- Μηνύματα
- 13.106
- Reaction score
- 164
Code:
Τα ακόλουθα 8 μηνύματα μεταφέρθηκαν από το θέμα
Optoma HD80 VS JVC DLA-HD1 VS BenQ W9000.
Ας συνεχίσουμε εδώ αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Δημήτρης Τσάλλας
Μόνο αν όλοι έχουν άψογα καλιμπραρισμένα μόνιτορς θα μπορούσαμε να κάνουμε κουβέντα. Αλλά σχεδόν κανείς δεν έχει.
Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι συγκριτική φωτογράφιση:
-Βρίσκουμε έναν προβολέα Α τον οποίο θεωρούμε σημείο αναφοράς.
-Τον ρυθμίζουμε άψογα με τρόπο ώστε να θεωρούμε ότι αυτή που βλέπουμε είναι η καλύτερη εικόνα από προβολέα.
-Τον φωτογραφίζουμε πειραματιζόμενοι με τις ρυθμίσεις.
-Κρατάμε τις ίδιες ρυθμίσεις, την ίδια μηχανή, τον ίδιο φακό, το ίδιο ζουμ, τα πάντα τα ίδια.
-Κάθε φορά φωτογραφίζουμε τον οποιονδήποτε προβολέα έχουμε για σύγκριση με τον Α.
Ο θεατής-αναγνώστης θα πρέπει να ξέρει ότι ανεξάρτητα από το τι βλέπει αυτός στο μόνιτορ του, η εικόνα του Α είναι εικόνα αναφοράς. Αν πρασινίζει, έχει λάθος Γ, αν είναι φωτεινή ή σκοτεινή, φταίει το μόνιτόρ του και όχι ο προβολέας.
Αναπόφευκτα οι φωτογραφίες των άλλων προβολέων θα φαίνονται λάθος. Αλλά θα προσφέρονται για σύγκριση. Δεν έχει νόημα να φωτογραφίσουμε σωστά τις εικόνες. Δεν προσφέρει κάτι αυτό.
Θα μπορούμε να δούμε όμως αν η εικόνα των άλλων προβολέων είναι 20% πιο φωτεινή. Μπορεί ένας προβολέας με 50% μεγαλύτερη φωτεινότητα να φαίνεται λάθος. Ναι, έτσι θα είναι. Αλλά θα μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.
Έτσι θα μπορούμε να βλέπουμε τη σχετική φωτεινότητα.
Με μία δεύτερη διαδικασία θα μπορούμε να πάρουμε μία ιδέα για τα χρώματα.
-Προβάλουμε με τον Α το απόλυτο λευκό. Κάνουμε white balance σε αυτό.
-Προβάλουμε καθαρά R, G, B. Τα φωτογραφίζουμε και αυτά.
-Προβάλουμε στους άλλους προβολείς μία κάρτα με 17% γκρι. Φωτομετράμε και κλειδώνουμε την έκθεση, κρατώντας το WB του Α προβολέα.
Φωτογραφίζουμε πάλι καθαρά R, G, B (κατά προτίμηση από τα μενού του προβολέα) και σκηνές αναφοράς.
Πάλι ισχύει ότι και πριν: Θεωρούμε ως αναφορά τις φωτογραφίες του Α και συγκρίνουμε με τους άλλους. Πχ, αν στο δικό μας μόνιτορ βλέπουμε τις φωτογραφίες του Α κίτρινες και των άλλων εντάξει, το συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε είναι ότι ο Α είναι εντάξει (εφ' όσον είναι το μηχάνημα αναφοράς) και οι άλλοι έχουν πολύ μπλε. Κάποιος άλλος, σε άλλο μόνιτορ θα μπορούσε να βλέπει τις φωτογραφίες του Α εντάξει, αλλά θα βλέπει των άλλων μπλε. Άλλος μπορεί να βλέπει τον Α λίγο μπλε και τους άλλους πολύ μπλε, κοκ...
Περίπλοκο, θέλει δοκιμή και εκπαίδευση του θεατή, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο...