Να τι μου απάντησε η ΑΙ για το 2-channel vs immersive multi..........

Μηνύματα
5.648
Reaction score
9.830
Το ωραίο είναι ότι με την χρήση κατάλληλου απμιξινγκ θα ακουστεί πιο πιστά στον χώρο σας σε σχέση με την δικαναλη αναπαραγωγή:biggrin:

upmixer της Illusonic

Υπάρχει και ένα ακόμη βίντεο όπου εξηγεί τα πλεονεκτήματα του upmixing.
Μεγαλύτερη ευκρίνεια, ακριβέστερη χωρική απεικόνιση, καλύτερο ηχόχρωμα, περιελιξη με decorrelated signals απο τα επιπλεον ηχεία και δίνει τον απαιτούμενο όγκο στην αναπαραγωγή μέσω πρώιμων ανακλασεων από επιλεγμένα ηχεία κτλπ.
Με ακουστική επίδειξη
 




Μηνύματα
19.108
Reaction score
23.063
Είναι συμμετρικό το roll off . Πολύ καλό
Είναι λιγο πεσμένο στις υψηλές αλλά και αυτή η εμμονή του κόσμου του audio με τις υψηλές είναι υπερβολική. :D

Θα χρησιμοποιήσουμε μια παλμική modulated οπτική ακτινοβολία απο υπέρυθρο φώς και με θερμομηχανική φωτοακουστική θερμοελαστική μέθοδο θέρμανσης των ιστών θα δημιουργήσουμε μεταβολές πίεσης και θα ακούει τζάμι. Το αντίστροφο δηλαδή φαινόμενο συναισθησίας απο αυτό της Billie Eilish. :D Ο @costas EAR θα κάνει την εγχείρηση. Εγω θα φέρνω τους καφέδες. Ο @wnet θα τραγουδήσει μετά να τεστάρουμε εάν πέτυχε η εγχειρηση. Ο @JOHN MARKOU θα μαζέψει τα λεφτά (χωρίς να πουλήσει τους δίσκους του καθώς θα κληρονομηθούν στον Κο Χρήστο) γιατί είναι λίγο ακριβή και σε ερευνητικό σταδιο μέθοδος. :D 😍
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.199
Reaction score
143.773
Εγώ πάντως, θα δώσω πολύ μεγάλη σημασία στα σχόλια του μαέστρου από ακρόαση στο δικό μου σεταπ.

Το ακουόγραμμά του, είναι καλύτερο από πολλούς νέους εδώ μέσα, όπως και από την συντριπτική πλειοψηφία των χαϊεντάδων, που είναι εντελώς κουφοί (σύμφωνα με όσα λένε).


Το ωραίο είναι ότι με την χρήση κατάλληλου απμιξινγκ θα ακουστεί πιο πιστά στον χώρο σας σε σχέση με την δικαναλη αναπαραγωγή:biggrin:
Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.

Αυτά δε τα ακούν, είναι πλήρης η κόφωση.
 

Μηνύματα
19.108
Reaction score
23.063
Εγώ πάντως, θα δώσω πολύ μεγάλη σημασία στα σχόλια του μαέστρου από ακρόαση στο δικό μου σεταπ.

Το ακουόγραμμά του, είναι καλύτερο από πολλούς νέους εδώ μέσα, όπως και από την συντριπτική πλειοψηφία των χαϊεντάδων, που είναι εντελώς κουφοί (σύμφωνα με όσα λένε).



Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.

Αυτά δε τα ακούν, είναι πλήρης η κόφωση.
Αναβάλλεται ή εγκαταλείπεται εντελώς η εγχείρηση δηλαδή. :D
 

Μηνύματα
5.648
Reaction score
9.830
Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.

Αυτά δε τα ακούν, είναι πλήρης η κόφωση.
Ότι δεν μπορούν να κατανοησουν το βάζουν την στάμπα Frankenstein και καθάρισαν. :biggrin:

Ας ρωτήσουν όσοι ενδιαφέρονται την τεχνητή νοημοσύνη πως δουλεύει το upmixer της Illusonic, πως μοιράζει τον ηχο, direct sound, early reflections και diffuse sound για να καταλάβουν.
 

