Tesla

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.728
Reaction score
32.712
Tesla με FSD φτάνει σε αδιέξοδο, στρίβει, περιμένει πεζούς - σκυλιά, και φεύγει.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
Που να βάλω 50 να μου δίνουν 15%; Και 100 βάζω…
Σε επιχείρηση, είτε (κατά προτίμηση) επέκταση υπάρχουσας υγιούς επιχείρησης, είτε σε νέα επιχείρηση από το μηδέν.

Επέκταση υπάρχουσας σημαίνει πχ σε ένα υπάρχον διαγνωστικό που δουλεύει φουλ με αναμονή κόσμου >2μηνων (υγιής επιχείρηση με αυξημένη ζήτηση παροχής υπηρεσιών), να πάρεις ένα ακόμα μηχάνημα υπερήχων (κόστος ενός τίμιου μεταχειρισμένου ξεκινάει από τα 25 χιλιάρικα και γενικώς οικονομοτεχνικά δεν συμφέρει να επενδύσεις πάνω από 50 χιλιάρικα) και να προσλάβεις 2 ακόμα γιατρούς για να το δουλεύουν. Μικτά έσοδα βγάζει άνετα 25-35 χιλιάρικα το μήνα (αναλόγως ωρών λειτουργίας), δηλαδή μιλάμε για 300 χιλιάρικα το έτος μίνιμουμ έσοδα, οπότε αφαιρώντας έξοδα χρήσης, κρατήσεις ΕΟΠΥΥ, εφορία και μισθούς γιατρών, μένει ετήσιο κέρδος στάνταρ ένα 15% της αρχικής επένδυσης (και πολύ περισσότερο) εάν υπάρχει επαρκής κίνηση εξεταζομένων.

Νέα επιχείρηση είναι προφανές τι σημαίνει.
Από καφέ και σουβλατζίδικο, μέχρι ότι σκαρφιστεί ο νους σου, με σοβαρή ανάλυση της αγοράς προ της επένδυσης, αλλά παίζει μια 3-ετια αρχικά να είναι αρνητικό. Εγώ θα έλεγα ένα σοβαρό μπριζολάδικο, με εξαιρετικές κοπές και by the book διαδικασία παλαίωσης. Με ταρτάρ της προκοπής. Χαμός θα γίνει, στο υπογράφω.

Άλλος τρόπος, η συμμετοχή σου μέσω αγοράς μετοχών σε υπάρχουσα επιχείρηση, αφού δεις τα οικονομικά στοιχεία της των τελευταίων 5 ετών. Υπάρχουν επιλογές που τα 100 χιλιάρικα επένδυσης θα σου δίνουν 15/έτος. Αντίστοιχες νέες επιχειρήσεις στο χώρο της υγείας, ξεκινάνε με 10€ τη μετοχή, στην 3-ετια η αξία της μετοχής είναι πάνω από το διπλάσιο (αλλά χωρίς έσοδα, συνεχίζει να είναι αρνητική), και στην 5-ετια θα βγάζει 15% κέρδος με τριπλασιασμό της αξίας της αρχικής επένδυσης, αφού η μετοχή θα έχει φτάσει τα 30€. Τυπικά οικονομικά στοιχεία δείχνουν πως τα 3 εκατομμύρια επένδυσης σε μια 5-ετια βγάζουν μίνιμουμ 2+ εκατομμύρια μικτά έσοδα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.909
Reaction score
90.056
Εγώ θα έλεγα ένα σοβαρό μπριζολάδικο, με εξαιρετικές κοπές και by the book διαδικασία παλαίωσης. Με ταρτάρ της προκοπής. Χαμός θα γίνει, στο υπογράφω.
Μόνο εμείς να πηγαίνουμε, αρκεί
 



melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.882
Reaction score
44.953
Μιας και έχω κάνει την άσκηση leasing vs αγορά πάντα καταλήγω στο ίδιο συμπερασμα.

Αν θες και μπορεις να διαχειρίζεσαι το αυτοκίνητο σου από τη συντηρηση του ως την επισκευή και την μεταπώληση και θες να τα κανείς αυτά με το δικό σου τρόπο τοτε πας σε αγορα.
Αν δεν μπορείς ή δεν θες να ασχολείσαι ή δεν σε ενδιαφέρει τοτε leasing.
Τα χρηματοοικονομικά έπονται.
 

kalitsouni

Ακουστικά
Μηνύματα
3.987
Reaction score
11.869
Μιας και έχω κάνει την άσκηση leasing vs αγορά πάντα καταλήγω στο ίδιο συμπερασμα.

