κοινή στα επιμέρους κανάλια και κείμενη σε χρόνο περίπου 1,75 msec αφορά στη δράση του παθητικού ακτινοβολητή από τα Triton Seven που δεν γίνεται να φραγεί,τουλάχιστον όμως είναι βγαλμένος σε ικανοποιητικό βαθμό από το παιγνίδι.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
ειδικα τωρα που συμμαζεψα το delay του μονοφωνικου μπασσου κι ειναι ακριβως Ιδιο με των ηχειων ειναι πολυ οκ.
Σωστά έπραξες. :thumbsup:

Την ύπαρξη αυτού του delay την ανακαλύψαμε αφού είχαμε σηκωθεί να φύγουμε (ο Γιάννης έπρεπε να μαζέψει το παιδί απο την γιαγιά), και αφού είχα εγκαταλείψει την προσπάθεια. Δεν μας επαιρνε άλλο χρονικά να το επιβεβαιώσουμε με μετρήσεις.

Το έγραψα εδώ:
και μετά ανακαλύπτεις πως έχεις ακόμα 2 ηχεία με μονοφωνικό περιεχόμενο από τα σαμπ μέσω μέτρικ
Χωρίς να περάσουμε τιμές σε αυτό το delay (προφανώς όμοιες με τα ηχεία, άρα δεν έπρεπε να υπάρχει καν, έπρεπε να γίνεται αυτομάτως, και δεν φαντάστηκα καν την ύπαρξη του) δεν υπηρχε καμία περίπτωση να συγχρονιστεί το μπάσο.

Κάνε save όπως είναι να το ξαναμετρήσουμε. Θα φτιάξουμε τρία preset, ένα χωρίς σαμπ, ένα 2.2 και αυτο με το 2.4 και θα κάτσεις να συγκρίνεις και να μας περιγράψεις τα πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα αργότερα.
 


Μηνύματα
908
Reaction score
2.560
Με κλειστές τις τρύπες έχανε αρκετή δύναμη.

Με ανοικτές τρύπες, η συχνότητα της οπής θα πέφτει μέσα στην πρώτη οκτάβα και θα μπερδεύει, άρα θα πρέπει να κροσαριστεί ψηλότερα ώστε να μην βγαίνει κάτι από την τρύπα. Βλέποντας τα διαγράμματα ως έχουν, συμφέρει κάπου στους 50Hz, ώστε στα 25Hz να είναι 24db κάτω.

Κάτι για τον χρονισμό ηχείου-σαμπ:

Γίνεται με ένα τόνο αναφοράς από το τουίτερ (ιιιιιιιπ) και μετά ξεκινάει το σαμπ. Το οποίο όμως κάνει βββββΒΒΒΒΒ. Και αυτό το βββββ δεν είναι ακαριαίο, δεν έχει ακρίβεια. Και αν έχεις να το κάνεις πολλές φορές, δεν έχει επαναληψιμότητα στην μέτρηση και είναι κουραστικό.

Αν διαλέξεις άλλη συχνότητα στο σαμπ, ψηλότερα για να μην κάνει ββββΒΒΒΒ, πες 50-60Hz, μπορεί να πέφτεις σε ακυρώσεις (πέσαμε) και να χάνεις χρόνο ξύνοντας το κεφάλι σου γιατί βγαίνουν περίεργα νούμερα.

Μετά αν θες να χρονίσεις το μονοφωνικό μπάσο από την μέτρικ στο κυρίως ηχείο, πέφτεις πάνω στο πορτ όταν ξεκινάει το βββΒΒΒ. Αρα πάλι πρέπει να πας πιο πάνω, και πέφτεις στην ακύρωση.

