Ποδήλατο







bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.035
Reaction score
41.300
Βγάλαν τα σαπάκια από το πατάρι για να μας πείσουν ότι τα σημερινά πανάκριβα ποδήλατα είναι καλύτερα...


 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.035
Reaction score
41.300
Θυμάστε που λέγαμε για το bike fit-Κάντο μόνο σου?
Ας το ξανά πιάσουμε το θέμα, στη κούρσα ξέρω να βάλω όλα τα εξαρτήματα εκεί που πρέπει, εφόσον το νούμερο του πλαισίου είναι σωστό. Στο mtb τα βρήκα λίγο μπαστούνια λόγο της ακραίας γεωμετρίας του σκελετού, με πήρε πάρα πολύ καιρό ώστε να νιώσω τι πρέπει να γίνει, ακούγοντας πάντα το σώμα.
Αρχικά εφόσον πήγα σε 170mm βραχίονα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο offset του παλουκόσελου, από 10mm οπισθοδρόμιση πέρασα στα 20mm. Αφού λοιπόν έσιαξα τη σωστή γωνία του ποδιού, πήγα 1cm πίσω το βάρος του σώματος. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αποφορτιστεί επιπλέον το μπροστά μέρος του ποδηλάτου, δοκιμές στο δρόμο και μετά από καιρό ήταν ξεκάθαρο πως έπρεπε να προφορτισω το τιμόνι με το βάρος μου, για καλύτερο έλεγχο. Αρχικά αφαίρεσα έναν αποστάτη από το stem, ωπ!! καλύτερα τα πράματα. Μετά όμως από συνεχιζόμενες δοκιμές είχα μούδιασμα στα χέρια, χωρίς να σφίγγω το τιμόνι, ένδειξη ότι είμαι σε λάθος θέση. Τι κάνουμε τώρα?
Κόντρα στα κοντά stem που θέλει η τάση, άρχισα να σκέφτομαι το λίγο μεγαλύτερο λαιμό σε συνδυασμό με τις πχιο επιθετικές μοίρες. Έτσι παράγγειλα ένα λαιμό 80mm από 70mm και 9° από 6°. Γίνεται η αντικατάσταση στο λαιμό και ξανά ωπ!!
Άπλωσα και ένιωσα άνεση, τέλος η κούραση στα χέρια και καλύτερη αίσθηση από το μπροστά μέρος και καλύτερος χειρισμός του τιμονιού. Λέω εδώ ήμαστε, πολύωρες δοκιμές και κάτι πάλι δεν με άρεσε, δεν με άρεσε η μεγάλη γωνία στα χέρια από το 740mm τιμόνι και κάτι με τη γωνία του backsweep. Η θεωρία θέλει τα μεγάλα τιμόνια να έχουν μικρό λαιμό, τσιμπάω έναν σωληνοκόφτη και κονταίνω το μαμά τιμόνι στα 720mm. Δοκιμή, πχιο φυσική γωνία στα χέρια και επιτέλους εντός αστικού ιστού δεν χτυπάω σε καθρέφτες αυτοκινήτων :biggrin:
Όμως και πάλι σε βάθος δοκιμών κάτι δεν ήταν εκεί που πρέπει, ξανά μανά έρευνα, ψάξιμο, διάφορες πληροφορίες από το νετ και φίλτρα σε αυτές. Καταλήγω πως η κόπωση που νιώθω στους καρπούς και στις παλάμες ίσως να οφείλονται στα μαμά grip, πολύ σκληρά, χωρίς ντίπ αφρώδες υλικό. Παραγγελία grip σιλικόνης εργονομικά, ωπ! λίγο καλύτερα τα πράματα, αλλά και πάλι κάτι δεν με αρέσει.
Κάτι με το χειρισμό του τιμονιού και με το πόνο σε καρπούς και παλάμες. Λέω κάτι γίνεται με το backsweep στα άκρα του τιμονιού, ίσως και με τη ανύψωση στα άκρα.
Δώσε πάλι ψάξιμο και έρευνα όσο οι δοκιμές συνεχίζονται.
Καταλήγω σε αντικατάσταση του τιμονιού σε 720mm από 740mm (αρχικά) σε 5mm rise με 8° backsweep από 9°, δλδ εν'ολίγης ακόμα πχιο επιθετική θέση πάνω στο σκελετό μεταφέροντας επιπλέον βάρος στο τιμόνι και μικραινοντας τη γωνιά στα άκρα του τιμονιού για να αποφορτίσω τους καρπούς σε πχιο φυσική θέση.
Να τονίσω κάπου εδώ ότι η κάθε αλλαγή ρύθμισης ή η αντικατάσταση εξαρτήματος είχε δραματική αλλαγή στη θέση αλλά και στο χειρισμό όλου του ποδηλάτου. Γενικά τα ποδήλατα έρχονται με αναπαυτικές ρυθμίσεις και εξαρτήματα που τοποθετούν τον αναβάτη σε όρθια θέση, αυτό μου ήταν γνωστό, με μπέρδεψε όμως η γεωμετρία στο σκελετό, ήταν κάτι πολύ καινούριο σε εμένα και απαιτούσε πληροφορίες που μου ήταν παντελώς άγνωστες.
Ύστερα πάλι ο θκόσμ σωματότυπος έχει μεγάλα τα πάν άκρα και μικρότερα τα κάτ, άρα πήγα 1 cm πίσω, 2,5cm μπροστά με πχιο ανοιχτές γωνίες στα μεγάλα χέρια μου, και με επιθετικές μοίρες από το λαιμό. Πλέον είναι όλα εκεί που πρέπει, έλεγχος, καμία απώλεια της δύναμης που μπαίνει στα πεντάλ με ωραία αίσθηση σε όλα τα παραπάν. Δεν ήταν καθόλου εύκολο αυτή τη φορά, είχε όμως μεγάλο ενδιαφέρον η ενασχόληση παράλληλα με όλη τη καθημερινή ρουτίνα. Σχεδόν το απόλαυσα, άρα καταλήγουμε για ακόμη μια φορά "άκου το σώμα σου" αυτό ξέρει καλύτερα για σένα ;)
 