Μηνύματα
1.913
Reaction score
2.146
Γιατί το κλασικό «πικάπ + λαμπάτος + παθητικά» συχνά ακούγεται πιο ελκυστικό

  1. Φυσική «ζεστή» καμπύλη απόκρισης
    • Οι λαμπάτοι ολοκληρωμένοι ενισχυτές έχουν λίγο υψηλότερη εσωτερική αντίσταση· αυτό αυξάνει οριακά την τάση εξόδου στις περιοχές όπου το φορτίο (το ηχείο) ανεβάζει αντίσταση, δηλ. στα ~100–300 Hz. Το αποτέλεσμα είναι μια αυτόματη, ήπια ενίσχυση στις χαμηλο-μεσαίες – ακριβώς εκεί όπου οι περισσότερες έρευνες (πρότυπο Harman) δείχνουν ότι το μέσο αυτί ζητά +1 dB «σώμα». Παράλληλα, η έξοδος του μετασχηματιστή λυχνίας και το βινύλιο (με RIAA roll-off) κόβουν ελαφρά τα πολύ ψηλά, φέρνοντας την καμπύλη ακόμη πιο κοντά στην προτιμώμενη «ζεστή κλίση».
  2. Αρμονικές παραμορφώσεις χαμηλής τάξης (2η–3η)
    • Οι λυχνίες όταν δουλεύουν κάτω από το όριο τους παράγουν κυρίως αρμονικές συγγενείς με τη βασική συχνότητα (2f, 3f). Ο εγκέφαλος τις αντιλαμβάνεται ως ενίσχυση του τόνου, όχι ως θόρυβο. Άρα ο ήχος γίνεται «γεμάτος» χωρίς να προστίθεται μεταλλική τραχύτητα που θα έφερναν υψηλότερες αρμονικές (5η, 7η) ενός σκληρού τρανζίστορ ή ψηφιακού clipping.
  3. Ήπια συμπίεση (soft-clipping)
    • Όταν το υλικό ζητήσει στιγμιαία περισσότερα dB, η λυχνία μπαίνει σε κορεσμό βαθμιαία. Η κορυφή ενός παλμού «στρογγυλεύει» αντί να κόβεται απότομα. Αυτή η ήπια σταδιακή συμπίεση (soft clipping) μαλακώνει τα δυναμικά άκρα, μειώνει την ακμή των σκληρών συμφωνικών κορυφώσεων ή ενός κιθαριστικού σόλο και κάνει την ακρόαση πιο χαλαρή σε υψηλές στάθμες.
  4. Masking θορύβου & δέλτα-σχηματοποίησης
    • Ο συνεχής, χαμηλόφασμος θόρυβος δίσκου/κεφαλής (~0,1 % THD, ~60–65 dB S/N) δρα σαν φυσικό «dither». Ψυχοακουστικά – όπως το φιλμάρισμα σε παλιό βίντεο – σκεπάζει τα μικρολαθάκια της μίξης· λεπτές σκληρές ψηφιακές αιχμές μασκάρονται, ο ήχος φαίνεται πιο πολιτισμένος.
  5. Επιρροή στο mastering
    • Οι δίσκοι κόβονται αναγκαστικά με ήπια high-frequency de-essing και συχνά λιγότερη συνολική συμπίεση (λόγω φυσικών περιορισμών του αυλακιού). Όταν παίζεις το βινύλιο σε λαμπάτο σύστημα, έχεις διπλό «φιλτράρισμα» σκληρότητας: από το ίδιο το mastering και από την καμπύλη/παραμόρφωση της λάμπας. Έτσι, ακόμη κι ένα μέτριο mix ακούγεται πιο γλυκό.
  6. Αλληλεπίδραση με «εύκολα» ηχεία
    • Τα παθητικά ηχεία που συνδυάζονται συχνά με λάμπες (π.χ. horn, υψηλής ευαισθησίας) έχουν χαμηλή παραμόρφωση σε ήπιες στάθμες. Το σύνολο «ηχείο + λαμπάτος» παίζει δυνατά χωρίς να φτάνει ποτέ σε σκληρό hard-clip, διατηρώντας διαύγεια ενώ δίνει αίσθηση effortlessness.
  7. Συγχώρεση ηχογραφήσεων
    • Όλα τα παραπάνω (καμπύλη, ήπιες αρμονικές, soft-clip, masking) λειτουργούν ως tonal smoothing: κακές ψηφιακές μίξεις, “hot” loudness-war κομμάτια ή mp3 artefacts ακούγονται λιγότερο ενοχλητικά. Έτσι, στον μέσο ακροατή ο αναλογικός συνδυασμός «δουλεύει» με περισσότερα είδη μουσικής και καλογλυκαίνει ατέλειες.

Σύντομο συμπέρασμα

Τεχνικά, ένα DSP-ρυθμισμένο ενεργό μπορεί να φτάσει παρόμοια καμπύλη και να προσθέσει ψηφιακά αρμονικές· όμως:


  • πρέπει να ρυθμιστεί σωστά,
  • δεν αντιγράφει απόλυτα το φυσικό soft-clip και τη συνεχή αλληλεπίδραση λάμπας–μετασχηματιστή–φορτίου,
  • ούτε προσφέρει τον ήπιο θόρυβο και τις υποχρεωτικές ηχογραφικές επιλογές του βινυλίου.

