Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
18.814
Reaction score
22.527
Μα η φωνή είναι πάντα μπροστά από τα όργανα. Εκτός κι αν τραγουδάει ο ντράμερ ξερωγω.

Πότε είναι το μενίρ μεγάλο, πότε ο σκύλος μικρός... αθάνατε Γκοσινί. :laugh:
Η φωνή δεν είναι πάντα "μπροστά" ή μάλλλον καλύτερα να το πούμε : πιο "μπροστά" απο ότι θα έπρεπε να είναι συγκριτικά με άλλες εγγραφές σαν reference πάντα μιλώντας.

Αυτό είναι μια απαίτηση των οντιοφίλ που κατέληξε να είναι και επιλογή των μηχανικών ήχου ειδικά σε κάποιες περιπτώσεις και μέχρι και γελοιότητας (σε μεγάλο βαθμό). Επίσης έχει και λογική καθώς τα λόγια και το τραγούδι έχει μεγάλη σημασία σε πολλά είδη και αυτό ακούει και θέλει να ακούει ο ακροατής και με αυτό ταυτίζεται συναισθηματικά. Είναι πoλυ σύνηθες π.χ. στην Ελληνική μουσική και κυρίως στο έντεχνο αλλα και στο λαικό (στο λαικό ήταν παλιά τώρα έχουν αλλάξει τα πράγματα και είναι πιο ισορροπημένα). Οι λόγοι που γίνεται αυτό είναι και άλλοι που βριέμαι να γράφω, θα χρειαστεί σεντόνι ή μάλλον βιβλίο να εξηγηθούν.

Στο πρακτικό (τεχνικό) μέρος που ρωτάς :

α) δεν είναι κατ' ανάγκη να έρθει αυτή μπροστά. Με τις μεθόδους που εξηγησα στο πόστ μου στον Bhutia μπορεί να πάνε και τα άλλα όργανα πίσω. Τοτε αυτή θα φανεί μπροστά. Όλα είναι συγκριτικά και παιζεις πάντα και σε όλα με την αντίθεση μεταξύ τους. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι.

Υπάρχει και τρόπος (και πολυ περίεργη μάλιστα αίσθηση) να την νιώθεις κοντά ("μπροστα") αλλά να είναι πίσω. Ακόμη και όταν επιλέγει κανείς chorus μουσική που είναι πολλοί και καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος ή πλάτος της σκηνής. Αλλά και στο κέντρο να είναι , μόνο μια φωνή πάλι γίνεται. Απλώς είναι περίεργη και πολυ ιδιαίτερη αισθητικά με πολύ αμφίβολες αντιδράσεις απο τον ακροατή σαν άισθηση που του αφήνει οπότε δεν συνηθίζεται , λιγοι το κάνουνε (ή και ξέρουνε να το κάνουνε) και λίγες εγγραφές τέτοιες υπάρχουν.

β) το να φέρεις μπροστά τη φωνη και να της αυξήσεις το presence υπάρχουν τέσσερεις τρόποι βασικοί αλλά αναλύοντας τους επιμέρους βγαίνουν (φαίνονται να είναι, ενω δεν είναι) περισσότεροι :

1.- με το EQ αυξάνοντας την ένταση της ίδιας της φωνής.

2.- με faders-eq στην ουσία που πάλι EQ είναι για να δουλεύεις (και παράλληλα να παρακολουθείς τις "επιτπώσεις" και ¨αλλαγές" που συντελούνται) όμως την αυξηση και την μείωση σε όλα τα όργανα και σε διάφορα μέρη του τραγουδιού αυξανοντας ή μειώνοντας την ενταση τους που και αυτά θα φέρουν την φωνή μπροστά καθώς είναι θέμα αντίθεσης που θα δημιουργήσεις με την φωνή

3.- αυξάνοντας το brigthness και παιζοντας τονικά

4.- ξεχωρίζοντας (και απεμπλέκοντας) με χρονική καθυστέρηση αρκετών ms το transient της φωνής (ή οργάνου) με το sustain της νότας ... πάλι θα την φέρει σαν αίσθηση μπροστά αλλά θα αυξήσει και το presence αυτό που λένε οι οντιοφίλ "κάνω έτσι το χέρι μου και αγγίζω τον τραγουδιστή"

5.- επιλέγοντας να την κάνεις πολύ dry

6.- να την κάνεις πλατιά οπότε πάλι πλησιάζει σε εσένα , αυτό κάνουν πολλες οντιοφίλ ή Ελληνικες μιξεις αλλά είναι αφύσικο και δεν αρέσει σε πολλούς

7.- τα άλλα όργανα πιο wet (ανάλογα και την επιλογή των οργάνων κατά το arrangment καθώς απο την φύση τυς μέρικα είναι πιο wet και η τονικότητα τους διαφορετική και πρέπει να επιλέξεις και προβλέψεις που και πως θα καταλήξουν να (και θα) κάτσουν στην μίξη σου και τι επειτπώσεις θα έχουν στα πάντα αλλά και στην φωνή που τυχαίνει να μιλάμε για αυτήν εδώ)

8.- να παιξεις με άλλα όργανα (συνήθως ακουστική κιθάρα που συνοδεύει τον τραγουδιστή) ή και άλλα που κάθονται απο την φύση τους μπροστα στο mix κάνοντας τα αυτά μικρότερα σε πλάτος κομπρεσάροντας τα transients τους και η φωνή να βγαίνει μπροστά.

