Eλληνικος θριαμβος στην εκθεση του Μοναχου


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η Διαχυση ειναι ΚΑΙ αποροφηση αν ειναι ξυλινη ακομα καλυτερα ;)
Οι διαχυτικές διατάξεις διακρίνονται και από κάποιον συντελεστή απορρόφησης σε συνάρτηση με τα υλικά κατασκευής,τη σχεδίαση και τη γεωμετρία.Κατά κανόνα όμως οι αμιγείς διαχυτικές διατάξεις δεν φτάνουν την αποτελεσματικότητα στην εξουδετέρωση ηχητικής ενέργειας μέσα από μετατροπή της σε άλλες μορφές που έχουν οι αμιγείς απορροφητικές.
 

Μηνύματα
7.256
Reaction score
11.799
Αυτό είναι απελπιστικά λάθος.

Η διάχυση, υποχρεωτικά και σε οποιαδήποτε μορφή, εμπεριέχει απορρόφηση, και σημαντική μείωση της ενέργειας του ανακλωμενου ήχου.
Απελπιστικά λάθος αυτό που έγραψα ή αυτό που συμβαίνει; Γιατί, όταν έγραψα τα παραπάνω, είχα κατά νου αυτά:
( ενδεικτικά παραδείγματα απο τυχαία αναζήτηση στο google )

1653995787754.png

1653995854097.png


Καταλαβαίνω φυσικά ότι εννοείς αυτά (?) :
1653995898044.png
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.942
Reaction score
20.445
Ναι σε παρακαλώ να μου τις υποδείξεις. Με ενδιάφερει και θα με βοηθήσει γιατι φίλε 106 σελίδες είναι πολλές.
(μεγάλη η χάρη σου...)
Εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ.

Πολύ σπάνιο έως αδύνατον και πολύ ύποπτο, αλλά έχω στο μυαλό (θεωρητικά) κάποιες "ειδικές" περιπτώσεις που μπορεί αυτό να γίνει.
Καθόλου ύποπτο.
 

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Στο πρώτο σκέλος του ΄΄λάθους΄΄ RT,όπως ακριβώς ανέφερες στη συνέχεια και ο ίδιος,θα έπρεπε να τεθεί...reference ως προς το σωστό και λάθος.Εφόσον δεν τίθεται το ρημάδι το reference ,είναι άτοπο ν'αποφαίνεσαι κατηγορηματικά πάνω στα δεδομένα RT από λήψεις πριν και μετά.

Στο δεύτερο σκέλος,κεντράρισμα στη στερεοφωνική εικόνα πράγματι κάνω και ο ίδιος πρώτα με ακροάσεις μονοφωνικών αρχείων και αφότου θα έχω ικανοποιητικό αποτέλεσμα θα προχωρούσα σε μετρήσεις.Σε αντίθετη περίπτωση,η απουσία κεντραρίσματος μπορεί να πιστοποιηθεί μέσα από λήψεις των επιμέρους καναλιών.Το θέμα είναι ότι η στερεοφωνική απεικόνιση δεν περιορίζεται στην έννοια του κεντρικού ειδώλου αλλά έχει και άλλες πτυχές,οι οποίες εξαρτώνται πρώτα απ'όλα από την ομοιογενή πολική απόκριση των main σε συνδυασμό με την ακουστική φροντίδα δεδομένου χώρου.Δεν θα είχαν προτεραιότητα ως κριτήριο λ.χ. διάφορες επιδράσεις από τοπολογίες ενισχυτικών ή αναλογικών μέσων αποθήκευσης.