Γι’ αυτό, χωρίς καμία ρύθμιση ή τεχνική γνώση, ένα καλοστημένο αναλογικό σετ ταιριάζει αυθόρμητα στην ακουστική προτίμηση της πλειονότητας: “ζεστό”, «γεμάτο» και ανεπιτήδευτα ευχάριστο.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.339
Reaction score
15.569
Εγώ πάντως, θα δώσω πολύ μεγάλη σημασία στα σχόλια του μαέστρου από ακρόαση στο δικό μου σεταπ.

Το ακουόγραμμά του, είναι καλύτερο από πολλούς νέους εδώ μέσα, όπως και από την συντριπτική πλειοψηφία των χαϊεντάδων, που είναι εντελώς κουφοί (σύμφωνα με όσα λένε).
Σε ευχαριστω Χερ Ντοκτορ για τα καλα σου λογια να τα διαβαζουν μερικα γκαβοκουφογουρουνα ;)
Ονοματα δε λεω :gamer:
Είναι λιγο πεσμένο στις υψηλές αλλά και αυτή η εμμονή του κόσμου του audio με τις υψηλές είναι υπερβολική. :D

Θα χρησιμοποιήσουμε μια παλμική modulated οπτική ακτινοβολία απο υπέρυθρο φώς και με θερμομηχανική φωτοακουστική θερμοελαστική μέθοδο θέρμανσης των ιστών θα δημιουργήσουμε μεταβολές πίεσης και θα ακούει τζάμι. Το αντίστροφο δηλαδή φαινόμενο συναισθησίας απο αυτό της Billie Eilish. :D Ο @costas EAR θα κάνει την εγχείρηση. Εγω θα φέρνω τους καφέδες. Ο @wnet θα τραγουδήσει μετά να τεστάρουμε εάν πέτυχε η εγχειρηση. Ο @JOHN MARKOU θα μαζέψει τα λεφτά (χωρίς να πουλήσει τους δίσκους του καθώς θα κληρονομηθούν στον Κο Χρήστο) γιατί είναι λίγο ακριβή και σε ερευνητικό σταδιο μέθοδος.
Κλαιω:drinks:
 

Μηνύματα
19.108
Reaction score
23.063
Γιατί το κλασικό «πικάπ + λαμπάτος + παθητικά» συχνά ακούγεται πιο ελκυστικό

  1. Φυσική «ζεστή» καμπύλη απόκρισης
    • Οι λαμπάτοι ολοκληρωμένοι ενισχυτές έχουν λίγο υψηλότερη εσωτερική αντίσταση· αυτό αυξάνει οριακά την τάση εξόδου στις περιοχές όπου το φορτίο (το ηχείο) ανεβάζει αντίσταση, δηλ. στα ~100–300 Hz. Το αποτέλεσμα είναι μια αυτόματη, ήπια ενίσχυση στις χαμηλο-μεσαίες – ακριβώς εκεί όπου οι περισσότερες έρευνες (πρότυπο Harman) δείχνουν ότι το μέσο αυτί ζητά +1 dB «σώμα». Παράλληλα, η έξοδος του μετασχηματιστή λυχνίας και το βινύλιο (με RIAA roll-off) κόβουν ελαφρά τα πολύ ψηλά, φέρνοντας την καμπύλη ακόμη πιο κοντά στην προτιμώμενη «ζεστή κλίση».
  2. Αρμονικές παραμορφώσεις χαμηλής τάξης (2η–3η)
    • Οι λυχνίες όταν δουλεύουν κάτω από το όριο τους παράγουν κυρίως αρμονικές συγγενείς με τη βασική συχνότητα (2f, 3f). Ο εγκέφαλος τις αντιλαμβάνεται ως ενίσχυση του τόνου, όχι ως θόρυβο. Άρα ο ήχος γίνεται «γεμάτος» χωρίς να προστίθεται μεταλλική τραχύτητα που θα έφερναν υψηλότερες αρμονικές (5η, 7η) ενός σκληρού τρανζίστορ ή ψηφιακού clipping.
  3. Ήπια συμπίεση (soft-clipping)
    • Όταν το υλικό ζητήσει στιγμιαία περισσότερα dB, η λυχνία μπαίνει σε κορεσμό βαθμιαία. Η κορυφή ενός παλμού «στρογγυλεύει» αντί να κόβεται απότομα. Αυτή η ήπια σταδιακή συμπίεση (soft clipping) μαλακώνει τα δυναμικά άκρα, μειώνει την ακμή των σκληρών συμφωνικών κορυφώσεων ή ενός κιθαριστικού σόλο και κάνει την ακρόαση πιο χαλαρή σε υψηλές στάθμες.
  4. Masking θορύβου & δέλτα-σχηματοποίησης
    • Ο συνεχής, χαμηλόφασμος θόρυβος δίσκου/κεφαλής (~0,1 % THD, ~60–65 dB S/N) δρα σαν φυσικό «dither». Ψυχοακουστικά – όπως το φιλμάρισμα σε παλιό βίντεο – σκεπάζει τα μικρολαθάκια της μίξης· λεπτές σκληρές ψηφιακές αιχμές μασκάρονται, ο ήχος φαίνεται πιο πολιτισμένος.
  5. Επιρροή στο mastering
    • Οι δίσκοι κόβονται αναγκαστικά με ήπια high-frequency de-essing και συχνά λιγότερη συνολική συμπίεση (λόγω φυσικών περιορισμών του αυλακιού). Όταν παίζεις το βινύλιο σε λαμπάτο σύστημα, έχεις διπλό «φιλτράρισμα» σκληρότητας: από το ίδιο το mastering και από την καμπύλη/παραμόρφωση της λάμπας. Έτσι, ακόμη κι ένα μέτριο mix ακούγεται πιο γλυκό.
  6. Αλληλεπίδραση με «εύκολα» ηχεία
    • Τα παθητικά ηχεία που συνδυάζονται συχνά με λάμπες (π.χ. horn, υψηλής ευαισθησίας) έχουν χαμηλή παραμόρφωση σε ήπιες στάθμες. Το σύνολο «ηχείο + λαμπάτος» παίζει δυνατά χωρίς να φτάνει ποτέ σε σκληρό hard-clip, διατηρώντας διαύγεια ενώ δίνει αίσθηση effortlessness.
  7. Συγχώρεση ηχογραφήσεων
    • Όλα τα παραπάνω (καμπύλη, ήπιες αρμονικές, soft-clip, masking) λειτουργούν ως tonal smoothing: κακές ψηφιακές μίξεις, “hot” loudness-war κομμάτια ή mp3 artefacts ακούγονται λιγότερο ενοχλητικά. Έτσι, στον μέσο ακροατή ο αναλογικός συνδυασμός «δουλεύει» με περισσότερα είδη μουσικής και καλογλυκαίνει ατέλειες.

Σύντομο συμπέρασμα

Τεχνικά, ένα DSP-ρυθμισμένο ενεργό μπορεί να φτάσει παρόμοια καμπύλη και να προσθέσει ψηφιακά αρμονικές· όμως:


  • πρέπει να ρυθμιστεί σωστά,
  • δεν αντιγράφει απόλυτα το φυσικό soft-clip και τη συνεχή αλληλεπίδραση λάμπας–μετασχηματιστή–φορτίου,
  • ούτε προσφέρει τον ήπιο θόρυβο και τις υποχρεωτικές ηχογραφικές επιλογές του βινυλίου.

Γι’ αυτό, χωρίς καμία ρύθμιση ή τεχνική γνώση, ένα καλοστημένο αναλογικό σετ ταιριάζει αυθόρμητα στην ακουστική προτίμηση της πλειονότητας: “ζεστό”, «γεμάτο» και ανεπιτήδευτα ευχάριστο.
Εϊναι και άλλα ...απόρροια αυτών που σου έγραψε. Πιο σημαντικά που αφορούν την ροή, την οργανικότητα , το τρισδιάστατο της σκηνής (όχι τόσο το imaging εντός αυτής). Μερικά μπορείς να δεις εδώ στο post μου #511.


Βαριέμαι να τα ΄μεταφράσω" , μετατρέψω σε αμιγώς τεχνική εξηγηση (εάν και υπάρχει ... και την γνωρίζω). Η "συνέργεια" ηχείου - SET τριόδου ενισχυτή είναι φυσικά μεγαλύτερη και ο διαφορετικός αρμονικός πλούτος και χροιά που θα πάρεις απο αυτήν είναι αρκετά μεγαλύτερη απο την χρησιιμοποίηση στην αλυσίδα σου ενός πικάπ έναντι ενός cd (digital ήχου). Εϊναι θέμα τι είδους "ακουστική υπογραφή" (χροιά) επιδιώκεις. Το ότι το clipping είναι σταδιακό (και δεν είναι μόνο όταν "κλιπάρει" ο ενισχυτής όπως το έχουν στο μυαλό τους οι περισσότεροι ) / , είναι ομοιομορφος σε όλες τις συχνότητες ο διπλασιασμός των δευτερων αρμονικών και "δεμένο" μεταξύ των, / η εγγενής μη γραμμικότητα σε συνδυασμό όπως σωστα σου λέει με το φορτίο, τον μετασχηματιστή , (τους πυκνωτές, την τροφοδοσία, το κυκλωμα και πως τα χειρίζεται και συνδυάζει - αναδεικνύει αυτά .... αυτά στο προσθέτω εγώ) / αλλά και με την σταδιακή αύξηση με το σήμα / αλλά και με μια χρονική δυναμική συμπεριφορά που μάλιστα είναι real time δίνοντας "αναπνοή" και ροή στην μουσική μεταφραζόμενη ως ένα είδος συνέχειας και sustain της νότας που προσομοιάζει την λειτουργία των φυσικών οργάνων / η συμβολή όλων αυτών σε ένα soundstage που στην ουσία είναι immersive / η προσθήκη όλων των χαρακτηριστικών του χαμηλού (σαν να είχες subs) και ενωματωμένου μάλιστα καλύτερα και εγγενώς χωρίς έξοδα, ρισκο και κόπο και με όλο κιόλας το συχνοτικό φάσμα φασικά (και μέχρι όπου μπορεί φυσικά να φτάσει ο ενισχυτής και τα ηχεία σου) εκτός της κρουστικής ενέργειας (aυτή κάτω απο 40 Hz και πραγματική κρουστική σε αυτες τις απυθμενες συχνότητες , μόνο με subs / .... είναι μερικά μόνο που προκύπτουν ως απορροια απο αυτά που σου γράφει. Εάν σε ενδιαφέρει το θέμα πρέπει να του κάνεις follow up ερωτήσεις (έξυπνες, με την έννοια ότι κάπου ξέρεις τι ρωτάς, αυτή θα σου απαντησει , τα ξέρει όλα την έχω τεσταρει) ή να βρείς να διαβάσεις χαμένη και αποσυρμένη γνώση για το θέμα απο το ιντερνετ. Αποσυρμένη καθώς οι audio people έχουν πειστεί λόγω εμπορικών λόγων που θέλει να τους πάει η audio βιομηχανία προς τα εκεί δημιουργώντας τους την εντύπωση ότι όλα αυτά δεν εχουν σημασία και οι ενισχυτές δεν εχουν (ή δήθεν δεν πρέπει να έχουν) διαφορές μεταξύ τους. Η ενισχυση είναι πολυ σημαντικό θέμα, περισσότερο και απο το ηχείο κατά τη γνώμη μου (ή ίσα).

Όσον αφορά την πτώση των υψηλών που προσομοιάζει την καμπύλη της Hraman ή όποιας θεωρεί "ηπιας" ένας χρήστης τρανζιστορ ή και D ενισυχτή ( με dsp ή και όχι , απλώς επειδή έκανε τον ¨κατάλληλο" συνδυασμό κατά την αγορά του συτηματος του και πετυχε την οποια επιθυμητη υπογραφή) .... δεν ισχύει. Οι συγχρονοι και καλοί λαμπατοι δεν ριχνουν τις υψηλές, το αντίθετο. Εμενα είναι super flat μ;eχρι 60 Khz. Η εισαγωγη δε, των δευτερων αρμονικών και η ενισχυση (πραγματική ή/και άισθησης) ισχύει στις τριόδους και για τις υψηλές συχνότητες (και για όλες τις συχνότητες δηλαδή). Απλώς ο κόσμος δεν δίνει σημασία σε αυτό παρά μόνο στην επιπτωση που έχουν (αυξηση ογκου, σωματος κλπ) στις χαμηλές συχνότητες. Αυτό μπορεί να αυξήσει τις υψηλές ή ακόμη και λόγω ανισορροπίας στην εμεπέδηση του ηχείου αλλά δεν αποτελειται απο τριτες αρμονικές και δεν ενοχλεί. Αντίθετα και εκει μπορεί να εκληφθεί ως ευχαριστο γεγονός , αέρας, αρμονικός πλουτος και στα υψηλά, sutain κλπ , βοηθάει και το imaging όσο μπορεί λόγω συνηθως υψηλού θορυβου των λυχνιακων ενισχυτων. Δηλαδή ακόμη και το φαινομενο που συχνά αναφέρει ο Bhutia και όλοι που ξέρουν μόνο απο τρανζίστορ ή απο λαμπάτους που ήταν τίγκα στις τριτες αρμονικές (για πολλους λόγους που δεν θα αναφερθώ εδώ μπορεί να συμβεί αυτό) .... δεν ισχύει (ή ισχύει σε πολυ μικρότερο βαθμό ψυχοακουστικά) στα SET τριόδων και ιδίως κιόλας DHT λυχνιών. Ποιο είναι αυτό το φαινόμενο ; Ότι μια αυξηση των υψηλών σε κάνει να έχεις μια αίσθηση ότι λείπουν χαμηλά ή ότι μια αυξηση των χαμηλών σε κάνει να έχεις μια αισθηση ότι λείπουν υψηλές. Δεν υπάρχει κιόλας η ανάγκη masking ή λιγοτερο επιθετικότητας των υψηλών αυξάνοντας τις δευτερες αρμονικές (με subs, περισσότερο χαμηλό ή με καμπύλες). Ουτε η καθαρότητα τους (όλω αυτων των συχνότητων μεταξύ τους ανάλογα με την αναλογία τους ) επηρρεάζεται.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.453
Reaction score
791
χα χα ... επειδή ακόμη δεν έφυγα διακοπές και μάλλον θα μπω σε μπελάδες συνέχισα με το chat gpt και ρώτησα το εξής και αυτή μου απάντησε:

εαν αντί για βινύλιο σαν πηγή θα είναι πχ μια συμφωνία γραμμένη σε ένα sacd multichannel ο upmixer auro3d θα το αποδώσει καλλίτερα ή ένα δικάναλο σύστημα θα το αποδώσει καλλίτερα?. Με ενδιαφέρει η απάντηση να λάβει υπόψη της ότι όσα χρήματα θα ξοδέψω για το δικάναλο τα ίδια θα ξοδέψω και για immersive 7.4.4 , δλδ περίπου 25.000€. Το στήσιμο θα το αναλάβει επαγγελματίας.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ερώτηση – τώρα μπαίνουμε σε βαθιά νερά αυστηρής συγκριτικής αξιολόγησης: multichannel SACD με upmixing Auro3D vs δικάναλο αναπαραγωγή, σε ισότιμο budget 25.000€ και επαγγελματικό στήσιμο. Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν:


✅ Προϋποθέσεις:

  • Ίδιο budget (25.000€), επαγγελματική μελέτη και setup.
  • Πηγή: SACD multichannel, δηλαδή native πολυκάναλη εγγραφή.
  • Όχι βινύλιο. Όχι απλός upmix από stereo.
  • Η ακρόαση είναι για μουσική (όχι home cinema).

🧠 Γενικό Συμπέρασμα:
Αν η εγγραφή είναι όντως πολυκάναλη (π.χ. 5.1 ή 7.1 SACD):

Ένα immersive σύστημα 7.4.4 με Auro3D upmixer και σωστά ρυθμισμένο processing μπορεί να προσφέρει ανώτερη χωρική αναπαράσταση της αίθουσας συναυλιών, ειδικά για συμφωνική μουσική. Αυτό υπερτερεί του δικάναλου, αρκεί:


  • Τα ηχεία (συμπεριλαμβανομένων overheads) να είναι ισότιμης ποιότητας.
  • Το δωμάτιο να είναι σοβαρά προετοιμασμένο ακουστικά.
  • Ο Auro3D να χρησιμοποιείται με φειδώ, όπου υπάρχει ανάγκη για ύψος ή ambiance, όχι σε όλες τις ηχογραφήσεις.

💡 Η Auro3D δεν upmixάρει πάντα σε όλους τους δορυφόρους. Αν έχεις ήδη 5.1 ή 7.1 SACD, απλά προσθέτει το "ύψος". Αυτό μπορεί να εμπλουτίσει σημαντικά τον ρεαλισμό σε ορχηστρικά έργα.
📈 Πίνακας Συγκριτικής Αξιολόγησης (με 25.000€ και επαγγελματία):