Υ.Γ. : Εάν βάλεις περιεχόμενο με πολυ χαμηλό σε όλα τα όργανα που μπορούν να το παράξουν (και να χαίρονται οι sub-άδες που βλέπουν την επένδυση τους να αποδίδει καρπούς) το κομπρέσιον ¨απασχολείται" για το χαμηλό και δεν λειτουργεί σωστά για τα άλλα όργανα ή/και την φωνή. Και αυτό μπορεί να φέρει (δευτερευόντως και απο σπόντα) μια φωνή μπροστα αλλά δεν είναι σωστός τρόπος , δεν υπάρχει ισορροπία ούτε δέσιμο μεταξύ όλων αυτών στην μίξη. Για αυτό (και για άλλους λόγους) και το σωστό και η σωστή μίξη και αποτέλεσμα έρχεται με το να κόβεις χαμηλό και όχι να προσθέτεις όπως νομίζουν οι audio people. Πάλι αντίθετα με το πρωτο intuition που θα εχει κάποιος μη γνώστης μηχανικός (και σίγουρα το intuition και κρίση των audio people που θεωρούν ότι όσο μεγαλύτερη ποσότητα τόσο καλύτερα) ... χαμηλό κόβεις απο το όργανο που παράγει κάθε δεδομένη στιγμή μεγαλύτερη ποσότητα χαμηλού και αυξάνεις αυτό που δεν παράγει. Αλλιώς η εγγραφή σου είναι για τα μπάζα, δεν πά νά έχεις δικάναλο ή πολυκάναλο και όλα τα sub του θεού.

Δεν γνωρίζω άλλους.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.814
Reaction score
22.527
Η εκτίμηση του βάθους, της απόστασης δλδ της πηγής έχει να κάνει με διάφορους παράγοντες.
Το ποσοστό αντήχησης. Σε μεγαλύτερες αποστάσεις έχει μεγαλύτερο ποσοστό.
Σε μεγαλύτερες επίσης αποστάσεις ο ήχος ακούγεται υποκωφος λείπουν πιο πολλά πρίμα. Αλλά και το πολύ μπάσο δηλώνει κοντινή απόσταση.
Η ένταση επίσης, κατά κανόνα δυνατά ακούγονται οι κοντινές σε εμάς πηγές αν και συνολικά είναι μια διαδικασία γνώσεως αλλά κι εμπειρίας. Ο ψιθύρος γίνεται αντιληπτός ως κάτι κοντινό σε εμάς.
Τo predelay επισης.
Σωστά όλα ... τα συμπεράσματα σου και τα summary σου πάντα φοβαμαι που πολύ συχνά δεν δικαιολογούνται απο τα σωστά αναφερόμενα σου και δεν προκύπτουν κατ΄ανάγκη απο αυτά κάνοντας μεγάλα άλματα λογικά και τεχνικά.
Ο Μπουτχιας αν κατάλαβα σωστά δεν αλλοιώνει την στέρεο ηχογράφηση αλλά το κεντρικό κανάλι δρα υποστηρικτικα σε δεδομένο χώρο με ανακλάσεις κτλπ
Αμφίβολο.... οι ανακλάσεις παρόλο που δεν τις συμπεριέλαβα ... αντικειμένικα (που και εσένα σου αρέσει να μιλάς αντικειμενικά ή μάλλον απο ότι είδα και σε κάτι πόστ - απαντησεις σου στον steady shot για τα άλλα θέματα που σας απασχολούσαν ... όποτε σε βολεύει (και εσένα) αντικειμενικά και όποτε σε βολέυει υποκειμενικά, ιδίως όταν προκειται για πολυκάναλο ... ελάτε να ακούσετε κλπ) .... πάλι αλλάζουν
Στην ουσία βελτιώνει τις συνθήκες ακρόασης, ότι κάνει δλδ και το απμιξινγκ, ούτε αυτό αλλοιώνει την στέρεο ηχογράφηση.
Πολύ αμφίβολο (δεν είναι όλα ανακλάσεις και με αυτό δικαιολογούνται ή εξηγούνται ή εμπεριεχονται σε αυτές όλα τα φαινόμενα) ... είμαι της άποψης wnet και κάθε γνώστη μηχανικού και όχι έμπορου - μηχανικού ότι τα κομμάτια πρέπει να ακούγονται στο fomat για τα οποία προορίζονταν αρχικά στην μίξη. Να αρχίζουμε να παίζουμε και τις πολυκάνλικές εγγραφές με downmixing σε δικάναλο για να βγάζουμε συγκριτκά συμπεράσματα για το πόσο χάλια είναι το δικανανλο μας συγκριτκκά με το πολυκάναλο μας χι χα χο.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.804
Reaction score
33.232
Η φωνή δεν είναι πάντα "μπροστά" ή μάλλλον καλύτερα να το πούμε : πιο "μπροστά" απο ότι θα έπρεπε να είναι
Στα λάιβ είναι πάντα μπροστά. Σε όλο το φάσμα της μουσικής. Πλην εξαιρέσεων που μοναδικός τραγουδιστής είναι κάποιος π.χ. από τη ρυθμ σέσιον ή κάποιος πληκτροπαίχτης.
 