Αν θες και μπορεις να διαχειρίζεσαι το αυτοκίνητο σου από τη συντηρηση του ως την επισκευή και την μεταπώληση και θες να τα κανείς αυτά με το δικό σου τρόπο τοτε πας σε αγορα.
Αν δεν μπορείς ή δεν θες να ασχολείσαι ή δεν σε ενδιαφέρει τοτε leasing.
Τα χρηματοοικονομικά έπονται.
Σωστό. Αλλά μην ξεχνάμε και μια άλλη παράμετρο. Πόσα χιλιόμετρα κάνεις.

Γιατί το λήζηνγκ έχει βγει με τάδε κόστος με τη λογική ότι θα γ****** το αμάξι. Οπότε αν δεν κάνεις χιλιόμετρα πολλά τότε πληρώνεις τσάμπα τους άλλους που το λιώνουν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.728
Reaction score
32.712
Και ότι το leasing αφορά όσους έτσι κ αλλιώς αλλάζουν όχημα κάθε 4-5 χρόνια. Αλλιώς με μια επέκταση το έχεις πληρώσει ίσως και δύο φορές και δεν είναι και δικό σου.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.882
Reaction score
44.953
Σωστό. Αλλά μην ξεχνάμε και μια άλλη παράμετρο. Πόσα χιλιόμετρα κάνεις.

Γιατί το λήζηνγκ έχει βγει με τάδε κόστος με τη λογική ότι θα γ****** το αμάξι. Οπότε αν δεν κάνεις χιλιόμετρα πολλά τότε πληρώνεις τσάμπα τους άλλους που το λιώνουν.
Απο οσο ξέρω έχεις χιλιομετρικο περιορισμό στο ληζινγκ, τύπου 20Κ το χρόνο, που αν το ξεπεράσεις σε χρεώνουν με το χιλιόμετρο.
οποτε δεν είναι έτσι απλό.
 

kalitsouni

Ακουστικά
Μηνύματα
3.987
Reaction score
11.869
Απο οσο ξέρω έχεις χιλιομετρικο περιορισμό στο ληζινγκ, τύπου 20Κ το χρόνο, που αν το ξεπεράσεις σε χρεώνουν με το χιλιόμετρο.
οποτε δεν είναι έτσι απλό.
Και πάλι. Εγώ που κάνω 5κ χιλιόμετρα το χρόνο πληρώνω για αυτούς που κάνουν 18κ και 20κ...
 

Μηνύματα
17.586
Reaction score
25.251
εσύ όπως και εγώ καταρχήν δεν χρειαζόμαστε καινούριο όχημα.
αν το κάνουμε θα είναι αποκλειστικά και μόνο για τα γούστα.
ένα οποιοδήποτε όχημα 10ετίας μας περισσεύει.
κάτι που εξυπηρετεί ανάγκες , δηλαδή την συνήθη χρήση (αν πχ τα 6000 είναι σκ , τότε μάλλον μπαίνουν στο αυτοκίνητο 2-3 επιβάτες άρα θες κάτι σχετικά ευρύχωρο), και δεν σε ταλαιπωρεί σε συντήρηση επισκευές (εδώ οι ορίζοντες ελαφρά στενεύουν).

σκέψου ότι αν κάνεις δρομολόγια πόλης το ταξί κοστίζει χονδρικά 1 ευρώ το χλμ , αν κάνεις εκδρομές ταξίδια η ενοικίαση κοστίζει από 200 έως 500 ευρώ τη μέρα σε κάτι ευρύχωρο και ωραίο ανάλογα την περίοδο ενοικίασης.
άντε λοιπόν πες οτι τα 6000χλμ είναι 4000 σε αστικό περιβάλλον άρα 4000-4500 ευρώ (μαζί με κλέψιμο και τη σημαία) και τα 2000 σε 20 μέρες εκδρομών κλπ άρα πες άλλα 6000.
σύνολο κάτω απο 11000 το έτος άρα κανένα όχημα δεν πρέπει να κοστίζει τόσο σε κόστος απόκτησης, χρήσης και συντήρησης υπολογίζοντας οτι στο ακραίο σενάριο του ταξί και ενοικίασης το ταξί δεν το οδηγείς δεν το παρκάρεις, δεν το συντηρείς, δεν στο γρατζουνάνε δεν στο κλεβουν κλπ κλπ κλπ.
κοινώς ένα μεγάλο μεσαίας τιμολογιακής αξία suv πες 70Κ συν καύσιμα, συντήρηση , λάστιχα , ασφάλιση , στάθμευση κλπ δεν "αποσβένει" ούτε στα 12 χρόνια με τέτοια χρήση