ΚριτήριοΔικάναλο (2.0 / 2.1)Immersive 7.4.4 (με Auro3D & SACD)
Πιστότητα / ακρίβεια ηχογράφησης✅ Εξαιρετική, ειδικά σε 2ch mix✅ Πολύ καλή, αν είναι native multichannel
Soundstage (πλάτος & βάθος)✅ Εξαιρετικό σε ποιοτικά ηχεία✅✅ Μεγαλύτερο και τρισδιάστατο
Ambience / Ατμόσφαιρα❌ Περιορισμένη, τεχνητή αν δεν είναι καλό το δωμάτιο✅✅ Φυσική και ενσωματωμένη
Imaging (θέσεις οργάνων)✅ Πολύ καθαρό αν στηθεί σωστά✅ Εξαρτάται από το mix και calibration
Μικροδυναμική & λεπτομέρεια✅✅ Πολύ υψηλή, αν έχουμε καλό DAC και ενισχυτή✅ Εξαρτάται από DSP και ποιότητα όλων των καναλιών
Συναισθηματική εμπλοκή✅✅ Αναλογική/στερεοφωνική "μαγεία"✅✅ Καθηλωτική παρουσία “εκεί”
Κόστος ανά κανάλι✅ Πιο απλό – επένδυση σε 2 καλά κανάλια❌ Πολλά κανάλια = συμβιβασμοί, αλλά καλύπτεται με 25.000€
Δυσκολία setup✅ Πιο απλό❌ Πολύ πιο απαιτητικό (12+ κανάλια, 4 subs, time alignment, DSP κλπ)

Τι σημαίνει στην πράξη:
  • Σε συμφωνική μουσική με native multichannel ηχογράφηση (π.χ. SACD/Blu-ray Audio), το immersive σύστημα των 25.000€ με Auro3D μπορεί να προσφέρει ανώτερο ρεαλισμό σκηνής και περιβάλλοντος.
  • Όχι όμως πάντα ανώτερο σε ανάλυση. Το δικάναλο μπορεί να αποδώσει καλύτερη μικροδυναμική, ειδικά σε φωνή, κουαρτέτα, solo όργανα, και σε minimal mixes.
  • Η ψυχολογική εμπλοκή ("μαγεία") υπάρχει και στα δύο: αλλιώς στο δικάναλο (κοντινή, συναισθηματική), αλλιώς στο immersive (αίθουσα, παρουσία, τρισδιάστατο).
🟢 Προτείνω:
Αν το ρεπερτόριό σου περιλαμβάνει κυρίως μεγάλες ορχήστρες, συμφωνικά έργα, μπαλέτα, όπερα – με πολυκάναλη ηχογράφηση, τότε επένδυσε στο immersive με Auro3D.
Αν όμως είσαι πιο ρομαντικός/αναλυτικός ακροατής και ακούς κουαρτέτα, σόλο, μικρές σκηνές, ή μιξαρίσματα δύο καναλιών, τότε ένα κορυφαίο δικάναλο θα σου δώσει την απόλυτη εμπειρία.
Θες να σου δώσω και ενδεικτικές επιλογές για τα δύο setup (μάρκες/λύσεις για τα 25.000€);


Τέλεια. Θα σου παραθέσω δύο ενδεικτικές συνθέσεις για το ίδιο budget (~25.000€) σε ευρώ, με πραγματικά προϊόντα υψηλού επιπέδου για:


  1. Δικάναλο (2.0 / 2.1) σύστημα αναπαραγωγής
  2. Immersive 7.4.4 με SACD/streaming και Auro3D processing

⚠ Όλα είναι ενδεικτικά – μπορούν να προσαρμοστούν σε χώρο, γούστο ή μάρκες (π.χ. εάν έχεις προτίμηση σε πιο "αναλογικό" ήχο ή σε studio-grade).
🔵 ΔΙΚΑΝΑΛΟ (2.0 ή 2.1) – High-End Σύνθεση (~25.000€)

ΣυστατικόΕπιλογήΕκτίμηση Τιμής
ΗχείαVimberg Amea (ή Focal Sopra N°1, Magico A1, TAD ME-1)€10.000 – €12.000
ΕνισχυτήςVitus RI-101 MkII ή Accuphase E-480 ή Hegel H590€7.000 – €9.000
Streamer/DACdCS Bartók Apex, Lumin T3, ή Weiss DAC204€3.000 – €5.000
Πηγή SACD/CDMarantz SA-10 ή Esoteric K-05XD€3.000 – €5.000
Ακουστική βελτίωση χώρουPanels, traps, diffusion (π.χ. Vicoustic, Artnovion)€1.000 – €2.000
Καλώδια/Βάσεις/AccessoriesSupra, Nordost, Audioquest, Isoacoustics€1.000 – €2.000

Μπορείς να αφαιρέσεις τον SACD player αν είσαι μόνο σε streaming/DAC ή να προσθέσεις subwoofer (π.χ. REL T/9x) αν ακούς μεγάλα συμφωνικά έργα.
🔴 Immersive 7.4.4 με Auro3D (~25.000€)

