Γυρίζοντας σελίδα...immersive.

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.288
Γιατί συσχετίζεις την ένταση που μπορείς να σηκώσεις (είτε δικάναλο, είτε πολυκάναλο) με την φροντίδα ενός χώρου ;

Δεν χάνεται ενέργεια με την παθητική φροντίδα, το αντίθετο. Χάνεται απο κεί που δεν πρέπει να υπάρχει και γεμιζει εκεί που έπρεπε να υπάρχει.
Η απορροφηση, απορροφα ενεργεια. Η διαχυση οχι αλλα οι αντανακλασεις δεν θα προσθετουν room gain αφου η ανακλαση θα φτανει στα αυτια μας εξασθενημενη και με καθυστερηση οποτε σαν αποτελεσμα θα υπαρχει μειωμενη ενταση.

Το οποιο γεμισμα, επιτυγχανεται με τον ελεγχο των ακυρωσεων λογω απορροφησης οποτε απορροφηση=μειωση ενεργειας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.179
Reaction score
143.688
Η διαχυση οχι
Υπάρχει μείωση ενέργειας σε κάθε ανάκλαση.

Καμία ανάκλαση δεν είναι 100% ανάκλαση, πάντα υπάρχει ποσότητα ακουστικής ισχύος που θα εισέλθει στο υλικό της ανακλαστικής επιφάνειας, όπου θα απορροφηθεί αναλόγως με την ικανότητα απορρόφησης αυτού.

Οι διαχυτικες διατάξεις με πολλαπλές αντανακλάσεις, επιφέρουν σημαντική μείωση ισχύος στην διαχεόμενη ενέργεια, για 2 λόγους:

1. Λόγω της αύξησης της διανυομενης απόστασης

2. Λόγω της απορρόφησης από τα υλικά διάχυσης.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.039
Reaction score
59.983
Χάνεται παντού ενέργεια είναι μοιραίο αυτό. Ακόμα και να μην έχεις πουθενά εμφανή απορρόφηση, που στους περισσότερους χώρους θα χρειαστεί τουλάχιστον στα early αν είναι πολύ κοντά στο ηχείο να έχεις εμφανή απορρόφηση πάλι θα χάνεις ενέργεια. Τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για απορρόφηση είναι broadband και κόβουν από μεγάλο φάσμα. Επίσης έτσι κι αλλιώς για να είσαι by the book πρέπει να ρίξεις το rt και όσο πιο μικρός ο χώρος τόσο πιο πολύ πρέπει να πέσει. Ειδικά σε πολυκάναλο πάλι για να είσαι by the book θες απορρόφηση και όχι διάχυση. Υπάρχει μια ιδανική αναλογία άμεσης με έμμεση αλλά είναι πολύ πιο χαμηλά από όσο είναι σε ένα χώρο αφροντιστο, επομένως χάνεις ενέργεια. Γενικά το πιο δύσκολο πράγμα στο χόμπυ μας είναι οι εντάσεις. Όσο μεγαλώνουν οι αποστάσεις γίνεται ακόμα πιο δύσκολο. Πλέον υπάρχουν πολλά ηχεία σε νορμάλ τιμές με πολύ καλό σπινοραμα. Η απόσταση και η μέγιστη ένταση είναι που θα εκτινάξουν το μπάτζετ.
Παραβλέπεται η περίπτωση να υπήρχαν εγκαστημένοι διαχυτές μπροστά από τα απορροφητικά πάνελ.

Κύριος παράγοντας για την απώλεια ενέργειας κατά την εγκατάσταση σε τυπικούς οικιακούς χώρους θα ήταν η ισοστάθμιση σε εκτεταμένες ζώνες του φάσματος που θα επηρέαζε τη γενική ωφέλιμη στάθμη.

Είναι όμως απαραίτητο να μη μπερδευόμαστε σε θεμελιώδεις παράγοντες...Οι μικρότερων διαστάσεων χώροι από την εγγενή τους ακουστική συμπεριφορά - δηλαδή χωρίς την παραμικρή εφαρμογή ακουστικών φροντίδων , διαχείριση χαμηλών με πολλαπλά sub ή τυπικής επίπλωσης/διακόσμησης - διακρίνονται από χαμηλότερους χρόνους RT σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες σε σχέση με τους μεγαλύτερους ενώ στις χαμηλές οκτάβες χονδρικά κάτω των 300 Hz τείνουν να έχουν όχι μόνο υψηλότερους αλλά και με εντονότερες μεταπτώσεις κάτω από τη ζώνη Schroeder εξαιτίας χαμηλότερης πυκνότητας σε συνιστώσες ιδιορρυθμών.

Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι σε χώρους μικρότερων διαστάσεων θα ήταν ευκολότερη η προσαρμογή του RT προς ενδεδειγμένες τιμές σε μεσαίες και υψηλές αλλά δυσχερέστερη σε χαμηλές οκτάβες.
 

Μηνύματα
3.944
Reaction score
6.235
Παραβλέπεται η περίπτωση να υπήρχαν εγκαστημένοι διαχυτές μπροστά από τα απορροφητικά πάνελ.

Κύριος παράγοντας για την απώλεια ενέργειας κατά την εγκατάσταση σε τυπικούς οικιακούς χώρους θα ήταν η ισοστάθμιση σε εκτεταμένες ζώνες του φάσματος που θα επηρέαζε τη γενική ωφέλιμη στάθμη.

Είναι όμως απαραίτητο να μη μπερδευόμαστε σε θεμελιώδεις παράγοντες...Οι μικρότερων διαστάσεων χώροι από την εγγενή τους ακουστική συμπεριφορά - δηλαδή χωρίς την παραμικρή εφαρμογή ακουστικών φροντίδων , διαχείριση χαμηλών με πολλαπλά sub ή τυπικής επίπλωσης/διακόσμησης - διακρίνονται από χαμηλότερους χρόνους RT σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες σε σχέση με τους μεγαλύτερους ενώ στις χαμηλές οκτάβες χονδρικά κάτω των 300 Hz τείνουν να έχουν όχι μόνο υψηλότερους αλλά και με εντονότερες μεταπτώσεις κάτω από τη ζώνη Schroeder εξαιτίας χαμηλότερης πυκνότητας σε συνιστώσες ιδιορρυθμών.

Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι σε χώρους μικρότερων διαστάσεων θα ήταν ευκολότερη η προσαρμογή του RT προς ενδεδειγμένες τιμές σε μεσαίες και υψηλές αλλά δυσχερέστερη σε χαμηλές οκτάβες.
Απάντησε ο Κώστας από πάνω ακριβώς γιατί ακόμα και με την διάχυση χάνεται ένταση. Ακόμα και ξύλινους διαχυτες να βάλεις μπροστά από την απορρόφηση που στα early μάλλον δεν θα δουλέψει σωστά: Ειδικά αν η απόσταση είναι μικρότερη των 5ms το οποίο είναι αν δεν κάνω λάθος είναι 1.6 μέτρα περίπου το σωστό είναι να μπει απορρόφηση στα early. Για να γίνει κατανοητό το 1.6 Μ από κάθε ηχείο και με απόσταση μεταξύ των ηχείων ένα τυπικό 2.5 μέτρα μιλάμε για ένα χώρο με πλάτος 6 μέτρα περίπου (υπολογίζοντας και το πλάτος του ηχείου) για να έχει νόημα η διάχυση στα early που και πάλι δεν είναι σίγουρα καλύτερη. Πίσω από τα ηχεία πάλι θέλει απορρόφηση αν δεν μπορείς να δώσεις σωστή απόσταση που πάλι είναι δύσκολο.
Ο λόγος που ανέφερα τους μικρούς χώρους δεν είναι διότι έχουν από μόνοι τους μικρότερο rt πάνω από την ζώνη Schroeder αλλά γιατί για να είσαι by the book πρέπει να κρατήσεις πολύ χαμηλά το rt. Πολύ πιο χαμηλά από ότι νομίζουν οι περισσότεροι.Η jbl στο cinema manual έχει αυτό το σχεδιάγραμμα.
images (1).jpeg
 

Μηνύματα
1.829
Reaction score
2.288
Υπάρχει μείωση ενέργειας σε κάθε ανάκλαση.

Καμία ανάκλαση δεν είναι 100% ανάκλαση, πάντα υπάρχει ποσότητα ακουστικής ισχύος που θα εισέλθει στο υλικό της ανακλαστικής επιφάνειας, όπου θα απορροφηθεί αναλόγως με την ικανότητα απορρόφησης αυτού.

Οι διαχυτικες διατάξεις με πολλαπλές αντανακλάσεις, επιφέρουν σημαντική μείωση ισχύος στην διαχεόμενη ενέργεια, για 2 λόγους:

1. Λόγω της αύξησης της διανυομενης απόστασης

2. Λόγω της απορρόφησης από τα υλικά διάχυσης.
Ναι εχεις δικιο. Βασικα ξεκινησα την φραση με το οχι (το οποιο φυσικα δεν ειναι σωστο μια που οντως υπαρχει ενα ποσοστο απορροφησης ετσι κι αλλιως. Θα ηταν σωστοτερο να εγραφα οχι τοσο) αλλα συνεχισα την προταση εξηγωντας πως σαν τελικο αποτελεσμα εχουμε μειωμενη ενταση λογω εξασθενησης (απο την αυξημενη αποσταση), και καθυστερησης (σε αντιθεση με τις πρωιμες ανακλασεις που προσθετουν gain). Ομως οπως πολυ σωστα προσθεσες υπαρχει και το ποσοστο απορροφησης της οποιας ανακλαστικης επιφανειας το οποιο εκεινη τη στιγμη δεν το σκεφτηκα (δεν εχω ετοιμο scipt, ολα ανασυρρονται απο μνημης)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.039
Reaction score
59.983
Απάντησε ο Κώστας από πάνω ακριβώς γιατί ακόμα και με την διάχυση χάνεται ένταση. Ακόμα και ξύλινους διαχυτες να βάλεις μπροστά από την απορρόφηση που στα early μάλλον δεν θα δουλέψει σωστά: Ειδικά αν η απόσταση είναι μικρότερη των 5ms το οποίο είναι αν δεν κάνω λάθος είναι 1.6 μέτρα περίπου το σωστό είναι να μπει απορρόφηση στα early. Για να γίνει κατανοητό το 1.6 Μ από κάθε ηχείο και με απόσταση μεταξύ των ηχείων ένα τυπικό 2.5 μέτρα μιλάμε για ένα χώρο με πλάτος 6 μέτρα περίπου (υπολογίζοντας και το πλάτος του ηχείου) για να έχει νόημα η διάχυση στα early που και πάλι δεν είναι σίγουρα καλύτερη. Πίσω από τα ηχεία πάλι θέλει απορρόφηση αν δεν μπορείς να δώσεις σωστή απόσταση που πάλι είναι δύσκολο.
Ο λόγος που ανέφερα τους μικρούς χώρους δεν είναι διότι έχουν από μόνοι τους μικρότερο rt πάνω από την ζώνη Schroeder αλλά γιατί για να είσαι by the book πρέπει να κρατήσεις πολύ χαμηλά το rt. Πολύ πιο χαμηλά από ότι νομίζουν οι περισσότεροι.Η jbl στο cinema manual έχει αυτό το σχεδιάγραμμα.
View attachment 282226
Αναμένω να μου επιδείξεις με στοιχεία πόσο μεγαλύτερη απώλεια σε δυναμικό περιθώριο θα υφίσταται σε τυπικό οικιακό χώρο από τις απορροφητικές διατάξεις σε θέσεις πρώτων ανακλάσεων συγκρινόμενη προς την ισοστάθμιση με υψηλές τιμές gain σε εκτεταμένες ζώνες του φάσματος...
 

Μηνύματα
3.944
Reaction score
6.235
Δεν μπήκα σε τέτοια σύγκριση από την αρχή και για αυτό δεν αναφέρθηκα καν στην ισοστάθμιση. Απλά ξεκαθάρισα τι εννοούσα για τους μικρούς χώρους. Σίγουρα η ισοστάθμιση μπορεί να σακατεψει εντελώς το τελικό μέγιστο headroom το οποίο σε συνδυασμό με την απορρόφηση κάνει ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Ένα ηχείο σε αφροντιστο χώρο και χωρίς ισοστάθμιση που μπορεί να φανεί ότι παίζει δυνατά και να ενθουσιαστεί κάποιος, μόλις μπει σε ένα φροντισμένο χώρο μπορεί να τελειώνει από διαδρομές πολύ νωρίτερα από ότι θα περίμενε ο αγοραστής.
 

Μηνύματα
19.092
Reaction score
23.036
1.6 Μ από κάθε ηχείο
Ε, εντάξει αυτό είναι πήγαινε - έλα, μην απογοητεύουμε κόσμο χα χα. Το μίσο αυτού καλά είναι δηλαδή ελάχιστο 85 -90 εκ. απο τον πλαινό. Μεγαλύτερο καλύτερα,
 

Μηνύματα
5.439
Reaction score
6.596
Aυτο που λεει ο Thva ειναι οτι δεν πρεπει να μπερδευουμε την ωφελιμη απο την περιττη...
Και εν τελη αυτο που νομιζουμε οτι χανεται δεν ειναι τιποτε περισσοτερο απο την περιττη εαν γινει σωστη υλοποιηση...και δεν μπορω παρα να συμφωνησω μαζι του...
Να επισημανω οτι σε ευραιου φασματος ακομη και σε απολυτα γραμμικη απορροφηση που δεν ειναι και ετσι αλλα υποθετικα για να αποφυγουμε μεταβλητες ολα γινονται επιτης %
Αρα οι κορυφες θα μειωθουν σε μεγαλυτερο βαθμο απο ομορες χαμηλοτερου πλατους λογω ποστοστωσης...οπως και θα γεμισουν αντιθετου φασης τρυπες ...(fr/resp)
Ο βαθμος μειωσης σε επιπεδο ενεργειας των μην επιθυμητων ειναι ελαχιστοτατος σε καθε πεδιο (αποκρισης ,χρονου) οταν υλοποιηθει σωστα...
Ειναι λαθος ας πουμε να μπουν διαχυτες ξυλου ενω ειναι προτιμοτερο να μπουν epdm οταν ζητουμενο ειναι η απορροφηση σε μεσοχαμηλες...και το αντιθετο...
Ειναι λαθος να γινει εκτεταμενη χρηση εμφανους απορροφησης με στοχο τις χαμηλες συχνοτητες κοκ...
Ο συνδιασμος,συντονισμενων,ευραιουφασματος , διαχυσης και ισοσταθμισης δε θα στερησει τιποτε απο αυτο που πρεπει να εξαφανιστει...
Εαν εκλαμβανουμε τη βαβουρα σαν ενεργεια παει χαθηκαμε!
 

Μηνύματα
19.092
Reaction score
23.036
Αν πιάσουμε το θέμα απώλειας ενέργειας στον χώρο θα χαθούμε στην μετάφραση.
:biggrin:
View attachment 282208
Η "ενέργεια" πρέπει να διατηρηθεί αλλά πρέπει να ελεγχθεί. Εάν δεν μπορεί να ελεγχθεί καλύτερα να διαφύγει. Εάν είναι να μπορεί ελεγχθεί απορροφάται αυτή που πρέπει να απορροφηθεί για να συμπληρώσει περιοχές που αυτή που δεν έχει απορροφηθεί οδηγεί σε μείωση ενέργειας αλλού. ¨Αρα δεν έχουμε στην ουσία εξαφάνιση της απλώς μεταφοράς της και εξισορρόπησης της εντός ενός συγκεκριμένου χώρου. Καλή τύχη να σου λέιψει ενέργεια στα χαμηλά. χα χα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.179
Reaction score
143.688
Αναμένω να μου επιδείξεις με στοιχεία πόσο μεγαλύτερη απώλεια σε δυναμικό περιθώριο θα υφίσταται σε τυπικό οικιακό χώρο από τις απορροφητικές διατάξεις σε θέσεις πρώτων ανακλάσεων συγκρινόμενη προς την ισοστάθμιση με υψηλές τιμές gain σε εκτεταμένες ζώνες του φάσματος...
Δεν θυμάμαι να έχω δει μετρητικά δεδομένα για έκαστο, αλλά είναι δεδομένο πως το sinad του συστήματος μειώνεται κατά το εύρος της εφαρμοζόμενης dsp διόρθωσης, εκτιμώ τυπικά περί τα 10 dB, ενώ η μείωση της ενέργειας της έμμεσης λόγω συνδυασμού "απορρόφησης διάχυσης σκέδασης" εκτιμώ πως είναι τυπικά περί τα 5 dB, αλλά προσοχή, αυτό δεν σχετίζεται με το sinad.

Σαφώς ένα ζεύγος ηχείων σε χώρο χωρίς περιποίηση, "φωνάζει" περισσότερο, αυτό αποτελεί κοινή γνώση.

Είναι όπως ακούς δυνατά τη φωνή σου σε ένα άδειο δωμάτιο, λόγω της μεγάλης ενέργειας της έμμεσης, των ανακλασεων.

Αυτό όμως, είναι απλή βαβούρα, καθυστερημένη σε σχέση με την κρουστική.

Η διαφορά δηλαδή, είναι ότι η περιποίηση χώρου δεν μειώνει καθόλου το sinad του συστήματος, διότι δεν μειώνει καθόλου τις κορυφές της κρουστικης ισχύος παρά μόνο την ισχύ της στεντι στεϊτ.

Οι δε κορυφές, ποτέ δεν μας ενοχλούν ως στιγμιαίες υψηλές στάθμες, ενώ αντιθέτως μας ενοχλεί η παρατεταμένη υψηλή στάθμη της steady state ιδίως στις μεσαίες συχνότητες.

Γι'αυτό σε ένα περιποιημένο χώρο, μπορούμε να ακούμε σε ιδιαίτερα υψηλές στάθμες (μετρήσιμες κορυφές) χωρίς ενόχληση, ενώ σε έναν απεριποιητο χώρο μας ενοχλούν πολύ χαμηλότερες στάθμες, τις οποίες αντιλαμβανόμαστε ως ενοχλητικά υψηλές.

Άρα, ο στόχος είναι πάντα περιποίηση χώρου, με χαμηλό μετρήσιμο RT, ώστε με χρήση δορυφόρων με σοβαρό σπινοραμα και σωστά τοποθετημένων, να χρειάζεται το μίνιμουμ εύρος διόρθωσης μέσω DSP, ώστε να παραμείνει το μέγιστο δυνατό εύρος χρήσιμου sinad, όχι τίποτε άλλο, αλλά για να μας φτάνει το max spl του σεταπ.

Διότι, σε αυτήν την περίπτωση, οι ανάγκες για πολύ υψηλά max spl από τους δορυφόρους γιγαντώνονται, αφού δεν είναι ενοχλητικές οι στιγμιαίες κορυφές, και δεν νιώθουμε ως υψηλή τη στάθμη ακρόασης ακόμα κι όταν οι δορυφόροι φτάσουν στα όριά τους, και μετράμε πολύ υψηλές στάθμες κορυφής.

Οι άνθρωποι που δείχνουν να μη θέλουν υψηλές δυνατότητες spl από τα ηχεία τους, πχ να αρκούνται σε ένα ζευγάρι ηχεία με 7-αρι μιντγουφερ, δείχνουν εμμέσως πλην σαφώς την ανεπάρκεια περιποίησης του χώρου τους.


ΥΓ. Ως κρουστική νοείται η στιγμιαία στάθμη στο χρονικό παράθυρο έλλειψης ανακλασεων του χώρου, δηλαδή στο κενό ανακλασεων που ακούς μόνο την άμεση από το μεγάφωνο, ενώ ως στεντι στεϊτ η προστιθέμενη στάθμη άμεσης και έμμεσης, δηλαδή όπου ακούς την ίδια συχνότητα να βγαίνει τόσο από το μεγάφωνο όσο και από το χώρο, τις ανακλάσεις, και εκεί αρχίζει να υπεισέρχεται η έννοια της συμφασικης ή όχι ισχύος αυτών των δύο ειδών ακουστικής ενέργειας. Στην συμφασικη έχουμε τονώσεις (πχ ενίσχυση στους 40 κύκλους από στάσιμα από τα τοιχωματικά όρια) ενώ στην περίπτωση αντίθετης φάσης της έμμεσης, έχουμε ακυρώσεις, όπου πχ βλέπουμε μια κοιλιά έως χαράδρα στο γράφημα απόκρισης, που δεν στρώνει με κανένα eq, διότι όση ενέργεια και να ρίξεις στο μεγάφωνο, άλλη τόση πάει στο ντουβαρι και ακυρώνει την ενέργεια του μεγαφώνου, δηλαδή είναι άπατο βαρέλι.
 
Last edited:

Μηνύματα
19.092
Reaction score
23.036
Aυτο που λεει ο Thva ειναι οτι δεν πρεπει να μπερδευουμε την ωφελιμη απο την περιττη...
Και εν τελη αυτο που νομιζουμε οτι χανεται δεν ειναι τιποτε περισσοτερο απο την περιττη εαν γινει σωστη υλοποιηση...και δεν μπορω παρα να συμφωνησω μαζι του...
Να επισημανω οτι σε ευραιου φασματος ακομη και σε απολυτα γραμμικη απορροφηση που δεν ειναι και ετσι αλλα υποθετικα για να αποφυγουμε μεταβλητες ολα γινονται επιτης %
Αρα οι κορυφες θα μειωθουν σε μεγαλυτερο βαθμο απο ομορες χαμηλοτερου πλατους λογω ποστοστωσης...οπως και θα γεμισουν αντιθετου φασης τρυπες ...(fr/resp)
Ο βαθμος μειωσης σε επιπεδο ενεργειας των μην επιθυμητων ειναι ελαχιστοτατος σε καθε πεδιο (αποκρισης ,χρονου) οταν υλοποιηθει σωστα...
Ειναι λαθος ας πουμε να μπουν διαχυτες ξυλου ενω ειναι προτιμοτερο να μπουν epdm οταν ζητουμενο ειναι η απορροφηση σε μεσοχαμηλες...και το αντιθετο...
Ειναι λαθος να γινει εκτεταμενη χρηση εμφανους απορροφησης με στοχο τις χαμηλες συχνοτητες κοκ...
Ο συνδιασμος,συντονισμενων,ευραιουφασματος , διαχυσης και ισοσταθμισης δε θα στερησει τιποτε απο αυτο που πρεπει να εξαφανιστει...
Εαν εκλαμβανουμε τη βαβουρα σαν ενεργεια παει χαθηκαμε!
Ε, τζάμπα σε έχω εγώ νομίζεις απο τους πρώτους που έκανα follow μόλις διάβασα 2-3 πόστ σου, όταν πρωτομπήκα στο σαίτ, κατάλαβα ποιόν πρέπει να ακολουθώ, εάν και τα ήξερα απο τότε τα βασικά. 😀 😀

Δεν είναι ωφελιμη vs πειριττής μόνο είναι καταστροφικής vs μη καταστροφικής. Δεν εξαφανίζεται τίποτε σε ένα "κλειστό" συστημα. Αλλο η νορμάλ διαδικασία εξασθένησης της.

Το αντίθετο μάλιστα συμβαίνει σε ένα περιποιημένο χώρο έχουμε "ανάγκη" απο μικρότερες εντάσεις (πέρα απο τις ενοχλητικές ανακλάσεις , τους χρόνους κλπ που όλα τα έχουμε κάνει αχταρμά)
 
Last edited:

Μηνύματα
19.092
Reaction score
23.036
Δεν θυμάμαι να έχω δει μετρητικά δεδομένα για έκαστο, αλλά είναι δεδομένο πως το sinad του συστήματος μειώνεται κατά το εύρος της εφαρμοζόμενης dsp διόρθωσης, εκτιμώ τυπικά περί τα 10 dB, ενώ η μείωση της ενέργειας της έμμεσης λόγω συνδυασμού "απορρόφησης διάχυσης σκέδασης" εκτιμώ πως είναι τυπικά περί τα 5 dB, αλλά προσοχή, αυτό δεν σχετίζεται με το sinad.

Σαφώς ένα ζεύγος ηχείων σε χώρο χωρίς περιποίηση, "φωνάζει" περισσότερο, αυτό αποτελεί κοινή γνώση.

Είναι όπως ακούς δυνατά τη φωνή σου σε ένα άδειο δωμάτιο, λόγω της μεγάλης ενέργειας της έμμεσης, των ανακλασεων.

Αυτό όμως, είναι απλή βαβούρα, καθυστερημένη σε σχέση με την κρουστική.

Η διαφορά δηλαδή, είναι ότι η περιποίηση χώρου δεν μειώνει καθόλου το sinad του συστήματος, διότι δεν μειώνει καθόλου τις κορυφές της κρουστικης ισχύος παρά μόνο την ισχύ της στεντι στεϊτ.

Οι δε κορυφές, ποτέ δεν μας ενοχλούν ως στιγμιαίες υψηλές στάθμες, ενώ αντιθέτως μας ενοχλεί η παρατεταμένη υψηλή στάθμη της steady state ιδίως στις μεσαίες συχνότητες.

Γι'αυτό σε ένα περιποιημένο χώρο, μπορούμε να ακούμε σε ιδιαίτερα υψηλές στάθμες (μετρήσιμες κορυφές) χωρίς ενόχληση, ενώ σε έναν απεριποιητο χώρο μας ενοχλούν πολύ χαμηλότερες στάθμες, τις οποίες αντιλαμβανόμαστε ως ενοχλητικά υψηλές.

Άρα, ο στόχος είναι πάντα περιποίηση χώρου, με χαμηλό μετρήσιμο RT, ώστε με χρήση δορυφόρων με σοβαρό σπινοραμα και σωστά τοποθετημένων, να χρειάζεται το μίνιμουμ εύρος διόρθωσης μέσω DSP, ώστε να παραμείνει το μέγιστο δυνατό εύρος χρήσιμου sinad, όχι τίποτε άλλο, αλλά για να μας φτάνει το max spl του σεταπ.

Διότι, σε αυτήν την περίπτωση, οι ανάγκες για πολύ υψηλά max spl από τους δορυφόρους γιγαντώνονται, αφού δεν είναι ενοχλητικές οι στιγμιαίες κορυφές, και δεν νιώθουμε ως υψηλή τη στάθμη ακρόασης ακόμα κι όταν οι δορυφόροι φτάσουν στα όριά τους, και μετράμε πολύ υψηλές στάθμες κορυφής.

Οι άνθρωποι που δείχνουν να μη θέλουν υψηλές δυνατότητες spl από τα ηχεία τους, δείχνουν εμμέσως πλην σαφώς την ανεπάρκεια περιποίησης του χώρου τους.
¨Εχει ένα εύρος (συν - πλήν / μινιμουμ - μαξιμουμ) η ένταση που εξασφαλίζεται μέσα στο οποίο η ακρόαση είναι ιδανική, απο μια συγκεκριμένη μεγέθους (ισορροπημένη σου λέω εγώ) παθητική φροντίδα ενός χώρου ;

Αλλαγή του μεγέθους -ποσότητας της φροντίδας αυτού, δεν οδηγεί σε άλλο εύρος ; Οδηγεί.
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.334
Reaction score
15.558
Οι άνθρωποι που δείχνουν να μη θέλουν υψηλές δυνατότητες spl από τα ηχεία τους, πχ να αρκούνται σε ένα ζευγάρι ηχεία με 7-αρι μιντγουφερ, δείχνουν εμμέσως πλην σαφώς την ανεπάρκεια περιποίησης του χώρου τους.
Κωστα περα απο τα'' επαγγελματικα '' ηχεια εχω και τα wharfedale diamond 9.1 μικρα ηχεια
Και ο wnet με λεει βαλτα στην στην βορεια πλευρα το δωματιου να τα ακουσεις πως πεζνε
Μεχρι που τα εβαλα σημερα ΟΥΑΟΥ δεν περιμενα τετοιο ηχο απο μικρα ηχεια
Στον φροντισμενο χωρο και τα μικρα ηχεια πεζνε παρα πολυ καλα και το σου που λου;)
Και χαμηλα και μεσαια και ψιλα:) δεν με ελειψε τιποτις;) ο χωρος ειναι μεγιστη υποθεση;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.179
Reaction score
143.688
Εχει ένα εύρος (συν - πλήν / μινιμουμ - μαξιμουμ) η ένταση που εξασφαλίζεται μέσα στο οποίο η ακρόαση είναι ιδανική, απο μια συγκεκριμένη μεγέθους (ισορροπημένη σου λέω εγώ) παθητική φροντίδα ενός χώρου ;
Έχει απαντηθεί κατ'επαναληψιν το ανωτέρω ερώτημα.