άρα η περίπτωση μας θέλει κάτι καλό και παλιό για να έχει νόημα, κάτι που δεν θα κοστίσει πάνω από 30Κ αγορά και μαζί με τα γμστικα θα φτάσει τα 5-6Κ το χρόνο για τα επόμενα 6-7 έτη , μετά πέταμα (χάρισμα έτσι και αλλιώς σε τέτοια ηλικία αυτά τα οχήματα πωλούνται σα να τα χαρίζεις) και ξανά από την αρχή.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
Σε μικρό αυτοκίνητο πόλης, νομίζω πως το λιζινγκ δε παλεύεται.

Τελευταίο έδωσα ένα Yaris hybrid, το οποίο κράτησα 6 χρόνια. 157€/μήνα, +ΦΠΑ, πες 200€. Αυτά. Τέλος.

Είχα δώσει μια προκαταβολή αρχικά για λιζινγκ 4-ετιας χωρίς εξαγορά, νομίζω ήταν 3,5 χιλιάρικα.

Με την επέκταση του λιζινγκ για 2 χρόνια ακόμα, "μοιράστηκε" τρόπον τινά το κόστος της προκαταβολής στην 6-ετια.

Συνολικό κόστος ~14,5 χιλιάρικα για 6 χρόνια.
2,4 χιλιάρικα το έτος.

Περνάει και στα έξοδα. Άντε γεια.

Ούτε ασφάλιση, ούτε τέλη κυκλοφορίας , ούτε τίποτα. Δεν παλεύεται.

Πιο πολύ κόστιζε η βενζίνη του, παρά το λιζινγκ του! 😎


Τώρα τα EV, επειδή έχουν 150% υπεραποσβεση, έχουν 8 χιλιάρικα επιδότηση, δεν έχουν ουσιαστικά κανένα σέρβις, μόνο λάστιχα και ασφάλιση πληρώνεις, εκτιμώ πως είναι σημαντικά πιο συμφέρουσα οικονομικά η αγορά τους με cash, αν το διαθέτεις βέβαια, διότι εάν το πουλήσεις στην 3-ετια η 4-ετια, έχοντας κάνει πλήρη απόσβεση στην εφορία σου, όχι μόνο βγαίνει τζάμπα, αλλά βγάζεις και κέρδος. Ε, δε παλεύεται.
Σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό έξοδο κίνησης, με φόρτιση στο σπίτι που σημαίνει κάνα δίευρο στα 100 χιλιόμετρα (αστείο), αν κάνεις και >25.000 χλμ το έτος, βάζεις λεφτά στην τσέπη. Στάνταρ.
Το λες και επένδυση.
 
Last edited:

Μηνύματα
17.586
Reaction score
25.251
τις προηγούμενες δεκαετίες πχ του 2000, έλεγε ο πωλητής ότι το καινούριο αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές πιο γρήγορο κλπ από ένα του 90 και ήταν αλήθεια, είναι πιο ασφαλή και είχε νόημα η διαφορά αυτή.
ένα αυτοκίνητο του 2010 στην κατηγορία των 25-30Κ ευρώ πχ είναι ένα καραπρέμιουμ όχημα της εποχής, με 6+ αερόσακους, τουλάχιστον 200 άλογα, ecs κλαιν μαιν με από όλα και τζατζίκι.
δεν μπορείς ούτε να το χαρακτηρίσεις αργό ούτε μη ασφαλές , είναι περισσότερο αυτοκίνητο από ότι χρειάζεται ο καθένας μας. άρα δεν είναι οτι το κάνεις για τη ζωή των παιδιών σου και άλλες χαζαμάρες που διαβάζουμε.
αναμφίβολα τα σημερινά οχήματα είναι καλύτερα από τα προηγούμενα, πάνε πιο γρήγορα, καίνε ακόμα λιγότερο, έχουν μπλιμπλίκια αμέτρητα κλπ. Φυσικά κοστίζουν αντίστοιχα.
αν μανυιζνοομπτζεκτ δεν τίθεται θέμα, συνήθως όμως είναι, οπότε είναι "κρίμα" να πετάξει κάποιος 50Κ για ένα καινούριο ιχ που θα κάνεις 10Κ χλμ το χρόνο.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.882
Reaction score
44.953
Η υπεραπόσβεση και η επιδότηση ισχύουν και στο leasing
υπάρχει μια λεπτομέρεια εκεί που θα σας την πει ο λογιστής σας, δεν το θυμάμαι καλα τώρα, έχει να κάνει με το ποσό που αφορά η χρηματοδότηση που σου κάνει η εταιρεία ληζινγκ, αν αφορά πάνω από ένα ποσοστό τύπου 70-80% τοτε δικαιολογείται η απόσβεση σε σένα αλλιώς όχι.
Δεν θυμάμαι επίσης αν οταν σου δικαιολογεί απόσβεση στο δέχεται παράλληλα και ως έξοδο το μίσθωμα, θα ήταν παράλογο να ισχύουν και τα δυο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.554
Το έξοδο πάει 150%. Αυτό θυμάμαι.
Πιθανώς, θέλει λίγο ψάξιμο, έχουν κάτι φορολογικές παγίδες τα λιζινγκ.
Παλιά λόγου χάριν, δεν περνούσε καν όλο το ποσό του μισθώματος στα έξοδα, περνούσε μόνο κάποιο ποσοστό του μισθώματος, αναλόγως κάποιων παραμέτρων.
Το ποσοστό μπορούσε να είναι 60% ή και 30% του μισθώματος, δηλαδή πλήρωνες μίσθωμα για πόρσε 900€ και περνούσαν 300€ στα έξοδα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.909
Reaction score
90.056
Είναι αυτός ο νόμος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που τα καθορίζει όλα αυτά. Τον έχω κάπου.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.021
Reaction score
11.502
εσύ όπως και εγώ καταρχήν δεν χρειαζόμαστε καινούριο όχημα.
αν το κάνουμε θα είναι αποκλειστικά και μόνο για τα γούστα.
ένα οποιοδήποτε όχημα 10ετίας μας περισσεύει.
κάτι που εξυπηρετεί ανάγκες , δηλαδή την συνήθη χρήση (αν πχ τα 6000 είναι σκ , τότε μάλλον μπαίνουν στο αυτοκίνητο 2-3 επιβάτες άρα θες κάτι σχετικά ευρύχωρο), και δεν σε ταλαιπωρεί σε συντήρηση επισκευές (εδώ οι ορίζοντες ελαφρά στενεύουν).

σκέψου ότι αν κάνεις δρομολόγια πόλης το ταξί κοστίζει χονδρικά 1 ευρώ το χλμ , αν κάνεις εκδρομές ταξίδια η ενοικίαση κοστίζει από 200 έως 500 ευρώ τη μέρα σε κάτι ευρύχωρο και ωραίο ανάλογα την περίοδο ενοικίασης.
άντε λοιπόν πες οτι τα 6000χλμ είναι 4000 σε αστικό περιβάλλον άρα 4000-4500 ευρώ (μαζί με κλέψιμο και τη σημαία) και τα 2000 σε 20 μέρες εκδρομών κλπ άρα πες άλλα 6000.
σύνολο κάτω απο 11000 το έτος άρα κανένα όχημα δεν πρέπει να κοστίζει τόσο σε κόστος απόκτησης, χρήσης και συντήρησης υπολογίζοντας οτι στο ακραίο σενάριο του ταξί και ενοικίασης το ταξί δεν το οδηγείς δεν το παρκάρεις, δεν το συντηρείς, δεν στο γρατζουνάνε δεν στο κλεβουν κλπ κλπ κλπ.
κοινώς ένα μεγάλο μεσαίας τιμολογιακής αξία suv πες 70Κ συν καύσιμα, συντήρηση , λάστιχα , ασφάλιση , στάθμευση κλπ δεν "αποσβένει" ούτε στα 12 χρόνια με τέτοια χρήση

άρα η περίπτωση μας θέλει κάτι καλό και παλιό για να έχει νόημα, κάτι που δεν θα κοστίσει πάνω από 30Κ αγορά και μαζί με τα γμστικα θα φτάσει τα 5-6Κ το χρόνο για τα επόμενα 6-7 έτη , μετά πέταμα (χάρισμα έτσι και αλλιώς σε τέτοια ηλικία αυτά τα οχήματα πωλούνται σα να τα χαρίζεις) και ξανά από την αρχή.
Εγώ νοίκιασα να πάω αυθημερόν Λαμία ένα καινούργιο Dacia αυτόματο με 29 εουρος. Νταξ, το αυτόματο ήταν δωρεάν αναβάθμιση αλλά και πάλι.

Μάιο που θα πάω Σύρο ΠΣΚ, γιαρις υβριδικό με 40 την ημέρα. Τζάμπα.

Θα είμαι ο πρώτος πελάτης mobility as a service, όταν.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.733
Μηνύματα
3.025.526
Members
38.488
Νεότερο μέλος
nikpapageo
Top