Ως προς το τρίτο σκέλος,εξερευνώ σταθερά μέσα από εκφάνσεις στο γραπτό λόγο λιγότερο ή περισσότερο αινιγματικές πτυχές χαρακτήρα από συνομιλητές.Δεν αναγνωρίζω την έννοια του ακόλουθου,είτε εδώ είτε σε άλλα μέσα μαζικής δικτύωσης.
Στην μεσαία παράγραφο συμφωνώ και αυτά λέω και εγω. ¨Όσον αφορά τις τοπολογίες κλπ εχω ακούσει στην πράξη πραγματα που κυριολεκτικά "αψηφούν" αυτά που ξέρω και εγω και γράφεις και εσυ : Μάλιστα Ιδιαίτερα ατο θέμα σκηνής ( μην πω μόνο αυτής) και που δεν μπορώ να εξηγήσω με "ακουστική". "Παράλογα" πράγματα δηλαδή.

Ξέρω ότι με SET γίνεται αλλά και με τρανζιστόρ (απλώς άλλου είδους σκηνή και όχι με όλα). Αρα για να μην το έχω εγω, στον βαθμό που έχω ακούσει να το έχουν άλλοι (και χωρίς καν treatment !!! για να στα κάνω ακόμη χειρότερα χα χα) πρέπει να είναι θέμα ηχείων μάλλον.

Στην πρωτη και τελευταία παράγραφο δεν έχω να συμβάλλω κάτι σημαντικό πρός το παρόν πάρα ότι α) το reference που λέω και βαφτίζω εγω , αφορά όχι το RT αυτό καθ΄ αυτό αλλά το συμβιβασμό που θα έχω να κάνω και πως θα τον κάνω (αποτέλεσμα των ανακλάσεων και του όποιου RT) και β) εγω μια χαρά βλέπω να απολαμβάνεις την αποδοχή εδω και καλά κάνεις εξάλλου και το αξίζεις και με το παραπάνω. Και να μην το κάνεις πάλι δικό σου θέμα. Απλως "αμφισβήτησα" μόνο και καθαρά την εκτίμηση την δική σου και πως μάλλον επιδρά πάνω σου και κατ εμέ διαφθορικά , για το θέμα απο που, ποιόν, τι κριτήρια έχει αυτός απο την οποία την λαμβάνεις για να στην δίνει και με ποιό τρόπο δέχεσαι να την λαμβάνεις. Και αυτό φυσικά δικό σου λογαριασμός, μια επισήμανση έκανα απο κάποια πράγματα που διεπίστωσα πως τα χειρίζεσαι. Πάρτο για καλό ή απέρριψέ το.
(μεγάλη η χάρη σου...)
Εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ.


Καθόλου ύποπτο.
Ας τολμούσες να μου αρνηθείς χα χα . Θα σε κάρφωνα στον Κο Χρήστο (@christos77) και μετα δεν θα σε ξέπλενε ούτε ο Νιαγάρας, κακομοίρη μου. :D :D

Ευχαριστω ρε, σοβαρα τωρα (θα ποσταρω μέταλ στο νήμα για 3 συνεχόμενες φορές διακινδυνεύοντας να με αποκληρώσει ο Κος Χρήστος για να ανταποδώσω χα χα).
 
Last edited:

Μηνύματα
7.256
Reaction score
11.799
@thva Εξηγούμαι για να μη παρεξηγηθώ. Όπως τονίζω κάθε φορά που μοιράζομαι κάποια ανακάλυψή μου, κάθε άλλο παρά καλά στημένο είναι το σύστημά μου, ο δε χώρος είναι τραγικός ( τα είπαμε και τις προάλλες ). Όταν ξεκίνησα τις αναζητήσεις μου με τη τοποθέτηση των ηχείων ( φαντάσου ότι παλιά τα έστηνα "στο περίπου" και συνήθως παράλληλα προς τους πλάγιους τοίχους ), έπαιζα εντελώς στο γάμο του Καραγκιόζη. Διαβάζοντας εδώ πέρα, είπα " βρε, μπας και πρέπει να μετρήσω τις αποστάσεις, να τα έχω συμμετρικά?". Έγιναν αρκετά καλύτερα τα πράγματα. Μετά ( αν δεις και στο νήμα μου,κάτι που δεν σου προτείνω, αλλά αν έχεις μαζοχιστικές τάσεις βρε αδερφέ!! ) είπα να παίξω με ένα δοκιμαστικό cd, με ένα τρακ που έπαιζε mono σήμα εντός και εκτός φάσης. Πρέπει να έχω γράψει ίσα με τις δύο σελίδες σχετικά, πολλή πλάκα. Εν ολίγοις, όσο πιο "φλου" έπαιζε το εκτός φάσης, τόσο πιο εστιασμένο ήταν το εντός φάσης. Όπως είπε και ο Bhutia δεν είναι μόνο το κεντρικό είδωλο που μας απασχολεί, αφού δεν είναι αυτή η μοναδική πληροφορία. Αυτό που εγώ παρατήρησα όταν το πλησίασα ( δεν λέω ότι το έπιασα σε απόλυτο βαθμό ) είναι ότι οι πληροφορίες στο ίδιο πρόγραμμα, με το ίδιο ακριβώς σύστημα, αποκτούσαν άλλη οντότητα. Σαν να είχαν αποκτήσει όγκο. Ναι μεν δηλαδή άκουγα π.χ. μια φωνή στο βάθος, αλλά πριν ήταν απλά μια πληροφορία, ενώ με το πιο προσεκτικό κεντράρισμα μπορούσα να πω "εκεί τραγουδάει κάποιος".
Έκανα κι άλλες χαριτωμενιές, όπως να παρατηρώ τί συνέβαινε με την εκτός φάσης πληροφορία αφού χτυπούσε στα σημεία πρώτης ανάκλασης. Τότε ήταν η πρώτη φορά που χώνεψα ότι η σκληράδα που είχα στον ήχο μου δεν οφειλόταν στα καημένα τα καλώδια που διέθετα ( να τα χαίρονται όσοι τα αγόρασαν ), αλλά στο χώρο.
Το ωραίο είναι ότι μέχρι τότε κατηγορούσα οτιδήποτε άλλο εκτός του χώρου. Το σύστημα, τα καλώδια, τις πηγές, το εκάστοτε album. Πολλή πλάκα σου λέω!
Μετά άρχισαν οι πειραματισμοί με την ισοστάθμιση, εδώ δεν θα πω πολλά γιατί ναι μεν πλέον τη σέβομαι ( μαζί με το παθητικό τιουνάρισμα του χώρου ), αλλά δεν έχω κάνει ακόμα τη γνώση κτήμα μου.
 

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
@Astronaut Jr.

Όλα αυτα που λέμε άχουν αναλύθει άπειρες φορές και εδω και αλλού. Όγκος πληροφορίας άπλετος στο νέτ. Να διαβάζεις για μια ζωή. Ο σκοπός του αρχικού πόστ μου σε εσένα δεν είχα σκοπό εγω να πάρει τέτοιες "διαστάσεις", ούτε ανακαλύπτω εγω την Αμερική γράφοντας για αουστική.

Ο σκοπός μου ήταν πιο απλός και χιουμοριστικός :

<< Μην μου "πειράζεις" τον @kanakiani το πιο καλό παιδί >>
:D :D
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Απελπιστικά λάθος αυτό που έγραψα
Ναι.

Προφανώς η εμφανής απορρόφηση κάνει σημαντικού βαθμού απορρόφηση (κυρίως των υψηλών συχνοτήτων) της άμεσης, δημιουργώντας ένα κακό φίλτρο στην έμμεση.

Η οποιαδήποτε διαχυτικη διάταξη, βεβαίως κάνει κατά βάση scattering σε οικιακούς χώρους και όχι διάχυση, και ταυτόχρονα κάνει απορρόφηση, αλλά με μέτρο, και χωρίς σημαντικό φίλτρο.
 

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Ναι.

Προφανώς η εμφανής απορρόφηση κάνει σημαντικού βαθμού απορρόφηση (κυρίως των υψηλών συχνοτήτων) της άμεσης, δημιουργώντας ένα κακό φίλτρο στην έμμεση.

Η οποιαδήποτε διαχυτικη διάταξη, βεβαίως κάνει κατά βάση scattering σε οικιακούς χώρους και όχι διάχυση, και ταυτόχρονα κάνει απορρόφηση, αλλά με μέτρο, και χωρίς σημαντικό φίλτρο.
Σαν μπόνους χαμηλώνει και την συχνότητα στην οποία θα γίνεται η απορρόφηση (απο το όπισθεν αυτής απορροφητικό υλικό) αλλά και αυξάνει τον βαθμό της.
 

Μηνύματα
397
Reaction score
446
Θα σου πω μια ιστορία. Πριν κάτι χρόνια, με πήρε απο το χέρι ένα γνωστό μέλος στο φόρουμ και με πήγε στο σπίτι ενός φίλου του ( και γ@μώ τα παιδιά, by the way ) να ακούσω λαμπάτα ποιοτικά μηχανάκιααααα... Ο φιλος λοιπόν είχε ένα μεγάλο χώρο, με καλές αναλογίες και τη πολυτέλεια να έχει ελεύθερα τοποθετημένα τα ηχεία του, ενώ είχε διάχυση σε μπροστινό και πλάγιους τοίχους (edit: ο μπροστινός τοίχος είχε κάτι κυματοειδές, όχι δηλαδή τον γνωστό διαχύτη, ενώ δεν είχε ίχνος απορρόφησης σε κανένα τοίχο ). Ο φίλος λοιπόν ( τον οποίο αν και έχουμε χαθεί, τον πάω με χίλια γιατί κρίνω ότι είναι τέρμα ακομπλεξάριστος ), συζητώντας για τους διαχύτες μου λέει σε μια φάση να βγάλει τον ένα και μόνο διαχύτη απο τον δεξί τοίχο. Το μέλος που με πήρε απο το χέρι, είναι εδώ και διαβάζει. Αν θεωρήσει ότι λέω ψέμματα ή υπερβάλω, ας μου απαντήσει. Κατέρρευσε το σύμπαν αγαπητέ. Δεν το έχω ξανακούσει αυτό το πράγμα. Εξακολουθούσε να παίζει "καλά", αλλά όχι γ@μάτα όπως έπαιζε με τη δίαχυση. Μετά βέβαια έμαθα ότι οι συγκεκριμένοι διαχύτες ήταν ακριβοί ( πανάκριβοι θα έλεγα ).
Και ο @kanakiani πιστεύω ότι δεν τολμάει να ξηλώσει έστω και για πλάκα τη φροντίδα που έχει βάλει και να ζήσει χωρίς αυτή. Αν προσέξεις τα γραφόμενά μου, δύο πράγματα έχω βασικά στα σχέδιά μου: μεγαλύτερο χώρο και αμέσως μόλις μπω εκεί, μελέτη και φροντίδα χώρου. Μάλιστα, ήδη η σύζυγος έχει ενημερωθεί σχετικά. Α! Και τουλάχιστον δύο subs, επίσης έχει ενημερωθεί σχετικά. Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπω στο επόμενο σπίτι. :p
Τι χαρακτηριστικά είχαν οι διαχυτές ήχου στους πλάγιους τοίχους;
Υπάρχει κάποιο pdf ή κάποιο link;
 

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Τι χαρακτηριστικά είχαν οι διαχυτές ήχου στους πλάγιους τοίχους;
Υπάρχει κάποιο pdf ή κάποιο link;
Τι να πω και εγω που τώρα παρατήρησα ότι το διαχυτικό που επιλέχθηκε να αφαιρεθεί απο τόσα περιγραφέντα εκεί μέσα ....ήταν στον πιο σημαντικό πλαινό τοίχο. Πρέπει να ξαναγράφω. :D Αλλά και πάλι .....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Τέλος πάντων, το θέμα είναι βαθύ, και δεν συμμαζεύεται σε λίγες αράδες.