Η ιδανική ένταση για την ιδανική ακρόαση, εφόσον απεμπλακεί ο χώρος ως "βάσανο" στο ανωτέρω, τελικά εξαρτάται αποκλειστικά και μόνον από το αισθητήριο όργανο της ακοής, από τα φυσικά χαρακτηριστικά του αυτιού, και τις ικανότητες αυτού για διάκριση ήχων και δυναμικού εύρους, σε συνδυασμό με τα φυσικά χαρακτηριστικά αυτού για κόπωση και αντισταθμιστική μείωση της ευαισθησίας του σε υψηλές στάθμες.

Ο άνθρωπος λοιπόν, ιδανικά ακούει σε μέση στάθμη 85 dB, στη στάθμη αναφοράς, στην οποία το δυναμικό εύρος της βιομηχανίας του ήχου έχει θεσπιστεί στα +-20 dB, κι αυτήν την ονομάζουμε "στάθμη αναφοράς", κατά την οποία οι χαμηλότεροι διακριτοί ήχοι θα έχουν στάθμη 65 dB και οι απολύτως υψηλότερες στιγμιαίες κορυφές θα φτάνουν έως τα 105 dB, πράγμα που φυσικά ισχύει αποκλειστικά και μόνον σε εξαιρετικού δυναμικού εύρους ψηφιακές ηχογραφήσεις.

Αυτή η στάθμη ακρόασης είναι ιδανική για πολύωρες ακροάσεις χωρίς κόπωση του αυτιού, και χωρίς πρόκληση ακουστικού τραύματος. Είναι μια χαλαρή στάθμη ακρόασης μουσικής, ευχάριστη στάθμη, με άνετη ομιλία με το διπλανό σου.

Σε χαμηλότερη μέση στάθμη ακρόασης, πχ στα 75 dB, το ανθρώπινο αυτί αδυνατεί να ξεχωρίσει τους ήχους χαμηλής στάθμης, που θα φτάνουν τα 55 dB, δηλαδή θα χάνεις πληροφορίες και λεπτομέρειες που έχουν συμπεριληφθεί στην ηχογράφηση, δε θα τις ακούς. Τζάμπα καίει η λάμπα.

Σε υψηλότερη στάθμη της στάθμης αναφοράς, δηλαδή εάν ακούς σε μέση στάθμη 95 dB, τότε επέρχεται γρήγορα ακουστική κόπωση, είναι ανέφικτη η πολύωρη ακρόαση, και αρχίζει το αυτί να εμπλέκει δικούς του μηχανισμούς προστασίας, μειώνει την ευαισθησία του, οπότε πάνε τζάμπα οι υψηλές στάθμες, πάλι τζάμπα καίει η λάμπα.

Το αυτί ξέρει να προστατεύεται. Όλοι μας έχουμε βγει από ένα μαγαζί όπου έπαιζε σε πολύ ψηλές στάθμες μουσική, και μετά νιώθαμε ημίκουφοι, έπρεπε να φωνάξει ο διπλανός μας για να τον ακούσουμε. Είναι οι μηχανισμοί προστασίας του αυτιού μας.

Βεβαίως, για μικρής διάρκειας ακροάσεις, κι αναλόγως της ευαισθησίας του καθενός ανθρώπου, είναι πλέον ευχάριστη η υψηλή στάθμη αναπαραγωγής, γι'αυτό στα μαγαζιά παίζει δυνατά η μουσική, για να σηκώσει κέφι, να σηκωθεί ο κόσμος να χορέψει, να διασκεδάσει. Η υψηλή στάθμη είναι απόλαυση. Σα το καλό κρασί, σα το ωραίο βυζί. Αρέσει.

Αλλαγή του μεγέθους -ποσότητας της φροντίδας αυτού, δεν οδηγεί σε άλλος εύρος ; Οδηγεί.
Ναι, βεβαίως, αλλά μόνον προς τα κάτω.
Δηλαδή όσο πιο απεριποιητος είναι ο χώρος, τόσο πιο χαμηλό θα είναι το εύρος στάθμης στο οποίο θα είναι εφικτή η ιδανική ακρόαση, διότι σε υψηλότερη στάθμη, θα ενοχλεί.

Αυτό οδηγεί πολλούς να ακούνε μουσική σε χαμηλότερη στάθμη της στάθμης αναφοράς, με αποτέλεσμα (υποχρεωτικά) να χάνουν εγγεγραμμένες πληροφορίες της ηχογράφησης, αυτές που βρίσκονται σε χαμηλές στάθμες εγγραφής.

