ika
News
- Μηνύματα
- 18.730
- Reaction score
- 16.780
Πολύ πολύ κρίμα για όλη την προσπάθεια και το φοβερό αποτέλεσμα του χώρου και της έκθεσης.![]()
Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου: Το τέλος ενός οράματος
Ένα μουσείο που μοσχοβολούσε βενζίνη, ατσάλι και μνήμες. Ένα από τα καλύτερα του είδους του στην Ευρώπη κλείνει.www.newsauto.gr
Είναι άλλο πράγμα το εμπορικό ισοζύγιο της Γαλλικής οικονομίας και ειδικότερα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας (εφόσον το μετράνε κι έτσι) και άλλο πράγμα η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που αφορά Γαλλικές επιχειρήσεις οι οποίες όπως μας πληροφορεί το άρθρο παράγουν εκτός Γαλλίας τα προϊόντα τους ώστε να είναι ανταγωνιστικά στις αγορές (σιγά το νέο δηλαδή).Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία: 120 δισ. ευρώ έλλειμμα σε έξι χρόνια – μια «ωρολογιακή βόμβα» για τη χώρα
Το πρώτο τρίμηνο του 2025, το εμπορικό έλλειμμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθε σε 4,8 δισ. ευρώ, το τρίτο μεγαλύτερο μετά τους υδρογονάνθρακες και τον εξοπλισμό μηχανολογίας–ηλεκτρονικής–πληροφορικής. Για το 2024, το έλλειμμα είχε φτάσει τα 22,5 δισ. ευρώ. Συνολικά από το 2019, η Γαλλία έχει συγκεντρώσει 120 δισ. ευρώ αρνητικό ισοζύγιο, ενώ μόλις είκοσι χρόνια νωρίτερα κατέγραφε πλεόνασμα 12,3 δισ. ευρώ.
Από την κορυφή στην παρακμή
Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Γαλλία κατέρρευσε: από 3,66 εκατ. οχήματα το 2004, έπεσε σε 2,2 εκατ. το 2019 και σε μόλις 1,35 εκατ. το 2024. Στα επιβατικά αυτοκίνητα, η χώρα έπεσε κάτω από το ένα εκατομμύριο μονάδες (910.200), τέσσερις φορές λιγότερα από τη Γερμανία και λιγότερα ακόμη και από την Ισπανία ή την Τσεχία. Η Γαλλία βρίσκεται πλέον 12η στον κόσμο σε παραγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών.
Ο ρόλος της μετεγκατάστασης
Η αποβιομηχάνιση συνδέεται με το υψηλό κόστος εργασίας: 47 €/ώρα στη Γαλλία, έναντι 32 € στην Ιταλία, 27,5 € στην Ισπανία, 19,2 € στην Τσεχία, 11 € στη Ρουμανία και μόλις 5–6 € στο Μαρόκο. Αυτό οδήγησε τις Renault και PSA/Stellantis να μεταφέρουν την παραγωγή μικρών μοντέλων σε χώρες χαμηλού κόστους. Σήμερα, τα περισσότερα best-sellers (Clio, 208, Sandero, Captur, 2008, C3, Duster) κατασκευάζονται εκτός Γαλλίας. Μόνο το Peugeot 3008 εξακολουθεί να συναρμολογείται στo Sochaux.
Το ίδιο συμβαίνει και στα εξαρτήματα: ένα γαλλικό κομμάτι κοστίζει 7–17% ακριβότερα από ό,τι στην Ανατολική Ευρώπη και έως 30% παραπάνω από ό,τι στην Ινδία ή την Τουρκία. Σύμφωνα με τους προμηθευτές, έως και το 50% της παραγωγής κινδυνεύει να χαθεί.
Θέσεις εργασίας σε πτώση
Από το 2019 έως το 2024, η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γαλλία έχασε 38.600 θέσεις εργασίας. Οι εργαζόμενοι στους προμηθευτές μειώθηκαν από 114.400 το 2007 σε 56.000 το 2024. Έως το 2035, μπορεί να χαθούν ακόμη 75.000 βιομηχανικές θέσεις, με μόνο 19.000 να αναμένεται να δημιουργηθούν σε μπαταρίες και υδρογόνο – άρα ένα καθαρό αρνητικό ισοζύγιο 56.000 θέσεων.
Η προσπάθεια της Renault
Υπό την πίεση του κράτους, που κατέχει το 15% του μετοχικού της κεφαλαίου, η Renault αποφάσισε να κατασκευάσει στη Γαλλία τα ηλεκτρικά R5 και R4, στο Douai και το Maubeuge. Ωστόσο, μόνο αυτά δεν αρκούν για να αντιστρέψουν την πορεία. Η Stellantis αρνήθηκε να πράξει το ίδιο με τα δικά της μικρά ηλεκτρικά.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, που άλλοτε αποτελούσε πυλώνα του εμπορικού ισοζυγίου, βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με μια κρίση που συνδυάζει χαμηλή παραγωγή, υψηλό κόστος και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας. Αν δεν αλλάξει η τάση, το έλλειμμα των 120 δισ. ευρώ μοιάζει μόνο η αρχή.
Challenge.fr