Μηνύματα
18.814
Reaction score
22.527
Στα λάιβ είναι πάντα μπροστά. Σε όλο το φάσμα της μουσικής. Πλην εξαιρέσεων που μοναδικός τραγουδιστής είναι κάποιος π.χ. από τη ρυθμ σέσιον ή κάποιος πληκτροπαίχτης.
Δεν μιλάμε για live. Εάν και εκεί εάν θέλουνε ...κάνουν ότι θέλουν και πολλά πράγματα .... να είναι ο ήχος σαν την στουντιακή (του άλμπουμ) εγγραφή. (ακόμη και σε ανοιχτό χώρο). Πήγαινε σε μια συνaυλία (ιδίως σε κλειστό χώρο) των Manowar ή των Garbage που φέρνουν τα δικά τους μηχανήματα και μηχανικούς και θα δεις τι θα ακούσεις.

Επίσης δεν μιλάμε για κανονικά live χωρίς ενίσχυση οργάνων.

Αυτά που λέμε - και εκεί βασίζονται και εκμεταλλεύονται - είναι ψυχοακουστικά φαινόμενα και ισχύουν και στην κανονική ζωή μας , πως αντιλαμβανόμαστε τον ήχο.

Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή.

Δεν ξέρω σε και για ποιά συγκεκριμένα ενδιαφέρεσαι, εστιάζεις και κάτω απο τι συνθήκες ...όταν λές πάντα είναι μπροστά. Είναι μπροστα γιατί ετσι το επιλέγει εκείνη την στιγμή ο μηχανικός ήχου στην κονσόλα του live. Άσε που σε club περίμενε εσυ να ακούσεις μπροστα και πίσω.

Αυτή η εμμονή των audio people περί εστίασης σε διάφορες live κταστασεις και συνθήκες είναι ένα άλλο nerd στοιχείο για να έχουν να συζητάνε. Κάτι καινουργιο και thrilling πρέπει να σου πουλήσουνε κιόλας οι συναυλιάδες να δικαιολογήσουν και τα υψηλά εισιτήρια των 2.000 ευρώ για Μεταλικα και λοιπούς Γορίλες. Το παίρνει αυτό ο κάθε audio people και το κάνει μια θεωρητική αναγωγή για το ήχο στο σπίτι σου και κάνει συσχετισμούς που δεν έχουν σχέση με αυτά , δεν σχετίζονται, ουτε έχουν την ίδια ρίζα ή συνθήκη κάτω απο την οποία δημιουργούνται.

Εδω συζητάω και αναφέρομαι τι ισχύει ψυχοακουστικά και τεχνικά ώστε να μπορέσεις να δημιουργήσεις την στέρεο μίξη στο στυντιο και στο σπίτι.

Αλλά δεν ξέρω γιατί ασχολείστε καθώς όταν εγω ή καποιος άλλος μιλάει για βαθη, πλατη, διατηρηση της νότας σε μια virtual σκηνή ... εσείς πάντα τον κοροιδεύετε ότι δεν υπάρχουν αυτά , ουτε τα ακούτε. Τώρα τι συμβαίνει και δεν τα ακούτε ... αυτό πρέπει να αναρωτηθείτε πρώτα. Μετά γιατί κοροιδεύετε όταν κάποιος τα λέει ή έστω αναρωτιέται για αυτά όταν έσtω έτυχε να πάρει μια γεύση κάπου που άκουσε κάτι απο αυτά.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.459
Reaction score
2.229
έχω αμφιβολίες κατά πόσο μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε δικάναλο-πολυκάναλο σε στημένα πολυκάναλα συστήματα πατώντας ένα κουμπί που "αναιρεί" τους επιπλέον δορυφόρους,

μήπως η σύγκριση μεταξύ τους θα έπρεπε να είναι με άλλους μεγαλύτερους και ακριβότερους δορυφόρους για τa δύο κανάλια του δικάναλου, όσο το κόστος όλων των δορυφόρων του πολυκάναλου + το κόστος του επεξεργαστή,
σε ίδια φροντισμένο χώρο, με subs κλπ ;
Είναι καλύτερο στην περίπτωση αυτή το πολυκάναλο; και μιλάω μόνο για upmixing όχι για πολυκάναλες εγγραφές

επίσης η μουσική που ακούω σε live, από μικρά μαγαζιά μέχρι συναυλίες και μιλάω για μουσική με ηλεκτρικές κιθάρες από μπλουζ μέχρι μέταλ, θα την έλεγα και μονοφωνική,
έχει νόημα το upmixed πολυκάναλο σε αυτά τα είδη;

ειλικρινά απορίες,
μπορεί και να λέω χαζομάρες, όπως παλαιότερα που αμφισβητούσα ενεργά ηχεία και subs και είδα στην πράξη πόσο λάθος είχα (χάρη σε κάποιους εδώ που μας ζαλίζανε συνεχώς και κυρίως τον ένα γνωστό πρήχτη με τα ενεργά ηχεία - δε λέω ονόματα @costas EAR μην ανησυχείς)
 

Μηνύματα
2.082
Reaction score
4.928
Αυτη η ατερμονη συζητηση για τις επιλογες των μηχανικων ηχου, και τα προβληματα της επεξεργασιας και μιξης
δεν νομιζω οτι βοηθαει και πολυ την υποθεση της σωστης αναπαραγωγης.
Μεσα απο ενα καλο συστημα εχουμε μια εικονα του τι εχει συμβει ετσι κι αλλιως
αλλα το τελικο αποτελεσμα ειναι δεδομενο και δεν αλλαζει.
Σκοπος ειναι οι δικες μας ενεργειες να μην προσθετουν περαιτερω παραμορφωσεις κατα την αναπαραγωγη.
 

Μηνύματα
5.517
Reaction score
9.655
Πολύ αμφίβολο (δεν είναι όλα ανακλάσεις και με αυτό δικαιολογούνται ή εξηγούνται ή εμπεριεχονται σε αυτές όλα τα φαινόμενα) ... είμαι της άποψης wnet και κάθε γνώστη μηχανικού και όχι έμπορου - μηχανικού ότι τα κομμάτια πρέπει να ακούγονται στο fomat για τα οποία προορίζονταν αρχικά στην μίξη. Να αρχίζουμε να παίζουμε και τις πολυκάνλικές εγγραφές με downmixing σε δικάναλο για να βγάζουμε συγκριτκά συμπεράσματα για το πόσο χάλια είναι το δικανανλο μας συγκριτκκά με το πολυκάναλο μας χι χα χο.
Επειδή χρησιμοποιώ καθημερινά το απμιξινγκ για την ακρόαση στέρεο μίξης έχω διαπιστώσει ότι ο ήχος από 2 μόνον ηχεία ακούγεται στεγνός /dry σε σχέση με το απμιξινγκ. Επίπεδος και λιγότερο ζωντανός.
Για να στο γράψω και στα Αγγλικά που κατέχεις 🙂
sound flat and lifeless. It lack depth and spatiality, which make the sound less immersive and interesting.
 

Μηνύματα
18.814
Reaction score
22.527
Αυτη η ατερμονη συζητηση για τις επιλογες των μηχανικων ηχου, και τα προβληματα της επεξεργασιας και μιξης
δεν νομιζω οτι βοηθαει και πολυ την υποθεση της σωστης αναπαραγωγης.
Μεσα απο ενα καλο συστημα εχουμε μια εικονα του τι εχει συμβει ετσι κι αλλιως
αλλα το τελικο αποτελεσμα ειναι δεδομενο και δεν αλλαζει.
Σκοπος ειναι οι δικες μας ενεργειες να μην προσθετουν περαιτερω παραμορφωσεις κατα την αναπαραγωγη.
Πολύ λάθος άποψη κατά τη γνώμη μου. Πρέπει να γνωρίζει κάποιος αυτά τα θέματα (τουλάχιστον βασικά πράγματα) ώστε να γνωρίζει που οφείλεται και απο που πηγάζει κάθε τι και όχι να προσπαθεί να το αποδώσει μόνο στο συγκεκριμένο κομμάτι ενός πάζλ που τυχαίνει να γνωρίζει και μάλιστα ερασιτεχνικά στην καλύτερη περίπτωση.

Απο ότι αποδεικνύεται κιόλας απο την παρελθούσα επικοινωνία και τριβή μου εδω στο site με πολλούς, δεν υπάρχει καθόλου καλή εικόνα του "τι έχει συμβεί" όπως λές έχοντας ένα "καλό" σύστημα. Αφού όμως τα ξέρεις εσύ και όλοι και σας είναι τόσο εύκολα , δεν βλέπω να τα γράφετε. Ή όταν τα γράφετε κατά την γνώμη μου και με την δική μου εμπειρία είναι άστοχα όταν καλείστε να τα περιγράψετε. Πόσο μάλλον να τα εξηγήσετε. Προσωπικά θα μου έφτανε και η περιγραφή μόνο αλλά και αυτή πάσχει πολύ. Επίσης η εξήγηση με την περιγραφή δεν σχετίζονται καλά. Τα διαγράμματα και η θεωρητική γνώση των εργαλείων και η αντίληψη τους σαν toys χωρίς να ξέρεις και να μπορείς να περιγράψεις με λόγια και να συνειδητοποιείς τι αντίκτυπο έχουν αυτά .... δεν είναι γνώση. Και σίγουρα δεν είναι γνώση που μπορεί να κάνει κάποιον να ενδιαφερθεί ή να μάθει ή να έχει ένα referεnce να τα αναγνωρίζει και να συγκρίνει για να ξέρει που βαδίζει και που θέλει να καταλήξει στην αναζήτηση του. Εάν φυσικά αυτό είναι ο σκοπός και ο δρόμος που τον ενδιαφέρει και όχι απλώς να εφαρμόζει πιστά αφηγήματα που μπορεί να τον απογοητεύουν ή όχι, μια να αποδίδουν και μια όχι και σε τι βαθμό. Το audio και ιδίως η ανπαραγωγή του είναι μέρος μιας τεράστιας αλυσίδας και πολυπαραγοντικό ζήτημα. Και ως τελευταίος μάλιστα κρίκος, εάν το δεις και το εξετάσεις μόνο απο την οπτική του audiophile και μάλιστα χομπίστα δεν θα βγάλεις άκρη.

Εξάλλου και επίσης είναι χρησιμη γνώση (και πληροφορία) για να μάθεις και να ξέρεις να αναγνωρίζεις τι ακούς.
Επειδή χρησιμοποιώ καθημερινά το απμιξινγκ για την ακρόαση στέρεο μίξης έχω διαπιστώσει ότι ο ήχος από 2 μόνον ηχεία ακούγεται στεγνός /dry σε σχέση με το απμιξινγκ. Επίπεδος και λιγότερο ζωντανός.
Για να στο γράψω και στα Αγγλικά που κατέχεις 🙂
sound flat and lifeless. It lack depth and spatiality, which make the sound less immersive and interesting.
Ναι φλάτ και λάιφλες ήθελε να το ακούς ο ηχολήπτης ... εσυ το αλλάζεις. Δεν με ενδιαφερει η υποκειμενική σου απόψη το τι σου ακούγεται πιο καλά. Καντο να ακούγεται και απο το δίαστημα.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.814
Reaction score
22.527
Ναι φλάτ και λάιφλες ήθελε να το ακούς ο ηχολήπτης ... εσυ το αλλάζεις. Δεν με ενδιαφερει η υποκειμενική σου απόψη το τι σου ακούγεται πιο καλά. Καντο να ακούγεται και απο το δίαστημα.
Δευτερη περίπτωση :

Έχεις χάλια main (και πιθανόν επικουρούμενα και απο λάθος στήσιμο για δικανάλο και καλό για πολυκάναλο) και χρησιμοποιείς λάθος εγγραφές. Καλύτερεψε τα και τα δύο (τρία) και η "ψαλίδα" θα κλείσει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.976
Reaction score
59.739
...

Δεν γνωρίζω άλλους.
Μην ανησυχείς, ούτε οι άλλοι σε γνωρίζουν.:wink:

Η χομπίστικη ενασχόληση προβλέπει προσωπικές επεμβάσεις σε κάποιες παραμέτρους κατά τρόπον ώστε ν'αυξανόταν η ευχαρίστηση του εκάστοτε χρήστη, αλλιώτικα το αντίκρυσμά της ως απασχόληση ελεύθερου χρόνου θα ήταν αμφίβολο. Δεν υφίσταται κανονικά ανιδιοτέλεια με σκοπό την ευεργεσία κάποιων συναδέλφων ή την αναβάθμιση των συνθηκών απόλαυσης για επόμενες γενεές. Κάθε δράση συνεπάγεται προσωπικά κέρδη είτε υλικά είτε άϋλα. Εφόσον ως τελικοί χρήστες δεν γίνεται να επεμβαίναμε οι ίδιοι στους όρους μουσικής παραγωγής είναι επόμενο ν'ασχολούμαστε με τους όρους κατά την αναπαραγωγή. Άρα οποιαδήποτε επέμβαση θα καλυτέρευε την προσωπική μας ψυχαγωγία ικανοποιώντας διάφορες ανησυχίες μας και η ακόλουθη διακοινώνηση αυτής κρίνονται θεμιτά στο βαθμό που θα έδιναν έναυσμα και σε άλλους να το διερευνούσαν για δικό τους λογαριασμό. Δεν καταστρατηγείται κάποια προαιώνια συμπαντική τάξη ούτε αμαρτάνει έναντι της μουσικής όποιος θα επιδίωκε πιο πεζούς όρους απόλαυσης. Δεκτά λοιπόν όσα καταθέτεις αλλά δεν αλλάζουν το πώς μπορεί οποιοσδήποτε να μεταχειρίζεται τη μουσική ευωχία.
...
Εξάλλου και επίσης είναι χρησιμη γνώση (και πληροφορία) για να μάθεις και να ξέρεις να αναγνωρίζεις τι ακούς.

Ναι φλάτ και λάιφλες ήθελε να το ακούς ο ηχολήπτης ... εσυ το αλλάζεις. Δεν με ενδιαφερει η υποκειμενική σου απόψη το τι σου ακούγεται πιο καλά. Καντο να ακούγεται και απο το δίαστημα.
Εδώ είμαστε... Άμα λοιπόν δεχθούμε ότι δεδομένος ηχητικός μηχανικός στόχευε συνειδητά σε μονοδιάστατο και υποτονικό ακρόαμα τότε ποιος ο λόγος χρήσης λυχνιακών ενισχυτών οι οποίοι σύμφωνα με τους υποστηρικτές τους θα εμπλούτιζαν το ακρόαμα με αρμονικό περιεχόμενο , άλω γύρω από τα είδωλα , σώματα και σκηνική ευρύτητα; Τρανή απόδειξη ότι είναι άτοπη η αυστηρή προσήλωση σε απαράβατους όρους από το στάδιο παραγωγής και οποιεσδήποτε καλλιτεχνικές ανησυχίες του εκάστοτε ηχητικού μηχανικού.
 

Μηνύματα
5.517
Reaction score
9.655
Δευτερη περίπτωση :

Έχεις χάλια main (και πιθανόν επικουρούμενα και απο λάθος στήσιμο για δικανάλο και καλό για πολυκάναλο) και χρησιμοποιείς λάθος εγγραφές. Καλύτερεψε τα και τα δύο (τρία) και η "ψαλίδα" θα κλείσει.
1750920470830.jpeg


Τι main να πάρω δλδ και πως αλλιώς να τα στησω για να μην ακούγονται flat και lifeless ? 😀
Εχω την αίσθηση ότι το απμιξινγκ καλυτερεύει και το ηχόχρωμα των οργάνων.
Δες από περιέργεια το shoeps plugin mono upmix 1 to 3 πως δουλεύει. Θεωρώ πως έτσι κάπως δουλεύει και το upmixer της Αuro που χρησιμοποιώ. Δεν το έχω το gain στο τέρμα.
 

Μηνύματα
2.082
Reaction score
4.928
Τα διαγράμματα και η θεωρητική γνώση των εργαλείων και η αντίληψη τους σαν toys χωρίς να ξέρεις και να μπορείς να περιγράψεις με λόγια και να συνειδητοποιείς τι αντίκτυπο έχουν αυτά .... δεν είναι γνώση.
Σε αυτο συμφωνουμε.
Πρεπει να ειναι γνωστη και κατανοητη η συνδεση τους με την πραξη, την αντιληπτη πραγματικοτητα.
Και αυτο δεν ειναι τοσο ευκολο οσο ακουγεται.

Το audio και ιδίως η ανπαραγωγή του είναι μέρος μιας τεράστιας αλυσίδας και πολυπαραγοντικό ζήτημα.
Και ως τελευταίος μάλιστα κρίκος, εάν το δεις και το εξετάσεις μόνο απο την οπτική του audiophile και μάλιστα χομπίστα δεν θα βγάλεις άκρη.
Πολυπαραγοντικο και δυσκολο σιγουρα αλλα...
Μια χαρα βγαινει ακρη αν ξερεις τι ακριβως θελεις, ποιες ακριβως ποιοτητες στην αναπαραγωγη,
και πως μπορεις, με τι μεσα, να τις εχεις.
Αυτο το κομματι της αναπαραγωγης εστω και το περιορισμενο του audiophile παραμενει ενα τεραστιο και δυσκολο κομματι. Πολλοι δεν μπορουν να το πλησιασουν καν..




"Η χομπίστικη ενασχόληση προβλέπει προσωπικές επεμβάσεις σε κάποιες παραμέτρους κατά τρόπον ώστε ν'αυξανόταν η ευχαρίστηση του εκάστοτε χρήστη, αλλιώτικα το αντίκρυσμά της ως απασχόληση ελεύθερου χρόνου θα ήταν αμφίβολο. Δεν υφίσταται κανονικά ανιδιοτέλεια με σκοπό την ευεργεσία κάποιων συναδέλφων ή την αναβάθμιση των συνθηκών απόλαυσης για επόμενες γενεές. Κάθε δράση συνεπάγεται προσωπικά κέρδη είτε υλικά είτε άϋλα. Εφόσον ως τελικοί χρήστες δεν γίνεται να επεμβαίναμε οι ίδιοι στους όρους μουσικής παραγωγής είναι επόμενο ν'ασχολούμαστε με τους όρους κατά την αναπαραγωγή. Άρα οποιαδήποτε επέμβαση θα καλυτέρευε την προσωπική μας ψυχαγωγία ικανοποιώντας διάφορες ανησυχίες μας και η ακόλουθη διακοινώνηση αυτής κρίνονται θεμιτά στο βαθμό που θα έδιναν έναυσμα και σε άλλους να το διερευνούσαν για δικό τους λογαριασμό. Δεν καταστρατηγείται κάποια προαιώνια συμπαντική τάξη ούτε αμαρτάνει έναντι της μουσικής όποιος θα επιδίωκε πιο πεζούς όρους απόλαυσης. Δεκτά λοιπόν όσα καταθέτεις αλλά δεν αλλάζουν το πώς μπορεί οποιοσδήποτε να μεταχειρίζεται τη μουσική ευωχία."


Μπορω να ταυτιστω ανετα με αυτη την ευστοχη συνοψη του Bhutia..
 
Last edited:

Μηνύματα
1.791
Reaction score
1.919
Ο ήχος μιας κινηματογραφικής αίθουσας mall Αθήνα / cosmos Θεσσαλονίκη πώς σας φαίνεται ;
 




Μηνύματα
1.791
Reaction score
1.919
Καποια στιγμη θελω να παω στην καινουρια imax (πρωτη στην Ελλαδα) να δω και εκει ηχο. Ξερει κανεις τι εξοπλισμο μπορει να εχει εκεινη η αιθουσα;
 

Μηνύματα
18.814
Reaction score
22.527
Μην ανησυχείς, ούτε οι άλλοι σε γνωρίζουν.:wink:
Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοεις αλλά εάν εννοείς την διαχείρηση των ανακλάσεων και την συμμετοχή τους και κακή συμβολή τους ως αλληλεπικαλυπτόμενο παράγοντα σε κάποια απο αυτά που ανεφερα και καθορίζονται ή.και είναι και κοινά προκύπτοντα απο την μίξη και ηχοληψία αλλα και αισθητική της παραγωγής βασισμενη πάνω στις αποφάσεις που και πως θα ακουστεί κάτι .... τις γνωρίζω, είναι πολύ γνωστές και χιλιοειπωμένες και σχετικά εύκολα σε ενα βαθμό να αντιμετωπιστούν. Ούτε χρειάζεται σε οικιακό επιπεδο ανάλυση των διαγραμμάτων και των μετρήσεων για να πάρεις αποφάσεις αντιμετώπισης τους που είναι εξάλλου στάνταρντ και μικρών επιλογών που έχεις για να τις αντιμετωπίσεις εντός ενος οικιακού περιβάλλοντος. Σαν μπουσουλα μόνο ίσως. Κανένας δεν διορθώνει φαντάζομαι ανακλάσεις με μετρήσεις ιδίως σε οικιακό ή μέχρι και πολλών χιλιάδων ευρώ στουντιο. Και οποιος το κάνει είναι λάθος και θα παιδευτεί πολύ. Μια ιδέα μόνο μπορείς να πάρεις.

Απλώς οι αναφορές μου είχαν σκοπό να συμπληρώσουν και να δώσουν μια άλλη οπτική η οποιά εάν δεν την έχεις σαν γνώση .... δεν γνωρίζεις τι είναι το "σωστό" ή αυτό που κυνηγάς και πότε μια διαστρέβλωση στην εικόνα , εστίαση, σκηνή, εντύπωση, "ιμμέρσιβ" αίσθηση οφειλεται σε αυτές ή είναι στην ηχογράφηση. Χωρις να ξέρεις που οφείλεται μπορεί να αποφασίσεις λανθασμένα ότι δεν πρέπει να επεμβείς και σε τι βαθμό και για ποιο λόγο πρέπει να επέμβεις. Δεν γνωρίζεις την πηγή του προβλήματος ... δεν έχεις σωστή λύση ποτέ. Φτιάχνεις κάτι και χαλάς κάτι ΄άλλο. Κλείνεις μια τρύπα και ανοιγουν δέκα που μάλιστα τώρα δεν ξέρεις και απο που προέρχονται πλέον. Τα πράγατα δεν είναι απλά είναι πολυπαραγοντικά και σαν προβλήματα και σαν αντιμετώπιση και να τα απιδίδουμε μόνο σε έναν παράγοντα επειδή μόνο αυτόν γνωρίζουμε και συνυπολογίζουμε ... είναι λανθασμένη τακτική και αντιμετώπιση.

Κάθε δράση συνεπάγεται προσωπικά κέρδη είτε υλικά είτε άϋλα
Τα άυλα είναι πιο ευγενή, ηθικά, ειλικρινή συνήθως και στην αρχική τους πρόθεση και στην πορεία αναζήτησης της αλήθειας και στον τρόπο, στάση . αξιοπιστία, αξιοπρέπεια και καθαρό μυαλό και στόχο που πρέπει να έχεις και να διατηρήσεις καθόλη την διάρκεια της αναζήτησης σου για να οδηγηθείς σε αυτήν.

Τα υλικά συνήθως όχι ή εύκολα οδηγούν στην διαφθορά και διαστρέβλωση της αλήθειας για λόγους συμφέροντος.