Τώρα εάν ο ηχητική περιποίηση του χώρου είναι υπερβολικά απορροφητική, δηλαδή έχει μετρήσιμο RT κάτω των 0,2", τότε δεν επηρεάζεται προς τα πάνω η δυνατότητα μέσης στάθμης (δεν αλλάζει η φυσιολογία του αυτιού) αλλά απλώς γίνεται δυσάρεστη η παραμονή στο χώρο, και δεν ακούγονται ωραία οι διαστάσεις της ορχήστρας, δηλαδή χάνεται τμήμα της χωρικής αντίληψης της μουσικής σκηνής, χάνεται το immersion στην στερεοφωνία, και μειώνεται η απόλαυση. Γι'αυτό θα πρέπει ο χώρος ακρόασης να παραμένει "ζωντανός" ηχητικά, και γι'αυτό έχουμε πει κατ'επαναληψιν πως θα πρέπει να αποφεύγεται δια ροπάλου η εμφανής απορρόφηση, και να χρησιμοποιηθεί ως θεραπεία των ανακλαστικών επιφανειών κυρίως η σκέδαση σε τυπικούς χώρους ακρόασης (μικρούς), έστω με διατάξεις διάχυσης (δεν είναι εφικτή).


ΥΓ. 😎
Μικρή διαφοροποίηση προς τα κάτω στο επιθυμητό μετρήσιμο RT του χώρου, έρχεται σε πολυκάναλο και ιμερσιβ σεταπ, διότι η παρουσία πηγών ήχου σε κάθε κατεύθυνση, εξασφαλίζει ότι δε χάνεται το immersion κατά την αναπαραγωγή, ίσα ίσα, επειδή αυτό πλέον δεν βασίζεται στην ενέργεια του χώρου για να δημιουργηθεί εκ του μηδενός, αλλά σε αυθεντικές πηγές και αυθεντική εγγεγραμμένη πληροφορία, μπορεί να μειωθεί περαιτέρω η ενέργεια του χώρου, ώστε να είναι ακόμα πιο διακριτή η αυθεντική χωρική πληροφορία, η οποία έχει καταγραφεί στο πολυκαναλο μουσικό αρχείο, δηλαδή η αυθεντική χωρική πληροφορία του χώρου ηχογράφησης, ή όποια επέλεξε ο μαστερας να ακούγεται από δεξιά αριστερά πίσω και πάνω, στα πλαίσια δημιουργικότητας και καλλιτεχνικής άποψης, που οφείλει να είναι σεβαστή από τον ακροατή..

Στη στερεοφωνία, συνήθως η χωρική πληροφορία (και ολόκληρο το immersion) είναι αυτή του δωματίου ακρόασης, και όσο μεγαλύτερο το δωμάτιο και υψηλότερο το RT, τόσο πιο ευχάριστη είναι. Αντιθέτως, στο ιμερσιβ πρότυπο εγγραφής, η χωρική πληροφορία της ηχογράφησης επιβάλλεται στην χωρική σφραγίδα του χώρου ακρόασης, εμηδενίζοντάς τη. Γι'αυτό οι λίγο χαμηλότερες μετρήσιμες τιμές RT είναι υπέρ της πιστότητας αναπαραγωγής, όχι των συχνοτήτων, αλλά της πιστότητας αναπαραγωγής της χωρικής πληροφορίας.

Έτσι, ενώ ας πούμε εγώ προσωπικά σε ένα δωμάτιο 30-40τμ θα προτιμούσα RT περί τα 0,4" σε δικαναλο (χωρίς να με χαλάει το 0,5"), σε ιμερσιβ προτιμώ 0,2". Έχει βάση αυτό, δεν είναι αυθαίρετο. Είναι συνδυασμός γνώσης, εμπειρίας και προτιμήσεων.😎

Και όσο πιο μικρός είναι ο χώρος, βλέπε το σχεδιάγραμμα της χαρμαν, τόσο χαμηλότερο είναι το επιθυμητό μετρήσιμο RT για ιμερσιβ σεταπ, πέραν του γεγονότος πως όσο πιο μικρός είναι ο χώρος τόσο πιο μικρό RT θα έχει έτσι κι αλλιώς, λόγω διαστάσεων και αυτόματης απορρόφησης, αλλά και έλλειψης πραγματικής αντήχησης - echo. Η ανάγκη για αύξηση του Ρυθμού απόσβεσης της έμμεσης σε πολύ μικρούς χώρους, που είναι ίδια για μεγαλύτερους (μικρούς οικιακούς) χώρους, θα οδηγήσει υποχρεωτικά σε μικρότερες μετρήσιμες τιμές RT, οι οποίες βεβαίως δεν δείχνουν αυτό που λέει η λέξη "RT", αλλά απλώς το Ρυθμό μείωσης της ενέργειας της έμμεσης. Εύκολα αντιληπτά πραγματικά όλα αυτά. Ε; 😜🤪😁😂
 
Last edited:

Μηνύματα
5.643
Reaction score
9.819
Η "ενέργεια" πρέπει να διατηρηθεί αλλά πρέπει να ελεγχθεί. Εάν δεν μπορεί να ελεγχθεί καλύτερα να διαφύγει. Εάν είναι να μπορεί ελεγχθεί απορροφάται αυτή που πρέπει να απορροφηθεί για να συμπληρώσει περιοχές που αυτή που δεν έχει απορροφηθεί οδηγεί σε μείωση ενέργειας αλλού. ¨Αρα δεν έχουμε στην ουσία εξαφάνιση της απλώς μεταφοράς της και εξισορρόπησης της εντός ενός συγκεκριμένου χώρου. Καλή τύχη να σου λέιψει ενέργεια στα χαμηλά. χα χα
Είχα αναφέρει κάποια στιγμή πόσο διαφορετικά ακούγεται το ίδιο σύστημα με το ίδιο πλήθος σαμπ σε ένα <<σφραγισμένο δωμάτιο>> από μπετόν και σε ένα χώρο με γύψο σανίδες για τοιχωμα. Αν δεις το πινακάκι κάτω στα γράφημα θα καταλάβεις. Αν φεύγει ενέργεια τότε πριν φτάσουν τα ηχεία στο όρια τους, θα φτάσει ο διπλανός στα όριά του.
Το θέμα είναι μετά να ελέγξουμε αυτή την ενέργεια βλέπε παθητική φροντίδα,μπας μάνατζμεντ, τοποθέτηση γεωμετρία κτλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.179
Reaction score
143.688
Γενικά στην στερεοφωνία, υπάρχει μια αέναη μάχη μεταξύ RT και immesion.

