Αφού έχω δηλώσει και εγώ συμμετοχή (και το έκανα απλώς και μόνο για την συμμετοχή και για να θυμηθώ τα νιάτα μου), να πω και εγώ κάτι.
Το τι είναι mp3 και γενικότερα απωλεστικοί αλγόριθμοι συμπίεσης, κάποιοι το γνωρίζουν από όταν αυτοί άρχισαν να υλοποιούνται, κάποιοι πριν μια δεκαετία και κάποιοι άλλοι τώρα.
Δεν μου λέει κάτι αυτό, γιατί η ουσιαστική χρήση τους ξεκινάει τώρα.
Όπως πολλοί γνωρίζουν, οι αλγόριθμοι αυτοί δεν προέκυψαν μόνο για να δημιουργεί και να ακούει κάποιος αντίγραφα που και αυτό χρήσιμο είναι, αλλά καταρχήν για πολυμεσικές εφαρμογές μέσω χαμηλού bandwith μέσων (πολυμεσικών cd-dvd, internet στις τότε ταχύτητες αλλά και ακόμα και σήμερα όλοι οι σταθμοί internet broadcasting tv και radio αυτούς χρησιμοποιούν).
Εμένα με ενδιαφέρει να ακούω τους ραδιοφωνικούς σταθμούς ή την αγαπημένη μου τηλεοπτική σειρά ή τις ειδήσεις από το internet, όπου και αν βρίσκομαι στον πλανητάκο μας και με μεγάλη ευκολία.Καλά τα δορυφορικά αλλά δεν είναι ότι πιο εύκολο από τεχνικές απαιτήσεις.
Επιπλέον, εδώ και πάρα πολλά χρόνια μέσω του videoconference μπορείς να επικοινωνήσεις με όποιον θέλεις οπτικοακουστικά, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Και άλλα πολλά.
Παρόλο που όλοι αυτοί οι αλγόριθμοι, ακόμα και τώρα εξελίσσονται, οι μεθοδολογίες σύγκρισης (ITU Recommendations, BS.1116 του 1997, BS.1387 του 2001) και τα αποτελέσματα είναι λίγο πολύ γνωστά.
Ορισμένα, αν και λίγο παλιά:
http://www.telos-systems.com/techtalk/00222.pdf
http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_283-kozamernik.pdf
http://www.carnet.hr/CUC/cuc2004/program/radovi/b1_salovarda/b1_full.pdf
(σημείωση: όλα δημοσιεύσεις σε συνέδρια).
Και ένα φρέσκο βιβλίο για μεθοδολογίες αξιολόγησης:
http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/bookhome/113489185/?CRETRY=1&SRETRY=0
Το θέμα του thread όμως, δεν είναι όλα τα παραπάνω ούτε καν να αναλύσουμε και να μάθουμε τους αλγόριθμους αυτούς.
Αυτό αντιλήφθηκα από τον τίτλο.
Παρασύρθηκα και εγώ επειδή θα ήθελα να δω πόσο αντιληπτές είναι οι διαφορές αυτές από κάποιον που έχει τα μέσα (hifi, hiend, hi επιπέδου...) και την εμπειρία.
Ο τρόπος δεν είναι ο καλύτερος δυνατός, αλλά τι να κάνουμε, δεν θα γράψουμε και δημοσίευση.
Αν τώρα, θέλουμε να συμμετέχουμε όλοι, ας πάρει όποιος θέλει το cd (ή το Image που εγώ προτιμώ γιατί έτσι και αλλιώς pc χρησιμοποιώ για την αναπαραγωγή και δεν θα υπάρξει αλλοίωση σε αλλαγές), να αλλάξει την σειρά και να το δώσει πίσω σε αυτόν που έφτιαξε το αρχικό για να συμμετέχει και εκείνος.
Την νέα σειρά μπορεί να την στείλει σε οποίον θέλει ή σε όλους σε ένα συμπιεσμένο αρχείο, κλειδωμένο με password, που θα δώσει όταν τελειώσει η διαδικασία.
Έτσι και αλλιώς, η όλη διαδικασία για να έχει αποτέλεσμα χρειάζεται ειλικρίνεια.
Το τι είναι mp3 και γενικότερα απωλεστικοί αλγόριθμοι συμπίεσης, κάποιοι το γνωρίζουν από όταν αυτοί άρχισαν να υλοποιούνται, κάποιοι πριν μια δεκαετία και κάποιοι άλλοι τώρα.
Δεν μου λέει κάτι αυτό, γιατί η ουσιαστική χρήση τους ξεκινάει τώρα.
Όπως πολλοί γνωρίζουν, οι αλγόριθμοι αυτοί δεν προέκυψαν μόνο για να δημιουργεί και να ακούει κάποιος αντίγραφα που και αυτό χρήσιμο είναι, αλλά καταρχήν για πολυμεσικές εφαρμογές μέσω χαμηλού bandwith μέσων (πολυμεσικών cd-dvd, internet στις τότε ταχύτητες αλλά και ακόμα και σήμερα όλοι οι σταθμοί internet broadcasting tv και radio αυτούς χρησιμοποιούν).
Εμένα με ενδιαφέρει να ακούω τους ραδιοφωνικούς σταθμούς ή την αγαπημένη μου τηλεοπτική σειρά ή τις ειδήσεις από το internet, όπου και αν βρίσκομαι στον πλανητάκο μας και με μεγάλη ευκολία.Καλά τα δορυφορικά αλλά δεν είναι ότι πιο εύκολο από τεχνικές απαιτήσεις.
Επιπλέον, εδώ και πάρα πολλά χρόνια μέσω του videoconference μπορείς να επικοινωνήσεις με όποιον θέλεις οπτικοακουστικά, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Και άλλα πολλά.
Παρόλο που όλοι αυτοί οι αλγόριθμοι, ακόμα και τώρα εξελίσσονται, οι μεθοδολογίες σύγκρισης (ITU Recommendations, BS.1116 του 1997, BS.1387 του 2001) και τα αποτελέσματα είναι λίγο πολύ γνωστά.
Ορισμένα, αν και λίγο παλιά:
http://www.telos-systems.com/techtalk/00222.pdf
http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_283-kozamernik.pdf
http://www.carnet.hr/CUC/cuc2004/program/radovi/b1_salovarda/b1_full.pdf
(σημείωση: όλα δημοσιεύσεις σε συνέδρια).
Και ένα φρέσκο βιβλίο για μεθοδολογίες αξιολόγησης:
http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/bookhome/113489185/?CRETRY=1&SRETRY=0
Το θέμα του thread όμως, δεν είναι όλα τα παραπάνω ούτε καν να αναλύσουμε και να μάθουμε τους αλγόριθμους αυτούς.
Αυτό αντιλήφθηκα από τον τίτλο.
Παρασύρθηκα και εγώ επειδή θα ήθελα να δω πόσο αντιληπτές είναι οι διαφορές αυτές από κάποιον που έχει τα μέσα (hifi, hiend, hi επιπέδου...) και την εμπειρία.
Ο τρόπος δεν είναι ο καλύτερος δυνατός, αλλά τι να κάνουμε, δεν θα γράψουμε και δημοσίευση.
Αν τώρα, θέλουμε να συμμετέχουμε όλοι, ας πάρει όποιος θέλει το cd (ή το Image που εγώ προτιμώ γιατί έτσι και αλλιώς pc χρησιμοποιώ για την αναπαραγωγή και δεν θα υπάρξει αλλοίωση σε αλλαγές), να αλλάξει την σειρά και να το δώσει πίσω σε αυτόν που έφτιαξε το αρχικό για να συμμετέχει και εκείνος.
Την νέα σειρά μπορεί να την στείλει σε οποίον θέλει ή σε όλους σε ένα συμπιεσμένο αρχείο, κλειδωμένο με password, που θα δώσει όταν τελειώσει η διαδικασία.
Έτσι και αλλιώς, η όλη διαδικασία για να έχει αποτέλεσμα χρειάζεται ειλικρίνεια.