Το πρωτο δεν οδηγεί σίγουρα σε καλό αποτέλεσμα καθώς είναι και θέμα ικανοτήτων και γνώσης. Ο άνθρωπος συνήθως διαλέγει μια μίξη (και ποσοστό) αυτών των δύο που σύμφωνα με τις δικές του αρχες ταιριάζει στον χαρκατήρα, ψυχισμό και εμπειρία του ... ώστε να συνεργαστεί και να αισθάνεται άνετα με ένα απο τους δύο αυτούς χαρακτήρες αλλά και να μπορεί να συνεννοηθεί. Ανάλογα πόσο εκτιμάει την πρόθεση σε σχέση με την στείρα ικανότητα. Ανάλογα επίσης και το αντικείμενο. Εάν είναι να πρέπει να διαλέξεις έναν ναρκισσιστή στα όρια της ψυχοπάθειας χειρούργο που όμως δεν θα πανικοβληθεί λατά την διάρκεια του χειρουργείου έναντι κάποιου άλλου δικαίωμα σου και θεμιτό. Σε άλλο ζήτημα ή αντικείμενο όμως δεν θα διάλεγεις ποτέ αυτόν τον άνθρωπο να σε συμβουλεύσει για τίποτε. Το audio κατά την γνώμη μου ανήκει σε αυτή την κατηγορία.

Εδώ είμαστε... Άμα λοιπόν δεχθούμε ότι δεδομένος ηχητικός μηχανικός στόχευε συνειδητά σε μονοδιάστατο και υποτονικό ακρόαμα τότε ποιος ο λόγος χρήσης λυχνιακών ενισχυτών οι οποίοι σύμφωνα με τους υποστηρικτές τους θα εμπλούτιζαν το ακρόαμα με αρμονικό περιεχόμενο , άλω γύρω από τα είδωλα , σώματα και σκηνική ευρύτητα; Τρανή απόδειξη ότι είναι άτοπη η αυστηρή προσήλωση σε απαράβατους όρους από το στάδιο παραγωγής και οποιεσδήποτε καλλιτεχνικές ανησυχίες του εκάστοτε ηχητικού μηχανικού.
Εγω ποτέ δεν ισχυρίστηκα το αντίθετο.

Όλοι οι άλλοι εδώ μου απαντούν έτσι και μου προβάλλουν "αντικειμενικότητες" (καραμέλες).

Το παράδειγμα σου όμως δεν είναι αρκιβές. Οι λυχνίες ή άλλες επιλογές που μπορεί να κάνεις κάποιος απλώς διαθέτουν κάποιες ιδιαίτερες "ικανότητες" που αναδεικνύουν κάποια πράγματα χωρίς να κάνουν κακό κάπου άλλου. Η θεώρηση σου ότι το reference και ουδετερο είναι η αναπαραγωγή που σου εξασφαλίζει ένα τρανζίστορ is juστ that .... απλώς θεώρηση και αρχική υπόθεση που το τοποθετεί στην θέση του reference.

Το ότι σου εξασφαλίζουν (όχι όλες μόνο οριμένες τοπολογίες , στην ουσία μόνο μία) αυτά που ανφέρεις δεν σημαίνει ότι το κάνουν σε detriment των άλλων χαρακτηριστικών που και αυτές τις αναδεικνύουν.

Έδω μιλάμε για άλλο πράγμα και χαοτική διαφορά που προκύπτει όταν ο άλλος (π.χ. ο Ν.Κ.) σου λέει είναι κάτι Α και εγω το κάνω να ακούγεται Ω. Εδώ πρέπει να αναρωτηθείς σοβαρά τι συμβαίνει. Η θεωρητική εξίσωση που επιχειρείς να κάνεις είναι λανθασμένη. Ε[ισης πρπει να διερευνηθοεί και η πηγή της. Επίσης πρέπει να αναρωτηθείς ότι το ιμμερσιβ αίσθημα εάν και καλό .... δεν στοιχίζει ή σου στερεί για να το έχεις άλλα πράγματα και πλεονεκτήματα επίσης σημαντικά επειδή εσύ δεν είχες την ικανότητα ή το κατάλληλο σύστημα να τα αναγνωρίσεις ότι υπάρχουν σε αυτή την φλάτ και λάιφλες so called αναπαραγωγή και να τα εκτιμήσεις στην παρελθοντική σου εμπειρία απο αυτήν ... και απλώς παρασύρθηκες απο ένα μόνο παράγοντα υπέρμετρης να δεχτώ ; Υπερμετρης βελτίωσης μόνο σε αυτόν τον τομέα και τυχαίνει να σου φτάνει.
 
Last edited:


Μηνύματα
1.791
Reaction score
1.919
Δευτερη περίπτωση :

Έχεις χάλια main (και πιθανόν επικουρούμενα και απο λάθος στήσιμο για δικανάλο και καλό για πολυκάναλο) και χρησιμοποιείς λάθος εγγραφές. Καλύτερεψε τα και τα δύο (τρία) και η "ψαλίδα" θα κλείσει.
Το χαρακτηριστικό όταν ακούς ένα hi fi είναι η αίσθηση σκηνής βάθους σώματος και αληθινών φωνών . Γενικά νιωθεις ότι κάτι «υπάρχει» στον χώρο .Οταν ακούς ένα καλό στερεό , αυτό εισπράττεις πάντα σα πρώτη εντύπωση . Αλλιώς δεν θα μπαίναμε στον κόπο. Εγω προσωπικα δεν θα ξοδευα ουτε 1 ευρω αν δεν αξιζε
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.606
Μηνύματα
3.019.297
Members
38.473
Νεότερο μέλος
Shawsounds
Top