Αυτό που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα σε λίγες αράδες, είναι το εξής απλό πράγμα:

Εάν στη θέση ακρόασης δεν μετράτε RT60 σταθερό στο φάσμα περί το 0.3" δεν ακούτε αυτό που έχει η ηχογράφηση. 😎

Τέλος διαπραγματεύσεων. Όποιος κατάλαβε κατάλαβε, κι όποιος δε το δέχεται θέλει σεμινάρια. 🤣😂😜

Αν βάλετε ακουστικά, θα ακούσετε αυτό που εμπεριέχει η ηχογράφηση. Ε, βρείτε τις διαφορές, εκεί είναι το λάθος στο στέρεο, διότι (μη την παλεύετε) το στέρεο σε οικιακό χώρο με περιορισμούς, δε μπορεί να φτάσει τα ακουστικά, με μόνη εξαίρεση την πληρότητα αντίληψης του μπάσου (γενικά τις 2 πρώτες οκτάβες) από τις σωματικές κοιλότητες και τα σπλάχνα, αλλά και τις υπόλοιπες ανατομικές σας δομές (άμα δε νιώθεις τη μποτια στο κόκκαλο στο στομάχι και στη σπονδυλική στήλη, βρασε ρύζι).

Εάν βεβαίως σας αρέσει αυτό που ακούτε με RT60 στα 0,45 και 0,5 και 0,6 και όπου σκατα είναι, ποσώς με απασχολεί, είναι λάθος. 😜

Με γειά σας με χαρά σας και καλές ακροάσεις! ❤❤❤

Για να ακούσετε με άριστο τρόπο το RT60 του χώρου ηχογραφησης, το οποίο μπορεί και πρέπει να είναι υψηλό (άνω του 1" σε οποιοδήποτε πρόγραμμα) είναι υποχρεωτικό να έχετε περί το 0.3" στη θέση ακρόασης, και βεβαίως το αναγκαίο κενό αντηχησεων χρονικό παράθυρο, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες. Πιο σημαντικό είναι να ακούτε μουσική και να τρώτε σούσι, όπως η μαϊμού.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Τέλος πάντων, το θέμα είναι βαθύ, και δεν συμμαζεύεται σε λίγες αράδες.

Αυτό που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα σε λίγες αράδες, είναι το εξής απλό πράγμα:

Εάν στη θέση ακρόασης δεν μετράτε RT60 σταθερό στο φάσμα περί το 0.3" δεν ακούτε αυτό που έχει η ηχογράφηση. 😎

Τέλος διαπραγματεύσεων. Όποιος κατάλαβε κατάλαβε, κι όποιος δε το δέχεται θέλει σεμινάρια. 🤣😂😜

Αν βάλετε ακουστικά, θα ακούσετε αυτό που εμπεριέχει η ηχογράφηση. Ε, βρείτε τις διαφορές, εκεί είναι το λάθος στο στέρεο, διότι (μη την παλεύετε) το στέρεο σε οικιακό χώρο με περιορισμούς, δε μπορεί να φτάσει τα ακουστικά, με μόνη εξαίρεση την πληρότητα αντίληψης του μπάσου (γενικά τις 2 πρώτες οκτάβες) από τις σωματικές κοιλότητες και τα σπλάχνα, αλλά και τις υπόλοιπες ανατομικές σας δομές (άμα δε νιώθεις τη μποτια στο κόκκαλο στο στομάχι και στη σπονδυλική στήλη, βρασε ρύζι).
Εάν βεβαίως σας αρέσει αυτό που ακούτε με RT60 στα 0,45 και 0,5 και 0,6 και όπου σκατα είναι, ποσώς με απασχολεί, είναι λάθος. 😜

Ε, ναι για δικάναλο και οικιακό χώρος δεν μπορούμε να πάμε όμως μέχρι και 0.5 ?