Όταν τώρα έχεις να χρονίσεις 2 σαμπ και 2 ηχεία, και μετά ανακαλύπτεις πως έχεις ακόμα 2 ηχεία με μονοφωνικό περιεχόμενο από τα σαμπ μέσω μέτρικ, και όλα μεταξύ τους..... και μετά και Eq, σόρυ γκάιζ, δεν βγαίνει σε 2-3 ώρες. Θέλει 12ωρα και βάλε. Ο μπούτιας ξεκίνησε στην προηγούμενη καραντίνα και πριν λίγες μέρες τα έφερε, οίκτο δηλαδή.

Και ο άλλος ήθελε να κουνάμε και ηχεία πέρα δώθε. Ούτε σε 5 χρόνια δεν θα τελειώναμε
Μονολεκτικά:

Βαριόμουν. :tongue:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
γιαννη αλλα 6 ιδια sub κροσσαρισμα στους 50-60 και εισαι ετοιμος
Να του εξηγήσεις όμως και πού ακριβώς να τα...έβαζε. :)

Άλλη ιδέα που καταστρώνεται στο νού...Εφόσον το σήμα που οδεύει στα αυτόνομα sub είναι μονοφωνικό (ίδια ακριβώς σύνθεση),θα μπορούσε να δοκιμάσει το ένα κολλητά στο μπροστινό τοίχωμα και ακριβώς στη μέση ισαπέχοντας από καθένα main,με το δεύτερο ακριβώς απέναντι στο οπίσθιο προς τη θέση ακρόασης τοίχωμα και υπό αντίθετη πολικότητα (εφόσον θα είναι με ευνοϊκή διάταξη δομημένο το σαλόνι στο αφανές μέρος του),ρυθμίζοντας ακολούθως χρονική καθυστέρηση από το μπροστινό στο πισινό...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
Άλλη ιδέα που καταστρώνεται στο νού...Εφόσον το σήμα που οδεύει στα αυτόνομα sub είναι μονοφωνικό (ίδια ακριβώς σύνθεση),θα μπορούσε να δοκιμάσει το ένα κολλητά στο μπροστινό τοίχωμα και ακριβώς μεταξύ των ηχείων,με το δεύτερο ακριβώς απέναντι στο οπίσθιο προς τη θέση ακρόασης τοίχωμα και υπό αντίθετη πολικότητα (εφόσον θα είναι ανάλογα δομημένο το σαλόνι),ρυθμίζοντας ακολούθως χρονική καθυστέρηση από το μπροστινό στο πισινό...
Είναι μικρούλικα, δεν θα περισσέψει output
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Μονολεκτικά:

Βαριόμουν. :tongue:
εμ εκει ειναι το ζουμι, πως ενα προχωρημενο σε Συνθεση και ηχητικο αποτελεσμα σεταπ δεν ειναι κι ευκολο στην υλοποιηση, παρ ολα που το φτασαμε σ ενα πολυ καλο σημειο, αλλα θελει πολυ χρονο, μελετη και φαια ουσια..

αν θελουμε να το παμε ενα βημα παραπανω ακομα, πρεπει Να πονεσουμε κ λιγο παραπανω...

( bhutia mode off8-) :roflmao: )
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Είναι μικρούλικα, δεν θα περισσέψει output
Ας του είχατε...πάρει μεγαλύτερα τότε.Τί σόϊ...κηδεμόνες είστε εσείς;
:lolsign:

εμ εκει ειναι το ζουμι, πως ενα προχωρημενο σε Συνθεση και ηχητικο αποτελεσμα σεταπ δεν ειναι κι ευκολο στην υλοποιηση, παρ ολα που το φτασαμε σ ενα πολυ καλο σημειο, αλλα θελει πολυ χρονο, μελετη και φαια ουσια..