Όσο υψηλότερο το ένα, τόσο χαμηλότερο το άλλο.

Γι'αυτό, αναλόγως αγαπημένου μουσικού είδους, υπάρχουν προσωπικές "προτιμήσεις". 😎

Όλα εξηγούνται κι έχουν εξηγηθεί. Δεν υπάρχουν χρυσά αυτιά και εκπαιδευμένοι ακροατές, μόνον έλλειψη γνώσης υπάρχει. 😎

Αντιθέτως, στο immersive setup, όλα έχουν έρθει εκεί που πρέπει να είναι. Εύκολα, και σωστά. 👍


ΥΓ.
50€. Σας τα έκανα φραγκοδίφραγκα για άλλη μια φορά. Το δυστυχές γεγονός είναι ότι όλα τα ανωτέρω θα έπρεπε να είναι κτήμα σας, εδώ και μια δεκαετία, που τα λέμε κάθε 3 και λίγο..😂😁😜🤪
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.039
Reaction score
59.983
¨Εχει ένα εύρος (συν - πλήν / μινιμουμ - μαξιμουμ) η ένταση που εξασφαλίζεται μέσα στο οποίο η ακρόαση είναι ιδανική, απο μια συγκεκριμένη μεγέθους (ισορροπημένη σου λέω εγώ) παθητική φροντίδα ενός χώρου ;

Αλλαγή του μεγέθους -ποσότητας της φροντίδας αυτού, δεν οδηγεί σε άλλο εύρος ; Οδηγεί.
Κατά τη γνώμη μου πρέπει από κάποιο σημείο κι έπειτα ν'αποδεχθούμε ότι κάποια πράγματα δεν υπερκεράζονται αναζητώντας παραφυσικά ΄΄παραθυράκια΄΄. Τέτοια πράγματα είναι λ.χ. ... ο θάνατος και η φορολογία. :biggrin:
Κωστα περα απο τα'' επαγγελματικα '' ηχεια εχω και τα wharfedale diamond 9.1 μικρα ηχεια
Και ο wnet με λεει βαλτα στην στην βορεια πλευρα το δωματιου να τα ακουσεις πως πεζνε
Μεχρι που τα εβαλα σημερα ΟΥΑΟΥ δεν περιμενα τετοιο ηχο απο μικρα ηχεια
Στον φροντισμενο χωρο και τα μικρα ηχεια πεζνε παρα πολυ καλα και το σου που λου;)
Και χαμηλα και μεσαια και ψιλα:) δεν με ελειψε τιποτις;) ο χωρος ειναι μεγιστη υποθεση;)
Αναφερόμενος λοιπόν σε πράγματα μη υπερκεράσιμα, άλλο ένα στοιχείο είναι το εξής :
Όσοι εγκαθιστούν αβανταδόρικα setup σε χώρους με ακατάλληλο RT την έχουν διπλά ΄΄πατημένη΄΄ ... Από τη μια πετάξανε λεφτά στο βρόντο, από την άλλη νομίζουν συνήθως πως κάτι θα έχουν καταφέρει... Εντάξει, άμα σκόπευαν να τ'ατενίζουν ή να τα επιδεικνύουν χωρίς να έπαιζαν μπορεί κάποια απολαβή να έχουν...:sneaky:

Άλλο ένα μη υπερκεράσιμο είναι η συμπεριφορά στις πρώτες οκτάβες στο δικό σου χώρο απουσία πραγματικών sub κι επεξεργαστή.
Είχα αναφέρει κάποια στιγμή πόσο διαφορετικά ακούγεται το ίδιο σύστημα με το ίδιο πλήθος σαμπ σε ένα <<σφραγισμένο δωμάτιο>> από μπετόν και σε ένα χώρο με γύψο σανίδες για τοιχωμα. Αν δεις το πινακάκι κάτω στα γράφημα θα καταλάβεις. Αν φεύγει ενέργεια τότε πριν φτάσουν τα ηχεία στο όρια τους, θα φτάσει ο διπλανός στα όριά του.
Το θέμα είναι μετά να ελέγξουμε αυτή την ενέργεια βλέπε παθητική φροντίδα,μπας μάνατζμεντ, τοποθέτηση γεωμετρία κτλπ.
Μη λησμονούμε πως έχει ήδη επιδειχθεί ότι με διαχείριση στην ενέργεια χαμηλών υπό κατάλληλους όρους και χωρίς διαφυγή ελέω κατασκευής τοιχωμάτων μπορείς να έχεις δωμάτιο που θα έπαιζε ομαλά από 10 Hz χωρίς να εμπλέκονταν τεράστια sub... :wink:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.179
Reaction score
143.688
Ναι εύκολα.

Να γίνουν πράξη είναι άλλο θέμα βέβαια.
Ναι.

Θέλει χρήμα. 😜🤪😁😂



ΥΓ. 1. Και το περισσότερο χρήμα, για να μην παρεξηγούμαι, δεν είναι τόσο του ιμερσιβ σεταπ (που σαφώς είναι υψηλότερο του δικαναλου), αλλά του χώρου.

Είναι ακριβά τα σπίτια. 😜🤪😁😂

ΥΓ. 2. Και βαριές οι παντόφλες. Οι παντόφλες Νο.50 και άνω, ως γνωστόν αποτελούν τον δεύτερο μεγαλύτερο εχθρό του ιμερσιβ σεταπ. 🤪😜😁😂
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.820
Μηνύματα
3.029.330
Members
38.499
Νεότερο μέλος
Paul Skylodimos
Top