Δεν είναι πιο σημαντικό να είναι ίδιο σε όλο το φάσμα ?[/QUOTE]
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Ε, ναι για δικάναλο και οικιακό χώρος δεν μπορούμε να πάμε όμως μέχρι και 0.5 ?
Όχι. (άμα ρωτάς εμένα δηλαδή)

Ξέρω ότι είναι ευχάριστο στην κλασική, αλλά δε παύει να είναι μια στρεβλή κατάσταση.

Βεβαίως υπάρχει μια θεωρία για το μέγεθος του δωματίου, που όσο πιο μικρό είναι θα πρέπει να πλησιάζει στο 0.2" και όσο πιο μεγάλο είναι να παίζει 0.5 έως 0.6", αλλά δεν θα συμφωνήσω προσωπικά, διότι σε μεγάλο χώρο με 0.5 και 0.6 που θα παίζει εξαιρετικά απολαυστικα κλασσική, άμα βάλω τα δικά μου της ηλεκτρονικής μουσικής που απαιτούν ακαριαιο σβήσιμο, θα βγάλω ουρά και γω, σαν γάιδαρος. 🤣😂😜
 

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Οι διαχυτικές διατάξεις διακρίνονται και από κάποιον συντελεστή απορρόφησης σε συνάρτηση με τα υλικά κατασκευής,τη σχεδίαση και τη γεωμετρία.Κατά κανόνα όμως οι αμιγείς διαχυτικές διατάξεις δεν φτάνουν την αποτελεσματικότητα στην εξουδετέρωση ηχητικής ενέργειας μέσα από μετατροπή της σε άλλες μορφές που έχουν οι αμιγείς απορροφητικές.
Σωστα αλλά εαν ήταν καμια 40 - 60 εκατσοτά βάθος .... καλύτερα απο απορρόφηση. Δεν θα χάναμε και ενέργεια. Αλλα αυτα δεν γίνονται.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Δεν είναι πιο σημαντικό να είναι ίδιο σε όλο το φάσμα ?
Ναι.
Είναι.
Αυτή είναι η βασική αρχή.
Κάθε ανομοιογένεια του RT60 στο φάσμα, ισούται με εγγυημένη τονική αλλοίωση, η οποία ή δεν διορθώνεται με κανένα τρόπο, ή καμουφλάρεται με κακό τρόπο, επηρεάζοντας αρνητικά την κρουστική.

Χίλιες φορές θα προτιμούσα σταθερό RT60 σε όλο το φάσμα στο 0.55" πάρα αυτή την κλασσική πτωτική απεικόνιση ελληνικών σπιτιών που ξεκινάει στα χαμηλομεσαία από 0,6 και στο άνω άκρο πέφτει στο 0.2 και πιο κάτω με μπουχαρες, ενώ ενδιάμεσα γίνεται της πτανας το σιδηρουν.
 

Μηνύματα
12.374
Reaction score
14.583
Ναι.
Είναι.
Αυτή είναι η βασική αρχή.
Κάθε ανομοιογένεια του RT60 στο φάσμα, ισούται με εγγυημένη τονική αλλοίωση, η οποία ή δεν διορθώνεται με κανένα τρόπο, ή καμουφλάρεται με κακό τρόπο.
Κάθε είδους απορρόφηση που επιτυγχάνεις αφορά και μια στάθμη db που έχεις επιλέξει ότι θα ακούς. Ας πούμε π.χ 95 db στη θεση ακρόασης (τόσα χρήματα είχαμε και τόσο χώρο διαθέσιμο και τόσο κάναμε χα χα).

Εμεπιρικά πόσο θα έλεγες είναι το παραθυρό προς τα πάνω αλλά κυρίως και πρός τα κάτω των 95 αυτών db που μπορούμε να ακούσουμε κάπως ικανοποιητικά ? (το παράθυρο δηλαδή που μας δίνει το ήδη treatmnet που έχουμε κάνει χωρίς να το αυξήσουμε). Άσε απέξω τα ψιλά που λές παραπάνω. χα χα
 





Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.184
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top