Last edited:


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.035
Reaction score
41.300
Φημίζομαι για τη υπομονή, γενικά δίνω πολύ χρόνο σε αυτά τα πράματα Γιώργη , σε αντίθεση με κάποιους που πάνε σε ένα επαγγελματία και περιμένουν μέσα σε ελάχιστο χρόνο θα τους κουμπώσει απόλυτα.
Δεν υπάρχει απόλυτο αν δεν ασχοληθείς μαναχός, ο κάθε σωματότυπος είναι μοναδικός.
Υπάρχει βέβαια και το περίπου, μια χαρά ποδήλατο θα κάνεις και στο περίπου,στο περίπου όμως δεν έχει ενδιαφέρον.
 

Μηνύματα
1.247
Reaction score
2.189
@pankrok Κάποτε είχα δωρίσει σε κάποιον στο thread μια τρόμπα που ήταν διπλής δράσης: high pressure για λάστιχα road bikes από τη μία και CO2 pump από την άλλη. Στη βάση της είχε και θέσεις για να βιδώνεις δύο (2) αμπούλες. Βολικότατη για μεταφορά στον σκελετό του ποδηλάτου. Δυστυχώς, δεν θυμάμαι εταιρία.

Εάν αυτός που την πήρε διαβάσει το post, ας γράψει την εταιρία κατασκευής.

Edit 1: Η εταιρία ήταν η Topeak. Δεν θυμάμαι μοντέλο.
Edit 2: Το μοντέλο που αναφέρομαι καταργήθηκε.
Σε εμένα την χάρισες αλλά δεν την χρησιμοποίησα... θα την χαρίσω με την σειρά μου στον κροκ που ψάχνει τρόμπα (να σε δω ρε κιορατά σε κανέναν αγώνα στην άκρη να τρομπάρεις την έβαψες...)
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.035
Reaction score
41.300
Άκου τι λέει, στον Αθανάσιο Διάκο έχουν εκτός από όχημα υποστήριξης, μηχανικό, φυσικοθαραπευτή, μσσατζού, κουρίτσια για χαλάρωση, ελικόπτερο μεταφοράς σε περίπτωση τραυματισμού και του πουλιού το γάλα!!
Καλά ρε Σάκη, δεν τον ενημέρωσες? :roflmao:
 




wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.864
Reaction score
20.350
Φημίζομαι για τη υπομονή, γενικά δίνω πολύ χρόνο σε αυτά τα πράματα Γιώργη , σε αντίθεση με κάποιους που πάνε σε ένα επαγγελματία και περιμένουν μέσα σε ελάχιστο χρόνο θα τους κουμπώσει απόλυτα.
Επειδή είμαι (ίσως) ο μόνος που κάνει συχνά πυκνά αναφορά σε bike fitting από επαγγελματίες με τη χρήση software, δεν θέλω να νομίσω ότι το πιο πάνω είναι μια κεκαλυμμένη μπηχτή. Αν μη τι άλλο, οι 2-3 ώρες που χρειάστηκε ο ποδηλατάς για να μου κάνει bike fit, δεν θεωρείται ελάχιστος χρόνος.

Στο κάτω κάτω, ο καθένας κάνει τις επιλογές του, αναλόγως των συνθηκών και των καταστάσεων (π.χ. οικονομικών, χρονικών κτλ) που αντιμετωπίζει στη ζωή του.

Δεν υπάρχει απόλυτο αν δεν ασχοληθείς μαναχός, ο κάθε σωματότυπος είναι μοναδικός.
Το "απόλυτο" για σένα είναι διαφορετικό από το "απόλυτο" για κάποιον άλλον. Για μένα, όλα έχουν να κάνουν με:

1) το τι ζητάει ο καθένας μας από το ποδήλατο;
2) πόσους ή ποιους συμβιβασμούς είναι έτοιμος ή θέλει να κάνει κάποιος;
3) πόση βελτίωση θα υλοποιηθεί και θα γίνει αντιληπτή; (αναλόγως των απαντήσεων στις προηγηθείσες ερωτήσεις.)

Υπάρχει βέβαια και το περίπου, μια χαρά ποδήλατο θα κάνεις και στο περίπου,στο περίπου όμως δεν έχει ενδιαφέρον.
Το εάν έχει ενδιαφέρον στο "περίπου" ή όχι, για μένα, είναι συνδυαστικό αποτέλεσμα στις απαντήσεις των πιο πάνω ερωτήσεων.


@pankrok Θα "τσιμπήσεις" πρώην δική τρόμπα από τον Σάκη! Αυτή η αποθήκη μου σε "βολεύει" και δια αντιπροσώπου! :roflmao:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.035
Reaction score
41.300
Γιώργο τα έχουμε ξανά πει όλα αυτά, εξέφρασα απλά τη εμπειρία μου σε αυτού του είδους τα ποδήλατα. Για μένα άμα είσαι στραβάδι το bike fit σε ένα ποδηλαταδικο σίγουρα θα βοηθήσει. Αν όμως ξέρεις τι ζητάς και έχεις ασχοληθεί στο παρελθόν, το κάνς μαναχός. Δεν νομίζω προσωπικά να καταφέρει να με κουμπώσει καλύτερα ένας επαγγελματίας.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.864
Reaction score
20.350
Δεν είμαι στραβάδι. Ξέρω τι θέλω. Δεν έχω το χρόνο να το κάνω. Δεν έχω τα χρήματα να το κάνω. Εμπιστεύομαι επαγγελματίες εγνωσμένης αξίας. :smile:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.035
Reaction score
41.300
Καλέ δεν εννοούσα εσένα, γενικά αναφέρθηκα.
Θα σε πω ένα παράδειγμα αφού είσαι τετχοιος λοιπόν, μιας και είμαστε σε σάιτ τεχνολογίας.
Ξερω κόσμο που έχει δώσει ένα σκασμό παράδες για ήχο και είναι όλα μαζί, έχω δει όλα τα ηχεία παρέα, και οι δορυφόροι μπροστά μαζί με τα main ηχεία.
Τους λες δεν είναι σωστό, σε λένε μια χαρά παίζει, ευτυχισμένοι άνθρωποι!!

Κάπως έτσι είναι και με το ποδήλατο, έχω δει κόσμο να κάθεται τελείως λάθος πάνω στο ποδήλατο, να έχουν ξοδέψει ένα σκασμό παράδες και αφού ο ποδηλατάς τους τα έβαλε εκεί, αυτοί συνήθισαν να πεταλάν με αυτά τα δεδομένα. Ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει αν κάτι είναι λάθος ρυθμισμένο.
Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στις ρυθμίσεις, άλλωστε μη ξεχνάς ότι ανάλογα τη φυσική κατάσταση που βρίσκετε κάποιος, πάνε αναλόγως και οι ρυθμίσεις.
Όπως έναν αρχάριο δεν τον τοποθετήσεις σε επιθετική στάση, έτσι και έναν αποδοτικό αναβάτη δεν θα τον έβαζες ποτέ σε όρθια και άνετη στάση πάνω στο πλαίσιο.
Όπως λέν και στο χωριόμ "κατά το γουμάρ και το σαμάρ" :biggrin:
Δεν ξέρω άμα με καταλαβαίντς...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.306
Μηνύματα
2.858.039
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top