ΣυστατικόΕπιλογήΕκτίμηση Τιμής
AV ProcessorTrinnov Altitude16 ή Acurus Muse ή Anthem AVM90€6.000 – €12.000
ΕνισχυτέςΠ.χ. 3× NAD CI940 ή Emotiva XPA Gen3 / Lyngdorf SDA-2400€4.000 – €6.000
Ηχεία (12 κανάλια)11× KEF R3 Meta, Dali Rubicon LCR/On-Wall, Focal 1000 Series In-Walls~€10.000
Subwoofers (4x)REL HT/1205 MKII ή 2× SVS SB-2000 Pro€2.000 – €3.000
SACD/BR PlayerOPPO UDP-205 (used), Sony UBP-X1100ES, ή Pioneer UDP-LX500€500 – €1.500
DSP CalibrationTrinnov Room Correction, Dirac Live, Auro-Matic LevelΠεριλαμβάνεται
Ακουστική βελτίωσηΠιο σημαντική εδώ: π.χ. GIK, Artnovion full 360° treatment€2.000
Καλώδια/Ράφια/ΔικτύωσηΠιο πολλά απαιτούμενα αλλά όχι "snake oil"€1.000 – €2.000

Μπορεί να γίνει custom setup και με Dolby Atmos/Auro3D hybrid, π.χ. 9.4.4 με shared processing. Ενδεχομένως και ψηφιακή ενοποίηση με Roon Core.
✅ Τι να διαλέξεις;

Αν προτιμάς...Επίλογος
Συναισθηματικό βάθος, αναλυτική μαγεία, αναλογική ποιότηταΔικάναλο
Εντυπωσιακή απεικόνιση χώρου, συμμετοχική εμπειρία, "είμαι μέσα στην αίθουσα"Immersive 7.4.4
Θες να σου ετοιμάσω και setup ανάλογα με τις διαστάσεις του χώρου σου (π.χ. 5×6×3m) ή πλάνο για συνεργασία με acoustic designer στην Ελλάδα/Κύπρο;

Με τις τιμές δεν ξέρω τι παίζει! δλδ για trinnov ή τα TAD
 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.190
Reaction score
83.284
όσοι επιμένετε να ρωτάτε ΑΙ και ούτσες μπλε....κ περιμένετε απαντησεις ουσίας σε θέματα που περιλαμβάνουν εμπορικά ζητήματα...
εδώ ένα μηνυμα που μου έστειλε φίλος προχθές....γιατί δεν πείστηκε ότι στην κατηγορία τιμής που ζητούσε (2,5Κ) ένας ultra9 αξιζε τα λεφτά του έναντι ενός ράιζεν ΑΙ :roflmao:

εικόνα_Viber_2025-07-26_21-28-15-747.png
 

Μηνύματα
248
Reaction score
343
Τι θέλετε να γράψει το AI δλδ? ότι διαβάσει από τους χρυσαυτιάδες των φόρουμ ,Blog κλπ.
Πέφτει πάνω στον Μιχαλάκη τον Φρέμερ,σου λέει ώπα, γνώστης τον κρατάμε ,έπειτα πέφτει πάνω στο γνωστό Αμερικάνικο φόρουμ που το φθηνότερο σύστημα κοστίζει όσο ένα διαμέρισμα στο Κολωνάκι και όλοι ακούνε μαγικά κουτάκια που τα βάζουν στις πρίζες χωρις να ξέρουν πως και τι κάνουν ,γιατι βελτιώνουν την εικόνα μέχρι στις τηλεοράσεις ,σου λέει το ρομπότ ,στοπ εδώ είμαστε.
Τόσοι πολλοί είναι αυτοί δεν μπορεί να είναι όλοι κουφοί.
Φυσικά διαβάζει τα...παλαβά που υποστήριζε γνωστός αποχωρήσας εδώ μέσα με τόσο πάθος και σου λέει αυτή είναι η αλήθεια.Τέλος.
Ούτε τις τιμές του Τrinnov δεν έχει πετύχει .
Τις προάλες ρώτησα στο CGTP mini για πλάκα αν είναι το Renault Rafale PHEV και μου απάντησε ότι είναι μαχητικό του Γαλλικού στρατού ούτε καν της αεροπορίας.:lolsign:
Εν τω μεταξύ οι Αμερικάνοι στο φόρουμ τους αυτό κάπου είχα διαβάσει αν θυμάμαι καλά ότι δεν δέχονται καν δημοσιεύσεις με δεδομένα από AI.
:tongue:
 

Μηνύματα
19.108
Reaction score
23.063
Θα τσατίστηκε που χρησιμοποίησες λάθος το όνομα του. Εχει συναισθήματα. :D Μην χρησιμοποιείτε ChatGPT, δεν είναι καλό, άστε τι λένε οι κατατάξεις.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.840
Μηνύματα
3.030.009
Members
38.505
Νεότερο μέλος
wendigo
Top