( bhutia mode off8-) :roflmao: )
With great mains come...even greater responsibilities .
Bh
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Ας του είχατε...πάρει μεγαλύτερα τότε.Τί σόϊ...κηδεμόνες είστε εσείς;
:lolsign:
Ειχαμε πει και με Ζαπαντη να βαλω κι ενα απο πισω, εεεε ενα σαμπ πισω απο τη θεση ακροασης σαν τριτο και μεγαλυτερο, ισα που χωραει με το ζορι , να το σεταρουμε εκει , αλλα περιμενω τον Ζαπ να ερθει επανω οπως επισης και το 3ο σαμπ να ερθει μαλλον το Φοκαλ του Βαστσαρ !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.670
Εξαιρετική η ιδέα του μπούτια, αλλά δε φτάνει η στάθμη (με πρόλαβε ο ντιμιφουτ)

Ο κύριος λόγος ύπαρξης σαμπ στο χώρο του Γιάννη, είναι για φόρτωμα στην αρχή της πρώτης οκτάβας.

Αυτή ήταν η ουσία και στα προηγούμενα ηχεία του.

Αν και μικρής διαμέτρου τα εν λόγω σαμπ, λόγω κατασκευαστικων αρχών, τα καταφέρνουν. Βεβαίως δεν είναι κατάλληλα για πολύ φόρτωμα, ιδίως σε μεγάλο εύρος του φάσματος. Είναι για να γεμίζουν τρύπες, κι αυτό το κάνουν έξοχα.

Απλώς θέλει επιλεκτική τοποθέτηση, ώστε εκεί που είναι η τρύπα που θες να γεμίσεις, να φορτώνουν, και να μην αδειάζουν. Ας αδειάζουν αλλού, αδιάφορο. Εκμετάλλευση των χαρακτηριστικών του χώρου, προς όφελος της ενέργειας στο σημείο ενδιαφέροντος, πουθενά αλλού.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.874
Reaction score
20.366
Κρίνοντας από τη φωτογραφία στο post #2646, θα έλεγα ότι 4 ακόμα subwoofers θα μπορούσαν να μπουν ανά δυάδες πάνω από τα υφιστάμενα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν 2 arrays αποτελούμενα από 3 subwoofers πίσω από κάθε ηχείο.

Μαλακία είπα;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εξαιρετική η ιδέα του μπούτια, αλλά δε φτάνει η στάθμη (με πρόλαβε ο ντιμιφουτ)

Ο κύριος λόγος ύπαρξης σαμπ στο χώρο του Γιάννη, είναι για φόρτωμα στην αρχή της πρώτης οκτάβας.

Αυτή ήταν η ουσία και στα προηγούμενα ηχεία του.

Αν και μικρής διαμέτρου τα εν λόγω σαμπ, λόγω κατασκευαστικων αρχών, τα καταφέρνουν. Βεβαίως δεν είναι κατάλληλα για πολύ φόρτωμα, ιδίως σε μεγάλο εύρος του φάσματος. Είναι για να γεμίζουν τρύπες, κι αυτό το κάνουν έξοχα.

Απλώς θέλει επιλεκτική τοποθέτηση, ώστε εκεί που είναι η τρύπα που θες να γεμίσεις, να φορτώνουν, και να μην αδειάζουν. Ας αδειάζουν αλλού, αδιάφορο. Εκμετάλλευση των χαρακτηριστικών του χώρου, προς όφελος της ενέργειας στο σημείο ενδιαφέροντος, πουθενά αλλού.
You and Dimi...outlaws. :lolsign:
(Στα σοβαρά τώρα,η παραβίαση των κανόνων με ανώδυνους τρόπους βασίζεται ακριβώς στην πλήρη γνώση των πρώτων)
Κρίνοντας από τη φωτογραφία στο post #2646, θα έλεγα ότι 4 ακόμα subwoofers θα μπορούσαν να μπουν ανά δυάδες πάνω από τα υφιστάμενα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν 2 arrays αποτελούμενα από 3 subwoofers πίσω από κάθε ηχείο.

Μαλακία είπα;
Όποιος είναι αρκετά γενναίος ώστε να διατηρεί B&W main στο παρόν forum,δικαιούται να λέει και κάτι...παραπάνω. :laugh:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.294
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top